abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203427859
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:06 schreef THEFXR het volgende:
Zevenvoudig F1-wereldkampioen Hamilton blijft zwijgen. Maar waarom?

https://nos.nl/artikel/24(...)-zwijgen-maar-waarom
Ik heb Sainz, Ricciardo, Russell, Bottas en Verstappen ook niet of nauwelijks gehoord de afgelopen maanden. Het is gewoon clickbait, Hamilton doet dit vrijwel iedere winter.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 januari 2022 @ 01:56:05 #212
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203428000
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 01:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb Sainz, Ricciardo, Russell, Bottas en Verstappen ook niet of nauwelijks gehoord de afgelopen maanden. Het is gewoon clickbait, Hamilton doet dit vrijwel iedere winter.
Hij verwijdert iedere winter iedereen die hij volgt op Instagram, komt niet opdagen bij FIA gala en laat via Toto weten dat hij nog niet weet of hij volgend seizoen meedoet?

Nooit eerder gemerkt hoor ....

Verder wel eens dat het grotendeels clickbait is, maar het is ook weer een act, zowel van hem als van de pers. Als hij er niet achter had gestaan had hij wel iets van zich laten horen. Meneer heeft overal een mening over en wil de altijd verkondigen, maar nu is hij opeens stil.
pi_203428008
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 01:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hij verwijdert iedere winter iedereen die hij volgt op Instagram, komt niet opdagen bij FIA gala en laat via Toto weten dat hij nog niet weet of hij volgend seizoen meedoet?

Nooit eerder gemerkt hoor ....

Verder wel eens dat het grotendeels clickbait is, maar het is ook weer een act, zowel van hem als van de pers. Als hij er niet achter had gestaan had hij wel iets van zich laten horen. Meneer heeft overal een mening over en wil de altijd verkondigen, maar nu is hij opeens stil.
Nee, maar de radiostilte van Hamilton tijdens de winter is wel vrij normaal voor hem.

Ik volg eigenlijk alleen the Race als tijdschrift online maar zelfs daar wemelt het de laatste maanden van clickbait verhalen, ik vind het een slechte ontwikkeling.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2022 01:59:42 ]
  zondag 30 januari 2022 @ 02:01:53 #214
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203428014
twitter


Dus van Lewis horen we pas na de 18e iets.
Zelf denk ik dat het er op aan gaat komen of Masi weg gaat of niet.
Als die blijft dan zal Lewis het gevoel hebben dat hij wordt tegengewerkt, dat d oet iets met je motivatie.
En het zal sowieso ook nog afwachten zijn wie er de beste nieuwe wagen heeft gemaakt dit jaar, hoop veranderingen.

Als er een nieuwe raceleider komt dan begint Lewis (en iedereen) met een nieuwe start, kan iedereen gemotiveerd aan het kampioenschap beginnen in elk geval.
Kan Mercedes ook niet klagen over partijdigheid (alhoewle een raceleider de laan uit sturen natuurlijk ook partijdigheid kan zijn).

En de FIA heeft nu ook een nieuwe president, uit de VAE.. misschien dat die nog wat vriendjes heeft die een baantje zoeken.
ook nog een optie, we zullen zien over 3 weken.
pi_203428033
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 01:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hij verwijdert iedere winter iedereen die hij volgt op Instagram, komt niet opdagen bij FIA gala en laat via Toto weten dat hij nog niet weet of hij volgend seizoen meedoet?

Nooit eerder gemerkt hoor ....

Verder wel eens dat het grotendeels clickbait is, maar het is ook weer een act, zowel van hem als van de pers. Als hij er niet achter had gestaan had hij wel iets van zich laten horen. Meneer heeft overal een mening over en wil de altijd verkondigen, maar nu is hij opeens stil.
Ik heb er nog even over nagedacht.

Het is uiteraard mogelijk dat Hamilton probeert de FIA te chanteren in de trant van "Als X niet ontslagen wordt dan stop ik" maar ik zie de FIA daar niet aan gaan toegeven. Het is ook mogelijk dat Hamilton spelletjes aan het spelen is door zich openlijk stil te houden maar via via eisen stelt.
Mischien is Hamilton gewoon even klaar geweest met F1 en wil hij zich in alle rust en stilte en zonder allerlei gezeur voorbereiden op een nieuw seizoen. Kan ook zomaar.
Probleem is dat alle berichtgeving hierover gewoon pure speculatie is en dat we gewoon niet weten wat de waarheid is en dat de media van alles in de lucht gooit voor de clicks. Dat laatste komt mij redelijk waarschijnlijk voor als ik kijk naar hoe zelfs The Race momenteel allerlei speculatie artikelen op de site zet, bijna dagelijks.

Als je het mij vraagt start hij gewoon weer in het nieuwe seizoen. Doet hij dat niet, ook prima maar dan krijgt zijn reputatie wel een flinke klap, denk ik, met name omdat het nu nog niet bekend is en er nog 2 weken zijn voordat de auto getoond wordt.
Mocht hij stoppen dan heeft F1 al een vervanger, Verstappen. Dus de FIA chanteren lijkt mij vrij zinloos, de enige die dan schade gaat lijden is Mercedes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2022 02:13:56 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 januari 2022 @ 02:26:58 #216
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203428072
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 02:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb er nog even over nagedacht.

Het is uiteraard mogelijk dat Hamilton probeert de FIA te chanteren in de trant van "Als X niet ontslagen wordt dan stop ik" maar ik zie de FIA daar niet aan gaan toegeven. Het is ook mogelijk dat Hamilton spelletjes aan het spelen is door zich openlijk stil te houden maar via via eisen stelt.
Mischien is Hamilton gewoon even klaar geweest met F1 en wil hij zich in alle rust en stilte en zonder allerlei gezeur voorbereiden op een nieuw seizoen. Kan ook zomaar.
Probleem is dat alle berichtgeving hierover gewoon pure speculatie is en dat we gewoon niet weten wat de waarheid is en dat de media van alles in de lucht gooit voor de clicks. Dat laatste komt mij redelijk waarschijnlijk voor als ik kijk naar hoe zelfs The Race momenteel allerlei speculatie artikelen op de site zet, bijna dagelijks.

Als je het mij vraagt start hij gewoon weer in het nieuwe seizoen. Doet hij dat niet, ook prima maar dan krijgt zijn reputatie wel een flinke klap, denk ik, met name omdat het nu nog niet bekend is en er nog 2 weken zijn voordat de auto getoond wordt.
Mocht hij stoppen dan heeft F1 al een vervanger, Verstappen. Dus de FIA chanteren lijkt mij vrij zinloos, de enige die dan schade gaat lijden is Mercedes.
Ben het grotendeels met je eens hoor.

Het wordt sowieso aangedikt, denk dat daar geen twijfel over mogelijk is. Verwacht ook gewoon dat hij gaat starten. Als hij er echt klaar mee was geweest had hij dat al lang bekend gemaakt. Enige wat nog kan gebeuren is dat de auto tijdens de testdagen belachelijk slecht blijkt te zijn en hij dan alsnog besluit te stoppen.

Echter vind ik het allemaal wel "raar" en anders dan anders. Vooral iedereen van Instagram afgooien vind ik kinderachtig. Het is een manier om aandacht te vragen zonder het daadwerkelijk van de daken te roepen. Als FIA toegeeft aan dit soort "chantage" is het einde zoek. Een Ferrari is al genoeg zou je denken. Als ze ook nog eens op hun teentjes moeten lopen voor Lewis dan gaat het echt niet goedkomen.

Als ik FIA was zou ik Masi koste wat het kost op die plek houden, maar wel minstens twee man versterking geven. Masi daar nu weghalen gaat niemand een plezier doen. Het is dan een smet op de overwinning van Max en ook nog eens een teken richting Lewis en Mercedes dat zeiken, janken en politieke spelletjes spelen zinvol is. Moeten ze echt niet willen (doen).

Verder is het naast het spelletje van Lewis ook vooral een spelletje van Britse media. Het zijn steeds dezelfde websites met dezelfde "journalisten" die stukjes schrijven zonder een bron. Deels clickbait, deels een bepaald sfeertje creëren om FIA onder druk te zetten.

Britste media en Lewis fans doen alsof de F1 kapot zou gaan als Lewis stop, maar dat is echt bullshit. F1 ging ook niet kapot toen Senna overleed of Schumacher stopte. Er is altijd iemand anders die opstaat en in dit geval is Max al opgestaan. De Britten hebben dan Norris en Russell, Alonso rijdt nog rond, Ricciardo rijdt nog rond, Leclerc en Sainz doen het prima ....

Alleen al de reactie van de fans wereldwijd op de overwinning van Max laat zien dat tijdperk van Lewis sowieso wel voorbij is. Men is er klaar mee, behalve de Britten en die hard fans die meer om Lewis geven dan om F1.
  zondag 30 januari 2022 @ 13:38:46 #217
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203432523
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 02:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ben het grotendeels met je eens hoor.

Het wordt sowieso aangedikt, denk dat daar geen twijfel over mogelijk is. Verwacht ook gewoon dat hij gaat starten. Als hij er echt klaar mee was geweest had hij dat al lang bekend gemaakt. Enige wat nog kan gebeuren is dat de auto tijdens de testdagen belachelijk slecht blijkt te zijn en hij dan alsnog besluit te stoppen.

Echter vind ik het allemaal wel "raar" en anders dan anders. Vooral iedereen van Instagram afgooien vind ik kinderachtig. Het is een manier om aandacht te vragen zonder het daadwerkelijk van de daken te roepen. Als FIA toegeeft aan dit soort "chantage" is het einde zoek. Een Ferrari is al genoeg zou je denken. Als ze ook nog eens op hun teentjes moeten lopen voor Lewis dan gaat het echt niet goedkomen.

Als ik FIA was zou ik Masi koste wat het kost op die plek houden, maar wel minstens twee man versterking geven. Masi daar nu weghalen gaat niemand een plezier doen. Het is dan een smet op de overwinning van Max en ook nog eens een teken richting Lewis en Mercedes dat zeiken, janken en politieke spelletjes spelen zinvol is. Moeten ze echt niet willen (doen).

Verder is het naast het spelletje van Lewis ook vooral een spelletje van Britse media. Het zijn steeds dezelfde websites met dezelfde "journalisten" die stukjes schrijven zonder een bron. Deels clickbait, deels een bepaald sfeertje creëren om FIA onder druk te zetten.

Britste media en Lewis fans doen alsof de F1 kapot zou gaan als Lewis stop, maar dat is echt bullshit. F1 ging ook niet kapot toen Senna overleed of Schumacher stopte. Er is altijd iemand anders die opstaat en in dit geval is Max al opgestaan. De Britten hebben dan Norris en Russell, Alonso rijdt nog rond, Ricciardo rijdt nog rond, Leclerc en Sainz doen het prima ....

Alleen al de reactie van de fans wereldwijd op de overwinning van Max laat zien dat tijdperk van Lewis sowieso wel voorbij is. Men is er klaar mee, behalve de Britten en die hard fans die meer om Lewis geven dan om F1.
Ik zei in het Hamilton topic ook al, het is Russische tactiek.
Hamilton dreigt nu een hoop, kijkt wat er gebeurt en doet daarna niets, start gewoon en zegt tegen iedereen "wat voor probleem hadden jullie nou?"

Hij heeft sowieso nog een cotnract voor de komende 2 jaar, dat zal anders ook nog eerst even ontbonden moeten worden.
Lewis zou inmiddels op 60 miljoen per jaar zitten dus dat zou hem ook een hóóp inkomsten schelen.
Mercedes heeft dan ook een groot probleem want die moeten plots een vervanger voor hun 1e rijder zien te vinden.
Of ze zouden De Vries uit de Formula-E moeten trekken maar dan verliezen ze 2 kampioenschappen.

Mercedes heeft er ook alle belangen bij dat Lewis blijft.

Aan de andere kant.. Lewis heeft toevallig onlangs wel een eigen bedrijf gestart (of heeft in elk geval een investment gedaan).
Hij kan opzich ook boodschappen gaan bezorgen bij z'n nieuwe grocery delivery service _O-
  zondag 30 januari 2022 @ 13:46:11 #218
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203432641
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik zei in het Hamilton topic ook al, het is Russische tactiek.
Hamilton dreigt nu een hoop, kijkt wat er gebeurt en doet daarna niets, start gewoon en zegt tegen iedereen "wat voor probleem hadden jullie nou?"

Hij heeft sowieso nog een cotnract voor de komende 2 jaar, dat zal anders ook nog eerst even ontbonden moeten worden.
Lewis zou inmiddels op 60 miljoen per jaar zitten dus dat zou hem ook een hóóp inkomsten schelen.
Mercedes heeft dan ook een groot probleem want die moeten plots een vervanger voor hun 1e rijder zien te vinden.
Of ze zouden De Vries uit de Formula-E moeten trekken maar dan verliezen ze 2 kampioenschappen.

Mercedes heeft er ook alle belangen bij dat Lewis blijft.

Aan de andere kant.. Lewis heeft toevallig onlangs wel een eigen bedrijf gestart (of heeft in elk geval een investment gedaan).
Hij kan opzich ook boodschappen gaan bezorgen bij z'n nieuwe grocery delivery service _O-
Het is sowieso maar de vraag of hij dreigt. Hij zegt niets. Die conclusies worden door anderen getrokken op basis daarvan.

Ik verwacht hem eigenlijk ook gewoon terug dit jaar, anders waren er ook wel geruchten dat Mercedes op zoek is naar een andere coureur als vervanger.

Sowieso zou hij waarschijnlijk gestopt zijn als hij wereldkampioen zou zijn geworden, omdat hij, volgens de geruchten, een clausule heeft dat hij mag stoppen als hij nog een keer wereldkampioen wordt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203432915
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik zei in het Hamilton topic ook al, het is Russische tactiek.
Hamilton dreigt nu een hoop, kijkt wat er gebeurt en doet daarna niets, start gewoon en zegt tegen iedereen "wat voor probleem hadden jullie nou?"

Hij heeft sowieso nog een cotnract voor de komende 2 jaar, dat zal anders ook nog eerst even ontbonden moeten worden.
Lewis zou inmiddels op 60 miljoen per jaar zitten dus dat zou hem ook een hóóp inkomsten schelen.
Mercedes heeft dan ook een groot probleem want die moeten plots een vervanger voor hun 1e rijder zien te vinden.
Of ze zouden De Vries uit de Formula-E moeten trekken maar dan verliezen ze 2 kampioenschappen.

Mercedes heeft er ook alle belangen bij dat Lewis blijft.

Aan de andere kant.. Lewis heeft toevallig onlangs wel een eigen bedrijf gestart (of heeft in elk geval een investment gedaan).
Hij kan opzich ook boodschappen gaan bezorgen bij z'n nieuwe grocery delivery service _O-
Hamiltons contract is geen echt probleem, als hij zegt met pensioen te gaan als F1 rijder dan houdt dat gewoon op, het enige wat Mercedes dan doet is zeggen "Als je terugkomt houden we je aan het contract"

Het zou voor Mercedes wel een lastig verhaal zijn, ja, en zeker als dit een last minute besluit is, dan kunnen ze niet meer gaan shoppen maar moeten ze of een van hun E rijders in de F1 zetten of een junior promoveren, mischien dat ze Piastri kunnen overnemen van Alpine, die heeft toch niets te doen ;)
  zondag 30 januari 2022 @ 14:06:35 #220
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203432953
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hamiltons contract is geen echt probleem, als hij zegt met pensioen te gaan als F1 rijder dan houdt dat gewoon op, het enige wat Mercedes dan doet is zeggen "Als je terugkomt houden we je aan het contract"

Het zou voor Mercedes wel een lastig verhaal zijn, ja, en zeker als dit een last minute besluit is, dan kunnen ze niet meer gaan shoppen maar moeten ze of een van hun E rijders in de F1 zetten of een junior promoveren, mischien dat ze Piastri kunnen overnemen van Alpine, die heeft toch niets te doen ;)
Of Ocon terughalen. Kan Piastri bij Alpine instappen.

Heb ergens ook al de naam van Gasly langs zien komen. Maar dat is een stuk lastiger.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 30 januari 2022 @ 14:12:45 #221
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203433046
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:46 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Het is sowieso maar de vraag of hij dreigt. Hij zegt niets. Die conclusies worden door anderen getrokken op basis daarvan.

Ik verwacht hem eigenlijk ook gewoon terug dit jaar, anders waren er ook wel geruchten dat Mercedes op zoek is naar een andere coureur als vervanger.

Sowieso zou hij waarschijnlijk gestopt zijn als hij wereldkampioen zou zijn geworden, omdat hij, volgens de geruchten, een clausule heeft dat hij mag stoppen als hij nog een keer wereldkampioen wordt.
Opzich zou het ook logisch geweest zijn als Lewis zou stopen als hij dit jaar gewonnen had.
Er komen nieuwe wagens aan en het is maar de vraag wie er de beste heeft ontworpen, Mercedes mogelijk niet.
Inhalen wordt ook makkelijker (theoretisch)
Lewis gaat het dus een flink stuk zwaarder krijgen.

Maar goed, die 8e wereldtitel en bovenaan de ranglijst staan.. dat is natuurlijk ook wel wat waard.
pi_203433067
Ik schat een kansje in dat Hamilton nét voor het nieuwe seizoen begint zijn einde in F1 aan gaan kondigen.

Door dat net op het laatste moment te doen kan hij het nieuws kapen en een donkere wolk over het nieuwe seizoen gooien. En zo revenge nemen op Verstappen z'n "gestolen" titel zoals de Hamilton fans beweren.
  zondag 30 januari 2022 @ 14:24:31 #223
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203433221
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:12 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Opzich zou het ook logisch geweest zijn als Lewis zou stopen als hij dit jaar gewonnen had.
Er komen nieuwe wagens aan en het is maar de vraag wie er de beste heeft ontworpen, Mercedes mogelijk niet.
Inhalen wordt ook makkelijker (theoretisch)
Lewis gaat het dus een flink stuk zwaarder krijgen.

Maar goed, die 8e wereldtitel en bovenaan de ranglijst staan.. dat is natuurlijk ook wel wat waard.
Over dat inhalen zijn de meningen verdeeld. Gary Anderson denkt bijvoorbeeld dat de aanpassingen niet ver genoeg gaan omdat er alleen is gekeken om de vuile lucht achter de auto te verminderen en niet zozeer om te zorgen dat de auto minder gevoelig is voor de vuile lucht door nog meer downforce voa de vloer te genereren zoals eind jaren '70, begin jaren '80 het geval was.

https://the-race.com/form(...)d-effect-looks-like/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 30 januari 2022 @ 14:26:07 #224
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203433249
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:14 schreef Beathoven het volgende:
Ik schat een kansje in dat Hamilton nét voor het nieuwe seizoen begint zijn einde in F1 aan gaan kondigen.

Door dat net op het laatste moment te doen kan hij het nieuws kapen en een donkere wolk over het nieuwe seizoen gooien. En zo revenge nemen op Verstappen z'n "gestolen" titel zoals de Hamilton fans beweren.
Weinig kans, omdat de testsessies al een paar weken eerder zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 30 januari 2022 @ 14:30:45 #225
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203433339
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:24 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Over dat inhalen zijn de meningen verdeeld. Gary Anderson denkt bijvoorbeeld dat de aanpassingen niet ver genoeg gaan omdat er alleen is gekeken om de vuile lucht achter de auto te verminderen en niet zozeer om te zorgen dat de auto minder gevoelig is voor de vuile lucht door nog meer downforce voa de vloer te genereren zoals eind jaren '70, begin jaren '80 het geval was.

https://the-race.com/form(...)d-effect-looks-like/
Ook al zijn de auto's nog gevoelig voor vuile ludht, als ze minder vuile lucht produceren kunnen ze in elk geval dichterbij komen.
En dan is er opzich nog de DRS om er voorbij te komen.
Met de huidige wagens kon je niet dichtbij genoeg komen en had de DRS dus ook vaak weinig zin.

DRS zou in de toekomst wel moeten verdwijnen maar danmoet er eerst gekeken worden of inhalen nu al beter is dan vorig jaar en of er dan evt nog meer aanpassingen aan de wagen nodig zijn.
  zondag 30 januari 2022 @ 14:37:52 #226
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203433423
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:30 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ook al zijn de auto's nog gevoelig voor vuile ludht, als ze minder vuile lucht produceren kunnen ze in elk geval dichterbij komen.
En dan is er opzich nog de DRS om er voorbij te komen.
Met de huidige wagens kon je niet dichtbij genoeg komen en had de DRS dus ook vaak weinig zin.

DRS zou in de toekomst wel moeten verdwijnen maar danmoet er eerst gekeken worden of inhalen nu al beter is dan vorig jaar en of er dan evt nog meer aanpassingen aan de wagen nodig zijn.
Met andere woorden, DRS gaat nog meer invloed hebben in plaats van minder. Wordt het racen niet beter van. -O-
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 30 januari 2022 @ 17:48:57 #227
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203435870
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:37 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Met andere woorden, DRS gaat nog meer invloed hebben in plaats van minder. Wordt het racen niet beter van. -O-
Weet ik niet, DRS zal anders gebruikt gaan worden denk ik.
Niet meer om naar een auto toe te rijden maar juist om van een auto weg te komen.
De teams en een hoop FIA bazen willen het ook weg hebben, kan niet op de korte termijn maar ze willen het wel op de middellange termijn doen.
En men kan ook aanpassingen maken, dat het bijv nog maar 5 keer per wedstrijd gebruikt mag worden als "boost"
Dan kan je DRS ook strategisch inzetten.
  zondag 30 januari 2022 @ 17:53:40 #228
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203435937
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Weet ik niet, DRS zal anders gebruikt gaan worden denk ik.
Niet meer om naar een auto toe te rijden maar juist om van een auto weg te komen.
De teams en een hoop FIA bazen willen het ook weg hebben, kan niet op de korte termijn maar ze willen het wel op de middellange termijn doen.
En men kan ook aanpassingen maken, dat het bijv nog maar 5 keer per wedstrijd gebruikt mag worden als "boost"
Dan kan je DRS ook strategisch inzetten.
Dat is dus het probleem. Als je dichter op een andere auto kan rijden, kun je DRS dus gebruiken om er eerder voorbij te gaan in plaats van ernaast te komen, en dan op eigen kracht inhalen, zoals normaal is met een slipstream. Dat is waar DRS voor bedoeld is.

De inhaalacties op DRS was toch al veel te veel op het rechte stuk ipv in de bocht. Dat wordt nu alleen maar nog eerder. Dus nog minder echte inhaalacties.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203437061
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat is dus het probleem. Als je dichter op een andere auto kan rijden, kun je DRS dus gebruiken om er eerder voorbij te gaan in plaats van ernaast te komen, en dan op eigen kracht inhalen, zoals normaal is met een slipstream. Dat is waar DRS voor bedoeld is.

De inhaalacties op DRS was toch al veel te veel op het rechte stuk ipv in de bocht. Dat wordt nu alleen maar nog eerder. Dus nog minder echte inhaalacties.
DRS afschaffen voor dit seizoen was besproken maar de teams wilden daar (nog) niet aan, ze wilden als ik het goed weet eerst zien of de wijzigingen die nu komen effectief gaan zijn en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Het kan heel goed zijn dat DRS zijn langste tijd gehad heeft nu maar het is nog net iets te vroeg om daar uitspraken over te doen, denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2022 19:14:38 ]
  zondag 30 januari 2022 @ 19:21:34 #230
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203437182
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
DRS afschaffen voor dit seizoen was besproken maar de teams wilden daar (nog) niet aan, ze wilden als ik het goed weet eerst zien of de wijzigingen die nu komen effectief gaan zijn en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Het kan heel goed zijn dat DRS zijn langste tijd gehad heeft nu maar het is nog net iets te vroeg om daar uitspraken over te doen, denk ik.
Ik las dat het de bedoeling was om te kijken of ze in 2024 zonder kunnen en het met opnieuw nieuwe regels in 2026 niet meer op de auto zou zitten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203437678
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:30 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Met de huidige wagens kon je niet dichtbij genoeg komen en had de DRS dus ook vaak weinig zin.

Dat is niet helemaal juist. Dichtbij komen kon prima, maar dichtbij blijven was moeilijk omdat de banden vrijwel meteen opbrandden. Dat probleem zal waarschijnlijk niet verdwijnen.

Ook nu zal volgen lastiger zijn in snelle bochten. Wat DRS vaak doet is dat men dan op het rechte stuk dat verschil weer goed kan maken. Op die manier is volgen prima mogelijk, als de banden het vol zouden houden.
  zondag 30 januari 2022 @ 20:06:00 #232
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203437895
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal juist. Dichtbij komen kon prima, maar dichtbij blijven was moeilijk omdat de banden vrijwel meteen opbrandden. Dat probleem zal waarschijnlijk niet verdwijnen.

Ook nu zal volgen lastiger zijn in snelle bochten. Wat DRS vaak doet is dat men dan op het rechte stuk dat verschil weer goed kan maken. Op die manier is volgen prima mogelijk, als de banden het vol zouden houden.
Qua banden niet, al zou de compound weer iets anders en hopelijk beter zijn.

In de bochten was het juist lastig volgen door de vuile lucht en de gevoeligheid van de wagens hiervoor, doordat de meeste downforce via de vleugels wordt gegenereerd. Dat zou nu beter moeten gaan.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203438017
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Qua banden niet, al zou de compound weer iets anders en hopelijk beter zijn.

In de bochten was het juist lastig volgen door de vuile lucht en de gevoeligheid van de wagens hiervoor, doordat de meeste downforce via de vleugels wordt gegenereerd. Dat zou nu beter moeten gaan.
Dat is de theorie maar dat gaat in de praktijk natuurlijk heel erg tegen vallen. Maar het idee dat het volgen niet mogelijk zou zijn zonder deze aanpassingen is niet gebaseer op realiteit.
  zondag 30 januari 2022 @ 20:33:36 #234
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203438289
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is de theorie maar dat gaat in de praktijk natuurlijk heel erg tegen vallen. Maar het idee dat het volgen niet mogelijk zou zijn zonder deze aanpassingen is niet gebaseer op realiteit.
Ik denk dat je dan weinig snapt van aerodynamica en de werking van luchtstromen en waarom deze aanpassingen zijn doorgevoerd. Dat ze waarschijnlijk niet ver genoeg gaan is zeer goed mogelijk.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203438320
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:33 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan weinig snapt van aerodynamica en de werking van luchtstromen en waarom deze aanpassingen zijn doorgevoerd. Dat ze waarschijnlijk niet ver genoeg gaan is zeer goed mogelijk.
:')
  zondag 30 januari 2022 @ 20:52:10 #236
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203438558
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal juist. Dichtbij komen kon prima, maar dichtbij blijven was moeilijk omdat de banden vrijwel meteen opbrandden. Dat probleem zal waarschijnlijk niet verdwijnen.

Ook nu zal volgen lastiger zijn in snelle bochten. Wat DRS vaak doet is dat men dan op het rechte stuk dat verschil weer goed kan maken. Op die manier is volgen prima mogelijk, als de banden het vol zouden houden.
Scheelt dat er nieuwe banden komen :D
Minder grip op de voorbanden schijnt wel in de verwachting te liggen ivm de voorvleugel.

Afgelopen jaren hadden achterliggers vaak ook de DRS nodig om dichterbij te komen en konden dan inderdaad door de vuile lucht er niet voorbij.
Nu kunnen ze er wel dichterbij komen en dan DRS inzetten op het juiste moment.
Maar dan krijgt de ander weer de DRS in de volgende ronde en dan kan weer pogingen doen om weer terug in te halen.

Maar er verandert dit jaar sowieso een hoop, zal ook best een testjaar worden voor veel teams.
En misschien dat er in 2023 dan weer aanpassingen gedaan worden aan de huidige regels om 't nog weer beter te maken.
We zullen moeten afwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 30-01-2022 21:39:59 ]
  zondag 30 januari 2022 @ 21:02:34 #237
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203438700
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:52 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Scheelt dat er nieuwe banden komen :D
Minder grip op de voorbanden schijnt wel in de verwachting te liggen ivm de voorvleugel.

Afgelopen jaren hadden achterliggers vaak ook de DRS nodig om dichterbij te komen en konden dan inderdaad door de vuile lucht er niet voorbij.
Nu kunnen ze er wel dichterbij komen en dan DRS inzetten op het juiste moment.
Maar dan krijgt de ander weer de DRS in de volgende ronde en dan kan weer pogingen doen om weer terug in te halen.

Maar er verandert dit jaar soweiso een hoop, zal ook best een testjaar worden voor veel teams.
En misschien dat er in 2023 dan weer aanpassingen gedaan worden aan de huidige regels om 't nog weer beter te maken.
We zullen moeten afwachten.
De banden zouden ook minder gevoelig zijn voor oververhitting en slijtage, waardoor je er meer op zou kunnen pushen.

https://www.crash.net/f1/(...)-deliver-what-expect
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203439839
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:52 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Scheelt dat er nieuwe banden komen :D
Minder grip op de voorbanden schijnt wel in de verwachting te liggen ivm de voorvleugel.

Afgelopen jaren hadden achterliggers vaak ook de DRS nodig om dichterbij te komen en konden dan inderdaad door de vuile lucht er niet voorbij.

Niet helemaal dus. De vuile lucht maakt het moeilijker, maar het echte probleem is en blijft de banden die oververhitten. Zonder dat zou het met DRS mogelijk zijn om langere tijd in die vuile lucht te rijden en een actie in te zetten. Dat kon vaak niet, of men kreeg maar één kans en als die niet lukte moest je weer afstand houden om de banden te koelen.

Zie bijvoorbeeld Verstappen op Hamilton in Bahrein. Hij had veel versere banden maar kreeg toch maar één kans. Daarna waren de bandjes alweer op. Dát is het echte probleem, dichtbij genoeg komen voor een actie is niet het probleem.
  zondag 30 januari 2022 @ 22:42:48 #239
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203440160
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet helemaal dus. De vuile lucht maakt het moeilijker, maar het echte probleem is en blijft de banden die oververhitten. Zonder dat zou het met DRS mogelijk zijn om langere tijd in die vuile lucht te rijden en een actie in te zetten. Dat kon vaak niet, of men kreeg maar één kans en als die niet lukte moest je weer afstand houden om de banden te koelen.

Zie bijvoorbeeld Verstappen op Hamilton in Bahrein. Hij had veel versere banden maar kreeg toch maar één kans. Daarna waren de bandjes alweer op. Dát is het echte probleem, dichtbij genoeg komen voor een actie is niet het probleem.
Met DRS ja, dus alleen op het rechte stuk. Het grote probleem waarvoor DRS nodig is, is dat men in de bochten door de vuile lucht niet kan volgen en er dus nauwelijks een actie buiten het rechte stuk mogelijk is. Daarvoor zijn de aanpassingen aan de wagens voor dit jaar.

En sowieso zijn de banden voor dit jaar aangepast waardoor ze minder zouden moeten oververhitten en er dus meer op gepusht zou kunnen worden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 31 januari 2022 @ 11:59:21 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203444381
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')