Nee, vertelquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
En weet je wat een "marginaal" wil zeggen (zonder te googlen)
Tokkies zeggen we hier!quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:16 schreef Whuzz het volgende:
Hebben ze nou soep getrokken van Kitty's pak
Marginaal is in het Nederlands klein/onbelangrijk.. bijv een klein verschilquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Een Tokkiequote:
Gokje, ontzettend, iets groots??quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Jullie misbruiken woordenquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Een Tokkie
De meeste Nederlandse bewoners (en jij) verstonden het woord marginaal niet.
We verstaan het wel, maar begrijpen het nietquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Een Tokkie
De meeste Nederlandse bewoners (en jij) verstonden het woord marginaal niet.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
Marginaal is in het Nederlands klein/onbelangrijk.. bijv een klein verschil
Ja, die eethoek was echt armoe vorig jaar. Veel ruimer en die puzzelhoek was zonde van de ruimte.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:18 schreef Hunter het volgende:
Ik vind die nieuwe keukenopstelling trouwens wel een verbetering
Had zomaar gekundquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:19 schreef zodeju het volgende:
[..]Ik gokte op precies het tegenovergestelde.
Maar weet jij waar het woord "tokkie" vandaan komt? Het is pas vrij recent in gebruik geraakt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Marginaal wil zeggen: een tokkie
We hebben geleerd dat Vlamingen woorden misbruikenquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dus wat hebben we geleerd:
Als een vlaming zegt tegen je:
wat voor nen marginalen zijde gij
Dat wil zeggen dat je een tokkie bent.
Wist het nog van vorig jaar.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
En als ze gaan "poepen" gaan ze niet op de pot zitten.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
Familie Tokquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar weet jij waar het woord "tokkie" vandaan komt? Het is pas vrij recent in gebruik geraakt.
Wordt het lekker papperig vanquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Zo goor![]()
vind ik Zo stukjes brood in je soep roeren
ja dann bedoelen zequote:Op donderdag 6 januari 2022 18:22 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
En als ze gaan "poepen" gaan ze niet op de pot zitten.![]()
doe ik bij gulaschsoep ookquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Zo goor![]()
vind ik Zo stukjes brood in je soep roeren
Is juist uitstekend verwoord.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
We hebben geleerd dat Vlamingen woorden misbruiken
Ja, toen ze die koffer koos bij dat eerste spel vroeg BB ‘wat hebben de bewoners aan JOUW koffer’? Nou blijkbaar heel veel!quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die Grace is wel belangrijk geworden door haar koffer. De helft van de meisjes heeft haar kledij aan.
Marginaal betekent niet enkel in de marge van de maatschappijquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:27 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Is juist uitstekend verwoord.
In de marge van de maatschappij.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:22 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
En als ze gaan "poepen" gaan ze niet op de pot zitten.![]()
Goed te zien aan Kittyquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:28 schreef KnalPoenani het volgende:
[..]
Ja, toen ze die koffer koos bij dat eerste spel vroeg BB ‘wat hebben de bewoners aan JOUW koffer’? Nou blijkbaar heel veel!
Jank neus?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:17 schreef Fritsie1960 het volgende:
[..]
Zie je, viel me al 'n paar dagen op dat ze zo'n rooie dop heeft
Gouliash eet je met je scipetke... Niet met brood.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:26 schreef mario390 het volgende:
[..]
doe ik bij gulaschsoep ook
witte brood binnen
Eens. En nu?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
Marginaal betekent niet enkel in de marge van de maatschappij
Mee eens.... ik zeg.... Moven!!!quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:30 schreef Clasientje het volgende:
Ik vind Sercan maar een chagrijnig type.
scipetke kenn ik niet in oostenrijkquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:31 schreef pid1961 het volgende:
[..]
Gouliash eet je met je scipetke... Niet met brood.
Een soort pasta. Veel werk maar de moeite waard.
Die denkt dat dit zijn laatste dagen zijn in het huis. Kan dat wel begrijpen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:30 schreef Clasientje het volgende:
Ik vind Sercan maar een chagrijnig type.
quote:
Je verwend Mequote:Op donderdag 6 januari 2022 18:33 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
voor jou van mij… scheutje rum erbij?
Hongarije is dan ook geen Oostenrijk.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:33 schreef mario390 het volgende:
[..]
scipetke kenn ik niet in oostenrijk
vor me zijn bij de notjes liese,jill,enquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wel gek trouwens, ik vond Liese en Jill de 2 mooiste meisjes van BB 2021.
Maar die 2 zouden pas op 4 en 5 staan moesten ze in het huis zijn
Op vlak van mooiheid doet deze BB het pakken beter
Ook zo met de jongens (denk ik)
en hij vraagt zich af waarom hij genomineerd is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:33 schreef Hunter het volgende:
[..]
Die denkt dat dit zijn laatste dagen zijn in het huis. Kan dat wel begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |