Shoppen en de pub in in Londenquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
In Engeland schrappen ze juist alweer maatregelen
Had je al een booster gehad?quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:51 schreef Cynicio het volgende:
Helaas zit ik bij de positieve testresultaten. Toch ben ik trots dat ik mag bijdragen aan dit moment.
het moet niet gekker worden met blondie, hier scherpen ze straks weer aan!quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
De wetgever heeft oorlogswetgeving paraat om een echte lockdown af te kondigen. Dat zal dan wel op tafel komen te liggen, want het bijltje erbij neergooien zullen ze niet meer doen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:09 schreef groenen het volgende:
Ben benieuwd wanneer het OMT tot de conclusie komt dat Omicron besmettingen niet voldoende worden teruggedrongen door een lockdown. Wanhoop gaat daar groot zijn, aangezien ze denken dat alles maakbaar is.
Het VK gidsland. Doen wat je kan doen voor zo mogelijk, acceptatie en uiteindelijk weer terug naar normaal.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:08 schreef Houtenbeen het volgende:
Het feit dat zo'n ranzig incompetente idioot als Boris het voor elkaar krijgt een stuk beter en logischer coronabeleid te voeren dan wij is toch wel een flinke aanklacht tegen de hele Nederlandse politiek.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het VK gidsland. Doen wat je kan doen voor zo mogelijk, acceptatie en uiteindelijk weer terug naar normaal.![]()
Ik ben erg te spreken over het VK de laatste tijd. Ook als ik zie hoe vrienden van me daar wonen.
Ja, er is geen houden meer aan met Omicron. En ik denk ook niet dat boosters de verspreiding significant zullen remmen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:18 schreef Anton91 het volgende:
Gidsland Portugal met 39.5k besmettingen
Ondanks/Dankzij de generaalquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:18 schreef Anton91 het volgende:
Gokken lijkt me nou niet per definitie 'beter en logisch beleid'.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het feit dat zo'n ranzig incompetente idioot als Boris het voor elkaar krijgt een stuk beter en logischer coronabeleid te voeren dan wij is toch wel een flinke aanklacht tegen de hele Nederlandse politiek.
Hij gokt niet, hij kijkt consequent naar wat maximaal kan - en heeft ervoor gezorgd dat wat maximaal kan is opgetrokken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gokken lijkt me nou niet per definitie 'beter en logisch beleid'.
quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:18 schreef Anton91 het volgende:
Daar zijn de meningen in Engeland zelf aardig over verdeeld. Hier zien we natuurlijk de volle stadions en een vol Ally Pally, maar in Noord-Engeland moeten mensen die 999 bellen met/over een hartaanval maar zelf kijken hoe ze in het ziekenhuis komen. Gidslandje hoor.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:23 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Hij gokt niet, hij kijkt consequent naar wat maximaal kan - en heeft ervoor gezorgd dat wat maximaal kan is opgetrokken.
Die oorlogswetgeving vereist wel parlementaire instemming.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
De wetgever heeft oorlogswetgeving paraat om een echte lockdown af te kondigen. Dat zal dan wel op tafel komen te liggen, want het bijltje erbij neergooien zullen ze niet meer doen.
Vind je dat echt?quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:27 schreef trein2000 het volgende:
https://www.bloomberg.com(...)n=socialflow-organic
Boris gooit er nog maar eens een rondje versoepelingen in. Die lockdown hier wordt toch wel heel potsierlijk zo langzamerhand.
Die boosteren hard man.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:18 schreef Anton91 het volgende:
Gouden tijden voor Uber. Beter geen hartaanval krijgen tijdens spitsuur.. betaal je ook nog eens surge pricingquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen in Engeland zelf aardig over verdeeld. Hier zien we natuurlijk de volle stadions en een vol Ally Pally, maar in Noord-Engeland moeten mensen die 999 bellen met/over een hartaanval maar zelf kijken hoe ze in het ziekenhuis komen. Gidslandje hoor.
https://www.theguardian.c(...)e-than-double-london
Politieke beslissingen die de zorg in het VK straks lam gaan leggen en waar nu al hartpatienten niet meer door ambulances worden opgehaald. Is dat echt de weg die je wil bewandelen? Prima, maar dan ben je bij de Nederlandse politici aan het verkeerde adres maar die hoeven dan ook niet bang te zijn om gewipt te worden met een interne geheime partij stemming, dat scheelt wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:27 schreef trein2000 het volgende:
https://www.bloomberg.com(...)n=socialflow-organic
Boris gooit er nog maar eens een rondje versoepelingen in. Die lockdown hier wordt toch wel heel potsierlijk zo langzamerhand.
Ik vind dat echt ja. Ik heb hier gisteren ook geschreven dat het bij de eerste signalen invoeren van stevige maatregelen goed verdedigbaar was/is. Maar dat het geen 'baat het niet dan schaadt het niet' verhaal is. In tegendeel zo'n lockdown doet extreem veel schade, dus baat het niet dan schaadt het extreem.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vind je dat echt?
Als je nu kijkt hoe extreem veel besmettingen we hebben dan was het afkondigen van de lockdown een paar weken geleden toch niet zo’n gekke gedachte? Vooral omdat er toen nog veel onzeker was rond omikron. Die onzekerheid is nu natuurlijk een stuk minder en versoepelen lijkt me nu verantwoord, maar destijds was de situatie wel anders.
Je beseft je dat je dit ook kan ook prima omdraaien richting de Nederlandse situatie waarin de hele maatschappij wordt lamgelegd met alle desastreuze gevolgen van dien?quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Politieke beslissingen die de zorg in het VK straks lam gaan leggen en waar nu al hartpatienten niet meer door ambulances worden opgehaald. Is dat echt de weg die je wil bewandelen? Prima, maar dan ben je bij de Nederlandse politici aan het verkeerde adres.
Ja, onze politici is zo begaan met de zorg dat we echt kampioenen zijn in t verlenen van zorg.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Politieke beslissingen die de zorg in het VK straks lam gaan leggen en waar nu al hartpatienten niet meer door ambulances worden opgehaald. Is dat echt de weg die je wil bewandelen? Prima, maar dan ben je bij de Nederlandse politici aan het verkeerde adres maar die hoeven dan ook niet bang te zijn om gewipt te worden met een interne geheime partij stemming, dat scheelt wel.
Waar baseer jij op dat het Britse beleid tot de minste pijn leidt, eigenlijk? Is daar enig bewijs voor?quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je beseft je dat je dit ook kan ook prima omdraaien richting de Nederlandse situatie waarin de hele maatschappij wordt lamgelegd met alle desastreuze gevolgen van dien?
We zitten in een pandemie, pijn gaan we sowieso leiden. Dan moet je als politicus de keuze maken die zowel op de korte als lange termijn leidt tot de minste pijn.
Mooi manquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het VK gidsland. Doen wat je kan doen voor zo mogelijk, acceptatie en uiteindelijk weer terug naar normaal.![]()
Ik ben erg te spreken over het VK de laatste tijd. Ook als ik zie hoe vrienden van me daar wonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |