abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203096919
Wat vinden jullie is Amerika de grootste agressor in het Ukraine conflict, en probeert Putin zich er tegen te verdedigen?

Onder het mom van vrije samen werking en lidmaatschap probeert Amerika, onder het mom van de Navo zijn macht en invloed steeds meer uit te breiden in het oosten.

Ze zijn als eerste begonnen er geafanceerde wapens neer te zetten, en tegen de grens met Rusland aan militaire oefeningen te houden.

Rusland daar in tegen bouwt zijn troepen macht pas de laatste maanden daar uit.

Wie is hier nu de echte agressor, en wat heeft Amerika hier eigenlijk te zoeken in Europa, kunnen wij niet Amerika hier weg sturen en tot de Navo uit gooien?
pi_203096948
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 18:28 schreef winterteen02 het volgende:
Dit is onzin.
pi_203096953
Juist ja, alsof Amerika via Oekraïne Rusland wil binnen vallen. Die wapens staan enkel daar door de druk die Rusland blijft zetten

Trekt Rusland zich netjes terug dan is er niets aan de hand.

Zelfde in Kazachstan, Rusland roept op dat niemand zich er mee moet bemoeien omdat het een binnenlandse aangelegenheid is. Maar stuurt zelf wel militairen die kant op :')
  zaterdag 8 januari 2022 @ 18:37:49 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203097039
Nee.
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 18:38:05 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203097045
Welke geavanceerde wapens hebben de Amerikanen in de Oekraïne geplaatst dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203097186
Rusland voert een invasie uit in Oekraïne, pakt de krim af en faciliteerde het afknallen van een Vliegtuig vol Nederlanders.

TS: is het niet de schuld van de VS? 😂
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203097242
quote:
Wat vinden jullie is Amerika de grootste agressor in het Ukraine conflict, en probeert Putin zich er tegen te verdedigen?

Onder het mom van vrije samen werking en lidmaatschap probeert Amerika, onder het mom van de Navo zijn macht en invloed steeds meer uit te breiden in het oosten.

Ze zijn als eerste begonnen er geafanceerde wapens neer te zetten, en tegen de grens met Rusland aan militaire oefeningen te houden.

Wie is hier nu de echte agressor, en wat heeft Amerika hier eigenlijk te zoeken in Europa, kunnen wij niet Amerika hier weg sturen en tot de Navo uit gooien?
Leer eerst eens Nederlands schrijven.
pi_203097465
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 18:48 schreef Knipoogje het volgende:
Rusland voert een invasie uit in Oekraïne, pakt de krim af en faciliteerde het afknallen van een Vliegtuig vol Nederlanders.

FF geschiedenis, de Krim was voor de 2de wereld oorlog onderdeel van Rusland, en is na de 2de wereloorlog onder dwang van USA bij Ukraine gaan horen, terwijl de bevolking dit niet wilde, en waarom vanwege de liging van een belangrijke marine haven aldaar en wapen fabrieken, die mochten niet in handen van Rusland/stalin vallen!
pi_203097534
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 19:09 schreef winterteen02 het volgende:
en is na de 2de wereloorlog onder dwang van USA bij Ukraine gaan horen,
Nee, Chroesjtsjov droeg in 1954 de Krim over aan Oekraïne.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 19:16:15 #10
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203097569
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 18:48 schreef Knipoogje het volgende:

Ja echt wtf. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_203097667
quote:

Rusland is de aggressor en de VS doet niets verkeerd, als de bevolking van Oekraine liever aansluiting heeft bij het Westen dan hebben ze het volste recht daarvoor te kiezen.
pi_203097719
quote:

[..]
FF geschiedenis, de Krim was voor de 2de wereld oorlog onderdeel van Rusland, en is na de 2de wereloorlog onder dwang van USA bij Ukraine gaan horen, terwijl de bevolking dit niet wilde, en waarom vanwege de liging van een belangrijke marine haven aldaar en wapen fabrieken, die mochten niet in handen van Rusland/stalin vallen!
Dit is aperte onzin en fantasme, overigens, Oekraine was in die tijd onderdeel van de Sovjet-Unie en Stalin was al dood toen de Krim als provincie werd overgeheveld naar Oekraine. De VS had daar totaal niets mee te maken.

Verder is er na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie in 1997 een akkoord getekend waarbij Sevastopol aan status aparte kreeg en de marine haven bij Rusland bleef horen. Kortom, je bent ofwel ontstellend slecht geinformeerd of iets anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2022 19:26:38 ]
  zaterdag 8 januari 2022 @ 20:23:11 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203098792
In dit geval is de VS toch echt de defender ipv agressor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203099080
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
In dit geval is de VS toch echt de defender ipv agressor.
Inderdaad. Met de enorme waslijst aan buitenlandse conflicten waarbij de Amerikanen uit vermeend zelfbelang de boel bij anderen flink overhoop gooien, kiest TS deze. Apart. Maargoed, met de informatievoorziening van TS lijkt ook eea mis te zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203099239
Ik was 50 jaar geleden banger dan nu waar de raketten ieder moment in konden slaan. Dit is gewoon een spel meer niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 9 januari 2022 @ 08:59:07 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203105349
De NAVO is een vereniging en geen eigendom van de VS.

Maar verder komt het inderdaad over alsof het Kremlin weer uitkeringen aan het aanvullen is.
pi_203105377
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 19:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nee, Chroesjtsjov droeg in 1954 de Krim over aan Oekraïne.
Ja, administratief. Maar Oekraïne en Rusland waren toen nog 1 land. Bij het uit elkaar vallen van de Sovjet-Unie had wel beter naar de Krim moeten worden gekeken, dat dat ooit problemen zou gaan geven (vooral nu Oekraïne verwesterd) was eigenlijk wel te voorspellen.

Waarmee ik het trouwens totaal niet met TS eens ben, maar dat de mensen in de Krim de keuze moesten kunnen hebben om weer bij Rusland te horen ben ik het wel mee eens. Zelfde als Noord-Ierland, waar de inwoners dat ook kunnen beslissen.

In hoeverre ze het nu wilden of dat ze gedwongen zijn is natuurlijk onduidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 9 januari 2022 @ 14:02:52 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203109145
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 18:53 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Leer eerst eens Nederlands schrijven.
Zo'n vage post met vage spelfouten. Is dat nou zo'n Russische bot waar je wel eens iets over leest?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203109370
quote:
Zolang amerikanen er geen vliegtuigen met burgers uit de lucht knallen en de grensregio plots overstroomd met amerikaanse soldaten die met zware wapens er 'hun vakantiedagen opmaken', en oekrains grondgebied annexeren, hoeft niemand mij te gaan vertellen dat de amerikanen zoveel erger dan de russen daar zijn.

Echt,
Mensen die rusdische propaganda gaan napraten zijn vooral goedgelovig is gewoon ronduit dom, extreem dom.

Niet dat de amerikanen engeltjes zijn of je niet fikse kritiek op amerikaans militair-strategisch buitenlandsbeleid...

Maar qua boosaardigheid zou ik nog altijd de Russen, Iraniers en Chinezen als kwalijker inschatten bij hun manipulaties, zeker in centraal-azie, dat nu behoorlijk als omstreden gebied geld om macht en invloed te winnen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203112263
Is de OP oorspronkelijk in het Russisch geschreven en daarna door een vertaalcomputer heengehaald ofzo? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203112424
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 19:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rusland is de aggressor en de VS doet niets verkeerd, als de bevolking van Oekraine liever aansluiting heeft bij het Westen dan hebben ze het volste recht daarvoor te kiezen.
Misschien is dat wel een vraag die TS (en zijn waarschijnlijke Russische geldschieters) zichzelf eens moeten stellen: Hoe het toch mogelijk is dat nagenoeg alle voormalige Oostbloklanden NAVO lidmaatschap als een absolute topprioriteit zagen na hun onafhankelijkheid/democratisering in de jaren '90.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 17:46:22 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203112842
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2022 14:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zo'n vage post met vage spelfouten. Is dat nou zo'n Russische bot waar je wel eens iets over leest?
Lijkt me dat die alles beter zouden onderbouwen, hier zou ik niet voor betalen hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203117724
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 20:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Inderdaad. Met de enorme waslijst aan buitenlandse conflicten waarbij de Amerikanen uit vermeend zelfbelang de boel bij anderen flink overhoop gooien, kiest TS deze. Apart. Maargoed, met de informatievoorziening van TS lijkt ook eea mis te zijn.
Dit dus ja. De VS heeft echt wiki pagina's vol met inmenging in de politiek van andere staten en beïnvloeden van vrije democratieën. En dan pikt ie deze :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203118276
quote:
10s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:18 schreef tjoptjop het volgende:
@:TS, waar meld ik me aan als Rusland propagandist? Ik begin dat hele coronagebeuren nu wel te voelen in m'n portemonnee en kan wel een schnabbeltje gebruiken.
Cyka blyat Stalin vodka nyet Dostojevski dysvinya.

Ik doe mee. Toch al lid van de SP en dus communist, dus ze willen me vast graag hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203118593
quote:
5s.gif Op zondag 9 januari 2022 17:14 schreef xpompompomx het volgende:
Is de OP oorspronkelijk in het Russisch geschreven en daarna door een vertaalcomputer heengehaald ofzo? :D
Dit idee had ik ook.

:')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203119872
quote:

[..]
Bron voor deze onzin? Het lijkt me namelijk zeer sterk dat de VS toen wat had te zeggen over hun grote vijand de Sovjet-Unie.
pi_203122210
Dames en heren, al vind je de OP nog zo'n grote onzin, de bepaling of iemand een troll is dan wel een betaald medewerker van Putin is niet de bedoeling. Reageer inhoudelijk of reageer niet.
pi_203122664
Weet je wat, laat ik een uitroepteken achter de titel van dit topic plaatsen! Misschien dat iemand me dan nog serieus neemt.

Niet dus.
pi_203129094
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:07 schreef Alloch87 het volgende:
Weet je wat, laat ik een uitroepteken achter de titel van dit topic plaatsen! Misschien dat iemand me dan nog serieus neemt.

Niet dus.
Volgens mij is de naam van de topicstarter:

quote:
En niet:
Alloch87

Dus ik snap je opmerking niet helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')