abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2022 @ 14:53:50 #276
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206297658
@MaJo :* wat ontzettend moeilijk, dat jullie er beiden anders in lijken te staan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 15:31:50 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206298197
quote:
17s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:53 schreef Debsterr het volgende:
@:Majo :* wat ontzettend moeilijk, dat jullie er beiden anders in lijken te staan.
Bedankt :* Ik snap hem ook wel, en verstandelijk heeft hij ook gelijk (ik ben ouder/we hebben het goed nu) maar gevoelsmatig is het zo anders. Die wens zit toch best diep. En het gemeenste vind ik eigenlijk dat het allemaal komt omdat het traject zo lang heeft geduurd. Als dat niet zo was dan waren we waarschijnlijk wel voor die tweede gegaan. Maar de tijd heeft ons helaas ingehaald -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206298268
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:35 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Dus @:_Lily_, ik ben het niet met je eens dat de wens voor een tweede minder overheersend en verscheurend is, hoewel ik dat ook precies zo dacht voordat M er was. Jij bent net voor de lol nog gestart, ik heb er al een strijd van 3 jaar en 2 miskramen opzitten. Anders ja, ik ben mama. Minder zwaar? Absoluut niet. De wens voor elk ieder kindje kan in elke vezel van je lijf zitten, het ligt ook enorm aan hoe groot de wens is, hoe lang het duurt, je karakter, de tegenslagen enz.
Hoe de pijn wordt ervaren zal inderdaad voor iedereen persoonlijk zijn. Ik denk dat het belangrijkst is om te herkennen dat de wens voor een 2e kind ook heel pijnlijk kan zijn, ookal heb je al een kind. Dat realiseert niet iedereen zich, wat begrijpelijk is als je nog geen kindje hebt mogen krijgen, maar daardoor kan er wel onbegrip zijn

Ik ben overigens niet “voor de lol” gestart hoor. Ik ben na een miskraam waar ik emdr voor heb gehad ook niet helemaal onbevangen meer
Voor de lol kan niemand voor een ander beoordelen
  woensdag 12 oktober 2022 @ 15:38:20 #279
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206298310
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:31 schreef MaJo het volgende:

[..]
Bedankt :* Ik snap hem ook wel, en verstandelijk heeft hij ook gelijk (ik ben ouder/we hebben het goed nu) maar gevoelsmatig is het zo anders. Die wens zit toch best diep. En het gemeenste vind ik eigenlijk dat het allemaal komt omdat het traject zo lang heeft geduurd. Als dat niet zo was dan waren we waarschijnlijk wel voor die tweede gegaan. Maar de tijd heeft ons helaas ingehaald -O-
Ik weet niet precies hoe jullie traject vooraf is gegaan (behalve in de categorie moeilijk) maar kan me heel goed inleven in je frustratie over de tijd die je inhaalt. Waar mijn man en ik aan het begin van onze relatie serieuze gesprekken voerden of we wel kinderen wilden, daarna gesprekken over hoeveel kinderen dan het liefst, verschuift het nu steeds meer naar "tot welke leeftijd willen we het proberen" en "eerst maar eens een kindje levend ter wereld brengen". Konden we de tijd soms maar even stopzetten ;(.
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 15:52:54 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206298561
quote:
17s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:38 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik weet niet precies hoe jullie traject vooraf is gegaan (behalve in de categorie moeilijk) maar kan me heel goed inleven in je frustratie over de tijd die je inhaalt. Waar mijn man en ik aan het begin van onze relatie serieuze gesprekken voerden of we wel kinderen wilden, daarna gesprekken over hoeveel kinderen dan het liefst, verschuift het nu steeds meer naar "tot welke leeftijd willen we het proberen" en "eerst maar eens een kindje levend ter wereld brengen". Konden we de tijd soms maar even stopzetten ;(.
Heel herkenbaar, en de tijd gaat zo snel en komt helaas niet meer terug. Wij begonnen toen ik 32 was. Al snel bleek PCOS dus eerst aan de hormonen en daarna IUI. Toen bleek dat het zaad van manlief ook zwaar verminderd was (nadat ik erop stond dat dit gecheckt werd :X) is het ICSI geworden. 3 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap later was in 2020 daar eindelijk die gewenste zwangerschap waar Aapie uit voortgekomen is. Aapie is nu bijna 2 en nu komen natuurlijk weer de vragen van de omgeving, "en, komt er een tweede?" Ik ben er wel vrij open over, de kans is gewoon klein met mijn 40 jaar. Maar dat mijn man eigenlijk niet meer wil weet nog bijna niemand, ik vind het nog te moeilijk om hierover te praten. Ergens hou ik nog een sprankje hoop maar ik weet eigenlijk ook wel dat dit onterecht is :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206299036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:52 schreef MaJo het volgende:

[..]
Heel herkenbaar, en de tijd gaat zo snel en komt helaas niet meer terug. Wij begonnen toen ik 32 was. Al snel bleek PCOS dus eerst aan de hormonen en daarna IUI. Toen bleek dat het zaad van manlief ook zwaar verminderd was (nadat ik erop stond dat dit gecheckt werd :X) is het ICSI geworden. 3 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap later was in 2020 daar eindelijk die gewenste zwangerschap waar Aapie uit voortgekomen is. Aapie is nu bijna 2 en nu komen natuurlijk weer de vragen van de omgeving, "en, komt er een tweede?" Ik ben er wel vrij open over, de kans is gewoon klein met mijn 40 jaar. Maar dat mijn man eigenlijk niet meer wil weet nog bijna niemand, ik vind het nog te moeilijk om hierover te praten. Ergens hou ik nog een sprankje hoop maar ik weet eigenlijk ook wel dat dit onterecht is :@
Wat moeilijk mayo! Dat moet een enorm verwerkingsproces zijn. Heeft dat ook impact op jullie relatie?
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 17:03:04 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206299269
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:38 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wat moeilijk mayo! Dat moet een enorm verwerkingsproces zijn. Heeft dat ook impact op jullie relatie?
Dat zit wel goed, onze liefde is sterk O+ Ik ben af en toe wel verdrietig, dat snapt hij ook. En hij vindt het ook moeilijk, had het ook liever anders gezien maar soms is het gewoon even moeilijk, dat hoort erbij.
pi_206299300
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:32 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het kan zijn dat ik dit verkeerd interpreteer maar laten we elkaar alsjeblieft niet de maat nemen, zeker niet in dit topic ;(

Zelf ben ik wat meer op de achtergrond omdat mijn man de knoop zo goed als zeker heeft doorgehakt dat er geen tweede meer komt. Ik vind dus alles rondom zwangerschap even wat minder makkelijk om over te lezen/praten ;(
Was niet de bedoeling om de maat te nemen, maar om het verschil te belichten tussen het relaxte 'we zien het wel' en de strijd van 3 jaar en 2 MK. Denk nl wel dat daar, mentaal maar ook op veeeel meer vlakken, een flink verschil tussen zit.

En een :* voor het verschil in mening tussen jou en je man. Dat lijkt me verschrikkelijk moeilijk. Kunnen jullie daar samen goed over praten?
Wij gaan nu af en toe samen naar de psycholoog om even de lucht te klaren O+
pi_206299318
quote:
17s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:45 schreef Debsterr het volgende:
Dat lijkt me inderdaad schrikken. Toevallig hebben goede vrienden van me ervaring met ICSI. Mocht je er behoefte aan hebben, kan ik altijd eens vragen of ze openstaan voor vragen/delen van ervaringen.
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:35 schreef Peacefulll het volgende:
Oef, dat is wel even flink slikken ja. Ga je van IUI in één keer naar ICSI. Via Freya.nl kan je veel goede info vinden hierover. Er zijn op Facebook ook groepen met wensmama's die hetzelfde doormaken. En ook hier op het forum zitten (helaas) ervaringsdeskundigen. Wij hebben geen ICSI maar IVF gedaan. Is redelijk hetzelfde. Dus als je vragen hebt... :*
Bedankt voor het meedenken! Zal vragen wel hier in de groep gooien als ik ergens tegenaan loop. Voor nu is het even laten bezinken. Ik heb de neiging teveel naar de procenten en kansen te kijken, maar ik moet het gewoon iets meer over me heen laten komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:32 schreef MaJo het volgende:
Zelf ben ik wat meer op de achtergrond omdat mijn man de knoop zo goed als zeker heeft doorgehakt dat er geen tweede meer komt. Ik vind dus alles rondom zwangerschap even wat minder makkelijk om over te lezen/praten ;(
Ook een erg lastige situatie en iets om de tijd voor te nemen om te verwerken. O+
pi_206358365
Hi, sorry dat ik niet de hele reeks heb doorgespit want dit is écht niet mijn wereldje.

Ik ben een persoon die niks met kinderen heeft, maar een direct familielid (ivm mogelijke herkenbaarheid zal ik niet teveel in detail treden) weet sinds afgelopen week dat een elf weken oude zwangerschap niet succesvol is. Weeënopwekkers vanaf morgen, geloof ik.

Vraag: zelf wil dit familielid niemand zien, geen bezoek e.d., dus dat respecteer ik. Chocolade oid opsturen heeft weinig zin, want er is nul eetlust in hun gezin op dit moment.
Bloemen? Een verzameling films? Een boek waar goede adviezen in staan..? Wát kan ik in g*dsjezusnaam doen, behalve in contact blijven?

[ Bericht 3% gewijzigd door bloempjuh op 17-10-2022 22:37:50 ]
Mon 'en!
pi_206358570
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door MaJo op 18-10-2022 11:46:09 ]
pi_206359373
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:32 schreef bloempjuh het volgende:
Hi, sorry dat ik niet de hele reeks heb doorgespit want dit is écht niet mijn wereldje.

Ik ben een persoon die niks met kinderen heeft, maar een direct familielid (ivm mogelijke herkenbaarheid zal ik niet teveel in detail treden) weet sinds afgelopen week dat een elf weken oude zwangerschap niet succesvol is. Weeënopwekkers vanaf morgen, geloof ik.

Vraag: zelf wil dit familielid niemand zien, geen bezoek e.d., dus dat respecteer ik. Chocolade oid opsturen heeft weinig zin, want er is nul eetlust in hun gezin op dit moment.
Bloemen? Een verzameling films? Een boek waar goede adviezen in staan..? Wát kan ik in g*dsjezusnaam doen, behalve in contact blijven?
Negeer de troll iig. :+

Ik kreeg brownies van mijn collega’s en was daar heel blij mee. Maar als je twijfelt aan de eetlust zou ik iig iets lang houdbaars doen, als je toch iets eetbaars zou willen sturen.

In contact blijven is oprecht al heel fijn en belangrijk, het bespreekbaar maken en houden en laten weten dat je aan ze denkt. Bloemen heb ik volgens mij ook gekregen en ook dat was wel fijn. Voor mij was het toch met name het gebaar dat telde, en de erkenning van het verdriet.

Ik had het ook niet erg gevonden als mij gevraagd werd waar ik mee geholpen was, maar dat verschilt per persoon denk ik of dat gewaardeerd wordt. Gewoon een kaartje kan trouwens ook al, elk teken van meeleven vond ik waardevol. O+
pi_206359921
quote:

Je bericht laat al merken dat je er heel graag voor ze wil zijn. Ik zou dat gewoon uitleggen. Als je er een kleinigheidje bij wil doen, dan kan dat, maar ik denk dat een kaart met wat oprechte woorden het allermooiste is. Misschien een kaarsje of iets erbij.
pi_206359979
quote:

Een mooie kaart met dat je aan haar denkt kan nooit kwaad
pi_206361198
@bloempjuh wat mooi dat je hier al bij stilstaat! Van kaart, tot bloemen, kaars of bijvoorbeeld een tijdschrift is al zo'n mooi gebaar.

@MaJo wat moeilijk! Wat fijn dat jullie liefde wel sterk is om hier samen goed mee om te gaan.

Onze kinderwens is ook weer erg sterk, maar twijfel wanneer we de stap naar het ziekenhuis gaan nemen. Vanaf een half jaar na de geboorte van zoon hebben we bewust geen anticonceptie meer gebruikt, toen was mijn cyclus ook weer regelmatig, en sinds april echt actief voor een tweede. Onze eerste zwangerschap is door IUI ontstaan. Ik heb ook geen idee of er nog wachtlijsten zijn door covid etc.
pi_206361857
Een paar maanden terug vielen de wachttijden die mijn huisarts noemde wel mee. We zijn wel voor het ziekenhuis gegaan met de minst lange wachttijd, dat was iets van een maand wachten op de eerste afspraak in het ziekenhuis.

Nu gisteren een belafspraak om dus inderdaad het ICSI af te spreken. Nu wat formulieren invullen, dan halverwege december een afspraak en ze zei dat ze verwacht dat we dan in januari al kunnen starten. Het had van mij nog veel sneller gemogen, maar ik vind het nog best meevallen gelukkig.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:35:56 #292
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206361881
Een tweeling wordt vaak afgeraden, maar natuurlijk want dokters willen het liefst in 1 keer goed en denken aan statistiek.

Maar wat als je dat gewoon negeert en een jongen en meisje implanteert? Dan heb je in ieder geval een compleet gezin, mocht het daarna niet meer lukken.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:49:05 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206362002
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:35 schreef corehype het volgende:
Een tweeling wordt vaak afgeraden, maar natuurlijk want dokters willen het liefst in 1 keer goed en denken aan statistiek.

Maar wat als je dat gewoon negeert en een jongen en meisje implanteert? Dan heb je in ieder geval een compleet gezin, mocht het daarna niet meer lukken.
Dit staat zover van de werkelijkheid dat het gewoon onzinnig is :')

Ten eerste kleven er gewoon meer risico's aan het krijgen van een tweeling, daarom hebben artsen het liever niet. Ten tweede is de terugplaatsing van 2 embryo's geen garantie op een tweeling, de kans is zelfs maar een paar procent dat beiden zich innestelen. Als je je een beetje inleest in dit onderwerp zou je dit weten.

Dus doe dit soort opmerkingen maar gewoon niet in dit topic :W
pi_206362144
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:49 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dit staat zover van de werkelijkheid dat het gewoon onzinnig is :')

Ten eerste kleven er gewoon meer risico's aan het krijgen van een tweeling, daarom hebben artsen het liever niet. Ten tweede is de terugplaatsing van 2 embryo's geen garantie op een tweeling, de kans is zelfs maar een paar procent dat beiden zich innestelen. Als je je een beetje inleest in dit onderwerp zou je dit weten.

Dus doe dit soort opmerkingen maar gewoon niet in dit topic :W
En daarnaast dat het geslacht op dat moment niet bepaald wordt en er ook niet geselecteerd wordt op geslacht
pi_206362275
@MaJo wat rot dat jullie er niet hetzelfde in staan. :*

Ik weet niet echt of ik het voor de eerste zwaarder vond dan voor de tweede. De wens voor een tweede zat net zo diep en vroeg veel meer. Maar anderzijds hielp het wel dat we niet met lege handen meer stonden.
pi_206365292
Wat fijn dat je relatief snel kan starten Myraela!
  maandag 24 oktober 2022 @ 15:48:32 #297
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206434071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:33 schreef Myraela het volgende:
Een paar maanden terug vielen de wachttijden die mijn huisarts noemde wel mee. We zijn wel voor het ziekenhuis gegaan met de minst lange wachttijd, dat was iets van een maand wachten op de eerste afspraak in het ziekenhuis.

Nu gisteren een belafspraak om dus inderdaad het ICSI af te spreken. Nu wat formulieren invullen, dan halverwege december een afspraak en ze zei dat ze verwacht dat we dan in januari al kunnen starten. Het had van mij nog veel sneller gemogen, maar ik vind het nog best meevallen gelukkig.
Al het wachten duurt logischerwijs te lang :* maar fijn dat het nog meevalt voor je gevoel. Misschien ergens ook wel "fijn" om zo het nieuwe jaar in te gaan?
pi_206466339
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:48 schreef Debsterr het volgende:
Al het wachten duurt logischerwijs te lang :* maar fijn dat het nog meevalt voor je gevoel. Misschien ergens ook wel "fijn" om zo het nieuwe jaar in te gaan?
Vooral fijn omdat dit altijd wel weken zijn die voorbij vliegen. :D

En ik gebruik de tijd die we nu hebben om te focussen op het verbeteren van mijn leefstijl. Ik heb wel een beetje het gevoel van 'we krijgen een paar kansen, ik wil ze wel optimaal benutten.'. De voornaamste dingen deed ik al niet, ik rook niet, ik drink niet en ik drink zelfs amper koffie. Maar ik kan zeker wel wat meer gezonde dingen toevoegen en wat ongezonde dingen minderen. Ondanks dat alles bij mij prima leek te zijn. Op de rest heb ik allemaal geen invloed, op dit kleine stukje wel.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:46:45 #299
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206467315
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:21 schreef Myraela het volgende:

[..]
Vooral fijn omdat dit altijd wel weken zijn die voorbij vliegen. :D

En ik gebruik de tijd die we nu hebben om te focussen op het verbeteren van mijn leefstijl. Ik heb wel een beetje het gevoel van 'we krijgen een paar kansen, ik wil ze wel optimaal benutten.'. De voornaamste dingen deed ik al niet, ik rook niet, ik drink niet en ik drink zelfs amper koffie. Maar ik kan zeker wel wat meer gezonde dingen toevoegen en wat ongezonde dingen minderen. Ondanks dat alles bij mij prima leek te zijn. Op de rest heb ik allemaal geen invloed, op dit kleine stukje wel.
Oh ja, ik zou het juist "fijn" vinden qua ongezondheid :@ dat je dan rond die feestdagen geen gedoe hebt met potentieel niet drinken enzo. Goed wat je doet, gezonder kan nooit kwaad natuurlijk!

Blegh, ik ben weer keihard ongesteld en maandag is de eigenlijke UD van Mina. Emotioneel een beetje een wrak dus :').
pi_206470848
Rot moment, Deb. Logisch dat je emotioneel bent. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')