Evenstar

Evenstar

Oh my God.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:50 schreef Evenstar het volgende:
https://i.imgur.com/wRo9lg9.mp4
Frames even achter elkaar geplakt

Zal er aan proberen te denkenquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat leuk! Open je te zijner tijd ook een topic?
 Het is wel zo dat ik maar in mijn uppie ben, dus de avonturen zullen dan heel wat saaier zijn vermoed ik
 Het is wel zo dat ik maar in mijn uppie ben, dus de avonturen zullen dan heel wat saaier zijn vermoed ik  

quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:18 schreef Evenstar het volgende:
Eerste keer noorderlicht als inwoner van Zweden
Kreeg gisteren net na middernacht een waarschuwing van mijn app dat er kans was dat wij het zelfs hier konden zien. Lampen uit, even door raampje gluren ... en ja hoor!
Nog nooit zo snel aangekleed, camera gepakt en naar buiten gerend (balkon op). @:Viv kwam iets later pas, met mijn schoenen en jas
Eerst zag je vooral een licht groene boog. Na een tijdje begon het wel echt te dansenHad echt niet verwacht dat wij het hier zo mooi zouden kunnen zien en dit was nog maar met KP4 (gemiddelde sterkte) en midden in een stad. Natuurlijk zie je het met blote ogen niet zo fel als op de foto's, maar het was wel meteen duidelijk dat het noorderlicht was.
[ afbeelding ]
Nog meer in spoiler tagLet wel, dit is wel echt exceptioneel, ook in Uppsala. Mijn gehele Facebook feed staat vol met foto's van het noorderlicht, omdat het voor iedereen erg bijzonder was...Wel super mooi he!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo nog even knutselen om van een GIF te maken van bovenstaande foto's, want dan zie je het ook echt mooi bewegen

Ik heb het in Uppsala nooit kunnen zien, jij wel?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Let wel, dit is wel echt exceptioneel, ook in Uppsala. Mijn gehele Facebook feed staat vol met foto's van het noorderlicht, omdat het voor iedereen erg bijzonder was...Wel super mooi he!

Nope. Maar ik heb ook een jaar in Alaska gewoond, daar heb ik het vaak kunnen zien. Ook in Noord-Zweden nog nooit gezien toen ik daar in winter was.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 15:41 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik heb het in Uppsala nooit kunnen zien, jij wel?

Evenstar

Evenstar

Je hebt overal apps voorquote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:41 schreef AnneX het volgende:
Prachtig…prachtig…
Alleen… is daarvoor ook al een waarschuwingsapp?
#lurkert.
 Deze heet gewoon Aurora
 Deze heet gewoon Aurora 
I know! Het is afhankelijk van zoveel verschillende factoren dat het steeds weer redelijk uniek is, zelfs in gebieden waar het redelijk "normaal" is. Zonneactiviteit, maanlicht, bewolking, locatie, seizoen, alles heeft invloed. Het is gelukkig wel redelijk goed te voorspellen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Let wel, dit is wel echt exceptioneel, ook in Uppsala. Mijn gehele Facebook feed staat vol met foto's van het noorderlicht, omdat het voor iedereen erg bijzonder was...Wel super mooi he!

Zelfs Nederland zou een paar keer geluk moeten hebben.
 Zelfs Nederland zou een paar keer geluk moeten hebben.  

Zo op het eerste oog gezellig!quote:

Oh, en ZZ vond ook Uppsala slott een nep-kasteel.
 Oh, en ZZ vond ook Uppsala slott een nep-kasteel.  

Evenstar

Evenstar

Gezelligquote:

Zo voelt het nog niet hoor, we zijn pas net begonnen!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:09 schreef DJMO het volgende:
TT change please
Jullie gaan niet emigreren, jullie zijn geëmigreerd!

T is toch zo mopquote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:39 schreef Viv het volgende:
[..]
Zo voelt het nog niet hoor, we zijn pas net begonnen!

Evenstar

Evenstar

Strikt genomen zijn we inderdaad al geëmigreerd, want verhuisd naar een ander land.quote:

In de 10 jaar dat ik in België en Engeland gewoond heb, is nu.nl altijd mijn eerste nieuwsbron geweestquote:Op zondag 16 januari 2022 02:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Strikt genomen zijn we inderdaad al geëmigreerd, want verhuisd naar een ander land.
Maar in de praktijk moeten er nog tig dingen gebeuren voordat ik ons echt als geëmigreerd zal gaan beschouwen. Zoals: het huis in Nederland verkopen, ons inschrijven in het bevolkingsregister, ZZ naar school, de taal beter spreken, niet meer naar NOS.nl gaan voor het laatste nieuws, etc.
 .
 .

Maar was je toen geëmigreerd met het idee daar te blijven, of was het in principe tijdelijk? Nu met corona is het in ieder geval wel nodig om het nieuws in het nieuwe thuisland te volgen, om op de hoogte te blijven van de lokale maatregelen.quote:Op zondag 16 januari 2022 07:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
In de 10 jaar dat ik in België en Engeland gewoond heb, is nu.nl altijd mijn eerste nieuwsbron geweest.

Nu slapen.
  Nu slapen.

Veel plezier!quote:Op maandag 17 januari 2022 00:58 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar was je toen geëmigreerd met het idee daar te blijven, of was het in principe tijdelijk? Nu met corona is het in ieder geval wel nodig om het nieuws in het nieuwe thuisland te volgen, om op de hoogte te blijven van de lokale maatregelen.
Morgen mijn eerste werkdag hier!Nu slapen.

quote:Op maandag 17 januari 2022 08:14 schreef miss_sly het volgende:
Veel plezier en succes op je eerste werkdag vandaag
Dank je!quote:

Ah zoquote:En nee, toen ik vertrok dacht ik niet terug te komen. Uiteindelijk gaf Brexit de doorslag en toen vond ik toevallig werk in Nederland.

Blijkt dat die wind zo hard was dat er bomen omgewaaid zijn, er nu duizenden huishoudens zonder stroom zitten, vluchten en treinen gecanceld zijn, etc.
 Blijkt dat die wind zo hard was dat er bomen omgewaaid zijn, er nu duizenden huishoudens zonder stroom zitten, vluchten en treinen gecanceld zijn, etc.   

quote:
quote:Op maandag 17 januari 2022 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heel veel plezier en succes! @:Viv
Dank je! Ik vond het inderdaad heel spannend.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:28 schreef IrishBastard het volgende:
Veel plezier en succes vandaag. Spannend zo’n eerste dag!
 Maar het was tof!
 Maar het was tof! 
Ja! Ze werken grotendeels thuis, maar ik werd wel op kantoor verwacht.quote:Wel ‘gewoon’ op kantoor gestart?
 Nog best lastig typen trouwens:
 Nog best lastig typen trouwens: 

Ik heb hier nog steeds een Noors toetsenbord aan mijn pc hangen, mijn werklaptop heeft een Nederlands toetsenbord en ik heb nog een privélaptop met een Duitse . Dus eigenlijk ben ik in een constante staat van verwarring als ik speciale letters wil typen.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:23 schreef Evenstar het volgende:
Ik raak al in paniek als ik de lay-out zie..

Vetquote:Op maandag 17 januari 2022 17:52 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dank je! Ik vond het inderdaad heel spannend.Maar het was tof!
[..]
Ja! Ze werken grotendeels thuis, maar ik werd wel op kantoor verwacht.Nog best lastig typen trouwens:
[ afbeelding ]

Is wel makkelijker zoeken op de Ikea websitequote:Op maandag 17 januari 2022 20:46 schreef Viv het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik dan thuis ook overstappen op zo'n knäckebröd-toetsenbord.

quote:Ja! Ze werken grotendeels thuis, maar ik werd wel op kantoor verwacht.Nog best lastig typen trouwens:
[ afbeelding ]
 Gewoon op US english instellen in Windows en blind tiepen
 Gewoon op US english instellen in Windows en blind tiepen  Dat was mijn truukje toen ik door een Zweeds bedrijf ingehuurd was. (Twee jaar in Stockholm gewerkt)
 Dat was mijn truukje toen ik door een Zweeds bedrijf ingehuurd was. (Twee jaar in Stockholm gewerkt)

Zo te zien zitten alle standaardletters op de gewone plek. Dat scheelt wel.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:23 schreef Evenstar het volgende:
Ik raak al in paniek als ik de lay-out zie..

Ja klopt, met name @, ?, - en " gaan fout.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:19 schreef Light het volgende:
[..]
Zo te zien zitten alle standaardletters op de gewone plek. Dat scheelt wel.
 Ik denk dat ik voor thuis ook maar een knäckebröd-toetsenbord bestel, want anders ga ik er niet aan gewend raken.
 Ik denk dat ik voor thuis ook maar een knäckebröd-toetsenbord bestel, want anders ga ik er niet aan gewend raken.  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |