abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203759522
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
De maakindustrie samen met het beroemde NL vakmanschap was te duur. Vandaar dat je nu eigenlijk alleen maar mensen over hebt die in de dienstverlening werken. Nederland Kenniseconomie ofzo. We gaan het nog wel merken dat dat een zeer wankele basis is.
Meee eens, een land kan nooit leven van alleen een dienstensector
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zondag 20 februari 2022 @ 20:29:55 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203759542
En wie moeten dan precies hun baan in de dienstensector gaan opzeggen om achter de lopende band te gaan staan?

In dit soort discussies moet dat altijd iemand anders doen.
pi_203759741
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:29 schreef Hexagon het volgende:
En wie moeten dan precies hun baan in de dienstensector gaan opzeggen om achter de lopende band te gaan staan?

Je moet niet vergeten dat hoe het nu is mede van jouw partij afkomstig is. Nog niet onder Hans van Mierlo want dat was een goede gast maar later. Je zou je kunnen afvragen of we hier wel lopende banden nodig hebben. Het lijkt duidelijk vanuit het voorafgaande dat die bedrijven verre van rendabel zijn. Ze hebben subsidie nodig op werknemers en op hun energieverbruik. Waarom zou je dat dan doen?

We schermen met "Nederland Kenniseconomie" maar ondertussen moeten we het blijkbaar hebben van lage lonen banen en import van buitenlandse werknemers omdat de Nederlander "te duur" is.

Ergens gaat er dan iets mis. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_203759771
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:29 schreef Hexagon het volgende:

Ikzelf ken heel veel mensen die doodongelukkig zijn met hun baan in de uit de kluitgewassen dienstensector. Ze zijn niet meer gemotiveerd en willen dolgraag weer iets met hun handen doen. Lopende banden zie je steeds minder vanwege de automatisering en robotisering
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_203759827
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:44 schreef paulgo het volgende:
Ze zijn niet meer gemotiveerd en willen dolgraag weer iets met hun handen doen.
Logisch. Daar is ook veel meer behoefte aan in de toekomst (en nu ook al). Er is een totale mismatch en een overload aan banen die niets wezenlijks produceren. Geld- en papierstromen van A naar B en weer terug. Marketing. Onzin verkopen aan mensen. Zie de failliete "energiebedrijven" die zelf niets produceren. Alleen "handel" en "profit" voor zichzelf. En als het misgaat is de consument de lul. Heb je niks aan. Maakt het proces enkel duurder en ingewikkelder.

Maar mensen die echt een vak beheersen bestaan haast niet meer. Hoe krom is dat?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 20 februari 2022 @ 22:30:58 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203761163
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Je moet niet vergeten dat hoe het nu is mede van jouw partij afkomstig is. Nog niet onder Hans van Mierlo want dat was een goede gast maar later. Je zou je kunnen afvragen of we hier wel lopende banden nodig hebben. Het lijkt duidelijk vanuit het voorafgaande dat die bedrijven verre van rendabel zijn. Ze hebben subsidie nodig op werknemers en op hun energieverbruik. Waarom zou je dat dan doen?
Dan kom je nog steeds terug op de gevolgen waarvoor een partij als de SP in moet staan als we ervoor kiezen afscheid te nemen van dat soort bedrijven. En ook wat we gaan doen om genoeg mensen in de bouw te hebben bijvoorbeeld.

quote:
We schermen met "Nederland Kenniseconomie" maar ondertussen moeten we het blijkbaar hebben van lage lonen banen en import van buitenlandse werknemers omdat de Nederlander "te duur" is.

Ergens gaat er dan juist iets heel goed als Nederlanders de luxe hebben niet voor zwaar en matig betaald werk te hoeven kiezen. Dat is nu juist een succes van kenniseconomie. En we kunnen moeilijk Nederlanders gaan dwingen dat maar te gaan doen terwijl ze ook betere opties hebben.
  zondag 20 februari 2022 @ 22:31:46 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203761174
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:44 schreef paulgo het volgende:

[..]
Ikzelf ken heel veel mensen die doodongelukkig zijn met hun baan in de uit de kluitgewassen dienstensector. Ze zijn niet meer gemotiveerd en willen dolgraag weer iets met hun handen doen. Lopende banden zie je steeds minder vanwege de automatisering en robotisering
Waarom gaan ze niet in de bouw of de zorg werken dan?
pi_203800221
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 22:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom gaan ze niet in de bouw of de zorg werken dan?
Het zijn arbeidsintensieve sectoren die in Nederland op lage lonen draaien. Beiden staan pas aan het begin van de automatisering, eigenlijk moet je nog eerst industrialiseren.
pi_203801463
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Klopt, en ook de misvatting dat de dienstensector in tegenstelling tot de maakindustrie wel goed betaald aangenaam werk oplevert, is gewoon pure onzin. Juist in de dienstensector worden veel werknemers uitgebuit en moeten ze voor een hongerloontje zich suf werken: postbezorgers die als schijn-ZZPer idioot moeten racen tegen de klok netzo als schoonmakers, die ook nog eens vuil werk moeten doen.

De maakindustrie die helaas haast helemaal verdwenen is in ons land heeft juist door de automatisering een grote vooruitgang geboekt. Daar mogen de arbeiders nu grote computergestuurde machines bedienen, die de zware handarbeid vervangen. Lopende banden ze je steeds minder dat was in de jaren zeventig van de vorige eeuw, de tijd van de gastarbeiders totaal anders.
pi_203824255
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 22:30 schreef Hexagon het volgende:

Ergens gaat er dan juist iets heel goed als Nederlanders de luxe hebben niet voor zwaar en matig betaald werk te hoeven kiezen. Dat is nu juist een succes van kenniseconomie. En we kunnen moeilijk Nederlanders gaan dwingen dat maar te gaan doen terwijl ze ook betere opties hebben.
Laat mij niet lachen die maaltijdbezorgers of koeriers die moeten voor een hongerloontje klotewerk doen En ook schoonmakers vallen in die categorie dat bepaald geen kenniseconomie voorstelt.
  donderdag 24 februari 2022 @ 23:32:11 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203824269
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 23:30 schreef paulgo het volgende:

[..]
Laat mij niet lachen die maaltijdbezorgers of koeriers die moeten voor een hongerloontje klotewerk doen dat bepaald geen kenniseconomie voorstelt.
Kennelijk doen ze dat liever dan op de bouwplaats staan of in de kassen te werken.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 07:53:17 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203825897
quote:

[..]
Laat mij niet lachen die maaltijdbezorgers of koeriers die moeten voor een hongerloontje klotewerk doen En ook schoonmakers vallen in die categorie dat bepaald geen kenniseconomie voorstelt.
Dan kunnen ze in de technische sector werken, daar is een tekort aan personeel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 08:17:07 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203826032
quote:

[..]
Tja, kinderen, je moet opletten in school en je best doen, en niet de hele tijd met gamen en blowen bezig zijn
pi_203826660
quote:

[..]
De schoonmakers zijn dan ook voor een groot deel immigranten, mensen zonder Nederlandse opleiding. En maaltijdbezorgers e.d. zijn volgens mij grotendeels studenten, niet mensen die dat hun hele leven blijven doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 25 februari 2022 @ 10:46:40 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203827749
Ik vind hongerloon wel een toepasselijk voor een maaltijdbezorger
pi_203827879
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind hongerloon wel een toepasselijk voor een maaltijdbezorger
Volgens mij zijn het grotendeels studenten en scholieren. Dan vallen de verdiensten best wel mee denk ik.

Grotere zorgen maak ik me over de pakketbezorgers. Vaak tot zzp’er gedwongen en een te laag bedrag per bezorgd pakketje en waardeloze arbeidsvoorwaarden. Dat zijn wel vaak volwassenen die ervan moeten leven.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 10:57:27 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203827948
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Volgens mij zijn het grotendeels studenten en scholieren. Dan vallen de verdiensten best wel mee denk ik.

Grotere zorgen maak ik me over de pakketbezorgers. Vaak tot zzp’er gedwongen en een te laag bedrag per bezorgd pakketje en waardeloze arbeidsvoorwaarden. Dat zijn wel vaak volwassenen die ervan moeten leven.
*zucht*
Hongerloon, Maaltijdbezorgers..
pi_203828037
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
*zucht*
Hongerloon, Maaltijdbezorgers..
De grap kwam wel over hoor. :p
pi_203832739
Ja ook die pakketbezorgers daar maak ik mij zorgen om. Die moeten net zoals de maaltijd bezorgers trouwens voor een hongerloontje door de stad racen. Levens gevaarlijk in het verkeer. En uiterst stressvol werk dus niet gek dat de gijzelnemer in de Amsterdamse Apple store flipte. Ze maken hier werknemers gek. Wanner gaat de volgende maaltijd of pakketbezorger uit zijn dak? Waar zijn in hemelsnaam de werknemers rechten gebleven??
Wat mij vooral opvalt is dat werkgevers totaal niets doen om hun personeel op de werkvloer te ontlasten. Veel pakketbezorgers staan constant nodeloos voor een gesloten deur. Veel koeriersbedrijven bieden geen mogelijkheid om pakketten bijv. van een buitenlandse webshop standaard al de eerste keer bij een pickup punt laten bezorgen. Je moet dus de hele dag thuis blijven wachten. Waanzin.
pi_203836254
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:35 schreef paulgo het volgende:
Ja ook die pakketbezorgers daar maak ik mij zorgen om. Die moeten net zoals de maaltijd bezorgers trouwens voor een hongerloontje door de stad racen. Levens gevaarlijk in het verkeer. En uiterst stressvol werk dus niet gek dat de gijzelnemer in de Amsterdamse Apple store flipte. Ze maken hier werknemers gek. Wanner gaat de volgende maaltijd of pakketbezorger uit zijn dak? Waar zijn in hemelsnaam de werknemers rechten gebleven??
Wat mij vooral opvalt is dat werkgevers totaal niets doen om hun personeel op de werkvloer te ontlasten. Veel pakketbezorgers staan constant nodeloos voor een gesloten deur. Veel koeriersbedrijven bieden geen mogelijkheid om pakketten bijv. van een buitenlandse webshop standaard al de eerste keer bij een pickup punt laten bezorgen. Je moet dus de hele dag thuis blijven wachten. Waanzin.
Lees dit eens door en vertel mij dan nog eens dat linkse partijen niet voor de gewone man opkomen?

https://www.nu.nl/partijp(...)de-arbeidsmarkt.html
pi_203842192
Ik heb dit artikel gelezen en merk op dat ALLE partijen het minimum loon terecht willen verhogen. Echter als je dan ook alle uitkeringen verhoogd blijft de situatie hetzelfde: Het leven wordt gewoon duurder en (flex)werknemers met de laagste inkomens zijn weer net zo de dupe als voorheen. Ook veroorzaakt de "armoedeval" dat het onaantrekkelijk is om te gaan werken vanuit een uitkering. Hier heeft de VVD met het benoemen ervan zeker een punt. Ook wil de VVD de AOW en de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen wel degelijk laten mee stijgen met het minimum loon, maar de bijstand niet.
Trouwens alle partijen willen uitbuiting van flexwerkers tegen gaan. De verschillen tussen de Nederlandse partijen op dit sociaal economische gebied zijn dus niet zo groot. En wat je bij de ene partij extra krijgt bijv. maximaal drie jaar een flexcontract daarna of een vast contract of weg, Melkertbanen krijg je als, een boemerang terug als je door deze goedbedoelde maatregelen juist zonder werk zit. Zo ken ik toptalent dat hun tijdelijke baan kwijtraakte omdat de instelling niet genoeg geld had voor een vast contract en ook een hardwerkende jongen met een Melkertbaan die werkloos werd toen doe regeling werd wegbezuinigd trouwens.
Conclusie linkse partijen komen zeker op voor de gewone man met allemaal goed bedoelde maatregelen die op lange termijn echter niet meer houdbaar zijn en dan allemaal worden wegbezuinigd met het gevolg dat de gewone man daardoor ALLES kwijt raakt.
Tiger_M jij kent toch het spreekwoord : Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Wat ik wel heel goed vind van de linkse partijen en dan met name de SP: Doe iets aan de enorme vermogensongelijkheid in ons land en ga de miljardairs eindelijk eens meer belasten i.p.v. de minimum inkomens een hoge inkomstenbelasting laten betalen:

quote:
De 10 procent meeste vermogende huishoudens hebben ruim 60 procent van het totale vermogen (1 830 miljard euro) in handen.
Ja dan lijkt een veel hogere vermogensbelasting op het eerste gezicht een goede oplossing i.p.v. de vermogensrendementsheffing die dankzij de PVDA destijds is ingevoerd en alleen de kleine spaarders financieel ruïneerde.
Wat je niet wil hebben is dat er dan een massale vlucht van rijken naar belastingparadijzen optreedt en dat zal zeker gebeuren als die belastingparadijzen niet worden aangepakt. Bijvoorbeeld Monaco waar alleen Franse burgers, die daarnaar toe gaan, wel na verhuizing Franse inkomstenbelasting moeten betalen maar andere Europese burgers niet.
Helaas is er nu al wel jarenlang sprake van een grote vlucht van werknemers met een hoog inkomen naar die belasting paradijzen. Ikzelf ken tientallen gevallen daarvan.

Een Europese miljardairsbelasting zou al goed kunnen helpen om de vermogensongelijkheid tegen te gaan. Veel miljardairs stellen dat zelf al voor( Miljardairs zien het als een soort van investering in de samenleving) en nog willen die hufters van politici er niet aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door paulgo op 26-02-2022 09:38:30 ]
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:18:46 #197
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203843022
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:15 schreef paulgo het volgende:
Ook wil de VVD de AOW en de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen wel degelijk laten mee stijgen met het minimum loon, maar de bijstand niet.
Door de bezuinigingen op de arbeidsongeschiktheid uitkeringen zitten er nu massaal arbeidsongeschikten in de bijstand. Wederom een leuke dikke middelvinger naar die mensen als je hun uitkering niet laat mee stijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203843630

Ronald heeft ook een mening: prolofobie
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:13:37 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203843878
Ik ben wel benieuwd tegen welk links hij nu aan het foeteren is. In het kabinet zitten namelijk geen linkse partijen.
pi_203844104
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:13 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd tegen welk links hij nu aan het foeteren is. In het kabinet zitten namelijk geen linkse partijen.
Hij is zover ik het stukje begrijp nergens aan het foeteren legt alleen de vinger op de zere plek waardoor links in de gehele linie veel kiezers verliest. Het elitair hier doen dat hij aan het foeteren op links is illustreert precies heel duidelijk zijn punt. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')