quote:Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
https://kro-ncrv.nl/dit-zijn-de-deelnemers-van-de-slimste-mens-0quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
quote:Annette van Trigt (presentatrice)
Bettina Holwerda (musicalster)
Elke Vierveijzer (cabaretier, winnares Poelifinario)
Fatima Warsame (journalist, columnist, presentatrice)
Frank Heinen (sportschrijver, Volkskrantcolumnist)
Henk van Straten (schrijver, columnist)
Joosje Duk (filmmaker, auteur)
Joost Eerdmans (fractievoorzitter JA21)
Johan Nijenhuis (filmregisseur)
Justus van Dillen (acteur, o.a. Dertigers)
Koos Buster (kunstenaar, Minister of Ceramic Affairs)
Marie Lotte Hagen (auteur, oprichter feministisch platform Damn Honey)
Martin Visser (financieel journalist Telegraaf)
Milouska Meulens (voormalig presentatrice Jeugdjournaal)
Pete Wu (journalist, auteur)
Randy Fokke (actrice)
Remy Evers (cabaretier, Winnaar Cameretten 2019)
Rosanne Hertzberger (microbioloog, columnist NRC)
Steef de Jong (theatermaker)
Tessa Veldhuis (sportpresentatrice, ex-rugby international)
Thorn Roos de Vries (acteur)
Vera Siemons (DJ 3FM, podcast Lesbische Liga)
Wouter Bouwman (NPO Radio 1-presentator, genomineerd Marconi Talent Award)
Yuki Kempees (Muzikant, Kriss Kross Amsterdam)
Zaïre Krieger (spoken word artist, vertaalster Amanda Gorman)
Ik moet ze eerst gaan halen, dus ik blijf lekker zittenquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:10 schreef Nizno het volgende:
ik heb ze al uit dus kan er zo mee gooien
Die ziet er nog goed uit voor iemand die bijna 100 jaar geleden is onthoofd.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger altijd dat het Huub van der Lubbe was
je moet wat bedenken als je niet weet waarom iemand janktquote:
Er is niemand in de Reichstag.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger altijd dat het Huub van der Lubbe was
quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:14 schreef SonicVolcano het volgende:
Weer een Parijs-gerelateerde vraag
dat was idd wel echt slechtquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:15 schreef Zwansen het volgende:
Die Steef probeert over te komen als een intelligente kneus, maar het is slechts een kneus. Weet niet eens het verschil tussen Friesland en Groningen.
Meer had ik ook niet gewetenquote:
Knutselen was ook wel een logisch antwoordquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Meer had ik ook niet geweten
van cactussen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
Knutselen? Er zijn hele meubels mee gemaakt, dat spul is loeisterk.
Papier maché, bij cactussen was knutsel geen antwoord.quote:
ow okequote:Op donderdag 13 januari 2022 21:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Papier maché, bij cactussen was knutsel geen antwoord.
Hij zei: "Pas op, pas op"quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:20 schreef hhh38 het volgende:
Zei Philip nou "pas, pas, pas" tijdens die laatste seconden?
Sorry nee, die Steef was echt zo dom dathij Groningen en Friesland niet uit elkaar kan houdenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 09:44 schreef -Sigaartje het volgende:
En dan dingen roepen als Groninger koek terwijl het duidelijk een kaas en Friesland is.
Ik had hetzelfde gedaan. Geef die man zijn laatste wens, hij is stervende.
Vond het nog stuitender dat er drie Nederlandse mannen zaten die niet wisten wie Lionel Messi was.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:21 schreef DrMarten het volgende:
Dat bij sommige mensen de geografische kennis niet denderend is kan ik nog begrijpen, maar dat je als volwassen Nederlander de provincies nog niet uit elkaar kunt houden is wel stuitend
Drentse koek roepen als de pijl bij Deventer staat, Groningen roepem bij Friesland....
Dat was ook wel lachwekkend inderdaad. Dan hoef je echt geen voetbalfan te zijn, maar de grootste voetballer van de laatste 15 jaar mag je toch wel op zijn minst herkennen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Vond het nog stuitender dat er drie Nederlandse mannen zaten die niet wisten wie Lionel Messi was.
Ja, hij plaatste Arnhem ook al in Overijssel.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Sorry nee, die Steef was echt zo dom dat hij Groningen en Friesland niet uit elkaar kan houden
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:08 schreef Nizno het volgende:
Steef zal vast een prima gast zijn maar ik gun het wouter en johan meer om beiden door te gaan
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:14 schreef Nizno het volgende:
verdorie nou van die steef komen we niet af
quote:
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja maar had wouter ook liever meegehad... steef zit niet in mijn favo hoekje
quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:14 schreef Nizno het volgende:
heb met beide weinig, laat bettina maar door gaan
quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:20 schreef Nizno het volgende:
de kans dat bettina er uit geknikkerd werd voor de finale was groter dan steef dus daarom gunde ik het bettina meer
quote:
quote:
Haha, das een grappige samenvattingquote:Op vrijdag 14 januari 2022 14:08 schreef BillDauterive het volgende:
Heh fijn, Nizno is ook weer blij
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 14:08 schreef BillDauterive het volgende:
Heh fijn, Nizno is ook weer blij
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Die naam is diens eigen keuze. Leuk dat er non-binaire representatie is in De Slimste Mens. Ik hoop dat iedereen er een beetje respectvol mee om gaat en er weinig of geen transfobe en enbyfobe opmerkingen voorbij komen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Waarom zou je in Herregodts naam je kind Thorn Roos noemen?
Zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die naam is diens eigen keuze. Leuk dat er non-binaire representatie is in De Slimste Mens. Ik hoop dat iedereen er een beetje respectvol mee om gaat en er weinig of geen transfobe en enbyfobe opmerkingen voorbij komen.
Eens!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die naam is diens eigen keuze. Leuk dat er non-binaire representatie is in De Slimste Mens. Ik hoop dat iedereen er een beetje respectvol mee om gaat en er weinig of geen transfobe en enbyfobe opmerkingen voorbij komen.
Af en toe, best goede serie, maar niet -voor iemand van mijn leeftijd- boeiend genoeg om echt te volgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:43 schreef Kanaroe het volgende:
Spangas...nooit gezien
Fort Alpha, dat dan weer wel![]()
Ik heb dan weer geen idee wat FortAlpha is.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:43 schreef Kanaroe het volgende:
Spangas...nooit gezien
Fort Alpha, dat dan weer wel![]()
met Jennifer de Jongquote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik h
[..]
eb dan weer geen idee wat FortAlpha is.
Jaren '90 ergens, ik had tijdelijke inwoners/logees mèt een televisiequote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik h
[..]
eb dan weer geen idee wat FortAlpha is.
dan moet je ook maar snappen dat ze de naam zoekenquote:
Janny is een begrip op zichzelf. Heel Holland Baktgod.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
dan moet je ook maar snappen dat ze de naam zoeken
ja en als je een boek ziet met koken met ...... er boven weet jij meteen dat ze de naam van degene zoeken en niet bijvoorbeeld koken met slagroom ofzoquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Janny is een begrip op zichzelf. Heel Holland Baktgod.
Ja.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:08 schreef Snowsquall het volgende:
Zijn er nou echt mensen die Maarten grappig vinden??
Nee.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:08 schreef Snowsquall het volgende:
Vast wel.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:08 schreef Snowsquall het volgende:
maar jij kent ze nietquote:
Ik dacht eerst een brug te zien, maar was toen in verwarring vanwege de spuit.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
Magnesiumpoeder, wat deed die plantenspuit daar dan bij? Laat dan een stel ringen zien, of een brug.
Ja, vandaag namen een paar collega’s lyrisch alle cabaretiers, stand up comedians, etc doir, en waren vol lof over Maarten.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:08 schreef Snowsquall het volgende:
er is ook magnesium spray om te gebruiken ipv je hele klauwen wit te krijgenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik dacht eerst een brug te zien, maar was toen in verwarring vanwege de spuit.
Oh echt?? Ik vind zn verhalen over Amerika wel interessant maar bij dit programma slaat hij echt de plank mis...net als Philip trouwensquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, vandaag namen een paar collega’s lyrisch alle cabaretiers, stand up comedians, etc doir, en waren vol lof over Maarten.
joh dit was niet eens een antwoordquote:
klopt hij noemde het beroep van piafquote:
Hij heeft zo ongeveer de best beluisterde podcast van Nederlandquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:08 schreef Snowsquall het volgende:
Kijk je ook weleens naar n’ oublier pas les paroles op France 2 ( rond half acht op 92 bij Kpn, elke werkdag), daar hoor je ook de hedendaagse chansons. Na Edith Piaf is er heus wel wat gebeurd in Frankrijk.quote:
echt he. Matigquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jhan doet er alles aan niet te winnen
Nee, nooit gezien. Ik vond vooral de wisselwerking tussen deze 2 mannen leuk om te zien, en dan pas de liedjes.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Kijk je ook weleens naar n’ oublier pas les paroles op France 2 ( rond half acht op 92 bij Kpn, elke werkdag), daar hoor je ook de hedendaagse chansons. Na Edith Piaf is er heus wel wat gebeurd in Frankrijk.
ah okequote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zoals Trump heeft Leen de Lee Towers.
dan was ik gelukkig niet de enigequote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
Gee
[..]
Geen idee, maar dan ook echt helemaal geen idee.
De wisselwerking tussen alle orkestleden, de deelnemers en het publiek, het ongelooflijke plezier dat ze allemaal hebben in muziek is super. Het is een wedstrijd, maar de tegenstanders eindigen de rondes geregeld in duet.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:16 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nee, nooit gezien. Ik vond vooral de wisselwerking tussen deze 2 mannen leuk om te zien, en dan pas de liedjes.
quote:
Was hij niet sowieso teruggekomen?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:20 schreef Nizno het volgende:
heeft johan geluk dat thorn het antwoord wist en hij er onder kwam
jawel maar nu is hij nog een keer extra tweedequote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Was hij niet sowieso teruggekomen?
En dat het een redelijk makkelijke vraag was. Maar hij had sowieso terug mogen komen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:20 schreef Nizno het volgende:
heeft johan geluk dat thorn het antwoord wist en hij er onder kwam
Terecht dat je er dan uitvliegt. Leen is een fenomeen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:21 schreef Szura het volgende:
Erg duur dus om Leen Huyzer niet te kennen
BTW, de song van Gerry Marsden is ook een cover.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Feyenoord had op het honderdjarig jubileum Gerry Marsden van Gerry and the Pacemakers uitgenodigd om You'll Never Walk Alone te zingen. Toen is Lee Towers kwaad naar de Raad van Commissarissen gestapt en heeft gezegd van ''wacht is effe, dat is mijn song!'', maar Gerry and the Pacemakers hadden al een hit in 1963. Toen was het compromis: samen zingen. Nu was Gerry Marsden op de middag dat ze het gingen doen als een aap zo dronken en Lee Towers had de geluidsman de opdracht gegeven om het geluid van Gerry uit te zetten. Dus die Gerry heeft daar uit volle borst staan te zingen, maar niemand heeft hem gehoord. Je hoorde alleen Lee Towers!
Jeetje, dit heb ik eergisteren ook al gepost.
Deze poll werkt niet zo lekker.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:25 schreef methodmich het volgende:
Poll: De winnaar van De Slimste Mens winter 2021/22 wordt...
• Jan Rot
• Randy Fokke
• Wouter Bouwman
• Frank Heinen
• Johan Nijenhuis
• Martin Visser
• Jacob Derwig
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik ga Help, mijn man is klusser kijkenquote:
Erg jammer. Zoiets kun je beter terugkijken scheelt reclame. Maar bij VI Vandaag verwachten WE je wel.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:20 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik ga Help, mijn man is klusser kijken
Dit kan echt niet, dat is iets voor promenade volk.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:20 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Die vetzak zit ook bij Op1 en nog meer.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:22 schreef Coco het volgende:
[..]
Dit kan echt niet, dat is iets voor promenade volk.
quote:Op maandag 17 januari 2022 20:20 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Geen Op1quote:Op maandag 17 januari 2022 20:23 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die vetzak zit ook bij Op1 en nog meer.
https://op1npo.nl/
Gelukkig staat ons aller @ikweethetookniet ons bij tijdens VI.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:23 schreef Zipportal het volgende:
@:monkyyy laat al haar fans in de steek.
@Bocaj ook? #dtvquote:Op maandag 17 januari 2022 20:24 schreef Coco het volgende:
[..]
Gelukkig staat ons aller @:ikweethetookniet ons bij tijdens VI.
Uiteraardquote:Op maandag 17 januari 2022 20:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Erg jammer. Zoiets kun je beter terugkijken scheelt reclame. Maar bij VI Vandaag verwachten WE je wel.
quote:Op maandag 17 januari 2022 20:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Ook ik zit klaar, met een glas wijn nota bene.
Ik heb maar budget voor 1 gift abo.quote:
Roverheid.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:37 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik heb maar budget voor 1 gift abo.
Bezuinigingen, Rutte doet niets!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |