quote:Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
https://kro-ncrv.nl/dit-zijn-de-deelnemers-van-de-slimste-mens-0quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
quote:Annette van Trigt (presentatrice)
Bettina Holwerda (musicalster)
Elke Vierveijzer (cabaretier, winnares Poelifinario)
Fatima Warsame (journalist, columnist, presentatrice)
Frank Heinen (sportschrijver, Volkskrantcolumnist)
Henk van Straten (schrijver, columnist)
Joosje Duk (filmmaker, auteur)
Joost Eerdmans (fractievoorzitter JA21)
Johan Nijenhuis (filmregisseur)
Justus van Dillen (acteur, o.a. Dertigers)
Koos Buster (kunstenaar, Minister of Ceramic Affairs)
Marie Lotte Hagen (auteur, oprichter feministisch platform Damn Honey)
Martin Visser (financieel journalist Telegraaf)
Milouska Meulens (voormalig presentatrice Jeugdjournaal)
Pete Wu (journalist, auteur)
Randy Fokke (actrice)
Remy Evers (cabaretier, Winnaar Cameretten 2019)
Rosanne Hertzberger (microbioloog, columnist NRC)
Steef de Jong (theatermaker)
Tessa Veldhuis (sportpresentatrice, ex-rugby international)
Thorn Roos de Vries (acteur)
Vera Siemons (DJ 3FM, podcast Lesbische Liga)
Wouter Bouwman (NPO Radio 1-presentator, genomineerd Marconi Talent Award)
Yuki Kempees (Muzikant, Kriss Kross Amsterdam)
Zaïre Krieger (spoken word artist, vertaalster Amanda Gorman)
Valt wel mee hoe duur dat is, dat is nog niet eens de helft van de prijs van de Hoeve ofzo, toch?quote:
quote:Op maandag 17 januari 2022 20:42 schreef NoCigar het volgende:
Kom op Jan, alle 16 coupletten, voor het laatst!
Gigi l'Amoroso helemaal zingen, dan zijn we aan het eind van de uitzending nog niet klaar. God wat duurt dat lied langquote:Op maandag 17 januari 2022 20:42 schreef NoCigar het volgende:
Kom op Jan, alle 16 coupletten, voor het laatst!
Nergens last van.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Is het goedgekomen in die 20 jaar? Een voet is een complex geheel van botjes..
Kom er maar in, Albert!quote:Op maandag 17 januari 2022 20:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach Humberto heeft het over een knappe vrouw, dat verwacht je toch ook niet.
Hij leidde zijn vraag ook mooi in met talentenjachten.quote:
Dat klinkt suboptimaalquote:Op maandag 17 januari 2022 20:44 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er viel een steen op mijn voet.
Verkrachting, glory holes, Jeroen Rietbergen, pas.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:45 schreef Buitendam het volgende:
Wat weet u van The Voice of Holland?
Ik vind de Nederlandstalige versie beter.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gigi l'Amoroso helemaal zingen, dan zijn we aan het eind van de uitzending nog niet klaar. God wat duurt dat lied lang
Is toch heel snel 60 seconden bij elkaar gespeeld! Cquote:Op maandag 17 januari 2022 20:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Verkrachting, glory holes, Jeroen Rietbergen, pas.
Stukje Onanaquote:Op maandag 17 januari 2022 20:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Tis ook net een circusact he, die Siffan
@Nober is geen fan van die Ethiopiër.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Net als paardendansen. Geen sport.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wist je dat het in COR regelmatig over paarden gaat?quote:Op maandag 17 januari 2022 20:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Net als paardendansen. Geen sport.
Hoe komt dit?quote:Op maandag 17 januari 2022 20:48 schreef Coco het volgende:
[..]
Wist je dat het in COR regelmatig over paarden gaat?
quote:Op maandag 17 januari 2022 20:48 schreef Coco het volgende:
[..]
Wist je dat het in COR regelmatig over paarden gaat?
Mand.quote:
Is geen sportquote:Op maandag 17 januari 2022 20:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach, Rot kent geen balletjesmeppers.
Chemobreinquote:
Echt vreselijk om te kijkenquote:
Vrouwen soms.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Echt vreselijk om te kijken
Wie, Federer?quote:Op maandag 17 januari 2022 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zag een PSV supporter in deze galerij. @:Zipportal @:Coco
Of een darter.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat zijn er nogal wat.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een van die twee heren heeft de juiste foto wel.quote:
Al besprokenquote:Op maandag 17 januari 2022 20:53 schreef Felagund het volgende:
Je handen thuishouden.
Ook mooi actueel.
Dat zat ik ook te denken…quote:Op maandag 17 januari 2022 20:55 schreef Kanaroe het volgende:
Sonja B. en die auteur....hoe heet ie ook al weer?
Met publiek dus sowieso voor half decemberquote:Op maandag 17 januari 2022 20:59 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Wanneer is dit opgenomen? Enig idee?
Vond het eerder met humberto ook al opvallend. Ik zie dingen die er niet zijnquote:Op maandag 17 januari 2022 21:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Met publiek dus sowieso voor half december
Ja, was in december al klaar, 3 afleveringen per dag, van 13.00 tot ‘s avonds omdat Maarten ‘s nachts leeft en ‘s morgens slaapt.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:59 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Wanneer is dit opgenomen? Enig idee?
Hij deed het toch goed?quote:Op maandag 17 januari 2022 21:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dat na 18 seizoenen al die kandidaten nog steeds niet snappen hoe ze in deze fase t finalespel moeten spelen is wel vermoeiend
Hoezo?quote:Op maandag 17 januari 2022 21:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dat na 18 seizoenen al die kandidaten nog steeds niet snappen hoe ze in deze fase t finalespel moeten spelen is wel vermoeiend
Wel eigen schuld door Orban niets van te weten.quote:
Hij wel. Zij niet. Als ze naar 1 seconden was gegaan, had ze gewonnen. Had hij naar 1 seconde moeten laten zakken en hij deed 8 seconden erover om op new York te komenquote:
Ik denk dat ie dan had gepast en het risico niet had genomen. Dan had Randy ook niet binnen een seconde het antwoord gehad.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hij wel. Zij niet. Als ze naar 1 seconden was gegaan, had ze gewonnen. Had hij naar 1 seconde moeten laten zakken en hij deed 8 seconden erover om op new York te komen
Nou, nee. Jan Rot is gewoon ernstig vervelend met zijn eeuwige alsmede ongevraagde gezang.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Randy wordt hier trouwens ernstig overgewaardeerd.
Dat geheel terzijde.
Ja, dat was heel matig van beiden.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel eigen schuld door Orban niets van te weten.
flip zet hem al die zangstukjes voorquote:Op maandag 17 januari 2022 21:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nou, nee. Jan Rot is gewoon ernstig vervelend met zijn eeuwige alsmede ongevraagde gezang.
Omdat dictator niet goed wed gerekend, dat is hij nog net niet, al vindt de bevolking inmiddels van wel!quote:Op maandag 17 januari 2022 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel eigen schuld door Orban niets van te weten.
Ik had het liefst Wouter er uit.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nou, nee. Jan Rot is gewoon ernstig vervelend met zijn eeuwige alsmede ongevraagde gezang.
Dat zou kunnen, maar dat kon ze nog niet weten toen ze zich had moeten laten zakken. In deze fase is je laten zakken naar 1 seconde altijd beter dan op 10 te passen.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat ie dan had gepast en het risico niet had genomen. Dan had Randy ook niet binnen een seconde het antwoord gehad.
Ik zou voor 2 kiezen.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat kon ze nog niet weten toen ze zich had moeten laten zakken. In deze fase is je laten zakken naar 1 seconde altijd beter dan op 10 te passen.
Hahahaquote:Op maandag 17 januari 2022 21:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
en nog altijd beter is het om je niet te druk te maken over een spelletje op tv waar je zelf niet eens aan mee doetquote:Op maandag 17 januari 2022 21:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat kon ze nog niet weten toen ze zich had moeten laten zakken. In deze fase is je laten zakken naar 1 seconde altijd beter dan op 10 te passen.
Awww word je er een beetje ongemakkelijk van?quote:Op maandag 17 januari 2022 21:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dan kun je dit topic uberhaupt beter wel sluiten als je er niet over mag pratenquote:Op maandag 17 januari 2022 21:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
en nog altijd beter is het om je niet te druk te maken over een spelletje op tv waar je zelf niet eens aan mee doet
Ze paste op 19. Ze had beter op 21 kunnen passen.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
10quote:Op maandag 17 januari 2022 21:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ze paste op 19. Ze had beter op 21 kunnen passen.
Lijkt ook alleen maar erger geworden. Het is de finaleweek zelfsquote:Op maandag 17 januari 2022 21:17 schreef BobW het volgende:
Ik kan steeds slechter tegen al die kandidaten die het finalespel niet snappen of in paniek domme dingen doen
Al besproken dat dat niets had uitgemaakt.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:26 schreef Arcee het volgende:
Randy had zich naar 1 seconde moeten laten zakken.
Omdat Lubach destijds degene was die dat perongeluk tegen hem deed in de finale heeft hij dat idd goed onthouden.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:17 schreef CoinFlip120 het volgende:
Jan was wel de 1e in vele seizoenen die wist dat je als laatste bij een gelijke stand mag beginnen en niet 1 seconde d'r onder hoeft te gaan zitten. Vond ik wel weer scherp van hem!
Ik vond dat echt de klassier van de avond. Doodleuk ook gewoon op 10 seconden gaan zittenquote:Op maandag 17 januari 2022 21:17 schreef CoinFlip120 het volgende:
Jan was wel de 1e in vele seizoenen die wist dat je als laatste bij een gelijke stand mag beginnen en niet 1 seconde d'r onder hoeft te gaan zitten. Vond ik wel weer scherp van hem!
Voor deze aflevering wel.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Al besproken dat dat niets had uitgemaakt.
Had Randy in 1 seconde het geweten als Jan het risico niet nam om naar 1 te gaan?quote:
Ik denk niet dat Jan naar 1 had laten zakken, ik denk niet dat Randy meteen een goed antwoord had gegeven.quote:
Daarom 2, dan verleid je de ander om naar 1 te zakken (of 2 in het geval van kenner Jan)quote:Op maandag 17 januari 2022 22:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jan naar 1 had laten zakken, ik denk niet dat Randy meteen een goed antwoord had gegeven.
Ligt eraan waar Jan naar was gezakt.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
Had Randy in 1 seconde het geweten als Jan het risico niet nam om naar 1 te gaan?
Ik denk dat de kans wel groter was geweest. Ze gaf Jan nu 10 seconden voor 1 goed antwoord. Dat kon beter.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jan naar 1 had laten zakken, ik denk niet dat Randy meteen een goed antwoord had gegeven.
Oh dat sowieso.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans wel groter was geweest. Ze gaf Jan nu 10 seconden voor 1 goed antwoord. Dat kon beter.
zo zie je maar dat meningen anders kunnen zijn. Ik vond haar lachen juist ontwapenend en kwam de sfeer ten goede.quote:
Philip heeft als ouwe snoeper wel vaak de neiging om seksueel getinte vragen te stellen (of: zou je bloot willen acteren). Dat maakt wel zeker voor vrouwen dat er wat ongemakkelijke momenten in een aflevering zitten. Daar giechelde ze zich idd vooral doorheen, al vind ik dat vooral Philip te wijten.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:05 schreef Verida het volgende:
[..]
zo zie je maar dat meningen anders kunnen zijn. Ik vond haar lachen juist ontwapenend en kwam de sfeer ten goede.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand iets over z'n opmerkingen zei. Ik snap niet zo goed waar jullie je druk over maken.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Philip heeft als ouwe snoeper wel vaak de neiging om seksueel getinte vragen te stellen (of: zou je bloot willen acteren). Dat maakt wel zeker voor vrouwen dat er wat ongemakkelijke momenten in een aflevering zitten. Daar giechelde ze zich idd vooral doorheen, al vind ik dat vooral Philip te wijten.
Ik vind Philip af en toe wel te ver gaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Philip heeft als ouwe snoeper wel vaak de neiging om seksueel getinte vragen te stellen (of: zou je bloot willen acteren). Dat maakt wel zeker voor vrouwen dat er wat ongemakkelijke momenten in een aflevering zitten. Daar giechelde ze zich idd vooral doorheen, al vind ik dat vooral Philip te wijten.
Hoi hoi.quote:
Als er veel oude meuk vragen bij zitten, maakt ie wel een kans.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:43 schreef Felagund het volgende:
Jan Rot zal er wel uitvliegen vandaag toch?
De mijne nu ook niet. Hou toch es op met dat gezing.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Mijn tenen kunnen niet verder krommen.
Ja.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
« Mute » is toch jouw tekst?
Dit jaar mag je weer!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
At your service!quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Camiel Eurlings is een fenomeen.
Hij noemde Nederland wel, maar het moest Amsterdam zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Alle landen behalve Nederland noemen
Oh ja, true iddquote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij noemde Nederland wel, maar het moest Amsterdam zijn.
Hij heeft het gedronken als baby?quote:
Alsof je daar herinnering aan hebt.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij heeft het gedronken als baby?
quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Alsof je daar herinnering aan hebt.
Je weet toch wel wat van moedermelk?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Alsof je daar herinnering aan hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |