abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:24:19 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203253103


Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 18-01-2022 13:25:55 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:25:11 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203253116
Ik ben nog steeds in "shock" hoe men er in Zweden mee omgaat. Je zou bijna denken dat het niet bestaat _O-

Behalve in OV geen mondkapjesplicht. In de supermarkt zie je wel wat mensen met een mondkapje op (vooral ouderen). Daarnaast heb ik nu in twee weken tijd niet één mondkapje gezien wat verkeerd werd gebruikt. Iedereen die het draagt doet het ook goed.

Horeca schijnt nu wel om 23:00 dicht te gaan, maar daar merk ik zelf nog weinig van. Restaurants zijn open, winkels zijn open.

Wat ik dan wel weer gek vind is dat ze een negatief resultaat willen zien bij toeristen. Alsof die maar extra gevallen dan zoveel uitmaken. Denk dat de EU sowieso moet stoppen met verschillende regels. Die paar toeristen die heen en weer gaan maken het verschil echt niet meer in een land.

300k nieuwe gevallen per dag in Frankrijk ... en dan moeilijk doen over die paar toeristen die eventueel positief zouden zijn.
pi_203253118
Kroegen mogen weer open als er <5 mensen op de IC liggen
pi_203253121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jij zit nog in een fase, die wij al voorbij zijn. Wij zijn al weer een stapje verder. Kom jij ook vanzelf over een paar weken.
De 'veel mensen om mij heen testen positief maar ik steek lekker mijn kop in het zand'-fase ben ik inderdaad nog niet. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:25:39 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253124
Als ik van BNW was, had ik gesteld dat het OMT de hoge besmettingscijfers misbruikt.

Als ik dat niet was, had ik dat nog steeds gesteld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:26:46 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203253133
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef Nattekat het volgende:
Als ik van BNW was, had ik gesteld dat het OMT de hoge besmettingscijfers misbruikt.

Als ik dat niet was, had ik dat nog steeds gesteld.
Niet voor niets dat ze er met hun voorspellingen nog steeds vanuit gaan dat we met Delta te maken hebben omdat ze onderzoeken in het buitenland (en andere experts in eigen land) enkel wegzetten als ''suggesties''.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:27:13 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203253139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De 'veel mensen om mij heen testen positief maar ik steek lekker mijn kop in het zand'-fase ben ik inderdaad nog niet. :')
JIj bent dus nog steeds in de fase "wij moeten besmettingen koste wat het kost voorkomen"?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:27:30 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253146
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet voor niets dat ze er met hun voorspellingen nog steeds vanuit gaan dat we met Delta te maken hebben omdat ze onderzoeken in het buitenland (en andere experts in eigen land) enkel wegzetten als ''suggesties''.
Rutte noemde het appels met peren vergelijken geloof ik, de oetlul.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203253148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
JIj bent dus nog steeds in de fase "wij moeten besmettingen koste wat het kost voorkomen"?
Nee, dat staat er helemaal niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 13:28:29 #11
5428 crew  miss_sly
pi_203253158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
JIj bent dus nog steeds in de fase "wij moeten besmettingen koste wat het kost voorkomen"?
Volgens mij zit er tussenin nog een fase "als er mensen om me heen positief getest zijn waarmee ik in aanraking ben gekomen, ga ik in ieder geval even testen zodat ik weet hoe ik ervoor sta".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:28:41 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203253163
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet voor niets dat ze er met hun voorspellingen nog steeds vanuit gaan dat we met Delta te maken hebben omdat ze onderzoeken in het buitenland (en andere experts in eigen land) enkel wegzetten als ''suggesties''.
dat denk ik niet want dan hadden we nog volledig in lockdown gezeten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:28:43 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253165
Met het huidige tempo zitten we voor het einde van de maand onder de dansen met Janssen piek overigens :7
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203253169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet voor niets dat ze er met hun voorspellingen nog steeds vanuit gaan dat we met Delta te maken hebben omdat ze onderzoeken in het buitenland (en andere experts in eigen land) enkel wegzetten als ''suggesties''.
Quatsch.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203253170
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ja leave hamster alone! Doen niks of niemand kwaad.
Leave him the fuck alone, fucking Chinese fuckheads.
Go hard or go home
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:29:01 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203253173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben nog steeds in "shock" hoe men er in Zweden mee omgaat. Je zou bijna denken dat het niet bestaat _O-

Behalve in OV geen mondkapjesplicht. In de supermarkt zie je wel wat mensen met een mondkapje op (vooral ouderen). Daarnaast heb ik nu in twee weken tijd niet één mondkapje gezien wat verkeerd werd gebruikt. Iedereen die het draagt doet het ook goed.

Horeca schijnt nu wel om 23:00 dicht te gaan, maar daar merk ik zelf nog weinig van. Restaurants zijn open, winkels zijn open.

Wat ik dan wel weer gek vind is dat ze een negatief resultaat willen zien bij toeristen. Alsof die maar extra gevallen dan zoveel uitmaken. Denk dat de EU sowieso moet stoppen met verschillende regels. Die paar toeristen die heen en weer gaan maken het verschil echt niet meer in een land.

300k nieuwe gevallen per dag in Frankrijk ... en dan moeilijk doen over die paar toeristen die eventueel positief zouden zijn.
Enigszins jaloers wel.

Heb je als toerist enkel een test nodig om binnen te komen, of ook om uit eten te kunnen en dergelijke?

Enigszins off-topic, maar mag vast wel: hoe bevalt Zweden verder? Naast Corona. Al een beetje gewend?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:29:11 #17
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203253176
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet voor niets dat ze er met hun voorspellingen nog steeds vanuit gaan dat we met Delta te maken hebben omdat ze onderzoeken in het buitenland (en andere experts in eigen land) enkel wegzetten als ''suggesties''.
Dat doen ze al vanaf moment 0. Vooral niks aannemen, maar zelf willen uitvogelen, want blijkbaar zijn wij een heel speciaal volk en zijn wij niet te vergelijken met andere landen. Iedere keer weer kostbare tijd verneuken. Eerste bijna twee jaar lang constant te laat ingrijpen, omdat ze alle signalen uit andere landen aan het negeren waren. Nu weer wekenlang te strenge maatregelen aanhouden, omdat ze alle signalen uit andere landen aan het negeren zijn.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:29:22 #18
44906 merino
World of Sleepers
pi_203253180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben nog steeds in "shock" hoe men er in Zweden mee omgaat. Je zou bijna denken dat het niet bestaat _O-

Behalve in OV geen mondkapjesplicht. In de supermarkt zie je wel wat mensen met een mondkapje op (vooral ouderen). Daarnaast heb ik nu in twee weken tijd niet één mondkapje gezien wat verkeerd werd gebruikt. Iedereen die het draagt doet het ook goed.

Horeca schijnt nu wel om 23:00 dicht te gaan, maar daar merk ik zelf nog weinig van. Restaurants zijn open, winkels zijn open.

Wat ik dan wel weer gek vind is dat ze een negatief resultaat willen zien bij toeristen. Alsof die maar extra gevallen dan zoveel uitmaken. Denk dat de EU sowieso moet stoppen met verschillende regels. Die paar toeristen die heen en weer gaan maken het verschil echt niet meer in een land.

300k nieuwe gevallen per dag in Frankrijk ... en dan moeilijk doen over die paar toeristen die eventueel positief zouden zijn.
Dit hele gedoe met grensbeperkingen is inderdaad ook van een lachwekkend triest niveau. Ten eerste zit Omikron al overal en ten tweede konden we het ook niet tegenhouden toen het net opkwam en we alle beperkingen/testen/vax-paspoorten al ingevoerd hadden. Wat is het nut er echt van?
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:29:33 #19
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203253183
Klap in het gezicht van de horeca deze cijfers.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:29:42 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203253184
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Rutte noemde het appels met peren vergelijken geloof ik, de oetlul.
Hij wil alleen info uit het buitenland meenemen als die info gebruikt kan worden om zijn eigen beleid goed te praten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:30:28 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253198
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hij wil alleen info uit het buitenland meenemen als die info gebruikt kan worden om zijn eigen beleid goed te praten.
Door iedere keer te laat te reageren op golven in het buitenland?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:30:45 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203253201
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben nog steeds in "shock" hoe men er in Zweden mee omgaat. Je zou bijna denken dat het niet bestaat _O-

Behalve in OV geen mondkapjesplicht. In de supermarkt zie je wel wat mensen met een mondkapje op (vooral ouderen). Daarnaast heb ik nu in twee weken tijd niet één mondkapje gezien wat verkeerd werd gebruikt. Iedereen die het draagt doet het ook goed.

Horeca schijnt nu wel om 23:00 dicht te gaan, maar daar merk ik zelf nog weinig van. Restaurants zijn open, winkels zijn open.

Wat ik dan wel weer gek vind is dat ze een negatief resultaat willen zien bij toeristen. Alsof die maar extra gevallen dan zoveel uitmaken. Denk dat de EU sowieso moet stoppen met verschillende regels. Die paar toeristen die heen en weer gaan maken het verschil echt niet meer in een land.

300k nieuwe gevallen per dag in Frankrijk ... en dan moeilijk doen over die paar toeristen die eventueel positief zouden zijn.
Dat laatste roep ik al heel lang. Je hele huis staat in brand en je gaat nog even een rookmelder ophangen in de gang.
pi_203253216
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:29 schreef Evenstar het volgende:
Dat doen ze al vanaf moment 0. Vooral niks aannemen, maar zelf willen uitvogelen, want blijkbaar zijn wij een heel speciaal volk en zijn wij niet te vergelijken met andere landen.
Heb je überhaupt ooit wel eens een technische briefing gezien? :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:32:07 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203253224
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat denk ik niet want dan hadden we nog volledig in lockdown gezeten
Het stond in het advies rapport wat hier een paar dagen geleden gedeeld werd. Gaven letterlijk aan dat ze uit gingen van Delta data, omdat er blijkbaar nog niet bewezen was dat Omicron zou zorgen voor een minder ernstig ziektepatroon. En er was blijkbaar nog niet bewezen dat de lig duur bij Omicron verminderd is. Hebben ze allemaal bij ''onzekerheden'' vermeld
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:32:12 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203253227
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij zit er tussenin nog een fase "als er mensen om me heen positief getest zijn waarmee ik in aanraking ben gekomen, ga ik in ieder geval even testen zodat ik weet hoe ik ervoor sta".
Dat is common sense, en daar ga ik sowieso van uit. Je hebt wel gelijk, want genoeg mensen die het niet zo doen.

Ik bedoelde meer dat men moet ophouden met de ingrijpende maatregelen. Handen wassen, ventileren, testen, thuisblijven als je positief bent etc. lijkt mij prima.

Alles dicht blijven gooien en relatief jonge/gezonde mensen verplichten tot reguliere boosters, terwijl het weinig doet tegen verspreiding etc. is niet prima.

Die onderscheid is nog steeds niet (genoeg) gemaakt. Ik snap dat echt niet.
pi_203253233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De 'veel mensen om mij heen testen positief maar ik steek lekker mijn kop in het zand'-fase ben ik inderdaad nog niet. :')
Komt vast nog wel! Moed houden.
pi_203253239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Komt vast nog wel! Moed houden.
Ik houd het wel vol hoor. Helaas moet ik door dat soort mensen die een beetje hardleers zijn langer volhouden, omdat de ellende alleen maar langer duurt. ;(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:33:50 #28
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253244
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik houd het wel vol hoor. Helaas moet ik door dat soort mensen die een beetje hardleers zijn langer volhouden, omdat de ellende alleen maar langer duurt. ;(
Dat soort?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:33:51 #29
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203253245
Ik ben zelfs geen voorstander van testen zonder klachten, en in quarantaine gaan wanneer je positief bent zonder klachten.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:34:08 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203253249
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat is common sense, en daar ga ik sowieso van uit. Je hebt wel gelijk, want genoeg mensen die het niet zo doen.

Ik bedoelde meer dat men moet ophouden met de ingrijpende maatregelen. Handen wassen, ventileren, testen, thuisblijven als je positief bent etc. lijkt mij prima.

Alles dicht blijven gooien en relatief jonge/gezonde mensen verplichten tot reguliere boosters, terwijl het weinig doet tegen verspreiding etc. is niet prima.

Die onderscheid is nog steeds niet (genoeg) gemaakt. Ik snap dat echt niet.
^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:36:17 #31
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_203253283
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet voor niets dat ze er met hun voorspellingen nog steeds vanuit gaan dat we met Delta te maken hebben omdat ze onderzoeken in het buitenland (en andere experts in eigen land) enkel wegzetten als ''suggesties''.
Daar kan ik me dus zo kwaad om maken he.
"Ja wij houden maar gewoon vast aan wat we van Delta weten ookal wijzen allerlei andere onderzoeken erop dat Omikron uit een ander vaatje tapt. Want wij Delta kennen we beter dan Omikron en wat de boer niet kent dat eet hij niet"
:|W
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_203253290
Maar jongens, laten we even positief zijn. Voor hetzelfde geld zitten we over een week of 5 in het eerste voorjaarszonnetje op het terras. Ik sluit het niet eens uit.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203253299
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:44 schreef Leonos het volgende:

[..]
Thanks, maar Amersfoort is echt wel een pokke eind rijden.
Heb zelf ook wel Den Haag/Zoetermeer blabla, maar zit gewoon een test centra op 3 minuten hier...
[..]
Sowieso ^O^
30 min voor sluitingstijd gaan er zijn er altijd die niet zijn komen opdagen en daar afspraak inplannen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:37:40 #34
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203253307
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Enigszins jaloers wel.

Heb je als toerist enkel een test nodig om binnen te komen, of ook om uit eten te kunnen en dergelijke?

Enigszins off-topic, maar mag vast wel: hoe bevalt Zweden verder? Naast Corona. Al een beetje gewend?
Alleen test nodig om land binnen te komen. Gelukkig is een sneltest ook voldoende, want wij testen nog steeds positief door de oude besmetting van november _O-

Horeca is gewoon open tot 23:00, geen test nodig, geen reservering nodig. Als is dat laatste wel handig voor restaurants, want er zijn wel wat beperkingen voor aantal mensen per m2. Ook winkels hebben een beperking per m2, maar die is best ruim.

Verder bevalt het prima. Wel echt even wennen. Je moet dingen iets beter plannen. Dat geldt voor boodschappen doen, maar ook al het andere. Het is hier nu rond 16:00 aan het schemeren en 16:30 is het al echt donker. Ik merk nu ook hoe goed online bestellen/bezorgen in Nederland is geregeld. Vandaag besteld, morgen in huis .... Dat kan je hier vergeten _O-

In KAA loopt er nog een topic over de emigratie, dan vervuilen wij het hier verder niet zo :P
pi_203253311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik houd het wel vol hoor. Helaas moet ik door dat soort mensen die een beetje hardleers zijn langer volhouden, omdat de ellende alleen maar langer duurt. ;(
Vice versa juist. In deze fase roepen mensen de ellende over zich zelf af als het er voor staat zoals nu. Als je er ook zo in staat als wij, is het zo voorbij.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:38:06 #36
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203253312
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar jongens, laten we even positief zijn. Voor hetzelfde geld zitten we over een week of 5 in het eerste voorjaarszonnetje op het terras. Ik sluit het niet eens uit.
Dat zijn ruim 100.000 mensen op dit moment

Ik ben er vrij zeker van dat we over een week of vijf met het eerste voorjaarzonnetje op het terras zitten. De vraag is niet of we (grotendeels) teruggaan naar normaal maar wanneer. Dit is de laatste vervelende piek.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:38:51 #37
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253322
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar jongens, laten we even positief zijn. Voor hetzelfde geld zitten we over een week of 5 in het eerste voorjaarszonnetje op het terras. Ik sluit het niet eens uit.
5 weekjes?

Ik mag toch hopen dat volgende week alles geopend wordt.

Ieder andere uitkomst zou volslagen belachelijk zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203253330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:37 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Alleen test nodig om land binnen te komen. Gelukkig is een sneltest ook voldoende, want wij testen nog steeds positief door de oude besmetting van november _O-
Met pcr test neem ik aan? Want vrijdag word ik als het goed is getest en ik hoop dan dat het een sneltest is, want pcr zal ook nog wel positief zijn ja :') (test om quarantaine te mogen verlaten).
pi_203253331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:38 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
5 weekjes?

Ik mag toch hopen dat volgende week alles geopend wordt.
Dat 5 weken sloeg op het voorjaarszonnetje. Niet op terraszitten ansich.
pi_203253339
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:49 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Lucky you:
https://www.nu.nl/coronav(...)k-meeste-impact.html

Flesje opengetrokken neem ik aan?
Gisteravond absoluut. *O*

Zin in het debat vrijdag. Wel balen dat ik smiddags moet werken :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:40:45 #41
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253354
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:40 schreef vosss het volgende:

[..]
Gisteravond absoluut. *O*

Zin in het debat vrijdag. Wel balen dat ik smiddags moet werken :(
Waarom voel je je zo persoonlijk aangevallen door dat hele 2G gebeuren?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203253362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vice versa juist. In deze fase roepen mensen de ellende over zich zelf af als het er voor staat zoals nu. Als je er ook zo in staat als wij, is het zo voorbij.
Klopt, als we maar heel hard onze ogen dicht doen zal het probleem wel opgelost zijn dat er nog steeds 35% van de operatiekamers dicht zijn vanwege covidzorg en dat 28 van de 68 ziekenhuizen aangaven helemaal geen planbare zorg meer te leveren, en 19 niet eens alle kritiek planbare zorg konden leveren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203253366
Deze maand nog naar de kroeg en volgende maand naar het stadion. 8-)
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:42:24 #44
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203253383
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Quatsch.
Stond in de Volkskrant gisteren (https://www.volkskrant.nl(...)n-de-lucht~b2da2762/). Plus dat er bij een recent advies (vorige week ergens gepost hier - kan iemand vast wel linken) letterlijk bij stond dat het nog onzeker was of Omicron wel echt minder ziekmakend was. Dat het nog steeds onzeker was of de ligduur minder was dan bij delta. Dus zijn ze uitgegaan van Delta data of ze zijn er ergens midden in gaan zitten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203253389
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dat zijn ruim 100.000 mensen op dit moment

Ik ben er vrij zeker van dat we over een week of vijf met het eerste voorjaarzonnetje op het terras zitten. De vraag is niet of we (grotendeels) teruggaan naar normaal maar wanneer. Dit is de laatste vervelende piek.
Ben het met je eens maar de sfeer is op deze grijze nietserige dag nogal somber op het Fok forum dus ik dacht: Ik gooi er even wat positiviteit in.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:42:46 #46
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203253392
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Met pcr test neem ik aan? Want vrijdag word ik als het goed is getest en ik hoop dan dat het een sneltest is, want pcr zal ook nog wel positief zijn ja :') (test om quarantaine te mogen verlaten).
Oh ja, kromme zin. PCR testen wij eind december nog positief ja _O- (dat was ruim 6 weken na besmetting). Sneltest (zowel eigen als via officiële kanalen) was wel negatief. Hebben toen tussendoor nog een extra sneltest laten afnemen tegen betaling om te kijken of die negatief zou zijn, want als die positief was geweest hadden wij alles moeten afblazen _O-
pi_203253403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:41 schreef Simmertje het volgende:
Deze maand nog naar de kroeg en volgende maand naar het stadion. 8-)
Echt hè, ik wordt met de dag optimistischer van de huidige cijfers; we gaan er nu echt uitkomen *O*
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:44:01 #48
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253412
Denken jullie dat de pretparken ook weer open gaan volgende week?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203253414
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Stond in de Volkskrant gisteren (https://www.volkskrant.nl(...)n-de-lucht~b2da2762/). Plus dat er bij een recent advies letterlijk bij stond dat het nog onzeker was of Omicron wel echt minder ziekmakend was. Dat het nog steeds onzeker was of de ligduur minder was dan bij delta. Dus zijn ze uitgegaan van Delta data of ze zijn er ergens midden in gaan zitten.
En heb je ook zelf de catshuisstukken bekeken en de aannames gelezen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:44:43 #50
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253420
En de dierentuinen?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:45:10 #51
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203253424
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:44 schreef DonDruiper het volgende:
En de dierentuinen?
Hoe ze een olifant testen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203253425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Of mensen willen daadwerkelijk liever niet andere mensen in hun omgeving besmetten? :')

Echt hoor, het niveau hier weer.
Meeste mensen is het om de QR te doen Direstraits. Als je ziek bent blijf je thuis. Vooral met omicron mag die verkoudheidslogica wel weer terug.
Denk jij niet dat de testbereidheid massaal dropt zodra we de UK koers varen?
Zelftestje hooguit.
pi_203253426
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt, als we maar heel hard onze ogen dicht doen zal het probleem wel opgelost zijn dat er nog steeds 35% van de operatiekamers dicht zijn vanwege covidzorg en dat 28 van de 68 ziekenhuizen aangaven helemaal geen planbare zorg meer te leveren, en 19 niet eens de kritiek planbare zorg konden leveren.
Niemand doet zijn ogen dicht, er gaan geen koppen in het zand. In de ziekenhuizen gaat het goed momenteel, ook wat de planbare zorg betreft. En of ik nou wel of niet mezelf had laten testen de afgelopen weken omdat ik met 3 besmette mensen in aanraking was geweest, had niks veranderd aan de ziekenhuisopnames, ook niet als ik positief zou zijn geweest of nu ben.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:45:32 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203253427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt, als we maar heel hard onze ogen dicht doen zal het probleem wel opgelost zijn dat er nog steeds 35% van de operatiekamers dicht zijn vanwege covidzorg en dat 28 van de 68 ziekenhuizen aangaven helemaal geen planbare zorg meer te leveren, en 19 niet eens de kritiek planbare zorg konden leveren.
Daarom is het juist zo positief dat de ziekenhuisbezetting blijft dalen, want op termijn wordt daar de situatie alleen maar beter van.

Je zou het niet denken als je al het gechagrijn hier leest, maar het gaat juist de goede kant op B-)
pi_203253439
De ziekenhuizen zijn leeg... oh wacht.

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:46:22 #56
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253440
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Daarom is het juist zo positief dat de ziekenhuisbezetting blijft dalen, want op termijn wordt daar de situatie alleen maar beter van.

Je zou het niet denken als je al het gechagrijn hier leest, maar het gaat juist de goede kant op B-)
Volgens mij is iedereen positief?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203253442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:45 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hoe ze een olifant testen?
Keelswab bij een giraf?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:47:06 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203253450
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Volgens mij is iedereen positief?
Ja, dat is dus juist het probleem he |:)
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:47:12 #59
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
De ziekenhuizen zijn leeg... oh wacht.

[ afbeelding ]
Het aantal patienten in de Nederlandse ziekenhuizen met Covid-19 daalt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203253455
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:45 schreef Tijn het volgende:
Daarom is het juist zo positief dat de ziekenhuisbezetting blijft dalen, want op termijn wordt daar de situatie alleen maar beter van.
Natuurlijk, maar het idee dat er helemaal geen gevaar is en we dus maar alles open zouden kunnen gooien vind ik weinig getuigen van realisme.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203253465
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, dat is dus juist het probleem he |:)
Dat is juist goed, want hoe krijgen we anders immuniteit tegen een virus met een R0 van tussen de 8-15? :7
pi_203253467
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
De ziekenhuizen zijn leeg... oh wacht.

[ afbeelding ]
Jonge jonge, jij kent ook alleen zwartwit. Natuurlijk zijn de ziekenhuizen niet leeg. Maar de cijfers zijn niet meer zo laag geweest op de IC sinds oktober en vanaf oktober 2020 tot juni 2021 hoger. Dan is er niks anders van te zeggen dat het goed gaat. De planbare zorg gaat ook de goede kant op. Dat is gewoon een feit. Maar steek jij lekker je kop in het zand.
pi_203253471
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Denk jij niet dat de testbereidheid massaal dropt zodra we de UK koers varen?
Natuurlijk. Gelukkig luisteren de meeste mensen nog wel redelijk aardig naar de adviezen vanuit de overheid. En als een overheid het sein 'brand meester' geeft, zal dat een enorme impact hebben. Dat hebben we afgelopen september ook gezien.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203253475
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar het idee dat er helemaal geen gevaar is en we dus maar alles open zouden kunnen gooien vind ik weinig getuigen van realisme.
Dus jij bent voor nul gevaar? Zerocovid. Oké...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:49:01 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
De ziekenhuizen zijn leeg... oh wacht.

[ afbeelding ]
Dit is letterlijk elke winter sinds 2015 het geval geweest :')

We zijn inmiddels op een punt aangekomen waar Rutte, niet Covid, verantwoordelijk is voor de druk in de ziekenhuizen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203253482
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dus jij bent voor nul gevaar? Zerocovid. Oké...
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Jonge jonge, jij kent ook alleen zwartwit.
_O-
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:49:38 #67
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253488
De sfeer in dit topic..

AAAAAAND ITS GONE....
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:49:56 #68
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203253490
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar het idee dat er helemaal geen gevaar is en we dus maar alles open zouden kunnen gooien vind ik weinig getuigen van realisme.
Nee, maar ik zie de overheid ook niet 123 daartoe besluiten. Ik heb het idee dat ze het juist stapsgewijs willen doen, om te kijken of de druk op de zorg controleerbaar blijft.
pi_203253497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Het aantal patienten in de Nederlandse ziekenhuizen met Covid-19 daalt.
Klopt. En nu?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203253503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]
_O-
Fijn dat je nog om je eigen onzin kunt lachen. Komt dat irritante betamannetje weer boven, die als hij geen gelijk krijgt in een discussie mensen op punten en komma's gaat pakken. Nou toe maar, ben weer helemaal klaar met jou. Snap uberhaupt niet waarom ik in eerste instantie nog op je reageerde. :{w
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:51:10 #71
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253508
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt. En nu?
Nou.. dat is beter dan dat het stijgt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203253516
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nee, maar ik zie de overheid ook niet 123 daartoe besluiten. Ik heb het idee dat ze het juist stapsgewijs willen doen, om te kijken of de druk op de zorg controleerbaar blijft.
Eens. Maar ik ging ook niet in op wat ik verwacht dat de regering doet. Wel op de sfeer die hier lijkt te heersen, namelijk dat omikron niets meer kan doen, het hooguit een verkoudheid is, en (al dan niet impliciet) de suggestie gewekt wordt dat allang duidelijk is dat het exit pandemie is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203253517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
De ziekenhuizen zijn leeg... oh wacht.

[ afbeelding ]
Lege ziekenhuizen, ultieme geldverspilling. Neo-liberaal minstens 95% vol, dan draait het goed.
pi_203253525
waarom nog testen?
pi_203253532
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Fijn dat je nog om je eigen onzin kunt lachen.
Heb je nu echt niet door dat de ironie is dat je mij verwijt zwart-wit te denken en vervolgens 40 seconden later zelf mij verwijt een zerocovidstrategie voor te staan, omdat ik deze pandemie nog wel enigszins serieus neem? _O-
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203253538
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Natuurlijk. Gelukkig luisteren de meeste mensen nog wel redelijk aardig naar de adviezen vanuit de overheid. En als een overheid het sein 'brand meester' geeft, zal dat een enorme impact hebben. Dat hebben we afgelopen september ook gezien.
Ik hoop binnenkort :) denk eerlijk gezegd ook al wordt er gezegd dat je geen QR krijgt toch dringend het advies blijft om je te laten testen met oog op het in kaart brengen van de besmettingen en voor jezelf en naasten de meeste mensen niet meer gaan en hooguit een zelftest doen.
Omicron is gewoon geen Delta dus er is veel minder angst voor.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:53:25 #77
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_203253544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
De ziekenhuizen zijn leeg... oh wacht.

[ afbeelding ]
Volgens mij heeft dat meer te maken met uitval door het personeel dan door hoge aantallen patiënten.

En die hoge uitval in personeel komt weer deels door allerlei quarantaineregels waardoor niet al het personeel mag werken terwijl het wel inzetbaar zou zijn.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:54:13 #78
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_203253551
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:49 schreef DonDruiper het volgende:
De sfeer in dit topic..

AAAAAAND ITS GONE....
Warm bad. Met bubbels!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:54:48 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203253559
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eens. Maar ik ging ook niet in op wat ik verwacht dat de regering doet. Wel op de sfeer die hier lijkt te heersen, namelijk dat omikron niets meer kan doen, het hooguit een verkoudheid is, en (al dan niet impliciet) de suggestie gewekt wordt dat allang duidelijk is dat het exit pandemie is.
Ja, ik zie dat vooral als borrelpraat eerlijk gezegd. Mensen kletsen maar wat in rondte, dat maakt me verder niet zoveel uit B-)
pi_203253569
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ik hoop binnenkort :) denk eerlijk gezegd ook al wordt er gezegd dat je geen QR krijgt toch dringend het advies blijft om je te laten testen met oog op het in kaart brengen van de besmettingen en voor jezelf en naasten de meeste mensen niet meer gaan en hooguit een zelftest doen.
Omicron is gewoon geen Delta dus er is veel minder angst voor.
Die versoepeling van de quarantaineregels is er gelukkig al enigszins. Met name voor mensen die geboosterd zijn of recent besmet.

Het zal ongetwijfeld in stapjes gaan, ja. Misschien ook wel te kleine stappen. Maar ik mag hopen dat de gemiddelde burger toch nog wel zo verstandig is om nog enigszins te proberen niet al te veel mensen te besmetten. In ieder geval totdat duidelijk wordt of er écht niet zoveel meer kan gebeuren. Want vooralsnog is dat helemaal niet zo evident als soms gesuggereerd lijkt te worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203253571
Tied voor koffie. @Coco @Wereldgozer
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:56:25 #82
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203253580
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En heb je ook zelf de catshuisstukken bekeken en de aannames gelezen?
Ik claimde dat ze met hun berekeningen nog steeds uit gaan van Delta data, omdat ze data uit het buitenland af doen met ''suggesties''. Jij zei dat dat onzin was. Ik geef je een bron waar dat letterlijk gezegd word (''‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’''). Ik deel dat ik het ook letterlijk zag staan in een document wat hier een paar dagen geleden gepost werd (ik zou het graag linken, maar er wordt zoveel gepost hier, dat ik dan wel even zoet ben). Dan is het helemaal niet relevant of ik al die stukken bekeken heb; ik heb mijn claim bewezen. :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203253589
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:53 schreef Arizona het volgende:

[..]
Volgens mij heeft dat meer te maken met uitval door het personeel dan door hoge aantallen patiënten.

En die hoge uitval in personeel komt weer deels door allerlei quarantaineregels waardoor niet al het personeel mag werken terwijl het wel inzetbaar zou zijn.
Vooralsnog liggen er nog 300 mensen op de ic. Dat is niet zo hoog als eerst, maar nog altijd zo'n 25% van onze maximumcapaciteit en 40 à 50% van wat er normaliter op een ic ligt.

Niet voor niets heeft Gommers ooit 100 covidpatiënten als duurzaam aantal genoemd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:57:12 #84
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Eens. Maar ik ging ook niet in op wat ik verwacht dat de regering doet. Wel op de sfeer die hier lijkt te heersen, namelijk dat omikron niets meer kan doen, het hooguit een verkoudheid is, en (al dan niet impliciet) de suggestie gewekt wordt dat allang duidelijk is dat het exit pandemie is.
Alle seinen staan wat dat betreft op groen.

Er zijn hondermiljoentriljard besmettingen.. al weken.. en de IC's lopen leeg met COVID patiënten.. ik snap niet waarom je daar geen positiviteit in ziet en mensen de maat neemt die dat wel doen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:59:03 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253623
quote:
In heel Nederland kampen ziekenhuizen met grote problemen rondom acute zorg. "Spoedeisende Hulpafdelingen van de ziekenhuizen stromen over en kondigen tijdelijke sluitingen af. Intensive Care bedden zijn nauwelijks nog beschikbaar", schrijft het Acute Zorgnetwerk Noord Nederland op de website. Terwijl het aanbod van patiënten alleen maar toeneemt, is er ook minder personeel beschikbaar.
Hmm... klinkt niet zo best :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203253631
Nu impact op verspreiding virus van Coronapas als minimaal wordt ingeschat, blijft dit over als argument voor een Coronapas.
twitter


Maar pas heeft in Italië en Duitsland veel minder impact, waar Nederland qua vaccinatiebereidheid meer op lijkt dunkt mij.
pi_203253633
Overigens vanmorgen mijn booster gehaald. Was vrije inloop in Weert, zonder afspraak dus. Er waren vier mensen/ruimtes om te vaccineren en drie mensen die zich wilden laten vaccineren toen ik er was. Lekker rustig wel en ging lekker vlot.
pi_203253637
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:57 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Er zijn hondermiljoentriljard besmettingen.. al weken.. en de IC's lopen leeg met COVID patiënten.. ik snap niet waarom je daar geen positiviteit in ziet en mensen de maat neemt die dat wel doen.
Vrijwel allemaal onder 60-minners. Het is echt niet zo moeilijk te begrijpen hoor.

Maar de logische verklaring is inderdaad vast dat de experts allemaal pessimisten zijn die onterecht nog enige reserve inbouwen en niet blind enthousiast naar buiten rennen om te verkondigen dat de kroegen open mogen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:00:52 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253640
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nu impact op verspreiding virus van Coronapas als minimaal wordt ingeschat, blijft dit over als argument voor een Coronapas.
[ afbeelding ][ twitter ]

Maar pas heeft in Italië en Duitsland veel minder impact, waar Nederland qua vaccinatiebereidheid meer op lijkt dunkt mij.
In Duitsland geen impact? :D

Welk land zit er nou in lockdown? Nederland zonder 2G of Duitsland met?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203253641
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hmm... klinkt niet zo best :{
Dit gaat over de griepgolf van 2018 toch?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:01:22 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit gaat over de griepgolf van 2018 toch?
Ja :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:01:32 #92
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203253649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
kroegen open
Helemaal mee eens.
Makkelijk tweede.
pi_203253652
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik claimde dat ze met hun berekeningen nog steeds uit gaan van Delta data, omdat ze data uit het buitenland af doen met ''suggesties''. Jij zei dat dat onzin was. Ik geef je een bron waar dat letterlijk gezegd word (''‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’''). Ik deel dat ik het ook letterlijk zag staan in een document wat hier een paar dagen geleden gepost werd (ik zou het graag linken, maar er wordt zoveel gepost hier, dat ik dan wel even zoet ben). Dan is het helemaal niet relevant of ik al die stukken bekeken heb; ik heb mijn claim bewezen. :)
Soms helpt het om primaire bronnen op te zoeken. Daar staat namelijk in dat er wel degelijke aannames zijn over de mate waarin omikron minder virulent is dan delta.

En dan helpt het ook om te realiseren dat het geen voorspellingen zijn, maar ordes van grootten. Zoals ook in dat interview met Wallinga staat: als het 40% minder ziekmakend is, doe je de grafieken ongeveer door de helft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:02:18 #94
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vrijwel allemaal onder 60-minners. Het is echt niet zo moeilijk te begrijpen hoor.

Maar de logische verklaring is inderdaad vast dat de experts allemaal pessimisten zijn die onterecht nog enige reserve inbouwen en niet blind enthousiast naar buiten rennen om te verkondigen dat de kroegen open mogen.
Het enige land ter wereld zo'n beetje waar de kroegen dicht zijn. Of de restaurants. Of de pretparken. Of de dierentuinen. Maar daar vraagtekens bijzetten mag niet van jou.

Want we moeten allemaal braaf kritiekloos naar moedertje overheid luisteren. Het is hier Noord-Korea niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203253659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In Duitsland geen impact? :D

Welk land zit er nou in lockdown? Nederland zonder 2G of Duitsland met?
Nouja volgens dat onderzoek. Denk niet dat je wel/niet lockdown kunt verklaren op basis van één variabele (wel/niet 2G), maar als jij dat wel denkt te kunnen is dat prima natuurlijk :)
pi_203253667
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja :P
Ok en nu?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:03:37 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253678
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ok en nu?
Wil even iemand vertellen dat ie poep probeert te verkopen door te doen alsof het nu heel erg slecht gesteld is in ziekenhuizen, terwijl het nu minder kritiek is dan een griepseizoen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203253683
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Het enige land ter wereld zo'n beetje waar de kroegen dicht zijn. Of de restaurants. Of de pretparken. Of de dierentuinen. Maar daar vraagtekens bijzetten mag niet van jou.

Want we moeten allemaal braaf kritiekloos naar moedertje overheid luisteren. Het is hier Noord-Korea niet.
Je vergeet de belangrijkste: musea. Wij onderscheiden ons van Noord-Korea doordat we een cultuursector hebben, niet omdat we pretparken/restaurants/dierentuinen hebben.
pi_203253685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Het enige land ter wereld zo'n beetje waar de kroegen dicht zijn. Of de restaurants. Of de pretparken. Of de dierentuinen. Maar daar vraagtekens bijzetten mag niet van jou.
Je leest erin wat je erin wil lezen, prima. Dat is helemaal niet wat ik beweerde. :Z
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:05:05 #101
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203253695
quote:
Burgemeester Antoin Scholten van Venlo pleit voor het invoeren van 2G ook in ons land. Dat wil hij omdat hij vreest voor een grote toeloop van ongevaccineerden uit Duitsland. Die kunnen in eigen land niet meer terecht, omdat daar 2G geldt in de winkels. Een woordvoerder van de burgemeester bevestigt berichtgeving hierover in De Limburger.
Ik ben overtuigd. 2G moet er komen. Enkel en alleen omdat ze het in het buitenland ook doen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203253697
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wil even iemand vertellen dat ie poep probeert te verkopen door te doen alsof het nu heel erg slecht gesteld is in ziekenhuizen, terwijl het nu minder kritiek is dan een griepseizoen.
Mensen die steeds 2017/2018 erbij halen kan ik moeilijk serieus nemen. Die vergelijking gaat op zoveel vlakken mank dat ik niet eens weet waar te beginnen. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203253703
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wil even iemand vertellen dat ie poep probeert te verkopen door te doen alsof het nu heel erg slecht gesteld is in ziekenhuizen, terwijl het nu minder kritiek is dan een griepseizoen.
De vraag is natuurlijk of dat zonder maatregelen ook het geval was geweest.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:06:08 #104
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203253712
quote:
Als het kabinet deze week nog geen duidelijkheid geeft over mogelijke heropening van de horeca, wil branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland proberen om donderdag tijdens het coronadebat in de Tweede Kamer via moties en directe stemmingen een heropening af te dwingen.

KHN verwijst naar een eerder aangenomen motie die bepaalt dat sectoren bij versoepelingen gelijk op moeten gaan. ,,Die heeft het nieuwe kabinet bij de afgelopen persconferentie naast zich neergelegd. Dat is kwalijk", zegt KHN-directeur Dirk Beljaarts in reactie op de oproep van Veiligheidsberaadvoorzitter Hubert.

Die vraagt het kabinet om deze week al meer duidelijkheid te geven aan de horeca en cultuursector over mogelijke heropening. Volgens KHN zijn er veel Kamerleden die de horeca een warm hart toedragen. De branchevereniging hoopt dat een heropening afdwingen via de Kamer, mocht het kabinet voet bij stuk houden, niet nodig is.

25 januari staat een nieuwe persconferentie gepland. Dan zouden de horeca, cultuur- en evenementensector prioriteit krijgen. ,, Wat helemaal onacceptabel is, is als blijkt dat de heropening verder de toekomst in geduwd wordt, omdat we zoveel voorbereidingstijd nodig zouden hebben. Dat argument gaat niet op, daarom willen we het deze week nog weten", zegt Beljaarts.

Donderdag biedt KHN Tweede Kamerleden ook een ruim 30.000 keer ondertekende petitie voor de heropening van de horeca aan. Ook komt KHN met een vernieuwde routekaart. Daarin wil de branchevereniging zeker geen sluitingstijd om 17.00 uur, maar om 22.00 uur. Horecaondernemers verdienen meer in de avonduren dan overdag, zo beredeneert KHN.

Als het aan de horecabrancheorganisatie ligt, gaat Nederland vanaf april weer terug naar normaal. ,,Want we moeten niet steeds in een situatie van beperkingen komen." Beljaarts verwijst naar het Britse en Spaanse overheidsbeleid om het coronavirus als endemisch te beschouwen, wat betekent dat de samenleving ermee moet leren leven.
https://www.ad.nl/binnenl(...)gerstaking~a44ef87c/

Ik geef ze groot gelijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:06:24 #105
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203253715
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben overtuigd. 2G moet er komen. Enkel en alleen omdat ze het in het buitenland ook doen.
Tijd voor een #Nexit.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203253716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:05 schreef DonDruiper het volgende:
Als je het niet meer weet, dan bedoelde je het anders
Quote dan één bericht van mij waarin je redelijkerwijs had kunnen lezen dat ik beweer dat je geen kritiek zou mogen hebben op het nog altijd dicht blijven van de restaurants.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:06:46 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203253719
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben overtuigd. 2G moet er komen. Enkel en alleen omdat ze het in het buitenland ook doen.
Wel knap dat je dit je strot uit krijgt terwijl vanmorgen in alle kranten heeft gestaan dat 2G niet zo veel zin heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:06:49 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203253720
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben overtuigd. 2G moet er komen. Enkel en alleen omdat ze het in het buitenland ook doen.
Omikron ontwikkelt zich wel sneller, maar het gaat me wat ver om dit als een probleem te zien. Ik neem aan dat ze naar hun eigen ziekenhuizen zullen gaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203253721
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
quote:
Burgemeester Antoin Scholten van Venlo pleit voor het invoeren van 2G ook in ons land. Dat wil hij omdat hij vreest voor een grote toeloop van ongevaccineerden uit Duitsland. Die kunnen in eigen land niet meer terecht, omdat daar 2G geldt in de winkels. Een woordvoerder van de burgemeester bevestigt berichtgeving hierover in De Limburger.
Ik ben overtuigd. 2G moet er komen. Enkel en alleen omdat ze het in het buitenland ook doen.
Voor de transmissie maakt het niet uit. En voor de IC bezetting in NL ook niet, dus laat ze lekker hier komen.
pi_203253724
Bioscopen OPEN.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:07:31 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203253730
quote:
Ik ook, maar het zal weinig zin hebben denk ik. De coalitiepartijen stemmen die moties gewoon weg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203253753
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk of dat zonder maatregelen ook het geval was geweest.
Natuurlijk niet. En voor het gemak wordt dan ook altijd 'vergeten' dat 2017/2018 een relatief extreem griepjaar was. In 2013/2014 was er bv. helemaal geen oversterfte door de griep en lag er bijna niemand in het ziekenhuis.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:09:42 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253766
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk of dat zonder maatregelen ook het geval was geweest.
Nee, hij noemde de huidige situatie. Dus het gaat over de maatregelen van de toekomst.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:10:32 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253779
quote:
Ik ook, tenzij dat de herstart van de sportcomptities kost :{w
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:11:05 #115
5428 crew  miss_sly
pi_203253791
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wil even iemand vertellen dat ie poep probeert te verkopen door te doen alsof het nu heel erg slecht gesteld is in ziekenhuizen, terwijl het nu minder kritiek is dan een griepseizoen.
Het is een ontzettend slechte vergelijking. Toen waren er niet al anderhalf jaar problemen in de zorg, geen enorme hoeveelheden uitgestelde zorg, niet zoveel tekorten in personeel door uitstroom en ziekte en quarantaine.

Kortom, het enige dat je vergelijkt is een aantal mensen op de IC. Dat zegt echt niks.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203253795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wel knap dat je dit je strot uit krijgt terwijl vanmorgen in alle kranten heeft gestaan dat 2G niet zo veel zin heeft.
Omdat hij het zelf niet wilt maar er van overtuigd is dat Europa het wel wilt. En daar zal hij vast gelijk in hebben.
Want als alle landen om ons heen het doen dan zal Nederland wel mee gaan/moeten doen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:12:27 #117
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253816
quote:
Valt betaald voetbal ook onder evenementen?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:12:55 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253829
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is een ontzettend slechte vergelijking. Toen waren er niet al anderhalf jaar problemen in de zorg, geen enorme hoeveelheden uitgestelde zorg, niet zoveel tekorten in personeel door uitstroom en ziekte en quarantaine.

Kortom, het enige dat je vergelijkt is een aantal mensen op de IC. Dat zegt echt niks.
Het is een uitstekende vergelijking, want als je denkt dat je midden in het griepseizoen de zorg voldoende kan ontlasten om dat probleem op te lossen, dan ben je wel heel optimistisch ingesteld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203253837
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Je vergeet de belangrijkste: musea. Wij onderscheiden ons van Noord-Korea doordat we een cultuursector hebben, niet omdat we pretparken/restaurants/dierentuinen hebben.
Hey hey onderschat de cultuursector van Noord-Korea niet.
Parades, optochten, musea vol verhalen over hoe Kim jung il de hamburger bedenkt en alle wereldrecords met golven breekt...
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:14:37 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203253853
Als dat 2G er hier niet komt is de kans wel groot dat wij gaan profiteren van het wappietoerisme ja. Al zullen die in het buitenland ook wel veelal ongeschoold en/of werkloos zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:14:39 #121
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203253854
Zit niet zo ongelofelijk te drammen op DireStraits. Ik ben het ook niet echt eens met die man, maar dat persoonlijke gezeik slaat nergens op.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:15:53 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203253873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:44 schreef DonDruiper het volgende:
En de dierentuinen?
De Apenheul is hier om de hoek en die gaat sowieso altijd pas op 1 april open.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:16:13 #124
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203253878
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:14 schreef Scrummie het volgende:
Zit niet zo ongelofelijk te drammen op DireStraits. Ik ben het ook niet echt eens met die man, maar dat persoonlijke gezeik slaat nergens op.
Dit, nu is het klaar met al die persoonlijke aanvallen
pi_203253881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is een uitstekende vergelijking, want als je denkt dat je midden in het griepseizoen de zorg voldoende kan ontlasten om dat probleem op te lossen, dan ben je wel heel optimistisch ingesteld.
Belangrijke nuances:
- Het griepseizoen 2017/2018 was een tijdelijke situatie (hooguit een paar weken)
- Het griepseizoen 2017/2018 was een van de zwaarste griepseizoenen deze eeuw qua zorgbelasting
- Er waren nul 'social distancing' maatregelen
- Griep is op dit moment (nog?) geen enkele issue.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:16:41 #126
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253882
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De Apenheul is hier om de hoek en die gaat sowieso altijd pas op 1 april open.
Wij zitten te kijken voor een weekendje Efteling in de voorjaarsvakantie.

Maar dat boeken zal wel Russisch roulette zijn :P
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203253894
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben overtuigd. 2G moet er komen. Enkel en alleen omdat ze het in het buitenland ook doen.
Na twee jaar van een de facto staat van beleg begint de macht ze echt naar het hoofd te stijgen. Als je dit als reden aanvoert om je eigen onderdanen de toegang tot het sociale leven te ontzeggen hoor je in een inrichting.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:18:49 #128
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Belangrijke nuances:
- Er waren nul 'social distancing' maatregelen
Dat is er al een jaar niet meer.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:18:52 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203253907
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:16 schreef Noek het volgende:
Ach, hou toch op, actie reactie.
Zo werken dingen, deal d'r maar mee.
Dan ben je niet eens met elkaar, klaar. Er hoeven geen persoonlijke aanvallen gemaakt te worden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:18:55 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253908
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Belangrijke nuances:
- Het griepseizoen 2017/2018 was een tijdelijke situatie (hooguit een paar weken)
- Het griepseizoen 2017/2018 was een van de zwaarste griepseizoenen deze eeuw qua zorgbelasting
- Er waren nul 'social distancing' maatregelen
- Griep is op dit moment (nog?) geen enkele issue.
Het gaat erom dat je het onmogelijke probeert te doen door gigantisch slopende maatregelen aan te houden. Gaat niet lukken, onze zorg is gewoon veel te ver uitgekleed om dat mogelijk te maken, hoe triest het ook is. In ziekenhuizen weten ze ook dat ze moeten inzetten op de lente.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:19:31 #131
5428 crew  miss_sly
pi_203253913
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is een uitstekende vergelijking, want als je denkt dat je midden in het griepseizoen de zorg voldoende kan ontlasten om dat probleem op te lossen, dan ben je wel heel optimistisch ingesteld.
2 weken tegenover 2 jaar? Prima vergelijking.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203253926
Zijn de ziekenhuis cijfers al bekend?
pi_203253933
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:18 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat erom dat je het onmogelijke probeert te doen door gigantisch slopende maatregelen aan te houden.
Proportionaliteit van de maatregelen is een andere discussie dan of er momenteel niet nog steeds een hoge druk zit in de zorg door covid.

Dat 300 ic-patiënten minder is dan dat we ooit het viervoudige hebben gehad betekent niet meteen dat er geen problemen meer zijn of dat de ziekenhuizen werkelijk leeg zijn. En de suggestie wordt wel degelijk soms gewekt hier, dat er nog maar 2,5 paardenkop met covid in het ziekenhuis ligt.

Ooit (zomer 2020) hadden we 20 mensen op de ic met covid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:21:21 #134
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203253934
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:20 schreef Questular het volgende:
Zijn de ziekenhuis cijfers al bekend?
Yep pagina 1 van dit topic.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:21:37 #135
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203253939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan ben je niet eens met elkaar, klaar. Er hoeven geen persoonlijke aanvallen gemaakt te worden.
Je kan het inhoudelijk niet eens met elkaar zijn. Maar als dat dan gepaard gaat met steken onder water en je het gevoel geven of je hartstikke dom bent, dan komt er reactie. Maar de kern wordt niet aangepakt.

Zo ging het met mij vroeger ook.. iemand kneep mij sneaky.. ik gaf een hengst op z'n hoofd terug en ik mocht naar de schooldirecteur. :')

Maar ja FB gelul en feitelijk toch allemaal volkomen zinloos.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:22:03 #136
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203253945
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vooral jammer dat de mods hier die dan meteen alles wat persoonlijk is weghalen, maar niet van hem. Terwijl hij het heel subtiel steeds tussendoor doet door tussen de regels door heel denigrerend mensen met een andere mening als dom weg te zetten.
Maar het beste is dan om gewoon helemaal niet meer op hem te reageren.
Dan zet je een TR als je vind dat de post van hem niet kan. Nu weer ontopic als je verder wil gaan hierover, graag verder in Feedback.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 14:22:47 #137
186611 Haags
pi_203253948
quote:
Burgemeester Antoin Scholten van Venlo pleit voor het invoeren van 2G ook in ons land. Dat wil hij omdat hij vreest voor een grote toeloop van ongevaccineerden uit Duitsland. Die kunnen in eigen land niet meer terecht, omdat daar 2G geldt in de winkels.
Oja hun hebben het wel dus moeten wij het ook maar invoeren. :r
Zonder wrijving geen glans
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:22:57 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253951
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Proportionaliteit van de maatregelen is een andere discussie dan of er momenteel niet nog steeds een hoge druk zit in de zorg door covid.

Dat 300 ic-patiënten minder is dan dat we ooit het viervoudige hebben gehad betekent niet meteen dat er geen problemen meer zijn of dat de ziekenhuizen werkelijk leeg zijn. En de suggestie wordt wel degelijk soms gewekt hier, dat er nog maar 2,5 paardenkop met covid in het ziekenhuis ligt.

Ooit (zomer 2020) hadden we 20 mensen op de ic met covid.
Ok, ik vat het in één korte zin samen:
Ziekenhuizen ontlasten voor de lente is onmogelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203253965
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ok, ik vat het in één korte zin samen:
Ziekenhuizen ontlasten voor de lente is onmogelijk.
Vooralsnog gaat het prima. De ziekenhuiscijfers dalen, er gaan steeds meer operatiekamers open, meer planbare zorg kan uitgevoerd worden, dus vooralsnog lukt dat ontlasten vrij aardig. Als het in deze trend doorzet ben je ruim voor de lente alweer op behapbare aantallen.

En dan niet op behapbaardere aantallen, maar werkelijk behapbare aantallen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:25:12 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253978
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vooralsnog gaat het prima. De ziekenhuiscijfers dalen, er gaan steeds meer operatiekamers open, meer planbare zorg kan uitgevoerd worden, dus vooralsnog lukt dat ontlasten vrij aardig. Als het in deze trend doorzet ben je ruim voor de lente alweer op behapbare aantallen.
Net zei je nog dat het kritiek is.

En deze trend gaat niet doorzetten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:25:33 #141
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203253983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:07 schreef Zipportal het volgende:
Bioscopen OPEN.
En dan naar de Matrix zeker?
What can change the nature of a man?
pi_203253985
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Net zei je nog dat het kritiek is.

En deze trend gaat niet doorzetten.
Ontlasten is een schaal.

En ik heb nooit gezegd dat deze trend niet door gaat zetten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:26:20 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203253990
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:22 schreef Haags het volgende:

[..]
Oja hun hebben het wel dus moeten wij het ook maar invoeren. :r
Ja, prachtig argument wel.

Waarom eigenlijk niet dan een internationale vergelijking met Engeland?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203254003
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja, prachtig argument wel.

Waarom eigenlijk niet dan een internationale vergelijking met Engeland?
Omdat de kans niet heel groot is dat iemand vanuit het VK naar Venlo gaat om te shoppen, maar wel vanuit Düsseldorf?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254012
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja, prachtig argument wel.

Waarom eigenlijk niet dan een internationale vergelijking met Engeland?
precies



Wanneer starten we nu eens met vaccineren van kinderen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_203254018
Krijg al weer enorm veel energie van Pfizer 3. Net als na 1 en 2 destijds. Wat zit er in!
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:29:10 #147
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203254020
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:25 schreef Coco het volgende:

[..]
En dan naar de Matrix zeker?
Jaaa kutfilms in de bioscoop voor veeuul te dure kaartjes mogen kijken en voor 5 euro een klein bakje popcorn mogen kopen terwijl tijdens de film twintig tokkies om je heen de hele tijd naar hun telefoon zitten te kijken en hardop te praten.

Genot. Ik mis het enorm.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:29:17 #148
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254022
Ah. Longcovid.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203254033
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jaaa kutfilms in de bioscoop voor veeuul te dure kaartjes mogen kijken en voor 5 euro een klein bakje popcorn mogen kopen terwijl tijdens de film twintig tokkies om je heen de hele tijd naar hun telefoon zitten te kijken en hardop te praten.

Genot. Ik mis het enorm.
en stinkende popcorn eten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_203254034
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:

En ik heb nooit gezegd dat deze trend niet door gaat zetten.
Eén van de grootste denkfouten die ik hier vaak tegenkom is denken dat ik ergens tegen ben als ik niet per se voor ben.

Als ik beweer dat A niet noodzakelijk waar is, betekent dat niet automatisch dat ik voor B ben.

Voorbeeld: als je hier enige voorzichtigheid predikt wordt er gelijk gedaan alsof je voorstander bent van een zerocovidstrategie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:30:01 #151
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203254035
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:29 schreef DonDruiper het volgende:
Ah. Longcovid.
Me love you longcovid :D
pi_203254036
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:25 schreef Coco het volgende:

[..]
En dan naar de Matrix zeker?
Nee. |:)
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:30:10 #153
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254038
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jaaa kutfilms in de bioscoop voor veeuul te dure kaartjes mogen kijken en voor 5 euro een klein bakje popcorn mogen kopen terwijl tijdens de film twintig tokkies om je heen de hele tijd naar hun telefoon zitten te kijken en hardop te praten.

Genot. Ik mis het enorm.
Fuck de pathe. Ik ga niet naar een film van 3 uren zonder een peukje tussendoor.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:30:43 #154
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203254048
quote:
Aantal ziekenhuisopnamen daalt in week tijd met 22 procent

De Nederlandse ziekenhuiscijfers vanwege covid-19 dalen verder, en de afname verloopt sneller dan een week geleden. De afgelopen week daalde het gemiddelde aantal dagelijkse opnamen van 143 naar 111, een afname van 22 procent. Een week eerder was de afname op weekbasis 10 procent.

De afname verloopt sneller op de afdelingen voor intensive care dan op de gewone verpleegafdelingen. De ic-instroom daalde deze week met 29 procent naar gemiddeld 11 nieuwe opnamen per dag. Sinds gistermiddag zijn 107 coronapatiënten nieuw opgenomen, van wie 7 op de ic, en 161 personen hebben het ziekenhuis verlaten.

De ziekenhuisbezetting nam de afgelopen zeven dagen met 20 procent af tot 1.185 coronapatiënten. Van deze patiënten liggen er 302 op de intensive care, dat waren er een week geleden 386. Daarnaast ligt er nog 1 Nederlandse ic-patiënt in een Duits ziekenhuis.

Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) verwacht dat de instroom volgende week weer zal toenemen als gevolg van de snelle verspreiding van de omikronvariant van het coronavirus.
Hoeren open na 17.00u *O*
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203254051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:28 schreef devlinmr het volgende:
Wanneer starten we nu eens met vaccineren van kinderen.
Vanaf vandaag? :)

2-16 is overigens wel een behoorlijk grote range.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254056
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:29 schreef DonDruiper het volgende:
Ah. Longcovid.
Ja dat is een ding waarvan we nog steeds niet weten hoe groot het gaat worden. Maar ziet er niet goed uit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:31:42 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203254058
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ja dat is een ding waarvan we nog steeds niet weten hoe groot het gaat worden. Maar ziet er niet goed uit
Die Longcovid kan nog eens een hele grote worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:31:44 #158
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wanneer starten we nu eens met vaccineren van kinderen.
Oh mijn kinderen hebben allemaal netjes hun vaccins gehad.

Maar die voor covid gaat er niet in.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203254064
Ziekenhuiscijfers _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:32:23 #160
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ja dat is een ding waarvan we nog steeds niet weten hoe groot het gaat worden. Maar ziet er niet goed uit
Gaat er een hele generatie verloren? :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:32:29 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203254071
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:29 schreef DonDruiper het volgende:
Ah. Longcovid.
Wollt Ihnen den totalen Long Covid?
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:33:33 #162
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203254084
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:30 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Fuck de pathe. Ik ga niet naar een film van 3 uren zonder een peukje tussendoor.
Dat. Ooooooof, gewoon een dikke oled tv met soundbar en subwoofer hebben incl comfy bank en fuck die tokkies om je heen in de bios. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:33:40 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203254088
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Gaat er een hele generatie verloren? :'(
Er gaat al een hele generatie verloren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203254095
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]
precies

[ afbeelding ]

Wanneer starten we nu eens met vaccineren van kinderen.
Nou, niet. Hier bij mij in ieder geval.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:34:35 #165
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203254099
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wollt Ihnen den totalen Long Covid?
pi_203254101
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ziekenhuiscijfers _O_
Zolang de besmettingen plaats vinden bij 60- zie ik ook geen reden waarom het zou veranderen op korte termijn. Dat is natuurlijk één van de beperkingen van de modellering van het RIVM. Zij gaan uit van relatief homogene verspreiding onder bevolking voor zover ik weet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:34:45 #167
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203254103
Fijn dat we het zo leuk hebben weer over mensen met longcovid. Denk niet dat überhaupt iemand dat durft te posten hier dat ze last hebben van longcovid.
pi_203254106
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Oh mijn kinderen hebben allemaal netjes hun vaccins gehad.

Maar die voor covid gaat er niet in.
Tuurlijk niet, waarom zou je vaccineren tegen een virus wat zo ongeveer alle organen kan binnendringen en ook de hersenen en waar we geen idee van hebben wat het op lange termijn doet, maar waar de eerste signalen best zorgwekkend zijn.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:35:11 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254112
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]
precies

[ afbeelding ]

Wanneer starten we nu eens met vaccineren van kinderen.
ah, het longcovid argument.

hou toch op vent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:35:30 #170
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254116
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dat. Ooooooof, gewoon een dikke oled tv met soundbar en subwoofer hebben incl comfy bank en fuck die tokkies om je heen in de bios. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan een CAM versie downloaden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203254117
Hebben wij stiekem nu profijt van het late boosteren? :@

De effectiviteit is nu op zijn hoogst precies tijdens de piek van het aantal besmettingen.
pi_203254119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Gaat er een hele generatie verloren? :'(
Vast niet, maar een virus dat veranderingen in de hersenen veroorzaakt is iets waar ik mijn kinderen zoveel mogelijk tegen wil beschermen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_203254120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, waarom zou je vaccineren tegen een virus wat zo ongeveer alle organen kan binnendringen en ook de hersenen en waar we geen idee van hebben wat het op lange termijn doet, maar waar de eerste signalen best zorgwekkend zijn.
Vaccinaties: 'we weten niet wat het op de lange termijn doet' :{w
Long covid: 'hihaho, verloren generaties' ^p^
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254125
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, waarom zou je vaccineren tegen een virus wat zo ongeveer alle organen kan binnendringen en ook de hersenen en waar we geen idee van hebben wat het op lange termijn doet, maar waar de eerste signalen best zorgwekkend zijn.
Hou toch op, man man man.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:36:53 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203254127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:35 schreef Simmertje het volgende:
Hebben wij stiekem nu profijt van het late boosteren? :@

De effectiviteit is nu op zijn hoogst precies tijdens de piek van het aantal besmettingen.
Andere landen lopen 2 weken op ons voor qua besmettingen. Dus dat doet het voordeel weer teniet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:37:00 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254128
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Omdat de kans niet heel groot is dat iemand vanuit het VK naar Venlo gaat om te shoppen, maar wel vanuit Düsseldorf?
Duitsland heeft ook 130 op de snelweg en op veel stukken nog steeds onbeperkt.
Waarom hier niet ook dan als er een grotere kans is dat een Duitser op onze wegen rijdt?
Duitsland heeft ook een veel grotere IC capaciteit per inwoner. Waarom niet wij ook dan?

Gaat echt werkelijk helemaal nergens over die vergelijking.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203254140
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:35 schreef Simmertje het volgende:
Hebben wij stiekem nu profijt van het late boosteren? :@

De effectiviteit is nu op zijn hoogst precies tijdens de piek van het aantal besmettingen.
Het zou zomaar kunnen. Het zou wel deels verklaren waarom alles onder de 60 enorm stijgt qua besmettingen en daarboven juist vrij vlak blijft.

De enige keer dat we zo'n beeld zagen was bij het begin van de eerste vaccinatiecampagne.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
ah, het longcovid argument.

hou toch op vent.
Nee.. is verzonnen.. slaap verder
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:38:15 #179
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, waarom zou je vaccineren tegen een virus wat zo ongeveer alle organen kan binnendringen en ook de hersenen en waar we geen idee van hebben wat het op lange termijn doet, maar waar de eerste signalen best zorgwekkend zijn.
Nou, ik ben blij dat ik niet zo angstig in het leven sta.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203254155
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:35 schreef Simmertje het volgende:
Hebben wij stiekem nu profijt van het late boosteren? :@

De effectiviteit is nu op zijn hoogst precies tijdens de piek van het aantal besmettingen.
Hugo de visionair. Waar blijft dat standbeeld?
Nu nog even het woonprobleem oplossen en Hugo de Groot heeft een nieuwe betekenis!
pi_203254159
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:38 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nou, ik ben blij dat ik niet zo angstig in het leven sta.
Ik zou eerder de mensen die hun kinderen niet durven te vaccineren angstig noemen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254161
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vaccinaties: 'we weten niet wat het op de lange termijn doet' :{w
Long covid: 'hihaho, verloren generaties' ^p^
Lange termijn effecten van vaccins bestaan niet. Ja, een beter immuunsysteem, maar that's it.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203254162
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hou toch op, man man man.
Vertel... Virussen veroorzaken geen lange termijn effecten?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:40:21 #184
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee.. is verzonnen.. slaap verder
Nee. longcovid is niet verzonnen, maar net als de wappies iets téveel in het nieuws en daarom lijkt het een enorm groot probleem.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het gros van de longcovid 'patiënten' kortjakjes zijn die pre corona voor ieder kuchje een weekje thuis bleven.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:40:37 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254178
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee.. is verzonnen.. slaap verder
Als het om het longcovid argument gaat, ja graag. Die marginale groep die dat heeft, werkelijk, waar maak je je druk om.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203254183
Over Hugo gesproken, nog nooit een minister van volkshuisvesting gehad die zo actief is op Twitter. Gaf hem nog wel voordeel van de twijfel, omdat corona een hot topic is, maar hij is echt een beetje aandachtsgeil :{
pi_203254184
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Lange termijn effecten van vaccins bestaan niet. Ja, een beter immuunsysteem, maar that's it.
Voor een zeer beperkte groep zijn er wel degelijk langetermijneffecten. Maar goed, die groep is vele malen kleiner dan de (eveneens beperkte) groep die langetermijneffecten ondervindt van een natuurlijke besmetting.

Daarom vind ik de redenatie ook zo krom. Bang zijn voor bijwerkingen van het vaccin, maar niet bang zijn voor de bijwerkingen van een infectie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254185
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vertel... Virussen veroorzaken geen lange termijn effecten?
Vast wel, bij 1 op de miljoen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:41:10 #189
408813 crew  trein2000
pi_203254186
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben overtuigd. 2G moet er komen. Enkel en alleen omdat ze het in het buitenland ook doen.
Als je het hele verhaal leest is dit van uit zijn standpunt best een begrijpelijke betoog. Ik ben er tegen en ik vind het ook een tikkie wereldvreemd om je openbare orde probleem op deze controversiële manier te willen oplossen.

Maar dit is wel fundamenteel anders dan een Paternotte ofzo.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:41:28 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203254190
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef SilverEyes het volgende:
Over Hugo gesproken, nog nooit een minister van volkshuisvesting gehad die zo actief is op Twitter. Gaf hem nog wel voordeel van de twijfel, omdat corona een hot topic is, maar hij is echt een beetje aandachtsgeil :{
We hebben sinds Twitter dan ook nooit een minister van volkshuisvesting gehad ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203254194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het zou zomaar kunnen. Het zou wel deels verklaren waarom alles onder de 60 enorm stijgt qua besmettingen en daarboven juist vrij vlak blijft.

De enige keer dat we zo'n beeld zagen was bij het begin van de eerste vaccinatiecampagne.
Maar vaccin voorkomt die omicron besmetting toch niet?
Is het niet aannemelijker dat de sociaal actievere jongeren, kinderen en hun ouders s eerst aan de beurt zijn en 60+ binnenkort ook volgt massaal?
pi_203254196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nee. longcovid is niet verzonnen, maar net als de wappies iets téveel in het nieuws en daarom lijkt het een enorm groot probleem.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het gros van de longcovid 'patiënten' kortjakjes zijn die pre corona voor ieder kuchje een weekje thuis bleven.
De wetenschap is het niet met je eens.
Van geur en smaak verlies tot verlies van cognitieve vaardigheden. Verhoogde kans op hartfalen in de weken na een een covid infectie tot na een jaar nog "brain fog" hebben
Meetbaar en aantoonbaar
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_203254201
quote:
Ik geef ze punten voor het doorzettingsvermogen, maar na meerdere keren alternatieve routekaarten presenteren, van alles "in overleg" proberen te bereiken en weet ik veel wat ze nog meer hebben geprobeerd, uiteindelijk staan ze telkens met lege handen.

Het enige wat helpt is als gehele branch (al die niet in combinatie met de cultuur/recreatie sector) een keer opengaan als protest.
Voor de winkels heeft het gewerkt dus probeer het een keer.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:42:38 #194
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik zou eerder de mensen die hun kinderen niet durven te vaccineren angstig noemen.
Kinderen een Covid vaccinatie geven is hetzelfde als een mug proberen dood te rijden met een trein.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:42:40 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203254204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We hebben sinds Twitter dan ook nooit een minister van volkshuisvesting gehad ;)
Nondeju, hier valt @SilverEyes keihard door de mand.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203254207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We hebben sinds Twitter dan ook nooit een minister van volkshuisvesting gehad ;)
Nou ja, je snapt mijn punt wel :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:42:55 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203254210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als het om het longcovid argument gaat, ja graag. Die marginale groep die dat heeft, werkelijk, waar maak je je druk om.
Hou eens godverdomme op met die onzin. Het bestaat, het treft heel veel mensen en het kan bij sommigen van hen echt zeer ernstige langetermijn klachten als gevolg hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203254214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef SilverEyes het volgende:
Over Hugo gesproken, nog nooit een minister van volkshuisvesting gehad die zo actief is op Twitter. Gaf hem nog wel voordeel van de twijfel, omdat corona een hot topic is, maar hij is echt een beetje aandachtsgeil :{
Dat dacht ik al bij die Linda cover of toen hij zijn gram wilde halen met popcorn en bier met zijn schoentjes op tafel tijdens de persconferentie met Ernst.
pi_203254216
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik zou eerder de mensen die hun kinderen niet durven te vaccineren angstig noemen.
Heeft niks met durven te maken, maar de zinloosheid. Maar als ouders het graag doen, vooral laten doen.
pi_203254218
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als het om het longcovid argument gaat, ja graag. Die marginale groep die dat heeft, werkelijk, waar maak je je druk om.
116000 kinderen 2-18 jaar in de UK.... Marginale groep inderdaad

1:3000 kinderen MIS-C... marginale groep.
Als ik zulke kansen in de loterij op de jackpot zou hebben zou ik elke dag meespelen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:43:25 #201
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203254222
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nee. longcovid is niet verzonnen, maar net als de wappies iets téveel in het nieuws en daarom lijkt het een enorm groot probleem.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het gros van de longcovid 'patiënten' kortjakjes zijn die pre corona voor ieder kuchje een weekje thuis bleven.
Here here! :Y

De weinige longcovid gevallen die ik in persoonlijke kring (vooral eigenlijk op werk) heb meegekregen, waren stuk voor stuk luitjes die pre-corona ook om de haverklap zich ziek meldden met een pijntje hier klachtje daar. Inderdaad de kortjakje types die altijd al wel wat hadden...

Héél typisch. En ja, is anekdotisch. Maar soit.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:43:53 #202
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203254225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nee. longcovid is niet verzonnen, maar net als de wappies iets téveel in het nieuws en daarom lijkt het een enorm groot probleem.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het gros van de longcovid 'patiënten' kortjakjes zijn die pre corona voor ieder kuchje een weekje thuis bleven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als het om het longcovid argument gaat, ja graag. Die marginale groep die dat heeft, werkelijk, waar maak je je druk om.
Is er eigenlijk een schatting hoeveel mensen in Nederland daar nog steeds last van hebben? Vind dat mensen nogal makkelijk een hele groep wegzetten als aanstellers. Volgens mij zijn er ook wel genoeg voorbeelden van mensen die echt actief in het leven stonden en echt serieuze problemen hebben nu. Zal zeker niet helpen als iedereen er zo lacherig over doet.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:44:13 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nee. longcovid is niet verzonnen, maar net als de wappies iets téveel in het nieuws en daarom lijkt het een enorm groot probleem.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het gros van de longcovid 'patiënten' kortjakjes zijn die pre corona voor ieder kuchje een weekje thuis bleven.
Kortjakje was op een andere manier 'ziek'. Een kort jakje is namelijk een kort jurkje/rokje. Je moet dat zien vanuit het geloofspunt. Ze deed boete doening op zondag met haar dikke boek vol zilverwerk in de kerk voor haar losbandige sletterige/hoerige gedrag doordeweeks.

Wat jij bedoelt benne gewoonweg 'mietjes'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Red_85 op 18-01-2022 14:51:19 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203254231
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Maar vaccin voorkomt die omicron besmetting toch niet?
Is het niet aannemelijker dat de sociaal actievere jongeren, kinderen en hun ouders s eerst aan de beurt zijn en 60+ binnenkort ook volgt massaal?
Ja en dan sluiten we de scholen weer volgens de bekende kramp ^O^
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:44:37 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef SilverEyes het volgende:
Over Hugo gesproken, nog nooit een minister van volkshuisvesting gehad die zo actief is op Twitter. Gaf hem nog wel voordeel van de twijfel, omdat corona een hot topic is, maar hij is echt een beetje aandachtsgeil :{
Beetje?
Beetje boel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:44:48 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203254236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Here here! :Y

De weinige longcovid gevallen die ik in persoonlijke kring (vooral eigenlijk op werk) heb meegekregen, waren stuk voor stuk luitjes die pre-corona ook om de haverklap zich ziek meldden met een pijntje hier klachtje daar. Inderdaad de kortjakje types die altijd al wel wat hadden...

Héél typisch. En ja, is anekdotisch. Maar soit.
Veel mensen merken ook pas echt dat ze het hebben als ze daarvoor gewoon een actieve levensstijl hadden. Als je daarvoor alleen maar hele dagen op een bureaustoel zit, dan merk je er vrij weinig van natuurlijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:44:54 #207
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203254239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Vast wel, bij 1 op de miljoen.
Heb je hier een bron bij?
pi_203254249
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Maar vaccin voorkomt die omicron besmetting toch niet?
Eerste resultaten uit het VK laten een effectiviteit zien van 80 à 85% in het voorkomen van een besmetting in de eerste paar weken na de booster.

quote:
Is het niet aannemelijker dat de sociaal actievere jongeren, kinderen en hun ouders s eerst aan de beurt zijn en 60+ binnenkort ook volgt massaal?
Ik denk het niet, want tijdens eerdere golven sloeg het ook vrijwel direct over op de ouderen. Enige uitzondering was de 'dansen met janssen'-piek, en die vooral ontstond door de vele jongeren die naar de club gingen. Toen is ook vrij snel ervoor gekozen jongeren massaal te testen en te isoleren van ouderen.

In alle andere golven stegen de besmettingen onder de oudere doelgroep relatief net zo hard als in de andere doelgroepen. Hooguit met een paar dagen vertraging.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Voor een zeer beperkte groep zijn er wel degelijk langetermijneffecten. Maar goed, die groep is vele malen kleiner dan de (eveneens beperkte) groep die langetermijneffecten ondervindt van een natuurlijke besmetting.

Daarom vind ik de redenatie ook zo krom. Bang zijn voor bijwerkingen van het vaccin, maar niet bang zijn voor de bijwerkingen van een infectie.
Ook bij jonger dan 40?

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.23.21268276v1
pi_203254262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Heb je hier een bron bij?
Mijn dikke duim ^O^ (O, dat zijn er 2)
pi_203254265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nee. longcovid is niet verzonnen, maar net als de wappies iets téveel in het nieuws en daarom lijkt het een enorm groot probleem.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het gros van de longcovid 'patiënten' kortjakjes zijn die pre corona voor ieder kuchje een weekje thuis bleven.
Je hebt geen benul waar je het over hebt want het is voor veel mensen een dusdanig serieuze aandoening wat ervoor zorgt dat ze geen normaal leven meer kunnen leiden. En het is enkel teveel in het nieuws omdat je bang bent dat het gevolgen heeft op het corona beleid. Dus doe eens niet zo egoïstisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2022 14:47:44 ]
pi_203254269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ja en dan sluiten we de scholen weer volgens de bekende kramp ^O^
Hoop dat het niet meer gaat gebeuren. Die quarantaine moet eraf anders zijn me scholen binnenkort weer dicht.
pi_203254275
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Hoop dat het niet meer gaat gebeuren. Die quarantaine moet eraf anders zijn me scholen binnenkort weer dicht.
Ja maar.... 60+.... long covid...
pi_203254279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:43 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Is er eigenlijk een schatting hoeveel mensen in Nederland daar nog steeds last van hebben? Vind dat mensen nogal makkelijk een hele groep wegzetten als aanstellers. Volgens mij zijn er ook wel genoeg voorbeelden van mensen die echt actief in het leven stonden en echt serieuze problemen hebben nu. Zal zeker niet helpen als iedereen er zo lacherig over doet.
In Nederland niet dat ik weet, maar aangezien wij graag naar het buitenland kijken:

https://www.theguardian.c(...)ain-short-term-virus
quote:
I’m leading a long Covid trial – it’s clear Britain has underestimated its impact
https://news.sky.com/stor(...)igures-show-12510052
quote:
Coronavirus: Estimated 1.3 million people in UK suffering from long COVID, ONS figures show

Fatigue continued to be the most common symptom reported in people experiencing long COVID, followed by loss of smell, shortness of breath and difficulty concentrating.
Wel vervelend, ruim een miljoen aanstellers in je land.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:47:58 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254282
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:43 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Is er eigenlijk een schatting hoeveel mensen in Nederland daar nog steeds last van hebben? Vind dat mensen nogal makkelijk een hele groep wegzetten als aanstellers. Volgens mij zijn er ook wel genoeg voorbeelden van mensen die echt actief in het leven stonden en echt serieuze problemen hebben nu. Zal zeker niet helpen als iedereen er zo lacherig over doet.
https://www.rivm.nl/coron(...)0naar%20Long%20COVID.

quote:
Hoe vaak komt Long COVID voor?
Dat is nog niet zeker. Volgens een eerste schatting heeft maximaal 1 op de 5 personen 4 of 5 weken na een positieve test nog klachten. Dat aantal neemt verder af 12 weken of langer na de besmetting. Er is nog geen optimale behandeling voor Long COVID. Daarom wordt wereldwijd onderzoek gedaan naar Long COVID.
No one knows. En zoals altijd hier: show me the evidence.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203254290
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Eerste resultaten uit het VK laten een effectiviteit zien van 80 à 85% in het voorkomen van een besmetting in de eerste paar weken na de booster.
[..]
Ik denk het niet, want tijdens eerdere golven sloeg het ook vrijwel direct over op de ouderen. Enige uitzondering was de 'dansen met janssen'-piek, en die vooral ontstond door de vele jongeren die naar de club gingen. Toen is ook vrij snel ervoor gekozen jongeren massaal te testen en te isoleren van ouderen.

In alle andere golven stegen de besmettingen onder de oudere doelgroep relatief net zo hard als in de andere doelgroepen. Hooguit met een paar dagen vertraging.
Oki duidelijk. Nouja hoop het voor ze. Kan de kortere incubatietijd er nog mee te maken hebben? En met die afnemende immuniteit komen ze waarschijnlijk op een gegeven moment ook wel aan de beurt toch?
pi_203254292
quote:
20% dus, 8K long covid patienten per dag er bij... waarschijnlijk veel meer. Tuurlijk.
pi_203254297
quote:
Wat ook bij jonger dan 40?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:50:45 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
20% dus, 8K long covid patienten per dag er bij... waarschijnlijk veel meer. Tuurlijk.
Exact.. :wtf:
Komt totaal niet overeen met wat er in de maatschappij gezien wordt.

Veeeeeeel te hoge schatting om relevant te blijven?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:51:17 #220
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203254315
Long Covid bestaat. In een relatief kleine groep. Maar een ''kleine groep'' kan alsnog neerkomen op flink wat gevallen. Dat gezegd hebbende; het moet niet een reden gaan worden om opnieuw te gaan rekken met de maatregelen. Het is heel rot als het je overkomt, maar de maatschappij moet ook gewoon weer op kunnen starten. We kunnen niet naar excuusjes blijven zoeken om het in baby steps te doen of om het nog even aan te kijken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203254328
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wat ook bij jonger dan 40?
De risico's van het veelvuldig vaccineren tov natuurkijke infectie.
Niet perse op lange termijn (al zou je kunnen zeggen dat het wel zo is als de myocarditis erger is na vaccinatie?)
pi_203254330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Oki duidelijk. Nouja hoop het voor ze. Kan de kortere incubatietijd er nog mee te maken hebben? En met die afnemende immuniteit komen ze waarschijnlijk op een gegeven moment ook wel aan de beurt toch?
De kortere incubatietijd weet ik niet. Het kan ervoor zorgen dat mensen zich sneller gaan isoleren, maar het tegendeel is waar: de tijd waarin men besmettelijk is neemt weliswaar af, maar de hoeveelheid mensen die men in deze tijd besmet is per saldo veel groter.

Dat laatste is overigens de reden dat men in veel landen (en Nederland voorop) terughoudend is. Mocht omikron ook flink onder 60+ gaan huishouden is het maar de vraag wat het gaat doen met de ziekenhuisopnames. Een kans van 50% t.o.v. delta is leuk, maar heb je niets aan als het aantal besmettingen met 300% omhoog gaat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:52:22 #223
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203254331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nee. longcovid is niet verzonnen, maar net als de wappies iets téveel in het nieuws en daarom lijkt het een enorm groot probleem.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het gros van de longcovid 'patiënten' kortjakjes zijn die pre corona voor ieder kuchje een weekje thuis bleven.
Longcovid

Kan je ook ergens anders Covid krijgen?

Peniscovid? En dan last hebben van overmatige piemelhatsjoe?
What can change the nature of a man?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:52:50 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254336
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Long Covid bestaat. In een relatief kleine groep. Maar een ''kleine groep'' kan alsnog neerkomen op flink wat gevallen. Dat gezegd hebbende; het moet niet een reden gaan worden om opnieuw te gaan rekken met de maatregelen. Het is heel rot als het je overkomt, maar de maatschappij moet ook gewoon weer op kunnen starten. We kunnen niet naar excuusjes blijven zoeken om het in baby steps te doen of om het nog even aan te kijken.
We stoppen ook de maatschappij niet voor mensen met een immuunziekte. Of wat dan ook voor aandoening. Dan vragen we die mensen om voorzichtig te doen vanuit hunzelf.

Zoals het zou moeten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:53:13 #225
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:52 schreef Coco het volgende:

[..]
Longcovid

Kan je ook ergens anders Covid krijgen?

Peniscovid? En dan last hebben van overmatige piemelhatsjoe?
Piemelhatsjoe :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:53:28 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254350
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:52 schreef Coco het volgende:

[..]
Longcovid

Kan je ook ergens anders Covid krijgen?

Peniscovid? En dan last hebben van overmatige piemelhatsjoe?
Lastig man.
Zo'n natte broek de hele dag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203254363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
De risico's van het veelvuldig vaccineren tov natuurkijke infectie.
Niet perse op lange termijn (al zou je kunnen zeggen dat het wel zo is als de myocarditis erger is na vaccinatie?)
Vooralsnog zijn die risico's voor alle leeftijdsgroepen verantwoord.

Voor pak 'm beet 40+ is het wat mij betreft echt een no-brainer, dan is het vaccin zoveel meer beter dan de kans op nare gevolgen door een natuurlijke infectie. Pas bij 25- (even voor de vuist weg) wordt de afweging iets anders. Nog steeds is het evident dat het vaccin nemen relatief beter is, maar je hebt het dan over dusdanig kleine risico's dat het voor jezelf links- of rechtsom niet zoveel uitmaakt denk ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:54:43 #228
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254364
Niveautje hier weer hoor :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203254365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:52 schreef Coco het volgende:

[..]
Longcovid

Kan je ook ergens anders Covid krijgen?

Peniscovid? En dan last hebben van overmatige piemelhatsjoe?
not sure if serious......
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:54:54 #230
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203254367
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lastig man.
Zo'n natte broek de hele dag.
Daar willen ze dan vast ook wel een mooie Facebook slachtoffer groep voor openen :D
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:55:19 #231
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203254370
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:54 schreef DonDruiper het volgende:
Niveautje hier weer hoor :'(
Lijkt wel Viva forum hier.
What can change the nature of a man?
pi_203254374
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:52 schreef Coco het volgende:

[..]
Longcovid

Kan je ook ergens anders Covid krijgen?

Peniscovid? En dan last hebben van overmatige piemelhatsjoe?
Ik las net dat het ook je hersenen aantast.
pi_203254375
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
We stoppen ook de maatschappij niet voor mensen met een immuunziekte. Of wat dan ook voor aandoening. Dan vragen we die mensen om voorzichtig te doen vanuit hunzelf.

Zoals het zou moeten.
Niemand zegt dat we de maatschappij moet stoppen? :?

Maar dat is nogal het andere uiterste dan 'mensen met long covid zijn aanstellers'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:55:29 #234
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203254376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:54 schreef DonDruiper het volgende:
Niveautje hier weer hoor :'(
Sorry, ik ga alweer
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:55:35 #235
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203254377
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Long Covid bestaat. In een relatief kleine groep. Maar een ''kleine groep'' kan alsnog neerkomen op flink wat gevallen. Dat gezegd hebbende; het moet niet een reden gaan worden om opnieuw te gaan rekken met de maatregelen. Het is heel rot als het je overkomt, maar de maatschappij moet ook gewoon weer op kunnen starten. We kunnen niet naar excuusjes blijven zoeken om het in baby steps te doen of om het nog even aan te kijken.
Nee, het hoeft zeker geen reden te zijn om maatregelen erin te houden. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan die hele stoere toon over dat het allemaal aanstellers zijn. Je gaat ook geen andere aandoeningen op die manier belachelijk maken. Er is een groep met serieuze problemen, die mag best gehoord worden. Betekend niet meteen dat de samenleving op slot moet om long covid te voorkomen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:56:31 #236
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203254387
Waar is @DaSandman eigenlijk?

Of was het nou @Da_Sandman?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:56:33 #237
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:52 schreef Coco het volgende:

[..]
Longcovid

Kan je ook ergens anders Covid krijgen?

Peniscovid? En dan last hebben van overmatige piemelhatsjoe?
Het schijnt dat omikron de bovenste luchtwegen aantast toch?

Keelcovid?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203254391
:M :lijstje:
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:56:55 #239
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203254393
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:55 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik las net dat het ook je hersenen aantast.
Dat was ik alweer vergeten :{
What can change the nature of a man?
pi_203254394
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:56 schreef Zwansen het volgende:
Waar is @:DaSandman eigenlijk?
Gesneuveld door long covid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:57:02 #241
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254395
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:56 schreef Zwansen het volgende:
Waar is @:DaSandman eigenlijk?
Vakantie.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203254402
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De kortere incubatietijd weet ik niet. Het kan ervoor zorgen dat mensen zich sneller gaan isoleren, maar het tegendeel is waar: de tijd waarin men besmettelijk is neemt weliswaar af, maar de hoeveelheid mensen die men in deze tijd besmet is per saldo veel groter.

Dat laatste is overigens de reden dat men in veel landen (en Nederland voorop) terughoudend is. Mocht omikron ook flink onder 60+ gaan huishouden is het maar de vraag wat het gaat doen met de ziekenhuisopnames. Een kans van 50% t.o.v. delta is leuk, maar heb je niets aan als het aantal besmettingen met 300% omhoog gaat.
Is dat in andere landen die voorlopen op ons Israël/Uk niet bekend dan hoe het 60+ vergaat?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 14:57:47 #243
408813 crew  trein2000
pi_203254403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, het hoeft zeker geen reden te zijn om maatregelen erin te houden. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan die hele stoere toon over dat het allemaal aanstellers zijn. Je gaat ook geen andere aandoeningen op die manier belachelijk maken. Er is een groep met serieuze problemen, die mag best gehoord worden. Betekend niet meteen dat de samenleving op slot moet om long covid te voorkomen.
Laten we eerst eens met een serieuze definitie komen. Want als we aan 20% zitten kan het niet anders dan dat daar ook mensen onder vallen die drie keer kuchen. Anders was de samenleving al lang vastgelopen.
Voor de mensen die het treft is het heel vervelend, maar het wordt wel heel erg opgeblazen. Vooral vanuit een bepaalde hoek, de zero-COVID wappies zeg maar. En dan ook nog vooral wanneer de andere argumenten op zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203254404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, het hoeft zeker geen reden te zijn om maatregelen erin te houden. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan die hele stoere toon over dat het allemaal aanstellers zijn. Je gaat ook geen andere aandoeningen op die manier belachelijk maken. Er is een groep met serieuze problemen, die mag best gehoord worden. Betekend niet meteen dat de samenleving op slot moet om long covid te voorkomen.
Denk dat er een grote correlatie is met mensen die burn-outs ook maar iets voor millennials vinden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254406
Vandaag 50-60K dan maar?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203254411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:56 schreef Coco het volgende:

[..]
Dat was ik alweer vergeten :{
Alweer een slachtoffer van longcovid... ;(
pi_203254414
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, het hoeft zeker geen reden te zijn om maatregelen erin te houden. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan die hele stoere toon over dat het allemaal aanstellers zijn. Je gaat ook geen andere aandoeningen op die manier belachelijk maken. Er is een groep met serieuze problemen, die mag best gehoord worden. Betekend niet meteen dat de samenleving op slot moet om long covid te voorkomen.
Tenzij Lupus.
Go hard or go home
pi_203254421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:57 schreef trein2000 het volgende:
Want als we aan 20% zitten kan het niet anders dan dat daar ook mensen onder vallen die drie keer kuchen. Anders was de samenleving al lang vastgelopen.
Er is dan ook niemand die beweert dat we aan de 20% zitten. Die 20% is na 4-5 weken, hè.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vooralsnog zijn die risico's voor alle leeftijdsgroepen verantwoord.

Voor pak 'm beet 40+ is het wat mij betreft echt een no-brainer, dan is het vaccin zoveel meer beter dan de kans op nare gevolgen door een natuurlijke infectie. Pas bij 25- (even voor de vuist weg) wordt de afweging iets anders. Nog steeds is het evident dat het vaccin nemen relatief beter is, maar je hebt het dan over dusdanig kleine risico's dat het voor jezelf links- of rechtsom niet zoveel uitmaakt denk ik.
zolang niet alle risico's in kaart zijn gebracht kun je hier niks van zeggen.

Polio... risico op directe verlamming door polio was altijd al klein echter na 30-40 jaar blijk je er nog steeds last van te kunnen krijgen (postpoliosyndroom)

Waterpokken---> gordelroos na je 50ste

Zikavirus-->hersenschade

Etc
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 14:59:22 #250
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203254426
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:58 schreef Noek het volgende:

[..]
Tenzij Lupus.
Docter House had covid meteen opgelost :)
pi_203254431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]
zolang niet alle risico's in kaart zijn gebracht kun je hier niks van zeggen.

Polio... risico op directe verlamming door polio was altijd al klein echter na 30-40 jaar blijk je er nog steeds last van te kunnen krijgen (postpoliosyndroom)

Waterpokken---> gordelroos na je 50ste

Zikavirus-->hersenschade

Etc
Heb je het nu over de risico's van vaccinatie voor deze ziekten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203254432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:52 schreef Coco het volgende:

[..]
Longcovid

Kan je ook ergens anders Covid krijgen?

Peniscovid? En dan last hebben van overmatige piemelhatsjoe?
Elke dag een wattenstaaf erin voor je naar de Appie mag >:)
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:00:30 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254437
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Daar willen ze dan vast ook wel een mooie Facebook slachtoffer groep voor openen :D
En een belangengroep.
Ongetwijfeld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:00:43 #254
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203254438
De quarantaineregels voor scholen moeten trouwens echt snel aangepast worden. Dit hou je niet meer tegen met maatregelen en het zorgt voor ontzettend veel uitval en ellende zonder dat het enig nut heeft. Laat het daar nou gewoon vrij rondgaan…
Makkelijk tweede.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:01:01 #255
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254440
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Daar willen ze dan vast ook wel een mooie Facebook slachtoffer groep voor openen :D
ZeroWetTeam.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203254441
:lijstje:
pi_203254448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:01 schreef Tourniquet het volgende:
Heb volgens mij nog nooit zo snel de camerastandpunten zien schakelen als de laatste paar minuten op stream 2. :D
Is er een persco? :o
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 15:01:32 #258
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203254451
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:00 schreef Piles het volgende:

[..]
Elke dag een wattenstaaf erin voor je naar de Appie mag >:)
Tenga ei erop en je mag weer winkelen.
What can change the nature of a man?
pi_203254452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Heb je het nu over de risico's van vaccinatie voor deze ziekten?
nee.. het doormaken van de ziekte
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:01:38 #260
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254453
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:01 schreef Tourniquet het volgende:
Heb volgens mij nog nooit zo snel de camerastandpunten zien schakelen als de laatste paar minuten op stream 2. :D
Kijkt iemand die poppenkast nog?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 15:01:54 #261
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203254458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De quarantaineregels voor scholen moeten trouwens echt snel aangepast worden. Dit hou je niet meer tegen met maatregelen en het zorgt voor ontzettend veel uitval en ellende zonder dat het enig nut heeft. Laat het daar nou gewoon vrij rondgaan…
Waanzin dat dit niet al gedaan is ja.
What can change the nature of a man?
pi_203254463
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:01 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Kijkt iemand die poppenkast nog?
busted :P :@
pi_203254473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]
nee.. het doormaken van de ziekte
Ja, precies, dus dan is de verwachting eerder dat op de lange termijn de baten-lastenanalyse alleen nog maar meer in het voordeel van vaccineren gaat spreken lijkt me?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:06:02 #264
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:06:06 #265
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203254511
Nu.nl PUSHPANIEK
Tics van je petten.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:06:51 #266
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254519
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:06 schreef nattermann het volgende:
Nu.nl PUSHPANIEK
Vertel
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:07:06 #267
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203254522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:06 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Ja, maar daar is het nu zomer en worden ze gemiddeld maar 40 ofzo.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:07:10 #268
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203254523
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:06 schreef nattermann het volgende:
Nu.nl PUSHPANIEK
Wel mooie nuance: ''maar de ziekenhuisopnames blijven dalen''
pi_203254528
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203254531
:lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203254539
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:57 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Vakantie.
Lekker is dat dan. Nu is er nienand die de media beschermd tegen allerlei onderbuiken...
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:08:46 #272
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203254544
"Welke gevolgen de meest recente versoepelingen zullen hebben op het aantal mensen dat positief test op corona en op het aantal daarop volgende nieuwe ziekenhuisopnames, wordt de komende weken duidelijk", aldus het RIVM.

Het RIVM gaat niet meer een voorspelling wagen _O-
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:09:59 #273
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203254556
'We' gaan helemaal geen eensluidende definitie geven van longcovid, want dan kunnen we niet meer schermen met de enorme aantallen die het treft.

We kunnen volgens mij concluderen

1 Dat het bestaat
2 Dat er een behoorlijke groep is die (langer) last blijft houden van lichte klachten die je dagelijkse leven niet echt belemmeren
3 Dat er een kleine groep is die langdurig serieus beperkende of gevaarlijke klachten ondervindt.

Je moet mij niet vragen welke aantallen daarbij horen, maar telkens als longcovid terugkomt in de discussie dan merk je dat 2 en 3 door elkaar worden gegooid. Vrij vermoeiend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203254557
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:08 schreef Oliver23 het volgende:
"Welke gevolgen de meest recente versoepelingen zullen hebben op het aantal mensen dat positief test op corona en op het aantal daarop volgende nieuwe ziekenhuisopnames, wordt de komende weken duidelijk", aldus het RIVM.

Het RIVM gaat niet meer een voorspelling wagen _O-
Komende weken, waar hebben we dat vaker gehoord.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:10:04 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203254558
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:08 schreef Oliver23 het volgende:
"Welke gevolgen de meest recente versoepelingen zullen hebben op het aantal mensen dat positief test op corona en op het aantal daarop volgende nieuwe ziekenhuisopnames, wordt de komende weken duidelijk", aldus het RIVM.

Het RIVM gaat niet meer een voorspelling wagen _O-
Waar zouden we toch zijn zonder dit soort heerlijke open deuren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:10:30 #276
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203254564
NOS:
RIVM: nog altijd stijging besmettingen, steeds minder ziekenhuisopnames
pi_203254565
NOS ook met een pushmeldinggenot
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203254572
quote:
Weer bijna 50.000 long covid patienten die na 5 weken nog last hebben.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:11:05 #279
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203254574
Opvallend:

Opvallend is dat het reproductiegetal begin januari afnam. Waar die op 30 december op 1,42 lag, was dat op 3 januari 1,16. Dat betekent dat op dat moment 100 besmette mensen 116 anderen infecteerden. De epidemie nam dus wel in kracht toe, maar minder hevig dan daarvoor.
pi_203254580
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]
De wetenschap is het niet met je eens.
Van geur en smaak verlies tot verlies van cognitieve vaardigheden. Verhoogde kans op hartfalen in de weken na een een covid infectie tot na een jaar nog "brain fog" hebben
Meetbaar en aantoonbaar
EFD heeft er weer is een tweetje uitgegooid zie ik? Zeg ook nog even dat het hiv airborn is en dan weten we het zeker.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:11:59 #281
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203254590
:M :lijstje:
Isn't it ironic, don't you think
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:11:59 #282
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203254591
Nou 50.000 dan maar?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203254593
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nou 50.000 dan maar?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:12:16 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203254594
De temperatuur van het bad daalt.
pi_203254596
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:11 schreef Oliver23 het volgende:
Opvallend:

Opvallend is dat het reproductiegetal begin januari afnam. Waar die op 30 december op 1,42 lag, was dat op 3 januari 1,16. Dat betekent dat op dat moment 100 besmette mensen 116 anderen infecteerden. De epidemie nam dus wel in kracht toe, maar minder hevig dan daarvoor.
Komt omdat we ons keurig aan de maatregelen hielden met oud en nieuw :)
pi_203254597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:11 schreef Oliver23 het volgende:
Opvallend:

Opvallend is dat het reproductiegetal begin januari afnam. Waar die op 30 december op 1,42 lag, was dat op 3 januari 1,16. Dat betekent dat op dat moment 100 besmette mensen 116 anderen infecteerden. De epidemie nam dus wel in kracht toe, maar minder hevig dan daarvoor.
Conclusie: oliebollen eten heeft een positief effect op het R getal *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203254601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
20% dus, 8K long covid patienten per dag er bij... waarschijnlijk veel meer. Tuurlijk.
Nee, 20 % heeft na 5 weken nog klachten. Dat kan ook (en is veelal zo) nog wat reuk- of smaakverlies zijn, dat noem ik geen long covid.
pi_203254602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
De temperatuur van het bad koelt af.
Dan moet je het water verschonen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:12:48 #289
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203254605
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:11 schreef Oliver23 het volgende:
Opvallend:

Opvallend is dat het reproductiegetal begin januari afnam. Waar die op 30 december op 1,42 lag, was dat op 3 januari 1,16. Dat betekent dat op dat moment 100 besmette mensen 116 anderen infecteerden. De epidemie nam dus wel in kracht toe, maar minder hevig dan daarvoor.
Leve de groepsimmuniteit.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203254608
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Conclusie: oliebollen eten heeft een positief effect op het R getal *O*
@Van_Poppel eet ze met mayo.
pi_203254610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:12 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Dan moet je het water verschonen.
:lijstje:
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:13:57 #292
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203254626
Present.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 15:13:59 #293
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203254628
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:12 schreef Zipportal het volgende:

[..]
@:Van_Poppel eet ze met mayo.

:lijstje:
What can change the nature of a man?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:14:56 #294
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203254644
Goede opnamecijfers! *O*
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:15:22 #295
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203254647
40.450 zou een mooi getal zijn
pi_203254661
Tijd voor de cijfertjes @janroos @Zipportal
pi_203254662
twitter


STORING.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:16:23 #298
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203254664
[F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203254667
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:11 schreef Oliver23 het volgende:
Opvallend:

Opvallend is dat het reproductiegetal begin januari afnam. Waar die op 30 december op 1,42 lag, was dat op 3 januari 1,16. Dat betekent dat op dat moment 100 besmette mensen 116 anderen infecteerden. De epidemie nam dus wel in kracht toe, maar minder hevig dan daarvoor.
Zouden daarvoor er toevallig dagen geweest zijn waar meerdere mensen elkaar opzochten?
  Redactie Games dinsdag 18 januari 2022 @ 15:16:37 #300
181272 crew  Noppie2000
pi_203254671
Storinggenot
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:16:46 #301
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203254673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De quarantaineregels voor scholen moeten trouwens echt snel aangepast worden. Dit hou je niet meer tegen met maatregelen en het zorgt voor ontzettend veel uitval en ellende zonder dat het enig nut heeft. Laat het daar nou gewoon vrij rondgaan…
Dit is een ding inderdaad. Maar je leest ook steeds meer dat jongeren schade oplopen. Dus denk dat we daar goed naar moeten kijken en meer moeten versoepelen voor jongeren ook buiten het onderwijs. Voorbeeld het aantal zelfmoorden onder jongeren neemt ook toe.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')