abonnement Unibet Coolblue
pi_203286969
Ali B is na dit item in ieder geval wel klaar in de het wereldje lijkt me, die komt als het goed is nergens meer aan de bak.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:13:01 #227
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_203286970
Whoa, ik heb het moeten uitzetten. Veel te triggering. De tering.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:13:02 #228
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203286971
Sjon de Mol schijnt het begrip zero tolerance ook niet zo goed te begrijpen.
pi_203286972
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:11 schreef Guanabana het volgende:
GEEN WOORD OVER DE DADERS HE. :r :r :( :(
Er zijn ook (nog) geen daders. Je bent pas een dader als je door een rechter bent veroordeeld.

Dat is nog lang niet het geval.
pi_203286976
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:12 schreef Aventura het volgende:
John de Mol heeft geen connectie met de werkelijkheid op de vloer. Zorg dat je je mond opentrekt. Uhm ja dat is dus nou net het hele probleem hè. Sjezus
Zodra John binnenkomt doet iedereen anders.

Heb ook met hem gewerkt en veel mensen zijn gewoon "bang" voor hem. Omdat hij hard; direct; zakelijk; en enorm precies is.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 januari 2022 @ 17:13:33 #231
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_203286979
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze kijken het hier op TV, maar ik hoor het niet en moet het dus met de lichaamstaal doen, maar John is boos, gepikeerd, verontwaardigd. Hoe je het ook wilt noemen, maar hij is idd verre van relaxed.
Klopt. Maar meer over dat hij aan de tand gevoeld wordt dan over de daadwerkelijk situatie m.i.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:14:28 #232
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_203286997
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:13 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Er zijn ook (nog) geen daders. Je bent pas een dader als je door een rechter bent veroordeeld.

Dat is nog lang niet het geval.
Nee,je bent een dader als je iets hebt gedaan.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 17:14:42 #233
184769 crew  Deisyy
pi_203287005
Gheghe elke keer dan BNNVARA bekertje in beeld.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:14:56 #234
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203287008
En dit.

twitter
pi_203287016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:14 schreef maxi-mus het volgende:
En dit.

[ twitter ]
_O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203287017
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:14 schreef V. het volgende:

[..]
Nee,je bent een dader als je iets hebt gedaan.
quote:
U bent verdachte tot het tegendeel bewezen is
Als verdachte bent u nog geen dader. Want in Nederland bent u onschuldig totdat:

een strafrechter u in zijn uitspraak schuldig verklaart
de officier van justitie u via een strafbeschikking schuldig verklaart.
Bron: https://www.rechtspraak.n(...)n-een-strafzaak.aspx

Jammer joh.
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:15:35 #237
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203287018
Ah, het was ook nog op zijn initiatief. Nee, dit is geheel spontaan deze reactie hoor. _O-
pi_203287032
Onzinnige verhalen om aandacht te krijgen, wat zegt John?!?!
Koel en donker bewaren
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:16:17 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203287035
quote:
17s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:13 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Klopt. Maar meer over dat hij aan de tand gevoeld wordt dan over de daadwerkelijk situatie m.i.
Ah.... dat krijg ik dan weer niet mee, maar goed, dat hij aan de tand gevoeld wordt is uiteraard een gevolg van.
Vervelend voor hem, dit soort ongewenste interviews, maar fijn dat hij er aan meewerkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 17:16:20 #240
184769 crew  Deisyy
pi_203287036
quote:
Juridische bladiebla.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_203287037
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:14 schreef maxi-mus het volgende:
En dit.

[ twitter ]
12 punten van Hongarije
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:16:39 #242
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_203287042
Nou, ik ben klaar (een hoop op 1.5x snelheid gekeken en geconcentreerd).

Ik vind dit heel heftig.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:16:40 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203287043
Ik wil John eigenlijk nog wel geloven ook. Die man is volgens mij zo vervreemd geraakt van mensen in een ondergeschikte positie dat hij denkt dat zo'n Rietbergen dat echt niet namens zijn machtspositie kan flikken.
pi_203287050
Late Truus hier maar godallemachtig John, je snapt toch ook wel dat jij kan vinden dat Jeroen niet veel macht heeft ómdat je zijn baas bent. Dat is voor een kandidate toch een heel ander verhaal.
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_203287051
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:13 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Zodra John binnenkomt doet iedereen anders.

Heb ook met hem gewerkt en veel mensen zijn gewoon "bang" voor hem. Omdat hij hard; direct; zakelijk; en enorm precies is.
Iets dat wel in veel grote bedrijven voor komt, denk ik, dan zal bij Amazon en Tesla bijvoorbeeld vast niet anders zijn met Bezos en Musk (om er even iets grotere bedrijven bij te halen :D )
pi_203287055
Ali B, die twee aangiftes van zedenfeiten aan de broek kreeg.
Vooropstaat dat ik er 100% van overtuigd ben dat ik mij niet schuldig heb gemaakt aan machtsmisbruik laat staan aan enige vorm van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat betekent dat ik de anonieme verdachtmakingen die Boos mij in vage omschrijving heeft voorgehouden volledig ontken. Op de paar roddels en insinuaties die Boos verder heeft verzameld, die grotendeels “van horen zeggen” zijn, kan ik onmogelijk reageren. Dit is kwaadsprekerij zonder dat mij duidelijk is waartegen ik mij moet verdedigen. Vaststaat dat bij RTL4, ITV of bij mijn management nooit klachten zijn binnengekomen over machtsmisbruik en/of seksueel overschrijdend gedrag van mij. Ik ben mij altijd bewust geweest van mijn positie en mijn verantwoordelijkheid binnen The Voice of Holland. Juist tegenover de vaak jonge kandidaten. Nogmaals, ik heb daar nooit misbruik van gemaakt. De voor mij anoniem gehouden aangifte die recent tegen mij is gedaan, ken ik niet. Het schijnt te gaan om iets wat lang geleden zou zijn gebeurd. Ik herhaal dat deze beschuldiging niet waar kan zijn. Onderzoek door politie en het openbaar ministerie zal dat uitwijzen, als het zover komt. Ik werk daar dan uiteraardvolledig aan mee zodat dit zo snel mogelijk duidelijk wordt. “

Jeroen Rietbergen. Ook tegen hem is aangifte gedaan, door zangeres Nienke Wijnhoven
naar aanleiding van berichtgeving over seksueel grensoverschrijdend gedrag Op 12 januari jl. ben ik benaderd door de redactie van BOOS van BNN/Vara, met de mededeling dat BOOS gaat berichten over seksueel grensoverschrijdend gedrag rondom het programma The Voice of Holland.

Mij is gevraagd om te reageren op diverse anonieme berichten van vrouwen, die er op neerkomen dat ik mij schuldig heb gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag in het kader van een machtspositie die ik binnen The Voice of Holland zou hebben. Naar aanleiding van deze berichten verklaar ik het volgende:

Tijdens mijn jarenlange betrokkenheid bij The Voice of Holland heb ik contact van seksuele aard gehad met enige bij het programma betrokken vrouwen en seksueel getinte whatsappberichten uitgewisseld. Mijn betrokkenheid bij The Voice of Holland was als pianist en bandleider. Voor mijn gevoel was er destijds geen sprake van een machtspositie, ik ben in mijn positie ook niet in staat iemand te bevoorrechten in het programma, ik ga uitsluitend over de muziek. De contacten heb ik toen als wederkerig en gelijkwaardig gezien.

Inmiddels ben ik mij er zeer bewust van geworden dat mijn eigen perceptie helemaal niet relevant is, maar veel meer de perceptie van betreffende vrouwen. En dat deze vrouwen dit misschien heel anders beleefd hebben. Door dit inzicht ben ik gaan beseffen dat mijn gedrag volledig verkeerd is geweest. De dingen die ik heb gedaan had ik nooit moeten doen. Uiteraard ben ik hierdoor ook ten opzichte van mijn gezin en mijn opdrachtgever in de fout gegaan. Dit alles ben ik mij al een aantal jaren zeer bewust, vanaf het moment dat ik door mijn opdrachtgever streng ben aangesproken op mijn gedrag. Ik heb toen met grote schaamte mijn vrouw op de hoogte gesteld. Dat heeft tot gevolg gehad dat onze relatie is beëindigd en wij uit elkaar zijn gegaan, met veel verdriet voor mijn gezin. Voor mij was meer dan duidelijk dat mijn gedrag richting een aantal personen ontoelaatbaar was geweest, maar ook dat ik er zonder professionele hulp niet uit zou komen. De therapie die ik daarna lange tijd heb gevolgd heeft tot gevolg gehad dat ik mijn gedrag drastisch en permanent heb kunnen veranderen. Mijn gezin is weer bij elkaar, hoe moeilijk de situatie voor mijn vrouw ook is geweest en nu weer is. Voor haar kan ik alleen maar grote bewondering en liefde voelen met veel dankbaarheid voor het feit dat zij mij destijds uiteindelijk niet definitief heeft laten vallen. Bij mijn gezin en mijn werkgever ben ik al eerder diep door het stof gegaan, maar bij deze wil ik aan de betreffende vrouwen mijn oprecht gemeende excuses aanbieden voor dingen die ik nooit had mogen doen.

Omdat ik niet wil dat mijn opdrachtgever als gevolg van mijn gedrag onnodig in verlegenheid zal worden gebracht stop ik direct met mijn werk voor The Voice programma’s. Alles spijt mij meer dan ik in deze verklaring kan verwoorden.

De regisseur die ook van grensoverschrijdend gedrag wordt beschuldigd:
REACTIE 16 JANUARI

Beste medewerkers van ‘team Boos’,

Wat een verschrikkelijk bericht. Ik kan jullie oprecht vertellen dat ik nooit door een kandidaat ben benaderd met een dergelijk verhaal. Als een kandidaat met een dergelijk verhaal of ander probleem bij mij zou hebben aangeklopt, dan had ik ze meteen verwezen naar de begeleiders van de kandidaten van de show, die speciaal toezien op het welzijn van onze kandidaten. Als regisseur hoor ik me daar zo min mogelijk mee te bemoeien. Het spijt me dat ik jullie niet verder kan helpen. Ik wil jullie vragen mijn privacy te respecteren en mijn naam niet te noemen in jullie berichtgeving. (Naam: Martijn Nieman).

Groet,

EN OP REACTIE 19 JANUARI

De heer ... is zeer geschokt door de recente berichtgeving rondom het programma The Voice of Holland en in het bijzonder door uw brief van 18 januari jl., waarin u hem beschuldigt van ongeoorloofd gedrag jegens (ex-)kandidaten en medewerkers van het programma. De heer ... herkent zich niet in uw aantijgingen en ontkent deze ten stelligste.

Marco Borsato (via advocaat Knoops)
Na kennisneming van uw e-mail van 12 januari jl. wordt namens de heer Borsato medegedeeld dat hij niet op uw vragenlijst zal ingaan. Zoals u ongetwijfeld weet lopen er twee strafrechtelijke onderzoeken naar aanleiding van de desbetreffende aangiftes en zal iedere publicitaire inmenging op dit moment schadelijk zijn voor de beide onderzoeken.

Talpa
Geachte redactie Team Boos, Hierbij reageren wij op de brief die wij op 12 januari van u ontvangen hebben. Wij zijn enorm geschrokken van de omstandigheden en aantijgingen die u in uw brief beschrijft. Inmiddels zijn er persverklaringen uitgegaan vanuit de producent ITV, de zender RTL, alsmede van de heer Rietbergen. De producent ITV heeft een diepgaand onderzoek aangekondigd. Lopende dat onderzoek doen de zender en de producent geen mededelingen, daar sluiten wij ons bij aan. Wij zullen, indien gevraagd door de instanties, uiteraard onze volledige medewerking geven aan de onderzoeken. Er werken bij ons immers mensen die destijds bij de productie van ITV betrokken waren. Het spreekt vanzelf dat ook TEP een enorm belang hecht aan een veilige werkomgeving, iedereen moet zich vrij en veilig kunnen voelen. Daarnaast moet iedereen de mogelijkheid hebben om, als er zich onwelgevallig zaken voordoen, dat zonder voorbehoud of remmingen te kunnen melden bij een vertrouwenspersoon. Daar hebben wij onze bedrijfsvoering ook op ingericht. Elke klacht die bij ons binnenkomt, intern of extern, wordt serieus genomen en onderzocht.

Productiemaatschappij ITV
Een woordvoerder van ITV Studios Netherlands zegt:

“Als producent nemen wij onze verantwoordelijkheden rond de zorgplicht voor iedereen die betrokken is bij onze programma’s serieus en het ondersteunen van hun fysieke en mentale gezondheid heeft onze hoogste prioriteit. Het BNN/VARA programma BOOS heeft onlangs contact opgenomen met ITV Studios met aantijgingen van ongepast gedrag in verband met The Voice of Holland. Wij zijn geschokt door deze aantijgingen. Onze hoogste prioriteit is het bieden van een veilige en ondersteunende omgeving voor iedereen die deelneemt aan – of werkt aan – onze shows, en er is bij ITV Studios sprake van een zero-tolerance beleid ten aanzien van het soort gedrag waarvan wordt gezegd dat het heeft plaatsgevonden. We hebben onmiddellijk opdracht gegeven voor een extern onderzoek naar de aantijgingen.”

Programmadirecteur RTL Erland Galjaard
De voorvallen, verdenkingen en verklaringen die je stuurt zijn niet alleen meer dan betreurenswaardig, maar ook nog eens zeer ongepast en zorgwekkend. De werkvloer, van in dit geval een tv programma, hoort natuurlijk een veilige plek te zijn. Voor in eerste instantie deelnemers, maar ook voor medewerkers. Het is inmiddels helder dat deze veiligheid kennelijk aan meerdere mensen/kandidaten niet geboden is. Dat is zeer ernstig, verdrietig, schadelijk.

Tot aan de aankondiging van jouw programma, en een voorschot dat werd gedeeld over (een deel van) de inhoud, heb ik nooit weet gehad van deze of dit soort voorvallen en misdragingen. Ik ga niet herhalen wat meerdere zijdelings of direct betrokkenen al uitgesproken hebben de afgelopen dagen, want natuurlijk is dit een schok van jewelste voor zovelen die wel oprecht proberen om een mooi en goed programma te maken waarbij zeer talentvolle mensen een podium krijgen. Dat zou alleen maar mooi moeten zijn, op basis van inhoud, kwaliteit, menselijkheid, mooie muziek, zangers/zangeressen en hun kunde, verhaal, achtergrond en ambitie.

Dat dat nu overschaduwd wordt door de vreselijke verhalen van meerdere deelnemers stemt mij, en velen met mij, triest. Voor de deelnemers/kandidaten uiteraard, en voor niets of niemand anders dan voor de deelnemers/kandidaten die dit mee hebben gemaakt. Daar past hoe dan ook een excuus. Zelfs in de wetenschap dat ik hier niet van wist. In dat kader hecht ik er aan te melden dat ook het in de berichtgeving van afgelopen week genoemde “ berispingsgesprek” niet alleen nieuw was voor mij, maar bij navraag tevens bleek dat dit gesprek kennelijk in 2019 heeft plaatsgevonden. In die periode was ik al enige tijd (ik stopte begin 2018) niet meer werkzaam voor RTL. Dat neemt niet weg dat eventuele misstanden, al dan niet gemeld, van voor die tijd ook ontoelaatbaar zijn. Maar ze hebben mij, helaas, nooit bereikt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203287057
pi_203287061
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:14 schreef maxi-mus het volgende:
En dit.

[ twitter ]
S10 douze points
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203287066
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:13 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Er zijn ook (nog) geen daders. Je bent pas een dader als je door een rechter bent veroordeeld.

Dat is nog lang niet het geval.
Dat is niet hoe ik het bedoel. De focus ligt, zoals bijna altijd, op de vrouwen. Vrouwen moeten bek opentrekken, vrouwen moeten geleerd hebben, vrouwen moeten in een werkgroep.

Waar zijn de mannen, de daders, in zijn visie?

Is gewoon een man met een zeer ouderwetse en dus schadelijke kijk.
Koel en donker bewaren
pi_203287073
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:16 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Juridische bladiebla.
Ja klopt, laat het OM en eventueel later de rechtbank maar de onderbuikgevoelens van moderator @Deisyy volgen in plaats van het recht zoals geldend is in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')