abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203267842

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 19-01-2022 12:53:14 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203267862
Armand Girbes is echt een voice of reason.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203267869
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Er staat overigens nergens dat hij tegen het testen van asymptomatische mensen is. Ik denk dat "standaard en herhaaldelijk" een belangrijke nuance is.

Ik moet nog maar zien of hij ook tegen het testen van mensen ihkv BCO is.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 19 januari 2022 @ 12:34:17 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203267872
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een normaal mondkapje zou voor een doorsnee persoon (dus zonder longproblemen) geen enkel probleem moeten zijn om urenlang te dragen. Ze zijn gemaakt om vier uur lang te dragen. En je zuurstofgehalte verandert helemaal niets aan.
dat zal allemaal wel maar gewoon een hekel aan die dingen
pi_203267877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:31 schreef Questular het volgende:
Ik ben gewoon te debiel om normaal te kunnen ademen door een mondkapje.
Ik ook al is er geen enkele wetenschappelijke consensus dat het daadwerkelijk benauwend zou zijn.
blablablabla
pi_203267913
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ook al is er geen enkele wetenschappelijke consensus dat het daadwerkelijk benauwend zou zijn.
Wat betekend benauwend? Als je die dingen gewoon schijt irritant vind t dan is het evengoed een reden. Bovendien werken ze amper.
pi_203267915
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
https://www.gelderlander.(...)er-normaal~a4c93f92/

En ook KHN gooit er maar weer eens een nieuwe routekaart in. Toch moedig, nadat de vorige 17 voorstellen die ze gedaan hebben door OMT en kabinet direct richting de kliko zijn verwezen.

Maar het is wel een realistisch plan, lijkt me. Zowel qua veiligheid als qua politiek draagvlak.
Meestal stoot een ezel zich niet 2x aan dezelfde steen :P.
Ik blijf van mening dat ze niks bereiken zonder een keer als protest open te gaan.
En dan niet 1 verdwaalde kroeg in valkenbug,
pi_203267941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zou ook raar zijn, want er zijn vele professionals die urenlang met dergelijke dingen moeten werken (en soms met dingen die daadwerkelijk een heel stuk minder comfortabel zijn).

Volgens mij is het grotendeels een mindset. En een kwestie van de juiste kwaliteit hebben.
pi_203267943
We kunnen alleen terug naar normaal als we het zelf toestaan, en dan vooral de overheid. Als we die perverse en achterlijke controledrang opzij zetten, want anders verkankeren we het zelf en blijven we alleen maar in deze dystopie zitten. Ben wel echt heel blij dat het VK doet wat het doet. Is er ten minste één land wat wel het goede voorbeeld laat zien.
pi_203267946
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Meestal stoot een ezel zich niet 2x aan dezelfde steen :P.
Ik blijf van mening dat ze niks bereiken zonder een keer als protest open te gaan.
En dan niet 1 verdwaalde kroeg in valkenbug,
Klopt, 10.000 toko's open in Nederland en de boel is niet meer te handhaven. Maar het komt allemaal maar mondjesmaat op gang.
pi_203267960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat betekend benauwend? Als je die dingen gewoon schijt irritant vind t dan is het evengoed een reden. Bovendien werken ze amper.
Benauwend als in de constante behoefte om zo nu en dan een hap verse lucht te nemen ( al dan niet met wat Omikron :) )
blablablabla
pi_203267978
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Benauwend als in de constante behoefte om zo nu en dan een hap verse lucht te nemen ( al dan niet met wat Omikron :) )
Nou dat heb ik wel met die dingen. Betekend overigens niet dat m'n bloed ook minder zuurstof krijgt.
pi_203267979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
We kunnen alleen terug naar normaal als we het zelf toestaan, en dan vooral de overheid. Als we die perverse en achterlijke controledrang opzij zetten, want anders verkankeren we het zelf en blijven we alleen maar in deze dystopie zitten. Ben wel echt heel blij dat het VK doet wat het doet. Is er ten minste één land wat wel het goede voorbeeld laat zien.
Het VK lijkt me allesbehalve een gidsland. Ik weet niet of ze daar iets soortgelijks als een parlementaire enquête hebben, maar als dat zo is gaan er nog veel politieke kopstukken vallen, denk ik.
pi_203267988
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zal allemaal wel maar gewoon een hekel aan die dingen
Same. Meest afgrijselijke maatregel. Hoop echt dat die ondingen zo snel mogelijk verdwijnen; ik vind het echt naar om geen gezichten meer te kunnen zien. Nou ja, half, paar van die priemende oogjes boven een lap, vreselijk.

Voor de rest hoeft er van mij persoonlijk niet zoveel te blijven nadat deze ellende voorbij is. Prima als mensen graag wat meer thuis willen werken als ze dat willen. En mocht je toch graag een kap opzetten, feel free. Meer nadruk op hygiëne, hmm, aan mij niet besteed lol, smeerlap for life *O*
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203267995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat zou ook raar zijn, want er zijn vele professionals die urenlang met dergelijke dingen moeten werken (en soms met dingen die daadwerkelijk een heel stuk minder comfortabel zijn).

Volgens mij is het grotendeels een mindset. En een kwestie van de juiste kwaliteit hebben.
Dat gegeven zegt op zich niks. Er zijn ook professionals die dagelijks urenlang met FFP2 of zelfs FFP3 moeten lopen die wel degelijk problemen kunnen opleveren bij langdurig gebruik.
blablablabla
pi_203268057
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat gegeven zegt op zich niks. Er zijn ook professionals die dagelijks urenlang met FFP2 of zelfs FFP3 moeten lopen die wel degelijk problemen kunnen opleveren bij langdurig gebruik.
Precies, en die dingen zijn daadwerkelijk oncomfortabel. En toch loopt men daar urenlang in. Dan moet een kwartiertje met een relatief poreus standaard monkapje in de supermarkt geen probleem zijn lijkt me. Bij wijze van.

Volgens mij is het vergelijkbaar met ademen tijdens duiken, iets wat velen ook lastig vinden. Het zit meer tussen de oren dan dat het daadwerkelijk niet ademt. Het is meer het idee.
pi_203268078
En nog een grafiek van dat geweldige VK:

Dat moet velen hier toch aangrijpen, omdat men vaak zo hamert op nevenschade.
pi_203268085
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:41 schreef josja het volgende:

[..]
Same. Meest afgrijselijke maatregel. Hoop echt dat die ondingen zo snel mogelijk verdwijnen; ik vind het echt naar om geen gezichten meer te kunnen zien. Nou ja, half, paar van die priemende oogjes boven een lap, vreselijk.

Voor de rest hoeft er van mij persoonlijk niet zoveel te blijven nadat deze ellende voorbij is. Prima als mensen graag wat meer thuis willen werken als ze dat willen. En mocht je toch graag een kap opzetten, feel free. Meer nadruk op hygiëne, hmm, aan mij niet besteed lol, smeerlap for life *O*
Schijnt je wel aantrekkelijker te maken :P
https://www.telegraaf.nl/(...)-aantrekkelijker-uit

Snap je ook wel gezien de belachelijke hoeveelheid lelijke mensen je op een dag tegen kwam pre corona o|O .
blablablabla
pi_203268107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er is al jaren een groot probleem in de UK qua gezondheidszorg. Dat is nou niet anders.. net zoals er bij ons ook al jarenlang wachtlijsten zijn voor zorg. Ik heb destijds ook een jaar moeten wachten voor een operatie.
pi_203268112
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Allemaal leuk en aardig, maar iemand zei het al eens hier. De zorg is er voor ons, wij niet voor de zorg. Ik voel geen behoefte voor twee jaar (of nog langer) leven met heftige restricties omdat de zorg dan overspoeld kan raken.
pi_203268127
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Toppers zijn het, daar kunnen deze tijden binnenkort weer aflopen, terwijl wij nog maanden gaan kijken hoe de tijden oplopen doordat we alles uit willen smeren :{w

En geen, "ja maar de zorg" als argument om alles dood te slaan.
pi_203268134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:50 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Er is al jaren een groot probleem in de UK qua gezondheidszorg. Dat is nou niet anders.. net zoals er bij ons ook al jarenlang wachtlijsten zijn voor zorg. Ik heb destijds ook een jaar moeten wachten voor een operatie.
Je hebt echt nul moeite gedaan de grafiek te lezen, hè? In 2019 was er vrijwel niemand die zo lang moest wachten.
pi_203268137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:50 schreef Anton91 het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar iemand zei het al eens hier. De zorg is er voor ons, wij niet voor de zorg.
Nou, die zorg is er dus niet voor iedereen, zo blijkt.
pi_203268139
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat is hier niet veel beter, en daar kan je tenminste nog naar de kroeg terwijl je wacht op je routine-ingreep.
blablablabla
pi_203268153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is hier niet veel beter, en daar kan je tenminste nog naar de kroeg terwijl je wacht op je routine-ingreep.
Oh, hier is het echt veel beter dan in het VK hoor.
  woensdag 19 januari 2022 @ 12:53:34 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203268155
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Lekker zuipen terwijl je wacht op een levertransplantatie _O_
pi_203268157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Precies, en die dingen zijn daadwerkelijk oncomfortabel. En toch loopt men daar urenlang in. Dan moet een kwartiertje met een relatief poreus standaard monkapje in de supermarkt geen probleem zijn lijkt me. Bij wijze van.

Volgens mij is het vergelijkbaar met ademen tijdens duiken, iets wat velen ook lastig vinden. Het zit meer tussen de oren dan dat het daadwerkelijk niet ademt. Het is meer het idee.
Had het over drie uur lang in gesprek zijn met iemand die de taal niet goed machtig is, niet een halfje brood halen bij AH. Maar goed fijn dat jij wel over de juiste mindset beschikt en er verder totaal geen last van heb.
blablablabla
pi_203268158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Schijnt je wel aantrekkelijker te maken :P
https://www.telegraaf.nl/(...)-aantrekkelijker-uit

Snap je ook wel gezien de belachelijke hoeveelheid lelijke mensen je op een dag tegen kwam pre corona o|O .
Vreemd. Want je zou denken dat het waarde zou toevoegen bij Plorken, maar daar heb je er in GB ook weinig van....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203268161
En nog even over die mondkapjes. Het kan ook helpen om wat minder boos te zijn. O-)

https://www.tubantia.nl/g(...)e-rustiger~a81ad42e/
pi_203268175
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nou, die zorg is er dus niet voor iedereen, zo blijkt.
Nou lekker solidair binnen blijven dan :(
pi_203268200
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Had het over drie uur lang in gesprek zijn met iemand die de taal niet goed machtig is, niet een halfje brood halen bij AH. Maar goed fijn dat jij wel over de juiste mindset beschikt en er verder totaal geen last van heb.
Het probleem is een beetje dat als je iedere keer zo'n ding opzet met de gedachte dat je die dingen haat, ze ook daadwerkelijk oncomfortabel zullen zitten. Een soort self-fulfilling prophecy.
pi_203268226
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Nou lekker solidair binnen blijven dan :(
Wel vermoeiend als er steeds op deze manier gereageerd wordt.

Het kan helemaal geen kwaad om te erkennen dat bepaalde landen bepaalde keuzes maken, en dat iedere keuzes ook negatieve gevolgen hebben. In het VK is het grote probleem dat de wachtlijsten voor de planbare zorg extreem gegroeid zijn. En echt van een compleet andere orde dan in Nederland.

Ik herinner me nog menig discussie hier dat er zogenaamd meer dan covid is en dat reguliere zorg ook door zouden moeten gaan etc. @capricia denkt daar het hare van.
pi_203268233
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het probleem is een beetje dat als je iedere keer zo'n ding opzet met de gedachte dat je die dingen haat, ze ook daadwerkelijk oncomfortabel zullen zitten. Een soort self-fulfilling prophecy.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat mondkapjes "comfortabel" zijn.
pi_203268240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je hebt echt nul moeite gedaan de grafiek te lezen, hè? In 2019 was er vrijwel niemand die zo lang moest wachten.
Hahaha dat geloof jij? De berichten in de kranten niet gelezen in die jaren? Ook toen moesten de ambulances in de winter rondrijden voor een plek. Maar geloof jij vooral de MSM
pi_203268242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Oh, hier is het echt veel beter dan in het VK hoor.
Ook hier wachtlijsten voor net noodzakelijke ingrepen, toevallig vorige week mijn moeder haar operatie voor een nieuwe heup verzet naar de zomer (op dringend advies van de internist, omdat sommige mensen nog veel langer aan het wachten zijn)
Overigens is wat je post over UK vooral een som van de afgelopen twee jaar waar door de initiële uitbraak en later Delta veel mensen in de ziekenhuizen terecht kwamen, Omikron is amper een maand dominant.
blablablabla
pi_203268251
Houd nog effe vol guys. We doen het voor de zorg!

:’)
pi_203268252
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het kan helemaal geen kwaad om te erkennen dat bepaalde landen bepaalde keuzes maken, en dat iedere keuzes ook negatieve gevolgen hebben. In het VK is het grote probleem dat de wachtlijsten voor de planbare zorg extreem gegroeid zijn. En echt van een compleet andere orde dan in Nederland.

Ik herinner me nog menig discussie hier dat er zogenaamd meer dan covid is en dat reguliere zorg ook door zouden moeten gaan etc. @:capricia denkt daar het hare van.
Het vergelijken met andere landen is altijd een stukje cherry picking wat in een ander land beter is zonder naar het complete plaatje te kijken.

Zowel hier als het OMT overigens.
pi_203268255
quote:

[..]
Nou oncomfortabel zitten vind ik niet eens het ergste; het ziet er gewoon niet uit :D alsof je in een ziekenhuis rondloopt. Gelijk een grafstemming. Soort zombiecolonne van bekapte mensen haha, ik denk dat ik een trauma heb opgelopen in een vorig leven.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203268259
Ik ben het wel voor een groot deel eens met DireStraits 7. Keer op keer wordt er gewezen naar andere landen waar ze het zo geweldig doen. Maar de dingen die niet zo goed gaan worden dan zwaar onderbelicht. Onze politici doen dan vaak het tegenovergestelde trouwens.

Wil niet zeggen dat ik ondanks de hoge zorgachterstand geen voorstander van het UK beleid ben. Maar wat nuance/eerlijkheid in de discussie kan geen kwaad. En gelukkig zorgt Direstraits7 wel vaak voor wat tegengas of een andere blik op de sitiuatie.

Uiteindelijk hebben we allemaal het zelfde doel en dat is dat deze pandemie zo snel mogelijk voorbij is.
pi_203268283
quote:

[..]
Ik heb al een paar vliegvakanties gehad en een trein reis waar hij ongeveer acht uur op rij op moest (enkel af voor eten en drinken) en ik had er niet zo'n last van. Meest irritante is dat ik een bril draag en die vrij makkelijk beslaat met zo'n kapje op.
pi_203268287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Ook hier wachtlijsten voor net noodzakelijke ingrepen, toevallig vorige week mijn moeder haar operatie voor een nieuwe heup verzet naar de zomer (op dringend advies van de internist, omdat sommige mensen nog veel langer aan het wachten zijn)
Overigens is wat je post over UK vooral een som van de afgelopen twee jaar waar door de initiële uitbraak en later Delta veel mensen in de ziekenhuizen terecht kwamen, Omikron is amper een maand dominant.
In Nederland werd in oktober geschat dat er ~200.000 uitgestelde operaties zijn: https://www.nza.nl/actuee(...)-coronadruk-in-zicht

In het VK is de wachtlijst sinds covid gegroeid van ongeveer 4 miljoen naar 6 miljoen, waarvan het aantal mensen dat meer dan een jaar moet wachten 200(!) keer zo groot is geworden. Zoals ik al zei: totaal andere orde.
pi_203268290
quote:

[..]
Hoe langer je ze op hebt hoe kutter ze worden is mijn ervaring. En in een gesprek is het sowieso lastig, aangezien een zeer groot gedeelte van de menselijke communicatie aantoonbaar non verbaal verloopt.
blablablabla
pi_203268297
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik herinner me nog menig discussie hier dat er zogenaamd meer dan covid is en dat reguliere zorg ook door zouden moeten gaan etc. @:capricia denkt daar het hare van.
Anderzijds ook zeer vermoeiend als mensen blij zijn dat er landen zijn waar er meer kan telkens worden gewezen op het feit dat een klein deel van de bevolking hulp nodig heeft en dat iedereen zich maar schuldig moet voelen.

Landen hebben ook nooit verder gekeken dan corona tijdens deze pandemie, wat mij betreft gaat gewone zorg ook door en hadden ze na de 1e golf gekeken hoe of wat (limiet aan IC capaciteit voor corona bijvoorbeeld) en ze hadden helemaal strenger mogen zijn sinds het moment dat we vaccins hebben.
pi_203268303
Ziekenhuiscijfers?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:03:15 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203268306
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe langer je ze op hebt hoe kutter ze worden is mijn ervaring. En in een gesprek is het sowieso lastig, aangezien een zeer groot gedeelte van de menselijke communicatie aantoonbaar non verbaal verloopt.
Als ik door een bouwmarkt loop dan trek ik het ding altijd gewoon naar beneden zodra ik tussen de schappen sta. Kilometers ruimte in die panden dus ik geloof het verder wel daar.
pi_203268317
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:59 schreef josja het volgende:

[..]
Nou oncomfortabel zitten vind ik niet eens het ergste; het ziet er gewoon niet uit :D alsof je in een ziekenhuis rondloopt. Gelijk een grafstemming. Soort zombiecolonne van bekapte mensen haha, ik denk dat ik een trauma heb opgelopen in een vorig leven.
Ik ben er ook geen voorstander van overigens. Vooral omdat het op veel onzinnige plekken gevraagd wordt (zoals toen ik net naar het koffieautomaat liep, wat vijf meter van mijn bureau zit, of in het fietsenhok).
pi_203268322
Sanne Wallis de Vries mist Kapsalon Theater door coronageval in familie. De cabaretier zou optreden in het Rensentheater in Emmen

https://dvhn.nl/drenthe/S(...)-Emmen-27403411.html

(lol)
pi_203268331
quote:
En nog even over die mondkapjes. Het kan ook helpen om wat minder boos te zijn. O-)

niet iets normaal maken wat niet normaal is.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_203268333
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:02 schreef Anton91 het volgende:
Anderzijds ook zeer vermoeiend als mensen blij zijn dat er landen zijn waar er meer kan telkens worden gewezen op het feit dat een klein deel van de bevolking hulp nodig heeft en dat iedereen zich maar schuldig moet voelen.
Dat maak jij ervan.

Overigens zou ik 6 miljoen mensen die wachten op een operatie niet "een klein deel van de [Britse] bevolking" noemen.
pi_203268337
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ben er ook geen voorstander van overigens. Vooral omdat het op veel onzinnige plekken gevraagd wordt (zoals toen ik net naar het koffieautomaat liep, wat vijf meter van mijn bureau zit, of in het fietsenhok).
Dan is een fietsenhok ook niet meer wat het geweest is. Een fietsenhok was vroeger toch bedoeld om wat menselijke vloeistoffen uit te wisselen. Dan is een mondkapje idd niet handig.
pi_203268344
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
In Nederland werd in oktober geschat dat er ~200.000 uitgestelde operaties zijn: https://www.nza.nl/actuee(...)-coronadruk-in-zicht

In het VK is de wachtlijst sinds covid gegroeid van ongeveer 4 miljoen naar 6 miljoen, waarvan het aantal mensen dat meer dan een jaar moet wachten 200(!) keer zo groot is geworden. Zoals ik al zei: totaal andere orde.
Oktober ja, hoe is dat nu?

Uit het kopje van het bericht:

quote:
wel nieuwe afschaling door oplopende coronadruk in zicht
UK had pre corona al een verrot zorgsysteem, dat maakt het des te pijnlijk dat wij hier met zo'n infantiele lockdown zitten opgescheept terwijl daar alles open is.
blablablabla
pi_203268345
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja wij zijn ook weer de pineut op werk (sportschool), lopend naar mijn zaal kap op, groepsles geven met 25 man, kap af.
pi_203268359
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat klopt. En ik heb mondkapjes gehad die ik na 15 minuten echt wel beu was, en mondkapjes die ik rustig 2 uur kan dragen (bv. in de trein).
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:06:21 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203268363
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:05 schreef josja het volgende:

[..]
Ja wij zijn ook weer de pineut op werk (sportschool), lopend naar mijn zaal kap op, groepsles geven met 25 man, kap af.
Dat zal Omikron leren.
pi_203268375
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:
Ik ben het wel voor een groot deel eens met DireStraits 7. Keer op keer wordt er gewezen naar andere landen waar ze het zo geweldig doen. Maar de dingen die niet zo goed gaan worden dan zwaar onderbelicht. Onze politici doen dan vaak het tegenovergestelde trouwens.

Wil niet zeggen dat ik ondanks de hoge zorgachterstand geen voorstander van het UK beleid ben. Maar wat nuance/eerlijkheid in de discussie kan geen kwaad. En gelukkig zorgt Direstraits7 wel vaak voor wat tegengas of een andere blik op de sitiuatie.

Uiteindelijk hebben we allemaal het zelfde doel en dat is dat deze pandemie zo snel mogelijk voorbij is.
Er is ook een groep die de nevenschade van zo'n beslissing (zie UK) ook gewoon meenemen, maar dan toch nog steeds van mening zijn dat ze het daar beter doen omdat de prioriteiten bij iedereen anders zullen liggen. Iemand die al heel lang zit te wachten op uitgestelde zorg zal eerder geneigd zijn om te kiezen voor een aanpak waar zaken nog wat langer gesloten blijven maar uitgestelde zorg wel door kan blijven gaan. Een ondernemer die zijn zaak in ziet storten zal er weer anders naar kijken. Je kan nooit iedereen tevreden houden. In de UK gaat echt niet alles goed. Het is geen utopie of zo. Maar ik vind, voor mij persoonlijk, dat ze daar nu wel de juiste prioriteiten hebben. De zorg heeft al twee jaar lang de prioriteit gehad; die balans moet nu echt beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2022 13:08:15 ]
pi_203268383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:

De regering zorgt al genoeg voor tegengas.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203268395
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat maak jij ervan.

Overigens zou ik 6 miljoen mensen die wachten op een operatie niet "een klein deel van de [Britse] bevolking" noemen.
Als ze niet standaard elke covid patient hadden opgenomen was het nu niet zo erg opgelopen. Zo kunnen ze prima zelf de cijfers erger maken dan nodig, Gommers/anderen hadden het er toch over dat ze bijvoorbeeld 15 (open) hart operaties kunnen doen in de tijd van een corona patient?
pi_203268399
quote:

[..]
Idem hier. Liep gisteren helemaal bezweet van mijn groepsles terug. Staan er allemaal mensen met een mondkapje te wachten buiten (want moet in de gangen). Tegen de tijd dat ik mijn mondkapje open had stond ik alweer met één been in de kleedkamer. Met een nat mondkapje. :')
pi_203268413
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat klopt. En ik heb mondkapjes gehad die ik na 15 minuten echt wel beu was, en mondkapjes die ik rustig 2 uur kan dragen (bv. in de trein).
Klopt ja dat verschil is er zeker. Had een hele fijne van Under Armour, met zachte stof voor over de oren, die kostte wel 30 euro of zo destijds maar die mag nu niet meer. Of nouja, liever niet in elk geval.
blablablabla
pi_203268417
quote:

[..]
Ja kansloos toch, je komt de sportschool in met de zelfde groep mensen waarmee je gaat omkleden en gaat sporten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203268437
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja kansloos toch, je komt de sportschool in met de zelfde groep mensen waarmee je gaat omkleden en gaat sporten.
Dat is mijn sportschool echt heel anders. 95% van de mensen die ik tegenkom op weg naar de groepsles kom ik alleen maar tegen op de gang.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:11:03 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203268444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:08 schreef Anton91 het volgende:
Als ze niet standaard elke covid patient hadden opgenomen was het nu niet zo erg opgelopen
hoe bedoel je dit?
pi_203268451
Dat panische gedoe met mondkapjes weer, schijtziek word je er van :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:11:32 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203268457
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt ja dat verschil is er zeker. Had een hele fijne van Under Armour, met zachte stof voor over de oren, die kostte wel 30 euro of zo destijds maar die mag nu niet meer. Of nouja, liever niet in elk geval.
Dat zijn gewoon adviezen die je lekker kunt negeren.
pi_203268471
Wacht opnieuw met smart op de ziekenhuiscijfers *O*
pi_203268473
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nu erno er niet meer is kun jij wellicht mondkapjesadvies geven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203268483
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar ik vind, voor mij persoonlijk, dat ze daar nu wel de juiste prioriteiten hebben. De zorg heeft al twee jaar lang de prioriteit gehad; die balans moet nu echt beter.
Mogelijk. Maar ik vind het lastig om de situatie van het VK zo op Nederland te plakken. Ik heb al meerdere experts gelezen die vermoeden dat de situatie in het VK zo belabberd gemanaged is de afgelopen twee jaar dat er zoveel mensen besmet zijn geraakt dat er bijna niemand meer te besmetten valt. Waarmee groepsimmuniteit (of iets wat daarvoor door moet gaan) nu in beeld komt.

Je kunt je afvragen of dat de prijs waard was. Het is makkelijk te kijken naar nu een situatie nu is zonder daarbij te kijken wat het gekost heeft om daar te komen. Aan het andere uitereste vind je Australië en Nieuw-Zeeland, waar tijdens de vorige lockdown in Nederland volle stadions te zien waren. Ja, maar daarvoor moesten ze wel 4 maanden in een volledige lockdown.
pi_203268494
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat zijn gewoon adviezen die je lekker kunt negeren.
Is dat zo, oh dan zet ik die weer lekker op _O- thanks
blablablabla
pi_203268500
quote:

Of ze niet te dragen, heb je er ook geen last van. :6
pi_203268504
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
hoe bedoel je dit?
Nou als ze niet elke covid patient hadden opgenomen hadden ze voor elke patient die ze niet hadden opgenomen misschien wel 15 andere mensen kunnen behandelen. Door bijvoorbeeld transplantaties, hartoperaties, kanker behandelingen etc niet uit te stellen.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:16:01 #71
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203268510
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat maak jij ervan.

Dat maak jij ervan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203268516
https://www.ad.nl/show/of(...)anks-boa-s~a937c9a2/

quote:
De gemeente erkent dat culturele instellingen het zwaar hebben, maar ‘de regels gelden voor iedereen‘. ,,Deze waarschuwing is de eerste stap in de handhaving”, aldus een woordvoerder van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema.
^p^ ^p^
blablablabla
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:17:15 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203268523
quote:
Als je er een BLM-protest van maakt moet het kunnen.
pi_203268529
quote:
De regels gelden voor iedereen totdat de winkels gaan demonstreren; dan gaan burgemeesters er wel in mee.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:17:49 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203268531
twitter
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:18:09 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203268534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
De regels gelden voor iedereen totdat de winkels gaan demonstreren; dan gaan burgemeesters er wel in mee.
Een verkiezingsfeestje mag ook.
  Redactie Games woensdag 19 januari 2022 @ 13:19:21 #77
181272 crew  Noppie2000
pi_203268541
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:
Van de FFP2- en KN95-maskers voldeed 22 procent en van de type IIR voldeed 14 procent volledig aan de eisen.
Da's niet veel :+
pi_203268545
quote:
[ twitter ]
Ik had geen kritiek op te veel kopen. Dat was logisch. Maar het begint nu toch wel wat treurig te worden, veel te veel en dan ook nog pröttel.
zie email 27 oktober
pi_203268549
quote:
[ twitter ]
"Tussen maart en oktober 2020", waarom komt dit nu pas naar buiten dan? :?
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:20:49 #80
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203268555
quote:
[ twitter ]
Niet zo heel raar, toen de instellingen er zelf niet meer uitkwamen werd de vraag bij de overheid gelegd of er centraal ingekocht kon gaan worden, dat ze daarbij in elke mogelijke valkuil zijn getrapt omdat ze het nog nooit eerder hadden gedaan is ook niet zo heel raar. En lekker veel tijd om alles eens rustig uit te zoeken en testen was er nu ook niet echt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203268576
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Idem hier. Liep gisteren helemaal bezweet van mijn groepsles terug. Staan er allemaal mensen met een mondkapje te wachten buiten (want moet in de gangen). Tegen de tijd dat ik mijn mondkapje open had stond ik alweer met één been in de kleedkamer. Met een nat mondkapje. :')
pi_203268578
quote:
Geen uitval door besmettingen onder handhavers blijkbaar.
pi_203268646
https://www.ad.nl/politie(...)ter-worden~a773e815/

Politiek gaat ook langzaam de andere kant op denken?
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:29:02 #84
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203268667
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:27 schreef Simmertje het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ter-worden~a773e815/

Politiek gaat ook langzaam de andere kant op denken?
Jammer dat ze dan toch nog aan die 1,5 week vast blijven houden.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203268671
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:22 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Geen uitval door besmettingen onder handhavers blijkbaar.
Nog nooit zoveel boa's gezien als de afgelopen week.
Tap tap tap
pi_203268673
twitter

2G gaat op de lange baan.
zie email 27 oktober
pi_203268704
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:29 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jammer dat ze dan toch nog aan die 1,5 week vast blijven houden.
Scheelt in ieder geval enorm veel vergeleken met 3/4 weken. Snap ook wel dat ze niet opeens nu op de dag alles kunnen laten varen.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:32:07 #88
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203268709
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het ook geen verdienste van Agema of van der Plas dat het nu uitgesteld wordt. Het is gewoon een nieuwe variant die het verhaal heeft onderuit gehaald, daar hebben politici niet zo veel mee te maken verder. Ik heb nog geen politici echt gehoord die omgeslagen zijn, die wel voor waren toen delta er was maar nu met omicron het nut er niet meer van inzien.
pi_203268710
quote:
[ twitter ]
Waarom is dit goed nieuws? Dat het van de baan zou gaan vrijdag omdat er 0 reden toe is had toch beter geweest?
pi_203268796
quote:
[ twitter ]
En nu maar hopen dat van uitstel uiteindelijk afstel komt.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:40:12 #92
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203268807
Zoiets had ik 9 dagen geleden al voorspeld :P

Even een tag voor mijn vriend @AlwaysHappy

Gunner in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2520 Ernst is het.
pi_203268858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:32 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik vind het ook geen verdienste van Agema of van der Plas dat het nu uitgesteld wordt. Het is gewoon een nieuwe variant die het verhaal heeft onderuit gehaald, daar hebben politici niet zo veel mee te maken verder. Ik heb nog geen politici echt gehoord die omgeslagen zijn, die wel voor waren toen delta er was maar nu met omicron het nut er niet meer van inzien.
Ik heb ook geen politicus gehoord die ook na het onderzoek nog heeft verkondigd dat 2G er sowieso moet gaan komen.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:47:18 #94
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203268899
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:40 schreef Gunner het volgende:

Even een tag voor mijn vriend @:AlwaysHappy

30 december
zalkc in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2475 Nieuwe poppetjes
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:48:06 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203268914
Al cijfers?

@Oliver23
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:48:11 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203268918
quote:
3s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:18 schreef vosss het volgende:

[..]
Mij wordt anders als ongevaccineerde de schuld gegeven van die overbelasting.

Terwijl ik niet in de risicogroep zit en Bruls minimaal in het kwadraat met z'n vette pens. :r

De kans dat die vetnek gevaccineerd op de IC komt is groter dan dat ik daar als niet gevaccineerd terecht kom.

Dus ofwel kappen met mij de schuld geven van alles ofwel die dikke paap òòk de schuld geven. :6
In elk geval zijn het de covid patiënten die nu de zorg overbelasten volgens het gros van de deskundigen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:49:05 #97
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203268937
quote:
Wat ben je ook een visionair he :*
pi_203268941
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:40 schreef Gunner het volgende:

Even een tag voor mijn vriend @:AlwaysHappy

Vooralsnog lijkt het er op dat je inderdaad gelijk gaat krijgen ^O^ Goed nieuws wat mij betreft; 2G moeten ze gewoon definitief de prullenbak in gooien.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:50:24 #99
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203268949
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vooralsnog lijkt het er op dat je inderdaad gelijk gaat krijgen ^O^ Goed nieuws wat mij betreft; 2G moeten ze gewoon definitief de prullenbak in gooien.
Enige waar ik voor vrees is dat het een reden gaat zijn om nog voorzichtiger met openen van horeca en cultuur gaan zijn.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:50:58 #100
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203268960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb ook geen politicus gehoord die ook na het onderzoek nog heeft verkondigd dat 2G er sowieso moet gaan komen.
Stroman, D66 is nog steeds voorstander onder het mom van 'voorbereid zijn'
Ik neem aan dat politici ook nog steeds diplomatiek handig genoeg zijn om zich niet klem te laten zetten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')