abonnement Unibet Coolblue
pi_203250339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dit valt niet onder rubber tegel maatschappij. Wellicht moet je je eens verdiepen in wat "milde" covid inhoudt.
Dit valt wel degelijk onder die maatschappij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203250359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit valt wel degelijk onder die maatschappij
Laten we dan ook maar stoppen met polio vaccins e.d. Kans daarop is ook 0
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_203250385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ziektes zijn goed voor de natuur en horen erbij
Daarnaast is het met alles wat er bekend is alleen nog maar gelukt met de pokken waarschijnlijk.
Jaaaa... laten we alle ziekenhuizen en gezondheidszorg opdoeken *O* *O* *O*
Is goed voor de natuur
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_203250409
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Jaaaa... laten we alle ziekenhuizen en gezondheidszorg opdoeken *O* *O* *O*
Is goed voor de natuur
Sommige dingen maken niks uit zoals botbreuken, snijwonden etc.
Maar bij andere dingen ben ik het met je eens.
Er zijn al genoeg mensen op de aarde
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203250428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Sommige dingen maken niks uit zoals botbreuken, snijwonden etc.
Maar bij andere dingen ben ik het met je eens.
Er zijn al genoeg mensen op de aarde
Jij bent uit '82? Dan was je allang dood geweest waarschijnlijk.. levensverwachting middeleeuwen was ongeveer 35
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_203250488
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ziektes zijn goed voor de natuur en horen erbij
Ongetwijfeld, maar doe jij een shoutout naar de natuur als je MS krijgt?


quote:
Daarnaast is het met alles wat er bekend is alleen nog maar gelukt met de pokken waarschijnlijk.
Nou, een hele reeks aan ziektes komen hier eigenlijk vrijwel niet meer voor dankzij betere leefomstandigheden en vaccinaties.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:52:11 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203250541
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, maar doe jij een shoutout naar de natuur als je MS krijgt?
[..]
Nou, een hele reeks aan ziektes komen hier eigenlijk vrijwel niet meer voor dankzij betere leefomstandigheden en vaccinaties.
Schoon drinkwater, stadsreiniging samen met vaccins en antibiotica zijn de grootste uitvindingen en ontdekkingen die de gezondheid enorm hebben verbeterd. Mensen lijken dat een beetje te vergeten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203250703
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:37 schreef qajariaq het volgende:
MS is niet fijn weet ik wegens diverse gevallen die ik ken.

Wel of niet vaccineren laat ik graag aan de deskundigen over. Je kan niet alles zelf verzinnen dus wil ik graag minn of meer blindvaren op mensen die er wel verstand van hebben.

Bij de eerste oproep ga ik dat wel halen maar zonder advies dus niet.
Dit zou ook mijn aanpak zijn. ^O^
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_203251278
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:52 schreef Megumi het volgende:

[..]
Schoon drinkwater, stadsreiniging samen met vaccins en antibiotica zijn de grootste uitvindingen en ontdekkingen die de gezondheid enorm hebben verbeterd. Mensen lijken dat een beetje te vergeten.
En een prof leger waardoor niet iedere jongen dood gaat bij oorlogen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203313140
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-oplossing-a4081337

Mooie overdenking over dit nieuws...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203423135
Ander vaccin nieuws: Moderna gaat een RNA-vaccin tegen HIV testen.
Dit vaccin moet een serie van breed inzetbare antilichamen opwekken, die onder andere de verschillende HIV varianten de baas kan zijn.
Als dit lukt is dit het eerste succesvolle vaccin tegen HIV in 35 jaar zijn.

https://www.ndtv.com/worl(...)begins-in-us-2734207
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203424069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ziektes zijn goed voor de natuur en horen erbij
Daarnaast is het met alles wat er bekend is alleen nog maar gelukt met de pokken waarschijnlijk.
Deze moet je wel even onthouden als je ooit zelf met kanker in het ziekenhuis ligt.
pi_203429574
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 22:08 schreef Intint het volgende:

[..]
Deze moet je wel even onthouden als je ooit zelf met kanker in het ziekenhuis ligt.
Ik vind het zelf niet erg om te sterven. Het hoort erbij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203429651
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf niet erg om te sterven. Het hoort erbij.
Dus je laat je in zo'n geval niet behandelen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203429668
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus je laat je in zo'n geval niet behandelen...
dat zou goed kunnen. Euthanasie is geregeld een betere optie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203429680
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat zou goed kunnen. Euthanasie is geregeld een betere optie.
Maar dat is onnatuurlijk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203429690
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat is onnatuurlijk.
klopt, maar daar ben ik ook niet op tegen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203429795
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt, maar daar ben ik ook niet op tegen
Maar waarom wel het een volgen omdat dat goed is voor de natuur, terwijl het slecht is voor jezelf, en bij het andere wel kiezen voor wat goed voor jezelf is en niet de natuur zijn beloop laten?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203429830
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar waarom wel het een volgen omdat dat goed is voor de natuur, terwijl het slecht is voor jezelf, en bij het andere wel kiezen voor wat goed voor jezelf is en niet de natuur zijn beloop laten?
Dat heeft te maken met de consequenties. Een kankerbehandeling kan eventueel mijn leven wat verlengen maar de hele behandeling kan zo beroerd zijn dat ik vind dat dat de moeite niet waard is.
Daarnaast voel ik mij op een gegeven leeftijd gewoon klaar voor de dood. Ik ben er nu ook al meer mee bezig dan vroeger en als ik nu bv ernstig ziek zou worden dan vind ik het wel goed zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203429863
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat heeft te maken met de consequenties. Een kankerbehandeling kan eventueel mijn leven wat verlengen maar de hele behandeling kan zo beroerd zijn dat ik vind dat dat de moeite niet waard is.
Daarnaast voel ik mij op een gegeven leeftijd gewoon klaar voor de dood. Ik ben er nu ook al meer mee bezig dan vroeger en als ik nu bv ernstig ziek zou worden dan vind ik het wel goed zo.
Dus een goed behandelbare kanker laat je wel behandelen, ipv dat het goed voor de natuur is als je dat niet laat doen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203429870
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus een goed behandelbare kanker laat je wel behandelen, ipv dat het goed voor de natuur is als je dat niet laat doen...
ook dat hangt af van de omstandigheden. Als ik 70 zou zijn dan niet, maar als ik 10 zou zijn, dan wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203429915
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ook dat hangt af van de omstandigheden. Als ik 70 zou zijn dan niet, maar als ik 10 zou zijn, dan wel.
Juist als je 10 bent ga je dan tegen de natuur in als je het laat behandelen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203429927
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Juist als je 10 bent ga je dan tegen de natuur in als je het laat behandelen...
ik ben ook niet tegen de natuur in gaan. Het hangt allemaal af van omstandigheden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203429963
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik ben ook niet tegen de natuur in gaan. Het hangt allemaal af van omstandigheden.
Je geeft aan dat ziektes goed zijn voor de natuur.
In de natuur overleeft de sterkste, en die plant zich voort. Zwakkeren sterven aan ziektes en krijgen minder de kans op voortplanting, en zo wordt de natuur steeds sterker.
Een kind van 10 behandelen tegen een ziekte waarvoor het te zwak is om zelf te overwinnen gaat in tegen deze beginselen van de natuur.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203429983
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je geeft aan dat ziektes goed zijn voor de natuur.
In de natuur overleeft de sterkste, en die plant zich voort. Zwakkeren sterven aan ziektes en krijgen minder de kans op voortplanting, en zo wordt de natuur steeds sterker.
Een kind van 10 behandelen tegen een ziekte waarvoor het te zwak is om zelf te overwinnen gaat in tegen deze beginselen van de natuur.
klopt, maar de natuur geeft de mens de mogelijkheid om hier iets tegen te doen en te helpen, waardoor een individu met wat hulp weer sterk genoeg kan zijn.
Echter dit betekent ook dat iemand die niet sterker kan worden gemaakt ook iets kan overleven, en daar ben ik geen voorstander van.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203430335
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf niet erg om te sterven. Het hoort erbij.
Stoer hoor.
pi_203431819
Als je 70 bent zul je je niet meer voortplanten, dan maakt het voor de natuur dus eigenlijk niks uit wat je doet, behandelen of niet.

@Wantie jammer, NRC artikel zit achter muur, lijkt me wel interessant artikel inderdaad.
pi_203432459
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als je 70 bent zul je je niet meer voortplanten, dan maakt het voor de natuur dus eigenlijk niks uit wat je doet, behandelen of niet.

@:Wantie jammer, NRC artikel zit achter muur, lijkt me wel interessant artikel inderdaad.
NDTV bedoel je?
Die zou vrij toegankelijk moeten zijn...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203434420
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als je 70 bent zul je je niet meer voortplanten, dan maakt het voor de natuur dus eigenlijk niks uit wat je doet, behandelen of niet.

@:Wantie jammer, NRC artikel zit achter muur, lijkt me wel interessant artikel inderdaad.
https://archive.md/CgTcy

Bij mij zat ie niet achter een muur, maar ik wis mijn cookies elke dag automatisch, misschien lag het daar aan.

Heb hem voor je ontmuurd.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_203435801
Thanks @Akkerdije zouden m'n cookies kunnen zijn, of omdat ik de site vanuit het buitenland benaderde misschien.

Goed stuk inderdaad. Ik heb het me ook al eerder afgevraagd met SARS-CoV-2. Als dat virus altijd al had bestaan, had iedereen er in zijn jeugd wel een paar keer mee te maken gehad, en hoogstwaarschijnlijk geen vaccin nodig later. En dat zien we nu eigenlijk ook. Omikron is mild voor mensen met antistoffen (in de UK zijn dat er inmiddels >97.5%, 77% oa door vaccinatie, de rest door natuurlijke infectie). In Australie, waar wel veel mensen gevaccineerd zijn (~84%), zal een groot deel van degenenen die niet gevaccineerd zijn, maar zal een groot deel die niet gevaccineerd is, nog niet met het virus te maken hebben gehad, en in Australie is het aantal doden afgelopen weken toch flink toegenomen (maar nog steeds vrij laag).
Daarom denk ik eigenlijk ook dat we niet zonder meer grote vaccinatie-campagnes gaan krijgen nog. Misschien als er echt een nare variant is, en men zal wel een campagne voor kwetsbaren doen, maar niet meer zo massaal als afgelopen jaar.
pi_203441663
Er is een nieuwe column van haar uit over desinformatie. Ik lees veel van haar, ben het lang niet altijd met haar eens, maar haar punten hier zijn vlijmscherp.

https://archive.md/4nKZz

[ Bericht 1% gewijzigd door Akkerdjie op 31-01-2022 08:43:16 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_203443945
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:49 schreef Akkerdjie het volgende:
Er is een nieuwe column van haar uit over desinformatie. Ik lees veel van haar, ben het lang niet altijd met haar eens, maar haar punten hier zijn vlijmscherp.

https://archive.md/4nKZz
Je ziet het vaak, dat bij elke stap van het verzamelen data, naar bouwen van model, naar analyse, naar resultaten, naar discussie, naar nieuws item in de media, naar politiek, naar discussie op een feestje, er een stukje nuance en onzekerheid wordt weggeschaafd. In feite is het je bewustzijn van die onzekerheid juist heel belangrijk, want het vertelt hoe 'goed' (precies) je Getal (je schatting) is.
Werkt het 15%, met een confidence interval van 12-18% of met een confidence interval van -20% tot 30%?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')