Waarom wordt het normaal gevonden dat jonge kinderen ongevraagd en vaak overmatig knuffelen en kussen moeten ondergaan van tantes/ooms/opa's/oma's/buren?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De grens ligt altijd op het punt waar iemand vindt dat zijn eigen lichamelijke integriteit begint. En bij kinderen ligt die grens daar nog ver voor, omdat die daar nog geen besef van hebben.
Da's vast een geruststellend idee voor je, dat rancuneuze vrouwen het voornaamste probleem zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee. Alsjeblieft niet zeg. Hoe goed bedoeld ook, iedere regel zal niet alleen worden gebruikt maar ook misbruikt. Hoe lager de drempel betekent ook hoe meer valse aangiftes en onterecht kapot gemaakte levens. Het zla de eerste keer niet zijn dat een rancuneuze vrouw een valse beschuldiging doet.
Akkoord, moreel mee eens. Maar waar is het dan strafbaar? Moet ik de bak in als ik aangeef dat iemands borsten leuk uitkomen in een jurkje? Ik zal het nooit zeggen, maar is dat dan strafbaar?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:26 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
het is allemaal niet zo moeilijk badder. Geen seksueel getinte berichten of opmerkingen naar mensen (vrouwen) waar je geen intieme relatie mee hebt.
We zijn het eens hoor, qua morele verplichting aan de man.quote:En zolang mannen niet begrijpen waar grenzen liggen, moet elke man gewoon maar uit gaan van de kleinste gemene deler. Beschouw de wereld maar alsof élke vrouw niet gediend is van sexueel getinte berichten of opmerkingen.
Ik snap dat de wereld en de werkvloer dan een beetje saai wordt voor mensen zoals @:Za , maar daar moeten we met zijn allen maar even vrede mee hebben.
Zo ridicuul is dat nietquote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij schreef toch eerder op de ochtend een goed verhaal over een cursus op je werk, waarbij de ogen van mensen geopend werden? Waarom dan ineens weer die ommezwaai in je benadering van deze kwestie door te gaan ridiculiseren?
Dan zal het meer misbruikt gaan worden. Erg naief om te denken dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's vast een geruststellend idee voor je, dat rancuneuze vrouwen het voornaamste probleem zijn.
Maar ik heb slecht nieuws voor je: de drempel gaat verlaagd worden:
"Op dit moment moet er sprake zijn van dwang of dreiging met geweld, om seksueel geweld te bewijzen. Dit zogeheten ‘dwang-model’ brengt een hoge bewijslast met zich mee. Met het voornemen van minister Grapperhaus om het wetsvoorstel aan te scherpen zijn ook slachtoffers beter beschermd die niet in staat zijn geweest om zich te verdedigen. Denk hierbij aan slachtoffers die tijdens een verkrachting verstijven van angst."(bron)
Als consent zo lastig voor je is dat je het alleen met formaliteiten kan bevatten raad ik je aan voor altijd van iedereen 1,5 m afstand te houden en contact met iedereen die niet vrijwillig met je omgaat zo oppervlakkig mogelijk te houden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat komt er ook nog bij. Wellicht voor elk gesprek en lichamelijk contact even samen naar de notaris?
Mooi statement. En juist ook omdat de vrouwen het in het AD hebben laten plaatsen. De krant die John de Mol boycot. En als je verder denkt scharen deze vrouwen zich achter de uitspraken van Angela de Jong.quote:
Er gaat helemaal niks verlaagt worden, het is een waardeloos wetsvoorstel.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's vast een geruststellend idee voor je, dat rancuneuze vrouwen het voornaamste probleem zijn.
Maar ik heb slecht nieuws voor je: de drempel gaat verlaagd worden:
"Op dit moment moet er sprake zijn van dwang of dreiging met geweld, om seksueel geweld te bewijzen. Dit zogeheten ‘dwang-model’ brengt een hoge bewijslast met zich mee. Met het voornemen van minister Grapperhaus om het wetsvoorstel aan te scherpen zijn ook slachtoffers beter beschermd die niet in staat zijn geweest om zich te verdedigen. Denk hierbij aan slachtoffers die tijdens een verkrachting verstijven van angst."(bron)
Inderdaad, dat vind ik ook een naar idee. Ik hoop echt dat hij veroordeeld kan/gaat worden nav de aangifte van dat meisje. Wat een roofdier is die man (net als al die andere ranzige mannen btw).quote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:10 schreef Michellee het volgende:
Bizar dat Marco feitelijk de ergst aanklacht heeft (aan jonge meisjes zitten) maar dat hij toch een soort van de "dans ontspringt". Ik zit te denken waar het aan ligt, wellicht geloven mensen het niet. Of hebben het afgelopen tijd al teveel daarover gehad?
Ik vermoed trouwens dat we geen verhalen van Marco hebben gehoord omdat die meisjes minderjarig zijn en wellicht dat ze niet wilden dat ze weer het verhaal moesten vertellen?
AD geboycot door de ALMACHTIGE John de Mol.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:31 schreef praadje het volgende:
[..]
Mooi statement. En juist ook omdat de vrouwen het in het AD hebben laten plaatsen. De krant die John de Mol boycot. En als je verder denkt scharen deze vrouwen zich achter de uitspraken van Angela de Jong.
Op rtlxl ook niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:33 schreef Mylene het volgende:
Bij NLZiet kun je niets meer, geen enkel seizoen, van The Voice terugkijken.
NLZiet is een streamingdienst, een samenwerking van de commerciële omroepen en NPO.
De drempel leggen bij dickpics gaat er juist voor zorgen dat valse aangiftes een minder groot probleem worden. Het gesprek is namelijk volledig terug te lezen door de onderzoekende partij en uit context is heel makkelijk op te maken of de foto ongewenst is of niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee. Alsjeblieft niet zeg. Hoe goed bedoeld ook, iedere regel zal niet alleen worden gebruikt maar ook misbruikt. Hoe lager de drempel betekent ook hoe meer valse aangiftes en onterecht kapot gemaakte levens. Het zla de eerste keer niet zijn dat een rancuneuze vrouw een valse beschuldiging doet.
Ja je moet de serieuze gevallen alle ondersteuning geven, maar tegelijkertijd moet je ook voorkomen dat de wet misbruikt wordt. Dat is nou eenmaal de spagaat van vrijwel alle wetten.
Klopt. Lees even mijn post hierboven over hetzelfde. Het punt is dat het hele wederzijdse toestemmingsverhaal gewoon vrijwel onmogelijk is te verifieren door derden. Natuurlijk moet je als vent niets doen wat de vrouw niet goed vindt en je moet daar super zorgvuldig in zijn. Dat is de basis, maar voor de roofdieren is dat besef bij jou en mij niet interessant.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij schreef toch eerder op de ochtend een goed verhaal over een cursus op je werk, waarbij de ogen van mensen geopend werden? Waarom dan ineens weer die ommezwaai in je benadering van deze kwestie door te gaan ridiculiseren?
Videoland ookquote:
Logisch aangezien RTL alles heeft verwijderd. NLZiet is alleen maar een doorgeefluik van RTL content.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:33 schreef Mylene het volgende:
Bij NLZiet kun je niets meer, geen enkel seizoen, van The Voice terugkijken.
NLZiet is een streamingdienst, een samenwerking van de commerciële omroepen en NPO.
Dickpics zijn al verboden.......quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:34 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
De drempel leggen bij dickpics gaat er juist voor zorgen dat valse aangiftes een minder groot probleem worden. Het gesprek is namelijk volledig terug te lezen door de onderzoekende partij en uit context is heel makkelijk op te maken of de foto ongewenst is of niet.
Het argument dat de politie daar dan ook door wordt overspoeld is ook onzin. Juist dit soort zaken zou veel sneller opgelost kunnen worden danaangiftes van verkrachting of aanranding, omdat alles al op papier (digitaal) staat.
Door de drempel een stuk lager te leggen, bij dickpics in dit geval, denk ik ook dat een hoop mannen eerder geremd worden, omdat ze eerder tegen de grens aanlopen die ze op aan het zoeken zijn. Hierdoor zul je hopelijk ook minder gevallen van aanranding/verkrachting krijgen, waardoor de politie dus meer ruimte heeft om zaken van dickpics te behandelen.
Onmogelijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Bah, en natuurlijk niet te achterhalen wie dat was?
Voor mij is het heel helder. Maar hoe gaat consent het slachtoffer van Ali helpen? Hij zet haar onder druk, zij bevriest. Hoe gaat een wet rondom consent haar helpen? Hoe gaat dat de veroordeling van Ali makkelijker maken?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:30 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als consent zo lastig voor je is dat je het alleen met formaliteiten kan bevatten raad ik je aan voor altijd van iedereen 1,5 m afstand te houden en contact met iedereen die niet vrijwillig met je omgaat zo oppervlakkig mogelijk te houden.
https://www.amnesty.nl/ac(...)024-wordt-uitgevoerd
Moet de modus niet zijn dat een man zoiets in principe niet zegt tegen een willekeurige vrouw? Tenzij hij expliciet op de hoogte is van het feit dat zij dat van hem prima vindt om te horen?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Akkoord, moreel mee eens. Maar waar is het dan strafbaar? Moet ik de bak in als ik aangeef dat iemands borsten leuk uitkomen in een jurkje? Ik zal het nooit zeggen, maar is dat dan strafbaar?
[..]
We zijn het eens hoor, qua morele verplichting aan de man.
Klopt, dat blijft een probleem. Het zou daarom al enorm helpen als mannen een voorbeeld zouden stellen, bijv. door middel van hun postgedrag hier. Preventie is zoveel malen beter.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt. Lees even mijn post hierboven over hetzelfde. Het punt is dat het hele wederzijdse toestemmingsverhaal gewoon vrijwel onmogelijk is te verifieren door derden. Natuurlijk moet je als vent niets doen wat de vrouw niet goed vindt en je moet daar super zorgvuldig in zijn. Dat is de basis, maar voor de roofdieren is dat besef bij jou en mij niet interessant.
Zoals gisteren ook besproken bij half8 niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Voor mij is het heel helder. Maar hoe gaat consent het slachtoffer van Ali helpen? Hij zet haar onder druk, zij bevriest. Hoe gaat een wet rondom consent haar helpen? Hoe gaat dat de veroordeling van Ali makkelijker maken?
Er wordt alleen niet op gehandhaafd. Dat zullen ze eens moeten doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dickpics zijn al verboden.......
Het gaat niet alleen om ‘roofdieren’. Dat wederzijdse toestemming in de wet komt, is een afspiegeling van hoe we in de maatschappij vinden dat we om moeten gaan met grenzen van mensen. Als het ook in wetgeving staat, dan gaat daar een preventieve werking vanuit.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt. Lees even mijn post hierboven over hetzelfde. Het punt is dat het hele wederzijdse toestemmingsverhaal gewoon vrijwel onmogelijk is te verifieren door derden. Natuurlijk moet je als vent niets doen wat de vrouw niet goed vindt en je moet daar super zorgvuldig in zijn. Dat is de basis, maar voor de roofdieren is dat besef bij jou en mij niet interessant.
Die dwingen die wederzijdse toestemming gewoon af, desnoods met een standaard formuliertje of ze dwingen de betreffende vrouw om dat op te stellen. Je gaat dat niet kunnen regelen zodra niet alle mannen beseffen waar de grens ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |