abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203192372
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 14 januari 2022 @ 20:31:04 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_203192391
Ik wandel ook liever dan dat ik hardloop hoor. Maar het hardlopen doe ik voornamelijk weer voor conditie / cardio.
disclaimer
pi_203192519
Wandelen = _O_ kan niet anders zeggen.
Voor hoofd en lijf.
Hardlopen begon ik ook aan, onder begeleiding van Evi, maarrrrrr met al mijn overgewicht zonder ooit hardgelopen te hebben :')
mijn knieën zeiden :W :W doe het zelf. Heel traject met orthopeden, speciale fysiotherapie, op krukken gelopen.. dus mensen met overgewicht, weest voorzichtig :o

Afgelopen week weer meer gefietst dan gewandeld, dus benieuwd wat de weegschaal doet zondag!
Eten en geen tussendoortjes ging wel oké.
Woensdagavond paar wijn. :+
Vanaaf ook >:)
pi_203192541
Wandelen blijft hier helaas nog steeds beperkt, vannacht kon ik weer niet op mijn pijnlijke heup liggen na een wandeling van ruim een uur woensdag.
Ik ben best blij dat sporten voor mij niet de sleutel tot afvallen is
pi_203192802
Hysterische TT :D

Ik ben bekend met de ''runners high'' maar kan me er werkelijk niets bij voorstellen :N Er is iets mis met mijn heupen, fikse bekkeninstabiliteit gehad tijdens mijn zwangerschap én een regelmatig ontstoken knie maakt dat ik er niet aan begin.

Wandelen is wel echt een verslaving geworden de afgelopen 2 jaar, ik kan en wil niet meer zonder. Op een stormachtige dag verveel ik me dan ook stierlijk en ik merk dat ik er mentaal niet blij van word..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203193541
Wandelen vind ik wel fijn, maar wel op een doorlooptempo. Van langzaam lopen krijg ik onwijs pijn in mijn rug.
Hardlopen kan ik niet met mijn krakkemikkige lijf 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203193657
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:18 schreef Vicky het volgende:
Wandelen vind ik wel fijn, maar wel op een doorlooptempo. Van langzaam lopen krijg ik onwijs pijn in mijn rug.
Hardlopen kan ik niet met mijn krakkemikkige lijf 🤣
Inderdaad, lekker doorstampen met 6 km/h O+
pi_203193718
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:23 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Inderdaad, lekker doorstampen met 6 km/h O+
Dan gaat mijn heup na 5 minuten al protesteren, ik moet mijn echtgenoot altijd afremmen. Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.
pi_203193741
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dan gaat mijn heup na 5 minuten al protesteren, ik moet mijn echtgenoot altijd afremmen. Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.
Dan moet je het niet doen nee ;) Als mijn heup of knie opspeelt red ik het ook niet hoor!
pi_203194899
quote:

[..]
Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.
Ik loop ook zoiets ja. Meestal neem ik mijn hond mee, dus dan sta je al de halve tijd stil :P

Maar waar ik voorheen van mezelf 'moest' hardlopen, want oh het was zo goed, ben ik nu heel blij dat ik tot het inzicht ben gekomen dat wandelen ook meer dan prima is.
pi_203196712
quote:

Ik ook.
En ik loop graag op eigen tempo. Dus 99/100 loop ik alleen. Heerlijk! O+
pi_203215884
Lijstje vandaag extra typisch weekendlijstje maar evengoed maar 1500 kcal :D
S: 75 min boksen
O: eiwitshake
L: 2 worstenbroodjes
T: melkunie proteïnetoetje
D: verse pizza van de ah
pi_203218066
1 kilo erbij }:|
Bijzonder met al dat gefiets... maar ik denk dat ik wel wat verborgen kcal kan traceren Blues o|O
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 13:47:00 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_203219819
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:13 schreef Blues het volgende:
Bijzonder met al dat gefiets... maar ik denk dat ik wel wat verborgen kcal kan traceren Blues o|O
Hier ook (alleen heb ik niet gefietst ;( ) en ik probeer vanaf 3 januari weer terug te gaan in netjes kha maar vind het lastig :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_203219870
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:13 schreef Blues het volgende:
Allemaal spieren!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_203220851
Hallo ik ben ook nog steeds dik. :W
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203220939
Nou, die 75 is nog niet bereikt, de weegschaal blijft 75,3 aangeven, maar ach. Ik merk wel dat meer broeken in de taille echt te los zitten, dus er gaat weer wat op de stapel voor Vinted en ik ga eens kijken of ik wat oudere broeken weer pas.
pi_203220994
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

Allemaal spieren!
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2022 14:43 schreef Lonaa het volgende:
Hallo ik ben ook nog steeds dik. :W
Zie je *G*
pi_203221268
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 14:50 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Zie je *G*
Mwoah. :') :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203249386
Ik kom binnenvallen met een vraag.

In de loop van vorig jaar begon ik te beseffen dat ik m'n routines voor altijd aan moet passen. Ik werk al twee jaar thuis met één pauze van een maand en het werk gaat nooit meer worden als voorheen. Dat betekent voor mij dat ik mijn vaste fietstochten niet meer heb (2 uur per werkdag) en dat ik meer eet (door uitgebreider te lunchen bijvoorbeeld).

Wat eten betreft is de knop omgegaan: ik houd m'n calorieen braaf bij en zit al sinds november in het gareel, ondanks de feestdagen. Maar beweging is lastiger voor me om braaf te doen. Ik heb een tijd dagelijks gewandeld en een tijd aan hardlopen gedaan, maar dat ebt op den duur weg als er iets in m'n routine verandert. Ik denk dat wat sociale 'dwang' me kan helpen. Ik ben op zoek naar een online gemeenschap waar ik leuke mensen kan vinden die soortgelijke doelen hebben. Hebben jullie daar misschien tips voor? Ik heb een Apple Watch en het lijkt me in ieder geval aardig om die te gebruiken voor het uitwisselen van/gezamenlijk werken aan statistieken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203249440
Ik ben deze week een weekje in Spanje. Maar aangezien ik vorig weekend ook al weg was ga ik proberen redelijk braaf (redelijk, dus ook af en toe zondigen) te eten. Ofja, belangrijkste vind ik dat kcal tekort. En aangezien ik normaal toch al nooit ontbijt zou ik toch met 3en lunch van zo'n 600 kcal, een diner van 1000 kcal en een snack van 200 kcal uit moeten komen. Vooral aangezien je deze dagen ook veel wandelend. En wil eindelijk ook eens de balans vinden tussen genieten op vakantie maar wel aan je doelen blijven werken.
pi_203249441
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom binnenvallen met een vraag.

In de loop van vorig jaar begon ik te beseffen dat ik m'n routines voor altijd aan moet passen. Ik werk al twee jaar thuis met één pauze van een maand en het werk gaat nooit meer worden als voorheen. Dat betekent voor mij dat ik mijn vaste fietstochten niet meer heb (2 uur per werkdag) en dat ik meer eet (door uitgebreider te lunchen bijvoorbeeld).

Wat eten betreft is de knop omgegaan: ik houd m'n calorieen braaf bij en zit al sinds november in het gareel, ondanks de feestdagen. Maar beweging is lastiger voor me om braaf te doen. Ik heb een tijd dagelijks gewandeld en een tijd aan hardlopen gedaan, maar dat ebt op den duur weg als er iets in m'n routine verandert. Ik denk dat wat sociale 'dwang' me kan helpen. Ik ben op zoek naar een online gemeenschap waar ik leuke mensen kan vinden die soortgelijke doelen hebben. Hebben jullie daar misschien tips voor? Ik heb een Apple Watch en het lijkt me in ieder geval aardig om die te gebruiken voor het uitwisselen van/gezamenlijk werken aan statistieken.
Wij kunnen je hier wel uitfoeteren als je een dag hebt liggen larven op de bank?
pi_203249549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wij kunnen je hier wel uitfoeteren als je een dag hebt liggen larven op de bank?
Da's heel aantrekkelijk, al vind ik het leuker om te zien dat ik sneller een trap opga dan jij bijvoorbeeld. :+ Ik kick op statistieken, maar m'n luiheid is érg hardnekkig. Hoe iemand een jaar lang 12.000 stappen per dag weet te zetten is me een raadsel - ik heb er grote bewondering voor.

M'n eerste doel is om de drie activiteitsringen van Apple elke dag vol te maken. Voor de meesten hier is dat waarschijnlijk een belachelijk laag doel: 300 kcal per dag aan actieve calorieen verbranden, 30 minuten training per dag (van de categorie minimaal een stevige wandeling) en minstens 12 uren per dag 1 minuut bewegen.
pi_203249564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Da's heel aantrekkelijk, al vind ik het leuker om te zien dat ik sneller een trap opga dan jij bijvoorbeeld. :+ Ik kick op statistieken, maar m'n luiheid is érg hardnekkig. Hoe iemand een jaar lang 12.000 stappen per dag weet te zetten is me een raadsel - ik heb er grote bewondering voor.

M'n eerste doel is om de drie activiteitsringen van Apple elke dag vol te maken. Voor de meesten hier is dat waarschijnlijk een belachelijk laag doel: 300 kcal per dag aan actieve calorieen verbranden, 30 minuten training per dag (van de categorie minimaal een stevige wandeling) en minstens 12 uren per dag 1 minuut bewegen.
Behehe, ik denk dat je de meeste van ons ernstig overschat :D
pi_203249637
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:33 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben deze week een weekje in Spanje. Maar aangezien ik vorig weekend ook al weg was ga ik proberen redelijk braaf (redelijk, dus ook af en toe zondigen) te eten. Ofja, belangrijkste vind ik dat kcal tekort. En aangezien ik normaal toch al nooit ontbijt zou ik toch met 3en lunch van zo'n 600 kcal, een diner van 1000 kcal en een snack van 200 kcal uit moeten komen. Vooral aangezien je deze dagen ook veel wandelend. En wil eindelijk ook eens de balans vinden tussen genieten op vakantie maar wel aan je doelen blijven werken.
Ik ben zelf de feestdagen (twee kinderen jarig, ikzelf jarig, Sint Maarten, Sinterklaas, kerst en de jaarwisseling) doorgekomen door het ontbijt regelmatig over te slaan en keuzes te maken tussen de lekkernijen. Ik heb daarnaast een heel specifiek streven voor het calorietekort dat ik per week wil bereiken. Dat betekent dat ik een slechtere dag in diezelfde week nog kan compenseren met een strenge dag en dat helpt me de hier zo treffend omgeschreven, weinig constructieve gedachten als 'alles is nu toch verloren dus laat ik eten wat ik wil' te voorkomen.

Ik ben zelf zoals ik al zei een statistiekfreak. Ik profiteer daarvan, maar ik kan me voorstellen dat anderen er niet goed van worden om alles bij te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')