quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:39 schreef DrDarwin het volgende:
Na al deze nonsens nog steeds niet doorhebben dat de complete covid scam flauwekul was.
Het was altijd al een misbruikte griep.
Kritiek op Duitse politie vanwege misbruik COVID-app om getuigen te tracerenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef Scrummie het volgende:
Duidelijk tijd voor een extra harde lockdown.
Mogen we al conclusies trekken mbt de kerstpiek of is het nog te vroeg?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 375
IC Duitsland 3
Kliniek instroom 94
Kliniek bezetting 1057
@:oliver23
Bruto natuurlijk, gezien de cijfers.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dit de bruto- of de netto-instroom?
Komt wel op een lekker moment.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef Oliver23 het volgende:
Laagste Kliniek instroom sinds 25 oktober 2021
Laagste IC instroom sinds 13 oktober 2021
Duurt nog zeker een week toch voor we er wat zinnigs over kunnen zeggen qua aantallen? Wat is de situatie in het VK eigenlijk, loopt het daar al uit de hand?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Record aantal besmettingen en alweer een flinke daling. Wat willen we nog meer.
Benieuwd hoe de media dit gaat brengen. Nog steeds focussen op ''kleine dalingen'' en ''de daling neemt af''?quote:
Stel je voor dat we zometeen een pushmelding krijgen: lockdown lijkt te werken, kabinet zet door met invoering avondklok vanaf 19uquote:
Eigenlijk veel meer benieuwd naar de ontwikkelingen in landen die voor op ons lopen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben benieuwd in hoeverre de ziekenhuisdaling komt door omikron en in hoeverre door de boosters.
Heel benieuwd hoe dit gespind gaat wordenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef Oliver23 het volgende:
Laagste Kliniek instroom sinds 25 oktober 2021
Laagste IC instroom sinds 13 oktober 2021
Dat het OMT wordt opgeheven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Record aantal besmettingen en alweer een flinke daling. Wat willen we nog meer.
Vrij stabiel in de zorg las ik hier gister. In Denemarken dalen de zorg cijfers ook.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Duurt nog zeker een week toch voor we er wat zinnigs over kunnen zeggen qua aantallen? Wat is de situatie in het VK eigenlijk, loopt het daar al uit de hand?
Dan worden de fakkels en hooivorken van stal gehaald.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je voor dat we zometeen een pushmelding krijgen: lockdown lijkt te werken, kabinet zet door met invoering avondklok vanaf 19u![]()
![]()
Daar zijn de minste bedden bezit in januari sinds 2017.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Duurt nog zeker een week toch voor we er wat zinnigs over kunnen zeggen qua aantallen? Wat is de situatie in het VK eigenlijk, loopt het daar al uit de hand?
Ik kijk nergens meer van op momenteel. Maar even serieus, deze lockdown is niet meer te rechtvaardigen. Ik heb regelmatig het beleid verdedigd of ik kon er enigszins begrip voor opbrengen. Maar de huidige lockdown is niet meer uit te leggen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je voor dat we zometeen een pushmelding krijgen: lockdown lijkt te werken, kabinet zet door met invoering avondklok vanaf 19u![]()
![]()
Als in de UK de daling is ingezet dan kan je hier een berekening maken van de piekbelasting in de ziekenhuizen met een maatschappij die zover open is als in de UK nu. Dan kan je nog iets marge houden in je beslissing. Maar ik denk dat we dan aardig ver open kunnen (blijven).quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij stabiel in de zorg las ik hier gister. In Denemarken dalen de zorg cijfers ook.
Als je jezelf maar blijft wijsmaken dat de media op een dergelijke manier berichten, dan ga je het vast vanzelf geloven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Benieuwd hoe de media dit gaat brengen. Nog steeds focussen op ''kleine dalingen'' en ''de daling neemt af''?
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
![]()
Ok.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je jezelf maar blijft wijsmaken dat de media op een dergelijke manier berichten, dan ga je het vast vanzelf geloven.
Toch kijken we het voor de zekerheid nog af tot het einde van de maand. De komende twee weken zijn cruciaal. Laten we niet op de zaken vooruit lopen met de haven in zicht.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op momenteel. Maar even serieus, deze lockdown is niet meer te rechtvaardigen. Ik heb regelmatig het beleid verdedigd of ik kon er enigszins begrip voor op brengen. Maar de huidige lockdown is niet meer uit te leggen.
Ben het helemaal met je eens. Ik blijf van mening dat het afkondigen van de lockdown ruim 3 weken geleden geheel te begrijpen was gezien de onzekerheid, maar nu moet je gewoon concluderen dat het niet heeft gebracht waar men voor vreesde. Dat kunnen ze spinnen als zijnde; ja de lockdown remt en doet z'n werk, maar dat argument is niet meer houdbaar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op momenteel. Maar even serieus, deze lockdown is niet meer te rechtvaardigen. Ik heb regelmatig het beleid verdedigd of ik kon er enigszins begrip voor op brengen. Maar de huidige lockdown is niet meer uit te leggen.
Jip het ziet er goed uit. En als dadelijk die Pillen ook nog in grote getallen aanwezig zijn dan kunnen we gewoon los!quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Gezien de kortere incubatietijd van Omikron en de theorie dat mensen een week na de eerste klachten in het ziekenhuis komen lijkt me dat we nu toch onderhand wel wat hadden moeten merken van Omikron-stijgingen in het ziekenhuis (na max 9 dagen ipv 12-13 dagen van besmetting tot opname)
Het zou stom zijn om nu te versoepelen. Dan zijn we weer terug bij af. Komende weken zijn cruciaal.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
![]()
Ja joh, avondklok omdat het virus 's avonds het meest actief is.quote:
En volgens Kuipers is er nog steeds geen ruimte voor versoepelingen zolang de besmettingen hoog blijven. Kan hij niet beter naar landen kijken waar Omikron al langer aan de gang is, voor hij ons weer met een miljarden kostende samenleving ontwrichtende verlenging van deze lockdown op zadelt....quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij stabiel in de zorg las ik hier gister. In Denemarken dalen de zorg cijfers ook.
Het had Rutte een hoop opgeleverd als hij zich aan zijn woorden had gehouden door bij ons terug te komen met versoepelingen op het moment dat het duidelijk was dat Omicron enigszins mee viel en de modellen niet uit zouden komen. In plaats daarvan verschuiven de doelpalen zich wéér.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Ik blijf van mening dat het afkondigen van de lockdown ruim 3 weken geleden geheel te begrijpen was gezien de onzekerheid, maar nu moet je gewoon concluderen dat het niet heeft gebracht waar men voor vreesde. Dat kunnen ze spinnen als zijnde; ja de lockdown remt en doet z'n werk, maar dat argument is niet meer houdbaar.
De mensen in kwestie zelf klachten?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
En ondertussen de ene besmetting na de andere om mij heen. Vier mensen, afzonderlijk van elkaar deze week al positief getest. Heb ze allemaal de afgelopen week gezien, maar ik voel me keigoed.
Lijkt me ook dat dit gewoon door te rekenen valt ja Zal dus wel verlenging worden, wellicht met een uitzondering voor de sport om het gepeupel tevreden te houden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als in de UK de daling is ingezet dan kan je hier een berekening maken van de piekbelasting in de ziekenhuizen met een maatschappij die zover open is als in de UK nu. Dan kan je nog iets marge houden in je beslissing. Maar ik denk dat we dan aardig ver open kunnen (blijven).
Die besmettingen lijken me juist positief als ze niet of nauwelijks leiden tot massale ziekenhuisopnames. Zie ze als een extra booster voor iedereen, ook de antivaxxersquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
En volgens Kuipers is er nog steeds geen ruimte voor versoepelingen zolang de besmettingen hoog blijven. Kan hij niet beter naar landen kijken waar Omikron al langer aan de gang is, voor hij ons weer met een miljarden kostende samenleving ontwrichtende verlenging van deze lockdown op zadelt....
We sturen toch op de ziekenhuiscijfers? Of zijn we weer gewisseld?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
En volgens Kuipers is er nog steeds geen ruimte voor versoepelingen zolang de besmettingen hoog blijven. Kan hij niet beter naar landen kijken waar Omikron al langer aan de gang is, voor hij ons weer met een miljarden kostende samenleving ontwrichtende verlenging van deze lockdown op zadelt....
Ik vind dat de politiek onderhand echt wel eens mag optreden tegen het RIVM dat telkens maar "we weten het niet, het zou nog erger kunnen worden"-kaart blijft trekken terwijl de trends gewoon radicaal anders lijken te lopen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het had Rutte een hoop opgeleverd als hij zich aan zijn woorden had gehouden door bij ons terug te komen met versoepelingen op het moment dat het duidelijk was dat Omicron enigszins mee viel en de modellen niet uit zouden komen. In plaats daarvan verschuiven de doelpalen zich wéér.
Dat Omikron stelt niet veel meer voor. Kijk eens naar die voetballers, massaal besmet, maar ze staan ook binnen een week allemaal weer fit op het veld. Het is dus 5 dagen quarentaine en weer aan de bak. Dat was met Delta en daarvoor wel anders.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
En ondertussen de ene besmetting na de andere om mij heen. Vier mensen, afzonderlijk van elkaar deze week al positief getest. Heb ze allemaal de afgelopen week gezien, maar ik voel me keigoed.
Dan heb je het juist over de waarschijnlijk meest fitte doelgroep in onze samenleving, 20ers en 30ers die dag in dag uit met sport bezig zijn..quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat Omikron stelt niet veel meer voor. Kijk eens naar die voetballers, massaal besmet, maar ze staan ook binnen een week allemaal weer fit op het veld. Het is dus 5 dagen quarentaine en weer aan de bak. Dat was met Delta en daarvoor wel anders.
Ik hoor het ook veel om me heen nu, alleen zo goed als iedereen merkt nauwelijks wat behalve misschien een dagje of twee iets van een brak gevoel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Angst en oogkleppen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je had net op BNR 'BNR Breekt', ging over de lockdown. De stelling was "de lockdown moet vrijdag eindigen". 90% van de mensen die gestemd hadden was voor. Yorick Bleijenberg zat bij de host en had het over de impact door quarantaines. Één van de vragen die aan 'm gesteld werd was: "Ja, wat nu als we stoppen met die quarantaines en het gaan behandelen als griep?"
Krekels...
Eentje ligt in bed met een grieperig gevoel (niet gevaccineerd), eentje is gewoon aan het werk (buiten) en de andere twee wat verkouden (wel gevaccineerd).quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef xFriendx het volgende:
[..]
De mensen in kwestie zelf klachten?
Vallen ook regelmatig dood neer.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je het juist over de waarschijnlijk meest fitte doelgroep in onze samenleving, 20ers en 30ers die dag in dag uit met sport bezig zijn..
Men lijkt nu de kaart te spelen dat de quarantaines die met besmettingen samen hangen ontwrichtend zijn. Wat simpel op te lossen valt door die quarantainetijd voor mensen die in contact zijn geweest maar geen klachten hebben verder in te korten, maar dan zullen er even wat pampers voor het OMT besteld moeten worden want kans op angstsproeipoep.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die besmettingen lijken me juist positief als ze niet of nauwelijks leiden tot massale ziekenhuisopnames. Zie ze als een extra booster voor iedereen, ook de antivaxxers
Eh ja, maar er waren eerder toch best wat voetballers die er een hele tijd uit lagen door Corona. Nu eigenlijk niemand meer zover ik weet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je het juist over de waarschijnlijk meest fitte doelgroep in onze samenleving, 20ers en 30ers die dag in dag uit met sport bezig zijn..
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We sturen toch op de ziekenhuiscijfers? Of zijn we weer gewisseld?
quote:De nieuwe minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) toonde zich vanavond sceptisch over het loslaten van de lockdown (net als zijn voorganger vorige week al). ,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de beëdiging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit.
We sturen nu op quarantainecijfers als ik het nieuws van de afgelopen dagen mag gelovenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe lang is de incubatietijd nou eigk?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Gezien de kortere incubatietijd van Omikron en de theorie dat mensen een week na de eerste klachten in het ziekenhuis komen lijkt me dat we nu toch onderhand wel wat hadden moeten merken van Omikron-stijgingen in het ziekenhuis (na max 9 dagen ipv 12-13 dagen van besmetting tot opname)
Nou is 'we weten het niet' gewoon een vrij valide opvatting in deze situatie dus ik zie het probleem niet. Het is ook precies die politiek die de beleidskeuzes maakt. Dus ik weet niet waarom je denkt dat 'de politiek moet optreden tegen het RIVM'. Het OMT adviseert de politiek. Het is aan de politiek om daarmee te doen wat ze willen. Je ziet echter wel dat Hugo en Mark de schaapjes vrij effectief hebben weten te overtuigen van het misplaatste idee dat RIVM of OMT het beleid zouden bepalen in dit land en daarmee hun eigen straatje handig hebben schoongeveegd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dat de politiek onderhand echt wel eens mag optreden tegen het RIVM dat telkens maar "we weten het niet, het zou nog erger kunnen worden"-kaart blijft trekken terwijl de trends gewoon radicaal anders lijken te lopen.
In geval van omikron zou je besmettingen bijna moeten toejuichen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh ja, en die buiten aan het werk is en dat dus fysiek blijkbaar gewoon kan is een 59-jarige wappie (niet gevaccineerd dus), die ook nog eens een paar pondjes te zwaar is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eentje ligt in bed met een grieperig gevoel (niet gevaccineerd), eentje is gewoon aan het werk (buiten) en de andere twee wat verkouden (wel gevaccineerd).
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vallen ook regelmatig dood neer.
De cijfers uit andere landen zeggen niet ondubbelzinnig dat het wel meevalt. Veel landen die al langer met omikron te maken hebben hebben nog steeds relatief hoge ziekenhuiscijfers.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
Kan hij niet beter naar landen kijken waar Omikron al langer aan de gang is
Ze zijn gewoon te bang om wéér het commentaar te krijgen dat ze te laat ingrepen of te vroeg waren met versoepelingen waardoor ze nu doorslaan naar de andere kant.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dat de politiek onderhand echt wel eens mag optreden tegen het RIVM dat telkens maar "we weten het niet, het zou nog erger kunnen worden"-kaart blijft trekken terwijl de trends gewoon radicaal anders lijken te lopen.
Ik geloof dat Omikron al binnen max 2 dagen tot klachten leidt, dan heb je al de helft minder incubatietijd dan bij Deltaquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef Oriente het volgende:
[..]
Hoe lang is de incubatietijd nou eigk?
Het probleem is juist dat ze het als een feit presenteren dat het erger gaat worden, terwijl het steeds verkeerde voorspellingen blijken te zijn. Let maar eens op hoe vaak ze zeggen: 'het is een feit dat' en dan komt een voorspelling. Daarmee worden politici gemanipuleerd in feite.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou is 'we weten het niet' gewoon een vrij valide opvatting in deze situatie dus ik zie het probleem niet. Het is ook precies die politiek die de beleidskeuzes maakt. Dus ik weet niet waarom je denkt dat 'de politiek moet optreden tegen het RIVM'. Het OMT adviseert de politiek. Het is aan de politiek om daarmee te doen wat ze willen. Je ziet echter wel dat Hugo en Mark de schaapjes vrij effectief hebben weten te overtuigen van het misplaatste idee dat RIVM of OMT het beleid zouden bepalen in dit land en daarmee hun eigen straatje handig hebben schoongeveegd.
Als ze allemaal om je heen positief testen, ben jij de asymptomatische superspreader?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is wel heel snel ja, ik had 5 in mijn hoofdquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof dat Omikron al binnen max 2 dagen tot klachten leidt, dan heb je al de helft minder incubatietijd dan bij Delta
Ja we lijken de grens gepasseerd dat de maatregelen ontwrichtender werken dan het virus zelf. Dus opheffen die lockdown en quarantainemaatregelen. Zo lang dat niet leidt tot overvolle IC's, gaan met die banaan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Men lijkt nu de kaart te spelen dat de quarantaines die met besmettingen samen hangen ontwrichtend zijn. Wat simpel op te lossen valt door die quarantainetijd voor mensen die in contact zijn geweest maar geen klachten hebben verder in te korten, maar dan zullen er even wat pampers voor het OMT besteld moeten worden want kans op angstsproeipoep.
Ze zijn de doelpalen kwijt sinds ze aan het schaken zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit kan niet. Omdat er personeel dreigt thuis te komen moeten we voorzichtig zijn met versoepelen?quote:
Haha, zou je haast gaan denken he. Wie weet. Heb net wel een zelftest gedaan voor de Italiaanse les vanavond, dat wilden ze graag en gezien al deze gevallen heb ik het maar even gedaan. En die was negatief. Maar ja, die dingen zijn natuurlijk ook zo onbetrouwbaar als de pest.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze allemaal om je heen positief testen, ben jij de asymptomatische superspreader?
Ik durf vanaf mijn zolderkamertje wel te beweren dat zelfs al zou je nu alles zonder maatregelen opengooien we nooit meer op het niveau van Code Zwart gaan komen in de ziekenhuizenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Op hoeveel opnames zaten we trouwens op het moment van het ingaan van die avond lockdown? Toen werd er al gesproken over te weinig ruimte en code zwart, maar het aantal opnames ligt nu toch wel een paar honderd lager? En zelfs nu is het te druk om uit een volledige lockdown te gaan?
De vraag is of het binnen de capaciteit blijft. En hoever is de maatschappij daar open? En wat is het vaccinatie percentage of natuurlijke immuniteit percentage door eerdere besmetting.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De cijfers uit andere landen zeggen niet ondubbelzinnig dat het wel meevalt. Veel landen die al langer met omikron te maken hebben hebben nog steeds relatief hoge ziekenhuiscijfers.
Welke datum was dit?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Op hoeveel opnames zaten we trouwens op het moment van het ingaan van die avond lockdown? Toen werd er al gesproken over te weinig ruimte en code zwart, maar het aantal opnames ligt nu toch wel een paar honderd lager? En zelfs nu is het te druk om uit een volledige lockdown te gaan?
Heb je 'm wel even door je keeltje gehaald die swap?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, zou je haast gaan denken he. Wie weet. Heb net wel een zelftest gedaan voor de Italiaanse les vanavond, dat wilden ze graag en gezien al deze gevallen heb ik het maar even gedaan. En die was negatief. Maar ja, die dingen zijn natuurlijk ook zo onbetrouwbaar als de pest.
Straks wordt het gezegde "zo onbetrouwbaar als de corona".
Ja ik heb die indruk inmiddels ook.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik durf vanaf mijn zolderkamertje wel te beweren dat zelfs al zou je nu alles zonder maatregelen opengooien we nooit meer op het niveau van Code Zwart gaan komen in de ziekenhuizen
Nu is de complete maatschappij tot stilstand. Dan misschien de helft. Toch 50% winst.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef Elan het volgende:
Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |