we zitten in een lockdown met 85% vaccinatie, landen met 98% ookquote:Op woensdag 5 januari 2022 18:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat? Zonder vaccinatie zouden we nu helemaal niks kunnen…
quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik reed begin november terug naar Nederland vanuit Portugal en ik dacht continu "waarom doe ik dit?"
Ik zie het probleem niet van een 50+ vaccinatieplicht, maatregelen nemen waar ze nodig zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:41 schreef Questular het volgende:
Iedereen is tegen een tweedeling in de maatschappij maar een vaccinatieplicht vanaf een bepaalde leeftijd is geen probleem.... Ok dan.
En daarnaast vraag ik mij ook wel af hoe groot de groep is binnen de ongevaccineerden die al corona hebben gehad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat je al wel op het randje zit wbt vaccinatieplicht. Stel je zou een plicht invoeren dan verwacht ik niet dat het een stuk hoger wordt. Je hebt altijd mensen die het gewoon niet gaan doen.
Prima, dan voor iedereen die zijn of haar volwassen leeftijd heeft bereikt. Ik bedoel als we toch bezig zijn dan ook meteen goed.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]Een echte oplossing is inderdaad beter dan al die zinloze maatregels.
Om sommigen tevreden te stellen ook je kind van 13 vaccineren...quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]Een echte oplossing is inderdaad beter dan al die zinloze maatregels.
Wappiequote:Op woensdag 5 januari 2022 18:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet iedereen die een prik weigert is een wappie natuurlijk.
Beter om maatregelen zo te nemen dat iedereen er last van heeft - ook als ze proportioneel gezien meer last hebben van de maatregelen dan het virus zelf.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet van een 50+ vaccinatieplicht, maatregelen nemen waar ze nodig zijn.
Boetes, ontslag, uitkeringen stoppen, jeugdzorg!quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat je al wel op het randje zit wbt vaccinatieplicht. Stel je zou een plicht invoeren dan verwacht ik niet dat het een stuk hoger wordt. Je hebt altijd mensen die het gewoon niet gaan doen.
Ik zie het probleem niet van alleen ongevaccineerde mensen in een strenge lockdown, maatregelen nemen waar ze nodig zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet van een 50+ vaccinatieplicht, maatregelen nemen waar ze nodig zijn.
hallo stasiquote:Op woensdag 5 januari 2022 18:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Boetes, ontslag, uitkeringen stoppen, jeugdzorg!
Kan best ver gaan als 12+ verplicht wordt iedere 4 maanden te prikken.
Anders gaat je vinkje op rood en kom je nergens meer binnen! Pus iedereen die bij jou in de buurt komt langere tijd gaat dan ook op rood.
Net zo lang tot je gehoorzaamt.
Ik nog nooitquote:Op woensdag 5 januari 2022 18:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wappie
Schijnbaar bestaat de term al sinds de jaren 90. Dus niet eens een specifiek coronagerelateerd iets ofzo. Terwijl het nu wel zo wordt ingezet de hele tijd.
In 2011 schreef Guus Middag dat wappie in de straattaal "dronken" betekent.[3]
In dat geval ben ik al een héle poos geen ‘wappie’ meer geweest
Oh dan ken jij mensen nog niet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Boetes, ontslag, uitkeringen stoppen, jeugdzorg!
Kan best ver gaan als 12+ verplicht wordt iedere 4 maanden te prikken.
Anders gaat je vinkje op rood en kom je nergens meer binnen! Pus iedereen die bij jou in de buurt komt langere tijd gaat dan ook op rood.
Net zo lang tot je gehoorzaamt.
En kijk eens goed naar de zorgbelasting bij een 99% vaccinatiegraad. Loopt het dan nog steeds in de soep?quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En daarnaast vraag ik mij ook wel af hoe groot de groep is binnen de ongevaccineerden die al corona hebben gehad.
Lijkt mij ook een prima oplossing 👍quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet van alleen ongevaccineerde mensen in een strenge lockdown, maatregelen nemen waar ze nodig zijn.
Nou Ernst, ik ben benieuwd.quote:Nieuwe minister Kuipers: 'We moeten naar langetermijnbeleid voor COVID-19'
Ernst Kuipers vindt dat het ministerie van Volksgezondheid zich de komende tijd vooral moet richten op "behoud, en op toegankelijkheid en kwaliteit van zorg". "Dat stond al voor COVID-19 onder druk en is de afgelopen twee jaar alleen maar verder onder druk komen te staan", zei hij na een gesprek met formateur Mark Rutte. "En natuurlijk moeten we naar een langetermijnbeleid voor COVID-19."
Kuipers was als voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) de afgelopen periode al nauw betrokken bij de bestrijding van de coronacrisis. Het is de bedoeling dat hij straks als minister leiding gaat geven aan het ministerie dat een centrale rol speelt in de virusbestrijding. Hoe hij dat precies zal doen, wilde hij nog niet zeggen. "Daar kom ik later ongetwijfeld op terug. Ik ben nu nog niet beëdigd. Laten we daar niet op vooruitlopen."
Ja, dat werkte fantastisch in Oostenrijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet van alleen ongevaccineerde mensen in een strenge lockdown, maatregelen nemen waar ze nodig zijn.
Geen goed nieuws, maar to be honest klinkt me dit toch ook wel veel als hearsay / incident. Ik lees op de BBC website bijvoorbeeld niks over de uitval van mobiele patiëntenzorg op grotere schaal.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen in Engeland zelf aardig over verdeeld. Hier zien we natuurlijk de volle stadions en een vol Ally Pally, maar in Noord-Engeland moeten mensen die 999 bellen met/over een hartaanval maar zelf kijken hoe ze in het ziekenhuis komen. Gidslandje hoor.
https://www.theguardian.c(...)e-than-double-london
Meerendeel van de mensen zal denk ik helaas echt wel volgzaam het ondergaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh dan ken jij mensen nog niet.
Hoog tijd voor een routekaartquote:
Als de kans dat het uit de hand zou lopen er niet zou zijn geweest hadden ze in Portugal niet naar 1G hoeven gaan voor een aantal sectoren (geen idee of nachtclubs nog open zijn).quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En kijk eens goed naar de zorgbelasting bij een 99% vaccinatiegraad. Loopt het dan nog steeds in de soep?
Ik heb er een beetje een hard hoofd in dat hij wat anders bedoelt dan de meeste mensen zullen hopen.quote:
Ik denk echt wel dat we dat merendeel al ongeveer hebben. Die minderheid die het niet gaat nemen gaat dat ook niet nemen met een plicht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meerendeel van de mensen zal denk ik helaas echt wel volgzaam het ondergaan.
Onder het mom van ik wil geen gezeur hebben.
Die paar duizend fanatieke weigeraars jaag je gewoon op tot ze meedoen, emigreren of sterven.
Je sluit ze zo extreem uit dat ze geen keus hebben.
Nog verketteren ook zodat het de paria's van de samenleving zijn.
Maarja drm ben ik dus tegen een vaccinatiepflicht.
De Franse aanpak, dus.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meerendeel van de mensen zal denk ik helaas echt wel volgzaam het ondergaan.
Onder het mom van ik wil geen gezeur hebben.
Die paar duizend fanatieke weigeraars jaag je gewoon op tot ze meedoen, emigreren of sterven.
Je sluit ze zo extreem uit dat ze geen keus hebben.
Nog verketteren ook zodat het de paria's van de samenleving zijn.
Maarja drm ben ik dus tegen een vaccinatiepflicht.
Toch is er veel minder animo voor de booster dan bij de eerste twee prikken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk echt wel dat we dat merendeel al ongeveer hebben. Die minderheid die het niet gaat nemen gaat dat ook niet nemen met een plicht.
Ik doe het eigenlijk ook vooral voor een vinkje.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch is er veel minder animo voor de booster dan bij de eerste twee prikken.
Vooral het jongere deel heeft zoiets van fuck it.
Als ze het al doen is bij meeste puur voor het vinkje.
Werkt vet goed man, kijk die Fransen eens.quote:
Nog wat verder gezocht en er staat wel wat op de BBC inclusief meer achtergrond: https://www.bbc.com/news/uk-england-59880089quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:51 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Geen goed nieuws, maar to be honest klinkt me dit toch ook wel veel als hearsay / incident. Ik lees op de BBC website bijvoorbeeld niks over de uitval van mobiele patiëntenzorg op grotere schaal.
Denk de meeste mensen op de ouderen na wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik doe het eigenlijk ook vooral voor een vinkje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |