abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203267842

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 19-01-2022 12:53:14 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203267862
Armand Girbes is echt een voice of reason.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203267869
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Er staat overigens nergens dat hij tegen het testen van asymptomatische mensen is. Ik denk dat "standaard en herhaaldelijk" een belangrijke nuance is.

Ik moet nog maar zien of hij ook tegen het testen van mensen ihkv BCO is.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 19 januari 2022 @ 12:34:17 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203267872
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een normaal mondkapje zou voor een doorsnee persoon (dus zonder longproblemen) geen enkel probleem moeten zijn om urenlang te dragen. Ze zijn gemaakt om vier uur lang te dragen. En je zuurstofgehalte verandert helemaal niets aan.
dat zal allemaal wel maar gewoon een hekel aan die dingen
pi_203267877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:31 schreef Questular het volgende:
Ik ben gewoon te debiel om normaal te kunnen ademen door een mondkapje.
Ik ook al is er geen enkele wetenschappelijke consensus dat het daadwerkelijk benauwend zou zijn.
blablablabla
pi_203267913
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ook al is er geen enkele wetenschappelijke consensus dat het daadwerkelijk benauwend zou zijn.
Wat betekend benauwend? Als je die dingen gewoon schijt irritant vind t dan is het evengoed een reden. Bovendien werken ze amper.
pi_203267915
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
https://www.gelderlander.(...)er-normaal~a4c93f92/

En ook KHN gooit er maar weer eens een nieuwe routekaart in. Toch moedig, nadat de vorige 17 voorstellen die ze gedaan hebben door OMT en kabinet direct richting de kliko zijn verwezen.

Maar het is wel een realistisch plan, lijkt me. Zowel qua veiligheid als qua politiek draagvlak.
Meestal stoot een ezel zich niet 2x aan dezelfde steen :P.
Ik blijf van mening dat ze niks bereiken zonder een keer als protest open te gaan.
En dan niet 1 verdwaalde kroeg in valkenbug,
pi_203267941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zou ook raar zijn, want er zijn vele professionals die urenlang met dergelijke dingen moeten werken (en soms met dingen die daadwerkelijk een heel stuk minder comfortabel zijn).

Volgens mij is het grotendeels een mindset. En een kwestie van de juiste kwaliteit hebben.
pi_203267943
We kunnen alleen terug naar normaal als we het zelf toestaan, en dan vooral de overheid. Als we die perverse en achterlijke controledrang opzij zetten, want anders verkankeren we het zelf en blijven we alleen maar in deze dystopie zitten. Ben wel echt heel blij dat het VK doet wat het doet. Is er ten minste één land wat wel het goede voorbeeld laat zien.
pi_203267946
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Meestal stoot een ezel zich niet 2x aan dezelfde steen :P.
Ik blijf van mening dat ze niks bereiken zonder een keer als protest open te gaan.
En dan niet 1 verdwaalde kroeg in valkenbug,
Klopt, 10.000 toko's open in Nederland en de boel is niet meer te handhaven. Maar het komt allemaal maar mondjesmaat op gang.
pi_203267960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat betekend benauwend? Als je die dingen gewoon schijt irritant vind t dan is het evengoed een reden. Bovendien werken ze amper.
Benauwend als in de constante behoefte om zo nu en dan een hap verse lucht te nemen ( al dan niet met wat Omikron :) )
blablablabla
pi_203267978
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Benauwend als in de constante behoefte om zo nu en dan een hap verse lucht te nemen ( al dan niet met wat Omikron :) )
Nou dat heb ik wel met die dingen. Betekend overigens niet dat m'n bloed ook minder zuurstof krijgt.
pi_203267979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
We kunnen alleen terug naar normaal als we het zelf toestaan, en dan vooral de overheid. Als we die perverse en achterlijke controledrang opzij zetten, want anders verkankeren we het zelf en blijven we alleen maar in deze dystopie zitten. Ben wel echt heel blij dat het VK doet wat het doet. Is er ten minste één land wat wel het goede voorbeeld laat zien.
Het VK lijkt me allesbehalve een gidsland. Ik weet niet of ze daar iets soortgelijks als een parlementaire enquête hebben, maar als dat zo is gaan er nog veel politieke kopstukken vallen, denk ik.
pi_203267988
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zal allemaal wel maar gewoon een hekel aan die dingen
Same. Meest afgrijselijke maatregel. Hoop echt dat die ondingen zo snel mogelijk verdwijnen; ik vind het echt naar om geen gezichten meer te kunnen zien. Nou ja, half, paar van die priemende oogjes boven een lap, vreselijk.

Voor de rest hoeft er van mij persoonlijk niet zoveel te blijven nadat deze ellende voorbij is. Prima als mensen graag wat meer thuis willen werken als ze dat willen. En mocht je toch graag een kap opzetten, feel free. Meer nadruk op hygiëne, hmm, aan mij niet besteed lol, smeerlap for life *O*
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203267995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat zou ook raar zijn, want er zijn vele professionals die urenlang met dergelijke dingen moeten werken (en soms met dingen die daadwerkelijk een heel stuk minder comfortabel zijn).

Volgens mij is het grotendeels een mindset. En een kwestie van de juiste kwaliteit hebben.
Dat gegeven zegt op zich niks. Er zijn ook professionals die dagelijks urenlang met FFP2 of zelfs FFP3 moeten lopen die wel degelijk problemen kunnen opleveren bij langdurig gebruik.
blablablabla
pi_203268057
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat gegeven zegt op zich niks. Er zijn ook professionals die dagelijks urenlang met FFP2 of zelfs FFP3 moeten lopen die wel degelijk problemen kunnen opleveren bij langdurig gebruik.
Precies, en die dingen zijn daadwerkelijk oncomfortabel. En toch loopt men daar urenlang in. Dan moet een kwartiertje met een relatief poreus standaard monkapje in de supermarkt geen probleem zijn lijkt me. Bij wijze van.

Volgens mij is het vergelijkbaar met ademen tijdens duiken, iets wat velen ook lastig vinden. Het zit meer tussen de oren dan dat het daadwerkelijk niet ademt. Het is meer het idee.
pi_203268078
En nog een grafiek van dat geweldige VK:

Dat moet velen hier toch aangrijpen, omdat men vaak zo hamert op nevenschade.
pi_203268085
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:41 schreef josja het volgende:

[..]
Same. Meest afgrijselijke maatregel. Hoop echt dat die ondingen zo snel mogelijk verdwijnen; ik vind het echt naar om geen gezichten meer te kunnen zien. Nou ja, half, paar van die priemende oogjes boven een lap, vreselijk.

Voor de rest hoeft er van mij persoonlijk niet zoveel te blijven nadat deze ellende voorbij is. Prima als mensen graag wat meer thuis willen werken als ze dat willen. En mocht je toch graag een kap opzetten, feel free. Meer nadruk op hygiëne, hmm, aan mij niet besteed lol, smeerlap for life *O*
Schijnt je wel aantrekkelijker te maken :P
https://www.telegraaf.nl/(...)-aantrekkelijker-uit

Snap je ook wel gezien de belachelijke hoeveelheid lelijke mensen je op een dag tegen kwam pre corona o|O .
blablablabla
pi_203268107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er is al jaren een groot probleem in de UK qua gezondheidszorg. Dat is nou niet anders.. net zoals er bij ons ook al jarenlang wachtlijsten zijn voor zorg. Ik heb destijds ook een jaar moeten wachten voor een operatie.
pi_203268112
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Allemaal leuk en aardig, maar iemand zei het al eens hier. De zorg is er voor ons, wij niet voor de zorg. Ik voel geen behoefte voor twee jaar (of nog langer) leven met heftige restricties omdat de zorg dan overspoeld kan raken.
pi_203268127
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Toppers zijn het, daar kunnen deze tijden binnenkort weer aflopen, terwijl wij nog maanden gaan kijken hoe de tijden oplopen doordat we alles uit willen smeren :{w

En geen, "ja maar de zorg" als argument om alles dood te slaan.
pi_203268134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:50 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Er is al jaren een groot probleem in de UK qua gezondheidszorg. Dat is nou niet anders.. net zoals er bij ons ook al jarenlang wachtlijsten zijn voor zorg. Ik heb destijds ook een jaar moeten wachten voor een operatie.
Je hebt echt nul moeite gedaan de grafiek te lezen, hè? In 2019 was er vrijwel niemand die zo lang moest wachten.
pi_203268137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:50 schreef Anton91 het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar iemand zei het al eens hier. De zorg is er voor ons, wij niet voor de zorg.
Nou, die zorg is er dus niet voor iedereen, zo blijkt.
pi_203268139
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat is hier niet veel beter, en daar kan je tenminste nog naar de kroeg terwijl je wacht op je routine-ingreep.
blablablabla
pi_203268153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is hier niet veel beter, en daar kan je tenminste nog naar de kroeg terwijl je wacht op je routine-ingreep.
Oh, hier is het echt veel beter dan in het VK hoor.
  woensdag 19 januari 2022 @ 12:53:34 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203268155
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Lekker zuipen terwijl je wacht op een levertransplantatie _O_
pi_203268157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Precies, en die dingen zijn daadwerkelijk oncomfortabel. En toch loopt men daar urenlang in. Dan moet een kwartiertje met een relatief poreus standaard monkapje in de supermarkt geen probleem zijn lijkt me. Bij wijze van.

Volgens mij is het vergelijkbaar met ademen tijdens duiken, iets wat velen ook lastig vinden. Het zit meer tussen de oren dan dat het daadwerkelijk niet ademt. Het is meer het idee.
Had het over drie uur lang in gesprek zijn met iemand die de taal niet goed machtig is, niet een halfje brood halen bij AH. Maar goed fijn dat jij wel over de juiste mindset beschikt en er verder totaal geen last van heb.
blablablabla
pi_203268158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Schijnt je wel aantrekkelijker te maken :P
https://www.telegraaf.nl/(...)-aantrekkelijker-uit

Snap je ook wel gezien de belachelijke hoeveelheid lelijke mensen je op een dag tegen kwam pre corona o|O .
Vreemd. Want je zou denken dat het waarde zou toevoegen bij Plorken, maar daar heb je er in GB ook weinig van....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203268161
En nog even over die mondkapjes. Het kan ook helpen om wat minder boos te zijn. O-)

https://www.tubantia.nl/g(...)e-rustiger~a81ad42e/
pi_203268175
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nou, die zorg is er dus niet voor iedereen, zo blijkt.
Nou lekker solidair binnen blijven dan :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')