Heb ik nog wel zitten proberen, maar kreeg er niks uit.quote:Op woensdag 19 januari 2022 09:47 schreef Erbo79 het volgende:
Opgave 16: Na het lezen van de hint weet ik zeker dat ik slechts tot halverwege ben gekomen... Wie heeft de volgende stap wel gezet?
Als jij hem als voormalig winnaar al niet wist te vinden is hij misschien toch moeilijker dan ik dacht... ik had echt de indruk dat hij erg eenvoudig was.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Heb ik nog wel zitten proberen, maar kreeg er niks uit.
Ik zie nu wat ik fout heb gedaan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als jij hem al voormalig winnaar al niet wist te vinden is het misschien toch moeilijker dan ik dacht... ik had echt de indruk dat hij erg eenvoudig was.
Mijn stappenplan:quote:Op woensdag 19 januari 2022 09:52 schreef billiebob123 het volgende:
Herinnering! Hoewel de hints al een voorzetje geven, ben ik benieuwd naar de complete gedachtengang. Dus als je de moeite zou willen nemen.. graag
SPOILER: 13eOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:05 schreef IshaD het volgende:
Dat was ook mijn vergeefse gedachte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 16Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas kon ik daar niks leesbaars mee maken.SPOILER: 16Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 00:44 schreef Athos3000 het volgende:
[..]
Huh? Maar jij hebt hem toch ook?Respect!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:24 schreef GreatEgret het volgende:
[..]
Dat was ook mijn vergeefse gedachte.SPOILER: 16Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas kon ik daar niks leesbaars mee maken.SPOILER: 16Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb 'm nu! Leuk bedachtquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Heb ik nog wel zitten proberen, maar kreeg er niks uit.![]()
Wijze les: zoek overal naar patronen.![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:28 schreef IshaD het volgende:
Argh, daar baal ik een beetje van. Wel aan die tweede optie gedacht, niet meer geprobeerd. Nu alsnog ontcijferd. Les voor de volgende keer: alles proberen wat me te binnen schiet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gelukkig wel! Ik vond de zin te raar en er moest iets met die X en Y zijn...quote:Op woensdag 19 januari 2022 09:47 schreef Erbo79 het volgende:
Opgave 16: Na het lezen van de hint weet ik zeker dat ik slechts tot halverwege ben gekomen... Wie heeft de volgende stap wel gezet?![]()
Jammer dat er geen hint in de stormlus van 24a zat. Die was precies 64 letters lang, dus ze hadden heel mooi een hintletter op elke macht van 2 kunnen plaatsen.
Of ze hadden in opgave 8 een hint kunnen verstoppen door voor elk groepje van 3 basen (codon) de letter te nemen van het aminozuur waar het de code voor is. Dat was gaaf geweest!![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:50 schreef Erbo79 het volgende:
Jammer dat er geen hint in de stormlus van 24a zat. Die was precies 64 letters lang, dus ze hadden heel mooi een hintletter op elke macht van 2 kunnen plaatsen.
Of ze hadden in opgave 8 een hint kunnen verstoppen door voor elk groepje van 3 basen (codon) de letter te nemen van het aminozuur waar het de code voor is. Dat was gaaf geweest!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Grrrr... 24aSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoewel ik de vraag bij 25 wel heb kunnen ontcijferen en het antwoord heb, heb ik toch niet alle logica kunnen ontdekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie wil mij in een pb de overige logica sturen?![]()
Tja, ik heb 16 dus ook fout. Maar daar was ik al niet gerust op, nog voordat ik hem überhaupt had ingeleverd. Het zij zo.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:59 schreef Nikkie72 het volgende:
Hoewel ik de vraag bij 25 wel heb kunnen ontcijferen en het antwoord heb, heb ik toch niet alle logica kunnen ontdekken.Een van de letters is mij nog steeds niet duidelijk, maar ik zal je de rest zo even sturenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie wil mij in een pb de overige logica sturen?![]()
Dus om 3 even samen te vatten:SPOILER: 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor wie 3 heeft opgelost, ik ben wel benieuwd hoe je er op kwam!SPOILER: zoekstrategie 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@CarloV, wil jij delen wat je had wat op zich ook paste? Ben wel benieuwd naar jouw avonturen met deze opgave.![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:49 schreef WitteIris het volgende:
En voor wie 3 heeft opgelost, ik ben wel benieuwd hoe je er op kwam!SPOILER: zoekstrategie 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je had misschien ook kunnen associeren met "van deze tijd"? Hoewel dat achteraf makkelijk bedenken is.![]()
quote:Weet iemand inmiddels de groep 19e-eeuwse pioniers?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leukste vraag om te doen: 14
Leukste vraag nadat ik m af had: 17
Stomste vraag: 10b
Ben er weer vandoor, jullie zien me weer als de uitslag er is om Carlo te feliciteren.
AIVD-puzzel: al: 1 3ab 4ac 5 6 7ab 8a 11 13a 14abc 25abc 27![]()
Leukste vraag om te doen: radertjes
Meeste frustratie met antwoord: 12
Meeste frustratie zonder antwoord: 24b
Piek op de kerstboom: 6
En het thema zat ik blijkbaar volledig naast, terwijl er waarschijnlijk onbedoeld meerdere hints me naar een verkeerd antwoord leiden. Dus die staat op 2 qua frustratie. Tenzij het toch goed blijkt.
Maar al met al een leuke tijd gehad met leuke chats! Hopelijk deze keer iets meer punten dan vorig jaar toen ik voor het eerst meedeed. Tot ~ juni & december!
[ Bericht 10% gewijzigd door mister_xxx op 19-01-2022 21:55:19 ]![]()
Mijn grootste frustratie bij het oplossen van de puzzels: 3. Je kon er teveel verschillende kanten mee op (Do re mi, met bijv Tita tovenaar, al is dat niet gebruikelijk bij een associatiepuzzel; Phoebus Penrose als tovenaar met de richting naar de hele Penrose-familie; Anagrammen met heel mooi passende wiskundigen, optische illusies, Ulysses, etc.)
Mijn grootste frustratie na het inzenden van de puzzel: vaststellen dat je 1 overduidelijke hint hebt gemist, en dus om een halve punt van Carlo gaat verliezen. Maar goed, dat was vorig jaar omgedraaid. Dus bij deze Carlo: Van harte met de overwinning. Het is je gegund!! Maar volgend jaar wij weer, oké ? Ik heb namelijk nog wat badkamertegels nodig![]()
![]()
![]()
Het erge is dat toen ik deze eenmaal zag (na erg veel turen), ik twee tellen later opgave 9 doorhad.quote:Op woensdag 19 januari 2022 07:52 schreef MScript het volgende:
Nu de hints aan het bekijken:
Ik ben tegelijkertijd boos over 13d en geamuseerd.
Hij is leuk en te simpel voor woorden.
Ik stond erbij, keek ernaar, maar ik zag het niet.
Toen zelfs nog even kinderliedjes als themaoptie gehad.![]()
De grootste frustratie is dat ik 3 weken alleen nog maar opgave 3 en thema over had... En dan vind je niet het antwoord wat de puzzelmakers bedoelen. Wat betreft de winst, ik hou nog even slag om de arm, ik mis wel even 4 punten nuquote:Op woensdag 19 januari 2022 19:20 schreef PZZLD het volgende:
Mijn grootste frustratie bij het oplossen van de puzzels: 3. Je kon er teveel verschillende kanten mee op (Do re mi, met bijv Tita tovenaar, al is dat niet gebruikelijk bij een associatiepuzzel; Phoebus Penrose als tovenaar met de richting naar de hele Penrose-familie; Anagrammen met heel mooi passende wiskundigen, optische illusies, Ulysses, etc.)
Mijn grootste frustratie na het inzenden van de puzzel: vaststellen dat je 1 overduidelijke hint hebt gemist, en dus om een halve punt van Carlo gaat verliezen. Maar goed, dat was vorig jaar omgedraaid. Dus bij deze Carlo: Van harte met de overwinning. Het is je gegund!! Maar volgend jaar wij weer, oké ? Ik heb namelijk nog wat badkamertegels nodig
Nou vooruit dan maar: (inclusief leuk youtube filmpje)quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:49 schreef WitteIris het volgende:
@:CarloV, wil jij delen wat je had wat op zich ook paste? Ben wel benieuwd naar jouw avonturen met deze opgave.SPOILER: 3 alternatief antwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: