Ik weet vrij zeker dat ik dit in een paper heb gelezen, dus de "there is no scientific proof" wil ik sterk in twijfel trekken. Het kan zijn dat het een preprint is die sindsdien aangepast is of dat de schrijver hier wil benadrukken dat een correlatie geen garantie is, maar toch.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://theconversation.c(...)from-covid-19-158728
big bonedquote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:02 schreef Zwansen het volgende:
Hoe kan het dat de opnames in de VS echt gigantisch toenemen en dat we dat niet zien in Europa?
Nee. Lol.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Alles kan, maar het vrij rondzingen onder een ongevaccineerde bevolking leidt statistisch gezien tot veel meer mutaties, en dat is in de afgelopen twee jaar ook al ruimschoots bewezen.
Ik dacht dat het totale risico met 32x afnam. 32x insignificant is nog steeds insignificant natuurlijk, maar daarom zei ik statistisch.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Rofl. Stuk risicovoller. Stuk? Definieer stuk. Het is insignificant voor mij.
Nee zo werkt dat niet Hansquote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:12 schreef theunderdog het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-twitter_dailymailUK
Kortom: aanwijzingen dat wij nu in een lockdown zitten voor iets dat minder ernstig is dan een griepje. En nu wij omicron proberen in te dammen, heeft Delta weer vrij spel (die wel ernstiger is dan de griep).
Deze misschien:quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet vrij zeker dat ik dit in een paper heb gelezen, dus de "there is no scientific proof" wil ik sterk in twijfel trekken. Het kan zijn dat het een preprint is die sindsdien aangepast is of dat de schrijver hier wil benadrukken dat een correlatie geen garantie is, maar toch.
Kan de paper nu natuurlijk weer niet vinden, maar ben nog aan het zoeken.
Die 33x komt uit Pfizer trials, Bonten kwam nog met propaganda over 80/20 op de IC qua verdeling die daar precies in paste maar de werkelijke cijfers waren minder gunstig.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik dacht dat het totale risico met 32x afnam. 32x insignificant is nog steeds insignificant natuurlijk, maar daarom zei ik statistisch.
Waarom zou ik wetenschappelijk moeten onderbouwen dat er niks aan de hand is?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan je dat wetenschappelijk aantonen of komt dat ook weer uit de onderbuik?
omdat het wetenschappelijk en feitelijk aangetoond is, als jij dus wat anders beweert dan graag bewijs en niet uit de wappeloniawikiquote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zou ik wetenschappelijk moeten onderbouwen dat er niks aan de hand is?
Ik denk het ja. Nu ik het lees zat het hem inderdaad in het type side effect. Hoofdpijn heeft geen invloed, maar koorts heeft dat wel. Dus wellicht als je alle side effects op een hoop gooit dat je geen significant verschil vindt, maar in principe als je ziek op bed met koorts ligt wel.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Deze misschien:
https://www.thelancet.com(...)622100185-X/fulltext
RIVM model says no.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 09:57 schreef Mondkapje het volgende:
Could Omicron be even LESS deadly than seasonal flu? Scientists believe ultra-infectious strain may kill 100 TIMES fewer people than Delta (and mortality rates were ALREADY similar to influenza before the variant emerged)
https://www.dailymail.co.(...)entists-believe.html
Minder dodelijk dan de seizoensgriep...
Ik vind het grappig, mensen die roeptoeteren de wetenschap maar je weet niks.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat het wetenschappelijk en feitelijk aangetoond is, als jij dus wat anders beweert dan graag bewijs en niet uit de wappeloniawiki
Oh je wil de Britse cijfers erbij pakken. Prima joh. Dit zegt het Britse ministerie:quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die 33x komt uit Pfizer trials, Bonten kwam nog met propaganda over 80/20 op de IC qua verdeling die daar precies in paste maar de werkelijke cijfers waren minder gunstig.
En als je kijkt naar de Britse statistieken zit er maar een factor 5 tussen de risico's voor opnames. En nieuwste omicron studies tonen aan een factor 3.
Een factor 3 van nihil is nihil. En een factor 33 van nihil is ook nihil.
Gooi geen gemiddeldes over mij heen. Gezonde mensen onder de pakweg 50 overlijden niet aan covid.
Statistisch.. Naja goed het klinkt een beetje alsof je naar een vaststaand feit refereert maar okay.
https://www.ons.gov.uk/pe(...)uaryand31october2021quote:Over the whole period (1 January to 31 October 2021), the age-adjusted risk of deaths involving COVID-19 was 96% lower in people who had received a second dose at least 21 days ago compared with unvaccinated people.
Dat is er wel.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:24 schreef ludovico het volgende:
Er is geen ceteris paribus verhaal mogelijk waar er evt meer mutaties zouden plaatsvinden.
Even voor de duidelijkheid, ik ben ook voor vrijheid blijheid maar op het moment dat jouw vrijheid mijn blijheid in de weg gaat staan wordt het toch weer wat anders en in zo'n situatie zitten we momenteel en daar moet je een compromis in zien te vinden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het grappig, mensen die roeptoeteren de wetenschap maar je weet niks.
Er is geen ceteris paribus verhaal mogelijk waar er evt meer mutaties zouden plaatsvinden. Maar echt de plek waar de mutatie voornamelijk speelt met omicron geeft echt een heel ander beeld van wat er is gebeurt.
Dan mag het zijn dat het virus vaker muteert bij ongevaccineerden. Maar het type dat makkelijker vaccins omzeilt wordt dominant. Dat ligt wel degelijk aan de gevaccineerden.
En dat is allemaal niet eens zo erg. Ik begrijp het wel, policy wise zou ik ook adviseren te vaccineren voor botweg 40+ of mindere gezondheid.
Ik zou er in mij leven nooit extremistisch mee doen alleen. Vrijheid blijheid.
Die boosters zijn helemaal een grappig verhaal voor mensen zonder gezondheidsklachten of ouderdom.
Dat is alleen geen feit, in geen enkele zin van het woord.quote:
Ik weet niet wat beter is.... Alle onderzoeken, alle feiten, alles.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij weet beter is voor een ander en eigent je wel even het bezit over hun lijf toe mbt verplichting tot toediening vaccin. Een middel met medische consequenties.
Het is volstrekt ondergeschikt of jij vindt dat je gelijk hebt. Het is niet jouw lijf en je kan wel vanalles gaan vinden.
Raar hersenspinsel ook dat de helft van de bevolking geen verhoogd risico op sterfte heeft gekend in 2020 terwijl ze wel besmet zijn... En dat jij dan wel ff denkt dat er wat aan de hand is dat vaccinatieplicht rechtvaardigd.
Om nog maar niet te spreken over de nonsense van de 2e prik.
Maar we weten dat ouderen minder bijwerkingen en een minder sterke immuunrespons hebben. Ze hebben (volgens mij) niet aangetoond dat de correlatie ook bestaat bij personen van dezelfde leeftijd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk het ja. Nu ik het lees zat het hem inderdaad in het type side effect. Hoofdpijn heeft geen invloed, maar koorts heeft dat wel. Dus wellicht als je alle side effects op een hoop gooit dat je geen significant verschil vindt, maar in principe als je ziek op bed met koorts ligt wel.
Dat is gek. Die risico reductie is namelijk niet eens uniform verdeeld.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh je wil de Britse cijfers erbij pakken. Prima joh. Dit zegt het Britse ministerie:
[..]
https://www.ons.gov.uk/pe(...)uaryand31october2021
Daarom corrigeren ze ook voor leeftijd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is gek. Die risico reductie is namelijk niet eens uniform verdeeld.
Dat lijkt me een relevante limitatie inderdaad, ik heb me er niet zo ver in verdiept.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar we weten dat ouderen minder bijwerkingen en een minder sterke immuunrespons hebben. Ze hebben (volgens mij) niet aangetoond dat de correlatie ook bestaat bij personen van dezelfde leeftijd.
Kersenplukkennn. Het vaccin was langer werkzaam geweest zonder massa vaccinatie is een hypothese die je totaal niet ontkracht met waar het virus dan wel niet ontstaan is of opgemerkt wordt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is er wel.
Voor vaccinatie: dominante mutaties in China en het VK. Nadat China en het westen gevaccineerd waren ontstond de dominante virusvariant in ongevaccineerd India. Nadat India gevaccineerd was ontstond de dominante virusvariant in ongevaccineerd Afrika.
Zucht.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Daarom corrigeren ze ook voor leeftijd.
Van mijn lijf blijf je af. Geweld is niet okay en ik heb het recht mezelf te verdedigen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik ben ook voor vrijheid blijheid maar op het moment dat jouw vrijheid mijn blijheid in de weg gaat staan wordt het toch weer wat anders en in zo'n situatie zitten we momenteel en daar moet je een compromis in zien te vinden.
Als je naar volksgezondheid kijkt is het niet meer dan logisch dat ze vaccinaties en boosters uitrollen, dat dit individueel gezien niet allemaal even noodzakelijk is zie ik ook wel maar dat ze daar nu even geen boodschap aan hebben in het kader van het grote geheel is ook begrijpelijk.
Er zijn mensen aan overleden er zijn mensen met ernstige side effects.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is alleen geen feit, in geen enkele zin van het woord.
[..]
Ik weet niet wat beter is.... Alle onderzoeken, alle feiten, alles.
Bezit van een lijf? Het is maar een vaccin man. En nee er zijn geen medische consequenties.
Iedereen heeft verhoogd risico gehad, ook al is het maar een klein beetje.
2e prik niet? Uhm volgens alle feiten wel, behalve van jou?
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Van mijn lijf blijf je af. Geweld is niet okay en ik heb het recht mezelf te verdedigen.
Dat gebeurd wel, als mensen gedwongen worden iets te nemen wat ze niet willen. En daarin hoeft helemaal niemand te comprimeren. Dus helaas voor jou.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:51 schreef Tarado het volgende:
[..]ik was ook niet van plan om aan je lijf te komen, we leven in een samenleving en dat kan niet anders dan met compromissen
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gebeurd is met t maar het gebeurt niet, want wie wordt er gedwongen?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:01 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dat gebeurd wel, als mensen gedwongen worden iets te nemen wat ze niet willen. En daarin hoeft helemaal niemand te comprimeren. Dus helaas voor jou.
Lekker 👍quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage besmettingen gaat vandaag naar 75-80% week op week
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]Dat was echt een topper, die titel 👍SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja was het wachten opquote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:05 schreef Bocaj het volgende:
Even iets anders:
Gisteren in Op1 (Annemarie van Gaal)
De middenstanders vallen nu met bosjes om...
Het kabinet gaat NU voor de KILL lijkt het... (Men krijgt vaak niet eens steun...)
[..]Wat een dieet zeg...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar toont ook wel aan dat mensen zelf niet zo goed kunnen inschatten of ze gezond zijn of niet
Mag ik het aan deze bioloog in Science vragen?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kersenplukkennn. Het vaccin was langer werkzaam geweest zonder massa vaccinatie is een hypothese die je totaal niet ontkracht met waar het virus dan wel niet ontstaan is of opgemerkt wordt.
Maar vraag het lekker een evolutie bioloog. Het is nogal grijs gebied waar jij nogal stellig in doet.
Dat was al een tijdje bekend.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:05 schreef Bocaj het volgende:
Even iets anders:
Het kabinet gaat NU voor de KILL lijkt het... (Men krijgt vaak niet eens steun...)
De ondernemers vallen al 'met bosjes tegelijk om' sinds het begin van de crisis maar dat doen ze dan allemaal stiekem denk ik, want in de faillissementscijfers is het niet terug te zien.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:05 schreef Bocaj het volgende:
Even iets anders:
je wil het niet bagatelliseren maar je doet toch maar evenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De ondernemers vallen al 'met bosjes tegelijk om' sinds het begin van de crisis maar dat doen ze dan allemaal stiekem denk ik, want in de faillissementscijfers is het niet terug te zien.
Ik wil niet de impact voor ondernemers bagetalliseren maar een crisis is nou eenmaal kut, voor iedereen, en verder mag je god op je blote knietjes danken dat je met je bedrijf in Nederland zit en niet ergens anders, in tijden als deze.
Ondernemersrisico, er komen wel weer anderen voor in de plaats. Middenstand is nu eenmaal een broeinest van virussen en daar is geen plek voor in de nieuwe realiteit.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:05 schreef Bocaj het volgende:
Even iets anders:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |