abonnement Unibet Coolblue
pi_203252518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:34 schreef FYazz het volgende:

[..]
:?

Dit hele topic staat toch vol met voorbeelden van slachtoffers. Opmerkingen als geil broekje, handtastelijk heden in een zogenaamde studio, vragen om diensten in ruil voor goede begeleiding van de band etc.
Allemaal ontstaan vanuit/mogelijk door die scheve machtsverhouding.

Dus stel je nu dat de slachtoffers of de media hun bek moeten houden of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik zeg dat mensen, journalisten bijvoorbeeld, hun bek moeten houden over dingen waar geen slachtoffers van zijn. Je moet dus een grens trekken, en niet allerlei vaagheden debiteren en er van alles seksueels bijhalen dat niets met machtsmisbruik te maken heeft.

Wat je dan krijgt is dat onder het mom van misbruik tegengaan er een soort preutse norm wordt gesteld en dat moeten we ook niet hebben. Van seksgrapjes is nog nooit iemand slachtoffer geworden en overspel is ies tussen de berokkenen. Dus ook juist om slachtoffers serieus te nemen, moet je het onderscheid maken tussen wat wel en niet door de beugel kan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_203252546
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Heb je een linkje naar de verklaringen?
Die Nienke (achternaam even kwijt) had in een interview gezegd dat hij haar even de studio zou rondleiden, en toen ze in een kamer kwamen zag ze geen studio en begon hij haar meteen te betasten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_203252578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zeg dat mensen, journalisten bijvoorbeeld, hun bek moeten houden over dingen waar geen slachtoffers van zijn. Je moet dus een grens trekken, en niet allerlei vaagheden debiteren en er van alles seksueels bijhalen dat niets met machtsmisbruik te maken heeft.

Wat je dan krijgt is dat onder het mom van misbruik tegengaan er een soort preutse norm wordt gesteld en dat moeten we ook niet hebben. Van seksgrapjes is nog nooit iemand slachtoffer geworden en overspel is ies tussen de berokkenen. Dus ook juist om slachtoffers serieus te nemen, moet je het onderscheid maken tussen wat wel en niet door de beugel kan.
Niemand weet of de slachtoffers die nu uit de lucht vallen wel echt iets hebben meegemaakt.

We hebben ook in deze gate al diverse keren gezien dat iemand iets roept, een juiche kanaal publiceert het, mainstreammedia pakt het op en achteraf blijkt het onzin te zijn.

Voorzichtigheid is geboden.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 12:55:10 #279
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203252616
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zeg dat mensen, journalisten bijvoorbeeld, hun bek moeten houden over dingen waar geen slachtoffers van zijn. Je moet dus een grens trekken, en niet allerlei vaagheden debiteren en er van alles seksueels bijhalen dat niets met machtsmisbruik te maken heeft.

Wat je dan krijgt is dat onder het mom van misbruik tegengaan er een soort preutse norm wordt gesteld en dat moeten we ook niet hebben. Van seksgrapjes is nog nooit iemand slachtoffer geworden en overspel is ies tussen de berokkenen. Dus ook juist om slachtoffers serieus te nemen, moet je het onderscheid maken tussen wat wel en niet door de beugel kan.
Laten we wel zijn, de mentaliteit daar in TV land is rot tot op het bot. Niet alleen wat betreft omhoog neuken, kwetsbare mensen misbruiken maar ook qua nepotisme, ons kent ons toeschuiven en eenzijdigheid, het zwelgen in het eigen gelijk en zelfgerechtheid. Het meest verbazingwekkende is imho dat dit al jaren en jaren bekend is maar nu ineens tot rel wordt. Waarom? Omdat het De Mol imperium ineens op lemen voeten staat? geen idee, maar wat er nu naar buiten komt is niet nieuw of extreem met wat er over de jaren naar buiten kwam.
pi_203252657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Laten we wel zijn, de mentaliteit daar in TV land is rot tot op het bot. Niet alleen wat betreft omhoog neuken, kwetsbare mensen misbruiken maar ook qua nepotisme, ons kent ons toeschuiven en eenzijdigheid, het zwelgen in het eigen gelijk en zelfgerechtheid. Het meest verbazingwekkende is imho dat dit al jaren en jaren bekend is maar nu ineens tot rel wordt. Waarom? Omdat het De Mol imperium ineens op lemen voeten staat? geen idee, maar wat er nu naar buiten komt is niet nieuw of extreem met wat er over de jaren naar buiten kwam.
Technisch gezien kan de mol gewoon vol de aanval kiezen. Talpa producties is sinds 2015 van itv en rond 2018 is hij afgetreden als CEO, dus alle banden zijn verbroken.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:06:16 #281
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203252770
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die Nienke (achternaam even kwijt) had in een interview gezegd dat hij haar even de studio zou rondleiden, en toen ze in een kamer kwamen zag ze geen studio en begon hij haar meteen te betasten.
Thanks!

Wel apart dat @ootjekatootje op basis daarvan exact weet dat Ali B de ergste is.
We weten nog niet eens welk deel v/h nieuws naar buiten is. We weten niet wat de BNN-aflevering ons gaat laten zien. We weten nog niet welke van de beschuldigingen terecht zijn en welke onterecht (voor zover we daar überhaupt achter zullen komen). Maar Ootjekatootje weet het allemaal al wel weer hoor. Opvallend...
Krekker is de bom!
pi_203252820
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Thanks!

Wel apart dat @:Ootjekatootje op basis daarvan exact weet dat Ali B de ergste is.
We weten nog niet eens welk deel v/h nieuws naar buiten is. We weten niet wat de BNN-aflevering ons gaat laten zien. We weten nog niet welke van de beschuldigingen terecht zijn en welke onterecht (voor zover we daar überhaupt achter zullen komen). Maar Ootjekatootje weet het allemaal al wel weer hoor. Opvallend...
Dat is altijd zo, heel normaal in SHO.
speak only if it improves the silence.
pi_203252832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja en neen dan ook op dat jij zulke opmerkingen niet nieuwswaardig vindt.
Genoteerd ^O^
pi_203252903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zeg dat mensen, journalisten bijvoorbeeld, hun bek moeten houden over dingen waar geen slachtoffers van zijn. Je moet dus een grens trekken, en niet allerlei vaagheden debiteren en er van alles seksueels bijhalen dat niets met machtsmisbruik te maken heeft.

Wat je dan krijgt is dat onder het mom van misbruik tegengaan er een soort preutse norm wordt gesteld en dat moeten we ook niet hebben. Van seksgrapjes is nog nooit iemand slachtoffer geworden en overspel is ies tussen de berokkenen. Dus ook juist om slachtoffers serieus te nemen, moet je het onderscheid maken tussen wat wel en niet door de beugel kan.
Normen en waarden veranderen nu eenmaal. Om dit soort shit hadden we 10 jaar geleden nog vrij lacherig gedaan denk ik, tegenwoordig staat het zo ongeveer gelijk aan moord.

Om eerlijk te zijn (maar nu moet ik al verschrikkelijk oppassen) vind ik wat er nu naar buiten komt ook allemaal nog wel meevallen. En inderdaad wordt de term "macht" tegenwoordig wel heel erg makkelijk in de strijd gegooid, alsof mensen daar op het moment dat er iets voorvalt mee bezig zijn.

Vraag me in dit soort zaken ook altijd echt af welke houding er meer leed veroorzaakt: Schouders ophalen en weer door of jarenlang rechtszaken en gezeik waarbij "dader" en "slachtoffer" krampachtig een strijd proberen te winnen waar geen van beiden iets te winnen heeft. Het slachtoffer verergert meestal zijn/haar trauma en de "dader" wordt voor de rest van zijn leven met de rug aangekeken.

Moet zeggen dat ik die Jeroen wel echt een vrij smerige gast vond dus in dat opzicht wel goed dat hij in ieder geval dit soort opmerkingen niet meer kan maken. Tegelijkertijd helpt een beetje relativeringsvermogen in dit soort zaken ook wel.

[ Bericht 73% gewijzigd door PietjePuk2000 op 18-01-2022 13:49:29 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:24:45 #285
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203253111
Ik weet trouwens uit mijn eigen omgeving (en eigenlijk is dit ook wel algemeen bekend) dat het ook in de wereld van het fotomodel staat veel gebeurd. Drank, drugs, sex voor opdrachten en hoeren snoeren taxi rijden. Reden te meer om die hele wereld van glitter en glamour te mijden als de pest.
pi_203253127
Het is wachten tot donderdag voor de volledige onthulling. We weten niet of er meer personen beschuldigd worden en is het enkel The Voice of zijn er nog programma's die in opspraak komen maar momenteel niet lopen?

Met de werkwijze van BOOS is duidelijk beeldmateriaal waar je denigrerende uitspraken hoort te verwachten. In dat geval is het moeilijk af te doen als onzin, zeker omdat The Voice ineens gestopt werd ipv vaag "we onderzoeken het en zijn erg bezorgd". En dat Jeroen Rietbergen het toegeeft zal mss duiden op sms'jes, texts of opnames die onuitwisbare indrukken nalaten.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:29:45 #287
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_203253185
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik weet trouwens uit mijn eigen omgeving (en eigenlijk is dit ook wel algemeen bekend) dat het ook in de wereld van het fotomodel staat veel gebeurd. Drank, drugs, sex voor opdrachten en hoeren snoeren taxi rijden. Reden te meer om die hele wereld van glitter en glamour te mijden als de pest.
Piet, volgens mij denk jij de hele tijd dat jij de jongelui hier verlicht met al je inzichten, maar volgens mij zijn die al twintig stapjes verder in de hele kwestie. ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_203253226
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203253280
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:32 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Mooi samengevat. Ik heb wel zin een een spreekwoordelijk treinongeluk op het Mediapark. Drain the swamp.
pi_203253405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat zijn nogal twee zaken die je daar op een hoop gooit. Nieuwswaardig en strafbaar zijn twee verschillende zaken. Deze specifieke opmerking lijkt me niet direct strafbaar. Dat geldt wel voor andere zaken die je voorbij hoort komen in deze kwestie die als aanranding of zelfs verkrachting te classificeren zijn.

Maar nieuwswaardig is het zeker dat dit soort zaken plaatsvinden bij een programma waar om onverklaarbare reden heel veel mensen naar kijken.
Ik gooi ze niet op een hoop volgens mij. Het zijn gewoon 2 losse vragen. De vraag die in elk geval niet aan de orde was, was welke werkgevers dit zouden pikken. In reactie daarop geef ik aan dat de discussie op dat moment om nieuwswaarde en strafbaarheid gaat en om niet wie de fatsoenlijkse werkgever heeft.

Wat die gast denkt te kunnen maken bij die dames is misselijkmakend en voor mij onbegrijpelijk. Aan de andere kant als iemand naar een talkshow gaat om te vertellen dat iemand een opmerking heeft gemaakt over haar broekje dan vind ik dat ook wel weer een beetje vergezocht.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:46:15 #291
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203253438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik weet trouwens uit mijn eigen omgeving (en eigenlijk is dit ook wel algemeen bekend) dat het ook in de wereld van het fotomodel staat veel gebeurd. Drank, drugs, sex voor opdrachten en hoeren snoeren taxi rijden. Reden te meer om die hele wereld van glitter en glamour te mijden als de pest.
Was het voor jou de reden om je carriere als fotomodel te laten schieten?
pi_203253454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Normen en waarden veranderen nu eenmaal. Om dit soort shit hadden we 10 jaar geleden nog vrij lacherig gedaan denk ik, tegenwoordig staat het zo ongeveer gelijk aan moord.

Om eerlijk te zijn (maar nu moet ik al verschrikkelijk oppassen) vind ik wat er nu naar buiten komt ook allemaal nog wel meevallen. En inderdaad wordt de term "macht" tegenwoordig wel heel erg makkelijk in de strijd gegooid, alsof mensen daar op het moment dat er iets voorvalt mee bezig zijn.

Vraag me in dit soort zaken ook altijd echt af welke houding er meer leed veroorzaakt: Schouders ophalen en weer door of jarenlang rechtszaken en gezeik waarbij "dader" en "slachtoffer" krampachtig een strijd proberen te winnen waar geen van beiden iets te winnen heeft. Het slachtoffer verergert meestal zijn/haar trauma en de "dader" wordt voor de rest van zijn leven met de rug aangekeken.

Moet zeggen dat ik die Jeroen wel echt een vrij smerige gast vond dus in dat opzicht wel goed dat hij in ieder geval dit soort opmerkingen niet meer kan maken. Tegelijkertijd helpt een beetje relativeringsvermogen in dit soort zaken ook wel.
Het gaat niet om een losse seksueel getinte opmerking, al is zelfs dat vrij dubieus voor een volwassen man in een machtspositie tegenover een meisje/vrouw dat/die stukken jonger is dan je en in een kwetsbare positie verkeert.

Als je het verhaal van die Nienke gister in BEAU hoort, is het grooming. Er wordt eerst een band met de persoon in kwestie gekweekt, daarna gaat het stapje voor stapje richting seksueel contact. Zo'n grapje past dan in dat proces naar het einddoel seksueel contact.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_203253540
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:47 schreef Fascination het volgende:

[..]
Het gaat niet om een losse seksueel getinte opmerking, al is zelfs dat vrij dubieus voor een volwassen man in een machtspositie tegenover een meisje/vrouw dat/die stukken jonger is dan je en in een kwetsbare positie verkeert.

Als je het verhaal van die Nienke gister in BEAU hoort, is het grooming. Er wordt eerst een band met de persoon in kwestie gekweekt, daarna gaat het stapje voor stapje richting seksueel contact. Zo'n grapje past dan in dat proces naar het einddoel seksueel contact.
In dat geval hoop ik dat de rechter zijn werk doet. Maar toch vind ik een aantal vragen over het "leed" van mensen in deze discussie wel relevant.

1. Moet zo'n discussie op nationale tv gevoerd worden? Zou niet weten waarom. Vind Tim ook bloedirritant.
2. De vraag hoe je een Jeroen Rietbergen of Ali B op een fatsoenlijke manier laat stoppen met zijn rotzooi zonder dat je in de overdrive gaat is denk ik ook een relevante. Want stoppen moeten ze natuurlijk.

Ik vind toch echt (ook al is er sprake van grooming) dat het leed met de huidige manier van denken en ernaar kijken alleen maar verergerd wordt. Zie donderdag alweer een overspannen Tim Hofman voor me, met huilende slachtoffers en veel gedramatiseer. Dat lijkt me onnodig.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:54:57 #294
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203253562
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:46 schreef the-eye het volgende:

[..]
Was het voor jou de reden om je carriere als fotomodel te laten schieten?
Die wereld is meer dan modellen alleen maar ik heb idd besloten na een eerste kennismaking met die wereld dat ik liever wat anders doe en geen deel wil uitmaken daarvan.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:57:13 #295
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203253594
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zie donderdag alweer een overspannen Tim Hofman voor me, met huilende slachtoffers en veel gedramatiseer. Dat lijkt me onnodig.
Nou...... praat voor jezelf, ik verwacht nu wel spektakel
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:57:45 #296
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_203253604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In dat geval hoop ik dat de rechter zijn werk doet. Maar toch vind ik een aantal vragen over het "leed" van mensen in deze discussie wel relevant.

1. Moet zo'n discussie op nationale tv gevoerd worden? Zou niet weten waarom. Vind Tim ook bloedirritant.
2. De vraag hoe je een Jeroen Rietbergen of Ali B op een fatsoenlijke manier laat stoppen met zijn rotzooi zonder dat je in de overdrive gaat is denk ik ook een relevante. Want stoppen moeten ze natuurlijk.

Ik vind toch echt (ook al is er sprake van grooming) dat het leed met de huidige manier van denken en ernaar kijken alleen maar verergerd wordt. Zie donderdag alweer een overspannen Tim Hofman voor me, met huilende slachtoffers en veel gedramatiseer. Dat lijkt me onnodig.
Dat jij Tim bloed irritant vind is natuurlijk geen reden.

En het constant bagatelliseren van dit soort praktijken schept juist een wereld waarin het kan gebeuren. Beter nemen we het helemaal door wat er gebeurd is, zodat iedereen bij zichzelf kan denken straks; misschien is er bij wat mij overkomen is, waar ik moeite mee heb en mezelf de schuld van geef, toch wel sprake van misbruik geweest.

Het is heel geraffineerd en fucking misselijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_203253605
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:57 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nou...... praat voor jezelf, ik verwacht nu wel spektakel
Nou veel plezier, ik kan er niet naar kijken.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203253650
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:43 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ik gooi ze niet op een hoop volgens mij. Het zijn gewoon 2 losse vragen. De vraag die in elk geval niet aan de orde was, was welke werkgevers dit zouden pikken. In reactie daarop geef ik aan dat de discussie op dat moment om nieuwswaarde en strafbaarheid gaat en om niet wie de fatsoenlijkse werkgever heeft.

Wat die gast denkt te kunnen maken bij die dames is misselijkmakend en voor mij onbegrijpelijk. Aan de andere kant als iemand naar een talkshow gaat om te vertellen dat iemand een opmerking heeft gemaakt over haar broekje dan vind ik dat ook wel weer een beetje vergezocht.
Ik leg je uit waarom het nieuwswaardig is. Zeker ook omdat het hier geen incidentje betreft maar een structureel probleem. Jij pikt er zelf selectief één dingetje uit en doet net alsof het allemaal niet nieuwswaardig is, maar de aantijgingen zijn veel en veel breder dan slechts een opmerking over een broekje en gaan bovendien ook nog wel wat verder dan enkel een opmerking.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203253718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik leg je uit waarom het nieuwswaardig is. Zeker ook omdat het hier geen incidentje betreft maar een structureel probleem. Jij pikt er zelf selectief één dingetje uit en doet net alsof het allemaal niet nieuwswaardig is, maar de aantijgingen zijn veel en veel breder dan slechts een opmerking over een broekje en gaan bovendien ook nog wel wat verder dan enkel een opmerking.
Dat klopt, ik begrijp de nieuwswaarde van het totaal ook zeker. Die ene juffrouw maakt het alleen niet sterker vind ik, als die opmerking tenminste alles was wat haar is overkomen. Het verhaal op zichzelf lijkt al sterk genoeg.
pi_203253817
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:06 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dat klopt, ik begrijp de nieuwswaarde van het totaal ook zeker. Die ene juffrouw maakt het alleen niet sterker vind ik, als die opmerking tenminste alles was wat haar is overkomen. Het verhaal op zichzelf lijkt al sterk genoeg.
Het is slechts een voorbeeld. Dat de mensen die ergere zaken is overkomen niet doodleuk in een talkshow gaan zitten kan ik me goed voorstellen. Wanneer dat soort slachtoffers zich publiekelijk uitspreken krijgen ze ook niet zelden een flinke lastercampagne over zich heen, al helemaal omdat het hier mensen betreft met flink wat invloed in de media.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')