Maar wel zorgvuldig kapotquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja de groeten. Zorgvuldigheid is snelheid in deze. De boel gaat kapot jongens.
Ik sta er ook wat ambivalent in. De belangen zijn zo groot en het beleid ís onuitlegbaar. Maar we hebben wel democratische spelregels met zn allen afgesproken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:30 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik ben niet voor anarchie, maar soms moet er wat geforceerd worden. Ergens is dat juist ook wel gezond in een vrije samenleving.
Dat heb ik ook vaak op vrijdagmiddagquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:32 schreef PzKpfw het volgende:
Vanaf het eind van de middag een licht drukkene/kriebelend gevoel in de keel. Zelftest gedaan en gelukkig negatief. Maar ben er ergens niet helemaal gerust op.
Omdat de overheid dat heeft bepaald.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:34 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Waarom zijn de sauna's dan dicht?
Hoor je me klagen dan? Ik ben al in geen 15 jaar meer afwezig geweest door ziekte. Het gaat me meer om dat ik, mocht je het toch nog hebben, geen collega's aansteekt op het werk.quote:
Wat minder verhaal van Van Ramst bij VIquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:37 schreef Caland het volgende:
Weer een uitstekend verhaal van Girbes bij nieuwsuur nu
huh, dat is net begonnen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:37 schreef Caland het volgende:
Weer een uitstekend verhaal van Girbes bij nieuwsuur nu
Lul niet zo dom.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is dan jammer. Iedereen moet voor zijn eigen hachje opkomen hoor.
Ik geniet. Mooi dat er iets van opstand komt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:38 schreef Nielsch het volgende:
Het draagvlak onder de maatregelen begint gemeente voor gemeente in te storten. Als Ernst Kuipers de winkels en de kroegen niet opent zaterdag, dan doet de bevolking dat zelf wel. Het kabinet kan maar beter heel snel een plan gaan bedenken voor de ouderen, want de jongeren laten zich niet langer gijzelen door draconische maatregelen die geen effect meer sorteren!
Ik ben sinds corona wel een grote voorstander geworden van regelmatig een vorm van anarchie. Oprutte met al die overheidsbemoeienis.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:30 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik ben niet voor anarchie, maar soms moet er wat geforceerd worden. Ergens is dat juist ook wel gezond in een vrije samenleving.
Ik sprak net met de voorzitter van de ondernemersvereniging hier ter stede en die zei dat ook hier de burgemeester er achter staat...quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik geniet. Mooi dat er iets van opstand komt.
Dit horen we ook al maanden. Als puntje bij paaltje komt gaan er hooguit een handvol winkels open voor een kwartiertje.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:38 schreef Nielsch het volgende:
Het draagvlak onder de maatregelen begint gemeente voor gemeente in te storten. Als Ernst Kuipers de winkels en de kroegen niet opent zaterdag, dan doet de bevolking dat zelf wel. Het kabinet kan maar beter heel snel een plan gaan bedenken voor de ouderen, want de jongeren laten zich niet langer gijzelen door draconische maatregelen die geen effect meer sorteren!
Saunaatje niks mis meequote:Op woensdag 12 januari 2022 21:22 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Een sauna is voor vieze mensen. @:monkyyy @:Wereldgozer
Dat zit er dik in.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit horen we ook al maanden. Als puntje bij paaltje komt gaan er hooguit een handvol winkels open voor een kwartiertje.
Ik had de hoop dat er iets werd GELEKT vandaagquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:40 schreef Scrummie het volgende:
@:caland is er klaar mee, gezien zijn activiteit in dit topic
Mwah. Zelfs gemeenten en hele provincies laten wel iets doorschemeren nu.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit horen we ook al maanden. Als puntje bij paaltje komt gaan er hooguit een handvol winkels open voor een kwartiertje.
Ja, of zaterdag wordt alles gedoogd en zondag rijden er weer boa's door de straten, volgen er een paar boetes en is iedereen weer dicht conform de wensen van het OMT.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Eens hoor. Gelukkig is het einde in zicht.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had de hoop dat er iets werd GELEKT vandaag
Maar inderdaad, ik ben er voor het eerst wel echt klaar mee ja. Zelfs die eerste lange echte lockdown en later de avondklok vond ik beter te doen dan deze periode eerlijk gezegd.
Alle risicogroepers zijn uiterlijk 1 februari gevaccineerd en geboosterd, Omicron is milder, velen hebben al een besmetting doorlopen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eens hoor. Gelukkig is het einde in zicht.
Koopmans?quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:46 schreef Caland het volgende:
Volgens een of andere domme kut bij nieuwsuur moeten het onderwijs volledig open en bij de rest heel terughoudend zijn
En MONDKAPJES
Massale burgerlijke ongehoorzaamheid met o.a. horeca en winkels die openen. Een veel duidelijker signaal richting OMT en politici dat ze er niet toe doen is er niet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 19:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ik hoop serieus dat dan de pleuris uit zal breken
Het is niet eens burgerlijke ongehoorzaamheid. Gemeentebesturen, provinciebestuur, minister van V&J, er komt echt een steeds hardere roep.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Massale burgerlijke ongehoorzaamheid met o.a. horeca en winkels die openen. Een veel duidelijker signaal richting OMT en politici dat ze er niet toe doen is er niet.
Daar ben ik ook erg bang. Volk mag dagje uit en dan hoppa weer braaf de kooi in.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, of zaterdag wordt alles gedoogd en zondag rijden er weer boa's door de straten, volgen er een paar boetes en is iedereen weer dicht conform de wensen van het OMT.
Cruciaal verschil is wel dat ze nu niet voor boetes of boa's hoeven te vrezen in diverse plaatsen. De burgemeester doet niets...quote:
Die geluiden hoor je idd wel meer.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cruciaal verschil is wel dat ze nu niet voor boetes of boa's hoeven te vrezen in diverse plaatsen. De burgemeester doet niets...
quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:46 schreef Caland het volgende:
Volgens een of andere domme kut bij nieuwsuur moeten het onderwijs volledig open en bij de rest heel terughoudend zijn
En MONDKAPJES
Waarom zijn die bedrijven niet belangrijk? Over de besmettingen, je hebt de rest van de berichten meegekregen? Veel milder, tot 69% minder ziekenhuisopnames, bijna geen IC opnames, die berichten? Dan doen besmettingen er steeds minder toe.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:49 schreef bianconeri het volgende:
Wat een mafketels in Overijssels trouwens
Doen ze alsof de sluiting van totaal niet belangrijke bedrijven buiten proportioneel is terwijl de besmettingen compleet de pan uit rijzen
Dan heb je ook echt een gigantische plaat voor de kop zeg.
Of je moet gewoon keihard over gaan op 2G, ook voor dat soort winkels.
Maar let maar op hoe hard al die huilebalken dan nog erger gaan janken, want dat is ook niet goed natuurlijk.
Je reageert nu op bianconeriquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zijn die bedrijven niet belangrijk? Over de besmettingen, je hebt de rest van de berichten meegekregen? Veel milder, tot 69% minder ziekenhuisopnames, bijna geen IC opnames, die berichten? Dan doen besmettingen er steeds minder toe.
Ik weet niet eens meer of dit sarcasme is, maar besmettingen zijn irrelevant.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:49 schreef bianconeri het volgende:
Doen ze alsof de sluiting van totaal niet belangrijke bedrijven buiten proportioneel is terwijl de besmettingen compleet de pan uit rijzen
Maar let maar op hoe hard al die huilebalken dan nog erger gaan janken, want dat is ook niet goed natuurlijk.
😂😂😂quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog twee weken afwachten zegt van Ranst bij ViVandaag
Lekker hypocriet, wel. Als er niet zo'n storm van weerstand was opgestoken waren dit samen met de PvdA de eersten geweest om langere maatregelen te bepleiten.quote:
Nee bianconeri meent het. Gelukkig verkondigt hij een geluid dat steeds verder verstomt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:57 schreef Stridone het volgende:
[..]
Ik weet niet eens meer of dit sarcasme is, maar besmettingen zijn irrelevant.
Precies. Niet vergeten wie dit circus twee jaar lang mede in stand hebben gehouden he...quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lekker hypocriet, wel. Als er niet zo'n storm van weerstand was opgestoken waren dit samen met de PvdA de eersten geweest om langere maatregelen te bepleiten.
Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vaak op vrijdagmiddag
Pak dan meestal een lekker koud biertje
Het CDA ook, twee jaar lopen ze slaafs achter partijgenoot Hugo aan met z'n de zorg boven alles beleid. Er zit twee dagen een ander en de messen worden in de rug gestoken. Treurig.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lekker hypocriet, wel. Als er niet zo'n storm van weerstand was opgestoken waren dit samen met de PvdA de eersten geweest om langere maatregelen te bepleiten.
Wat ik er vooral pijnlijk aan vind is dat er dus niet (alleen maar) gedaan is wat het beste was voor het land, maar vooral ook wat het beste paste binnen de politieke achterkamertjes. Dat gevoel is er al langer, maar dit is eigenlijk vooral een bevestiging.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het CDA ook, twee jaar lopen ze slaafs achter partijgenoot Hugo aan met z'n de zorg boven alles beleid. Er zit twee dagen een ander en de messen worden in de rug gestoken. Treurig.
Na de eerste 2 minuten gezien te hebben is er maar 1 conclusie, alles opheffen van maatregelen. Omicron is echt een griepjequote:
En dus een makkelijk advies?quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:02 schreef Caland het volgende:
Overleg heeft drie uur geduurd en dat is relatief kort volgens een of andere debiel bij Beau
Ik ben ook bang dat ze dit gaan gebruiken om de discussie te kapen. "Er moet iets gebeuren voor ondernemers" kan, gezien de reputatie van deze twee partijen, nog wel eens gaan uitmonden tot "we mogen weer shoppen op afspraak tussen 12:00 en 17:00!!!", om daarmee de wat werkbaarder plannen naar de achtergrond te schuiven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Precies. Niet vergeten wie dit circus twee jaar lang mede in stand hebben gehouden he...
Inmiddels is het draagvlak zo ver verkruimeld dat nu ook de niet-draaideurdemonstreerders het zat zijn en in actie komen. Die zullen over het algemeen een wat minder extreem geluid laten horen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is niet eens burgerlijke ongehoorzaamheid. Gemeentebesturen, provinciebestuur, minister van V&J, er komt echt een steeds hardere roep.
Is 't raar dat ik een beetje trots ben op de manier waarop dat tegengeluid nu gegeven wordt? Geen "demonstraties" met hakenkruizen of galgen, maar gewoon een fatsoenlijk gesprek waarin op een normale manier getoondwordt dat dit niet langer houdbaar is.
Zodra een burgerbevolking klaar is met zijn bestuurders is het binnen een paar weken afgelopen. De beelden uit de DDR uit de herfst van 1989 zijn wat dat betreft nog altijd schitterend om te zien; honderdduizenden burgers die de straat op gaan en de seniele, hoogbejaarde Honecker- en Mielkeclan scheet in de broek van angst. (en incontinentie)quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:30 schreef Ronald het volgende:
[..]
Die Omicronpatienten moeten dan wel opschieten. Inmiddels al 2 weken of zo overheersend in het land en nog niets doen. Omicron is een mietje!quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:05 schreef Caland het volgende:
Volgens diezelfde debiel zijn de dalende cijfers in het ziekenhuis nu vooral nog deltapatienten.
Nou we weten al een beetje wat het advies is dus
Omicron is al bijna een maand dominant toch, dat zou juist een nog sterkere indicatie zijn dat er meer kan. Blijkbaar worden er met bizar hoge cijfers als nu nog steeds minder mensen opgenomen dan met delta en loopt de IC nog steeds leeg.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:05 schreef Caland het volgende:
Volgens diezelfde debiel zijn de dalende cijfers in het ziekenhuis nu vooral nog deltapatienten.
Nou we weten al een beetje wat het advies is dus
Die 95% gevaccineerd is :pquote:Op woensdag 12 januari 2022 22:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Illy is bij Beau toch wat terughoudend, men verwacht toch een stijging qua besmettingen in de 50+ groep in de komende 3-4 weken
Welke ouderen? Volgens mij zijn de meesten wel gevaccineerd of dood inmiddels.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:38 schreef Nielsch het volgende:
Snel Jaap een model laten tekenen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Illy is bij Beau toch wat terughoudend, men verwacht toch een stijging qua besmettingen in de 50+ groep in de komende 3-4 weken
Wat we van de geschiedenis kunnen leren is dat de houding van een volk, soms door een heel kleine aanleiding, heel snel kan kantelen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Overigens wel indrukwekkend om te zien hoe in pak hem beet 48 uur de stemming totaal kan omslaan.
Weg met bejaardenquote:Op woensdag 12 januari 2022 22:06 schreef Jor_Dii het volgende:
D66 roept als een van de enigen al geruime tijd om versoepelingenquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee die willen overal en nergens 2G. Dat is geen versoepeling.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66 roept als een van de enigen al geruime tijd om versoepelingen
Je weet dat Paternotte bij D66 zit hè?quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66 roept als een van de enigen al geruime tijd om versoepelingen
Nog paar weekjes op slot. Just to be sure!quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is toch die groep met de hoogste vaccinatie- en boostergraad?quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Hele week al in Ahoy voor vrienden van Amstel, dat wordt ongetwijfeld teleurstelling vrijdagavond.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Overigens wel indrukwekkend om te zien hoe in pak hem beet 48 uur de stemming totaal kan omslaan.
Wel heel bezorgd over jongeren, dus hoger onderwijs misschien wel open.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Hij is nu fractievoorzitter van D'66!quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je weet dat Paternotte bij D66 zit hè?
Wel als je het afzet tegen deze lockdownquote:Op woensdag 12 januari 2022 22:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee die willen overal en nergens 2G. Dat is geen versoepeling.
Als zelfs de fucking burgemeesters massaal in actie komen dan weet je dat er stront aan de knikker is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Inmiddels is het draagvlak zo ver verkruimeld dat nu ook de niet-draaideurdemonstreerders het zat zijn en in actie komen. Die zullen over het algemeen een wat minder extreem geluid laten horen.
Het voelt wel alsof komend weekend een historisch weekend wordt, er vanuit gaande dat ze echt door gaan zetten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat we van de geschiedenis kunnen leren is dat de houding van een volk, soms door een heel kleine aanleiding, heel snel kan kantelen.
Juridische risico's dit dat ik snap het allemaal. Maar het is wel bijzonder treurig.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:09 schreef D_A het volgende:
[..]
Hele week al in Ahoy voor vrienden van Amstel, dat wordt ongetwijfeld teleurstelling vrijdagavond.
Yes, daarmee loopt deze crisis echt ten einde en kan er eindelijk bewogen worden richting normalisatie.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omicron is al bijna een maand dominant toch, dat zou juist een nog sterkere indicatie zijn dat er meer kan. Blijkbaar worden er met bizar hoge cijfers als nu nog steeds minder mensen opgenomen dan met delta en loopt de IC nog steeds leeg.
Dolle zaterdag.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het voelt wel alsof komend weekend een historisch weekend wordt, er vanuit gaande dat ze echt door gaan zetten.
als echte cda-ersquote:Op woensdag 12 januari 2022 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het CDA ook, twee jaar lopen ze slaafs achter partijgenoot Hugo aan met z'n de zorg boven alles beleid. Er zit twee dagen een ander en de messen worden in de rug gestoken. Treurig.
Yep, stukje kapitaal vernietiging dit ja. Maar goed we gaan gezellig door met repetities etc.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juridische risico's dit dat ik snap het allemaal. Maar het is wel bijzonder treurig.
Ik zie ernaar uit. Echt, dat meen ik. Als hier in Hilversum de winkels ook open gaan overweeg ik zelfs om wat te gaan shoppen ondanks dat ik eigenlijk niet dringend iets nodig heb.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het voelt wel alsof komend weekend een historisch weekend wordt, er vanuit gaande dat ze echt door gaan zetten.
quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snel Jaap een model laten tekenen.
Ja, ik ook. Mits het uiteraard allemaal fatsoenlijk gaat. Zonder geweld e.d.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zie ernaar uit. Echt, dat meen ik. Als hier in Hilversum de winkels ook open gaan overweeg ik zelfs om wat te gaan shoppen ondanks dat ik eigenlijk niet dringend iets nodig heb.
Ja.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik kijk Beau vertraagd.
Zit die teringmongool nou echt te beargumenteren dat we nog niet veilig zijn omdat het vooral de deltavariant is dat voor daling zorgt?
Deze avond in Sittardquote:Op woensdag 12 januari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leuk, tros muziekfeest op het plein met boomersquote:Op woensdag 12 januari 2022 22:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Deze avond in Sittard
[ twitter ]
Dat is precies het gedrag wat je van politici mag verwachten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In België overschreed Omicron 50% op 29 december.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omicron is al bijna een maand dominant toch, dat zou juist een nog sterkere indicatie zijn dat er meer kan. Blijkbaar worden er met bizar hoge cijfers als nu nog steeds minder mensen opgenomen dan met delta en loopt de IC nog steeds leeg.
Dat wordt dan een koude kermis. Ze komen met minimale versoepeling, sporten buiten tot 20:00 en kappers gaan open. Zaterdag mogen de winkels een paar uurtjes open en daarna trekt iedereen en z'n moeder de keutel weer in en zit alles tot eind januari dicht.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jammer dat de wappies ook present zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Deze avond in Sittard
[ twitter ]
Kom vechte dan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:49 schreef bianconeri het volgende:
Dit lied is gebaseerd op eentje die ik wel ken, maar ik kan er even niet op komen welkequote:Op woensdag 12 januari 2022 22:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Deze avond in Sittard
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |