50% overgewicht. Weet niet of dat perse een probleem is met oog op zwaar ziekteverloop.quote:
Verkwanselen nog wel, het is triest genoeg dat het nodig is.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan net zo goed zeggen dat het gevaar wat hij loopt een consequentie is van zijn keuze.
Moet mijn belastinggeld verkwanseld worden aan zijn beveiliging?
Hij kan ook een andere keuze maken.
Ik denk ook dat het risico van BMI +25 nogal overschat wordt. Vooral als je bedenkt dat het 50% van de totale bevolking is wat overwicht heeft, en vervolgens kijkt waar dat verdeeld zit: bovengemiddeld bij ouderen (hogere risicogroep) en laagopgeleiden/sociaaleconomisch zwakkeren waar we sowieso van weten dat ze twintig jaar minder QALYs hebben (wat ook een gotspe is in een land als Nederland, maar dat krijg je met twintig jaar rechts beleid). In beide gevallen zullen ze niet erg gezond zijn of leven, buiten het verhoogde BMI om.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
50% overgewicht. Weet niet of dat perse een probleem is met oog op zwaar ziekteverloop.
Je zit al gauw op een bmi van 26-27 zonder dat het dik oogt bv.
Met obese is het wel een ander verhaal.
Iemand die fel tegen vaccinatie is en dan met dit argument komt? Dat is wel heel bijzonder, denk ik dan want volgens mij kan je dan ook zeggen dat we geen belastinggeld moeten verkwanselen aan ongevaccineerden die opgenomen worden. Toch?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Verkwanselen nog wel, het is triest genoeg dat het nodig is.
Hoe is het daar in de ziekenhuizen eigenlijk?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
ZeroCovid hebben ze een paar weken geleden losgelaten he? Ze zijn nu een tweede UK.
Wie is fel tegen vaccinatie?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iemand die fel tegen vaccinatie is en dan met dit argument komt? Dat is wel heel bijzonder, denk ik dan want volgens mij kan je dan ook zeggen dat we geen belastinggeld moeten verkwanselen aan ongevaccineerden die opgenomen worden. Toch?
Tock leuk dat we na 2 jaar op een punt zijn gekomen, na al die tijd hopen dat de besmettingen afnemen, dat we nu hopen dat het als een wilde stijgt.quote:
Nee. Dat keuzes klaarblijkelijk consequenties hebben, zoals het uitsluiten van mensen, en dat jullie dat heel normaal vinden. De consequentie van zijn keuze is dat hij gevaar loopt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar wat wil je nou zeggen, jouw keuze om niet te vaccineren staat gelijk aan zijn keuze om te rapporteren over de mocro maffia?
Opnames lopen flink op, maar er lijken ook steeds mensen met covid in plaats van door covid in het ziekenhuis te liggen. Oftewel ze liggen er voor wat anders maar testen ook positief op covid.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hoe is het daar in de ziekenhuizen eigenlijk?
en zelfs in het geval van vd Heuvel is het algemeen belang groter dan dat van het individu maar leg dat maar eens aan een #gezondverstandsmens uitquote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iemand die fel tegen vaccinatie is en dan met dit argument komt? Dat is wel heel bijzonder, denk ik dan want volgens mij kan je dan ook zeggen dat we geen belastinggeld moeten verkwanselen aan ongevaccineerden die opgenomen worden. Toch?
waar sluit je jezelf van uit dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Dat keuzes klaarblijkelijk consequenties hebben, zoals het uitsluiten van mensen, en dat jullie dat heel normaal vinden. De consequentie van zijn keuze is dat hij gevaar loopt.
Sinds wanneer weet jij wat over medicijn- en vaccinontwikkeling en over de administratieve processen mbt onderzoek?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat vind jij er van dat Pfizer al zijn onderzoeksdata en resultaten met betrekking tot het vaccin pas over 75 jaar wilde vrijgeven?
Als de informatie er simpelweg NIET is dan kan er geen sprake zijn van een geïnformeerde keuze.
Ik nergens van. Het kabinet wil dat en het gros vind dat ok.quote:
ze plannen iig vooruit, wat een toekomst visie. weten ze ook bij welke cijfers de lockdown wordt opgeheven?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 05:50 schreef jcdragon het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)erondes-in-2022.html
[..]
Was je booster stuk.
Tot nu toe is alleen het OMT/het kabinet de maatschappij aan het ontwrichten.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:33 schreef CR7 het volgende:
De volgende OMT paniekzaaier meldt zich. Helaas weer een betaald artikel.
https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-ontwrichten
Dan heeft hij geen ongelijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tot nu toe is alleen het OMT/het kabinet de maatschappij aan het ontwrichten.
Die golf gaat de maatschappij niet ontwrichten dat gaan we zelf doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:33 schreef CR7 het volgende:
Het is wat.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik nergens van. Het kabinet wil dat en het gros vind dat ok.
Wel gek dat dat alleen in Nederland gaat gebeuren. In alle landen om ons heen zijn er weliswaar beperkingen, maar gaat het leven wél door.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:33 schreef CR7 het volgende:
Zeker, maar wel direct een gevolg van zijn keuzes.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Verkwanselen nog wel, het is triest genoeg dat het nodig is.
Probeer je nou uit alle macht jezelf op dezelfde hoogte als Vd Heuvel te zetten? Lachwekkend figuur.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Dat keuzes klaarblijkelijk consequenties hebben, zoals het uitsluiten van mensen, en dat jullie dat heel normaal vinden. De consequentie van zijn keuze is dat hij gevaar loopt.
Pfff.....quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:33 schreef CR7 het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tot nu toe is alleen het OMT/het kabinet de maatschappij aan het ontwrichten.
Ik kon het artikel niet lezen, maar ik gok dat hij de quarantainecrisis bedoelt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wel gek dat dat alleen in Nederland gaat gebeuren. In alle landen om ons heen zijn er weliswaar beperkingen, maar gaat het leven wél door.
Is de omikron variant daar nóg milder dan hier?
Nee hoor. Ik probeer louter aan te tonen hoe belachelijk het is dat men maar blijft roepen dat keuzes consequenties hebben en dat ik dus niet moet zeiken als ik buitengesloten word. Dat is immers het gevolg van mij keuze.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Probeer je nou uit alle macht jezelf op dezelfde hoogte als Vd Heuvel te zetten? Lachwekkend figuur.
De politiek dan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die golf gaat de maatschappij niet ontwrichten dat gaan we zelf doen.
Wanneer waren we stoer?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom zijn wij veranderd van het stoerste naar het bangste jongetje van de klas?
'88quote:
Toen we als eerste land van Europa de mondkapjes en afstandsregels lieten varen.quote:
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar wel direct een gevolg van zijn keuzes.
Wat een complete idioot. Dat dit soort mensen invloed hebben op ons beleid..quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:33 schreef CR7 het volgende:
Je bent hier toch niet serieus hè?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik probeer louter aan te tonen hoe belachelijk het is dat men maar blijft roepen dat keuzes consequenties hebben en dat ik dus niet moet zeiken als ik buitengesloten word. Dat is immers het gevolg van mij keuze.
Dan moet een vd Heuvel ook niet zeuren. Geen idee overigens of die dat wel of niet doet.
Oh, er lopen hier heel wat mensen rond die denken dat ze de nieuwe joden zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je bent hier toch niet serieus hè?
Waarom niet? Hij moet vrijheid inleveren vanwege zijn keuzes. Ik ook. Ik mag niet zeiken. Prima, dan hij ook niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je bent hier toch niet serieus hè?
op basis waarop voorspellen ze die golven, terwijl het nog niet in een ander land is gebeurt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 09:41 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dat laatste zinnetje is opmerkelijk. Dit voorspellen ze nu al weken, maar is onwaar gebleken.
Ook andere landen bereiden zich erop voor.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wel gek dat dat alleen in Nederland gaat gebeuren. In alle landen om ons heen zijn er weliswaar beperkingen, maar gaat het leven wél door.
Is de omikron variant daar nóg milder dan hier?
quote:Premier Alexander De Croo (Open VLD) zat gisteren samen met vertegenwoordigers van het bedrijfsleven om te horen wat de noodplannen zijn. Voor kritische overheidssectoren zoals politie en brandweer liggen draaiboeken klaar, ‘die voorbereiden op situaties waarvan we hopen dat ze zich nooit voordoen’, zegt de woordvoerder van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V).
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij moet vrijheid inleveren vanwege zijn keuzes. Ik ook. Ik mag niet zeiken. Prima, dan hij ook niet.
De scholen zouden nog wel eens roet in het eten kunnen gooien... (Persoonlijk zou ik open willen 'no matter what'.)quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Gecombineerd met de gunstige berichten over Omicron zou het wel héél bizar zijn als hier in NL de lockdown na de 14e gewoon aanhoudt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |