Dat valt alles meequote:
Nee ik ook, koorts en rillingen en pijn in gewrichten en dagenlang last van m'n oksel/lymfeklieren. Kortom, m'n lichaam was flink aan t werk denk ik.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ziekenhuizen lopen mooi leeg in elk geval, fijne cijfers!
Mijn jongste heeft intussen ook al een boosterafspraak gemaakt, is de familie weer compleet met prikken. Maar ik ben de enige tot nu toe hier die er echt behoorlijk last van heeft gehad?
In mijn oksels dan weer niet gelukkig, maar tof was deze niet inderdaad....quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:40 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nee ik ook, koorts en rillingen en pijn in gewrichten en dagenlang last van m'n oksel/lymfeklieren. Kortom, m'n lichaam was flink aan t werk denk ik.
Nee tochquote:
Serieus?quote:
Dank je wel. Ik hoopte - in mijn onverbeterlijke naïviteit - dat het een grap was.quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:20 schreef NightDancert het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)hnische-storing.html
Morgen over de 40k dan maar?
Ik ook hoor terwijl we beter zouden moeten wetenquote:Op donderdag 6 januari 2022 17:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik hoopte - in mijn onverbeterlijke naïviteit - dat het een grap was.
Wanneer verwacht je dat dat in Nederland gebeurt, binnen een week?quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
[...]
[ twitter ]
En heel voorzichtig lijkt het misschien erop dat het VK het ergste qua besmettingen achter de rug heeft?
Mwah, stuw het aantal besmettingen maar in korte tijd naar recordshoogte. Liever een korte, stevige piek dan een langdurig vrij hoog plateau.quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik hoopte - in mijn onverbeterlijke naïviteit - dat het een grap was.
Mee eens, mits het aantal ziekenhuisopnames zo laag blijft dat de zorg het aankan zonder dat de reguliere zorg hoeft te worden afgeschaald.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:29 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Mwah, stuw het aantal besmettingen maar in korte tijd naar recordshoogte. Liever een korte, stevige piek dan een langdurig vrij hoog plateau.
[...]
Ik schaal liever de reguliere zorg een paar weken af dan dat we tot half april in een zinloze lockdown zitten. De lockdown is er zodat er tijd gekocht kan worden, dus feitelijk kun je de lockdown opheffen als je met de lockdown gigantische aantallen besmettingen hebt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mee eens, mits het aantal ziekenhuisopnames zo laag blijft dat de zorg het aankan zonder dat de reguliere zorg hoeft te worden afgeschaald.
Na twee jaar afhankelijk zijn of de zorg het wel aankan is wel triest eigenlijk. Ondanks alles wat we al gedaan en vooral gelaten hebben. Hopelijk leert het kabinet ook vooral van deze crisis.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mee eens, mits het aantal ziekenhuisopnames zo laag blijft dat de zorg het aankan zonder dat de reguliere zorg hoeft te worden afgeschaald.
Ik ook, maar zolang dan in elk geval de zorg de coronapatiënten en andere spoedpatiënten maar aankan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:38 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik schaal liever de reguliere zorg een paar weken af dan dat we tot half april in een zinloze lockdown zitten. De lockdown is er zodat er tijd gekocht kan worden, dus feitelijk kun je de lockdown opheffen als je met de lockdown gigantische aantallen besmettingen hebt.
In Londen nam het aantal al toe voor Omikron, maar begon het door Omirkon waarschijnlijk te versnellen rond 9 december (toen rond ~130 cases per 100k), en de piek was op 28 december (met bijna 500 cases per 100k). Dus bijna 3 weken klimmen, tot heel hoog. Met de lockdown zal het klimmen hopelijk iets langzamer gaan en iets lager uitkomen (flatten the curve). Nederland zit nu rond de 140 besmettingen per 100k, en 500 besmettingen per 100k zou in Nederland rond de 85.000 besmettingen zijn. Maar niet veel gebieden in de UK zijn zo hoog gekomen als Londen, dus misschien halen een paar grote steden wel zulke aantallen, maar gemiddeld zal het wat lager blijven. Dus mogelijk nog 3-5 weken (afhankelijk van invloed lockdown) Omikron stijging.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wanneer verwacht je dat dat in Nederland gebeurt, binnen een week?
Je ziet bij landen om ons heen dat er in de derde week ongeveer de piek wordt bereikt. Nederland zit in lockdown, dus kan het zomaar eens langer duren dan bij de rest.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wanneer verwacht je dat dat in Nederland gebeurt, binnen een week?
Daar ben ik ook bang voor. Maar ik ga moed houden. Mss is omicron de maatregelen toch te slim af.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:44 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je ziet bij landen om ons heen dat er in de derde week ongeveer de piek wordt bereikt. Nederland zit in lockdown, dus kan het zomaar eens langer duren dan bij de rest.
Ik las vanmiddag een stuk van iemand die opperde om ook in Nederland de maatregelen af te schalen, zodat Omikron snel kon door razen. Zodat je er ook sneller vanaf komt. Maar het OMT wilt alles stapje voor stapje doen, waardoor Omikron ook stapje voor stapje gaat om de piek van de besmettingen te bereiken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Maar ik ga moed houden. Mss is omicron de maatregelen toch te slim af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |