Thanks @Akkerdije zouden m'n cookies kunnen zijn, of omdat ik de site vanuit het buitenland benaderde misschien.
Goed stuk inderdaad. Ik heb het me ook al eerder afgevraagd met SARS-CoV-2. Als dat virus altijd al had bestaan, had iedereen er in zijn jeugd wel een paar keer mee te maken gehad, en hoogstwaarschijnlijk geen vaccin nodig later. En dat zien we nu eigenlijk ook. Omikron is mild voor mensen met antistoffen (in de UK zijn dat er inmiddels >97.5%, 77% oa door vaccinatie, de rest door natuurlijke infectie). In Australie, waar wel veel mensen gevaccineerd zijn (~84%), zal een groot deel van degenenen die niet gevaccineerd zijn, maar zal een groot deel die niet gevaccineerd is, nog niet met het virus te maken hebben gehad, en in Australie is het aantal doden afgelopen weken toch flink toegenomen (maar nog steeds vrij laag).
Daarom denk ik eigenlijk ook dat we niet zonder meer grote vaccinatie-campagnes gaan krijgen nog. Misschien als er echt een nare variant is, en men zal wel een campagne voor kwetsbaren doen, maar niet meer zo massaal als afgelopen jaar.