Al die maatregelen hebben hoogstens marginaal effect, behalve dan dampende kroegen openstellen, daar mag je misschien wél wat verwachten. Maar thats it.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:06 schreef popje het volgende:
Kuipers: ,, Ik snap dat iedereen er helemaal zat van is. Maar op het moment dat iedereen daar een eigen ding in neemt, dan krijg je dat je kunt voorspellen dat zo'n pandemie alleen maar meer doorraast."
Als reactie op het openen van de winkels dit weekend. Dus de pandemie raast door als de winkels opengaan...
Ok duidelijkquote:Op woensdag 12 januari 2022 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee je hoeft niks terug te betalen. Het zijn subsidies(NOW, TVL, TOZO). Alleen de belastingbedragen waar in die periode uitstel van betaling voor gevraagd kon worden moeten betaald worden. Omdat het geen subsidies is, maar een uitstel van betaling. Dat gaat dan voornamelijk om Loonheffing en BTW en Vennootschapsbelasting en Inkomstenbelasting. Dat moet dan betaald worden vanaf 1 oktober 2022 verspreid over vijf jaar.
Ja ik ook, maar voor de regering/kabinet is dat niet zo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een restaurant essentiëler dan beweging? Ik durf wel te stellen dat het eerder omgekeerd is.
Telegraafquote:Noorse autoriteiten: '69 procent minder risico op ziekenhuisopname bij omicronvariant'
Het risico om in het ziekenhuis te belanden bij een besmetting met de omicronvariant van het coronavirus, is 69 procent lager dan bij de deltavariant. Dat zegt het Noorse gezondheidsinstituut FHI.
In de eerste week van 2022 werd de omicronvariant vastgesteld bij 32 procent van de ziekenhuisopnames tegenover een aandeel van 1,7 procent vier weken eerder. In dezelfde tijdspanne is de variant echter dominant geworden. Omicron is nu verantwoordelijk voor 90 procent van de nieuwe coronabesmettingen in Noorwegen.
“De omicronvariant veroorzaakt een significant lager risico op het ontwikkelen van een zwaar ziektebeeld, zeker bij gevaccineerden”, onderstreept het FHI. “Niet-gevaccineerden lopen een hoger risico op een zwaar ziekteverloop. Een hogere leeftijd en onderliggende aandoeningen verhogen dat risico nog meer”, aldus het FHI.
Desalniettemin verwachten de Noorse gezondheidsautoriteiten een omicrongolf die de zorg zwaar onder druk kan zetten. Tussen januari en maart zullen meerdere duizenden personen besmet raken, met mogelijke pieken tot 50.000 besmettingen per dag. De druk op de ziekenhuizen zou een piek bereiken ergens tussen eind januari en begin februari, schat het FHI.
Door de opflakkering van de epidemie, heeft de Noorse regering midden december een aantal coronamaatregelen opnieuw ingevoerd. Zo geldt er een verbod om alcohol te verkopen in cafés en restaurants en is telewerk waar dat mogelijk is verplicht.
Zowel restaurants als sportfaciliteiten zijn dicht. Vooruit, bij restaurants kun je afhalen, maar bij je sportschool zou je ongetwijfeld ook een proteïnebar af mogen halen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar voor de regering/kabinet is dat niet zo.
Anders was het wel mogelijk om te sporten.
Carnaval of ik bedoel sporten doe je toch in kleine groepjes.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe direct denk je dat wat random werknemers van een umc daadwerkelijk met elkaar samenwerken?
In november ging dat uitstel van betaling om 42 miljard. Zal nu wel weer meer zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:35 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Ok duidelijk
Kan nog wel flink oplopen dan..
Meeste (of alle?) sportscholen zijn ook niet publiek toegankelijk maar alleen voor leden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:07 schreef popje het volgende:
'Fitnessruimtes in bedrijven en ziekenhuizen mogen openblijven'
Fitnessruimtes in bedrijven en ziekenhuizen mogen openblijven. Dat antwoordde minister Kuipers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport op vragen naar aanleiding van kritiek van sportscholen. Die reageerden verontwaardigd op het bericht dat de fitnessruimte in het Erasmus Medisch Centrum open is, terwijl vanwege de coronacrisis 'gewone' sportscholen dicht zijn. Kuipers was tot voor kort voorzitter van de raad van bestuur van het Erasmus MC.
"Het gaat daar om een niet publiek toegankelijke ruimte, enkel en alleen voor medewerkers", zei de minister. "Volgens de regels die in het verleden zijn vastgesteld en nu nog steeds gelden, is het aan een werkgever om te bepalen of zo'n ruimte open is, ja of nee." Kuipers voegde er nog aan toe dat in de ruimte in het Erasmus MC zelfs bij maximale bezetting iedere medewerker die daar sport een gebied van vijf bij zes meter tot zijn beschikking heeft.
De minister zei ook dat sporten "ongelooflijk belangrijk" is. Maar hij wilde niet vooruitlopen op de vraag of er na vrijdag iets voor de sportscholen verandert.
Werkgevers mogen dus bepalen of sportscholen openblijven inpandig. Ik denk dus dat ik maar snel ga vragen of mijn werkgever de fitness opendoet... die al bijna 2 jaar dicht is.
Omikron dus niet besmettelijker omdat besmette personen die variant in grotere hoeveelheden uitstoten.quote:
quote:Winkeliers, kleine ondernemers en horeca uit de gemeenten Montferland en Oude IJsselstreek die komende zaterdag uit protest opengaan van 10 tot 17 uur, krijgen geen handhavers op hun dak. De burgemeesters Harry de Vries en Otwin van Dijk hebben besloten niet handhavend op te treden.
Yup, de revolutie lijkt begonnen. Lockdown-einde incoming.quote:
Ik zie een gifje van Der Untergang voor mequote:Op woensdag 12 januari 2022 16:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik zie opeens zo'n wandkaart voor mij met van die pinnetjes of vlaggetjes er op
Misschien leuk voor bij die dagelijkse kaartjes om 15.30.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik zie opeens zo'n wandkaart voor mij met van die pinnetjes of vlaggetjes er op
Zozo, 2 winkels die zomaar opengaan. Ik ben wel blij voor deze plaatsen dat alle winkels daar gewoon opengaan.quote:
Blijdorp al open?quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie een gifje van Der Untergang voor me![]()
Nu hoor ik in gedachten Hitler tegen Ernst schreeuwen dat ie naar de dierentuin wilquote:Op woensdag 12 januari 2022 16:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie een gifje van Der Untergang voor me![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:50 schreef Scrummie het volgende:
Opeens was je er
Met Delta heb je niks te maken
Hoogstens een paar opnames
En ik weet niet hoe 't komt dat je blijft
Maar ik ben blij met je en wil niet dat je weg gaat
Dus hier sta ik met een uitgestoken hand
Omicroooon, ga dan meeeee
En omarm me
Omarm me, omarm me
Omicroooon, ga dan mee
En omarm me