Er is op dit moment één instantie waar volop op gehaat dient te worden en dat is het OMT. Er is al anderhalf jaar lang geen sprake van een "outbreak" - en dus noodzaak voor het OMT - meer en met het onzinnige ffp2 "advies", terwijl het virus met omicron een eerste grote mutatiestap richting verkoudheidsvirus gezet heeft, overspelen ze hun hand volledig.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben altijd tegen deze lockdown geweest, hoor.
Ik heb alleen niet zo de neiging om op oudjes te haten.
Als er geen sprake is van een "outbreak", dan moet je "haten op" (sic) de politiek die het adviesorgaan in stand houdt, niet op de mensen die zitting hebben in het orgaan.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is op dit moment één instantie waar volop op gehaat dient te worden en dat is het OMT. Er is al anderhalf jaar lang geen sprake van een "outbreak" - en dus noodzaak voor het OMT - meer en met het onzinnige ffp2 "advies", terwijl het virus met omicron een eerste grote mutatiestap richting verkoudheidsvirus gezet heeft, overspelen ze hun hand volledig.
Het probleem zit hem meer in de rol die het OMT gekregen heeft. Als je een stel wetenschappers uit een vrij smal beleidsterrein bij elkaar zet dan moet je niet raar staan te kijken dat er wereldvreemde adviezen uitkomen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is op dit moment één instantie waar volop op gehaat dient te worden en dat is het OMT. Er is al anderhalf jaar lang geen sprake van een "outbreak" - en dus noodzaak voor het OMT - meer en met het onzinnige ffp2 "advies", terwijl het virus met omicron een eerste grote mutatiestap richting verkoudheidsvirus gezet heeft, overspelen ze hun hand volledig.
Is het raar dat dit er juist voor zorgt dat ik me zorgen maak over ná de pandemie voor die kinderen? Dan bedoel ik dus dat ze al die ziektes alsnog krijgen.quote:
Ik zou het ook zeer bijzonder hebben gevonden als Kuipers in zijn eerste week het OMT had bedankt voor de diensten. Dat was politiek ook onverkoopbaar. Radicaal tegen het advies ingaan zou ook moeilijk uit te leggen zijn. Wat dat betreft kon het OMT het nieuwe kabinet ook best zwaar onder druk zetten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als er geen sprake is van een "outbreak", dan moet je "haten op" (sic) de politiek die het adviesorgaan in stand houdt, niet op de mensen die zitting hebben in het orgaan.
Die meme was ook wel cringeworthy ja.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:05 schreef chratnox het volgende:
Overigens, Koopmans heeft volgens mij echt geen enkel inzicht in het moment waarop een opmerking geplaatst moet worden.
Ja joh, de hele samenleving op slot, zodat mensen geen infectieziekten meer kunnen oplopen. Dan gaan ze wel dood aan eenzaamheid, depressie of andere minder leuke ziektes. Echt...quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het raar dat dit er juist voor zorgt dat ik me zorgen maak over ná de pandemie voor die kinderen? Dan bedoel ik dus dat ze al die ziektes alsnog krijgen.
Overigens, Koopmans heeft volgens mij echt geen enkel inzicht in het moment waarop een opmerking geplaatst moet worden. Als een groot deel van de bevolking schreeuwt om versoepelingen ga je niet subtiel erin gooien dat dit soort maatregelen heel misschien ook wel handig zijn voor kinderziektes.
Ah, eens even kijken.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:08 schreef TheVulture het volgende:
Marcel Levy die bij Beau haarfijn de vinger op de zere plek legt over de verschuivende doelpalen![]()
Hopen dat het zo blijft. Beterschapquote:Op donderdag 13 januari 2022 22:09 schreef Gunner het volgende:
Uitslag binnen; positief
Toch voel ik me niet ziek. Het voelt als een matig griepje
Sterkte. Dat het maar een mild omikronnetje mag zijn!quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:09 schreef Gunner het volgende:
Uitslag binnen; positief
CORREDquote:Op donderdag 13 januari 2022 22:09 schreef Gunner het volgende:
Uitslag binnen; positief
Daar ga ik vanuit. Hopende dat quarantaine versoepeld wordt morgenquote:Op donderdag 13 januari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sterkte. Dat het maar een mild omikronnetje mag zijn!
Kan zo zijn, maar ik heb hem de afgelopen 5 minuten echt alleen maar zinnige dingen horen zeggenquote:Op donderdag 13 januari 2022 22:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Levi is wel echt een partijtje vol van zichzelf he?
Nou rest in peace, weer een reden om het land in lockdown te houden en verplichte vaccinatie in te voeren.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:09 schreef Gunner het volgende:
Uitslag binnen; positief
Ik denk dat het OMT zeker wel bewust is welke positie ze hebben tegenwoordig.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem meer in de rol die het OMT gekregen heeft. Als je een stel wetenschappers uit een vrij smal beleidsterrein bij elkaar zet dan moet je niet raar staan te kijken dat er wereldvreemde adviezen uitkomen.
Je kunt het OMT wat mij betreft 2 dingen verwijten: dat ze de godganse tijd individueel de media opzoeken en dat ze zich onvoldoende bewust zijn van de positie die ze gekregen hebben. Voor de rest moet je in Den Haag zijn.
Op die posities ben je altijd een mannetje. Kan het wel hebben als je zinnige dingen zegt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Levi is wel echt een partijtje vol van zichzelf he?
Je komt niet op die positie zonder zo'n mannetje (of vrouwtje) te zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Op die posities ben je altijd een mannetje. Kan het wel hebben als je zinnige dingen zegt.
En dan moeten volgens de nutty professors van het OMT de ffp2-maskers nog van stal gehaald worden in de strijd tegen de omikronloopneus...quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb echt veel mensen gehoord afgelopen weken die in quarantaine zitten, zonder of vrijwel zonder klachten stuk voor stuk
Hou er gewoon lekker mee op
Ze hebben geen FFP2 geadviseerd.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dan moeten volgens de nutty professors van het OMT de ffp2-maskers nog van stal gehaald worden in de strijd tegen de omikronloopneus...
De DDR.quote:
Avondlockdown is achterlijk, heeft compleet gefaald en zou nooit meer terug moeten keren.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Er wordt gezegd dat we niet terug kunnen naar de avondlockdown volgens het OMT.
Hoezo niet? De lockdown kwam wegens onzekerheid omtrent omikron. Omikron valt mee en nu gaan we weer met doelpalen lopen schuiven. Weinig geloofwaardig zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |