Meee eens, een land kan nooit leven van alleen een dienstensectorquote:Op zondag 20 februari 2022 20:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De maakindustrie samen met het beroemde NL vakmanschap was te duur. Vandaar dat je nu eigenlijk alleen maar mensen over hebt die in de dienstverlening werken. Nederland Kenniseconomie ofzo. We gaan het nog wel merken dat dat een zeer wankele basis is.
Je moet niet vergeten dat hoe het nu is mede van jouw partij afkomstig is. Nog niet onder Hans van Mierlo want dat was een goede gast maar later. Je zou je kunnen afvragen of we hier wel lopende banden nodig hebben. Het lijkt duidelijk vanuit het voorafgaande dat die bedrijven verre van rendabel zijn. Ze hebben subsidie nodig op werknemers en op hun energieverbruik. Waarom zou je dat dan doen?quote:Op zondag 20 februari 2022 20:29 schreef Hexagon het volgende:
En wie moeten dan precies hun baan in de dienstensector gaan opzeggen om achter de lopende band te gaan staan?
In dit soort discussies moet dat altijd iemand anders doen.
Ikzelf ken heel veel mensen die doodongelukkig zijn met hun baan in de uit de kluitgewassen dienstensector. Ze zijn niet meer gemotiveerd en willen dolgraag weer iets met hun handen doen. Lopende banden zie je steeds minder vanwege de automatisering en robotiseringquote:Op zondag 20 februari 2022 20:29 schreef Hexagon het volgende:
En wie moeten dan precies hun baan in de dienstensector gaan opzeggen om achter de lopende band te gaan staan?
In dit soort discussies moet dat altijd iemand anders doen.
Logisch. Daar is ook veel meer behoefte aan in de toekomst (en nu ook al). Er is een totale mismatch en een overload aan banen die niets wezenlijks produceren. Geld- en papierstromen van A naar B en weer terug. Marketing. Onzin verkopen aan mensen. Zie de failliete "energiebedrijven" die zelf niets produceren. Alleen "handel" en "profit" voor zichzelf. En als het misgaat is de consument de lul. Heb je niks aan. Maakt het proces enkel duurder en ingewikkelder.quote:Op zondag 20 februari 2022 20:44 schreef paulgo het volgende:
Ze zijn niet meer gemotiveerd en willen dolgraag weer iets met hun handen doen.
Dan kom je nog steeds terug op de gevolgen waarvoor een partij als de SP in moet staan als we ervoor kiezen afscheid te nemen van dat soort bedrijven. En ook wat we gaan doen om genoeg mensen in de bouw te hebben bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 februari 2022 20:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat hoe het nu is mede van jouw partij afkomstig is. Nog niet onder Hans van Mierlo want dat was een goede gast maar later. Je zou je kunnen afvragen of we hier wel lopende banden nodig hebben. Het lijkt duidelijk vanuit het voorafgaande dat die bedrijven verre van rendabel zijn. Ze hebben subsidie nodig op werknemers en op hun energieverbruik. Waarom zou je dat dan doen?
Ergens gaat er dan juist iets heel goed als Nederlanders de luxe hebben niet voor zwaar en matig betaald werk te hoeven kiezen. Dat is nu juist een succes van kenniseconomie. En we kunnen moeilijk Nederlanders gaan dwingen dat maar te gaan doen terwijl ze ook betere opties hebben.quote:We schermen met "Nederland Kenniseconomie" maar ondertussen moeten we het blijkbaar hebben van lage lonen banen en import van buitenlandse werknemers omdat de Nederlander "te duur" is.
Ergens gaat er dan iets mis.![]()
Waarom gaan ze niet in de bouw of de zorg werken dan?quote:Op zondag 20 februari 2022 20:44 schreef paulgo het volgende:
[..]
Ikzelf ken heel veel mensen die doodongelukkig zijn met hun baan in de uit de kluitgewassen dienstensector. Ze zijn niet meer gemotiveerd en willen dolgraag weer iets met hun handen doen. Lopende banden zie je steeds minder vanwege de automatisering en robotisering
Het zijn arbeidsintensieve sectoren die in Nederland op lage lonen draaien. Beiden staan pas aan het begin van de automatisering, eigenlijk moet je nog eerst industrialiseren.quote:Op zondag 20 februari 2022 22:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom gaan ze niet in de bouw of de zorg werken dan?
Klopt, en ook de misvatting dat de dienstensector in tegenstelling tot de maakindustrie wel goed betaald aangenaam werk oplevert, is gewoon pure onzin. Juist in de dienstensector worden veel werknemers uitgebuit en moeten ze voor een hongerloontje zich suf werken: postbezorgers die als schijn-ZZPer idioot moeten racen tegen de klok netzo als schoonmakers, die ook nog eens vuil werk moeten doen.quote:Op zondag 20 februari 2022 20:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
We schermen met "Nederland Kenniseconomie" maar ondertussen moeten we het blijkbaar hebben van lage lonen banen en import van buitenlandse werknemers omdat de Nederlander "te duur" is.
Ergens gaat er dan iets mis.![]()
Laat mij niet lachen die maaltijdbezorgers of koeriers die moeten voor een hongerloontje klotewerk doen En ook schoonmakers vallen in die categorie dat bepaald geen kenniseconomie voorstelt.quote:Op zondag 20 februari 2022 22:30 schreef Hexagon het volgende:
Ergens gaat er dan juist iets heel goed als Nederlanders de luxe hebben niet voor zwaar en matig betaald werk te hoeven kiezen. Dat is nu juist een succes van kenniseconomie. En we kunnen moeilijk Nederlanders gaan dwingen dat maar te gaan doen terwijl ze ook betere opties hebben.
Kennelijk doen ze dat liever dan op de bouwplaats staan of in de kassen te werken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef paulgo het volgende:
[..]
Laat mij niet lachen die maaltijdbezorgers of koeriers die moeten voor een hongerloontje klotewerk doen dat bepaald geen kenniseconomie voorstelt.
Dan kunnen ze in de technische sector werken, daar is een tekort aan personeel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef paulgo het volgende:
[..]
Laat mij niet lachen die maaltijdbezorgers of koeriers die moeten voor een hongerloontje klotewerk doen En ook schoonmakers vallen in die categorie dat bepaald geen kenniseconomie voorstelt.
Tja, kinderen, je moet opletten in school en je best doen, en niet de hele tijd met gamen en blowen bezig zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef paulgo het volgende:
[..]
Laat mij niet lachen die maaltijdbezorgers of koeriers die moeten voor een hongerloontje klotewerk doen En ook schoonmakers vallen in die categorie dat bepaald geen kenniseconomie voorstelt.
De schoonmakers zijn dan ook voor een groot deel immigranten, mensen zonder Nederlandse opleiding. En maaltijdbezorgers e.d. zijn volgens mij grotendeels studenten, niet mensen die dat hun hele leven blijven doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef paulgo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het grotendeels studenten en scholieren. Dan vallen de verdiensten best wel mee denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind hongerloon wel een toepasselijk voor een maaltijdbezorger
*zucht*quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het grotendeels studenten en scholieren. Dan vallen de verdiensten best wel mee denk ik.
Grotere zorgen maak ik me over de pakketbezorgers. Vaak tot zzp’er gedwongen en een te laag bedrag per bezorgd pakketje en waardeloze arbeidsvoorwaarden. Dat zijn wel vaak volwassenen die ervan moeten leven.
De grap kwam wel over hoor. :pquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
*zucht*
Hongerloon, Maaltijdbezorgers..
Lees dit eens door en vertel mij dan nog eens dat linkse partijen niet voor de gewone man opkomen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:35 schreef paulgo het volgende:
Ja ook die pakketbezorgers daar maak ik mij zorgen om. Die moeten net zoals de maaltijd bezorgers trouwens voor een hongerloontje door de stad racen. Levens gevaarlijk in het verkeer. En uiterst stressvol werk dus niet gek dat de gijzelnemer in de Amsterdamse Apple store flipte. Ze maken hier werknemers gek. Wanner gaat de volgende maaltijd of pakketbezorger uit zijn dak? Waar zijn in hemelsnaam de werknemers rechten gebleven??
Wat mij vooral opvalt is dat werkgevers totaal niets doen om hun personeel op de werkvloer te ontlasten. Veel pakketbezorgers staan constant nodeloos voor een gesloten deur. Veel koeriersbedrijven bieden geen mogelijkheid om pakketten bijv. van een buitenlandse webshop standaard al de eerste keer bij een pickup punt laten bezorgen. Je moet dus de hele dag thuis blijven wachten. Waanzin.
Ja dan lijkt een veel hogere vermogensbelasting op het eerste gezicht een goede oplossing i.p.v. de vermogensrendementsheffing die dankzij de PVDA destijds is ingevoerd en alleen de kleine spaarders financieel ruïneerde.quote:De 10 procent meeste vermogende huishoudens hebben ruim 60 procent van het totale vermogen (1 830 miljard euro) in handen.
Door de bezuinigingen op de arbeidsongeschiktheid uitkeringen zitten er nu massaal arbeidsongeschikten in de bijstand. Wederom een leuke dikke middelvinger naar die mensen als je hun uitkering niet laat mee stijgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:15 schreef paulgo het volgende:
Ook wil de VVD de AOW en de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen wel degelijk laten mee stijgen met het minimum loon, maar de bijstand niet.
Hij is zover ik het stukje begrijp nergens aan het foeteren legt alleen de vinger op de zere plek waardoor links in de gehele linie veel kiezers verliest. Het elitair hier doen dat hij aan het foeteren op links is illustreert precies heel duidelijk zijn punt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:13 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd tegen welk links hij nu aan het foeteren is. In het kabinet zitten namelijk geen linkse partijen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |