abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203492429
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:11 schreef jurjen3000 het volgende:

[..]
Hier ook inderdaad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb noch gegoogled noch logisch geredeneerd bij a) en b)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203507665
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 18:19 schreef redrock63 het volgende:

[..]
SPOILER
Ik heb dit (foute) antwoord / deze redenering meerdere keren voorbij horen/zien komen en ik snap het echt niet. Als je ook maar één keer een AIVD puzzel hebt gedaan, of een antwoordendocument hebt bekeken, dan weet je toch dat de oplossing niet is: "gooi wat random informatie van de helft van de opgave in Google en dan is de bovenste hit je antwoord" :p
pi_203538934
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 20:00 schreef billiebob123 het volgende:

[..]
Ik heb dit (foute) antwoord / deze redenering meerdere keren voorbij horen/zien komen en ik snap het echt niet. Als je ook maar één keer een AIVD puzzel hebt gedaan, of een antwoordendocument hebt bekeken, dan weet je toch dat de oplossing niet is: "gooi wat random informatie van de helft van de opgave in Google en dan is de bovenste hit je antwoord" :p
SPOILER
pi_203542715
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:05 schreef redrock63 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_203545657
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:29 schreef billiebob123 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_203547790
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 20:00 schreef billiebob123 het volgende:

[..]
Bij 7 hielp dat wel gelukkig ;)
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_203594635
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 19:51 schreef CarloV het volgende:

[..]
Ik heb noch gegoogled noch logisch geredeneerd bij a) en b)
SPOILER
Is het Bing? :P
pi_203594953
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:31 schreef Beerrend het volgende:

[..]
Wikipedia search helpt ook vaak beter dan Google, helemaal als je een kopie van Wikipedia op je eigen pc zet.
pi_203604398
quote:
12s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:59 schreef thabit het volgende:

[..]
Wikipedia search helpt ook vaak beter dan Google, helemaal als je een kopie van Wikipedia op je eigen pc zet.
Shit! Ze hebben me door!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:31 schreef Beerrend het volgende:

[..]
Duckduckgo ;)
pi_203726458
Om even de stilte te doorbreken:

Ik heb na de deadline 8 nog weten te ontcijferen, maar ik zag geen link met de hint die de AIVD geeft. Kreeg vandaag opeens een ingeving dat er misschien nog een stap in zat, en inderdaad.
Maar nu heb ik nog steeds geen link met de hint en ik heb nu ook geen idee meer wat de puzzelmakers precies wilden zien bij zowel de sleutel als de inhoud :?
Moet ik dan nóg verder zoeken, of is dit het en heb ik wellicht een handigheidje gerelateerd aan de hint gemist?

Edit: never mind..... :|W

[ Bericht 3% gewijzigd door Legoblokje op 18-02-2022 19:28:17 ]
pi_203765000
Een nieuwe winnaar, zo lijkt het (hier 93 punten).
pi_203765047
quote:
11s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:18 schreef thabit het volgende:
Nu maar hopen dat ze op Fok zitten zodat we ze met z'n allen kunnen feliciteren :p
pi_203765224
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:23 schreef Beerrend het volgende:

[..]
Nu maar hopen dat ze op Fok zitten zodat we ze met z'n allen kunnen feliciteren :p
Daar ben ik idd ook benieuwd naar, of de winnaars ook op Fok komen.

En @CarloV: delen wij de 2e plek nu? Ook leuk toch ...? :)

En wat fijn van de AIVD dat we zo snel een uitslag kregen...!
pi_203765366
quote:
Ook een mooie score hoor ^O^ !
pi_203765510
Meer punten dan vorig jaar (23 --> 27 punten), dus doelstelling bereikt 🤗
pi_203765602
32 punten dankzij mijn ultieme gok van KLOOSTER bij de Zweedse puzzel (zoveel omschrijvingen met 'baas van een...' zijn er niet) 8-)
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_203765897
Top 25, precies m'n doel bereikt!

Ik ben het nog steeds niets eens met de schaakpuzzel, rechts kan de koningin nog steeds blokkeren in plaats van slaan, maar gelukkig had ik 'm wel goed.
pi_203765954
Wel grappig om te zien dat een Caesarversleuteling tot een bonuspunt leidt.
pi_203766076
je zal toch maar op een half puntje van plek 2 eindigen omdat je bij vraag 13c niet de getallen behorend bij 5^5 hebt ingevuld, maar die van 4^5 (die dus al gegeven was) .... :'(
pi_203767192
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:21 schreef IshaD het volgende:
Top 25, precies m'n doel bereikt!

Ik ben het nog steeds niets eens met de schaakpuzzel, rechts kan de koningin nog steeds blokkeren in plaats van slaan, maar gelukkig had ik 'm wel goed.
Blokkeren mocht niet, in het gevraagde format moest wit per se slaan. Ondanks dat had ik ook een andere oplossing voor het rechterbord (Bn6+ Qxn6 Qo4#) omdat mijn FEN qua pionnen iets anders was, ik denk dat ze hier wel aardig mild zijn geweest.
pi_203767876
Een mat in 2 moet natuurlijk wel voor alle mogelijke tegenzetten werken, en dat is hier het geval. Gevraagd werd de variant met de slagzet te noteren.

Waar het in deze opgave natuurlijk echt om ging, is dat de stellingen uit echte partijen kwamen, van een zekere wereldkampioen genaamd Max.
pi_203767987
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:23 schreef Beerrend het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:36 schreef PZZLD het volgende:

[..]
Daar ben ik idd ook benieuwd naar, of de winnaars ook op Fok komen.

En @:CarloV: delen wij de 2e plek nu? Ook leuk toch ...? :)

En wat fijn van de AIVD dat we zo snel een uitslag kregen...!
Heel leuk dat de uitslag er zo snel is!

Wij zijn TeamTHT en hebben dit jaar 99 punten gehaald. Normaal zitten wij niet op FOK! (maar lezen stiekem wel met jullie mee).

In het laatste weekend voor de inleverdatum is het alsnog gelukt om opgave 3 op te lossen waardoor we hoopten eindelijk bij de club van 100 te behoren. Helaas zijn we 1 punt misgelopen op opgave 13a waar een ander antwoord werd gezocht dan dat wij gaven.

We willen de puzzelmakers en puzzelaars bedanken voor een onwijze editie van de AIVD kerstpuzzel en we zien jullie volgend jaar weer :)
pi_203768020
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:03 schreef TeamTHT het volgende:

[..]
[..]
[..]

Wij zijn TeamTHT en hebben dit jaar 99 punten gehaald. Normaal zitten wij niet op FOK! (maar lezen stiekem wel met jullie mee).

In het laatste weekend voor de inleverdatum is het alsnog gelukt om opgave 3 op te lossen waardoor we hoopten eindelijk bij de club van 100 te behoren. Helaas zijn we 1 punt misgelopen op opgave 13a waar een ander antwoord werd gezocht dan dat wij gaven.

We willen de puzzelmakers en puzzelaars bedanken voor een onwijze editie van de AIVD kerstpuzzel en we zien jullie volgend jaar weer :)
Gefeliciteerd!
pi_203768342
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:03 schreef TeamTHT het volgende:

[..]
[..]
[..]

van harte!
ben wel nieuwsgierig wat jullie antwoord bij 13a dan was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')