abonnement Unibet Coolblue
pi_203248015
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het grootste gevaar voor spaargeld is (hyper)inflatie.

Wil je redelijk veilig beleggen dan neem je een S&P500 ETF. Dan moeten er eerst 500 bedrijven failliet gaan voordat je je geld kwijt bent. Historisch rendement is zo'n 8% per jaar maar uiteraard kan je ook 5 of 10 jaar in de min blijven. Zolang je het geld niet nodig hebt, is dat op zich geen echt probleem.
S&P500 of zelfs wereldwijd ja, de bekende Vanguard ETF's bijvoorbeeld. En daar dan gewoon 25 jaar lang blind geld in stoppen elke maand, wat je kan missen naast je gezonde spaarbuffer. Dat beschouw ik zelf eigenlijk wel als het nieuwe sparen nu, met dit soort inflatie en negatieve rentes die beginnen op te duiken.
Ik hou ook 5-10% aan in crypto, gewoon omdat ik het ook leuk vind om daarmee te klooien, zie het maar als het hoge risico deel van de portefeuille :P

Meer dan een jaarsalaris op je spaarrekening laten staan is gewoon zonde eigenlijk.
pi_203272798
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:31 schreef halfway het volgende:
Vast
[..]
Vastgoed. Punt.
eh nee
overdrachtsbelasting,
wanbetalers,
stagnatie woningmarkt,
pi_203273237
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 03:34 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
S&P500 of zelfs wereldwijd ja, de bekende Vanguard ETF's bijvoorbeeld. En daar dan gewoon 25 jaar lang blind geld in stoppen elke maand, wat je kan missen naast je gezonde spaarbuffer. Dat beschouw ik zelf eigenlijk wel als het nieuwe sparen nu, met dit soort inflatie en negatieve rentes die beginnen op te duiken.
Ik hou ook 5-10% aan in crypto, gewoon omdat ik het ook leuk vind om daarmee te klooien, zie het maar als het hoge risico deel van de portefeuille :P

Meer dan een jaarsalaris op je spaarrekening laten staan is gewoon zonde eigenlijk.
Dit. Alleen voorheen droeg de bank de risico's, nu draag je die zelf. Daar staat tegenover dat je in potentie meer profiteert van de winst. Echter de garantie op x procent is weg en dat is best jammer want een hoop mensen willen gewoon die garantie en verder niets.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203273684
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit. Alleen voorheen droeg de bank de risico's, nu draag je die zelf. Daar staat tegenover dat je in potentie meer profiteert van de winst. Echter de garantie op x procent is weg en dat is best jammer want een hoop mensen willen gewoon die garantie en verder niets.
Die garantie kan je krijgen van mij hoor, ik betaal liever de rente aan mijn mede mens dan aan de bank voor mijn hypotheek.

Maar ja, dat durft weer niemand.
pi_203277083
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:26 schreef namliam het volgende:

[..]
Die garantie kan je krijgen van mij hoor, ik betaal liever de rente aan mijn mede mens dan aan de bank voor mijn hypotheek.

Maar ja, dat durft weer niemand.
Ik kan 2 ton spreiden over verschillende schuldenaars of ik kan 1 FOK'er dat geld lenen met het risico dat hij morgen onder de tram loopt en arbeidsongeschikt raakt. Nogal een verschil eh. Natuurlijk gaat geen particulier belegger dat risico nemen. Als je rendabel was had je wel een lening bij de bank gehad.

Je bent interessant als 10e huisje. Niet voor een particulier investeerder
pi_203277105
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit. Alleen voorheen droeg de bank de risico's, nu draag je die zelf. Daar staat tegenover dat je in potentie meer profiteert van de winst. Echter de garantie op x procent is weg en dat is best jammer want een hoop mensen willen gewoon die garantie en verder niets.
Als een ondernemer geen winst op je kan maken staakt die het product (sparen) en zal je zelf moeten gaan ondernemen als je meer wilt verdienen. Leven zonder risico bestaat niet.
pi_203277619
Ik doe grofweg 95,238% in stenen, 0,3% in beleggingen, 4,4% op de bank :).
pi_203278068
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 23:30 schreef Sport_Life het volgende:
Ik doe grofweg 95,238% in stenen, 0,3% in beleggingen, 4,4% op de bank :).
Of deze verdeling eenzijdig is hangt met name af van het aantal stenen wat je bezit (ik bedoel: als het je eigen huis betreft is het wel ok, als dit naast je eigen huis ook aanzienlijke investeringen zijn, dan zou ik meer spreiden overwegen).
Voor wat betreft de 4.4% op de bank: dat is bij mij ook de situatie ongeveer. De rest is wat meer gespreid.
pi_203279952
Ik ben begonnen door gratis geld / aandelen bij verschillende exchanges uit te buiten. Toch een startkapitaal van een EUR 300 bij rlkaar geschraapt wat ik als leergeld zag. Erna pas spaargeld geïnvesteerd
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 13:57:39 #60
414785 sirdanilot
pi_203283576
Een spaarrekening heeft geen zin meer, de rente is immers veel minder dan de inflatie. Je raakt dus letterlijk geld kwijt terwijl het op de spaarrekening staat.

Uiteraard kan je met beleggen (crypto , aandelen, edelmetalen , valuta etc.) óók geld kwijtraken en in sommige gevallen zelfs méér dan als het op je spaarrekening staat, maar je kan er óók veel geld mee verdienen. Dus dat risico is het echt wel waard.

De kans dat je echt álles kwijt raakt is wel erg klein als je het goed spreidt.

Ik heb zelfs wat in aandelen, crypto etc. maar ik heb nou geen zin meer om er mee bezig te zijn. Dus momenteel investeer ik niks behalve mijn pensioen. Zodra ik de 10k aantik op mijn bankrekening moet ik er misschien toch wat bij investeren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203285219
Het makkelijkste is om automatische maandelijkse aankopen te doen voor een paar indexfondsen. Die optie is er gewoon bij een ING, Rabo of ABN. Elke maand ga je er een paar honderd inpompen die je anders toch uitgeeft aan allerlei onzindingen. Je hebt er verder geen omkijken naar en het boeit ook niet veel of het -10% of 10% gaat als je horizon wat langer is: 15 - 30 jaar ofzo. "Beleggen is dan geen gokken"
pi_203296596
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 22:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik kan 2 ton spreiden over verschillende schuldenaars of ik kan 1 FOK'er dat geld lenen met het risico dat hij morgen onder de tram loopt en arbeidsongeschikt raakt. Nogal een verschil eh. Natuurlijk gaat geen particulier belegger dat risico nemen. Als je rendabel was had je wel een lening bij de bank gehad.

Je bent interessant als 10e huisje. Niet voor een particulier investeerder
Ik heb dan ook een lening van de bank... en natuurlijk ga je mij geen 2 ton geven/lenen.
Maar je zou me wellicht 10k kunnen lenen, feitelijk als via een Collin of SIG gebeurd alleen zonder tussenkomst van het platform
pi_203301230
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:46 schreef namliam het volgende:

[..]
Ik heb dan ook een lening van de bank... en natuurlijk ga je mij geen 2 ton geven/lenen.
Maar je zou me wellicht 10k kunnen lenen, feitelijk als via een Collin of SIG gebeurd alleen zonder tussenkomst van het platform
Zonder platform, en het andere geld dan? Hoe vestigen we de hypotheek? Wie gaat het uitnutten als je besluit arbeidsongeschikt te raken.

Zoveel redenen om dat niet te doen.
pi_203309273
Je hoort anders wel steeds op de radio na talloze advertenties "pas op je kunt je inleg verliezen''. Voor de beginner zonder kennis zou je een ETF tracker aanraden?
pi_203309932
Ja. En nooit meer naar kijken
pi_203314227
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 23:16 schreef 100above het volgende:
Je hoort anders wel steeds op de radio na talloze advertenties "pas op je kunt je inleg verliezen''. Voor de beginner zonder kennis zou je een ETF tracker aanraden?
Ik ben zelf sinds kort begonnen via Meesman Indexbeleggen na wat te hebben gelezen op de FIRE-Reddit. In principe beleggen zij via een fonds in meerdere ETFs, wat je zelf ook zou kunnen doen via DeGiro. Ik vind het zelf alleen makkelijk (en weerhoudt me om te handelen) om gewoon een bedrag over te maken. En meesman heeft vrij lage kosten, ookal is het een fondsbeheerder technisch gezien.
Fondskeuze is sinds dit jaar wel vrij beperkt, maar ik wil het zelf ook zo simpel mogelijk houden. Denk dat als ik vaste baan heb, via Brand New Day aan pensioen beleggen ga doen ivm fiscale voordelen.
pi_203314669
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:59 schreef danzazlol het volgende:

[..]
Ik ben zelf sinds kort begonnen via Meesman Indexbeleggen na wat te hebben gelezen op de FIRE-Reddit. In principe beleggen zij via een fonds in meerdere ETFs, wat je zelf ook zou kunnen doen via DeGiro. Ik vind het zelf alleen makkelijk (en weerhoudt me om te handelen) om gewoon een bedrag over te maken. En meesman heeft vrij lage kosten, ookal is het een fondsbeheerder technisch gezien.
Fondskeuze is sinds dit jaar wel vrij beperkt, maar ik wil het zelf ook zo simpel mogelijk houden. Denk dat als ik vaste baan heb, via Brand New Day aan pensioen beleggen ga doen ivm fiscale voordelen.
Bij een vaste baan is de kans aannemelijk dat je al een pensioenopbouw hebt, dan zijn de pensioen beleggen voordelen lager. Plus het nadeel dat het gelijk voor hele lange tijd vast ligt. De pensioenleeftijd zal niet altijd lekker laag blijven. Maar dat zijn keuzes :)
pi_203315956
Investeer niet in aandelen.. Doe het niet!! Bron: youtube
pi_203316793
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Bij een vaste baan is de kans aannemelijk dat je al een pensioenopbouw hebt, dan zijn de pensioen beleggen voordelen lager. Plus het nadeel dat het gelijk voor hele lange tijd vast ligt. De pensioenleeftijd zal niet altijd lekker laag blijven. Maar dat zijn keuzes :)
Zeker waar, geen idee of je automatisch je gehele jaarruimte bij een werkgeverspensioen gebruikt of dat dit per werkgever verschilt. Ik zie het lange tijd vastliggen ook wel weer als voordeel ivm compound interest. Dus zelfs als ik er bv. slechts 50¤ per maand in zou stoppen.
pi_203316857
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:19 schreef danzazlol het volgende:

[..]
Zeker waar, geen idee of je automatisch je gehele jaarruimte bij een werkgeverspensioen gebruikt of dat dit per werkgever verschilt. Ik zie het lange tijd vastliggen ook wel weer als voordeel ivm compound interest. Dus zelfs als ik er bv. slechts 50¤ per maand in zou stoppen.
De kans dat je het nooit zelf mag gaan gebruiken zal wel snel zijn. Ik denk dat de jaarruimte per werkgever zal verschillen. In mijn geval kan ik (nagenoeg) niets zelf bijleggen.
pi_203316952
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De kans dat je het nooit zelf mag gaan gebruiken zal wel snel zijn. Ik denk dat de jaarruimte per werkgever zal verschillen. In mijn geval kan ik (nagenoeg) niets zelf bijleggen.
Welke kans van nooit gebruiken bedoel je? Vroegtijdig overlijden of dat het pensioen systeem wordt aangepast of?
pi_203317282
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:29 schreef danzazlol het volgende:

[..]
Welke kans van nooit gebruiken bedoel je? Vroegtijdig overlijden of dat het pensioen systeem wordt aangepast of?
Beiden. Maar bij een van de twee kan je dan nog altijd je heffingen betalenm
pi_203317487
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 23:16 schreef 100above het volgende:
Je hoort anders wel steeds op de radio na talloze advertenties "pas op je kunt je inleg verliezen''. Voor de beginner zonder kennis zou je een ETF tracker aanraden?
Simpelste is account openen bij DeGiro, iedere maand of kwartaal braaf voor een vast bedrag S&P500 ETF's kopen en er verder niet naar omkijken.
Daalt het? Prima, heb je de volgende maand wat meer ETF voor je geld. Stijgt het? Ook best.
  zondag 23 januari 2022 @ 15:59:49 #74
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203333460
Ik vind beleggen wel enorm overhyped. Het kan zeker wel rendabel zijn als je er verstand van hebt en belegt in iets wat rendabel is, je komt dan ook meer winstgevend uit de kast dan wanneer een bepaald bedrag op je spaarrekening zou staan. Máár er zijn altijd risico's aan verbonden, dat is bij íedereen zo. Als iemand er kaas van heeft gegeten en ook verstand heeft van beleggen en weet waar diegene in belegt, dan is de kans aannemelijk dat het risico wat kleiner is dan iemand die er geen verstand van heeft en maar meegaat met de meute. Je moet ook mentaal weten wat je kunt verwachten en hoe je kunt anticiperen bij een dalende koers, er komt veel meer bij kijken. Ik ben dan ook van mening dat niet iedereen zomaar in de beleggingswereld moet stappen, voor sommigen is het juist meer rendabel om te blijven sparen omdat je nu eenmaal ook je inzet kunt verliezen met het beleggen. Ik zou het wel adviseren als je er wat voor voelt en er ook kaas van hebt gegeten of bereid bent om dat te doen óf erin gaat met een bedrag waarbij je accepteert dat je mogelijk dat bedrag geheel kunt verliezen. Wanneer er sprake is van dalende koersen hoor je de meeste mensen amper maar wanneer er sprake is van een stijging dan hoor je iedereen. Ik heb het gevoel dat veel mensen hier een fear of missing out (FOMO) bij hebben. Mijns inziens geheel ongepast. Beleggen komt met risico maar als je er verstand van hebt of je erin verdiept dan kun je er zeker wel rendabel uitkomen maar dat is niet gegarandeerd.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203336770
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:59 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Ik vind beleggen wel enorm overhyped. Het kan zeker wel rendabel zijn als je er verstand van hebt en belegt in iets wat rendabel is, je komt dan ook meer winstgevend uit de kast dan wanneer een bepaald bedrag op je spaarrekening zou staan. Máár er zijn altijd risico's aan verbonden, dat is bij íedereen zo. Als iemand er kaas van heeft gegeten en ook verstand heeft van beleggen en weet waar diegene in belegt, dan is de kans aannemelijk dat het risico wat kleiner is dan iemand die er geen verstand van heeft en maar meegaat met de meute. Je moet ook mentaal weten wat je kunt verwachten en hoe je kunt anticiperen bij een dalende koers, er komt veel meer bij kijken. Ik ben dan ook van mening dat niet iedereen zomaar in de beleggingswereld moet stappen, voor sommigen is het juist meer rendabel om te blijven sparen omdat je nu eenmaal ook je inzet kunt verliezen met het beleggen. Ik zou het wel adviseren als je er wat voor voelt en er ook kaas van hebt gegeten of bereid bent om dat te doen óf erin gaat met een bedrag waarbij je accepteert dat je mogelijk dat bedrag geheel kunt verliezen. Wanneer er sprake is van dalende koersen hoor je de meeste mensen amper maar wanneer er sprake is van een stijging dan hoor je iedereen. Ik heb het gevoel dat veel mensen hier een fear of missing out (FOMO) bij hebben. Mijns inziens geheel ongepast. Beleggen komt met risico maar als je er verstand van hebt of je erin verdiept dan kun je er zeker wel rendabel uitkomen maar dat is niet gegarandeerd.
Jij maakt het meteen wel heel dramatisch zeg. Als je (zoals door velen hier aangeraden) maandelijks wat geld in een ETF steekt en het doet met geld dat je niet direct nodig hebt, is het allemaal echt niet zo spannend. Mentaal voorbereiden op beleggen is voor de meesten echt niet nodig.

En daarbij: al doende leert men. Dus ook al weet je er niks van, beleg eens een paar 100 euro, ga een keer onderuit en leer daarvan. Als je wegblijft, weet je zeker dat je er nooit verstand van zult krijgen.

Wel eens dat het een hype is, maar dat heeft niet alleen met de stijgende koersen te maken maar vooral met het feit dat je 0 rente meer krijgt op je spaarrekening.
  zondag 23 januari 2022 @ 20:01:44 #76
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203337213
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:29 schreef appreciate het volgende:

[..]
Jij maakt het meteen wel heel dramatisch zeg. Als je (zoals door velen hier aangeraden) maandelijks wat geld in een ETF steekt en het doet met geld dat je niet direct nodig hebt, is het allemaal echt niet zo spannend. Mentaal voorbereiden op beleggen is voor de meesten echt niet nodig.

En daarbij: al doende leert men. Dus ook al weet je er niks van, beleg eens een paar 100 euro, ga een keer onderuit en leer daarvan. Als je wegblijft, weet je zeker dat je er nooit verstand van zult krijgen.

Wel eens dat het een hype is, maar dat heeft niet alleen met de stijgende koersen te maken maar vooral met het feit dat je 0 rente meer krijgt op je spaarrekening.
Geen idee waar je het dramatische vandaan haalt maar het is een realistische reactie. Aan beleggen zijn risico's verbonden, het hangt er alleen vanaf wanneer je sprake hebt van een groot risico of een klein risico. Dit zijn gewoon feiten, heeft helemaal niets te maken met dramatisch zijn. Jammer dat je er zo emotioneel op reageert. Als je mijn reactie eens goed gelezen had heb ik ook erin vermeld dat er wel sprake kan zijn van beperkt risico maar dat niets gegarandeerd is.

ETF's zijn risicobeperkend maar daar zul je niet snel een groot rendement mee halen. Dat is ook verder totaal niet waar ik op doelde want er is ook een doelgroep die meteen snel rendement wil halen of gepiekereerd zijn wanneer er sprake is van een dalende aandelenkoers en daar niet op is geanticipeerd. jammer dat je de basis van mijn reactie niet door hebt gekregen. Dat is dan weer jammer. Er zijn mensen die niet meteen risicobeperkend beleggen of beleggen met ETF's, wellicht dat het goed is om ook buiten je referentiekader proberen te spreken.

Ik heb eveneens het volgende gezegd, ik zal het even voor je citeren: Ik zou het wel adviseren als je er wat voor voelt en er ook kaas van hebt gegeten of bereid bent om dat te doen óf erin gaat met een bedrag waarbij je accepteert dat je mogelijk dat bedrag geheel kunt verliezen. Oftewel, hier vallen ook de mensen onder die jij zojuist beschrijft.

Ik vind het altijd heel typerend als men weet wat het beste is voor iedereen terwijl ''iedereen'' best divers is. Voortaan mijn post beter interpreteren en eerst denken voordat je typt. Ik hoop niet dat je net zo impulsief belegt als dat je hier post.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  zondag 23 januari 2022 @ 20:04:30 #77
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203337257
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:01 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Geen idee waar je het dramatische vandaan haalt maar het is een realistische reactie. Aan beleggen zijn risico's verbonden, het hangt er alleen vanaf wanneer je sprake hebt van een groot risico of een klein risico. Dit zijn gewoon feiten, heeft helemaal niets te maken met dramatisch zijn. Jammer dat je er zo emotioneel op reageert. Als je mijn reactie eens goed gelezen had heb ik ook erin vermeld dat er wel sprake kan zijn van beperkt risico maar dat niets gegarandeerd is.

ETF's zijn risicobeperkend maar daar zul je niet snel een groot rendement mee halen. Dat is ook verder totaal niet waar ik op doelde want er is ook een doelgroep die meteen snel rendement wil halen of gepiekereerd zijn wanneer er sprake is van een dalende aandelenkoers en daar niet op is geanticipeerd. jammer dat je de basis van mijn reactie niet door hebt gekregen. Dat is dan weer jammer.

Ik heb eveneens het volgende gezegd, ik zal het even voor je citeren: Ik zou het wel adviseren als je er wat voor voelt en er ook kaas van hebt gegeten of bereid bent om dat te doen óf erin gaat met een bedrag waarbij je accepteert dat je mogelijk dat bedrag geheel kunt verliezen. Oftewel, hier vallen ook de mensen onder die jij zojuist beschrijft.

Ik vind het altijd heel typerend als men weet wat het beste is voor iedereen terwijl ''iedereen'' best divers is. Voortaan mijn post beter interpreteren en eerst denken voordat je typt. Ik hoop niet dat je net zo impulsief belegt als dat je hier post.
Geen hoog rendement met ETF’s? Ga eens na wat de rendementen zijn van een AEX of S&P500 ETF van de afgelopen jaren?
  zondag 23 januari 2022 @ 20:05:34 #78
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203337277
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:04 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Geen hoog rendement met ETF’s? Ga eens na wat de rendementen zijn van een AEX of S&P500 ETF van de afgelopen jaren?
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:01 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
ETF's zijn risicobeperkend maar daar zul je niet snel een groot rendement mee halen.
Wat is er lastig aan lezen?
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203337985
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:05 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
[..]
Wat is er lastig aan lezen?
In vergelijking met sparen is alles een groot rendement. Je bent dramatisch. Beleggen doe je met geld wat je lange tijd niet nodig hebt.

Misschien als Poetin lastig gaat doen dat het een issue is, maar als dat dan alle problemen zijn in je leven.
  zondag 23 januari 2022 @ 21:09:29 #80
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203338154
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
In vergelijking met sparen is alles een groot rendement. Je bent dramatisch. Beleggen doe je met geld wat je lange tijd niet nodig hebt.

Misschien als Poetin lastig gaat doen dat het een issue is, maar als dat dan alle problemen zijn in je leven.
''Beleggen doe je met geld wat je lange tijd niet nodig hebt.'', dat is niet hoe anderen óók handelen. Het is ook eens goed om buiten je referentiekader te spreken en wat je zegt ook te richten naar een grotere doelgroep dan een doelgroep die alleen maar bestaat uit jezelf. De wereld bestaat immers uit meer verschillende soorten mensen. Wat ik dramatisch vind is je emotionele reactie op een politiek correcte post, immers ook gericht aan een ruimere doelgroep dan de doelgroep die alleen belegt met geld wat opzij kan worden gezet of enkel belegt in ETF's. Wellicht moet je eens naar buitengaan en zul je ook andere mensen treffen. Mensen die ook niet zijn zoals ik of jij maar die er wel zijn en waar zulke dingen goed voor zijn om te horen.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203338199
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:01 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Geen idee waar je het dramatische vandaan haalt maar het is een realistische reactie. Aan beleggen zijn risico's verbonden, het hangt er alleen vanaf wanneer je sprake hebt van een groot risico of een klein risico. Dit zijn gewoon feiten, heeft helemaal niets te maken met dramatisch zijn. Jammer dat je er zo emotioneel op reageert. Als je mijn reactie eens goed gelezen had heb ik ook erin vermeld dat er wel sprake kan zijn van beperkt risico maar dat niets gegarandeerd is.

ETF's zijn risicobeperkend maar daar zul je niet snel een groot rendement mee halen. Dat is ook verder totaal niet waar ik op doelde want er is ook een doelgroep die meteen snel rendement wil halen of gepiekereerd zijn wanneer er sprake is van een dalende aandelenkoers en daar niet op is geanticipeerd. jammer dat je de basis van mijn reactie niet door hebt gekregen. Dat is dan weer jammer. Er zijn mensen die niet meteen risicobeperkend beleggen of beleggen met ETF's, wellicht dat het goed is om ook buiten je referentiekader proberen te spreken.

Ik heb eveneens het volgende gezegd, ik zal het even voor je citeren: Ik zou het wel adviseren als je er wat voor voelt en er ook kaas van hebt gegeten of bereid bent om dat te doen óf erin gaat met een bedrag waarbij je accepteert dat je mogelijk dat bedrag geheel kunt verliezen. Oftewel, hier vallen ook de mensen onder die jij zojuist beschrijft.

Ik vind het altijd heel typerend als men weet wat het beste is voor iedereen terwijl ''iedereen'' best divers is. Voortaan mijn post beter interpreteren en eerst denken voordat je typt. Ik hoop niet dat je net zo impulsief belegt als dat je hier post.
Emotioneel? Ik zie in jouw post 100x meer emotie dan in de mijne. Hoe dan ook, mijn emotie nu: hier heb ik geen zin, j. We worden het toch niet eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door noodgang op 24-01-2022 14:55:51 ]
pi_203338204
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:05 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
[..]
Wat is er lastig aan lezen?
Niet groot?

Gemiddeld net gemiddeld wat er te halen valt.

En als je dan relatief weinig transactiekosten hebt presteer je dan al bovengemiddeld aan andere marktparticipanten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203338220
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:13 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Mijn toon alleen al? Ik argumenteer gewoon wat ik heb gezegd. Maar als je het gaat hebben over mijn toon dan hoop ik niet dat je al teveel tissues nodig hebt voor die tranen van je.
komt goed, thanks!
  zondag 23 januari 2022 @ 21:15:55 #84
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203338242
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niet groot?

Gemiddeld net gemiddeld wat er te halen valt.

En als je dan relatief weinig transactiekosten hebt presteer je dan al bovengemiddeld aan andere marktparticipanten.
Wat ik dus nogmaals dikgedrukt en had onderstreept was het woord 'snel'. Ik heb dus nogmaals niet aangegeven dat er niet een groot rendement te halen valt met een ETF maar er valt niet SNEL een groot rendement te halen. Met aandelen die redelijk rendabel zijn kan men 10x meer winst boeken in een paar maanden dan o.g.v. van een ETF in hetzelfde tijdsbestek. Dit is natuurlijk ook logisch omdat ETF's risicobeperkend zijn en er daarmee minder snel winst te behalen valt t.o.v. andere aandelen die redelijk rendabel zijn.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203338249
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:05 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
[..]
Wat is er lastig aan lezen?
Mja snel hoog rendement kan je idd gaan gokken met opties.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203338309
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:15 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Wat ik dus nogmaals dikgedrukt en had onderstreept was het woord 'snel'. Ik heb dus nogmaals niet aangegeven dat er een groot rendement te halen valt met een ETF maar er valt niet SNEL een groot rendement te halen. Met aandelen die redelijk rendabel zijn kan men 10x meer winst boeken in een paar maanden dan o.g.v. van een ETF in hetzelfde tijdsbestek. Dit is natuurlijk ook logisch omdat ETF's risicobeperkend zijn en er daarmee minder snel winst te behalen valt t.o.v. andere aandelen die redelijk rendabel zijn.
Mweh, dat is dan je idiosyncratic risk, in filosofie van de finance theorie heb je met zo een strategie relatief veel volatiliteit tov je te verwachten winst. Op de korte termijn heb je dus gelijk maar dat risico gaat twee kanten op. En als het risico je niet hoog genoeg is kan je ook nog met marge in de Etf gaan zitten of wat meer hypotheek nemen op je huis ofzo.

Tis een risico afweging maar beleggen doe je voor de lange termijn, mja snel.. Als het allemaal snel moet en je veel risico wilt lopen moet je allemaal maar zelf weten maar het lijkt dan niet meer op beleggen omdat het op de lange termijn geen winstgevende strategie is om op de korte termijn te gokken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203338367
Overigens hebben de meeste aandelen gewoon een bèta tussen de 1.0 en 1.5 ofzo. Als de markt zakt dan dalen alle aandelen. Die zijn namelijk fors positief gecorreleerd.

Risicobeperkend is in dat opzicht ook maar relatief.

Gekke uitschieters tov de markt haal je idd weg als je de markt volgt, lijkt me logisch.

Maar marktrisico is niet weg als je maar een paar aandelen stock picked.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 23 januari 2022 @ 21:23:50 #88
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203338379
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:05 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
[..]
Wat is er lastig aan lezen?
Mijn portefeuille bij Meesman (met ETF-achtige fondsen) had vorig jaar 21% rendement. Is dat niet snel en veel genoeg?
  zondag 23 januari 2022 @ 21:26:54 #89
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203338425
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mweh, dat is dan je idiosyncratic risk, in filosofie van de finance theorie heb je met zo een strategie relatief veel volatiliteit tov je te verwachten winst. Op de korte termijn heb je dus gelijk maar dat risico gaat twee kanten op. En als het risico je niet hoog genoeg is kan je ook nog met marge in de Etf gaan zitten of wat meer hypotheek nemen op je huis ofzo.

Tis een risico afweging maar beleggen doe je voor de lange termijn, mja snel.. Als het allemaal snel moet en je veel risico wilt lopen moet je allemaal maar zelf weten maar het lijkt dan niet meer op beleggen omdat het op de lange termijn geen winstgevende strategie is om op de korte termijn te gokken.
Ik geef in mijn posts ook geen voorkeur weer als het goed wordt gelezen. Er bestaan ook mensen die liever beleggen met meer risico dan met ETF's, mijn post was daarom gericht op álle doelgroepen. Mochten er mensen zijn die bijvoorbeeld niet beleggen met geld wat zij kwijt kunnen of ''snel'' aan geld willen komen, dan adviseer ik om je te verdiepen in deze wereld. Er kan dan bijvoorbeeld stoer door een user worden gezegd dat het dramatisch is maar er bestaan meer mensen op de wereld en voor de eén is beleggen niet zo geschikt als voor de ander. Dat is gewoon de realiteit en ik vind dat er dan een zo realistisch mogelijk beeld van beleggen mag worden geschept. Niet zozeer gericht op dé belegger die alleen belegt in bijvoorbeeld ETF's en alleen maar belegt met geld wat diegene opzij zet, zo zit de wereld niet in elkaar dat alleen dat soort mensen beleggen.

Ik geef aan dat ETF's risicobeperkend zijn en dat er ook doelgroepen zijn die anders omgaan met het beleggen. Voor hen geef ik aan dat beleggen risicovol kan zijn en dat er geen garanties in de beleggingswereld zitten. Dat is gewoon feitelijk. Als men adviseert om te gaan voor ETF's dan kan dat en dat wordt in dit topic ook gedaan maar ik richt mij met dit onderwerp ook op mensen die dit niet doen.

Ik zou investeren in iets anders dan ETF's ook niet zozeer gokken noemen als je je voldoende verdiept en het goed in de gaten houdt. ETF's zijn risicobeperkend en wil men snel winst boeken dan hoort daar ook een groter risico bij.

quote:
11s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Mijn portefeuille bij Meesman (met ETF-achtige fondsen) had vorig jaar 21% rendement. Is dat niet snel en veel genoeg?
Ik heb het sneller gezien met aandelen maar ik zeg daarmee ook niet dat men moet beleggen in aandelen dan in ETF's. Voor een sneller winstgevend resultaat gaat het nu eenmaal sneller om te beleggen in aandelen die rendabel zijn omdat je daarmee snel meer winst kunt pakken maar tegelijkertijd meer risico hebt op verlies. Betekent dit dat ik het adviseer om te gaan voor snelle winst? Nee. Betekent dit dat ik het per se adviseer om te gaan voor aandelen dan in ETF's? Ook niet.. Voordat mijn posts weer met oordeel worden geïnterpreteerd terwijl dat nergens uit blijkt.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203338432
quote:
11s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Mijn portefeuille bij Meesman (met ETF-achtige fondsen) had vorig jaar 21% rendement. Is dat niet snel en veel genoeg?
Valt me tegen de aex stond maart 2020 op 400 puntjes en nu 2 jaar later ist ff boven de 800 geweest zelfs
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203338446
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:09 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
''Beleggen doe je met geld wat je lange tijd niet nodig hebt.'', dat is niet hoe anderen óók handelen. Het is ook eens goed om buiten je referentiekader te spreken en wat je zegt ook te richten naar een grotere doelgroep dan een doelgroep die alleen maar bestaat uit jezelf. De wereld bestaat immers uit meer verschillende soorten mensen. Wat ik dramatisch vind is je emotionele reactie op een politiek correcte post, immers ook gericht aan een ruimere doelgroep dan de doelgroep die alleen belegt met geld wat opzij kan worden gezet of enkel belegt in ETF's. Wellicht moet je eens naar buitengaan en zul je ook andere mensen treffen. Mensen die ook niet zijn zoals ik of jij maar die er wel zijn en waar zulke dingen goed voor zijn om te horen.
Die mensen speculeren. Die beleggen niet.
  zondag 23 januari 2022 @ 21:29:52 #92
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203338472
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Die mensen speculeren. Die beleggen niet.
Dat kun je mooi vinden maar feitelijk blijft het natuurlijk beleggen. Of het verstandig is dat is een ander verhaal en daarom is het goed dat er een realistisch beeld wordt geschetst wat niet per se jouw denkwijze, jouw perspectief en jouw referentiekader afbakent.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203338543
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:29 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Dat kun je mooi vinden maar feitelijk blijft het natuurlijk beleggen. Of het verstandig is dat is een ander verhaal en daarom is het goed dat er een realistisch beeld wordt geschetst wat niet per se jouw denkwijze, jouw perspectief en jouw referentiekader afbakent.
Of je volgt gewoon de definities als je denkt alle wijsheid in pacht te hebben. Beleggen is voor de lange termijn. Niet voor snel en nu. Dan ben je aan het speculeren.

Verder kan je wel op mij gaan spelen, maar je draagt echt nog nul bij anders dan paniek zaaien en gebruikelijke termen verwarren. Verder een fijn leven dus, en neem een doos tissues voor al die emotie in je posts. Je leest als iemand die een keer bang verkocht heeft toen er een dip was.
pi_203338579
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:26 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Ik geef in mijn posts ook geen voorkeur weer als het goed wordt gelezen. Er bestaan ook mensen die liever beleggen met meer risico dan met ETF's, mijn post was daarom gericht op álle doelgroepen. Mochten er mensen zijn die bijvoorbeeld niet beleggen met geld wat zij kwijt kunnen of ''snel'' aan geld willen komen, dan adviseer ik om je te verdiepen in deze wereld. Er kan dan bijvoorbeeld stoer door een user worden gezegd dat het dramatisch is maar er bestaan meer mensen op de wereld en voor de eén is beleggen niet zo geschikt als voor de ander. Dat is gewoon de realiteit en ik vind dat er dan een zo realistisch mogelijk beeld van beleggen mag worden geschept. Niet zozeer gericht op dé belegger die alleen belegt in bijvoorbeeld ETF's en alleen maar belegt met geld wat diegene opzij zet, zo zit de wereld niet in elkaar dat alleen dat soort mensen beleggen.

Ik geef aan dat ETF's risicobeperkend zijn en dat er ook doelgroepen zijn die anders omgaan met het beleggen. Voor hen geef ik aan dat beleggen risicovol kan zijn en dat er geen garanties in de beleggingswereld zitten. Dat is gewoon feitelijk. Als men adviseert om te gaan voor ETF's dan kan dat en dat wordt in dit topic ook gedaan maar ik richt mij met dit onderwerp ook op mensen die dit niet doen.

Ik zou investeren in iets anders dan ETF's ook niet zozeer gokken noemen als je je voldoende verdiept en het goed in de gaten houdt. ETF's zijn risicobeperkend en wil men snel winst boeken dan hoort daar ook een groter risico bij.
[..]
Ik heb het sneller gezien met aandelen maar ik zeg daarmee ook niet dat men moet beleggen in aandelen dan in ETF's. Voor een sneller winstgevend resultaat gaat het nu eenmaal sneller om te beleggen in aandelen die rendabel zijn omdat je daarmee snel meer winst kunt pakken maar tegelijkertijd meer risico hebt op verlies. Betekent dit dat ik het adviseer om te gaan voor snelle winst? Nee. Betekent dit dat ik het per se adviseer om te gaan voor aandelen dan in ETF's? Ook niet.. Voordat mijn posts weer met oordeel worden geïnterpreteerd terwijl dat nergens uit blijkt.
Ik vind je verhaal van de snelle winst een vreemde.

Je neemt meer risico maar die is tweezijdig. Je snelle winst verhaal is net zozeer een snel verlies verhaal. Op de lange termijn zou het gemiddeld ook niet moeten uitmaken, qua verwachting iig. Maar die verwachting kan wel anders worden in de toekomst.. Anyhow, tweezijdig risico, veel meer volatiliteit tov het te verwachten rendement.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 23 januari 2022 @ 21:39:07 #95
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203338616
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Of je volgt gewoon de definities als je denkt alle wijsheid in pacht te hebben. Beleggen is voor de lange termijn. Niet voor snel en nu. Dan ben je aan het speculeren.

Verder kan je wel op mij gaan spelen, maar je draagt echt nog nul bij anders dan paniek zaaien en gebruikelijke termen verwarren. Verder een fijn leven dus, en neem een doos tissues voor al die emotie in je posts. Je leest als iemand die een keer bang verkocht heeft toen er een dip was.
Nee maar ik vind het wel ironisch hoe je zo op de man speelt terwijl ik tot op heden, en ik doe dit al vrij lang, nog geen enkele slechte ervaring heb gehad met beleggen en het prima doe. Ik kom zelf dus wel af en toe buiten en tref ook mensen die anders zijn dan ik, wellicht is het ook eens goed om je horizon te verbreden. Naar buiten gaan en andere mensen treffen zal je goed doen, dan hoef je niet zo gefrustreerd op je toetsenbord te typen aangezien ik zeker weet dat er users zullen zijn in dit topic die nog geen idee hebben wat beleggen inhoudt. Je kunt ook over de risico's van beleggen hebben als jezelf nog niet te maken hebt gehad met risico's: dat heet weten waar je het over hebt en weten hoe het zou kunnen gaan. Dat je je aangevallen valt door constateringen zegt meer iets over jezelf, geen idee wat er mankeert maar ik wens je veel wijsheid toe.
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik vind je verhaal van de snelle winst een vreemde.

Je neemt meer risico maar die is tweezijdig. Je snelle winst verhaal is net zozeer een snel verlies verhaal. Op de lange termijn zou het gemiddeld ook niet moeten uitmaken, qua verwachting iig. Maar die verwachting kan wel anders worden in de toekomst.. Anyhow, tweezijdig risico, veel meer volatiliteit tov het te verwachten rendement.
Er zijn mensen die snel winst willen behalen. Nogmaals, ik geef niet aan dat ik daar een voorkeur voor heb. Ik weet ook niet waarom ik mijn posts steeds moet uitleggen en herhalen terwijl het heel duidelijk staat weergeven.

Er zijn mensen die snel winst willen boeken, die mensen heb je óók. Dan wordt er niet gekeken naar gemiddelden en verwachtingen op de lange termijn. Beleggers bestaan niet uit eén soort doelgroep die op eén soort manier beleggen. Dit is een gegeven, geen voorkeur en niet iets waar je logica achter hóeft te zoeken. Het is een gegeven dat er verschillende beleggers bestaan, waardoor ik dus nogmaals niet aangeef dat ík zo beleg of dat het mijn voorkeur heeft. Het is een realistische weergave van de beleggingswereld dat niet iedereen hetzelfde belegt en dat is essentieel om te weten voor mensen die meelezen met dit topic.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203338696
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:39 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[
Er zijn mensen die snel winst willen behalen. Nogmaals, ik geef niet aan dat ik daar een voorkeur voor heb. Ik weet ook niet waarom ik mijn posts steeds moet uitleggen en herhalen terwijl het heel duidelijk staat weergeven.

Er zijn mensen die snel winst willen boeken, die mensen heb je óók. Dan wordt er niet gekeken naar gemiddelden en verwachtingen op de lange termijn. Beleggers bestaan niet uit eén soort doelgroep die op eén soort manier beleggen. Dit is een gegeven, geen voorkeur en niet iets waar je logica achter hóeft te zoeken. Het is een gegeven dat er verschillende beleggers bestaan, waardoor ik dus nogmaals niet aangeef dat ík zo beleg of dat het mijn voorkeur heeft. Het is een realistische weergave van de beleggingswereld dat niet iedereen hetzelfde belegt.
Als de strategie niet bedoelt is voor lange termijn noemen we dat speculeren, dat er een grijs gebied tussen de twee zit is prima en wil ik best toegeven maar als je het over snelle winst najagen hebt waarmee je effectief tweezijdig risico accepteert is dat niet een strategie die je met hoge zekerheid een positief rendement levert. Cq geen beleggen.

Je mag speculanten tot de beleggingswereld rekenen.. Je mag zeggen dat speculanten hun geld op manier x hebben belegd, maar het zijn geen beleggers maar speculanten in dat geval.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 23 januari 2022 @ 21:46:05 #97
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203338736
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als de strategie niet bedoelt is voor lange termijn noemen we dat speculeren, dat er een grijs gebied tussen de twee zit is prima en wil ik best toegeven maar als je het over snelle winst najagen hebt waarmee je effectief tweezijdig risico accepteert is dat niet een strategie die je met hoge zekerheid een positief rendement levert. Cq geen beleggen.

Je mag speculanten tot de beleggingswereld rekenen.. Je mag zeggen dat speculanten hun geld op manier x hebben belegd, maar het zijn geen beleggers maar speculanten in dat geval.
Dat hangt er vanaf, als je je enorm verdiept in een bedrijf en in statistieken dan kun je een goede strategie bepalen. Beleggen is het investeren van geld met de bedoeling daarmee in de toekomst financieel voordeel te behalen en ook als je bereid bent om een groot risico te nemen, of het verstandig is daargelaten, kan dit een goede strategie zijn. Ik benadruk hiermee 'kán', het is enorm afhankelijk van jezelf.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203338746
Ik ben wel een stock picker overigens. Wel nuchter genoeg dat ik vind dat je pas over 20 jaar wat mag zeggen over hoe goed.

Vooralsnog vind ik dat ik veel te veel handel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203338781
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:46 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf, als je je enorm verdiept in een bedrijf en in statistieken dan kun je een goede strategie bepalen. Beleggen is het investeren van geld met de bedoeling daarmee in de toekomst financieel voordeel te behalen en ook als je bereid bent om een groot risico te nemen, of het verstandig is daargelaten, kan dit een goede strategie zijn. Ik benadruk hiermee 'kán', het is enorm afhankelijk van jezelf.
Nadruk op snel. Snelll. Alle aandelen op de korte termijn is tarrot kaarten lezen. En geen beleggen.

En nee er zit een verschil tussen speculeren en beleggen en dat wordt niet gecovered door die definitie van jou.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 23 januari 2022 @ 21:50:56 #100
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203338827
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nadruk op snel. Snelll. Alle aandelen op de korte termijn is tarrot kaarten lezen. En geen beleggen.

En nee er zit een verschil tussen speculeren en beleggen en dat wordt niet gecovered door die definitie van jou.
Ik ben het er niet mee eens als je je er voldoende in verdiept. Tuurlijk zijn er risico's aan verbonden en kan het alle kanten opgaan maar dit geldt zeker niet voor alle aandelen en zeker niet in alle gevallen als je er op tijd bij bent.

Agree to disagree dan maar.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')