SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 19-01-2022 12:53:14 ]Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Er staat overigens nergens dat hij tegen het testen van asymptomatische mensen is. Ik denk dat "standaard en herhaaldelijk" een belangrijke nuance is.quote:
Ik moet nog maar zien of hij ook tegen het testen van mensen ihkv BCO is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
dat zal allemaal wel maar gewoon een hekel aan die dingenquote:Op woensdag 19 januari 2022 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een normaal mondkapje zou voor een doorsnee persoon (dus zonder longproblemen) geen enkel probleem moeten zijn om urenlang te dragen. Ze zijn gemaakt om vier uur lang te dragen. En je zuurstofgehalte verandert helemaal niets aan.![]()
Ik ook al is er geen enkele wetenschappelijke consensus dat het daadwerkelijk benauwend zou zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:31 schreef Questular het volgende:
Ik ben gewoon te debiel om normaal te kunnen ademen door een mondkapje.blablablabla![]()
Wat betekend benauwend? Als je die dingen gewoon schijt irritant vind t dan is het evengoed een reden. Bovendien werken ze amper.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ook al is er geen enkele wetenschappelijke consensus dat het daadwerkelijk benauwend zou zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Meestal stoot een ezel zich niet 2x aan dezelfde steenquote:Op woensdag 19 januari 2022 12:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)er-normaal~a4c93f92/
En ook KHN gooit er maar weer eens een nieuwe routekaart in. Toch moedig, nadat de vorige 17 voorstellen die ze gedaan hebben door OMT en kabinet direct richting de kliko zijn verwezen.
Maar het is wel een realistisch plan, lijkt me. Zowel qua veiligheid als qua politiek draagvlak..
Ik blijf van mening dat ze niks bereiken zonder een keer als protest open te gaan.
En dan niet 1 verdwaalde kroeg in valkenbug,![]()
Dat zou ook raar zijn, want er zijn vele professionals die urenlang met dergelijke dingen moeten werken (en soms met dingen die daadwerkelijk een heel stuk minder comfortabel zijn).quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ook al is er geen enkele wetenschappelijke consensus dat het daadwerkelijk benauwend zou zijn.
Volgens mij is het grotendeels een mindset. En een kwestie van de juiste kwaliteit hebben.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
We kunnen alleen terug naar normaal als we het zelf toestaan, en dan vooral de overheid. Als we die perverse en achterlijke controledrang opzij zetten, want anders verkankeren we het zelf en blijven we alleen maar in deze dystopie zitten. Ben wel echt heel blij dat het VK doet wat het doet. Is er ten minste één land wat wel het goede voorbeeld laat zien.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Klopt, 10.000 toko's open in Nederland en de boel is niet meer te handhaven. Maar het komt allemaal maar mondjesmaat op gang.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Meestal stoot een ezel zich niet 2x aan dezelfde steen.
Ik blijf van mening dat ze niks bereiken zonder een keer als protest open te gaan.
En dan niet 1 verdwaalde kroeg in valkenbug,![]()
Benauwend als in de constante behoefte om zo nu en dan een hap verse lucht te nemen ( al dan niet met wat Omikronquote:Op woensdag 19 januari 2022 12:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat betekend benauwend? Als je die dingen gewoon schijt irritant vind t dan is het evengoed een reden. Bovendien werken ze amper.)
blablablabla![]()
Nou dat heb ik wel met die dingen. Betekend overigens niet dat m'n bloed ook minder zuurstof krijgt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Benauwend als in de constante behoefte om zo nu en dan een hap verse lucht te nemen ( al dan niet met wat Omikron)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het VK lijkt me allesbehalve een gidsland. Ik weet niet of ze daar iets soortgelijks als een parlementaire enquête hebben, maar als dat zo is gaan er nog veel politieke kopstukken vallen, denk ik.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
We kunnen alleen terug naar normaal als we het zelf toestaan, en dan vooral de overheid. Als we die perverse en achterlijke controledrang opzij zetten, want anders verkankeren we het zelf en blijven we alleen maar in deze dystopie zitten. Ben wel echt heel blij dat het VK doet wat het doet. Is er ten minste één land wat wel het goede voorbeeld laat zien.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Same. Meest afgrijselijke maatregel. Hoop echt dat die ondingen zo snel mogelijk verdwijnen; ik vind het echt naar om geen gezichten meer te kunnen zien. Nou ja, half, paar van die priemende oogjes boven een lap, vreselijk.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal allemaal wel maar gewoon een hekel aan die dingen
Voor de rest hoeft er van mij persoonlijk niet zoveel te blijven nadat deze ellende voorbij is. Prima als mensen graag wat meer thuis willen werken als ze dat willen. En mocht je toch graag een kap opzetten, feel free. Meer nadruk op hygiëne, hmm, aan mij niet besteed lol, smeerlap for life
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dat gegeven zegt op zich niks. Er zijn ook professionals die dagelijks urenlang met FFP2 of zelfs FFP3 moeten lopen die wel degelijk problemen kunnen opleveren bij langdurig gebruik.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zou ook raar zijn, want er zijn vele professionals die urenlang met dergelijke dingen moeten werken (en soms met dingen die daadwerkelijk een heel stuk minder comfortabel zijn).
Volgens mij is het grotendeels een mindset. En een kwestie van de juiste kwaliteit hebben.blablablabla![]()
Precies, en die dingen zijn daadwerkelijk oncomfortabel. En toch loopt men daar urenlang in. Dan moet een kwartiertje met een relatief poreus standaard monkapje in de supermarkt geen probleem zijn lijkt me. Bij wijze van.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gegeven zegt op zich niks. Er zijn ook professionals die dagelijks urenlang met FFP2 of zelfs FFP3 moeten lopen die wel degelijk problemen kunnen opleveren bij langdurig gebruik.
Volgens mij is het vergelijkbaar met ademen tijdens duiken, iets wat velen ook lastig vinden. Het zit meer tussen de oren dan dat het daadwerkelijk niet ademt. Het is meer het idee.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En nog een grafiek van dat geweldige VK:
Dat moet velen hier toch aangrijpen, omdat men vaak zo hamert op nevenschade.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Schijnt je wel aantrekkelijker te makenquote:Op woensdag 19 januari 2022 12:41 schreef josja het volgende:
[..]
Same. Meest afgrijselijke maatregel. Hoop echt dat die ondingen zo snel mogelijk verdwijnen; ik vind het echt naar om geen gezichten meer te kunnen zien. Nou ja, half, paar van die priemende oogjes boven een lap, vreselijk.
Voor de rest hoeft er van mij persoonlijk niet zoveel te blijven nadat deze ellende voorbij is. Prima als mensen graag wat meer thuis willen werken als ze dat willen. En mocht je toch graag een kap opzetten, feel free. Meer nadruk op hygiëne, hmm, aan mij niet besteed lol, smeerlap for life
https://www.telegraaf.nl/(...)-aantrekkelijker-uit
Snap je ook wel gezien de belachelijke hoeveelheid lelijke mensen je op een dag tegen kwam pre corona.
blablablabla![]()
Er is al jaren een groot probleem in de UK qua gezondheidszorg. Dat is nou niet anders.. net zoals er bij ons ook al jarenlang wachtlijsten zijn voor zorg. Ik heb destijds ook een jaar moeten wachten voor een operatie.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat moet velen hier toch aangrijpen, omdat men vaak zo hamert op nevenschade.![]()
Allemaal leuk en aardig, maar iemand zei het al eens hier. De zorg is er voor ons, wij niet voor de zorg. Ik voel geen behoefte voor twee jaar (of nog langer) leven met heftige restricties omdat de zorg dan overspoeld kan raken.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat moet velen hier toch aangrijpen, omdat men vaak zo hamert op nevenschade.![]()
Toppers zijn het, daar kunnen deze tijden binnenkort weer aflopen, terwijl wij nog maanden gaan kijken hoe de tijden oplopen doordat we alles uit willen smerenquote:Op woensdag 19 januari 2022 12:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En geen, "ja maar de zorg" als argument om alles dood te slaan.![]()
Je hebt echt nul moeite gedaan de grafiek te lezen, hè? In 2019 was er vrijwel niemand die zo lang moest wachten.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er is al jaren een groot probleem in de UK qua gezondheidszorg. Dat is nou niet anders.. net zoals er bij ons ook al jarenlang wachtlijsten zijn voor zorg. Ik heb destijds ook een jaar moeten wachten voor een operatie.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou, die zorg is er dus niet voor iedereen, zo blijkt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:50 schreef Anton91 het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar iemand zei het al eens hier. De zorg is er voor ons, wij niet voor de zorg.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is hier niet veel beter, en daar kan je tenminste nog naar de kroeg terwijl je wacht op je routine-ingreep.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat moet velen hier toch aangrijpen, omdat men vaak zo hamert op nevenschade.blablablabla![]()
Oh, hier is het echt veel beter dan in het VK hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is hier niet veel beter, en daar kan je tenminste nog naar de kroeg terwijl je wacht op je routine-ingreep.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Lekker zuipen terwijl je wacht op een levertransplantatiequote:Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is hier niet veel beter, en daar kan je tenminste nog naar de kroeg terwijl je wacht op je routine-ingreep.![]()
![]()
Had het over drie uur lang in gesprek zijn met iemand die de taal niet goed machtig is, niet een halfje brood halen bij AH. Maar goed fijn dat jij wel over de juiste mindset beschikt en er verder totaal geen last van heb.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, en die dingen zijn daadwerkelijk oncomfortabel. En toch loopt men daar urenlang in. Dan moet een kwartiertje met een relatief poreus standaard monkapje in de supermarkt geen probleem zijn lijkt me. Bij wijze van.
Volgens mij is het vergelijkbaar met ademen tijdens duiken, iets wat velen ook lastig vinden. Het zit meer tussen de oren dan dat het daadwerkelijk niet ademt. Het is meer het idee.blablablabla![]()
Vreemd. Want je zou denken dat het waarde zou toevoegen bij Plorken, maar daar heb je er in GB ook weinig van....quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Schijnt je wel aantrekkelijker te maken
https://www.telegraaf.nl/(...)-aantrekkelijker-uit
Snap je ook wel gezien de belachelijke hoeveelheid lelijke mensen je op een dag tegen kwam pre corona.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
En nog even over die mondkapjes. Het kan ook helpen om wat minder boos te zijn.
https://www.tubantia.nl/g(...)e-rustiger~a81ad42e/Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou lekker solidair binnen blijven danquote:Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, die zorg is er dus niet voor iedereen, zo blijkt.![]()
![]()
Het probleem is een beetje dat als je iedere keer zo'n ding opzet met de gedachte dat je die dingen haat, ze ook daadwerkelijk oncomfortabel zullen zitten. Een soort self-fulfilling prophecy.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Had het over drie uur lang in gesprek zijn met iemand die de taal niet goed machtig is, niet een halfje brood halen bij AH. Maar goed fijn dat jij wel over de juiste mindset beschikt en er verder totaal geen last van heb.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wel vermoeiend als er steeds op deze manier gereageerd wordt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou lekker solidair binnen blijven dan
Het kan helemaal geen kwaad om te erkennen dat bepaalde landen bepaalde keuzes maken, en dat iedere keuzes ook negatieve gevolgen hebben. In het VK is het grote probleem dat de wachtlijsten voor de planbare zorg extreem gegroeid zijn. En echt van een compleet andere orde dan in Nederland.
Ik herinner me nog menig discussie hier dat er zogenaamd meer dan covid is en dat reguliere zorg ook door zouden moeten gaan etc. @capricia denkt daar het hare van.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat mondkapjes "comfortabel" zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat als je iedere keer zo'n ding opzet met de gedachte dat je die dingen haat, ze ook daadwerkelijk oncomfortabel zullen zitten. Een soort self-fulfilling prophecy.![]()
Hahaha dat geloof jij? De berichten in de kranten niet gelezen in die jaren? Ook toen moesten de ambulances in de winter rondrijden voor een plek. Maar geloof jij vooral de MSMquote:Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt echt nul moeite gedaan de grafiek te lezen, hè? In 2019 was er vrijwel niemand die zo lang moest wachten.![]()
Ook hier wachtlijsten voor net noodzakelijke ingrepen, toevallig vorige week mijn moeder haar operatie voor een nieuwe heup verzet naar de zomer (op dringend advies van de internist, omdat sommige mensen nog veel langer aan het wachten zijn)quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh, hier is het echt veel beter dan in het VK hoor.
Overigens is wat je post over UK vooral een som van de afgelopen twee jaar waar door de initiële uitbraak en later Delta veel mensen in de ziekenhuizen terecht kwamen, Omikron is amper een maand dominant.blablablabla![]()
Het vergelijken met andere landen is altijd een stukje cherry picking wat in een ander land beter is zonder naar het complete plaatje te kijken.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel vermoeiend als er steeds op deze manier gereageerd wordt.
Het kan helemaal geen kwaad om te erkennen dat bepaalde landen bepaalde keuzes maken, en dat iedere keuzes ook negatieve gevolgen hebben. In het VK is het grote probleem dat de wachtlijsten voor de planbare zorg extreem gegroeid zijn. En echt van een compleet andere orde dan in Nederland.
Ik herinner me nog menig discussie hier dat er zogenaamd meer dan covid is en dat reguliere zorg ook door zouden moeten gaan etc. @:capricia denkt daar het hare van.
Zowel hier als het OMT overigens.![]()
Nou oncomfortabel zitten vind ik niet eens het ergste; het ziet er gewoon niet uitquote:Op woensdag 19 januari 2022 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat als je iedere keer zo'n ding opzet met de gedachte dat je die dingen haat, ze ook daadwerkelijk oncomfortabel zullen zitten. Een soort self-fulfilling prophecy.alsof je in een ziekenhuis rondloopt. Gelijk een grafstemming. Soort zombiecolonne van bekapte mensen haha, ik denk dat ik een trauma heb opgelopen in een vorig leven.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik ben het wel voor een groot deel eens met DireStraits 7. Keer op keer wordt er gewezen naar andere landen waar ze het zo geweldig doen. Maar de dingen die niet zo goed gaan worden dan zwaar onderbelicht. Onze politici doen dan vaak het tegenovergestelde trouwens.
Wil niet zeggen dat ik ondanks de hoge zorgachterstand geen voorstander van het UK beleid ben. Maar wat nuance/eerlijkheid in de discussie kan geen kwaad. En gelukkig zorgt Direstraits7 wel vaak voor wat tegengas of een andere blik op de sitiuatie.
Uiteindelijk hebben we allemaal het zelfde doel en dat is dat deze pandemie zo snel mogelijk voorbij is.![]()
Ik heb al een paar vliegvakanties gehad en een trein reis waar hij ongeveer acht uur op rij op moest (enkel af voor eten en drinken) en ik had er niet zo'n last van. Meest irritante is dat ik een bril draag en die vrij makkelijk beslaat met zo'n kapje op.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat als je iedere keer zo'n ding opzet met de gedachte dat je die dingen haat, ze ook daadwerkelijk oncomfortabel zullen zitten. Een soort self-fulfilling prophecy.![]()
In Nederland werd in oktober geschat dat er ~200.000 uitgestelde operaties zijn: https://www.nza.nl/actuee(...)-coronadruk-in-zichtquote:Op woensdag 19 januari 2022 12:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook hier wachtlijsten voor net noodzakelijke ingrepen, toevallig vorige week mijn moeder haar operatie voor een nieuwe heup verzet naar de zomer (op dringend advies van de internist, omdat sommige mensen nog veel langer aan het wachten zijn)
Overigens is wat je post over UK vooral een som van de afgelopen twee jaar waar door de initiële uitbraak en later Delta veel mensen in de ziekenhuizen terecht kwamen, Omikron is amper een maand dominant.
In het VK is de wachtlijst sinds covid gegroeid van ongeveer 4 miljoen naar 6 miljoen, waarvan het aantal mensen dat meer dan een jaar moet wachten 200(!) keer zo groot is geworden. Zoals ik al zei: totaal andere orde.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoe langer je ze op hebt hoe kutter ze worden is mijn ervaring. En in een gesprek is het sowieso lastig, aangezien een zeer groot gedeelte van de menselijke communicatie aantoonbaar non verbaal verloopt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat als je iedere keer zo'n ding opzet met de gedachte dat je die dingen haat, ze ook daadwerkelijk oncomfortabel zullen zitten. Een soort self-fulfilling prophecy.blablablabla![]()
Anderzijds ook zeer vermoeiend als mensen blij zijn dat er landen zijn waar er meer kan telkens worden gewezen op het feit dat een klein deel van de bevolking hulp nodig heeft en dat iedereen zich maar schuldig moet voelen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel vermoeiend als er steeds op deze manier gereageerd wordt.
Ik herinner me nog menig discussie hier dat er zogenaamd meer dan covid is en dat reguliere zorg ook door zouden moeten gaan etc. @:capricia denkt daar het hare van.
Landen hebben ook nooit verder gekeken dan corona tijdens deze pandemie, wat mij betreft gaat gewone zorg ook door en hadden ze na de 1e golf gekeken hoe of wat (limiet aan IC capaciteit voor corona bijvoorbeeld) en ze hadden helemaal strenger mogen zijn sinds het moment dat we vaccins hebben.![]()
Als ik door een bouwmarkt loop dan trek ik het ding altijd gewoon naar beneden zodra ik tussen de schappen sta. Kilometers ruimte in die panden dus ik geloof het verder wel daar.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe langer je ze op hebt hoe kutter ze worden is mijn ervaring. En in een gesprek is het sowieso lastig, aangezien een zeer groot gedeelte van de menselijke communicatie aantoonbaar non verbaal verloopt.![]()
Ik ben er ook geen voorstander van overigens. Vooral omdat het op veel onzinnige plekken gevraagd wordt (zoals toen ik net naar het koffieautomaat liep, wat vijf meter van mijn bureau zit, of in het fietsenhok).quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:59 schreef josja het volgende:
[..]
Nou oncomfortabel zitten vind ik niet eens het ergste; het ziet er gewoon niet uitalsof je in een ziekenhuis rondloopt. Gelijk een grafstemming. Soort zombiecolonne van bekapte mensen haha, ik denk dat ik een trauma heb opgelopen in een vorig leven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Sanne Wallis de Vries mist Kapsalon Theater door coronageval in familie. De cabaretier zou optreden in het Rensentheater in Emmen
https://dvhn.nl/drenthe/S(...)-Emmen-27403411.html
(lol)![]()
niet iets normaal maken wat niet normaal is.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:53 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.tubantia.nl/g(...)e-rustiger~a81ad42e/Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.![]()
Dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:02 schreef Anton91 het volgende:
Anderzijds ook zeer vermoeiend als mensen blij zijn dat er landen zijn waar er meer kan telkens worden gewezen op het feit dat een klein deel van de bevolking hulp nodig heeft en dat iedereen zich maar schuldig moet voelen.
Overigens zou ik 6 miljoen mensen die wachten op een operatie niet "een klein deel van de [Britse] bevolking" noemen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dan is een fietsenhok ook niet meer wat het geweest is. Een fietsenhok was vroeger toch bedoeld om wat menselijke vloeistoffen uit te wisselen. Dan is een mondkapje idd niet handig.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen voorstander van overigens. Vooral omdat het op veel onzinnige plekken gevraagd wordt (zoals toen ik net naar het koffieautomaat liep, wat vijf meter van mijn bureau zit, of in het fietsenhok).![]()
Oktober ja, hoe is dat nu?quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Nederland werd in oktober geschat dat er ~200.000 uitgestelde operaties zijn: https://www.nza.nl/actuee(...)-coronadruk-in-zicht
In het VK is de wachtlijst sinds covid gegroeid van ongeveer 4 miljoen naar 6 miljoen, waarvan het aantal mensen dat meer dan een jaar moet wachten 200(!) keer zo groot is geworden. Zoals ik al zei: totaal andere orde.
Uit het kopje van het bericht:UK had pre corona al een verrot zorgsysteem, dat maakt het des te pijnlijk dat wij hier met zo'n infantiele lockdown zitten opgescheept terwijl daar alles open is.quote:wel nieuwe afschaling door oplopende coronadruk in zichtblablablabla![]()
Ja wij zijn ook weer de pineut op werk (sportschool), lopend naar mijn zaal kap op, groepsles geven met 25 man, kap af.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen voorstander van overigens. Vooral omdat het op veel onzinnige plekken gevraagd wordt (zoals toen ik net naar het koffieautomaat liep, wat vijf meter van mijn bureau zit, of in het fietsenhok).Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Dat klopt. En ik heb mondkapjes gehad die ik na 15 minuten echt wel beu was, en mondkapjes die ik rustig 2 uur kan dragen (bv. in de trein).quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe langer je ze op hebt hoe kutter ze worden is mijn ervaring. En in een gesprek is het sowieso lastig, aangezien een zeer groot gedeelte van de menselijke communicatie aantoonbaar non verbaal verloopt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat zal Omikron leren.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:05 schreef josja het volgende:
[..]
Ja wij zijn ook weer de pineut op werk (sportschool), lopend naar mijn zaal kap op, groepsles geven met 25 man, kap af.![]()
Er is ook een groep die de nevenschade van zo'n beslissing (zie UK) ook gewoon meenemen, maar dan toch nog steeds van mening zijn dat ze het daar beter doen omdat de prioriteiten bij iedereen anders zullen liggen. Iemand die al heel lang zit te wachten op uitgestelde zorg zal eerder geneigd zijn om te kiezen voor een aanpak waar zaken nog wat langer gesloten blijven maar uitgestelde zorg wel door kan blijven gaan. Een ondernemer die zijn zaak in ziet storten zal er weer anders naar kijken. Je kan nooit iedereen tevreden houden. In de UK gaat echt niet alles goed. Het is geen utopie of zo. Maar ik vind, voor mij persoonlijk, dat ze daar nu wel de juiste prioriteiten hebben. De zorg heeft al twee jaar lang de prioriteit gehad; die balans moet nu echt beter.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:
Ik ben het wel voor een groot deel eens met DireStraits 7. Keer op keer wordt er gewezen naar andere landen waar ze het zo geweldig doen. Maar de dingen die niet zo goed gaan worden dan zwaar onderbelicht. Onze politici doen dan vaak het tegenovergestelde trouwens.
Wil niet zeggen dat ik ondanks de hoge zorgachterstand geen voorstander van het UK beleid ben. Maar wat nuance/eerlijkheid in de discussie kan geen kwaad. En gelukkig zorgt Direstraits7 wel vaak voor wat tegengas of een andere blik op de sitiuatie.
Uiteindelijk hebben we allemaal het zelfde doel en dat is dat deze pandemie zo snel mogelijk voorbij is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2022 13:08:15 ]![]()
De regering zorgt al genoeg voor tegengas.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:
Uiteindelijk hebben we allemaal het zelfde doel en dat is dat deze pandemie zo snel mogelijk voorbij is.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als ze niet standaard elke covid patient hadden opgenomen was het nu niet zo erg opgelopen. Zo kunnen ze prima zelf de cijfers erger maken dan nodig, Gommers/anderen hadden het er toch over dat ze bijvoorbeeld 15 (open) hart operaties kunnen doen in de tijd van een corona patient?quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
Overigens zou ik 6 miljoen mensen die wachten op een operatie niet "een klein deel van de [Britse] bevolking" noemen.![]()
Idem hier. Liep gisteren helemaal bezweet van mijn groepsles terug. Staan er allemaal mensen met een mondkapje te wachten buiten (want moet in de gangen). Tegen de tijd dat ik mijn mondkapje open had stond ik alweer met één been in de kleedkamer. Met een nat mondkapje.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:05 schreef josja het volgende:
[..]
Ja wij zijn ook weer de pineut op werk (sportschool), lopend naar mijn zaal kap op, groepsles geven met 25 man, kap af.
Klopt ja dat verschil is er zeker. Had een hele fijne van Under Armour, met zachte stof voor over de oren, die kostte wel 30 euro of zo destijds maar die mag nu niet meer. Of nouja, liever niet in elk geval.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat klopt. En ik heb mondkapjes gehad die ik na 15 minuten echt wel beu was, en mondkapjes die ik rustig 2 uur kan dragen (bv. in de trein).blablablabla![]()
Ja kansloos toch, je komt de sportschool in met de zelfde groep mensen waarmee je gaat omkleden en gaat sporten.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:05 schreef josja het volgende:
[..]
Ja wij zijn ook weer de pineut op werk (sportschool), lopend naar mijn zaal kap op, groepsles geven met 25 man, kap af.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is mijn sportschool echt heel anders. 95% van de mensen die ik tegenkom op weg naar de groepsles kom ik alleen maar tegen op de gang.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja kansloos toch, je komt de sportschool in met de zelfde groep mensen waarmee je gaat omkleden en gaat sporten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
hoe bedoel je dit?quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:08 schreef Anton91 het volgende:
Als ze niet standaard elke covid patient hadden opgenomen was het nu niet zo erg opgelopen![]()
Dat panische gedoe met mondkapjes weer, schijtziek word je er van
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat zijn gewoon adviezen die je lekker kunt negeren.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt ja dat verschil is er zeker. Had een hele fijne van Under Armour, met zachte stof voor over de oren, die kostte wel 30 euro of zo destijds maar die mag nu niet meer. Of nouja, liever niet in elk geval.![]()
Nu erno er niet meer is kun jij wellicht mondkapjesadvies geven.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat klopt. En ik heb mondkapjes gehad die ik na 15 minuten echt wel beu was, en mondkapjes die ik rustig 2 uur kan dragen (bv. in de trein).´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Mogelijk. Maar ik vind het lastig om de situatie van het VK zo op Nederland te plakken. Ik heb al meerdere experts gelezen die vermoeden dat de situatie in het VK zo belabberd gemanaged is de afgelopen twee jaar dat er zoveel mensen besmet zijn geraakt dat er bijna niemand meer te besmetten valt. Waarmee groepsimmuniteit (of iets wat daarvoor door moet gaan) nu in beeld komt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar ik vind, voor mij persoonlijk, dat ze daar nu wel de juiste prioriteiten hebben. De zorg heeft al twee jaar lang de prioriteit gehad; die balans moet nu echt beter.
Je kunt je afvragen of dat de prijs waard was. Het is makkelijk te kijken naar nu een situatie nu is zonder daarbij te kijken wat het gekost heeft om daar te komen. Aan het andere uitereste vind je Australië en Nieuw-Zeeland, waar tijdens de vorige lockdown in Nederland volle stadions te zien waren. Ja, maar daarvoor moesten ze wel 4 maanden in een volledige lockdown.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Is dat zo, oh dan zet ik die weer lekker opquote:Op woensdag 19 januari 2022 13:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon adviezen die je lekker kunt negeren.thanks
blablablabla![]()
Of ze niet te dragen, heb je er ook geen last van.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:53 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.tubantia.nl/g(...)e-rustiger~a81ad42e/![]()
![]()
Nou als ze niet elke covid patient hadden opgenomen hadden ze voor elke patient die ze niet hadden opgenomen misschien wel 15 andere mensen kunnen behandelen. Door bijvoorbeeld transplantaties, hartoperaties, kanker behandelingen etc niet uit te stellen.quote:![]()
Dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
Overigens zou ik 6 miljoen mensen die wachten op een operatie niet "een klein deel van de [Britse] bevolking" noemen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
https://www.ad.nl/show/of(...)anks-boa-s~a937c9a2/quote:De gemeente erkent dat culturele instellingen het zwaar hebben, maar ‘de regels gelden voor iedereen‘. ,,Deze waarschuwing is de eerste stap in de handhaving”, aldus een woordvoerder van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema.![]()
blablablabla![]()
Als je er een BLM-protest van maakt moet het kunnen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:16 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/show/of(...)anks-boa-s~a937c9a2/
[..]![]()
![]()
De regels gelden voor iedereen totdat de winkels gaan demonstreren; dan gaan burgemeesters er wel in mee.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
![]()
Een verkiezingsfeestje mag ook.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De regels gelden voor iedereen totdat de winkels gaan demonstreren; dan gaan burgemeesters er wel in mee.![]()
quote:Da's niet veelquote:Van de FFP2- en KN95-maskers voldeed 22 procent en van de type IIR voldeed 14 procent volledig aan de eisen.![]()
![]()
Ik had geen kritiek op te veel kopen. Dat was logisch. Maar het begint nu toch wel wat treurig te worden, veel te veel en dan ook nog pröttel.quote:zie email 27 oktober![]()
"Tussen maart en oktober 2020", waarom komt dit nu pas naar buiten dan?quote:
Niet zo heel raar, toen de instellingen er zelf niet meer uitkwamen werd de vraag bij de overheid gelegd of er centraal ingekocht kon gaan worden, dat ze daarbij in elke mogelijke valkuil zijn getrapt omdat ze het nog nooit eerder hadden gedaan is ook niet zo heel raar. En lekker veel tijd om alles eens rustig uit te zoeken en testen was er nu ook niet echt.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Idem hier. Liep gisteren helemaal bezweet van mijn groepsles terug. Staan er allemaal mensen met een mondkapje te wachten buiten (want moet in de gangen). Tegen de tijd dat ik mijn mondkapje open had stond ik alweer met één been in de kleedkamer. Met een nat mondkapje.![]()
![]()
Geen uitval door besmettingen onder handhavers blijkbaar.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
![]()
https://www.ad.nl/politie(...)ter-worden~a773e815/
Politiek gaat ook langzaam de andere kant op denken?![]()
Jammer dat ze dan toch nog aan die 1,5 week vast blijven houden.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:27 schreef Simmertje het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ter-worden~a773e815/
Politiek gaat ook langzaam de andere kant op denken?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Nog nooit zoveel boa's gezien als de afgelopen week.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:22 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Geen uitval door besmettingen onder handhavers blijkbaar.Tap tap tap![]()
Scheelt in ieder geval enorm veel vergeleken met 3/4 weken. Snap ook wel dat ze niet opeens nu op de dag alles kunnen laten varen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat ze dan toch nog aan die 1,5 week vast blijven houden.![]()
Ik vind het ook geen verdienste van Agema of van der Plas dat het nu uitgesteld wordt. Het is gewoon een nieuwe variant die het verhaal heeft onderuit gehaald, daar hebben politici niet zo veel mee te maken verder. Ik heb nog geen politici echt gehoord die omgeslagen zijn, die wel voor waren toen delta er was maar nu met omicron het nut er niet meer van inzien.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
2G gaat op de lange baan.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Waarom is dit goed nieuws? Dat het van de baan zou gaan vrijdag omdat er 0 reden toe is had toch beter geweest?quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
2G gaat op de lange baan.![]()
En nu maar hopen dat van uitstel uiteindelijk afstel komt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
2G gaat op de lange baan.![]()
Zoiets had ik 9 dagen geleden al voorspeld
Even een tag voor mijn vriend @AlwaysHappy
Gunner in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2520 Ernst is het.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik heb ook geen politicus gehoord die ook na het onderzoek nog heeft verkondigd dat 2G er sowieso moet gaan komen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen verdienste van Agema of van der Plas dat het nu uitgesteld wordt. Het is gewoon een nieuwe variant die het verhaal heeft onderuit gehaald, daar hebben politici niet zo veel mee te maken verder. Ik heb nog geen politici echt gehoord die omgeslagen zijn, die wel voor waren toen delta er was maar nu met omicron het nut er niet meer van inzien.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
30 decemberquote:Op woensdag 19 januari 2022 13:40 schreef Gunner het volgende:
Even een tag voor mijn vriend @:AlwaysHappy
Gunner in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2520 Ernst is het.
zalkc in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2475 Nieuwe poppetjesJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
In elk geval zijn het de covid patiënten die nu de zorg overbelasten volgens het gros van de deskundigen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Mij wordt anders als ongevaccineerde de schuld gegeven van die overbelasting.
Terwijl ik niet in de risicogroep zit en Bruls minimaal in het kwadraat met z'n vette pens.
De kans dat die vetnek gevaccineerd op de IC komt is groter dan dat ik daar als niet gevaccineerd terecht kom.
Dus ofwel kappen met mij de schuld geven van alles ofwel die dikke paap òòk de schuld geven.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Wat ben je ook een visionair hequote:Op woensdag 19 januari 2022 13:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
30 december
zalkc in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2475 Nieuwe poppetjes
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Vooralsnog lijkt het er op dat je inderdaad gelijk gaat krijgenquote:Op woensdag 19 januari 2022 13:40 schreef Gunner het volgende:
Even een tag voor mijn vriend @:AlwaysHappy
Gunner in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2520 Ernst is het.Goed nieuws wat mij betreft; 2G moeten ze gewoon definitief de prullenbak in gooien.
![]()
Enige waar ik voor vrees is dat het een reden gaat zijn om nog voorzichtiger met openen van horeca en cultuur gaan zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het er op dat je inderdaad gelijk gaat krijgenGoed nieuws wat mij betreft; 2G moeten ze gewoon definitief de prullenbak in gooien.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Stroman, D66 is nog steeds voorstander onder het mom van 'voorbereid zijn'quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen politicus gehoord die ook na het onderzoek nog heeft verkondigd dat 2G er sowieso moet gaan komen.
Ik neem aan dat politici ook nog steeds diplomatiek handig genoeg zijn om zich niet klem te laten zetten
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Voor komend weekend maar uitjes naar Duitsland gepland. Als ze vertikken om hier dingen open te gooien, dan zoeken we het zelf wel op.![]()
Komt door deze omgeving die dit allang zag gebeuren.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Op die manier maar de politiek is nooit zo happig om mensen letterlijk te laten stikken, puur beeldvorming ik weet het.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou als ze niet elke covid patient hadden opgenomen hadden ze voor elke patient die ze niet hadden opgenomen misschien wel 15 andere mensen kunnen behandelen. Door bijvoorbeeld transplantaties, hartoperaties, kanker behandelingen etc niet uit te stellen.![]()
Het is een complot van het OMT.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Daarom liever dat het er wel gewoon door kwam.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Enige waar ik voor vrees is dat het een reden gaat zijn om nog voorzichtiger met openen van horeca en cultuur gaan zijn.![]()
![]()
Zo kan het dus ook.. en hier mogen we nog niet eens een restaurant binnen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Waar blijven de ziekenhuiscijfers @Oliver23 @Lenny_Leonard ??????VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:57 schreef 4-elements het volgende:
[ twitter ]
Zo kan het dus ook.. en hier mogen we nog niet eens een restaurant binnen.![]()
![]()
Ja maar de zorg...quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:57 schreef 4-elements het volgende:
[ twitter ]
Men riep een paar weken geleden al dat Engeland het eerste land ter wereld zou gaan worden waar men carona definitief vaarwel ging zeggen en ze zijn hard op weg.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Kabinet trekt wetsvoorstel in dat providers verplicht data met RIVM te delen
Een wetsvoorstel dat Nederlandse telecomproviders verplicht om reisgegevens van klanten te delen met het RIVM, is door het nieuwe kabinet ingetrokken. Dat blijkt uit een brief die premier Rutte maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Het staat in een lijst met wetsvoorstellen die "mede in het licht van het coalitieakkoord" niet doorgaan. Een verdere toelichting staat er niet bij en een woordvoerder was niet direct beschikbaar voor commentaar.
Het voorstel was een initiatief van voormalig coronaminister De Jonge aan het begin van de pandemie en stuitte vrij snel op kritiek. Het idee is dat providers geanonimiseerde data zouden leveren aan het CBS over het reisgedrag van mensen tussen gemeenten.
Het statistiekenbureau zou deze vervolgens combineren met andere bronnen en doorsturen naar het RIVM. Als er dan een uitbraak was in bijvoorbeeld Almere en kort daarvoor waren er veel mensen uit Zwolle geweest, dan kon het RIVM de GGD's daarop wijzen. Het RIVM legde de functie destijds uit als een "rookmelder".
Bronnen uit de telecomindustrie lieten daarna aan de NOS weten zich zorgen te maken over het wetsvoorstel. De vrees was onder meer dat opsporingsdiensten bij de data zouden kunnen komen die bij de providers staan opgeslagen. Ook de Autoriteit Persoonsgegevens was kritisch en adviseerde de wet in de toen voorgestelde vorm niet door te voeren.![]()
<te laat>Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Godverdomme jaloers.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:57 schreef 4-elements het volgende:
[ twitter ]
Zo kan het dus ook.. en hier mogen we nog niet eens een restaurant binnen.blablablabla![]()
Na hoeveel dagen gaan de ziekenhuizen meestal meestijgen met de besmettingen?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Meermaals. Ook dat het UMCG daar wel een redelijke outlier in is trouwens.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Prima cijfers weerquote:![]()
Instroom iets gestegen vergeleken met een week geleden, maar dat is logisch gezien het extreem hoog aantal besmettingen.
Overigens de IC instroom wel van 11 naar 7 vergeleken met vorige week woensdag.![]()
![]()
En er gaat ook nog wat Delta rond meen ik.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Prima cijfers weer![]()
Instroom iets gestegen vergeleken met een week geleden, maar dat is logisch gezien het extreem hoog aantal besmettingen.
Je zal denken uit de shit te zijn en dan zo ongeveer de laatste zijn die op zijn buik op de IC komt met Delta."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Hoe hoog was de instroom vorige week?quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Prima cijfers weer![]()
Overigens de IC instroom wel van 11 naar 7 vergeleken met vorige week woensdag.![]()
Prima cijfers volgens mij inderdaad!![]()
105, maar dus wel een hogere IC instroom toen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe hoog was de instroom vorige week?
Prima cijfers volgens mij inderdaad!![]()
94 was het vorige week.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe hoog was de instroom vorige week?
Prima cijfers volgens mij inderdaad!"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
quote:Wie te geloven.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
105, maar dus wel een hogere IC instroom toen.![]()
Hadden ze maar een boostertje moeten halen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:08 schreef OProg het volgende:
[..]
En er gaat ook nog wat Delta rond meen ik.
Je zal denken uit de shit te zijn en dan zo ongeveer de laatste zijn die op zijn buik op de IC komt met Delta.![]()
Hoe is de verhouding Delta vs Omikron nu eigenlijk?
Kan alleen dit vinden, maar die cijfers zijn inmiddels achterhaald:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/variantenblablablabla![]()
quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
De 15e was het nog 127quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote stijging in de instroom dan.
Zal m'n bunker vast even afstoffenTap tap tap![]()
Dit is al eens uitgelegd door iemand die er wel verstand van heeft. Als iemand corona heeft, al is hij voor iets anders opgenomen, dan moet deze persoon op een corona afdeling verpleegd worden, in isolatie en belast dus de zorg op exact dezelfde wijze als iemand die voor corona is opgenomen.quote:
Als dat een leugen is dan zijn er wat mensen te dom om te poepen waaronder deze Twitteraar dus.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2022 14:18:05 ]![]()
Het is maar mindset, die maatregelen. Het is maar mindset.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zou ook raar zijn, want er zijn vele professionals die urenlang met dergelijke dingen moeten werken (en soms met dingen die daadwerkelijk een heel stuk minder comfortabel zijn).
Volgens mij is het grotendeels een mindset. En een kwestie van de juiste kwaliteit hebben.
Hele levens worden naar de knoppen geholpen, maar dat is alleen maar een mindset joh. Ook die 15% meer zelfmoorden onder jongeren door de maatregelen.... mindset. Pensioen weg, levenswerk weg, baan weg, huis weg.. mindset.
Verschil is, is dat die mensen in dat soort beroepen daarvoor kiezen of omdat er een aanwijsbare reden achter zit. Niemand kiest voor om met een masker een pak melk te halen en voor mensen die dat totaal niet gewend zijn, is dat gewoon onzin.
Misschien vergeet je dat even.
Weet je wat ook mindset is? Vast willen blijven houden aan maatregelen. Gewoon omdat het je een veilig gevoel geeft. En de feiten zijn er al en komen iedere dag binnen, dat het gewoon niet nodig meer is met de pussy-O-variant. Met doodsangst van ziektes, overspoelde zorg en dood blijven vasthouden aan de politiek gekozen onzin maatregelen is ook .... komtie.....
mindset.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Van het ongemak van een mondkapje naar zelfmoord. Dit is waarom ik van fok hou.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is maar mindset, die maatregelen. Het is maar mindset.
Hele levens worden naar de knoppen geholpen, maar dat is alleen maar een mindset joh. Ook die 15% meer zelfmoorden onder jongeren door de maatregelen.... mindset. Pensioen weg, levenswerk weg, baan weg, huis weg.. mindset.
Verschil is, is dat die mensen in dat soort beroepen daarvoor kiezen of omdat er een aanwijsbare reden achter zit. Niemand kiest voor om met een masker een pak melk te halen en voor mensen die dat totaal niet gewend zijn, is dat gewoon onzin.
Weet je wat ook mindset is? Vast willen blijven houden aan maatregelen. Gewoon omdat het je een veilig gevoel geeft. En de feiten zijn er al en komen iedere dag binnen, dat het gewoon niet nodig meer is met de pussy-O-variant. Met doodsangst van ziektes, overspoelde zorg en dood blijven vasthouden aan de politiek gekozen onzin maatregelen is ook .... komtie.....
mindset.![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Echt geweldig.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:57 schreef 4-elements het volgende:
[ twitter ]
Zo hoort het hier straks ook.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat is alleen maar mindset.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Van het ongemak van een mondkapje naar zelfmoord. Dit is waarom ik van fok hou.![]()
Blijven ze dan ook evenlang? Bij coronaklachten was het 6 dagen gemiddeld.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is al eens uitgelegd door iemand die er wel verstand van heeft. Als iemand corona heeft, al is hij voor iets anders opgenomen, dan moet deze persoon op een corona afdeling verpleegd worden, in isolatie en belast dus de zorg op exact dezelfde wijze als iemand die voor corona is opgenomen.
Als dat een leugen is dan zijn er wat mensen te dom om te poepen waaronder deze Twitteraar dus.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Alleen hebben wij dan lege ziekenhuizen voor de verandering.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Echt geweldig.![]()
Zo hoort het hier straks ook.![]()
Mischien wel langer? Als iemand met hartklachten opgenomen word en daarbij ook nog eens covid geconstateerd wordt dan is de kans groot dat die persoon langer in het ziekenhuis ligt, lijkt mij.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijven ze dan ook evenlang? Bij coronaklachten was het 6 dagen gemiddeld.![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is al eens uitgelegd door iemand die er wel verstand van heeft. Als iemand corona heeft, al is hij voor iets anders opgenomen, dan moet deze persoon op een corona afdeling verpleegd worden, in isolatie en belast dus de zorg op exact dezelfde wijze als iemand die voor corona is opgenomen.
Als dat een leugen is dan zijn er wat mensen te dom om te poepen waaronder deze Twitteraar dus.![]()
![]()
Alleen hebben ze daar geen lockdown in hoeven te voeren zodat de maatschappij enigszins draaiende kon blijven voor de verandering.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen hebben wij dan lege ziekenhuizen voor de verandering.
't Is maar net waar je prioriteiten liggen denk ik.![]()
Straks? Ik wil NU meer vrijheidquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Echt geweldig.![]()
Zo hoort het hier straks ook.Ik zal dit de politiek zeker ook nog een lange tijd kwalijk nemen.
Hier een paar koeien die ook blij zijn dat ze weer wat vrijheid hebben.![]()
![]()
Jazeker, tiger_m gaat er altijd graag met gestrekt been in.quote:
Maar ondanks dat iemand dan "te dom is om te poepen", het maakt wel degelijk een verschil uit of je in het ziekenhuis komt met ademhalingsproblemen of een gebroken teen.
100x gebroken teen met corona = 100 "corona" opnames
100x adem happen door corona = 100 coronaopnames
Situatie 1 is niet echt argumentatie voor verlengen maatregelen, situatie 2 mogelijk wel.![]()
Klap in het gezicht van veel users.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:57 schreef 4-elements het volgende:
[ twitter ]
Zo kan het dus ook.. en hier mogen we nog niet eens een restaurant binnen.Go hard or go home![]()
Het gaat me om de mindset hier. Er is vaker gesproken over dat de negatieve effecten die je ondervindt van alle maatregelen alleen maar een 'mindset' zijn en dit was er weer een van.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Van het ongemak van een mondkapje naar zelfmoord. Dit is waarom ik van fok hou.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gemiddelde ligduur was 5.2 voor het ziekenhuis. Met corona is die 7.2, als de verhouding 30% gaat zijn dan heb je gemiddeld een 10% kortere ligduur dan voorheen. Dacht ik.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien wel langer? Als iemand met hartklachten opgenomen word en daarbij ook nog eens covid geconstateerd wordt dan is de kans groot dat die persoon langer in het ziekenhuis ligt, lijkt mij.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En niet eens een mondkapje meer om de klap op te vangen.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Het is zeker wel zo dat de isolatie verzwarend werkt, het kan je bestede tijd aan zorg voor die patiënt aardig verhogen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jazeker, tiger_m gaat er altijd graag met gestrekt been in.
Maar ondanks dat iemand dan "te dom is om te poepen", het maakt wel degelijk een verschil uit of je in het ziekenhuis komt met ademhalingsproblemen of een gebroken teen.
Situatie 1 is niet echt argumentatie voor verlengen maatregelen, situatie 2 mogelijk wel.
maar...
Een persoon die er komt te liggen door corona is voor 100% van de bestede tijd een verzwarende situatie en een persoon met corona is voor een deel verzwarend, hij had er anders ook gelegen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Je snapt het echt niet dat er geen verschil is voor de zorg die gegeven moet worden en de maatregelen die zorg personeel moet nemen waarvoor men opgenomen is voor de behandeling? Ok, dan houdt het wel op.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Situatie 1 is niet echt argumentatie voor verlengen maatregelen, situatie 2 mogelijk wel.![]()
De verplegers/sters die ik spreek (2) en op een corona-afdeling werken maken daar niet zo'n heisa van hoor. Die zijn zo gewend aan die pakken aan en uit doen. Dat is ook de reden dat ze al die patiënten bij elkaar gooien. En dan komt er toch op een andere afdeling weer plek vrij. Zo werkt het in de praktijk. Ze noemen het momenteel "best rustig". En snappen er zelf ook geen zak van dat er nog zoveel gesloten blijft.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet dat er geen verschil is voor de zorg die gegeven moet worden en de maatregelen die zorg personeel moet nemen waarvoor men opgenomen is voor de behandeling? Ok, dan houdt het wel op.![]()
Ik heb het hierboven redelijk duidelijk aangegeven dat er wel degelijk een verschil is.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet dat er geen verschil is voor de zorg die gegeven moet worden en de maatregelen die zorg personeel moet nemen waarvoor men opgenomen is voor de behandeling? Ok, dan houdt het wel op.
Met corona => behandeling kost meer tijd dan zonder corona
Door corona => behandeling was niet nodig zonder coronaJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Grotendeels mee eens, maar er komen nog steeds wel mensen met Omikron op de IC. Zelfs als dat een tiende zou zijn van Delta kun je nog niet zomaar alles loslaten zonder een gigantische druk op de zorg te krijgen, vanwege de enorme besmettelijkheid.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is maar mindset, die maatregelen. Het is maar mindset.
mindset.blablablabla![]()
Zijn daar cijfers van, van die Omikron op de IC? Of roep je maar wat.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, maar er komen nog steeds wel mensen met Omikron op de IC. Zelfs als dat een tiende zou zijn van Delta kun je nog niet zomaar alles loslaten zonder een gigantische druk op de zorg te krijgen, vanwege de enorme besmettelijkheid.![]()
wat, zeg jij? mensen met omikron op de IC? wie heeft je dat verteld?quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, maar er komen nog steeds wel mensen met Omikron op de IC. Zelfs als dat een tiende zou zijn van Delta kun je nog niet zomaar alles loslaten zonder een gigantische druk op de zorg te krijgen, vanwege de enorme besmettelijkheid.![]()
Oja? In een steekproef van Anne Wensing haar ziekenhuis waren het er nul. Nul patiënten met omikron op de IC.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, maar er komen nog steeds wel mensen met Omikron op de IC.
Ik weet het nu niet hoor, maar is daar ergens data van?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
of kletst ie uit zijn nek?quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oja? In een steekproef van Anne Wensing haar ziekenhuis waren het er nul. Nul patiënten met omikron op de IC.
Ik weet het nu niet hoor, maar is daar ergens data van?![]()
Zoveel zegt de data van een enkel ziekenhuis nou ook weer niet, he. Dat gaat dan hooguit om 20 bedden ofzo, de meeste ziekenhuizen hebben minder IC-bedden dan dat.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oja? In een steekproef van Anne Wensing haar ziekenhuis waren het er nul. Nul patiënten met omikron op de IC.
Ik weet het nu niet hoor, maar is daar ergens data van?![]()
Geen idee, maar ik vraag het mij af. Hoe veel mensen liggen er met omikron op de IC? Iemand?quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
mijn bronnen zeggen 0quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik vraag het mij af. Hoe veel mensen liggen er met omikron op de IC? Iemand?![]()
Uh, jawel, dat kan je dan wel. En denk je dat de besmettingen in hetzelfde tempo dan doorgaan? Ook omikron gaat niet binnen twee maanden weer opnieuw besmetten.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
In NL geen meen ikquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik vraag het mij af. Hoe veel mensen liggen er met omikron op de IC? Iemand?![]()
Zit er echt tussenin dit. Feit blijft wel natuurlijk dat als diegene moet blijven met een gebroken teen, wel op de kerona afdeling behandeld moet worden. Maar heeft geen ademhalingsproblemen, dus zo erg is het nu ook weer niet.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Situatie 1 is niet echt argumentatie voor verlengen maatregelen, situatie 2 mogelijk wel.
Grijs gebied hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als je kijkt naar Het Beloofde Land (UK) piept en kraakt de zorg nog steeds onder Covid-zorg. Ook gaat het zoals Dire_Straits eerder postte ten koste van de reguliere en planbare zorg. Operaties die maanden zo niet jaren blijven liggen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zijn daar cijfers van, van die Omikron op de IC? Of roep je maar wat.Het risico is dus weliswaar veel kleiner, maar dat wil niet zeggen dat je je alles kunt permitteren.quote:Overall, we find evidence of a reduction in the risk of hospitalisation for Omicron relative to Delta infections, averaging over all cases in the study period. The extent of reduction is sensitive to the inclusion criteria used for cases and hospitalisation, being in the range 20-25% when using any attendance at hospital as the endpoint, and 40-45% when using hospitalisation lasting 1 day or longer or hospitalisations with the ECDS discharge field recorded as “admitted” as the endpoint (Table 1). These reductions must be balanced against the larger risk of infection with Omicron, due to the reduction in protection provided by both vaccination and natural infection. A previous infection reduces the risk of any hospitalisation by approximately 50% (Table 2) and the risk of a hospital stay of 1+ days by 61% (95%CI:55-65%) (before adjustments for under ascertainment of reinfections).
https://www.imperial.ac.u(...)50-severity-omicron/blablablabla![]()
Maar heb je cijfers hoeveel mensen er met Omikron op de IC liggen? In Nederland? Dat was de vraag, want daar ging het over.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je kijkt naar Het Beloofde Land (UK) piept en kraakt de zorg nog steeds onder Covid-zorg. Ook gaat het zoals Dire_Straits eerder postte ten koste van de reguliere en planbare zorg. Operaties die maanden zo niet jaren blijven liggen.
[..]
Het risico is dus weliswaar veel kleiner, maar dat wil niet zeggen dat je je alles kunt permitteren.![]()
Dat dacht ik ook. Bovendien zie ik ineens allemaal mensen in mijn omgeving die positief testen en gewoon totaal geen symptomen hebben. Als dat allemaal omikron is, is het straks wel klaar. Dit loopt ten einde.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
FTFYquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar heb je cijfers hoeveel mensen er door met Omikron op de IC liggen? In Nederland? Dat was de vraag, want daar ging het over.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Volgens Gommers gisteravond bij OP1 en Californië 2 weken geleden dus niet.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, maar er komen nog steeds wel mensen met Omikron op de IC. Zelfs als dat een tiende zou zijn van Delta kun je nog niet zomaar alles loslaten zonder een gigantische druk op de zorg te krijgen, vanwege de enorme besmettelijkheid.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In de UK piept en kraakt de NHS altijd. Er worden gewoon fundamenteel andere keuzes gemaakt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je kijkt naar Het Beloofde Land (UK) piept en kraakt de zorg nog steeds onder Covid-zorg. Ook gaat het zoals Dire_Straits eerder postte ten koste van de reguliere en planbare zorg. Operaties die maanden zo niet jaren blijven liggen.
[..]
Het risico is dus weliswaar veel kleiner, maar dat wil niet zeggen dat je je alles kunt permitteren.![]()
Wat in elk geval bekend is, is dat op 2 januari ongeveer 60% van de geteste samples in de kiemsurveillance omikron betrof. Aangezien het met tientallen procenten stijgt week-op-week, is het niet zo raar om aan te nemen dat we inmiddels tegen de 100% omikron zitten. Als je die logica volgt, moet een groot deel van de IC-opnames die nu nog plaats gaan vinden vanwege omikron zijn.![]()
Volgens Gommers is de kans om met omikron op de IC te komen echt enorm klein. Het zwaartepunt van de coronazorg zal dus verplaatsen van de IC naar de verpleegafdeling.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, maar er komen nog steeds wel mensen met Omikron op de IC. Zelfs als dat een tiende zou zijn van Delta kun je nog niet zomaar alles loslaten zonder een gigantische druk op de zorg te krijgen, vanwege de enorme besmettelijkheid.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Kuipers: nog te vroeg voor besluit over opening cultuursector
Volgens minister Kuipers is het nog te vroeg om een besluit te kunnen nemen over de heropening van de horeca en de cultuursector. Dat zei hij na een coronaoverleg in Den Haag. Hoewel de coronabesmettingen flink oplopen, is in de ziekenhuizen een daling te zien van het aantal coronapatiënten.
Kuipers is blij met de dalende trend en zegt dat het "de goede kant" op gaat. Volgende week dinsdag kijkt het kabinet opnieuw naar de situatie en de mogelijkheid om horeca en de cultuursector te heropenen.
Nos.nl
In Engeland wordt alles open gegooid en hier lopen de ziekenhuizen leeg, maar is het te vroeg om aan het openen van het minieme te denken, terwijl het aantal mensen dat ziek wordt minder is dan half oktober... en we toen van mening waren dat we zonder de anderhalve meter konden leven.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En je kunt je afvragen of de uitgestelde zorg door Omicron komt of door de 2 jaar aan andere varianten. Als het nu af gaat nemen kun je het moeilijk aan omicron wijten.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In de UK piept en kraakt de NHS altijd. Er worden gewoon fundamenteel andere keuzes gemaakt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Doelpalen weer verplaatsen naar de verpleegafdeling. Geweldig hoe mensen hier permanent in willen blijven lijkt het wel.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Johnsson is een held. Engeland gaat definitief terug naar het oude normaal.
https://www.nu.nl/coronav(...)el-en-coronapas.html![]()
Kroegen open. NU.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:47 schreef popje het volgende:
Volgens minister Kuipers is het nog te vroeg om een besluit te kunnen nemen over de heropening van de horeca en de cultuursector. Dat zei hij na een coronaoverleg in Den Haag. Hoewel de coronabesmettingen flink oplopen, is in de ziekenhuizen een daling te zien van het aantal coronapatiënten.
Kuipers is blij met de dalende trend en zegt dat het "de goede kant" op gaat. Volgende week dinsdag kijkt het kabinet opnieuw naar de situatie en de mogelijkheid om horeca en de cultuursector te heropenen.
Nos.nl
In Engeland wordt alles open gegooid en hier lopen de ziekenhuizen leeg, maar is het te vroeg om aan het openen van het minieme te denken, terwijl het aantal mensen dat ziek wordt minder is dan half oktober... en we toen van mening waren dat we zonder de anderhalve meter konden leven.![]()
Johnsson is zijn Zweedse broer?quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:48 schreef Johannes788 het volgende:
Voorspelling was 65.000 meldingen incl 20.000 voorgaande.quote:
Uitgaande dat de ggd/rivm echt niet zo snel zijn met het inhalen, zou het zo maar eens kunnen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kan echt nog een staartje delta zijn, dit soort niveaus past redelijk bij 1500-3000 besmettingen. En met de R0 van delta die nog wel onder de 1 zal liggen zal die verhouding dar nu ongeveer op moeten zitten.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:46 schreef Tijn het volgende:
Wat in elk geval bekend is, is dat op 2 januari ongeveer 60% van de geteste samples in de kiemsurveillance omikron betrof. Aangezien het met tientallen procenten stijgt week-op-week, is het niet zo raar om aan te nemen dat we inmiddels tegen de 100% omikron zitten. Als je die logica volgt, moet een groot deel van de IC-opnames die nu nog plaats gaan vinden vanwege omikron zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Iedereen zal vroeg of laat immuniteit moeten opbouwen. Dat kan via de natuurlijke route of via vaccinatie.
Nu hebben we te maken met een relatief milde variant. We kunnen niet jarenlang blijven piepen van mimimi ja maar de zorg. Dan beter nu vol gas op de muur af rijden imo, dan is het over.![]()
https://eenvandaag.avrotr(...)gt-diederik-gommers/quote:
Volgens Gommers wel. Maar zelfs als het nul zou zijn, wat het dus niet is hou je problemen door de normale ziekenhuisopnames.blablablabla![]()
55k positieve tests (44%). Kijken of het uitkomtquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voorspelling was 65.000 meldingen incl 20.000 voorgaande.
Uitgaande dat de ggd/rivm echt niet zo snel zijn met het inhalen, zou het zo maar eens kunnen.![]()
![]()
Ik ben na Kerst naar Schotland gegaan, Johnsson is veel, maar geen held in hun ogen hoorquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:48 schreef Johannes788 het volgende:
![]()
Als de coronapas vervalt dan is er nog één maatregel die hij ook mag afschaffen: De verplichte dag 2 test als je naar de UK wilt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:48 schreef Johannes788 het volgende:
Die durft tenminste.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:47 schreef popje het volgende:
Nos.nl
In Engeland wordt alles open gegooid en hier lopen de ziekenhuizen leeg, maar is het te vroeg om aan het openen van het minieme te denken, terwijl het aantal mensen dat ziek wordt minder is dan half oktober... en we toen van mening waren dat we zonder de anderhalve meter konden leven.
In Europa:Voor een of andere reden.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:48 schreef Discombobulate het volgende:
Doelpalen weer verplaatsen naar de verpleegafdeling. Geweldig hoe mensen hier permanent in willen blijven lijkt het wel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kortom, de komende weken worden cruciaalquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kan echt nog een staartje delta zijn, dit soort niveaus past redelijk bij 1500-3000 besmettingen. En met de R0 van delta die nog wel onder de 1 zal liggen zal die verhouding dar nu ongeveer op moeten zitten.![]()
![]()
Dat zijn allemaal aannames.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:46 schreef Tijn het volgende:
Wat in elk geval bekend is, is dat op 2 januari ongeveer 60% van de geteste samples in de kiemsurveillance omikron betrof. Aangezien het met tientallen procenten stijgt week-op-week, is het niet zo raar om aan te nemen dat we inmiddels tegen de 100% omikron zitten. Als je die logica volgt, moet een groot deel van de IC-opnames die nu nog plaats gaan vinden vanwege omikron zijn.![]()
Wel grappig hoe het werkt, in december kwam het OMT nog met een 'spoedbijeenkomst' bij elkaar omdat de lockdown er moest komen.
Nu kan je zeggen; kom met spoed bij elkaar om de boel te versoepelen, maar nee, dat moet dan via het standaardrecept > vrijdag OMT, zondag pas het Catshuis overleg, en dan dinsdag pas een persco. Zelfde voor dat quarantaine gebeuren; ook daar komen ze pas vrijdag voor bij elkaar.
Je zou toch denken dat in een crisis dat soort dingen wat sneller kunnen, maar dat werkt alleen de negatieve kant op blijkbaar.![]()
Geen idee, maar er liggen er nog 20.000 op de plank door storingen.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik geloof niet dat ze van elke IC-patiënt onderzoeken welke variant van covid ze hebben, dus zeggen dat er 0 patiënten met omikron op Nederlandse ICs liggen is net zo goed een aanname.quote:![]()
Beter dan dat ze in een kist liggen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Geen idee, maar er liggen er nog 20.000 op de plank door storingen.![]()
Hij heeft tenminste ballen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:50 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik ben na Kerst naar Schotland gegaan, Johnsson is veel, maar geen held in hun ogen hoor
Kuipers die durft niet eens eerder te versoepelen en alles nu los te laten. Domzinnig beleid.![]()
Is pas een paar weken dominant, ja logisch dat je dan maar een beperkt aantal opnames hebt nogquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:46 schreef Tijn het volgende:
Nog los daar van is Delta er ook nog steeds, dus je moet sowieso op je hoede zijn. Al hebben we dat laatste waarschijnlijk wel aan ons eigen laffe beleid te danken.blablablabla![]()
Het is net de brandstofprijs. Als de wind in Qatar is gedraaid dan gaat het per dubbeltje omhoog, maar zakken duurt maanden.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:51 schreef Scrummie het volgende:
Wel grappig hoe het werkt, in december kwam het OMT nog met een 'spoedbijeenkomst' bij elkaar omdat de lockdown er moest komen.
Nu kan je zeggen; kom met spoed bij elkaar om de boel te versoepelen, maar nee, dat moet dan via het standaardrecept > vrijdag OMT, zondag pas het Catshuis overleg, en dan dinsdag pas een persco. Zelfde voor dat quarantaine gebeuren; ook daar komen ze pas vrijdag voor bij elkaar.
Je zou toch denken dat in een crisis dat soort dingen wat sneller kunnen, maar dat werkt alleen de negatieve kant op blijkbaar.![]()
Exact.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:51 schreef Scrummie het volgende:
Je zou toch denken dat in een crisis dat soort dingen wat sneller kunnen, maar dat werkt alleen de negatieve kant op blijkbaar.
Zulke dingen werken maar een kant op en dat is niet de positieve.
Vrijheid komt met glaasjes, maar gaat weg met een rivier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Niet helemaal...quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:48 schreef Johannes788 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)el-en-coronapas.html
Leipe shit ouwe![]()
nvmquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:54 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Niet helemaal...
[ afbeelding ]blablablabla![]()
Dat klopt, daarom stel ik zoiets ook niet als een feit, maar vraag ik er naar. Veel mensen hier plaatsen zaken die ze denken of geloven en die zelfs cijfers en percentages betreffen als feiten. En dat zet mensen weer op het verkeerde been.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze van elke IC-patiënt onderzoeken welke variant van covid ze hebben, dus zeggen dat er 0 patiënten met omikron op Nederlandse ICs liggen is net zo goed een aanname.![]()
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat Jaap van Dissel zei dat wanneer Omikron mee zou vallen, het OMT direct terug zou komen op de lockdown. Dat ''direct'' valt ook wel weer mee, Japiequote:Op woensdag 19 januari 2022 14:51 schreef Scrummie het volgende:
![]()
Dat is in het Angelsaksische juist vrij normaal.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:54 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Niet helemaal...
[ afbeelding ]When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Direct in het ambtenarenwoordenboek.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:55 schreef Oliver23 het volgende:
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat Jaap van Dissel zei dat wanneer Omikron mee zou vallen, het OMT direct terug zou komen op de lockdown. Dat ''direct'' valt ook wel weer mee, JapieWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dát zal niemand ontkennen maar verder is hij ook niet echt populair hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hij heeft tenminste ballen.
Kuipers die durft niet eens eerder te versoepelen en alles nu los te laten. Domzinnig beleid.![]()
Tja, het OMT is er nog niet van overtuigd dat het meevalt. Wat ik ook wel begrijp als ze modellen gebaseerd op Delta onder hun neus krijgen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:55 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat Jaap van Dissel zei dat wanneer Omikron mee zou vallen, het OMT direct terug zou komen op de lockdown. Dat ''direct'' valt ook wel weer mee, Japie![]()
Van dit soort berichten word ik bijna wanhopig. Wat moet er gebeuren dat er wel een keer wat open kan?quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:47 schreef popje het volgende:
Nos.nl
In Engeland wordt alles open gegooid en hier lopen de ziekenhuizen leeg, maar is het te vroeg om aan het openen van het minieme te denken, terwijl het aantal mensen dat ziek wordt minder is dan half oktober... en we toen van mening waren dat we zonder de anderhalve meter konden leven.![]()
Nou ja, dat op 2 januari ongeveer 60% van de onderzochte samples in de kiemsurveillance omikron betrof is natuurlijk wel een feit. En dat het tientallen procenten stijgt week-op-week ook.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat klopt, daar stel ik zoiets ook niet als een feit, maar vraag ik er naar. Veel mensen hier plaatsen zaken die ze denken of geloven en die zelfs cijfers en percentages betreffen als feiten. En dat zet mensen weer op het verkeerde been.![]()
Je weet onderhand niet meer of dit nu cynisch is of nietquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:57 schreef Zwansen het volgende:
Volgens mij wederom meer dan prima ziekenhuiscijfers toch?
Benieuwd naar de komende twee weken.![]()
![]()
Vanavond eens even testen want ik loop me toch te blaffen, voel me net
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maatschappelijke druk werkte best goed vorige week.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:57 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Van dit soort berichten word ik bijna wanhopig. Wat moet er gebeuren dat er wel een keer wat open kan?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Beetje de pandemie in leven houdenquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]. Niet testen = geen besmettingen!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Over twee weken weten we meer!quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:57 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Van dit soort berichten word ik bijna wanhopig. Wat moet er gebeuren dat er wel een keer wat open kan?![]()
Qua testen opzich wel, maar het is goed als zoveel mogelijk mensen een omicron besmetting meepakken zodat we anti-stoffen opbouwen als samenlevingquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Beetje de pandemie in leven houden. Niet testen = geen besmettingen!
![]()
![]()
Wel zonde dat die na de persco met wat versoepelingen amper nog aanwezig is en we het ondergaan als makke schapen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maatschappelijke druk werkte best goed vorige week.blablablabla![]()
Yep. Maar ja, het is allemaal nog erg onzeker natuurlijk (in Nederland dan).quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:55 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat Jaap van Dissel zei dat wanneer Omikron mee zou vallen, het OMT direct terug zou komen op de lockdown. Dat ''direct'' valt ook wel weer mee, Japie![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Beetje de pandemie in leven houden. Niet testen = geen besmettingen!
![]()
Denk serieus zo ja ga ook niet meer testen@Scrummie @Caland @Lenny_Leonard
blablablabla![]()
Na acht weken Omikron weten ze nog niet dat het meevalt en dat het goed is...... Oew nee, je weet nooit, ieeee.![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Iedereen zal vroeg of laat immuniteit moeten opbouwen. Dat kan via de natuurlijke route of via vaccinatie.
Nu hebben we te maken met een relatief milde variant. We kunnen niet jarenlang blijven piepen van mimimi ja maar de zorg. Dan beter nu vol gas op de muur af rijden imo, dan is het over.![]()
![]()
Als jij niet meer gaat testen zijn alle capaciteitsproblemen in 1 keer opgelostquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Denk serieus zo ja ga ook niet meer testen@:Scrummie @:Caland @:Lenny_Leonard
![]()
![]()
Mwa we zitten nog met wat Delta hier, maar dat komt juist door die lockdown anders was het verspreiden van Omikrongod veel sneller gegaan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Yep. Maar ja, het is allemaal nog erg onzeker natuurlijk (in Nederland dan).
Zo'n geschenk moet je met beide handen aanpakken.blablablabla![]()
Wat zal het fijn zijn om weer wat makkelijker naar de UK te kunnen ja.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:50 schreef Oriente het volgende:
[..]
Als de coronapas vervalt dan is er nog één maatregel die hij ook mag afschaffen: De verplichte dag 2 test als je naar de UK wilt.![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als jij niet meer gaat testen zijn alle capaciteitsproblemen in 1 keer opgelost![]()
Hardop gelachenblablablabla![]()
Zijn ze veel te bang voor, omdat ze in het verleden wel eens te snel versoepeld hebben. Nu dus overcompensatie.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:51 schreef Scrummie het volgende:
Ik voel oprechte blijdschap voor onze verloren knuffelbeer Eragon. Die kan weer ongehinderd naar z’n events.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat zal het fijn zijn om weer wat makkelijker naar de UK te kunnen ja.![]()
Maar 'we varen op de wetenschap'quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn ze veel te bang voor, omdat ze in het verleden wel eens te snel versoepeld hebben. Nu dus overcompensatie..
![]()
Yorick is ook weer wakker, percentage geboosterden 18+ op zijn site is nu bijgewerkt naar 53,3 procent.![]()
#allesopenquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Yorick is ook weer wakker, percentage geboosterden 18+ op zijn site is nu bijgewerkt naar 53,3 procent.![]()
Precies. Lekker de Eurostar pakken!quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat zal het fijn zijn om weer wat makkelijker naar de UK te kunnen ja.
Maar zolang je nog moet testen, nah.![]()
Die zit volgens mij heel veel in Hongarije. Of Roemenie. Een van de twee, haal ze altijd door elkaar heen. Kwam laatst een comment van hem tegen op NU.nl en daar benoemde hij datquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik voel oprechte blijdschap voor onze verloren knuffelbeer Eragon. Die kan weer ongehinderd naar z’n events.![]()
![]()
Weer iemand wakker 💖quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Engeland is ons favoriete vakantie land, dus een test vooraf vinden we geen probleem; dat fixen we wel. Maar die test ter plekke heb ik niks mee. Dan wil ik gewoon lekker vakantie hebben.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:08 schreef Oriente het volgende:
[..]
Precies. Lekker de Eurostar pakken!
Maar zolang je nog moet testen, nah.
Helpt ook niet dat ze nog steeds oranje zijn voor ons en m'n man mag vanwege z'n werk enkel naar gele (of groene) landen reizen, dat helpt dus ook niet mee.![]()
Klinkt alsof het weer goed met hem gaat, mooi zo.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die zit volgens mij heel veel in Hongarije. Of Roemenie. Een van de twee, haal ze altijd door elkaar heen. Kwam laatst een comment van hem tegen op NU.nl en daar benoemde hij datGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Had iedereen de moeder geknuffeld op die con in Boedapest vorig jaar.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:09 schreef josja het volgende:
[..]
Klinkt alsof het weer goed met hem gaat, mooi zo.![]()
Ik denk niet dat ze de 90% gaan halenquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
![]()
Geen hashtag #telaag erbij?quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Yorick is ook weer wakker, percentage geboosterden 18+ op zijn site is nu bijgewerkt naar 53,3 procent.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Hoor trouwens van een maat van mij in Portugal dat daar ook gewoon weer alles open is. Het wordt echt steeds zieliger de situatie in dit land.![]()
Denk dat je al blij mag zijn als driekwart van de volledig gevaccineerden hem haalt. En dat percentage is 86 procent.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de 90% gaan halen![]()
Ga je dan ook miljoenen verdienen op mondkapjes?quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
#miljoenenmensenhebbendechatverlatenquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als jij niet meer gaat testen zijn alle capaciteitsproblemen in 1 keer opgelost´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
gaan toch veel minder mensen op wintersport dan ik dachtquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat je al blij mag zijn als driekwart van de volledig gevaccineerden hem haalt. En dat percentage is 86 procent.![]()
Wel heeft iedereen ruim de kans gehad voor 1 feb. Dat plan/doel werd hier een maand geleden behoorlijk belachelijk gemaakt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de 90% gaan halen'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Mooie cijfers.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Laatste update: 19-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 38282
Gemeentes met +5 besmettingen:
3169 Amsterdam
1593 Rotterdam
1558 's-Gravenhage
758 Utrecht
672 Almere
657 Zaanstad
631 Eindhoven
548 Tilburg
546 Haarlemmermeer
509 Nijmegen
458 Haarlem
414 Dordrecht
390 Alkmaar
357 Apeldoorn
356 Purmerend
349 Zoetermeer
340 Amersfoort
337 Hoeksche Waard
310 Arnhem
297 Zwolle
295 Delft
282 Amstelveen
253 Alphen aan den Rijn
243 Leiden
237 's-HertogenboschSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
1 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
10 overlijdens.![]()
![]()
Maar wel 38,1%
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Qua aantallen wel.quote:
Ik had inmiddels wel op 100k willen zitten.
Al zal het gros niet testen omdat ze geen/nauwelijks klachten hebben, dus werkelijk zitten we daar wel op natuurlijk.![]()
Open die handel want ik heb zin in een avondje lang tafelen ergens.
Geen landverrader dus hou mn geld in eigen land. Eigen volk eerst. Tot ik op vakantie ga, dan een dikke tyfus voor ze.Go hard or go home![]()
Moet je je voorstellen dat we over 6 dagen misschien wel weer (bijna) alles mogenstadions open, kroegen open, lekker uit eten....
blablablabla![]()
Wat als we als fokkers uit april/mei 2020 in de toekomst hadden kunnen kijken.
Dan zie je besmettingscijfers van 38k en mensen reageren erop alsof het tegenvalt.![]()
![]()
Zou wel lachen zijn als hier ook al voor een deel de storingscijfers inzitten.
Dan gaat die 80.000 heel lastig worden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat denk jij maar.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:18 schreef Elan het volgende:
Moet je je voorstellen dat we over 6 dagen misschien wel weer (bijna) alles mogenstadions open, kroegen open, lekker uit eten....
Jij bent klaar met het virus en het OMT, maar het OMT is nog niet klaar met jou."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Anti-climaxquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:15 schreef Benny het volgende:
38.200 positieve testen
108 ziekenhuisopnames
7 IC-opnames
10 overlijdens![]()
Geloof je het zelf? Dan zal er vast weer een vroege sluitingstijd aan vastzitten. En nog steeds niks mogelijk voor de culturele sector.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:18 schreef Elan het volgende:
![]()
Ik doe geen van allen want saai as fuck, maar het zou wel fantastisch zijn, als koetjes in de wei losquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:18 schreef Elan het volgende:
Werd zaterdag al helemaal blij dat er gewoon weer mensen in de stad liepen, heerlijk. Snel dan die kapjes weg ook.
Maar dat komt meer door het laffe beleid hier en die halve lockdown dan door Omikron. Daarbij zit/zat Engeland op de piek ook 'maar' op 230k geregistreerde besmettingen. Met vier keer zoveel inwoners en alles open.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Qua aantallen wel.
Ik had inmiddels wel op 100k willen zitten.
Al zal het gros niet testen omdat ze geen/nauwelijks klachten hebben, dus werkelijk zitten we daar wel op natuurlijk.blablablabla![]()
Ik heb D66 er niet over gehoord sinds het onderzoek van omikron. En dan nog lijkt het me alleen maar zinvol om alvast na te denken over de wetgeving. Maar we kunnen er inderdaad pas over na gaan denken zodra het te laat is en we weer halsoverkop matige wetgeving krijgen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:50 schreef zalkc het volgende:
D66 is nog steeds voorstander onder het mom van 'voorbereid zijn'Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En dan kunnen we straks weer voor 3 weken terug naar de avondlockdown, omdat ze het zo spannend gaan vinden wat er dan gebeurt...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:18 schreef Elan het volgende:
![]()
![]()
Man man man, dit gaat echt veel langer duren dan in voorbeeldland voor velen Engeland.- verwijderd door admin -![]()
Het lijkt me dat het hetzelfde gaat zijn als met influenza, maar dan met grotere aantallen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat denken jullie van dat Longcovid? Verdwijnt vanzelf of zou dat echt iets chronisch kunnen zijn?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Geloof ik niet, over 6 dagen zal nog meer duidelijk zijn dat het écht veel milder is. En nog minder mensen opgenomen. Dan gaan ze echt wel een keer heel behoorlijk versoepelen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Dan zal er vast weer een vroege sluitingstijd aan vastzitten. En nog steeds niks mogelijk voor de culturele sector.blablablabla![]()
Januari 2020. Toen nog werd onderzocht waar de besmettingen waren, tot op individueel niveau:quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:18 schreef Zwansen het volgende:
Wat als we als fokkers uit april/mei 2020 in de toekomst hadden kunnen kijken.
Dan zie je besmettingscijfers van 38k en mensen reageren erop alsof het tegenvalt.
1. Man, 52 jaar, wonend in Tilburg
2. Vrouw, 48 jaar, wonend in Eindhoven, vrouw van #2
etc., etc., etc.![]()
Niet online te vinden, dus dan maar even zo. Waarom zou je met die mensen naar een of andere quarantainelocatie ergens god weet waar in Nederland gaan slepen in de huidige situatie? Weg krijg je het virus niet meer, en erg ziek voelen ze zich kennelijk ook niet.![]()
![]()
6? Ik dacht aan 14.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:18 schreef Elan het volgende:
![]()
het is zo'n algemene term en er vallen zoveel symptomen onder dat er vast bepaalde ziektebeelden chronisch zijnquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat denken jullie van dat Longcovid? Verdwijnt vanzelf of zou dat echt iets chronisch kunnen zijn?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: