abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:37:24 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203042784
twitter

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 05-01-2022 10:41:35 ]
pi_203042788
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou ja in feite zegt de meneer van het ziekenhuis dus dat het begonnen is. Kun je de krant wel weer de schuld van geven, maar goed, dat lucht vast op ofzo.
Ik heb zelf journalistiek gestudeerd, maar je kunt dit ook wel met iets meer context weergeven, zeker in de kop en intro. Nu worden die vaak door anderen gemaakt dan de schrijvers van de platte tekst maar toch....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203042791
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:30 schreef Kromo het volgende: Wie weet dit: Het O-mikron virus verdringt het Delta virus. Verdringen, hoe dan?? Hoe kan een ziekte zich laten 'verdringen'? En nog wel een ernstige ziekte door een minder ernstige ziekte? Het ebola-virus laat zich toch ook niet door de mazelen of de griep verdringen?
Dat principe heet 'viral interference' en is mogelijk een van de redenen waarom we al meer dan een jaar amper griep hebben en bijvoorbeeld het RS virus pas in de zomer toesloeg, ipv in de winter. Dit principe komt er op neer dat als je besmet bent met virus A, je veel minder gemakkelijk besmet kunt raken met virus B. Wetenschappers zijn bezig met onderzoek om te kijken of hiermee in de toekomst pandemieën kunnen worden afgezwakt, door bijvoorbeeld een veel besmettelijker, ongevaarlijk virus onder de bevolking te verspreiden als er een nieuw gevaarlijk virus op duikt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203042802
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik lees dit nu pas, maar wat is dit weer voor een tendentieus paniekbericht, in feite zegt men dat het meerendeel een Omikron-variant heeft, maar op de totalen is het nog steeds minder dan in eerdere golven. Donder toch op met dit soort riooljournalistiek.
Zeker, weer typisch geval van sensatie zoeken door de media.

Het is zo voorspelbaar allemaal.
pi_203042808
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het gaat om het pesten. Dat lees je uit de quote.

Tenminste, dat leest iedereen in de quote.
Maar niet pesten om het pesten. Er zit een doel achter. Namelijk een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad. Helemaal prima
pi_203042812
Hoe is dat eigenlijk geen belangenverstrengeling als die OMT leden zo wijzer worden van big pharma?
Je kan immers niet vertrouwen op een objectief oordeel?
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:39:48 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203042818
quote:
3s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:35 schreef vosss het volgende:

[..]
Bonten zit vuistdiep in de big pharma. Hij, en alle anderen die belangen hebben bij zo veel mogelijk vaccins verkopen, zouden buiten het OMT geflikkerd moeten worden. Per direct. :r

Onbegrijpelijk dat er in de kamer geen ophef over is. Dit is belangenverstrengeling pur sang. }:|
en dat die ophef er niet is, zou het kunnen dat het dus niet waar is?
pi_203042824
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik heb zelf journalistiek gestudeerd, maar je kunt dit ook wel met iets meer context weergeven, zeker in de kop en intro. Nu worden die vaak door anderen gemaakt dan de schrijvers van de platte tekst maar toch....
Dat sowieso. Maar de kop zelf, het is de meest opvallende zin uit dat bericht, lijkt me logisch dat je voor die kop kiest. Met dit soort artikelen heb ik dan weer wel moeite, een soort sfeerverslag vanaf de begraafplaats; https://www.pzc.nl/zeeuws(...)-heel-veel~a1a315df/
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203042833
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zeker, weer typisch geval van sensatie zoeken door de media.

Het is zo voorspelbaar allemaal.
Het enige voorspelbare zijn de reacties hier op dat soort berichten.
In Southern Sun
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:41:05 #10
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_203042836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Maar niet pesten om het pesten. Er zit een doel achter. Namelijk een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad. Helemaal prima
"Het mes op de keel zetten" is de uitdrukking hiervoor, dacht ik. Heel presidentieel inderdaad.
Never explain, never apologize.
pi_203042846
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou ja in feite zegt de meneer van het ziekenhuis dus dat het begonnen is. Kun je de krant wel weer de schuld van geven, maar goed, dat lucht vast op ofzo.
Ik vind het een nogal bijzondere opmerking van die arts-microbioloog in 't ziekenhuis. De besmettingen zijn toegenomen en dan zeggen: "Het is begonnen" alsof het mis gaat, terwijl er in de ziekenhuizen nog niets aan de hand is en er niet bekend is wat er gaat gebeuren.

Niet de krant, maar die arts-microbioloog kun je hier wat mij betreft wel van zeggen dat hij aan paniekzaaien doet.
pi_203042852
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Intussen trekt Nederland massaal naar het buitenland om daar wat plezier te maken.
Doet een persoon ook echt goed. Nu een halve week weg en het verschil met NL is echt vrij groot - ook hier is het echt niet het oude normaal, maar komt er stukken dichter bij in de buurt. Heel wat minder wilde paniek vooralsnog.
pi_203042864
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
en dat die ophef er niet is, zou het kunnen dat het dus niet waar is?
Dat is gewoon waar hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203042874
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vind het een nogal bijzondere opmerking van die arts-microbioloog in 't ziekenhuis. De besmettingen zijn toegenomen en dan zeggen: "Het is begonnen" alsof het mis gaat, terwijl er in de ziekenhuizen nog niets aan de hand is en er niet bekend is wat er gaat gebeuren.

Niet de krant, maar die arts-microbioloog kun je hier wat mij betreft wel van zeggen dat hij aan paniekzaaien doet.
Het is ook een zeer bijzondere uitspraak, en nogal wiedes dat je die opschrijft en in je kop zet. Begrijp die weerstand ertegen echt niet.
In Southern Sun
pi_203042882
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:42 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat is gewoon waar hoor.
Stond dat op Facebook dan?
In Southern Sun
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 10:44:10 #16
5428 crew  miss_sly
pi_203042890
quote:

[..]
Dat is gewoon waar hoor.
Dan heb je hier vast onweerlegbare bewijzen voor?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:44:37 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203042899
quote:

[..]
Dat is gewoon waar hoor.
heel overtuigend hoor, ik ben om
pi_203042917
quote:

[..]
Dat is gewoon waar hoor.
Het is inderdaad waar dat Bonten, Vossen en veel van de anderen als consultant werk doen voor Pfizer, AZ, Janssen en dergelijken. Ik vraag me alleen af of dat een probleem is. Voor zover ik weet krijgen zijn niet betaald op basis van de hoeveelheid vaccinaties die verkocht worden maar op basis van hun adviezen. Toen ik nog werk voor CBG deed was dat vrij gangbaar, je wil een stoel aan tafel hebben tijdens de ontwikkeling zodat je bij kunt sturen nog voor het (eventueel) fout kan gaan.
pi_203042920
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het enige voorspelbare zijn de reacties hier op dat soort berichten.
En de reacties op die reacties:d

Toch wel een aantal keer per week.
Nieuwsbericht
Kut media! Paniekzaaiers!
De media doet niks verkeerd!
Wel!
Niet!
Wel!

Tot miss sly komt om te vragen of iedereen lief wilt zijn tegen elkaar en niet op de man wil spelen en elkaars mening respecteren en anders negeren.
Na die nuance even de bezem erdoor tot bij het volgende AD artikel de dans weer opnieuw begint :p
pi_203042922
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:41 schreef Lurf het volgende:

[..]
"Het mes op de keel zetten" is de uitdrukking hiervoor, dacht ik. Heel presidentieel inderdaad.
Ach ongevaccineerden zetten het mes op de keel van mensen die al maanden wachten op een operatie
pi_203042931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan heb je hier vast onweerlegbare bewijzen voor?
FFS, zoeken jullie zelf nooit iets op?? }:|

https://www.umcutrecht.nl(...)ers/bonten-marc--mjm

Astra Zeneca en Pfizer. Het staat er.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 10:46:56 #22
5428 crew  miss_sly
pi_203042934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is inderdaad waar dat Bonten, Vossen en veel van de anderen als consultant werk doen voor Pfizer, AZ, Janssen en dergelijken. Ik vraag me alleen af of dat een probleem is. Voor zover ik weet krijgen zijn niet betaald op basis van de hoeveelheid vaccinaties die verkocht worden maar op basis van hun adviezen. Toen ik nog werk voor CBG deed was dat vrij gangbaar, je wil een stoel aan tafel hebben tijdens de ontwikkeling zodat je bij kunt sturen nog voor het (eventueel) fout kan gaan.
En hun honorarium gaat niet naar hen, maar naar het ziekenhuis waar ze aan gelieerd zijn, las ik in een rapport erover. Bovendien gingen de adviezen van Bonten in ieder geval niet over Covid en vaccins daarvoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:48:07 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203042949
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zelf zou ik vaccinatie verplicht maken. En hoge boetes opleggen. Dat geld kan je dan weer mooi in de zorg steken. En zo betalen mensen ook voor hun keuze.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203042954
Strenge lockdown in Nederland mag van rechter gehandhaafd blijven

https://www.nu.nl/binnenl(...)ndhaafd-blijven.html

Heel apart, in landen om ons heen zoals België worden rechtszaken vaak gewonnen door tegenstanders van het beleid en hier in 2 jaar nog bijna geen enkele tijd.

Democratie? Dacht het nie ;)
pi_203042956
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En hun honorarium gaat niet naar hen, maar naar het ziekenhuis waar ze aan gelieerd zijn, las ik in een rapport erover. Bovendien gingen de adviezen van Bonten in ieder geval niet over Covid en vaccins daarvoor.
Ook dat. Dus het is in elk geval waar dat ze (nauwe) banden hebben met Pfizer, AstraZeneca en een aantal anderen. Of dat iets slechts is is maar de vraag.

Bonten had niet bij zijn verklaring vrij te zijn van belangenverstrengeling voor het OMT ingevuld dat hij dat werk voor Pfizer en AstraZeneca deed, dat is niet zo handig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')