abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:24:19 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203253103

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 18-01-2022 13:25:55 ]
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:25:11 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203253116
Ik ben nog steeds in "shock" hoe men er in Zweden mee omgaat. Je zou bijna denken dat het niet bestaat _O-

Behalve in OV geen mondkapjesplicht. In de supermarkt zie je wel wat mensen met een mondkapje op (vooral ouderen). Daarnaast heb ik nu in twee weken tijd niet één mondkapje gezien wat verkeerd werd gebruikt. Iedereen die het draagt doet het ook goed.

Horeca schijnt nu wel om 23:00 dicht te gaan, maar daar merk ik zelf nog weinig van. Restaurants zijn open, winkels zijn open.

Wat ik dan wel weer gek vind is dat ze een negatief resultaat willen zien bij toeristen. Alsof die maar extra gevallen dan zoveel uitmaken. Denk dat de EU sowieso moet stoppen met verschillende regels. Die paar toeristen die heen en weer gaan maken het verschil echt niet meer in een land.

300k nieuwe gevallen per dag in Frankrijk ... en dan moeilijk doen over die paar toeristen die eventueel positief zouden zijn.
pi_203253118
Kroegen mogen weer open als er <5 mensen op de IC liggen
pi_203253121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jij zit nog in een fase, die wij al voorbij zijn. Wij zijn al weer een stapje verder. Kom jij ook vanzelf over een paar weken.
De 'veel mensen om mij heen testen positief maar ik steek lekker mijn kop in het zand'-fase ben ik inderdaad nog niet. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:25:39 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253124
Als ik van BNW was, had ik gesteld dat het OMT de hoge besmettingscijfers misbruikt.

Als ik dat niet was, had ik dat nog steeds gesteld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203253133
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef Nattekat het volgende:
Als ik van BNW was, had ik gesteld dat het OMT de hoge besmettingscijfers misbruikt.

Als ik dat niet was, had ik dat nog steeds gesteld.
Niet voor niets dat ze er met hun voorspellingen nog steeds vanuit gaan dat we met Delta te maken hebben omdat ze onderzoeken in het buitenland (en andere experts in eigen land) enkel wegzetten als ''suggesties''.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:27:13 #8
416575 crew  Evenstar
pi_203253139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De 'veel mensen om mij heen testen positief maar ik steek lekker mijn kop in het zand'-fase ben ik inderdaad nog niet. :')
JIj bent dus nog steeds in de fase "wij moeten besmettingen koste wat het kost voorkomen"?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:27:30 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253146
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet voor niets dat ze er met hun voorspellingen nog steeds vanuit gaan dat we met Delta te maken hebben omdat ze onderzoeken in het buitenland (en andere experts in eigen land) enkel wegzetten als ''suggesties''.
Rutte noemde het appels met peren vergelijken geloof ik, de oetlul.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203253148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
JIj bent dus nog steeds in de fase "wij moeten besmettingen koste wat het kost voorkomen"?
Nee, dat staat er helemaal niet.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 13:28:29 #11
5428 crew  miss_sly
pi_203253158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Volgens mij zit er tussenin nog een fase "als er mensen om me heen positief getest zijn waarmee ik in aanraking ben gekomen, ga ik in ieder geval even testen zodat ik weet hoe ik ervoor sta".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:28:41 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203253163
quote:

[..]
dat denk ik niet want dan hadden we nog volledig in lockdown gezeten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:28:43 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253165
Met het huidige tempo zitten we voor het einde van de maand onder de dansen met Janssen piek overigens :7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203253169
quote:

[..]
Quatsch.
pi_203253170
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ja leave hamster alone! Doen niks of niemand kwaad.
Leave him the fuck alone, fucking Chinese fuckheads.
Go hard or go home
pi_203253173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben nog steeds in "shock" hoe men er in Zweden mee omgaat. Je zou bijna denken dat het niet bestaat _O-

Behalve in OV geen mondkapjesplicht. In de supermarkt zie je wel wat mensen met een mondkapje op (vooral ouderen). Daarnaast heb ik nu in twee weken tijd niet één mondkapje gezien wat verkeerd werd gebruikt. Iedereen die het draagt doet het ook goed.

Horeca schijnt nu wel om 23:00 dicht te gaan, maar daar merk ik zelf nog weinig van. Restaurants zijn open, winkels zijn open.

Wat ik dan wel weer gek vind is dat ze een negatief resultaat willen zien bij toeristen. Alsof die maar extra gevallen dan zoveel uitmaken. Denk dat de EU sowieso moet stoppen met verschillende regels. Die paar toeristen die heen en weer gaan maken het verschil echt niet meer in een land.

300k nieuwe gevallen per dag in Frankrijk ... en dan moeilijk doen over die paar toeristen die eventueel positief zouden zijn.
Enigszins jaloers wel.

Heb je als toerist enkel een test nodig om binnen te komen, of ook om uit eten te kunnen en dergelijke?

Enigszins off-topic, maar mag vast wel: hoe bevalt Zweden verder? Naast Corona. Al een beetje gewend?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:29:11 #17
416575 crew  Evenstar
pi_203253176
quote:

[..]
Dat doen ze al vanaf moment 0. Vooral niks aannemen, maar zelf willen uitvogelen, want blijkbaar zijn wij een heel speciaal volk en zijn wij niet te vergelijken met andere landen. Iedere keer weer kostbare tijd verneuken. Eerste bijna twee jaar lang constant te laat ingrijpen, omdat ze alle signalen uit andere landen aan het negeren waren. Nu weer wekenlang te strenge maatregelen aanhouden, omdat ze alle signalen uit andere landen aan het negeren zijn.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:29:22 #18
44906 merino
World of Sleepers
pi_203253180
quote:

Dit hele gedoe met grensbeperkingen is inderdaad ook van een lachwekkend triest niveau. Ten eerste zit Omikron al overal en ten tweede konden we het ook niet tegenhouden toen het net opkwam en we alle beperkingen/testen/vax-paspoorten al ingevoerd hadden. Wat is het nut er echt van?
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:29:33 #19
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203253183
Klap in het gezicht van de horeca deze cijfers.
Makkelijk eerste
pi_203253184
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Rutte noemde het appels met peren vergelijken geloof ik, de oetlul.
Hij wil alleen info uit het buitenland meenemen als die info gebruikt kan worden om zijn eigen beleid goed te praten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:30:28 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203253198
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hij wil alleen info uit het buitenland meenemen als die info gebruikt kan worden om zijn eigen beleid goed te praten.
Door iedere keer te laat te reageren op golven in het buitenland?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:30:45 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203253201
quote:

Dat laatste roep ik al heel lang. Je hele huis staat in brand en je gaat nog even een rookmelder ophangen in de gang.
pi_203253216
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:29 schreef Evenstar het volgende:
Dat doen ze al vanaf moment 0. Vooral niks aannemen, maar zelf willen uitvogelen, want blijkbaar zijn wij een heel speciaal volk en zijn wij niet te vergelijken met andere landen.
Heb je überhaupt ooit wel eens een technische briefing gezien? :')
pi_203253224
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat denk ik niet want dan hadden we nog volledig in lockdown gezeten
Het stond in het advies rapport wat hier een paar dagen geleden gedeeld werd. Gaven letterlijk aan dat ze uit gingen van Delta data, omdat er blijkbaar nog niet bewezen was dat Omicron zou zorgen voor een minder ernstig ziektepatroon. En er was blijkbaar nog niet bewezen dat de lig duur bij Omicron verminderd is. Hebben ze allemaal bij ''onzekerheden'' vermeld
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 13:32:12 #25
416575 crew  Evenstar
pi_203253227
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij zit er tussenin nog een fase "als er mensen om me heen positief getest zijn waarmee ik in aanraking ben gekomen, ga ik in ieder geval even testen zodat ik weet hoe ik ervoor sta".
Dat is common sense, en daar ga ik sowieso van uit. Je hebt wel gelijk, want genoeg mensen die het niet zo doen.

Ik bedoelde meer dat men moet ophouden met de ingrijpende maatregelen. Handen wassen, ventileren, testen, thuisblijven als je positief bent etc. lijkt mij prima.

Alles dicht blijven gooien en relatief jonge/gezonde mensen verplichten tot reguliere boosters, terwijl het weinig doet tegen verspreiding etc. is niet prima.

Die onderscheid is nog steeds niet (genoeg) gemaakt. Ik snap dat echt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')