Dat zijn toch gewoon Russen die aansluiting bij Rusland willen?quote:Op maandag 24 januari 2022 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Donetsk en Luhansk hebben hun eigen onafhankelijkheid uitgeroepen. Als Poetin die republieken erkent, ondermijnt hij zowel de positie van de Oekraïense president als die van de eensgezindheid van de EU, terwijl het een unilaterale beslissing is waar geen hond wat tegen kan doen.
Dat zie ik eerder gebeuren dan invasieplannetjes.

Beetje het scenario als in Zuid-Osetië. Rusland-gezinden roepen uit dat ze zich afscheiden, Rusland erkent dat. Vervolgens verzin je een aanleiding waaruit blijkt dat die Russische burgers aangevallen worden en dan heb je de (grondwettelijke) plicht om die enclaves te 'beschermen'.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe werkt dit dan, soort van enclave geworden door wat rebellen?

Hoeveel Russen wonen er dan in die enclaves? Valt qua meerderheid nog tegen als ik het zo zie.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Beetje het scenario als in Zuid-Osetië. Rusland-gezinden roepen uit dat ze zich afscheiden, Rusland erkent dat. Vervolgens verzin je een aanleiding waaruit blijkt dat die Russische burgers aangevallen worden en dan heb je de (grondwettelijke) plicht om die enclaves te 'beschermen'.
quote:According to the 2001 census, ethnic Ukrainians form 58% of the population of Luhansk Oblast and 56.9% of Donetsk Oblast. Ethnic Russians form the largest minority, accounting for 39% and 38.2% of the two oblasts respectively.

Ik weet niet wat de recente cijfers zijn. Maar de afgelopen twee jaar hebben de Russen 650.000 Russische paspoorten uitgedeeld in Oekraine.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoeveel Russen wonen er dan in die enclaves? Valt qua meerderheid nog tegen als ik het zo zie.
[..]
[ afbeelding ]

want oorlogje spelen.
 want oorlogje spelen.

Wat een zooitje. Gebieden met 50/50 verhoudingen in etnische populaties zijn de grootste brandhaarden op aarde. Zoals ik hierboven al zei: Je kunt bijna nog beter de bevolking van zo'n land uitkopen ("Als we jullie een half miljoen geven, willen jullie dan alsjeblieft weer gaan emigreren naar Rusland? Danku.") zodat de grenzen weer wat meer langs etnische lijnen komen te liggen.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de recente cijfers zijn. Maar de afgelopen twee jaar hebben de Russen 650.000 Russische paspoorten uitgedeeld in Oekraine.
https://www.atlanticcounc(...)war-against-ukraine/
Geeft te denken waarom men die zo ijverig aan het uitdelen zijn geweest

Ook de positieve berichten over Corona lijken geen effect te hebben.
 Ook de positieve berichten over Corona lijken geen effect te hebben. 

Always PUT your money where your mouth isquote:Op maandag 24 januari 2022 13:45 schreef SOG het volgende:
Nog 1 puntje en er is een correctie in de AEX!!!!
FISSA!
edit: Correctie is aan!
Eindelijk een correctie en dan zit permabear ludovico ineens zonder puts?

Behalve aan het begin van de pandemie heeft corona ook niet echt een negatief effect gehad op de beurs. Dus dat dit nu ook niet de andere kant opwerkt, verwonderd mij dan ook niet zo. Zelfs de reis- en vrijetijdsaandelen hebben vaak alweer een tikje naar boven gehad, omdat mensen er bij wilde zijn met het oog op een eventuele heropening.quote:Op maandag 24 januari 2022 14:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Beurzen gaan heel lekker vandaag.Ook de positieve berichten over Corona lijken geen effect te hebben.

Eens. Dus jij verwacht ook een bearmarket de komende weken?quote:Op maandag 24 januari 2022 14:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Behalve aan het begin van de pandemie heeft corona ook niet echt een negatief effect gehad op de beurs. Dus dat dit nu ook niet de andere kant opwerkt, verwonderd mij dan ook niet zo. Zelfs de reis- en vrijetijdsaandelen hebben vaak alweer een tikje naar boven gehad, omdat mensen er bij wilde zijn met het oog op een eventuele heropening.

Jaren! 2 jaar down down down.quote:Op maandag 24 januari 2022 14:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens. Dus jij verwacht ook een bearmarket de komende weken?

Heb mijn glazen bol even niet bij de hand. Alleen mij call optie heb ik eruit gegooid, want die daalde wel erg snel. Voor de rest even afwachten en ik zie het wel. Nieuwe inleg houd ik even aan de zijlijn. Voor de rest ben ik geen grote voorspeller, maar ik vind het niet meer dan logisch dat iets dat geen negatief effect heeft, vervolgens ook geen positief effect heeft.quote:Op maandag 24 januari 2022 14:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens. Dus jij verwacht ook een bearmarket de komende weken?

Ik verbaas mezelf toch iedere keer weer wat, deze daling is eigenlijk niks maar mijn portefeuille heeft ook wel weer 15% lucht verloren. En de AEX noteert nog Gigantisch hoog op 750.quote:Op maandag 24 januari 2022 14:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heb mijn glazen bol even niet bij de hand. Alleen mij call optie heb ik eruit gegooid, want die daalde wel erg snel. Voor de rest even afwachten en ik zie het wel. Nieuwe inleg houd ik even aan de zijlijn. Voor de rest ben ik geen grote voorspeller, maar ik vind het niet meer dan logisch dat iets dat geen negatief effect heeft, vervolgens ook geen positief effect heeft.
Daarnaast zijn er best wat grooiaandelen, waar nog wel wat lucht uit kan. Maar ik sta even aan de zijlijn en aanschouw.

Jij zit in de AEX, ik in de NASDAQ. Dat is wel even andere koek.quote:Op maandag 24 januari 2022 15:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik verbaas mezelf toch iedere keer weer wat, deze daling is eigenlijk niks maar mijn portefeuille heeft ook wel weer 15% lucht verloren. En de AEX noteert nog Gigantisch hoog op 750.
En ik heb nog put opties in mijn portefeuille zitten ook die het enigszins hedgen.

Klopt, dat komt ook door de weging van de indexen, waardoor bepaalde aandelen het beeld van de indexen vertekenen.quote:Op maandag 24 januari 2022 15:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik verbaas mezelf toch iedere keer weer wat, deze daling is eigenlijk niks maar mijn portefeuille heeft ook wel weer 15% lucht verloren. En de AEX noteert nog Gigantisch hoog op 750.
En ik heb nog put opties in mijn portefeuille zitten ook die het enigszins hedgen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |