Gisteren zaten er veel nameldingen bij. Je mag concluderen dat gisteren en vandaag eigenlijk gelijkwaardige cijfers hebben.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Opvallend die - flinke - daling ten opzichte van gisteren. Opnieuw een storing, hebben minder mensen zich laten testen of zouden we de piek hal hebben gehad? Ik gok het eerste en/of het tweede,
Ja, alleen als je gisteren en eergisteren middelt komt je uit op 29.723 per dag. Vandaag zit daar een stuk onder met die 27.890. Wat denk jij dat dat verklaart - minder mensen die zich hebben laten testen?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:35 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Gisteren zaten er veel nameldingen bij. Je mag concluderen dat gisteren en vandaag eigenlijk gelijkwaardige cijfers hebben.
Zelfs een kermisattractie met de naam turbo booster lijkt me te eng.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:47 schreef Federer-fan het volgende:
Nog meer goed nieuws. Duitsland schakelt over op de turbo booster: een extra prik na een maand. Niet heel nieuw, maar ik had het hier nog niet voorbij zien komen.
KITT had een turbo booster, in Knight Rider.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:54 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Zelfs een kermisattractie met de naam turbo booster lijkt me te eng.
Weekend altijd lagere cijfers tochquote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Opvallend die - flinke - daling ten opzichte van gisteren. Opnieuw een storing, hebben minder mensen zich laten testen of zouden we de piek hal hebben gehad? Ik gok het eerste en/of het tweede,
Michael Nichtquote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
KITT had een turbo booster, in Knight Rider.
Ja, wel iets, maar omdat omikron zo besmettelijk is, had ik toch een stijging verwacht.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:56 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Weekend altijd lagere cijfers toch
Die wegen ze wel mee hoor. Alleen dan wel met factor 0.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Helaas niet.
[..]
Da's een positieve draai inderdaad. Zou mooi zijn. Maar wat ik vaak ontwaar bij politici en andere hoogwaardigheidsbekleders is dat ze zich niet gedragen alsof ze bang zijn voor corona. Dat stelt mij dan gerust.
Want de logica om mensen in die ziekenhuizen te laten fitnessen, geldt voor de hele bevolking. Alsof mensen er beter van worden om de hele dag in huis te zitten. Ik ben echt benieuwd hoe de afweging die het kabinet maakt - dus breder dan alleen het epidemiologische aspect, maar ook de economische en maatschappelijk aspecten. Ik vraag me af hoe ze dan 'rekenen'. Al die gevallen van depressie, eenzaamheid, huiselijk geweld, spanningen, burn-outs. Wat voor gewicht legt dat in de schaal tegenover de 'epidemiologische schaal'?
Ja, mee eens. Ik heb sowieso zelden meegemaakt dat Van Haga ergens een concreet antwoord op kreeg, of überhaupt een antwoord op zijn vaag. Het dedain van Rutte en De Jonge voor de Groep Van Haga en FvD vind ik stuitend en ondemocratisch.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:17 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Die wegen ze wel mee hoor. Alleen dan wel met factor 0.
Van Haga heeft hier meermaals kamervragen op gesteld en hij kreeg alleen maar standaard riedeltjes over corona die totaal geen antwoord gaven op zijn vragen.
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Slechts 146k besmettingen in de UK vandaag, zou kunnen dat heel de UK al over de top van het aantal besmettingen is.
In Londen neemt het aantal bezette bedden sneller af, 180 vandaag (4.26%).
In heel de UK ook een kleine afname vn 29 bedden (en 20 ventilated beds).
Gaat de goede kant op
Wat voor verloop verwacht je in Nederland?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:39 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het ziet er zeker hoopgevend uit in het VK en de Engelse ziekenhuizen. De opnames en besmettingen lopen terug, en de groei neemt ook erg rap af
Omg! En dan deden we op de fiets altijd alsof we ook zo'n knop hadden!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
KITT had een turbo booster, in Knight Rider.
Zoals eerder benoemt, Nederland zit in harde lockdown dus het zal hier trager gaan dan de rest van Europa.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat voor verloop verwacht je in Nederland?
Haha, ik had alleen een speelkaart met een knijper tussen men spaken.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:52 schreef Sangha het volgende:
[..]
Omg! En dan deden we op de fiets altijd alsof we ook zo'n knop hadden!
quote:Nog steeds eigenlijk...
Ja, sorry, je hebt gelijk. Dat had je inderdaad gezegd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:09 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Zoals eerder benoemt, Nederland zit in harde lockdown dus het zal hier trager gaan dan de rest van Europa.
Maar verwacht je dat dat zo snel gebeurt - bedoel je vanwege die korte generatietijd? En ik dacht dat de scholen juist open konden omdat de meeste scholieren al besmet waren geweest. Dat las ik deze week volgens mij ergens.quote:Dit is de eerste Omikron week in Nederland. Volgende week zullen we flink stijgen vanwege de scholen die weer van start gaan.
Dat zou heel fijn zijn.quote:Dat zal zich in de derde week ook nog uitten in stijgingen, en ik denk dat rond eind januari Nederland over zijn Omikronpiek is.
Ik voorspel trouwens, en pin deze post maar vast. Omikron gaat niet voor een chaos zorgen in de Nederlandse ziekenhuizen.
In UK hebben ze momenteel 1800 militairen ingezet om NHS te ondersteunen. Dat is toch bijna chaos?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:09 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik voorspel trouwens, en pin deze post maar vast. Omikron gaat niet voor een chaos zorgen in de Nederlandse ziekenhuizen.
De ziekenhuisbezetting is vooralsnog maar half zo hoog als tijdens de deltapiek en de groei stagneert. Die militairen ondersteunen de boel even omdat veel zorgmedewerkers ziek zijn. Een lockdown voorkomt dat niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In UK hebben ze momenteel 1800 militairen ingezet om NHS te ondersteunen. Dat is toch bijna chaos?
Zit er eigenlijk niet op te wachten dat we dat in NL ook moeten doen.
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-59902220
Omikron is dan ook zeer besmettelijk, en in het VK komt het in sommige regio's heel dichtbij de piek van januari in de ziekenhuizen, terwijl ze een stuk minder personeel hebben. Ik dacht dat gelezen te hebben, maar na post van nog Stridone gechecked en het valt heel erg mee. Alleen Noord-Westen en Noord-Oosten zitten rond de 65%. Misschien dat het in sommige ziekenhuizen erg druk is (bezetting + personeelsproblemen), maar er kan ook regionaal verdeeld worden natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:35 schreef Federer-fan het volgende:
Het blijft toch bizar: leeglopende ziekenhuizen en een minder ziekmakende variant, maar toch een lockdown. Aleen een zeer besmettelijke variant kan die situatie rechtvaardigen.
Het zou weekend effect kunnen zijn, maar vandaag zelfs iets minder mensen in het ziekenhuis dan gister in het VK. En maar 2 regio's zitten over de helft van de januari piek (Noord-Oost en Noord-West), Londen zit maar net boven de helft nog. Een aantal regio's zullen nog wel stijgen, maar die zitten ver onder de helft.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:26 schreef Stridone het volgende:
[..]
De ziekenhuisbezetting is vooralsnog maar half zo hoog als tijdens de deltapiek en de groei stagneert. Die militairen ondersteunen de boel even omdat veel zorgmedewerkers ziek zijn. Een lockdown voorkomt dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |