abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203166332

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203166350
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:37 schreef chratnox het volgende:
Maar dat doet ook pijn in de samenleving. Het draagvlak is inmiddels helemaal weg.
Draagvlak is echt ompleet weg inderdaad. En ik denk dat ze Kuipers ook een beetje testen omdat ie nieuw is en dus nog niet als een vis in het water op zijn afdeling zal zwemmen en dus zien de provincies en gemeenten hun kans schoon. Al die poppetjes moeten populair blijven want zo werkt het stemmen trek systeem.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  donderdag 13 januari 2022 @ 10:44:04 #3
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_203166353
Nou ik kan melden dat omicron een kindergriepje is, minder dan 24 uur klachten gehad. 1 dag 39.1 koorts met snotneus. Dag 2 nog een beetje spierpijn in onderrug maar snotneus alweer weg. Nu dag 3 weer helemaal op to date, zometeen weer aan het werk.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_203166364
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:44 schreef Walterwhite64 het volgende:
Nou ik kan melden dat omicron een kindergriepje is, minder dan 24 uur klachten gehad. 1 dag 39.1 koorts met snotneus. Dag 2 nog een beetje spierpijn in onderrug maar snotneus alweer weg. Nu dag 3 weer helemaal op to date, zometeen weer aan het werk.
N=1
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203166374
quote:
Politieactie tegen valse vaccinatiepassen in Zuid-Duitsland
In Zuid-Duitsland houdt de politie een grote actie tegen valse coronapassen. Er zijn meer dan honderd huizen doorzocht. Bij de verdachten werd bloed afgenomen, om vast te stellen of ze zijn gevaccineerd.

Aanleiding is een verdenking tegen een Beierse huisarts, die mensen zonder vaccinatie aan vaccinatiebewijzen zou helpen. Veel mensen zouden hem opzoeken om aan vaccinatiebewijzen te komen, zonder zich te laten vaccineren.
Tatort - Die Flscher
  donderdag 13 januari 2022 @ 10:46:12 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203166386
Het zou me trouwens niet eens verbazen als het morgenavond in de media vooral gaat over het 'eerste optreden van Ernst Kuipers als coronaminister' en niet zozeer over de maatregelen/het beleid.
pi_203166395
quote:
Mooi man. Allemaal aan de omikron!
pi_203166399
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zou me trouwens niet eens verbazen als het morgenavond in de media vooral gaat over het 'eerste optreden van Ernst Kuipers als coronaminister' en niet zozeer over de maatregelen/het beleid.
Prachtig rookgordijn toch ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203166407
quote:
Of de NPO die de als er maar paar maatregelen afgaan vraagt om juist dit niet te doen. Altijd maatregelen wilt de kritische NPO.
pi_203166412
quote:
Alles behalve alles open zorgt ervoor dat het hele beleid keihard aangevallen zal worden.

Echt misselijkmakend in de media die berichten dat we moeten versoepelen maar volgens het OMT er weinig ruimte is. Flikker op.
pi_203166419
quote:
Je moet er maar zin in hebben om in zo'n slangenkuil te werken hoor. Je bent meer bezig met je positie houden/verbeteren dan dat je daadwerkelijk beleid kunt uitvoeren met al die aasgieren om je heen.
Als ze zich alleen bezig hielden met beleid voeren en inhoudelijke discussies dan had je 80% van de kosten van het hele gebeuren kunnen schrappen.
pi_203166433
quote:
Wat ook een van de redenen zal gaan zijn dat hij weg komt met relatief kleine versoepelingen. Hij is nieuw, dus te begrijpen dat hij wat voorzichtiger is, etc etc.
pi_203166462
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:47 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Alles behalve alles open zorgt ervoor dat het hele beleid keihard aangevallen zal worden.

Echt misselijkmakend in de media die berichten dat we moeten versoepelen maar volgens het OMT er weinig ruimte is. Flikker op.
De media sluit zich gewoon weer aan bij het beleid na de persconferentie verwacht ik. Ook bij minimale versoepelingen.
pi_203166480
quote:
en daar hebben we nog steeds ophokplicht voor!
pi_203166489
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat ook een van de redenen zal gaan zijn dat hij weg komt met relatief kleine versoepelingen. Hij is nieuw, dus te begrijpen dat hij wat voorzichtiger is, etc etc.
Blijf het onredelijk vinden dat we Hugo en nu Ernst zo individueel verantwoordelijk houden voor maatregelen of versoepelingen.
pi_203166493
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat er meer komt dan we nu verwachten. Je ziet al die 'helden' in de politiek uit hun hol kruipen nu blijkt dat Omnicron geen bal voorstelt. Een lachwekkende variant. Die gaan nu doen alsof we moeilijke keuzes moeten maken en voor de economie moeten kiezen. Met de eindstreep in zicht, uiteraard. Toen in december de economie kapot werd gemaakt hoorde je ze niet.
pi_203166501
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tatort - Die Flscher
WAT?? BLOED AFNEMEN??? over mijn lijk
pi_203166508
Lees op AD niks over horeca en bios onder versoepelingen. Dan weet je al hoe laat het is.

Alleen winkels open op afspraak en sporten op afspraak dus zal het wel worden. Ongelofelijk.
pi_203166514
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tatort - Die Flscher
Zo dan, benieuwd hoe dat stand gaat houden in een rechtzaak. Bloedafnemen :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203166520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:53 schreef Johannes788 het volgende:
Lees op AD niks over horeca en bios onder versoepelingen. Dan weet je al hoe laat het is.

Alleen winkels open op afspraak en sporten op afspraak dus zal het wel worden. Ongelofelijk.
quote:
Heropening van het hoger onderwijs, sporten, winkelen op afspraak en weer naar de kapper. Volgens bronnen rond het OMT en het kabinet staan die verruimingen bovenaan de versoepellijst, al moet het kabinet nog definitief beslissen. De druk om de harde lockdown los te laten is immens, na zeldzaam felle kritiek van ondernemers en lagere overheden.
https://www.ad.nl/politie(...)oepellijst~a38ff830/
  donderdag 13 januari 2022 @ 10:55:16 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203166539
quote:

Kappers?
pi_203166541
quote:

[..]
Tatort - Die Flscher
Bloed afnemen ook echt, bijzonder.
pi_203166544
Winkels open op afspraak was toch geen succes te noemen, een maximaal aantal klanten (ook al is het een klein aantal om te beginnen) is beter, maar we zien het wel.
pi_203166545
quote:
Winkelen op afspraak :')
Wie gaat dat handhaven joh? Flikker die boel gewoon open.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203166547
quote:
Ja dus geen horeca en bios. Bizar.
pi_203166549
quote:
Om terug te gaan naar het regime van voor deze harde lockdown - toen alles zo'n beetje open was van 05.00 uur 's ochtends tot 17.00 uur 's avonds - is het nog te vroeg, melden ingewijden. Dat zou betekenen dat horeca en culturele instellingen nog moeten wachten: ,,Iedereen hoopt dat dat kan, maar zoveel ruimte lijkt er niet te zijn.” De vorige keren koos het kabinet overigens soms een andere koers dan het OMT adviseerde, dus definitief is nog niks.
AD
pi_203166551
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Blijf het onredelijk vinden dat we Hugo en nu Ernst zo individueel verantwoordelijk houden voor maatregelen of versoepelingen.
Het beleid is natuurlijk groter dan enkel Kuipers. Maar het ging over Kuipers, dus daar ging ik op in.
pi_203166558
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
AD
Ok, dan ga ik maar weer naar Antwerpen ok wat te eten genot.
pi_203166564
Horeca dus dadelijk weer pispaal. En de enge bios.
pi_203166565
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:55 schreef zipcon het volgende:
Winkels open op afspraak was toch geen succes te noemen, een maximaal aantal klanten (ook al is het een klein aantal om te beginnen) is beter, maar we zien het wel.
Niks 'we zien wel'.
Openen die hap. Er is al genoeg bewijs dat er een enorme disconnectie is tussen O-besmettingen en opnames.

Vasthouden aan lockdown maatregelen is crimineel.
1947-2016
  donderdag 13 januari 2022 @ 10:56:58 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203166571
Maar goed met die broekpoepers in Den Haag wordt dit dus nog maandenlang ploeteren.
pi_203166577
quote:

Viel te verwachten. De horeca (maar ook de cultuur sector) is altijd het grootste pispaaltje geweest. Als eerste beperkingen en als laatste weer open.
pi_203166580
quote:

[..]
AD
:')
Wat ziek.
1947-2016
pi_203166584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed met die broekpoepers in Den Haag wordt dit dus nog maandenlang ploeteren.
die boeren blokkeren voor veel minder de zooi
pi_203166587
Wie optimistisch is kan mss hopen dat het over 3 weken allemaal weer kan mits maatregelen.
  donderdag 13 januari 2022 @ 10:57:59 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203166590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Viel te verwachten. De horeca (maar ook de cultuur sector) is altijd het grootste pispaaltje geweest. Als eerste beperkingen en als laatste weer open.
En dan in mei/juni open met 2G als iedereen Omicron heeft gehad en de vaccins alweer beginnen uit te werken.
pi_203166593
quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:25 schreef OProg het volgende:

[..]
Ok, maar weer even serieus.

Ik kan het ook altijd wel volgen. Maar dit is toch wel direct het probleem van dat hele gesprek. Jaap gaat een wetenschappelijk verhaal houden en figuren als Attje en Fleur willen een simpel antwoord hebben.

De n lukt het niet om het simpel te maken, de ander niet om het wetenschappelijke te begrijpen. Dan kan je net zo goed dit niet doen zo ongeveer.

En deels zit het probleem dat de mensen die daar politiek zitten er niet zitten op basis van hun enorme kennis.
Maar wiens probleem is dat nu daadwerkelijk? Het is de Tweede Kamer die Van Dissel steeds vraagt, niet andersom.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203166597
De bloeddruk stijgt hier weer met iedere post.. :')
  donderdag 13 januari 2022 @ 10:58:46 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203166611
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
De bloeddruk stijgt hier weer met iedere post.. :')
*insert Gollum-gifje
pi_203166615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:57 schreef zipcon het volgende:
Wie optimistisch is kan mss hopen dat het over 3 weken allemaal weer kan mits maatregelen.
Nee, het kan nu al weer.
Hoe duidelijk moeten die witte jassen het nog hebben?
1947-2016
pi_203166619
Wanneer gaat de eerste FOK demonstratie zijn, zo te lezen gaat de opkomst gigantisch worden.
pi_203166628
Tering joh kijk gewoon eens naar andere landen die al langer omikron hebben. Ondanks de ontzettend hoge besmettingen blijft de ziekenhuisbezetting afnemen of maar heel miniem toenemen. Dit is het begin van de einde van de pandemie.

Maar nee, we willen eerst zelf nog alles onderzoeken. Dat snap ik dus echt totaal niet. Niet luisteren naar het buitenland, maar alles eerst zelf nog een keer nadoen. Alsof het compleet anders in Nederland zou zijn. Wat denk je, dat de ziekenhuisbezetting hier ineens wel extreem kan gaan oplopen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203166640
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En dan in mei/juni open met 2G als iedereen Omicron heeft gehad en de vaccins alweer beginnen uit te werken.
Uiteraard. Hebben ze meteen bewijs dat 2G werkt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 11:01:10 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203166649
quote:

[..]
AD
Manmanmanmanmanman :r

:r :r en nog eens :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203166655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
*insert Gollum-gifje
Inmiddels geldt dat voor de hele maatschappij. Behalve de witte jassen en angsthazen.
Maar die zijn dus dan weer boos over dat het te snel voor ze gaat.

Dus ja, de hele maatschappij.
1947-2016
pi_203166664
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als iedereen omikron heeft gehad heeft 2G niet zoveel zin meer, h. :')
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203166666
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee, het kan nu al weer.
Hoe duidelijk moeten die witte jassen het nog hebben?
Nog een trucje dat we nu ook wel kennen. "Nog maar twee weekjes, misschien binnenkort". Nee, nu!
pi_203166668
Ik begin toch wel wat hoop te krijgen over sportscholen. Er zal iets moeten gebeuren, alles tegelijk is te riskant en sportscholen hebben naar ik aanneem de minste tijd nodig om zich klaar te maken voor heropening. Daarnaast hebben ze al eerder meer ruimte gegeven voor sport en wellicht kan Kuipers dat fitnessruimte-relletje zo mooi uittrappen :s)

Dan volgende week de winkels en de week daarna de horeca. Dat zou leuk zijn.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_203166670
Volgende week dus wel weer knallen in de gym

@onlogisch schijven door het dak maat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Games donderdag 13 januari 2022 @ 11:03:02 #50
181272 crew  Noppie2000
pi_203166677
Wel fijn dat we meteen kunnen leren ook aan het nieuwe kabinet geen ene tering te hebben :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 11:03:07 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203166678
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:00 schreef Discombobulate het volgende:
Tering joh kijk gewoon eens naar andere landen die al langer omikron hebben. Ondanks de ontzettend hoge besmettingen blijft de ziekenhuisbezetting afnemen of maar heel miniem toenemen. Dit is het begin van de einde van de pandemie.

Maar nee, we willen eerst zelf nog alles onderzoeken. Dat snap ik dus echt totaal niet. Niet luisteren naar het buitenland, maar alles eerst zelf nog een keer nadoen. Alsof het compleet anders in Nederland zou zijn. Wat denk je, dat de ziekenhuisbezetting hier ineens wel extreem kan gaan oplopen?
Engeland gaat niet zo heel lekker wat dat betreft, maar dan heb je het ook meteen over het andere uiterste.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:03:18 #52
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_203166679
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]
en daar hebben we nog steeds ophokplicht voor!
Ja klopt maar ik heb m'n eigen timmerwerkplaats aan huis. Hoef de deur niet uit. 😁
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_203166681
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nog een trucje dat we nu ook wel kennen. "Nog maar twee weekjes, misschien binnenkort". Nee, nu!
'Als jullie samenleving je aan de regels kunnen houden, dan hebben we over 3 weken wat leuks voor jullie'

Yeah, right.
1947-2016
pi_203166683
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:03 schreef Noppie2000 het volgende:
Wel fijn dat we meteen kunnen leren ook aan het nieuwe kabinet geen ene tering te hebben :)
Ernst Kuipers is volgens ome Frits Wester angstiger qua beleidsvoering dan Hugotje. Dan weet je het wel ;)
pi_203166687
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Engeland gaat niet zo heel lekker wat dat betreft, maar dan heb je het ook meteen over het andere uiterste.
In Engeland dalen de ziekenhuiscijfers alweer. De experts hebben er zelfs goede hoop op dat zij het eerste land van Europa worden waar corona geen issue meer is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203166690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Inmiddels geldt dat voor de hele maatschappij. Behalve de witte jassen en angsthazen.

de lockdown werd in minder dan 24 uur beslist, met veel minder data, maar terug kan het niet? wat een onzin weer, de IC zitten op 365, we zijn gestart vanaf 625!
pi_203166692
Er vanuitgaande dat Omikron niet gaat evolueren in een dodelijkere variant (want dat zou een hele vreemde mutatie zijn van een virus, dat normaliter alleen maar zwakker wordt bij een mutatie) lijkt me dit ook wel de laatste stuiptrekking waarover we panisch hoeven te doen.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203166694
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vies tegen valt. Mensen zullen de kleine versoepelingen aangrijpen en daarna gewoon weer door gaan met hun dagelijkse ritme. Veel mensen worden gewoon niet hard geraakt, die gaan gewoon door.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:04:26 #59
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203166699
wat een gedoe. nu moet m'n dochter direct van school gehaald worden. nou ja ik snap het wel

mocht ik positief testen scheelt dat dan de booster ? :P
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:04:50 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203166705
Maar kan ik volgende week weer kappertje pakken of moet ik toch maar het zwarte circuit in.
pi_203166713
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar kan ik volgende week weer kappertje pakken of moet ik toch maar het zwarte circuit in.
Ik weet niet of je kroeshaar hebt anders zou ik maar even wachten ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203166718
Snap de ophef hier niet zo, dit is precies wat we besproken hebben de laatste tijd, het zal zeer geleidelijk open gaan weer.
pi_203166736
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:04 schreef Caland het volgende:

[..]
In Engeland dalen de ziekenhuiscijfers alweer. De experts hebben er zelfs goede hoop op dat zij het eerste land van Europa worden waar corona geen issue meer is.
Wat daalt er precies?

donderdag 13 januari 2022 @ 11:06:28 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203166737
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Snap de ophef hier niet zo,
Nee, het OMT snapt de ophef ook niet zo. Misschien zit daar het probleem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Games donderdag 13 januari 2022 @ 11:06:36 #65
181272 crew  Noppie2000
pi_203166741
quote:
Snap de ophef hier niet zo, dit is precies wat we besproken hebben de laatste tijd, het zal zeer geleidelijk open gaan weer.
Dat het te verwachten is, wil niet zeggen dat we het er mee eens moeten zijn of het zonder commentaar moeten accepteren. Alles behalve dat, zelfs.
pi_203166750
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]
WAT?? BLOED AFNEMEN??? over mijn lijk
Staat er zo'n Duitse laars op je hoofd terwijl de ander je bloed afneemt.
pi_203166751
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]
de lockdown werd in minder dan 24 uur beslist, met veel minder data, maar terug kan het niet? wat een onzin weer, de IC zitten op 365, we zijn gestart vanaf 625!
Het lockdown argument was een haastig bierviltje.
Het antilockdown argument moeten 3 complete onderzoeken van 46 jaar zijn. Per stuk.

Klopt niet.
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 11:07:21 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203166754
quote:

[..]
Engeland heeft dan ook maatregelen genomen afgelopen week. Maar ja, echt code rood is het daar geen moment geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203166755
quote:
De ophef ontstaat, omdat een groep hier lijkt te denken dat de ziekenhuizen in het buitenland niet meer vol met coronapatinten liggen.
pi_203166756
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wat daalt er precies?

[ afbeelding ]
Oh dat zei die kale gisteren bij Beau, al was dat volgens mij toegespitst op Londen wat sowieso het voorland zou moeten zijn wat dat aangaat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203166762
quote:
Eens. ze tillen dit sowieso over carnaval heen. Daarna is er niets tot pasen wat "risico" oplevert in de ogen van het OMT, dus dat zullen ze in stapjes van 4 weken doen verwacht ik.

We gaan in elk geval de boeken in als
- Traagste land met boosters
- Land met de meeste lockdowns
- Land met de meeste langdurige maatregelen

Ook wat waard.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203166768
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee merci Henkie
Precies het punt. Je kan wel in je eentje op het malieveld gaan staan, maar met de laffe demo bereidheid in NL sta je daar in je eentje wind te vangen. En voor lul.
1947-2016
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:08:20 #73
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203166769
quote:
Pandemic brought ‘dramatic’ fall in English hospital admissions for childhood infections

Hospital admissions for common childhood infections in England dropped by as much as 94% during the first year of the Covid-19 pandemic, according to the first major study of its kind.

Doctors have previously reported anecdotally how Covid measures such as lockdowns inadvertently led to children being better protected against other illnesses.

Now a large study by the University of Oxford has revealed the sheer scale of the “dramatic” fall in hospital admissions for a whole range of non-Covid infections in the 12 months after March 2020.

Researchers found there were “substantial and sustained” reductions in admissions for common and severe childhood infections, most likely due to social distancing measures, school and workplace closures, and travel restrictions. Other measures such as enhanced cleaning, better hand hygiene, and the use of face masks may have also contributed to the reduction.

Altogether, tens of thousands fewer children were admitted for bronchiolitis, meningitis, flu, tonsillitis and pneumonia and other conditions as England went into lockdown, schools closed and children’s social contacts significantly reduced. The findings were published in The BMJ.

Some children with pre-existing conditions such as asthma were also “protected from severe and potentially life-threatening infection”, the study found. Before the pandemic, exacerbation of asthma caused by acute respiratory infections was one of the most common reasons for hospital admission in children.

Many of the measures seen in the first year of Covid in England are unsustainable outside the pandemic, the researchers acknowledged. Such measures have also significantly had an effect on other areas of health, such as mental health. However, the researchers said the huge fall in admissions meant there should be a further evaluation of interventions that could be continued, especially during winter months, to minimise the burden on health systems and protect vulnerable children.
https://www.theguardian.c(...)childhood-infections
are we infinite or am I alone
pi_203166770
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:04 schreef Gunner het volgende:
wat een gedoe. nu moet m'n dochter direct van school gehaald worden. nou ja ik snap het wel

mocht ik positief testen scheelt dat dan de booster ? :P
eerst PCR toch?
pi_203166771
quote:
Ja, en er is zat bewijs op het moment dat dat helemaal niet nodig is.
1947-2016
pi_203166772
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:08 schreef _serial_ het volgende:

Ook wat waard.
Wat een onzin zeg. Ik dacht dat jij van de cijfers was. :')
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:08:48 #77
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203166774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]
eerst PCR toch?
vanmiddag naar de GGD. doen ze daar een PCR? ik weet het eigenlijk niet eens.
pi_203166776
quote:
Je las gister al dat de verwachtingen hier onrealistisch hoog waren. Puur omdat er wat tegengeluid kwam. Alsof mensen dan opeens wel gaan rellen en alsof het kabinet/het OMT daar ook maar ene shit om geven. Ik baal ook hoor en vind het echt heel oneerlijk naar bepaalde sectoren, maar ik weet ondertussen wel wat we aan de beleidsmakers hebben.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:09:04 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203166779
quote:

[..]
Eens. ze tillen dit sowieso over carnaval heen. Daarna is er niets tot pasen wat "risico" oplevert in de ogen van het OMT, dus dat zullen ze in stapjes van 4 weken doen verwacht ik.

Ook wat waard.
Carnaval, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, Koningsdag, Bevrijdingsdag.

Gelukkig is er geen EK deze zomer anders hadden ze het daar ook nog overheen willen tillen.
pi_203166781
Gaat de horeca morgen ook uit protest open of alleen de detailhandel?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:09:22 #81
14505 OProg
A Life in Music
pi_203166783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar wiens probleem is dat nu daadwerkelijk? Het is de Tweede Kamer die Van Dissel steeds vraagt, niet andersom.
Eens hoor. Maar het daadwerkelijke probleem is ook dat ik wel het idee krijg dat mensen daar voor Van Dissel staan meer bezig zijn met hun eigen beeldvorming en hoe het over komt dan met daadwerkelijk begrijpen wat afwegingen zijn.

Eigenlijk is waar dit een probleem van ons allemaal dat groter is dan dit dossier.

[ Bericht 0% gewijzigd door OProg op 13-01-2022 11:16:39 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 11:09:54 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203166791
quote:
3 weken geleden was de situatie echt totaal onvergelijkbaar met nu. 3 weken geleden was gestage opening logisch, nu is alles strenger dan oktober gewoon achterlijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203166806
quote:

[..]
AD
Ik begrijp het niet. Mondkapjes aan in winkel is toch geen probleem met afstand houden. Desnoods max aantal per vierkante meter. Musea kunnen ook prima mensenstromen in goede banen leiden. Sporten is gezond.
pi_203166813
quote:

[..]

Ook wat waard.
Land met de meest eigenwijze inwoners.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_203166820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Engeland heeft dan ook maatregelen genomen afgelopen week. Maar ja, echt code rood is het daar geen moment geweest.
Welke maatregelen heeft Engeland genomen deze week dan?
pi_203166832
quote:
Er zijn er een aantal die accepteren al maanden geen maatregelen meer. Die vinden het nooit goed tenzij alles open is.

Wellicht zou dat nog kunnen hoor in deze situatie, maar er zijn mensen die dat ook riepen bij de Delta.

Ik verwacht nu idd sportclubs open, winkels open en contact beroepen. En dan over twee weken al de volgende sectoren als het goed blijft gaan in de ziekenhuizen.
pi_203166839
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Welke maatregelen?
pi_203166841
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Land met de meest eigenwijze inwoners.
Land met de angstigste witte jassen
Land met de slechtste modelleurs en voorspellers
1947-2016
pi_203166846
twitter

Een Jettentje.
zie email 27 oktober
pi_203166848
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Staat er zo'n Duitse laars op je hoofd terwijl de ander je bloed afneemt.
vanaf het moment dat ik bloed afnemen hoor, krijg ik die Bas rutten jingle in me hoofd
pi_203166849
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:09 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik hoop alles. Hoe meer hoe beter als het weer zulke softe versoepelingen worden.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:13:04 #92
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203166850
Ik verdenk de politiek er van dat ze gewoon uittesten in hoeverre ze de macht hebben om ons te dwingen tot iets waar wij niet achter staan. Ze hebben lak aan t * volk * dat is overduidelijk. Plebs moet gehoorzamen want anders oO/
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203166862
Aantal boosterprikken gezet door de GGD over de afgelopen 7 dagen
1.792.929

Aantal boosterprikken gepland door de GGD voor de komende 7 dagen
950.446

Wel een hoop minder deze week. Belangstelling lijkt tanende, aan prikcapaciteit kan het niet liggen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 11:14:07 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203166863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Welke maatregelen heeft Engeland genomen deze week dan?
Lokale overheden en instanties hebben maatregelen genomen. Bron: iemand die daar daadwerkelijk woont.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203166867
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:09 schreef Stoorzendert het volgende:
Geen berichten nog, maar je kunt er vergif op innemen dat dit over 2 weken gaat gebeuren.
pi_203166878
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:12 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Er zijn er een aantal die accepteren al maanden geen maatregelen meer. Die vinden het nooit goed tenzij alles open is.

Wellicht zou dat nog kunnen hoor in deze situatie, maar er zijn mensen die dat ook riepen bij de Delta.

Ik verwacht nu idd sportclubs open, winkels open en contact beroepen. En dan over twee weken al de volgende sectoren als het goed blijft gaan in de ziekenhuizen.
Ik vind dat je de horeca op zijn minst ook overdag open moet gaan gooien, die 5 tot 5 lockdown is wel het minste wat je kan herstellen, we zitten qua ziekenhuisbezetting op het niveau van oktober geloof ik...
pi_203166879
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:13 schreef deedeetee het volgende:
Ik verdenk de politiek er van dat ze gewoon uittesten in hoeverre ze de macht hebben om ons te dwingen tot iets waar wij niet achter staan. Ze hebben lak aan t * volk * dat is overduidelijk. Plebs moet gehoorzamen want anders oO/
Je staat op randje om bubbel van complotdenkers te betreden. Ik zou er even goed over gaan nadenken.
pi_203166887
quote:
Nederlanders moeten af van het idee dat protesteren tegen iets een tokkie/extreem rechts iets is.
Voor jezelf opkomen is goed en helaas soms noodzakelijk.

Mensen (en vooral politici) vergeten vaak dat ze er voor ons zitten, niet andersom.
pi_203166891
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
1.792.929

950.446

Wel een hoop minder deze week. Belangstelling lijkt tanende, aan prikcapaciteit kan het niet liggen.
De 20ers en 30ers zijn nu aan de beurt, dus ergens logisch.
pi_203166897
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De ophef ontstaat, omdat een groep hier lijkt te denken dat de ziekenhuizen in het buitenland niet meer vol met coronapatinten liggen.
Maar ook daar lopen ze leeg. Tel daarbij de berichten van gisteren en eergisteren op, dat Omikron zorgt voor ~69% minder ziekenhuisopnames dan moet je in elk geval significant kunnen versoepelen.

Alles direct weg lijkt me een utopie, maar alleen MBO/HBO open, of alleen sportschool open zou echt belachelijk zijn.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:16:28 #101
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203166901
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Lokale overheden en instanties hebben maatregelen genomen. Bron: iemand die daar daadwerkelijk woont.
Oh volgens mijn bron die er ook woont is alles nog gewoon open en geven ze in Engeland geen fuck.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:17:00 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203166911
quote:
1.792.929

950.446

Alle risicogroepen zijn al geweest. Veel jongeren laten deze prik lekker lopen.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:17:26 #103
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203166918
quote:
1.792.929

950.446

Zolang obees 50+ hun booster maar haalt. Uiteindelijk zijn die boosters hoe dan ook niet de redding.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203166923
quote:
Ja maar dat lijkt nu even hard te backfiren... Wat is de wetgever nog waard als morgen de winkels (en evt. horeca) hun deuren tch gewoon opengooien? En als zelfs de minister van justitie zegt niet te gaan handhaven, waarom zouden deze winkels dan ook niet gewoon zaterdag en volgende week openblijven?
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:17:51 #105
78780 deedeetee
pi_203166924
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je staat op randje om bubbel van complotdenkers te betreden. Ik zou er even goed over gaan nadenken.
Onzin, heeft helemaal niks met complot te maken. Dacht jij nu echt dat de politici en hun adviseurs niet heel goed nadenken en uitzoeken hoe ver ze kunnen gaan ? Dan ben je echt wel naef hoor.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:18:03 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203166926
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik laat hem niet lopen, ben ook geen jongere trouwens maar heb de prik op 11 februari gepland staan. Helemaal nu je dat in Duitsland nodig hebt en ik tegen die tijd wel weer wat potjes wil meepakken daar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203166928
quote:

[..]
Of zijn besmet geraakt de afgelopen weken, dus die kunnen niet eens geprikt worden
pi_203166935
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Oh volgens mijn bron die er ook woont is alles nog gewoon open en geven ze in Engeland geen fuck.
Dit. Niks mee gekregen over nieuwe maatregelen en ik heb vrienden in verschillende regio’s daar.
pi_203166938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vind dat je de horeca op zijn minst ook overdag open moet gaan gooien, die 5 tot 5 lockdown is wel het minste wat je kan herstellen, we zitten qua ziekenhuisbezetting op het niveau van oktober geloof ik...
En dan roept de horeca weer dat dit echt te weinig is en dat ze daar niks mee opschieten.
pi_203166942
quote:
Klap in het gezicht van doorstroom locaties
IK WIL NAAR DE DIERENTUIN
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 11:19:26 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203166947
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Mijn bron woont in het noorden, dus toch wat ver van London. Kan zelfs zo zijn dat ie in Schotland zit momenteel, maar dat weet ik niet zeker.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203166948
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wat daalt er precies?

[ afbeelding ]
Moeilijk te zien als je 2 jaar in n grafiek stopt. ;)

De ziekenhuiscijfers in Engeland stagneren al een paar dagen, in ieder geval, en de piek lijkt 10 januari te zijn geweest. Opnames piekten al op 29 december: https://data.spectator.co.uk/
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:19:40 #113
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203166952
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De 20ers en 30ers zijn nu aan de beurt, dus ergens logisch.
laten we hopen dat het alleen om die groep gaat, ik krijg gisteren m'n uitnodiging in de bus, dat is dus 3 weken nadat ik online al een afspraak kon maken
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:20:10 #114
65846 Bocaj
47th President.
pi_203166954
Ik geloof dat deze lockdown een fout is geweest...
Er zijn volgens mij veel minder dan verwacht mensen in het ziekenhuis beland.

We hadden dit ook aangekund met de basismaatregelen.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:20:13 #115
346939 Janneke141
pi_203166955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:18 schreef aartstyle het volgende:

[..]
En dan roept de horeca weer dat dit echt te weinig is en dat ze daar niks mee opschieten.
Dus? Dan maar gewoon helemaal dichtlaten?
pi_203166957
Winkelen op afspraak. The horror. Gooi gewoon open tot 17.00 uur.
pi_203166958
quote:

[..]
Zou ik ook doen. Je vinkje heb je (vooralsnog) nog, dus waarom zou je het doen?
pi_203166963
Je moet ook gewoon op een gegeven moment accepteren dat je ziek kan worden. Al helemaal met omikron. Ziek zijn hoort bij het leven. Dat een pandemie een ander verhaal is, natuurlijk, maar ik verwacht niet dat dit nog heel lang door gaat. Ik had laatst buikgiep. Ja, so what? Je wordt er alleen maar sterker van. Als corona is gaan liggen moeten we gewoon weer naar normaal met wellicht als enige maatregel blijf thuis als je verkouden bent of klachten hebt. En weg met die QR onzin.
pi_203166969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:18 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Nogal wiedes ja. Wat zou jij doen als je een kroeg of restaurant zou hebben? Het geld wordt n 1700uur verdient he? Die blijven natuurlijk strijden totdat alles weer was zoals het was. En neem het ze eens kwalijk?
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:21:01 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203166973
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:19 schreef Stridone het volgende:

[..]
Moeilijk te zien als je 2 jaar in n grafiek stopt. ;)

De ziekenhuiscijfers in Engeland stagneren al een paar dagen, in ieder geval, en de piek lijkt 10 januari te zijn geweest. Opnames piekten al op 29 december: https://data.spectator.co.uk/
Die expert had het over Londen en daar daalt het wel degelijk. https://coronavirus.data.(...)gion&areaName=London

Denk dat je die regio ook wel het beste kan pakken als in meest vergelijkbaar met Nederland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203166977

Echt pleur op joh. Openen die zooi
Zonder wrijving geen glans
pi_203166979
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:20 schreef Bocaj het volgende:
Ik geloof dat deze lockdown een fout is geweest...
Er zijn volgens mij veel minder dan verwacht mensen in het ziekenhuis beland.

We hadden dit ook aangekund met de basismaatregelen.
In Zimbabwe hebben ze meer ziekenhuisbedden dan hier. Het was duidelijk dat dat absurde tekort de pandemie hier langer zou laten duren dan in de ontwikkelde landen in Europa.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:21:47 #123
78780 deedeetee
pi_203166980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja maar dat lijkt nu even hard te backfiren... Wat is de wetgever nog waard als morgen de winkels (en evt. horeca) hun deuren tch gewoon opengooien? En als zelfs de minister van justitie zegt niet te gaan handhaven, waarom zouden deze winkels dan ook niet gewoon zaterdag en volgende week openblijven?
Morgen en overmorgen gaan alleen particulieren open. De winkelketens blijven dicht. En als morgen de lockdown verlengd gaat worden ( winkelen op afspraak is in feite verlenging ) dan vrees ik dat maandag maar heel weinig winkeliers open (durven) te te gaan.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:21:48 #124
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203166982
Momenteel vergaderen de meest betrokken ministers nog over het advies van het Outbreak Management Team (OMT). Dat heeft het kabinet volgens betrokkenen geadviseerd vooralsnog alleen het onderwijs, sport en, onder voorwaarden, de detailhandel wat meer ruimte te geven. De horeca en de cultuursector blijven voorlopig gesloten. Vrijdag neemt het kabinet een definitief besluit. Het overweegt daarbij verder te gaan dan het OMT adviseert. Waarschijnlijk mogen ook de kappers open.

Telegraaf.nl
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203166985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van doorstroom locaties
IK WIL NAAR DE DIERENTUIN
De dierentuin staat dan ook bekend als een corona mijnenveld, beter hou je die nog dicht.
pi_203166986
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
laten we hopen dat het alleen om die groep gaat, ik krijg gisteren m'n uitnodiging in de bus, dat is dus 3 weken nadat ik online al een afspraak kon maken
Ik ben benieuwd of ze ook cijfers hebben van het aantal mensen die naar het buitenland geweest zijn voor een Booster. Een heel groot deel van de jongeren die op wintersport gingen/gaan moesten wel op reis voor een booster. Tel daarbij op de ouderen en kwetsbaren die in november ook het getreuzel zat waren.

Overigens kanje die buitenlandse booster nog steeds niet toevoegen in de Nederlandse Coronacheck app. Iets zegt mij dat het pure onwil is omdat ze te trots zijn.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:22:14 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203166992
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
Krijg je berhaupt nog een brief ja voor die booster?

Ik heb nog niks gehad en ben vorige week al geprikt.
pi_203167003
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:21 schreef popje het volgende:
Momenteel vergaderen de meest betrokken ministers nog over het advies van het Outbreak Management Team (OMT). Dat heeft het kabinet volgens betrokkenen geadviseerd vooralsnog alleen het onderwijs, sport en, onder voorwaarden, de detailhandel wat meer ruimte te geven. De horeca en de cultuursector blijven voorlopig gesloten. Vrijdag neemt het kabinet een definitief besluit. Het overweegt daarbij verder te gaan dan het OMT adviseert. Waarschijnlijk mogen ook de kappers open.

Telegraaf.nl
|:( |:(
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:22:57 #129
346939 Janneke141
pi_203167004
quote:
Het overweegt daarbij verder te gaan dan het OMT adviseert. Waarschijnlijk mogen ook de kappers open.
Zozo. Wat gedurfd.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:23:01 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203167005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
De dierentuin staat dan ook bekend als een corona mijnenveld, beter hou je die nog dicht.
Alleen het vleermuizenverblijf.
pi_203167006
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:23:39 #132
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203167010
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Onzin, heeft helemaal niks met complot te maken. Dacht jij nu echt dat de politici en hun adviseurs niet heel goed nadenken en uitzoeken hoe ver ze kunnen gaan ? Dan ben je echt wel naef hoor.
Nou ja, ik vind het tikje naief om te zeggen dat zij met die gedachte in hoofd het gesprek aangaan met elkaar. Ze zitten daar om hun best te doen voor Nederland en niet om mensen te pesten.
pi_203167016
quote:

Telegraaf.nl
Heerlijk dit. Dan krijg je dus weer dat MBO/HBO onder voorwaarden open mag met mondkapjes overal en nergens (mijn gok is dat ze adviseren ook mondkapjes als je zit te doen), mag je buiten sporten en mag je op afspraak winkelen.

En dan zegt het OMT: "Ja we nemen echt heel veel risico hoor!"

Wat een armoede.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:24:02 #134
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_203167017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:21 schreef Haags het volgende:

Echt pleur op joh. Openen die zooi
Zo’n irritante tussenstap.
Wordt hopelijk gewoon ter plaatse een “afspraak” maken. Bij de lokale zaken verwacht ik niets anders. De grotere ketens zullen misschien wel weer officiler doen. Met echte afspraken. :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:24:25 #135
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203167021
Fuck het OMT OLE OLE
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:24:28 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203167022
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik laat hem niet lopen, ben ook geen jongere trouwens maar heb de prik op 11 februari gepland staan. Helemaal nu je dat in Duitsland nodig hebt en ik tegen die tijd wel weer wat potjes wil meepakken daar.
Ja, eredivisie kun je wel afschrijven dit seizoen met die slakken in Den Haag.
pi_203167023
En toch vind ik dit een mooie eerste stap. Heeft men mooi afgedwongen.

Wel cruciaal om te zien wat er de weken hierna gaat gebeuren, dat we niet weer tot half april hier in blijven hangen.
zie email 27 oktober
pi_203167025
zin om dwars door de muren van de gym heen te vliegen volgende week zeg pohhhhh
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:24:49 #139
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203167026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:20 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nogal wiedes ja. Wat zou jij doen als je een kroeg of restaurant zou hebben? Het geld wordt n 1700uur verdient he? Die blijven natuurlijk strijden totdat alles weer was zoals het was. En neem het ze eens kwalijk?
alle restaurants dicht was sowieso al niet nodig maar hier schiet de horeca organisatie zelf ook een beetje tekort, die hadden allang een categorie indeling moeten maken
pi_203167030
quote:
Winkelen op afspraak... echt, wat een treurige bende.
pi_203167031
De volgende 2 weken zijn cruciaal! om de horeca mogelijk weer wat ruimte te kunnen geven!
pi_203167033
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:24 schreef Arizona het volgende:

[..]
Zo’n irritante tussenstap.
Wordt hopelijk gewoon ter plaatse een “afspraak” maken. Bij de lokale zaken verwacht ik niets anders. De grotere ketens zullen misschien wel weer officiler doen. Met echte afspraken. :')
Ach wie gaat dat handhaven joh :')
zie email 27 oktober
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:25:22 #143
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203167036
Dit [quote]0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:24 schreef trein2000 het volgende:

Wel cruciaal om te zien wat er de weken hierna gaat gebeuren, dat we niet weer tot half april hier in blijven hangen.
[/quot
Dit vindt het OMT al heeeeeel spannend hoor, echt gewoon winkelen op afspraak tot 1700... de besmettingen zullen de pan uit rijzen!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203167037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nou ja, ik vind het tikje naief om te zeggen dat zij met die gedachte in hoofd het gesprek aangaan met elkaar. Ze zitten daar om hun best te doen voor Nederland en niet om mensen te pesten.
Idd. Welke goeden reden hebben ze om alles maar dicht te houden? Ja dan ga je echt richting het complot denken.

Dat er soms wat persoonlijke (zakelijke, carriere) belangen meespelen bij deze crisis geloof ik best, maar niet massaal zodat het hele land onnodig op slot blijft.
pi_203167039
Eindelijk weer naar de kapper _O_

donderdag 13 januari 2022 @ 11:25:36 #146
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_203167040
Cultuur ook nog dicht he. Al die musea waar je tussen de virusdeeltjes ronddwaalt :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203167042
quote:

[..]
De cijfers zijn pas 2 dagen een beetje gedaald terwijl het daarvoor hard opliep. Het aantal cases loopt hard op, net als het aantal doden (die harder is toegenomen dan het aantal opnames is afgenomen. Tja...zo kan het ook natuurlijk)...wat je maar goed vindt.

Nee, UK is geen goed voorbeeld.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:25:42 #148
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203167043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is wel voorbij inderdaad als je berichten ook ziet van afgelopen weken. BOA's zijn er klaar mee, gemeentes zijn er klaar mee, politie is er klaar mee.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 11:26:07 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203167046
Alleen buitensport zou nu in januari ook wel echt een gigantische faal zijn :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Games donderdag 13 januari 2022 @ 11:26:15 #150
181272 crew  Noppie2000
pi_203167048
Walgelijk stapje. Zul je ook zien dat ze over een aantal weken niet verder durven, want De CiJfErS sTiJgEn.

Of nog erger, terugdraaien _O-
pi_203167054
quote:

Telegraaf.nl
Opzich hoeft dit geen slecht nieuws te zijn. Als het kabinet inderdaad verder gaat dan het OMT adviseert, zouden ze winkels bijvoorbeeld kunnen openen znder voorwaarden, en als binnensport toegelaten wordt + alle scholen open zijn we al een heel eind. Dan is het enkel nog even wachten tot we de komende twee weken gunstige cijfers krijgen (zoals in UK/Denemarken) en dan kan ook de horeca tegen februari definitief open (want had iemand dat serieus nu al verwacht gezien de terughoudendheid?).
pi_203167062
quote:

[..]
Niet van die lastige vragen stellen a.u.b.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:26:51 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203167064
Maar moeten we nu andere maskers gaan dragen en mag je nog steeds niet normaal winkelen?

:')
pi_203167065
Wat is het minimale waar jullie tevreden mee zouden zijn?
pi_203167067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:24 schreef trein2000 het volgende:

Ik vind het eigenlijk niet. Als dit het resultaat is van het afdwingen had het OMT eigenlijk niets willen doen. Het OMT is dan dusdanig risico-avers dat we hier op n of andere manier nog wel tot april in zitten.

Het is mooi dat er (er vanuit gaande dat dit zo is) resultaat is, maar we hebben het hier over een virus waar de landen om ons heen van zeggen dat het niet zwaarder is dan een griepje.
pi_203167071
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]
375 zitten we op, maar het valt inderdaad relatief nog mee. Ik heb er liever 0 natuurlijk.
pi_203167074
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:25 schreef popje het volgende:
Dit [quote][ afbeelding ] Op donderdag 13 januari 2022 11:24 schreef trein2000 het volgende:

[/quot
Dit vindt het OMT al heeeeeel spannend hoor, echt gewoon winkelen op afspraak tot 1700... de besmettingen zullen de pan uit rijzen!
Je bedoelt het Ontwrichtings management team? Die falen al slangen.
zie email 27 oktober
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:27:57 #158
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_203167077
quote:

[..]
De Action hier was de vorige keer superstreng. De lokale kledingzaak niet, gewoon in- en uitloop langs een kek statafeltje met een bordje, hier melden. Maar dan wuifden ze vanuit de winkel al, hoi, kom binnen! *O*
pi_203167079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Alles open geen uitzonderingen meer.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:28:19 #160
346939 Janneke141
pi_203167080
quote:
Vervanging van het OMT.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:28:21 #161
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_203167082
quote:
Alles open. :{
pi_203167085
quote:
Puur persoonlijk?

- Kapper
- Sporten
- Winkels tot 17u / Horeca tot 20u (kun je in het weekend tenminste weer eens een dagje op pad)
pi_203167091
quote:
Tevreden of begrip? Begrip heb ik voor het voorstel zoals nu bekend. Scholen open, winkels open, sporten open en contact beroepen (kappers, etc).

Wel met de voorwaarden dat we over 2 weken al weer eventuele versoepelingen gaan doorvoeren als het echt goed blijft gaan.

Tevreden ben ik pas als het weer normaal is zonder qr shit en alles open.
pi_203167095
gaat gelijk over NL

.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:29:27 #165
65846 Bocaj
47th President.
pi_203167103
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:25 schreef Arizona het volgende:
Cultuur ook nog dicht he. Al die musea waar je tussen de virusdeeltjes ronddwaalt :')
Ja, die mogen wel dicht blijven met hun diversiteitsgedoe! :Y
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:29:27 #166
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203167104
quote:
alles open
pi_203167105
quote:
- Detailhandel open (evt. met mondkapje)
- Horeca open (evt. 1,5 meter)
- Sportscholen open (1,5 meter)
- Onderwijs open (geen beperkingen of aan de school zelf)
  Redactie Games donderdag 13 januari 2022 @ 11:29:38 #168
181272 crew  Noppie2000
pi_203167106
quote:
Alle sectoren open, eventueel met restrictie op openingstijden en/of afstand. Het is niet te verkopen dat alsnog het grotendeel dicht gaat zijn en winkelen alleen op afspraak is. Complete onzin.
pi_203167107
quote:
Alles open, geen uitzonderingen
pi_203167109
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:25 schreef cleany het volgende:

[..]
De cijfers zijn pas 2 dagen een beetje gedaald terwijl het daarvoor hard opliep. Het aantal cases loopt hard op, net als het aantal doden (die harder is toegenomen dan het aantal opnames is afgenomen. Tja...zo kan het ook natuurlijk)...wat je maar goed vindt.

Nee, UK is geen goed voorbeeld.
Kijk nou eens goed naar de cijfers: https://data.spectator.co.uk/

Besmettingen al gepiekt op 5 januari en sindsdien rap dalend. Ziekenhuisbezetting stagneert op een lager niveau dan alle voorgaande golven en ICs zijn leeg gebleven.
pi_203167113
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Land met de angstigste witte jassen
Land met de slechtste modelleurs en voorspellers
Land met de minste helderzienden, bedoel je?
pi_203167115
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:27 schreef Arizona het volgende:

[..]
De Action hier was de vorige keer superstreng. De lokale kledingzaak niet, gewoon in- en uitloop langs een kek statafeltje met een bordje, hier melden. Maar dan wuifden ze vanuit de winkel al, hoi, kom binnen! *O*
Eiersnijder nodig? :D
zie email 27 oktober
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:30:04 #173
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203167116
quote:
Meer aanbod op kinky.nl
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:30:13 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203167118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vervanging van het OMT.
Ja serieus, dit kan toch gewoon niet meer.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:30:53 #175
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_203167125
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 22:50 schreef monkyyy het volgende:
Ik wil vrijdag maar twee dingen horen: Kappers open en sportscholen open.
^O^
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_203167126
quote:
Nu terug naar de avondlockdown, over 2 3 weken terug naar alleen anderhalve meter en bijbehorende maatregelen en (er vanuit gaande dat de cijfers zo blijven dalen) per eind februari alle maatregelen afbouwen. Dan tot eind april door met testen bij klachten (dus niet constant testen, maar alleen bij klachten) om vanaf mei over te stappen op monitoring door middel van rioolwatermeting en bij ziekenhuisopname met klachten die lijken op corona.
pi_203167129
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:29 schreef Stridone het volgende:

[..]
Kijk nou eens goed naar de cijfers: https://data.spectator.co.uk/

Besmettingen al gepiekt op 5 januari en sindsdien rap dalend. Ziekenhuisbezetting stagneert op een lager niveau dan alle voorgaande golven en ICs zijn leeg gebleven.
Ik heb gewoon op de officiele website van de regering gekeken: https://coronavirus.data.gov.uk/ Lijkt mij vrij duidelijk.
Onder "healthcare" kan je duidelijk zien dat IC bedden niet bepaald leeg zijn.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:31:24 #178
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_203167133
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Eiersnijder nodig? :D
Nee, wel een spatel :')
pi_203167138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nu terug naar de avondlockdown, over 2 3 weken terug naar alleen anderhalve meter en bijbehorende maatregelen en (er vanuit gaande dat de cijfers zo blijven dalen) per eind februari alle maatregelen afbouwen. Dan tot eind april door met testen bij klachten (dus niet constant testen, maar alleen bij klachten) om vanaf mei over te stappen op monitoring door middel van rioolwatermeting en bij ziekenhuisopname met klachten die lijken op corona.
Ook die avond lockdown kan weg,gewoon weer leven.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:32:04 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203167139
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:31 schreef cleany het volgende:

[..]
Ik heb gewoon op de officiele website van de regering gekeken: https://coronavirus.data.gov.uk/ Lijkt mij vrij duidelijk.
Nogmaals, er werd gesproken over Londen omdat je die regio goed kan vergelijken met Nederland en dat het voorland moet zijn. Daar daalt het wel degelijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:32:16 #181
65846 Bocaj
47th President.
pi_203167142
Maaar, gisteren in Op1 werd ook geopperd dat er veel stille doden zijn...
Mensen die op het foute moment een hartinfarct hebben gekregen... geen operatie...

Tja, daar hebben ze wel een punt... Heeft ook weer te maken met capaciteit...
pi_203167145
Hoop dat de winkeliers standvastig blijven en nu gewoon open gaan (en open blijven)
En niks op afspraak.
pi_203167146
Nederland is inmiddels verworden tot dat zielige jongetje dat als de hele klas is weggelopen als de leraar te laat is, als enige blijft zitten wachten.
pi_203167149
Dit topic maakt al duidelijk: ze zullen nooit iedereen tevreden kunnen stellen.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:33:01 #185
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_203167151
De zorg heeft ook wat ademruimte nodig en moet de kans krijgen vakantiedagen op te nemen en te Netflixen

Tevens moeten opleidingsdagen nog ingelopen worden tbv administratie en kwaliteitspunten

De samenleving kan beter nog even wat langer op slot blijven. Wel zo solidair, kleine moeite en het is maar een paar weken extra
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203167153
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:32 schreef Bocaj het volgende:
Mensen die op het foute moment een hartinfarct hebben gekregen... geen operatie...

Laatste strohalm ze weten dat ze aan het verliezen zijn,het volk is het zat.
  Redactie Games donderdag 13 januari 2022 @ 11:33:27 #187
181272 crew  Noppie2000
pi_203167158
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Iedereen tevreden = alles open, dat is niet zo moeilijk.
pi_203167164
UK:
Omi-gone? UK's Covid cases fall for seventh straight day with 129,587 infections in a 33% weekly drop - as map shows Omicron strain is already burning itself out.

Daily Covid cases in the UK have fallen for a week straight and hospital admissions are plateauing, official data revealed today as an NHS leader admitted the health service is past the worst of the Omicron outbreak.

There were 129,587 new positive tests across the country in the last 24 hours, Government dashboard data shows, which marks a fall of a third compared to the figure last Wednesday.
https://www.dailymail.co.(...)glands-boroughs.html
Voor zevende dag op een rij daling aantal besmettingen in UK.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:33:50 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203167169
Als het OMT eigenlijk nog adviseert dat kappers nu dicht moeten blijven dan moet je deze hele club gewoon opdoeken (het OMT, niet de kappers)
pi_203167171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:32 schreef Automatisch het volgende:
Hoop dat de winkeliers standvastig blijven en nu gewoon open gaan (en open blijven)
En niks op afspraak.
Precies!
pi_203167173
quote:
Dat hoeft ook niet. Een duidelijk plan is al een goede eerste stap. Dat ze de controle herpakken en zich niet laten leiden door de waan van de dag.
pi_203167175
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:33 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
Ja maar dat is simpelweg niet realistisch.
pi_203167177
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:33 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
Dan is ook niet iedereen tevreden :P
pi_203167179
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En hoezo niet?
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:35:13 #195
14505 OProg
A Life in Music
pi_203167186
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als het OMT eigenlijk nog adviseert dat kappers nu dicht moeten blijven dan moet je deze hele club gewoon opdoeken (het OMT, niet de kappers)
Volgens Ernst is de kapper niet essentieel.
Grapperhaus is het hier mee eens.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:35:15 #196
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203167187
quote:
dat kan alleen bij het loslaten van alle maatregelen, IC capaciteit verdrievoudigen, allemaal een tegoedbon van 10K voor geleden leed te besteden in nationale horeca of detailhandel
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 11:35:20 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203167189
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:33 schreef Molo het volgende:
De zorg heeft ook wat ademruimte nodig en moet de kans krijgen vakantiedagen op te nemen en te Netflixen

Tevens moeten opleidingsdagen nog ingelopen worden tbv administratie en kwaliteitspunten

De samenleving kan beter nog even wat langer op slot blijven. Wel zo solidair, kleine moeite en het is maar een paar weken extra
Not sure if serious...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203167190
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die hadden berhaupt niet dicht moeten zijn.
zie email 27 oktober
pi_203167192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Not sure if serious...
Het is @Molo . Die is alleen serieus over bier, tieten en Duitse worst.
pi_203167193
quote:
9s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:35 schreef OProg het volgende:

[..]
Volgens Ernst is de kapper niet essentieel.
Grapperhaus is het hier mee eens.
Ik zou Ernst wel eens willen zien mt haargroei, begrijp niet waarom hij kaal wil zijn. Grapperhaus staat het goed maar Ernst krijgt er iets lugubers mee. Hij kan zo in een enge film.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:36:17 #201
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203167195
Laffe honden zijn het ook heh, gvd.
Horeca dicht :')

Zal druk worden in Belgi en Duitsland *O*
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:36:17 #202
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203167196
Te vroeg om terug te gaan naar de avondlockdown

Ik haat het OMT echt intens.
Makkelijk eerste
pi_203167199
quote:

Telegraaf.nl
1947-2016
pi_203167201
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Interpreteer je dat op basis van de berichten tot nu toe of is dat genoemd?
pi_203167204
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:32 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
Ook die avond lockdown kan weg,gewoon weer leven.
Weet je nog hoe geweldig het ging toen we de vorige keer het land helemaal open deden? Juist...
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:37:25 #206
14505 OProg
A Life in Music
pi_203167212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:36 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik zou Ernst wel eens willen zien mt haargroei, begrijp niet waarom hij kaal wil zijn.
Ernst heeft een goed hoofd voor een flinke afro.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:37:25 #207
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203167213
Sowieso dat binnensport open moet. Voor alle leeftijden, inclusief de oudjes die maandagochtend 9 uur aerobics doen of zo.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:37:30 #208
346939 Janneke141
pi_203167216
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die hadden berhaupt niet dicht moeten zijn.
De winkels en het hoger onderwijs ook niet. Ik snap werkelijk niet dat jij tevreden lijkt te zijn met een versoepeling die beperkt is tot winkelen op afspraak, hoger onderwijs en de kappers - alle dingen die al lang open hadden moeten zijn dus.
pi_203167217
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

jep
1947-2016
pi_203167218
twitter
pi_203167228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:34 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
En hoezo niet?
Dit ga ik niet eens proberen uit te leggen..
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:38:28 #212
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203167235
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:32 schreef Bocaj het volgende:

Politieke keuzes, doe je weinig aan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:38:33 #213
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_203167237
quote:
Dan ben ik altijd benieuwd wie dat dan lekt
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_203167242
quote:
Kruimels dus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203167244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:24 schreef trein2000 het volgende:

We weten allemaal dat ze dit in baby steps gaan doen en dat de cultuur sector en de horeca sector gewoon nog een paar maanden mag wachten.
pi_203167249
quote:
Het echt minimum waar ik tevreden mee zou zijn?
- Alle sport open, zonder leeftijdsrestrictie of tijdsrestrictie, binnen en buiten, zonder wedstrijden
- Niet essentile winkels allemaal open, wellicht zonder koopavond
- Contactberoepen open
- Eventueel horeca tot 20u

Over 2 weken
- Horeca open tot 23:00
- Amateur Wedstrijden

Over 4 weken
- Nachthoreca
- Stadions vol
- Evenementen
pi_203167252
quote:
Alles minder dan middenstand, sport en horeca open is nodeloos voorzichtig.

Onnodig. Zeker met de beschikbare informatie. Crimineel om langer vast te blijven houden aan sluitingen.
1947-2016
pi_203167254
quote:
Ik gok de coalitiepartijen die verder willen gaan, maar dat zijn ze ondertussen volgens mij bijna allemaal :P
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:39:58 #219
14505 OProg
A Life in Music
pi_203167262
quote:
Lekker man,

"Heeft u gereserveerd".
> "ja, over 5 minuten op naam ...".
"Oh, dan denk ik dat er iets verkeerd is gegaan maar dan schrijf ik u direct even op".

Heerlijke toneelstukjes.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:40:06 #220
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203167263
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
We weten allemaal dat ze dit in baby steps gaan doen en dat de cultuur sector en de horeca sector gewoon nog een paar maanden mag wachten.
Nu ben je echt aan het overdrijven hoor. Ik snap de negatieve spiraal heel goed maar ik denk dat dit ook wel een heel negatief scenario is.

En ja ik ben een summer child.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:40:39 #221
28167 matthijst
pi_203167274
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:37 schreef cleany het volgende:

[..]
Weet je nog hoe geweldig het ging toen we de vorige keer het land helemaal open deden? Juist...
Ook lid van het OMT? :')
pi_203167275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sowieso dat binnensport open moet. Voor alle leeftijden, inclusief de oudjes die maandagochtend 9 uur aerobics doen of zo.
Ik mis mijn oudjes op de dinsdag- en vrijdagochtend fit & vitaal ontzettend, zo'n geweldig leuke groep O+
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203167278
quote:

[..]
Hoeveel info en onderzoeken moet je nog hebben over dit pussy virus?
Enorm verschil in ratio opnames-besmettingen. Geen vergelijking meer met delta. Je kan dit niet meer goedpraten. Gewoonweg niet.
1947-2016
pi_203167279
quote:
9s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:39 schreef OProg het volgende:

[..]
Lekker man,

"Heeft u gereserveerd".
> "ja, over 5 minuten op naam ...".
"Oh, dan denk ik dat er iets verkeerd is gegaan maar dan schrijf ik u direct even op".

Heerlijke toneelstukjes.
Reserveren bij de Action, ergens is het ook wel hilarisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203167281
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het echt minimum waar ik tevreden mee zou zijn?
- Alle sport open, zonder leeftijdsrestrictie of tijdsrestrictie, binnen en buiten, zonder wedstrijden
- Niet essentile winkels allemaal open, wellicht zonder koopavond
- Contactberoepen open

Over 2 weken
- Horeca open tot 23:00
- Stadions vol

Over 4 weken
- Nachthoreca
- Amateur Wedstrijden
- Evenementen
Haha dus eerder een vol stadion, dan 22 mensen op een voetbalveld 8)7
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:41:43 #226
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203167287
Verruiming van sport :')

Klinkt nog erg voorzichtig
pi_203167293
Omicron hospital admission 90% less likely after booster jab, Sajid Javid says
pi_203167295
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Wellicht wel op het voetbalveld, maar niet in een kleedkamer onder de douche.
pi_203167298
Ik zou bijna opstandig een ticket kopen naar antwerpen voor volgende week om een biertje te kunnen drinken in de kroeg. :')
pi_203167302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

Waar je nu met 2 buiten mag sporten onder de 18jaar wordt het 4.
pi_203167303
quote:
Terug naar de avond lockdown. We gingen in de grote lockdown gebaseerd op onzekerheid rondom omicron. De zorg druk is gehalveerd nu (opnames) en we weten dat omicron echt steeds meer richting een griepje gaat. Rutte had beloofd terug te komen bij ons als dat zou gebeuren, heeft hij nagelaten en dan gaan ze het nu nog rekken ook. Ik vind dat schandalig, maar dat ben ik.

Gooi alles open van 05.00 tot 17.00, wacht drie weken (Max!) om te kijken wat er met de zorg gebeurd. Stabiel of minimale stijgingen (of zelfs dalingen)? Verder versoepelen.
pi_203167304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Sorry aangepast.
pi_203167307
225 posts in een uur... en dat zonder nieuws. 8)7
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:43:23 #234
474254 GurneyIsBestOke
pi_203167310
quote:

Hopelijk gaat er nu een groot protest tegen het OMT opgezet worden, genoeg.
Makkelijk eerste
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:43:45 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203167315
Ik ga maar even boodschappen doen en een blokje om want van het OMT krijg je alleen maar zure oprispingen.
pi_203167319
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Terug naar de avond lockdown. We gingen in de grote lockdown gebaseerd op onzekerheid rondom omicron. De zorg druk is gehalveerd nu (opnames) en we weten dat omicron echt steeds meer richting een griepje gaat. Rutte had beloofd terug te komen bij ons als dat zou gebeuren, heeft hij nagelaten en dan gaan ze het nu nog rekken ook. Ik vind dat schandalig, maar dat ben ik.

Gooi alles open van 05.00 tot 17.00, wacht drie weken (Max!) om te kijken wat er met de zorg gebeurd. Stabiel of minimale stijgingen (of zelfs dalingen)? Verder versoepelen.
Dit dus, voorkom je ook dat mensen de grens over gaan. Zolang onze buurlanden gewoon open zijn overdag heeft onze lockdown echt 0,0 zin.
pi_203167321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Sorry aangepast.
:D :D
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:44:06 #238
28167 matthijst
pi_203167322
Wan
quote:

[..]
want?

Hier post een mannetje die zelfde berekeningen als omt doet en zegt dat 't prima kan:
https://gathering.tweaker(...)userids%5D=T_captain
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:44:14 #239
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203167325
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:42 schreef Simmertje het volgende:
Ik zou bijna opstandig een ticket kopen naar antwerpen voor volgende week om een biertje te kunnen drinken in de kroeg. :')
ik hoop op opstandigheid wat dichterbij oftewel in Amsterdam
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:44:51 #240
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203167330
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

Als dat alleen buiten is tot 20u word ik woedend maat
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:44:51 #241
65846 Bocaj
47th President.
pi_203167331
Maar zonder Corona hebben we deze mooie foto niet gehad...

210824_1_daily398_66.jpg
pi_203167332
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:42 schreef Mondkapje het volgende:
Groetjes van het booster promo team. Krijg in Engeland dagelijks spam sms en e-mail van overheid om die booster nou echt te nemen.

In nl gaat meer dan 60% die booster ook niet nemen behalve als t nodig is voor qr
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203167336
quote:
Ongevaccineerde vader mag van Canadese rechter zijn kind niet zien
In Canada heeft een gescheiden ongevaccineerde vader het recht verloren om zijn 12-jarige zoon te ontmoeten. Een rechter in de provincie Quebec heeft geoordeeld dat het in het belang van de jongen is dat hij zijn vader niet ziet tot de man is gevaccineerd.

Het lijkt erop dat dit de eerste keer is dat een ouder contact met een kind wordt ontzegd, omdat de ouder niet is gevaccineerd.

De vader was zelf naar de rechter gestapt met het verzoek om zijn kind vaker te mogen zien. De moeder verzette zich daartegen en vertelde de rechtbank dat ze kort geleden had ontdekt dat haar ex niet gevaccineerd is.

Van NOS liveblog. Dit is echt wel kneiter gestoord zeg. Echt niveautje China gestoord. Massapsychose gestoord. Ten eerste heeft dat kind niets te vrezen en ten tweede doet vaccinatie niets of weinig tegen transmissie.

Soms denk ik van we leven in de 21e eeuw, we zijn slim, intelligent, rationeel, etc., maar dan blijkt weer dat we ook gewoon een irrationeel dier zijn dat parasiteert op de aarde en van andere mensen.

Niet meer mijn wereld dit.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:45:15 #244
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203167339
Wat een laffe teckels... :{
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:45:23 #245
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203167341
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

nu Hugo weg is krijgt het OMT de schuld?
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:45:41 #246
28167 matthijst
pi_203167345
quote:
Weekendje Keulen geboekt net.
Fuck die gasten ^p^
pi_203167349
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Daar is het tijd voor inderdaad.
1947-2016
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:46:17 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_203167350
quote:
Het minimale:
- winkels weer open, eventueel met mondkapjes en maximaal aantal klanten
- horeca weer open, op basis van 1.5 meter afstand tot minimaal 20u
- Sporten volledig open
- Geen contactverboden en / of maximaal aantal gasten meer
- buitenevenementen weer door laten gaan
pi_203167352
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:31 schreef cleany het volgende:

[..]
Onder "healthcare" kan je duidelijk zien dat IC bedden niet bepaald leeg zijn.
IC bezetting is laag en dalende sinds omicron dominant is. Engeland had minder critical care bedden bezet dan in dezelfde periode 2015-2019. Londen zit ongeveer op het niveau van een gemiddeld non-covid jaar. Wat wil je nog meer?
pi_203167353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
nu Hugo weg is krijgt het OMT de schuld?
Winkelen op afspraak vind ik ook wel redelijk dramatisch hoor. Doe dan gewoon maximaal mensen binnen per m2 met ruime openingstijden om te spreiden.

Elke avond tot 22:00 ofzo.
pi_203167355
Er wordt weer geen drol versoepeld...
pi_203167363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:46 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Winkelen op afspraak vind ik ook wel redelijk dramatisch hoor. Doe dan gewoon maximaal mensen binnen per m2 met ruime openingstijden om te spreiden.

Ik verwacht dat winkelen op afspraak genegeerd gaat worden door het kabinet en het met aantal mensen per m tot 17u open mag.
pi_203167373
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Van NOS liveblog. Dit is echt wel kneiter gestoord zeg. Echt niveautje China gestoord. Massapsychose gestoord. Ten eerste heeft dat kind niets te vrezen en ten tweede doet vaccinatie niets of weinig tegen transmissie.

Soms denk ik van we leven in de 21e eeuw, we zijn slim, intelligent, rationeel, etc., maar dan blijkt weer dat we ook gewoon een irrationeel dier zijn dat parasiteert op de aarde en van andere mensen.

trudeau was ook tegen ongevaccineerden zoals macron dat is.

Belachelijk. Mensonterend en ergens zal dit ook niet mogen denk ik. Horen we over een aantal jaren dan weer als de politiek een nutteloos 'sorry' doet.
1947-2016
pi_203167378
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nu ben je echt aan het overdrijven hoor. Ik snap de negatieve spiraal heel goed maar ik denk dat dit ook wel een heel negatief scenario is.

En ja ik ben een summer child.
Ik hoop dat we binnen enkele weken kunnen concluderen dat ik te negatief was. Als mijn verwachtingen niet uitkomen geef ik dat ook altijd toe; maar vooralsnog komt die pessimistische kijk wel het vaakst uit. Het is voor mij heel erg duidelijk dat ze schijt hebben aan de cultuur en horeca sectoren. Daar hebben ze echt geen haast mee.
pi_203167379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik verwacht dat winkelen op afspraak genegeerd gaat worden door het kabinet en het met aantal mensen per m tot 17u open mag.
Ik mag het toch hopen, en ik hoop ook dat ze dat mondkapjesspektakel van type 2 naast zich neerleggen. Die krengen zijn nu al uitverkocht en lijken helemaal niet beter te werken dan wat er al is.
pi_203167380
quote:
en zonder booster 100%, FOK-OMT!
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:48:27 #257
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203167381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

maar van papa mag je toch ook wel wat rationaliteit verwachten, ipv z'n kind te traumatiseren had hij ook gewoon een prikje kunnen halen
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:48:56 #258
65846 Bocaj
47th President.
pi_203167387
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:45 schreef 4-elements het volgende:
Wat een laffe teckels... :{
pi_203167388
Als je de ophef niet snapt, zit je gewoon niet op te letten. Dan zit je ergens zonder geraakt te worden kin te tikken.
Go hard or go home
pi_203167393
quote:
wordt tijd voor vrienden met een leasebak, he >:)
pi_203167409
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
trudeau was ook tegen ongevaccineerden zoals macron dat is.

Belachelijk. Mensonterend en ergens zal dit ook niet mogen denk ik. Horen we over een aantal jaren dan weer als de politiek een nutteloos 'sorry' doet.
Tja, het gaat wel erg ver idd. Maar het is wel zo dat als iedereen gevaccineerd was en zijn booster had gehad er gewoon veel minder mensen in de ziekenhuizen waren gekomen. Heb ik het niet over de discussie op de lange termijn voor wat betreft bijwerking op de vaccins etc. Waren we de afgelopen zes maanden veel meer open geweest.
pi_203167412
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waarop baseer jij die verwachting?
1947-2016
pi_203167413
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:47 schreef Red_85 het volgende:
Politiek heb ik allang geen vertrouwen meer in. Eigenlijk moet ik gewoon m'n eigen leventje leiden, lekker weten wat ik zelf doe en zo ver weg van de politiek en bureaucratie, geen of beperkte bemoeienis van een overheid. Dichtbij mensen waar ik om geef en die wel gewoon normaal zijn. Geen nieuws en andere onzin meer kijken. Ik voel er wel wat voor.

Maar probeer dat maar eens. :')
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:50:23 #264
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203167419
quote:
Antwerpen ligt een half uurtje van Nederland af he, om daar nou heen te vliegen lijkt me wat overdreven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203167421
Zaterdag gaat alles open! De ondernemers zijn het zat.
pi_203167426
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik mag het toch hopen, en ik hoop ook dat ze dat mondkapjesspektakel van type 2 naast zich neerleggen. Die krengen zijn nu al uitverkocht en lijken helemaal niet beter te werken dan wat er al is.
ergens moest iemand wat business krijgen. Zoals zo vaak.
1947-2016
pi_203167433
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarop baseer jij die verwachting?
Op wat die branche de afgelopen week heeft laten horen als tegengeluid.
pi_203167435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
maar van papa mag je toch ook wel wat rationaliteit verwachten, ipv z'n kind te traumatiseren had hij ook gewoon een prikje kunnen halen
Er is helemaal niets aan de hand. Als het nou ebola was met een 50% IFR, ook voor kinderen, dan wel ja. Er is totaal niets aan de hand in de case. En vaccinatie heeft daar ook totaal geen invloed op. Als jij dat normaal vind dan ben je echt achterlijk as fuck.
pi_203167438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:50 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
Dan volgt de horeca waarschijnlijk ook en dan is er een gerede kans dat over 4 weken weer alles op slot zit maar dan met handhaving.
pi_203167441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Antwerpen ligt een half uurtje van Nederland af he, om daar nou heen te vliegen lijkt me wat overdreven.
Voor de trein koop je ook een ticket hoor. Maar nee, voor mij een beetje te ver vanuit Amsterdam.
pi_203167444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Word wakker alsjeblieft
pi_203167449
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:49 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Tja, het gaat wel erg ver idd. Maar het is wel zo dat als iedereen gevaccineerd was en zijn booster had gehad er gewoon veel minder mensen in de ziekenhuizen waren gekomen. Heb ik het niet over de discussie op de lange termijn voor wat betreft bijwerking op de vaccins etc. Waren we de afgelopen zes maanden veel meer open geweest.
Dat ontken ik ook niet. Vaccins werken tot op zekere hoogte echt wel.

Maar een vader verbieden zijn kind te zien omdat die niet is gevaccineerd. Damn. Dat is next level belachelijk.
1947-2016
pi_203167463
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:51 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
Word wakker alsjeblieft
:')_!!!
pi_203167464
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Politiek heb ik allang geen vertrouwen meer in. Eigenlijk moet ik gewoon m'n eigen leventje leiden, lekker weten wat ik zelf doe en zo ver weg van de politiek en bureaucratie, geen of beperkte bemoeienis van een overheid. Dichtbij mensen waar ik om geef en die wel gewoon normaal zijn. Geen nieuws en andere onzin meer kijken. Ik voel er wel wat voor.

Maar probeer dat maar eens. :')
Ja probeer dat eens. Helemaal nu de politiek zo enorm veel invloed heeft op je dagelijkse bestaan.
Fuck dit man.
1947-2016
pi_203167468
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dan volgt de horeca waarschijnlijk ook en dan is er een gerede kans dat over 4 weken weer alles op slot zit maar dan met handhaving.
Vergeet niet dat burgemeesters in sommige steden niet gaan handhaven.
pi_203167469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:50 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
*O*
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:53:14 #277
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203167470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Voor de trein koop je ook een ticket hoor. Maar nee, voor mij een beetje te ver vanuit Amsterdam.
Iets meer dan een uurtje met de trein. Wat een wereldreis.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203167474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
:')_!!!
:Z
pi_203167476
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Kansloos, heel Nederland massaal open is niet te handhaven.
pi_203167481
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Uw maatschappelijke betrokkenheid is aandoenlijk.
Leuk voor u, doen we niks mee.

Mvg,
ernst en omt.
1947-2016
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:54:07 #281
62913 Blik
The one and Only!
pi_203167486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:49 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Onze vaccinatiegraad verschilt helemaal niet veel tov een Duitsland of Frankrijk. Maar de maatregelen zijn echt een wereld van verschil. Dat betekent dus dat er andere factoren in het spel zijn die tot deze maatregelen leiden.

Persoonlijk denk ik dat dit het klaarmaken wordt voor een QR-samenleving voor winkelen, horeca en werk. Want dat is minder erg dan een lockdown. Al durf ik met Omicron ernstig te betwijfelen of dat nuttig gaat zijn
pi_203167493
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:53 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
Kansloos, heel Nederland massaal open is niet te handhaven.
En dan heb je een kleine burgeroorlog te pakken.

Ik zie het nog gebeuren ook.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:55:13 #284
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203167507
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Als je goede trein kiest en de overstappen haalt is het 2 uur en 11 minuten vanuit Amsterdam. Dat is toch niet veel?
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:55:25 #285
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203167509
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Er is helemaal niets aan de hand. Als het nou ebola was met een 50% IFR, ook voor kinderen, dan wel ja. Er is totaal niets aan de hand in de case. En vaccinatie heeft daar ook totaal geen invloed op.
Blijkbaar vindt papa z'n principes belangrijker dan z'n zoon zien, moet ik daar respect voor hebben? Nou nee, hij kan de regels belachelijk vinden en wij ook maar het is een kwestie van prioriteiten stellen, dat is z'n zoon zien dus niet.
pi_203167513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:54 schreef Blik het volgende:

[..]
Onze vaccinatiegraad verschilt helemaal niet veel tov een Duitsland of Frankrijk. Maar de maatregelen zijn echt een wereld van verschil. Dat betekent dus dat er andere factoren in het spel zijn die tot deze maatregelen leiden.

Persoonlijk denk ik dat dit het klaarmaken wordt voor een QR-samenleving voor winkelen, horeca en werk. Want dat is minder erg dan een lockdown. Al durf ik met Omicron ernstig te betwijfelen of dat nuttig gaat zijn
Heel simpel. Zkhs capaciteit per 100K inwoners. Dat is nu het grote verschil. Waar voorheen een exponentiele stijging maar bleef doorgaan kom je nu op een bepaalde top uit zonder maatregelen die voor veel landen qua zkhs capaciteit te behappen is. Maar niet voor ons.
pi_203167515
Tijdelijk opvolger van Kuipers nu op radio1. Opvallend is dat zij in het begin vrij resoluut stelde dat de ontwikkelingen in andere landen niet zoveel toevoegen aan besluitvorming in NL omdat "je geen appels met peren kunt vergelijken".

Maar 5 vragen verder was er een vraag over de gebruikte datamodellen en toen was het ineens wel "we kijken ook naar hoe andere landen dit doen" maar dat pikte Sven niet op. En het kijken naar andere landen werd door haar nog een paar keer genoemd, dat dit wel bepaalde indicaties geeft.
pi_203167516
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Blijkbaar vindt papa z'n principes belangrijker dan z'n zoon zien, moet ik daar respect voor hebben? Nou nee, hij kan de regels belachelijk vinden en wij ook maar het is een kwestie van prioriteiten stellen, dat is z'n zoon zien dus niet.
Het is natuurlijk belachelijk dat hij voor die keuze gesteld wordt. In alles zijn de ouders verantwoordelijk voor het kind, maar nu het even niet uit komt neemt de overheid dat wel eventjes over. Heel bizar.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2022 11:56:32 ]
pi_203167517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:53 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
*O*
Bron??
pi_203167520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:54 schreef aartstyle het volgende:

[..]
En dan heb je een kleine burgeroorlog te pakken.

Ik zie het nog gebeuren ook.
De overheid heeft dan geen poot meer om op te staan.
pi_203167540
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet. Een duidelijk plan is al een goede eerste stap. Dat ze de controle herpakken en zich niet laten leiden door de waan van de dag.
Precies, alles hoeft ook niet direct open, maar wel een routekaart over hoe we open gaan en wat meer concrete criteria voor de volgende stap.

Niet nu de winkels open en dan "kijken" wanneer er een vervolgstap genomen kan worden.
pi_203167545
Dat winkelen op afspraak zet toch geen zoden aan de dijk? Dat is toch bijna gelijk aan click en collect?
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:58:11 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203167547
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Precies, alles hoeft ook niet direct open, maar wel een routekaart over hoe we open gaan en wat meer concrete criteria voor de volgende stap.

Niet nu de winkels open en dan "kijken" wanneer er een vervolgstap genomen kan worden.
Routekaart nummer 239538 _O_

Zou wereld van verschil zijn als ze zich er ook aan houden
pi_203167553
quote:
De 90% is een berekend getal uit onderzoek wat alleen voor week 1 en week 2 geld. Daarna zakt het weg, zo snel dat je op 3 maanden nog maar 50% weerstand hebt. Vandaar dat Isral nog frequenter prikken zet, als je namelijk 6 maanden wacht is er nog maar 10-20% weerstand over.

En dan de EMA die vandaag waarschuwd dat veel prikken riskant is. Nee, ik wens jullie allemaal veel sterkte vaxxers.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_203167557
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:58 schreef Nia het volgende:
Dat winkelen op afspraak zet toch geen zoden aan de dijk? Dat is toch bijna gelijk aan click en collect?
Klopt. Hebben ondernemers nog niks aan. Open die handel!
pi_203167567
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Routekaart, die na een week weer in de prullenbak ligt :') :')
pi_203167569
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is natuurlijk belachelijk dat hij voor die keuze gesteld wordt. In alles zijn de ouders verantwoordelijk voor het kind, maar nu het even niet uit komt neemt de overheid dat wel eventjes over. Heel bizar.
Hij is blijkbaar een gevaar voor zijn kind zo...
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:59:54 #298
474254 GurneyIsBestOke
pi_203167573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:58 schreef Nia het volgende:
Moet je nagaan in wat voor wereldvreemde bubbel het OMT zit. Die sporen gewoon echt niet, ik kan mij echt niet voorstellen dat die mensen nou echt denken dat dit een goed idee is.
Makkelijk eerste
pi_203167580
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Moet je nagaan in wat voor wereldvreemde bubbel het OMT zit. Die sporen gewoon echt niet, ik kan mij echt niet voorstellen dat die mensen nou echt denken dat dit een goed idee is.
Blijkbaar wel helaas
pi_203167584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:58 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]
De 90% is een berekend getal uit onderzoek wat alleen voor week 1 en week 2 geld. Daarna zakt het weg, zo snel dat je op 3 maanden nog maar 50% weerstand hebt. Vandaar dat Isral nog frequenter prikken zet, als je namelijk 6 maanden wacht is er nog maar 10-20% weerstand over.

En dan de EMA die vandaag waarschuwd dat veel prikken riskant is. Nee, ik wens jullie allemaal veel sterkte vaxxers.
Je vergeet dat bijna iedereen tegen die tijd al natuurlijke immuniteit heeft opgebouwd. Met de huidige omikron en het eventueel openen van de maatschappij zullen er heel weinig mensen nog niet in aanraking geweest zijn met het virus. Ik verwacht dat in q3 van 2022 alleen de kwetsbaren nog gevaccineerd worden (als er geen meer ziekmakende variant opduikt)
  donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:51 #301
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203167586
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
eens al is het de moeder die tegen was, dan kan je 2 dingen doen, of voor een oplossing gaan om je kind te zien of je kont in de krib gooien en je kind niet zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')