SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik gok dat dit deel #2 is."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Dan heb je denk ik onder een steen gelegen. Op NOS heb ik elke dag jaartallen voorbij zien komen (na mijn bouwjaar '78 heb ik er trouwens minder op gelet dus ik weet niet of ze dan specifiek '84 vergeten zouden zijn...).quote:Op maandag 3 januari 2022 18:22 schreef IW2B het volgende:
Ben van '84... lees nu net opeens dat ze al bij 1990 zijn. Totaal niets gehoord of ontvangen dat ik mocht plannen... heerlijke communicatie weer.![]()
Je vult zelf je telefoonnummer in, want daarop krijg je de bevestiging en via de mail. Dat gaat dus niet automatisch via het nummer wat je voor je DigiD hebt opgegeven voor zover ik weet.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:30 schreef stavromulabeta het volgende:
Even een gerelateerd vraagje: Hebben jullie scherp of jullie je telefoonnummer apart hebben moeten opgeven om de boosterprikafspraak te maken. Ik heb hem al gemaakt voor aanstaande woensdag en nu vroeg ik me af of ik het daar zelf heb opgegeven of dat het 'doorgetankt' is vanuit DigID.
(Voor de context: Het gaat om een privacy/AVG-dingetje. Ik vroeg me - geheel principieel als ik ben - af of ik ergens toestemming heb gegeven om mij herrinering-SMS'jes te sturen of dat het telefoonnummer door DigID niet alleen voor de 2-factor-authorizatie gebruikt wordt wat wel de bedoeling was).
Ja dat was bij mij gisteren ookquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:11 schreef Middelpunt het volgende:
Hoppa, booster zit er in. En dat door een echte soldaat 🙂
Lekker rustig in de Pfizer rij, omdat alle 45+ Moderna moeten.
Bijwerkingen na 24 uur: zere arm, lichte hoofdpijn, lichte verhoging, algehele malaise.quote:Op maandag 3 januari 2022 19:11 schreef iamredleader het volgende:
Vrouwlief is vanavond geboosterd (bouwjaar '79), Pfizer. Eerste ronde was 2x Moderna.
Zal eventuele bijzonderheden namens haar hier melden
@:Tinuviel
Dit geeft alleen aan dat je immuunsysteem aan het werk wordt gezet vandaar die klachten , ik kan je vertellen dat het bij Moderna niet anders is, even een paracetamol voor een dagje of 2 en je bent er weer helemaal bovenop.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:30 schreef SilverEyes het volgende:
Nu na 24 uur (booster Pfizer): mijn hele lichaam doet pijn aan de prikkant. Arm, schouders, nek, core. Kan vrij weinig nu.
Gelukkig geen koorts.
I know, ik had Moderna bij prik #1 en 2. Nu ook een zeer pijnlijke oksel. Nou ja, PCM erin en hopelijk straks wat slapen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Dit geeft alleen aan dat je immuunsysteem aan het werk wordt gezet vandaar die klachten , ik kan je vertellen dat het bij Moderna niet anders is, even een paracetamol voor een dagje of 2 en je bent er weer helemaal bovenop.
Bij mij zeiden ze gisteren dat het 48 uur duurt voordat de app is bijgewerktquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef leukerdje het volgende:
Vandaag geboosterd in de Jaarbeurs. Het was niet druk, maar man man voordat je geprikt werd, eerst al die check points door en van het begin van de hal helemaal to the other end. Dat was bij de kleine lokale sporthal een stuk sneller gefixt.
Moderna gekregen en tot nu toe nergens last van.
Zo even de corona check app checken of het is bijgeschreven.
Zal wel kloppen dan, staat er bij mij idd nog niet bij.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Bij mij zeiden ze gisteren dat het 48 uur duurt voordat de app is bijgewerkt
Bij mij stond die er vandaag al bij terwijl ik gisteren was geprikt, moest hem wel handmatig toevoegen in de app want werd niet automatisch bijgewerkt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:26 schreef leukerdje het volgende:
[..]
Zal wel kloppen dan, staat er bij mij idd nog niet bij.
Na m'n tweede Pfizer had ik dat ook. De dag erna, of nee, volgens mij pas op de derde dag was ik opeens extreem moe, had nergens zin meer in en lag al om 20:00 uur op bed.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Dit geeft alleen aan dat je immuunsysteem aan het werk wordt gezet vandaar die klachten , ik kan je vertellen dat het bij Moderna niet anders is, even een paracetamol voor een dagje of 2 en je bent er weer helemaal bovenop.
dan kan je dus de twijfel lijn bellen voor advies.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:42 schreef SilverEyes het volgende:
Dit is nu de derde keer dat ik goed ziek ben van dat kreng. Ik ga serieus twijfelen over prik #4 wanneer die komt.
Oeps, die bijwerking kende ik nog niet. Maar dat is wel heel erg. Ik hoop dat dat snel weer wegtrekt!quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:45 schreef TLC het volgende:
Inmiddels 24 uur later, ik hoorde vandaag een nummer van Blof en tot mijn eigen schrik vond ik het dit keer een goed nummerNormaal ren ik altijd naar de radio om het snel af te zetten / een ander station op te zetten, maar zowaar heb ik Zoutelande kunnen afluisteren
![]()
Dat is eigenlijk de enige bijwerking van de Pfizer booster die ik heb mogen ervaren
#prikspijtquote:Op woensdag 5 januari 2022 07:45 schreef TLC het volgende:
Inmiddels 24 uur later, ik hoorde vandaag een nummer van Blof en tot mijn eigen schrik vond ik het dit keer een goed nummerNormaal ren ik altijd naar de radio om het snel af te zetten / een ander station op te zetten, maar zowaar heb ik Zoutelande kunnen afluisteren
![]()
Dat is eigenlijk de enige bijwerking van de Pfizer booster die ik heb mogen ervaren
Oei, dat heb je hopelijk wel direct bij het Lareb gemeld toch?quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:45 schreef TLC het volgende:
![]()
Ja, staan statafels met stapeltje formulieren om in te vullen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:50 schreef Soury het volgende:
Ik mag zondag voor de booster. Even een vraag, ik heb online een afspraak gemaakt (digid) en dus ook al een vragenlijst ingevuld. Nu heb ik een mail met wederom een vragenlijst die ik blijkbaar ingevuld mee moet nemen (andere vragen) , maar ik heb geen printer. Kan ik dat op de afspraak zelf invullen?
Pffff dank je opluchting, zit al in de stress.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, staan statafels met stapeltje formulieren om in te vullen.
Ik had hem speciaal thuis uitgeprint en ingevuld maar dat was blijkbaar niet goed want ik moest alsnog een nieuwe invullen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Pffff dank je opluchting, zit al in de stress.
Wat een zootjequote:Op woensdag 5 januari 2022 17:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik had hem speciaal thuis uitgeprint en ingevuld maar dat was blijkbaar niet goed want ik moest alsnog een nieuwe invullen.
Ik zou voor zekerheid toch even je huisarts raadplegen want dit is best alarmerendquote:Op woensdag 5 januari 2022 07:45 schreef TLC het volgende:
![]()
Ik had ook al alle moeite gedaan om iemand te vinden die een printer thuis had staan om hem braaf mee te nemen, maar dat bleek niet nodig inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Pffff dank je opluchting, zit al in de stress.
Heb je niet gewoon corona of iets anders? Klachten na vaccinatie zouden na een dag wel over moeten zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:30 schreef Mishu het volgende:
Ik ben sneller buiten adem als ik een wandeling ga maken en ik heb nu na 4 dagen opeens maagklachten... nog steeds niet superfit weer
was bij mij ongeveer 3 uurtjes na booster gefixedquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Bij mij zeiden ze gisteren dat het 48 uur duurt voordat de app is bijgewerkt
Net gecheckt en ik heb hem zo te zien ook al binnen 24 uur.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
was bij mij ongeveer 3 uurtjes na booster gefixed!
Dat had ik ook. Het trok na een paar dagen weg.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:11 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb nu, 48 uur na de prik, vooral erg pijnlijke oksel (opgezette lymfeklieren). Erg nasty moet ik zeggen, ik hoop dat het snel wegtrekt.
Ik was gisteravond ook in de Jaarbeurs. Man, man, wat was dat veel slechter geregeld dan de vaccinaties van de zomer. Enorme wachrij buiten, binnen schoot het niet op omdat prikpersoneel het grootste deel van de tijd aan het wachten is op spullen die ze van een collega moeten krijgen. Mijn handen jeuken om de tent daar beter te organiseren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef leukerdje het volgende:
Vandaag geboosterd in de Jaarbeurs. Het was niet druk, maar man man voordat je geprikt werd, eerst al die check points door en van het begin van de hal helemaal to the other end. Dat was bij de kleine lokale sporthal een stuk sneller gefixt.
Moderna gekregen en tot nu toe nergens last van.
Zo even de corona check app checken of het is bijgeschreven.
Inderdaad, ik was van de zomer wel onder de indruk van de operatie die was opgetuigd. Dat liep heel vloeiend door. Nu was het best chaotisch. Uiteindelijk werd er een rijtje stoelen weer vrijgegeven waar wij met wat mensen heen werden gedirigeerd en nog wel een half uur hebben zitten wachten op een prik.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:10 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik was gisteravond ook in de Jaarbeurs. Man, man, wat was dat veel slechter geregeld dan de vaccinaties van de zomer. Enorme wachrij buiten, binnen schoot het niet op omdat prikpersoneel het grootste deel van de tijd aan het wachten is op spullen die ze van een collega moeten krijgen. Mijn handen jeuken om de tent daar beter te organiseren.
Even bellen met de huisarts kan nooit kwaad. Al is het maar ter geruststelling.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:43 schreef SilverEyes het volgende:
Oksel blijft bij mij maar opgezet (en pijnlijk). Prik is nu bijna 3 dagen geleden. Is dat nog normaal of wordt het tijd voor huisarts?
Je snapt dat het allemaal in 2 weken tijd moet gebeuren? Natuurlijk heb je een divers aantal mensen want de plekjes worden nu opgevuld met gezonde mensen die mee willen helpen jouw partner te beschermen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:20 schreef Predator40 het volgende:
eindelijk de booster gehad als 40+ zorgverlener tussen alle gezonde twintigers.....
welke voorrang ?
mijn vrouw als zeer kwetsbare afgelopen zondag tussen de gezonde twintigers.
het is WEER een grote shitshow qua planning.
en nu ben ik er klaar mee ook........alleen nog een verbeterd vaccin OF als het echt nodig is voor 2G na 9 maanden oid.
Jawel, maar ik heb een sms voor kwetsbaren gekregen, dus zou zogenaamd eerder mogen. Dat klopte wel voor het maken van de afspraak, maar mijn niet-kwetsbare vrienden (zelfde geboortejaar als ik, of hoogstens 2 jaar ouder, maar wel allemaal van geboortejaren die op dezelfde dag vrijgegeven werden) konden in de praktijk gewoon op dezelfde dag terecht als ik. Dus ergens gaat er toch iets niet helemaal goed.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:14 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je snapt dat het allemaal in 2 weken tijd moet gebeuren? Natuurlijk heb je een divers aantal mensen want de plekjes worden nu opgevuld met gezonde mensen die mee willen helpen jouw partner te beschermen.
Of er wordt gewoon in hele grote aantallen geprikt. Er zijn ook afspraken van 60+ers verschoven en die kwamen ook weer vrij toen jij je afspraak al gemaakt had.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Jawel, maar ik heb een sms voor kwetsbaren gekregen, dus zou zogenaamd eerder mogen. Dat klopte wel voor het maken van de afspraak, maar mijn niet-kwetsbare vrienden (zelfde geboortejaar als ik, of hoogstens 2 jaar ouder, maar wel allemaal van geboortejaren die op dezelfde dag vrijgegeven werden) konden in de praktijk gewoon op dezelfde dag terecht als ik. Dus ergens gaat er toch iets niet helemaal goed.
nou en......hadden ze eerder moeten beginnen hequote:Op donderdag 6 januari 2022 11:14 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je snapt dat het allemaal in 2 weken tijd moet gebeuren? Natuurlijk heb je een divers aantal mensen want de plekjes worden nu opgevuld met gezonde mensen die mee willen helpen jouw partner te beschermen.
prik voelde ik ook behoorlijkquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:59 schreef Momo het volgende:
Nou prik zit erin. Nu in de wachtruimte. Nu voelde ik de prik wel, misschien dat ik dan ook meer spierpijn krijg? Dan we hopen van niet
In mijn geval deed het zetten van de prik wel meer zeer, namen er een stuk minder de tijd voor, werd er meer ingeramd.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:59 schreef Momo het volgende:
Nou prik zit erin. Nu in de wachtruimte. Nu voelde ik de prik wel, misschien dat ik dan ook meer spierpijn krijg? Dan we hopen van niet
De eerste twee keer voelde ik helemaal niks. Hier is het meer een fabriek met 16 prikkers. Wel effectief! Was prima te bereiken met tram bijna voor de deur.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
In mijn geval deed het zetten van de prik wel meer zeer, namen er een stuk minder de tijd voor, werd er meer ingeramd.
Locatie goed kunnen bereiken?
Ik heb het idee dat die tweedeling van de vaccins (Pfizer en Moderna) voor aardig wat oponthoud zorgt. Ik moest ook wachten totdat mijn prikster een vaccin kreeg aangereikt op een dienblad. Als er maar één type vaccin geprepareerd hoeft te worden kan dat veel sneller lijkt me (en dat ging ook veel sneller vorig jaar toen er maar één type vaccin per dag werd gebruikt).quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:10 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik was gisteravond ook in de Jaarbeurs. Man, man, wat was dat veel slechter geregeld dan de vaccinaties van de zomer. Enorme wachrij buiten, binnen schoot het niet op omdat prikpersoneel het grootste deel van de tijd aan het wachten is op spullen die ze van een collega moeten krijgen. Mijn handen jeuken om de tent daar beter te organiseren.
Hier deden ze dat prima door meteen bij de ingang onderscheid te maken op 45+ of niet. Ging allemaal supersnel. Nu afwachten of ik last van bijwerkingen krijg.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die tweedeling van de vaccins (Pfizer en Moderna) voor aardig wat oponthoud zorgt. Ik moest ook wachten totdat mijn prikster een vaccin kreeg aangereikt op een dienblad. Als er maar één type vaccin geprepareerd hoeft te worden kan dat veel sneller lijkt me (en dat ging ook veel sneller vorig jaar toen er maar één type vaccin per dag werd gebruikt).
Vreemd dat het zo kan verschillen. Toen was ik gisteren pas bij de eerste balie aangekomen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:51 schreef magrec het volgende:
Vandaag in de jaarbeurs geweest. Was bang voor chaos maar van auto tot auto 30 minuten bezig geweest.
3 dagen pijnlijke plek is vrij normaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:43 schreef SilverEyes het volgende:
Oksel blijft bij mij maar opgezet (en pijnlijk). Prik is nu bijna 3 dagen geleden. Is dat nog normaal of wordt het tijd voor huisarts?
Gisteren gekregen de prik dan?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:11 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Warm, koud, warm, koud, warm, koud vandaag. Geen spierpijn.
Wel wat diarree, maar dat kan ook ergens anders vandaan komen.
Het ging idd niet automatisch, heb het handmatig toegevoegd. Wel vreemd dat dit bij iedereen anders is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij mij stond die er vandaag al bij terwijl ik gisteren was geprikt, moest hem wel handmatig toevoegen in de app want werd niet automatisch bijgewerkt.
Op dag 4 ook nog steeds af en toe heel koud met de kachel op 20 graden. Hij staat nu op 22 graden. Ook last van diarree nog.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:11 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Warm, koud, warm, koud, warm, koud vandaag. Geen spierpijn.
Wel wat diarree, maar dat kan ook ergens anders vandaan komen.
Ik heb ook nog steeds een pijnlijke oksel! Verder nergens meer last van.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:43 schreef SilverEyes het volgende:
Hoe kom je daar bij? Op mijn registratiekaart staat 0.3ml (pfizer) net als de eerste twee prikken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:58 schreef Lurf het volgende:
De booster is ook maar een halve dosis zag ik, wellicht speelt dat ook mee.
De modernabooster is een halve dosis.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Op mijn registratiekaart staat 0.3ml (pfizer) net als de eerste twee prikken.
Het is bij de booster idd een vaker gehoorde bijwerking dan voorheen. Maar eigenlijk heel logisch als je leest wat lymfeklieren zijn en wat ze doen. Het is eigenlijk een teken dat je eerste twee prikken hun werk hebben gedaan en je booster ook zijn werk doet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:44 schreef Farenji het volgende:
Ik heb nog wel wat last van mijn booster van dinsdag. De dag erna voelde ik me wat gammel en had ik lichte koorts. Die was na een dag wel over maar ik heb nu nog steeds een zichtbaar opgezwollen en pijnlijke lymfe-klier in mijn oksel van de prik-arm. Vorige prikken had ik daar geen last van, maar ik zie dat ik niet de enige ben.
Vannacht bijna 11 uur geslapen, vandaag weer helemaal fit, schouder bijna niks meer aan te voelen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:33 schreef Rabieluh het volgende:
Wat ben ik lamlendig joh. Hartslag is al de hele dag verhoogd. Was vorige keer ook het geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |