abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203278474
quote:
SPOILER: 3 alternatief antwoord
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Respect! En je wist ook al dat ze de hints ieder jaar in pigPEN (ROZENkruisers) publiceren.
pi_203336011
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_203337838
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:36 schreef BigFurryMonster het volgende:

[..]
SPOILER
Naar mijn mening niet 'sluitend' genoeg. Maar bovendien wordt die nog uitgegeven.
pi_203435581
16. het is een bekend spel, versie 2021
pi_203436103
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:26 schreef redrock63 het volgende:
16. het is een bekend spel, versie 2021
SPOILER
pi_203439973
Iemand tips voor een uitdagend puzzelboek?
pi_203440150
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:28 schreef TeddebBraak het volgende:
Als je iets zoekt wat lijkt op deze kerstpuzzel heb je twee GCHQ puzzelboeken. Dit is wel in het Engels, voor wat het waard is. Linkje naar deel 1: https://www.bol.com/nl/nl(...)ok/9200000066313880/
pi_203440341
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:28 schreef TeddebBraak het volgende:
Als je op zoek bent naar moeilijke, handgemaakte logische puzzels, dan kan ik https://www.gmpuzzles.com/blog/ van harte aanraden. Ik geloof dat ze ook boekjes/pdfs verkopen, die moet je dan alleen zelf even printen :)
pi_203447866
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:36 schreef BigFurryMonster het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_203451091
O
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:03 schreef redrock63 het volgende:

[..]
SPOILER
Ook niet 'sluitend' genoeg. Het is dan gewoon letterlijk de omschrijving.. ;)
pi_203455258
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:05 schreef billiebob123 het volgende:
O
[..]
Ook niet 'sluitend' genoeg. Het is dan gewoon letterlijk de omschrijving.. ;)
Eens. Wel bijzonder dat we het 2 weken na de deadline nog steeds niet weten!
pi_203455423
Volgens mij is het al voorbij gekomen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 15:30 schreef Nikkie72 het volgende:

[..]
SPOILER
pi_203466113
quote:
Volgens mij is het al voorbij gekomen :P
Ah, ja! Die had ik wel al voorbij zien komen, maar die vond ik wat obscuur en had geen pagina op wikipedia, dus ik was er niet zeker van. Maar dat zal 'm wel zijn dan!

Trouwens. Eerder in dit topic schreef iemand dat het antwoord op een vraag werd gevonden door het een en ander op Google in te tikken. Nu ben ik wel benieuwd bij welke vraag dat was!
pi_203466392
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:30 schreef WitteIris het volgende:

[..]
Ah, ja! Die had ik wel al voorbij zien komen, maar die vond ik wat obscuur en had geen pagina op wikipedia, dus ik was er niet zeker van. Maar dat zal 'm wel zijn dan!

Trouwens. Eerder in dit topic schreef iemand dat het antwoord op een vraag werd gevonden door het een en ander op Google in te tikken. Nu ben ik wel benieuwd bij welke vraag dat was!
Ik weet niet waar die user al dan niet op doelde, maar bv. hier eentje die te googlen was:
SPOILER: Welke opgave bedoel ik?
SPOILER: Waar kun je dan precies op zoeken?
pi_203468104
Er is nog wel meer te googlen:

SPOILER
pi_203470252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:55 schreef jurjen3000 het volgende:
Toch altijd weer fijn als je een vraag ver genoeg hebt ontcijferd dat google je de suggestie geeft hoe die verder zal gaan, doordat genoeg andere puzzelaars er ook al op gezocht hebben. _O_ _O_ _O_
Dit was het oorspronkelijke bericht waar ik op doelde.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 00:59 schreef Legoblokje het volgende:
Er is nog wel meer te googlen:

SPOILER
Ah, interessant!
7 wordt wel heel makkelijk zo, al zal die voor de meeste puzzelaars geen probleem zijn geweest.
Als je bij 16 het idee hebt om de woorden in te delen in woorden van lengte 4 en anagrammen te maken, dan kan ik me niet voorstellen dat dit iemand geholpen heeft. Thanks voor het toevoegen in het overzicht in ieder geval.
15 ook niet zo nuttig zoals je al aangaf.
Ik kan me bij 17 wel voorstellen dat iemand hulp heeft gehad door het begin in te typen. Ik ben benieuwd of dat is waar jurjen3000 op doelde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik weet niet waar die user al dan niet op doelde, maar bv. hier eentje die te googlen was:
SPOILER: Welke opgave bedoel ik?
SPOILER: Waar kun je dan precies op zoeken?
Hierbij denk ik wel dat dit ook de bedoeling was van de puzzelmakers. Kan me niet voorstellen dat iemand die op een andere manier heeft opgelost.
pi_203470671
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 10:59 schreef WitteIris het volgende:
[..]
Hierbij denk ik wel dat dit ook de bedoeling was van de puzzelmakers. Kan me niet voorstellen dat iemand die op een andere manier heeft opgelost.
Je weet het jaar, en er staat erg vaak 15. Beetje brainstormen en je bent er.
pi_203470861
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:34 schreef thabit het volgende:

[..]
Dit was denk ik de gezochte oplosrichting inderdaad. Misschien dat ze ook het idee hadden dat de reeks makkelijk vindbaar was, maar als je niet juist zoekt komt hij niet zo naar boven in ieder geval. Bijvoorbeeld zonder dubbele quotes, is hopeloos.
pi_203471716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dit was denk ik de gezochte oplosrichting inderdaad. Misschien dat ze ook het idee hadden dat de reeks makkelijk vindbaar was, maar als je niet juist zoekt komt hij niet zo naar boven in ieder geval. Bijvoorbeeld zonder dubbele quotes, is hopeloos.
Zonder dubbele quotes vind ik 'm ook, ook in een incognito tab, ook op een vpn met een Belgisch IP, maar als ik een Duits IP kies vind ik 'm niet. Zit je toevallig in het buitenland of gebruik je een buitenlands IP?
pi_203471746
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:34 schreef thabit het volgende:

[..]
Ik kan me wel voorstellen dat je deze kunt oplossen zonder zoekmachine, maar wie heeft deze gevonden zonder de reeks in een zoekmachine te gooien?
pi_203471913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 12:58 schreef WitteIris het volgende:

[..]
Zonder dubbele quotes vind ik 'm ook, ook in een incognito tab, ook op een vpn met een Belgisch IP, maar als ik een Duits IP kies vind ik 'm niet. Zit je toevallig in het buitenland of gebruik je een buitenlands IP?
O, dat is grappig. Inderdaad zat ik via een vpn. Op mijn eigen ip vind ik het inderdaad wel… naja, dan heb ik niks gezegd. :X
pi_203472184
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 13:00 schreef WitteIris het volgende:

[..]
Ik kan me wel voorstellen dat je deze kunt oplossen zonder zoekmachine, maar wie heeft deze gevonden zonder de reeks in een zoekmachine te gooien?
Dit is hoe ik het heb gedaan. ;)
pi_203486005
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 13:35 schreef thabit het volgende:

[..]
Dit is hoe ik het heb gedaan. ;)
Hier ook inderdaad.
SPOILER
AIVD puzzel 2024:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14abc, 15, 16, 17, 18a, 19, 22, 24abc, 25abc, 27
pi_203490615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 10:59 schreef WitteIris het volgende:

[..]
Dit was het oorspronkelijke bericht waar ik op doelde.
[..]
Ah, interessant!
7 wordt wel heel makkelijk zo, al zal die voor de meeste puzzelaars geen probleem zijn geweest.
Als je bij 16 het idee hebt om de woorden in te delen in woorden van lengte 4 en anagrammen te maken, dan kan ik me niet voorstellen dat dit iemand geholpen heeft. Thanks voor het toevoegen in het overzicht in ieder geval.
15 ook niet zo nuttig zoals je al aangaf.
Ik kan me bij 17 wel voorstellen dat iemand hulp heeft gehad door het begin in te typen. Ik ben benieuwd of dat is waar jurjen3000 op doelde.
[..]
SPOILER
pi_203490848
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 18:19 schreef redrock63 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER: 16
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')