abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2022 @ 15:33:47 #91
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203186942
quote:
Horeca blijft nog even dicht, mogelijk over tien dagen open
Horecaondernemers moeten nog wat langer geduld hebben. Er worden op de coronapersconferentie van vrijdagavond (nog) geen versoepelingen voor de sector. Haagse bronnen melden dat er wél "perspectief komt op de korte termijn".

Het kabinet wil de situatie naar verluidt over tien dagen opnieuw beoordelen. Als er in die periode geen rare dingen gebeuren, mag ook de horeca onder voorwaarden de deuren weer openen.

Vanavond worden zeer waarschijnlijk een volledige heropening van het hoger onderwijs en mbo aangekondigd. Daarnaast mogen winkels vanaf zaterdag weer tot 17.00 uur open zijn - zonder dat klanten vóór hun bezoek een afspraak moeten maken - en wordt er meer mogelijk voor zowel de binnen- als buitensport.
Aldus nu.nl
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_203186951
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:33 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Aldus nu.nl
Over 10 dagen tosti's eten *O*
pi_203186954
quote:

[..]
Aldus nu.nl
Prima. Hopen dat ze die voorwaarden wel goed uiteen zetten.
zie email 27 oktober
  vrijdag 14 januari 2022 @ 15:34:47 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203186961
Hopelijk geven ze ook snel duidelijkheid over amateursportcompetities. Zou toch wel mooi zijn als we half februari of zo met wedstrijden verder kunnen. Liefst gewoon weer met publiek, dan maar met QR-check in de kantine zoals afgelopen najaar.
pi_203186965
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:28 schreef Benny het volgende:
In Volendam krijg je gratis corona bij je paling ofzo?
autogrepenlikkers bende actief
pi_203186969
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Klap in het gezicht van Duitse winkeliers deze beslissing van het kabinet.
Komen de Duitsers nu gezellig bij ons winkelen, want geen FFP2 en 2G :D
pi_203186970
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Het is ook maar wat je wil horen hoor.
Als je te slim bent voor de taal die gebruikt wordt, zou je moeten kunnen snappen dat er mensen zijn die 'moeilijke woorden' niet begrijpen. Toch wel fijn als die er ook iets van snappen.
Denk dat het nu wel mee zal vallen. Het was toch vooral Hugo die wellicht door zijn onderwijzersachtergrond iedereen aansprak alsof die infantiel was. Het.... meest storende aan..... zijn spraakebrek vond..... ik nog de.... pauzes die hij in.....elke zin op.... de... verkeerde momenten plaatste.
pi_203186971
quote:

[..]
Aldus nu.nl
Inderdaad, en toch 2G als voorwaarde, had ik niet meer gedacht.
pi_203186975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:26 schreef Questular het volgende:

[..]
Jij denkt nog steeds niet dat de vaccins werken? Wauw.
Het is geen populaire kijk, maar ik had ook wel graag gezien dat ze wat beter zouden werken; dat je niet elke vier tot zes maanden (afhankelijk van wat er nou besloten wordt overal) een nieuwe booster nodig hebt omdat de vorige al na 10 weken niet meer optimaal werkt.

Wat niet wil zeggen dat ik niet zie/snap dat vaccins werken. Dat bewijs is er wel. In enorme hoeveelheden. Maar het is ook niet het wondermiddel waar velen op gehoopt hadden. Vooral voor gezonde 50 minners is het erg lastig om te onderbouwen waarom ze booster na booster zouden moeten nemen (dan heb ik het dus niet over de basis vaccinatie - die twee prikken, of de ene van Janssen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2022 15:37:30 ]
pi_203186981
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik kijk er nu alweer naar uit om als een klein kind toegesproken te worden. Plus dat er een aanzienlijke kans is dat er weer grafiekjes voorbij komen die niet uitkomen en waar je daarna niks meer over hoort. Can't wait! En daarna hier op FOK! horen dat we te dom zijn als volk om het te begrijpen omdat we niet mee gaan in het beleid.
Ik heb de vorige 2 overgeslagen. Heerlijk. Al had ik wel graag Jaap willen zien achteraf. Maar die van vanavond ga ik zeker niet over slaan. Ik heb er serieus veel zin in. Neem aan dat nu Hugo weg is, dat het ook een stuk vlotter zal gaan. Zoiets van: dit zijn de cijfers, hier een grafiek, die zijn de maatregelen, tot volgende week!
pi_203186985
quote:

[..]
Aldus nu.nl
Dat is nog voor carnaval!!!
pi_203186987
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hopelijk geven ze ook snel duidelijkheid over amateursportcompetities. Zou toch wel mooi zijn als we half februari of zo met wedstrijden verder kunnen. Liefst gewoon weer met publiek, dan maar met QR-check in de kantine zoals afgelopen najaar.
AD meldt dat wedstrijden per direct weer zouden kunnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203186995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Het is ook maar wat je wil horen hoor.
Als je te slim bent voor de taal die gebruikt wordt, zou je moeten kunnen snappen dat er mensen zijn die 'moeilijke woorden' niet begrijpen. Toch wel fijn als die er ook iets van snappen.
Dat is ook wel weer zo ja.
pi_203186996
quote:

[..]
Aldus nu.nl
Kijk, dat klinkt al wat positiever. Was al bang dat een nieuw WEEGMOMENT (:r) pas over 3/4 weken zou plaatsvinden.

Wat een beetje druk wel niet kan doen.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 15:36:16 #105
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_203186997
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]
autogrepenlikkers bende actief
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_203186999
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In steeds meer gemeentes komen nu de nieuwsberichten naar buiten dat de horeca morgen open gaat. In mijn gemeente morgen zelfs van 10 tot 22u.
Top. Hopelijk ook in de randstad.
Love is in the air!
pi_203187011
quote:

[..]
Aldus nu.nl
''Geen rare dingen gebeuren''.

Dat is dan weer zo heerlijk vaag.
pi_203187016
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Blessuregolf incoming *O*
pi_203187017
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:34 schreef Benny het volgende:

[..]
Over 10 dagen tosti's eten *O*
quote:
Mijn standaard tosti is vaak met twee sneetjes witbrood. Dan smeer ik de beide kanten in met sambal badjak (voorkeur de extra heet variant). Daarna op één kant satésaus en op de andere kant boursin en mosterd. Dan leg ik plakjes bacon en plakjes jonge Beemsterkaas erop. Waarna ik er nog uitjes (bij voorkeur rode uitjes) opgooi en daarna nog wat provencaalse kruiden en peper en zout erbij.

Daarna in het tostiapparaat waarna ik het consumeer met een dot Zaanse mayo en een dot Heinz Ketchup.

Dit is hemels voer echt waar.

Ietwat aangepast. Deze klassieker ken je wel toch?
Dit stond in het Michelinblad. @fetX @maxi-mus
pi_203187026
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het is geen populaire kijk, maar ik had ook wel graag gezien dat ze wat beter zouden werken; dat je niet elke vier tot zes maanden (afhankelijk van wat er nou besloten wordt overal) een nieuwe booster nodig hebt omdat de vorige al na 10 weken niet meer optimaal werkt.

Wat niet wil zeggen dat ik niet zie/snap dat vaccins werken. Dat bewijs is er wel. In enorme hoeveelheden. Maar het is ook niet het wondermiddel waar velen op gehoopt hadden. Vooral voor gezonde 50 minners is het erg lastig om te onderbouwen waarom ze booster na booster zouden moeten nemen (dan heb ik het dus niet over de basis vaccinatie - die twee prikken, of de ene van Janssen).
Ja dit ja, als je af moet gaan op de berichten over de werking van vaccin/booster, zijn deze eigenlijk alleen nuttig voor 50+. Dan zou je die in uiterlijk oktober er mee moeten vaccineren en een booster in januari/februari.

Voor onder de 50 hebben ze eigenlijk niet heel veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 15:37:55 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203187029
quote:

[..]

‘Killer’ immune cells still recognize Omicron variant
Amid concerns over lost antibody defences, some researchers argue that more attention should be paid to T cells.
Lasting immunity
quote:
When it comes to coronavirus immunity, antibodies have stolen the limelight. Researchers are monitoring people's levels of antibodies -- particularly 'neutralizing antibodies' that directly prevent the virus from replicating -- with bated breath. A drop in neutralizing-antibody levels correlates with an increased risk of symptomatic infection. Antibodies are also easier to study than T cells, making it easier to analyse them in large, international vaccine trials.

But the rise of coronavirus variants has shown how fragile antibody-based immunity can be in the face of a changing virus. Neutralizing antibodies bind to a handful of regions on the SARS-CoV-2 spike protein, used as a template for many COVID-19 vaccines. Mutate those sites, and antibody protection fades.

T cells, however, are more resilient. These cells perform a variety of immune functions, including acting as 'killer' cells that destroy virus-infected cells. By killing infected cells, T cells can limit the spread of infection -- and potentially reduce the chance of serious illness.

T-cell levels do not tend to fade as quickly as antibodies after an infection or vaccination. And because T cells can recognize many more sites along the spike protein than can antibodies, they are better able to recognize mutated variants. "What sounds like a lot of mutations doesn't dent the T-cell response," says Burgers.
https://www.nature.com/articles/d41586-022-00063-0
  vrijdag 14 januari 2022 @ 15:37:56 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203187030
Begin van het einde, mensen *O*
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203187033
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
''Geen rare dingen gebeuren''.

Dat is dan weer zo heerlijk vaag.
Dat kan van alles zijn hè. Elke dag gebeurt er wel iets raars.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 15:38:17 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203187038
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is al heel mooi.

Maar ik wil ook gewoon dat pilsje erbij in de kantine. Wil ik best nog een maandje geduld voor hebben maar als het de komende paar weken goed blijft gaan qua corona dan gewoon volgende maand los wat mij betreft.
pi_203187040
quote:

[..]

Precies dit. Ik ga me ook pas laten boosteren als dat verplicht wordt, en anders liefst pas als er betere vaccins zijn. Alle 50+ers in mijn omgeving zijn wel geboosterd. Als ik die leeftijd had, had ik me ook zeker zsm laten boosteren. Maar nu even niet :)
pi_203187041
https://www.duic.nl/algem(...)eca-niet-te-gedogen/

Burgemeester Dijksma zegt vroegtijdige opening van horeca niet te gedogen

:r

Laten we in opstand komen
Love is in the air!
pi_203187045
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:37 schreef Zipportal het volgende:

[..]
[..]
Dit stond in het Michelinblad. @:fetx @:maxi-mus
Oeh die ga ik proberen. Ben gek op vreemde smaakcombinaties.
pi_203187049
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:38 schreef Landgeld het volgende:
https://www.duic.nl/algem(...)eca-niet-te-gedogen/

Burgemeester Dijksma zegt vroegtijdige opening van horeca niet te gedogen

:r

Laten we in opstand komen
Halsema heeft hetzelfde gezegd. Maar ja, Halsema........
pi_203187050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:37 schreef Perrin het volgende:
Begin van het einde, mensen *O*
Begint er toch wel wat op te lijken ja, dat we verlost worden van grootste ergernissen van corona (generieke lockdown). Hoewel, dat hele QR code gebeuren zit mij nog niet lekker...
pi_203187052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat kan van alles zijn hè. Elke dag gebeurt er wel iets raars.
In Limburg misschien, maar hier niet hoor. Wij zijn ernstige lieden en aldus wars van rare capriolen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')