Waterlaagje van ongeveer 5cmquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Hoe koken jullie een eitje?
Eerst deed ik pannetje vol water.. eeuwig wachten totdat het kookt.. en dan eitjes er in, 6 minuten et voila.
Nu doe ik 1cm water in het pannetje.. dat kookt bijna direct en dan eitjes erbij, vuur laag.. ... 6 minuten et voila! Stuk sneller en minder energy
6 minuten is bij mij het perfecte eitje.. wit hard, geel zacht. Ik heb dan wel grote eieren.
Die had ook ooit... nu ram ik er gewoon een gaatje in met een puntig voorwerp.quote:
quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:26 schreef SolidasRock het volgende:
Ik doe de eieren in koud water al erin, dan hoog vuur tot de eierdinges die ik heb van kleur veranderd en aangeeft: soft/medium/hard.
Geen idee waarom jullie wachten tot het water kookt?
Ja zo'n ding heb ik ook. Ideaalquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:26 schreef SolidasRock het volgende:
Ik doe de eieren in koud water al erin, dan hoog vuur tot de eierdinges die ik heb van kleur veranderd en aangeeft: soft/medium/hard.
Geen idee waarom jullie wachten tot het water kookt?
Ik raak mijn eierprikker niet kwijt, dus blijf die wel gebruikenquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Die had ook ooit... nu ram ik er gewoon een gaatje in met een puntig voorwerp.
Soms ook niet.. meestal blijft het wel heel.
Pan vol heet water, eieren erbij, 10 minuten koken. Kogelhard ei.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Eerst deed ik pannetje vol water.. eeuwig wachten totdat het kookt.. en dan eitjes er in, 6 minuten et voila.
Nu doe ik 1cm water in het pannetje.. dat kookt bijna direct en dan eitjes erbij, vuur laag.. ... 6 minuten et voila!
Stuk sneller en minder energy
6 minuten is bij mij het perfecte eitje.. wit hard, geel zacht. Ik heb dan wel grote eieren.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:34 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Pan vol heet water, eieren erbij, 10 minuten koken. Kogelhard ei.
Ik neem geen risico, dat er ook maar iets van dril ergens zit. Dan pleur ik het complete ei weg.
En zout erbij. Mocht er een barstje inzitten, loopt het ei niet leeg. Gebeurt het toch, pleur ik dat ei ook wegquote:
Ouwe stokertquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:39 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Weer een flesje vol
[ afbeelding ]
Nu durf ik geen moves meer te doenquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:34 schreef oma-Nijn het volgende:
Ik neem geen risico, dat er ook maar iets van dril ergens zit.
Ik doe nog steeds die eerste methode en idd 6 minutenquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Nu doe ik 1cm water in het pannetje.. dat kookt bijna direct en dan eitjes erbij, vuur laag.. ... 6 minuten et voila!
Nu nog 84% ... maar straks word dat verdund naar iets drinkbaars van rond de 40%quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:41 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ouwe stokert![]()
Is dit ook zo sterk?
Probeer het eens met 1 cm waterquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:43 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik doe nog steeds die eerste methode en idd 6 minuten
quote:
Zal vast lukken maar ik vind dat rustige tempo ook primaquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Probeer het eens met 1 cm water
Maar dan niet in koud water laten schrikkenquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:46 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]![]()
![]()
Het hoogtepunt van de avond![]()
Anders ff in het hete water, zodat het opstijft
quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:46 schreef pullup het volgende:
[..]
Zal vast lukken maar ik vind dat rustige tempo ook primaZet de pan op en ga ondertussen koffie zetten, als dat dan doorloopt kookt het water
quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Nu nog 84% ... maar straks word dat verdund naar iets drinkbaars van rond de 40%
Whehe, ik sta niet voor niets zo vroeg opquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]Mensen met tijd genoeg in de ochtend
Als ik me goed herinner had ik die ergens rond 44% afgelengd.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:48 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]en hoeveel % is die rum? Het is mij te sterk. Silverfox vond het lekker.
Wat me dan weer niet verbaast.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:47 schreef D. het volgende:
[..]
Maar dan niet in koud water laten schrikken
Dan houden we het maar bij 1 lekkertje als afsluiting van de avondquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:49 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner had ik die ergens rond 44% afgelengd.
Die ken ik nog niet ... spreken ze daar wel Russich?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:31 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De beste rum komt uit Gelderland
+7quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:31 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De beste rum komt uit Gelderland
Bij mij precies hetzelfde: 6 minuten (water moet dan wel echt goed koken) en dan met het eiwit helemaal gestold en de dooier nog zachtquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Is Deisyy ziek? Beterschap!!quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:35 schreef -Shii- het volgende:
Beterschap @:Deisyy
Hopelijk voel je je niet heel erg ziek.
*Of welke onverstaanbare taalquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |