abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203172087
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2022 00:09 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Altijd leuk, weer zo'n onnozele grappenmaker die komt vertellen dat Nederlanders toch echt niet racistisch zijn!

Jij zit überhaupt niet in de positie om daar over te kunnen oordelen vanuit je ivoren toren, en als je wel een klein beetje moeite had gedaan om je te informeren was je al snel tot iets andere conclusies gekomen.
Voorop gesteld dat ik Baudet een van de grootste mafklappers vind van Nederland en een gevaar voor onze democratie, vind ik ook dat je met je uitspraak veel te ver gaat.

Hoe kan iemand racisme roepen en daarna een heel volk over een kam scheren? Je opmerking zelf is racistisch. (of ik moet je helemaal verkeerd begrijpen? :? )
pi_203172128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:36 schreef The_End het volgende:

[..]
Voorop gesteld dat ik Baudet een van de grootste mafklappers vind van Nederland en een gevaar voor onze democratie, vind ik ook dat je met je uitspraak veel te ver gaat.

Hoe kan iemand racisme roepen en daarna een heel volk over een kam scheren? Je opmerking zelf is racistisch. (of ik moet je helemaal verkeerd begrijpen? :? )
De enige die daar een heel volk over één kam scheert is Ixnay door te beweren dat Nederlanders een hekel hebben aan racisme.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203172179
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
De enige die daar een heel volk over één kam scheert is Ixnay door te beweren dat Nederlanders een hekel hebben aan racisme.
Nee hoor, dat doen ze beide en ik ben het met beide niet eens. Iemand die claimt dat alle Nederlanders racisten zijn is een leugenaar (en een racist) en iemand die het tegenovergestelde claimt is ook een leugenaar.
pi_203172216
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:45 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee hoor, dat doen ze beide en ik ben het met beide niet eens. Iemand die claimt dat alle Nederlanders racisten zijn is een leugenaar (en een racist) en iemand die het tegenovergestelde claimt is ook een leugenaar.
Nee dat doen ze niet, gevalletje logica. De uitspraak 'Nederlanders zijn X' is enkel waar als voor elke Nederlander X geldt. Beweren dat de uitspraak niet juist is vereist slechts dat er 1 Nederlander is waarvoor X niet opgaat.
pi_203172310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee dat doen ze niet, gevalletje logica. De uitspraak 'Nederlanders zijn X' is enkel waar als voor elke Nederlander X geldt. Beweren dat de uitspraak niet juist is vereist slechts dat er 1 Nederlander is waarvoor X niet opgaat.
Leuk dat je een beetje tof wilt gaan lopen doen met logica, alleen klopt het niet. Er is een verschil tussen beweren dat de uitspraak niet juist is en de tegengestelde uitspraak doen.

_Poem claimt dat Nederlanders racistisch zijn en daar ben ik het niet mee eens.
pi_203172416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:54 schreef The_End het volgende:

[..]
Leuk dat je een beetje tof wilt gaan lopen doen met logica, alleen klopt het niet. Er is een verschil tussen beweren dat de uitspraak niet juist is en de tegengestelde uitspraak doen.

Nee dat doet betreffende user niet. Waar denk je dat te lezen?
pi_203172479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 17:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee dat doet betreffende user niet. Waar denk je dat te lezen?
Laat hem anders lekker zelf even antwoorden.
  donderdag 13 januari 2022 @ 17:11:05 #233
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203172494
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:54 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee. Ixnay stelt dat Nederlanders niet racistisch zijn. Dat is gewoon dom gelul.

Er zijn Nederlanders die niet zo moeilijk over afkomst doen en er zijn zo ook weer Nederlanders die daar wel vrij kleinzerig over kunnen doen.

Het zijn net mensen.
pi_203172540
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 17:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nee. Ixnay stelt dat Nederlanders niet racistisch zijn. Dat is gewoon dom gelul.
Maar dat klopt ook. Mensen zijn racistisch of niet. Een volk is niet racistisch. Ik snap ook wel waar zijn opmerking vandaan komt, want met bijvoorbeeld Bij1 is er een groep racisten opgestaan die alle Nederlanders racistisch vinden.

Ik ben er wel van overtuigd dat Ixnay racistisch is. :)

Edit: Ik zag je edit. Ik denk dat we het wel eens zijn..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2022 17:15:15 ]
  donderdag 13 januari 2022 @ 17:39:38 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203172769
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 23:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ze houden wel zomerkampen voor de jeugd. Met veel fysieke activiteiten, liefst met een enigszins militair tintje, waar dan Leni Riefenstahl-achtige filmpjes van gemaakt worden.

Je kent het wel; blonde jongelingen met ontbloot bovenlijf, die allerlei sportieve activiteiten ontplooien in de buitenlucht.

Niks mis mee toch? Goed uitziende jonge mensen die sportief bezig zijn buiten. Beter dan linkse zomerkampen met lelijke mensen die pas om 10 uur hun bed uitkomen en de rest van de dag blowen.
The End Times are wild
pi_203172950
Snap niet wat hier precies mee is. Zou mijn kids er ook naartoe sturen.
pi_203173308
Ik ga geen kinderen krijgen maar als ik die zou krijgen, zou ik ze liever naar een protestants christelijke school sturen zodat ze daar de Psalmen en Gezangen leren. Dat leer je niet op een forumschool.

Anders moet ik dat thuis gaan doen en daar heb ik geen zin in.

Ik heb niet zo heel veel meer met het geloof hoor maar ze moeten wel de bekendste Psalmen kennen vind ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203173312
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 17:55 schreef incel2.0 het volgende:
Snap niet wat hier precies mee is. Zou mijn kids er ook naartoe sturen.
Maar incels krijgen toch geen kinderen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 13 januari 2022 @ 19:25:29 #239
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203174272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 17:14 schreef The_End het volgende:

[..]
Maar dat klopt ook. Mensen zijn racistisch of niet. Een volk is niet racistisch. Ik snap ook wel waar zijn opmerking vandaan komt, want met bijvoorbeeld Bij1 is er een groep racisten opgestaan die alle Nederlanders racistisch vinden.

Ik ben er wel van overtuigd dat Ixnay racistisch is. :)

Edit: Ik zag je edit. Ik denk dat we het wel eens zijn..
Beetje tegenstrijdige en incoherente post, maar helemaal goed joh.
  donderdag 13 januari 2022 @ 19:47:20 #240
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203174617
Fantastisch nieuws! De kinderen worden gehersenspoeld op reguliere scholen. Op de scholen van Forum zal enkel de waarheid worden gepredikt. Kinderen zullen zich kunnen ontwikkelen en uitbloeien tot fantastische jongvolwassenen. Neem Charlotte, zij zal prachtige gebouwen ontwerpen en bouwen in de zandbak compleet in renaissancestijl. Of Wouter, die de meest prachtige gedichten in de stijl van Wigman zal schrijven. Muziekles met Brahms en Debussy, en voor kookles spruitjes met piepers. Een lichtpunt in deze donkere tijd.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:00:32 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203179361
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:07 schreef Gia het volgende:

Omdat ik tegen bijzonder onderwijs ben. Ideologieën en religie horen niet in 't onderwijs thuis.
Ik vind confessionele scholen niet zo'n goed idee, maar zolang de openbare scholen alleen maar bezig zijn met cognitieve zaken, juig ik de scholen toe die iets verder kijken dan alleen dat. Toetsen in groep 2? Really? Get the fuck out of here.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203184040
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik vind confessionele scholen niet zo'n goed idee, maar zolang de openbare scholen alleen maar bezig zijn met cognitieve zaken, juig ik de scholen toe die iets verder kijken dan alleen dat. Toetsen in groep 2? Really? Get the fuck out of here.
Een school met een 'grondslag' lijkt mij op zich niet verkeerd alleen moet er wel voor gewaakt worden dat het niet pure indoctrinatie wordt. Wat dat betreft heb ik eer vertrouwen in een gereformeerde school in b.v. Sneek dan een in Staphorst.

Een school vanuit een algemene politieke gedachte kraakt al wat meer lijkt mij hoewel dat nog een beetje vergelijkbaar kan zijn met religie maar van uit een politieke partij een school besturen/controleren lijkt mij totaal not done.

Sowieso moet er op elke vorm van onderwijs en zeker met bijzonder onderwijs een fatsoenlijk inspectie zijn voor de inhoud en uitvoering van dat onderwijs.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 12:52:07 #243
3542 Gia
User under construction
pi_203184216
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Er mag kritisch gekeken worden naar de invulling van het onderwijs. Iers minder prestatiegericht op de basisschool mag wel, wmb. Ook iets meer maatwerk voor de 'mindere' leerling, maar ook voor de bolleboos.

Godsdienst en diverse opvattingen moeten uiteraard ook aan bod komen, maar zou geen grondslag mogen zijn.

Kinderen moeten zelf de keuze kunnen maken over hoe zij in 't leven willen staan. Wat betreft seksuele voorkeur, religie, ideologie of wat dan ook.
Laat ze dus met alles kennis maken, maar dring niks op.
  maandag 17 januari 2022 @ 15:50:45 #244
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203238197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:52 schreef Gia het volgende:

Er mag kritisch gekeken worden naar de invulling van het onderwijs. Iers minder prestatiegericht op de basisschool mag wel, wmb.
Ik heb nieuws voor je. Die scholen bestaan al.

quote:
Ook iets meer maatwerk voor de 'mindere' leerling, maar ook voor de bolleboos.
Met mate. Binnen het menselijk ras bestaan nu eenmaal verschillen. Daar mee om leren gaan is m.i. nuttiger dan proberen overal maar maatwerk voor te verzinnen.

quote:
Godsdienst en diverse opvattingen moeten uiteraard ook aan bod komen, maar zou geen grondslag mogen zijn.
'Godsdienst en diverse opvattingen' is wel een heel ruim begrip. Het lijkt haast alsof je bedoelt 'elke opvatting die anders is dan de mijne'.

quote:
Kinderen moeten zelf de keuze kunnen maken over hoe zij in 't leven willen staan. Wat betreft seksuele voorkeur, religie, ideologie of wat dan ook.
Zoals ik al zei, die scholen bestaan al. Maar jij wil dat liever niet, want 'bijzonder onderwijs'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203287187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er zijn echter geen 'woke'-scholen zoals jij en je FvD-club graag stelt. Alles ter rechterzijde van FvD is naast 'kartel' uiteraard ook links en woke, en dan krijg je van die batshit insane redeneringen als die van @:Ixnay .

Volgens mij heb je geen idee wat er tegenwoordig op openbare scholen wordt onderwezen

https://www.rd.nl/artikel(...)-nieuwe-genderideeen

quote:
Het is voor het eerst dat de genderideologie expliciet en uitgebreid aan kinderen wordt voorgehouden. Jufs en meesters moeten „bewust de heteroseksuele norm loslaten” en duidelijk maken „dat zowel sekse (biologisch geslacht) als gender (of je je man of vrouw voelt) niet zwart-wit” is, staat in de handleiding. „Sommige mensen voelen zich man én vrouw, of geen van beide.” Op de website seksuelevorming.nl is voor leerkrachten hapklaar materiaal beschikbaar, met lesideeën, lesbrieven, filmpjes en tips.

Welke dingen krijgen kinderen precies te horen?

Ze krijgen een aantal nieuwe gedachten aangereikt. Bijvoorbeeld dat een baby bij de geboorte een geslacht krijgt toegewezen. Een kind gaat los daarvan op jonge leeftijd zijn genderidentiteit ontwikkelen en deze kan later nog veranderen. Het materiaal maakt ook duidelijk dat iedereen een eigen, unieke set geslachtskenmerken heeft en dat er ontzettend veel variatie in genitalia, lichaamsvormen, hormonen en chromosomen bestaat. Verder kan iemand zich tot elk geslacht, gender of elke variant seksueel aangetrokken voelen en dat kan ook wisselen; soms komen lust en liefde overeen. Volgens Rutgers zijn niet-heteroseksuele relaties normaal. Diversiteit is de norm, met heteroseksualiteit als een mogelijkheid.

Wat is hier mis mee?

Deze dingen worden gepresenteerd als feiten, maar dat zijn ze niet. Rutgers gaat uit van een aantal mythen, zoals de Canadese neurowetenschapper en seksuologe Debra Soh dat zegt. Bijvoorbeeld dat biologische sekse uit een reeks geslachten bestaat (spectrum), en dat gender een sociaal construct is, door mensen bedacht. Dat er meer dan twee genders zijn, is volgens Soh ook een mythe, net als de gedachte dat seksuele oriëntatie en genderidentiteit los van elkaar staan.

In de werkelijkheid is het niet zo dat bij een baby het geslacht wordt toegewezen. Deze woordkeuze hoort bij de idee dat het biologische geslacht er eigenlijk niet toe doet en dat iemands geslachtelijke identiteit pas later duidelijk wordt. Maar of iemand een jongetje of een meisje is, wordt bij de geboorte vastgesteld –niet toegekend– aan de hand van het zichtbare geslachtsorgaan. Er zijn twee mogelijkheden, niet meer. Bij minder dan 1 procent van de geboortes is er sprake van een (meestal genetische) afwijking, waarbij het geslacht niet helemaal duidelijk is. Dat heet intersekse.
Totaal niet woke, zo'n "genderkoek"-educatie.
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:26:29 #246
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203287256
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:23 schreef uncucked het volgende:

[..]
Volgens mij heb je geen idee wat er tegenwoordig op openbare scholen wordt onderwezen

[..]
Reformatorisch Dagblad. Koekoek. :')
pi_203287262
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Er mag kritisch gekeken worden naar de invulling van het onderwijs. Iers minder prestatiegericht op de basisschool mag wel, wmb. Ook iets meer maatwerk voor de 'mindere' leerling, maar ook voor de bolleboos.

Precies, maar de minderheid mag niet voor de klassen leerlingen gaan staan.
pi_203287279
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:23 schreef uncucked het volgende:

[..]

[..]
Maar het grote probleem met buitenlanders was toch dat ze onze homosexuelen niet als gelijkwaardig zagen?
pi_203287827
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar het grote probleem met buitenlanders was toch dat ze onze homosexuelen niet als gelijkwaardig zagen?
Homoseksualiteit staat hier imo los van. Het gaat erover dat kinderen blijkbaar iets geleerd wordt wat niet verenigbaar is met basic biologie. Namelijk dat je naast man of vrouw of transgender ook "galaxy gender" kan zijn of 100.000 andere genders 8)7
pi_203287914
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:01 schreef uncucked het volgende:

[..]
Homoseksualiteit staat hier imo los van. Het gaat erover dat kinderen blijkbaar iets geleerd wordt wat niet verenigbaar is met basic biologie. Namelijk dat je naast man of vrouw of transgender ook "galaxy gender" kan zijn of 100.000 andere genders 8)7
Oh, je mag als vrouw dus wel op vrouwen vallen of als kerel met andere kerels zoenen maar als een kerel een rok aantrekt wordt het al moeilijker. Laat staan dat een kerel liever een vrouw was geweest of iets er tussen in.... Dat is volgens de FvD dus heel erg verwerpelijk hoor ik van je.

Lastig hoor om die grenzen vast te stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')