Zo te zien zitten alle standaardletters op de gewone plek. Dat scheelt wel.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:23 schreef Evenstar het volgende:
Ik raak al in paniek als ik de lay-out zie..
Ja klopt, met name @, ?, - en " gaan fout.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:19 schreef Light het volgende:
[..]
Zo te zien zitten alle standaardletters op de gewone plek. Dat scheelt wel.
hou er rekening mee dat er veel gebieden zijn waar je maar spikes niet mag komen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:59 schreef Evenstar het volgende:
Vannacht weer een nieuw laagje sneeuw gekregen. Oude was net een dag weg
Was wel echt spekglad op de wegen in de stad. Ondanks dat ik goede winterbanden heb gleed ik mooi weg op de rotonde. Niks ernstigs, kon het snel oplossen, maar het is wel echt even wennen om in dit soort omstandigheden te rijden.
Volgend jaar sowieso spikes, want dat maakt echt een wereld van verschil.
Heb hier de afgelopen dagen alle auto's een beetje bekeken en denk dat minstens 7 van de 10 wel spijkerbanden heeft.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:23 schreef Shivo het volgende:
Ook veel sneeuw waar ik woon maar nog nooit iemand op spikes zien rijden. Sommige autos rijden op winterbanden, mijn auto heeft vier seizoenen banden en vierwielaandrijving en dat gaat prima. Spikes lijkt me alleen nuttig als je offroad gaat.
Had het even opgezocht en het is eigenlijk maar één straat.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:13 schreef Knutknuttsson het volgende:
Op ijzig wegdek zijn spijkerbanden wel zeker in het voordeel. Ik heb seizoenen op spikes gereden en seizoenen op goede winterbanden, toevallig ook Nokians.
De winterbanden zonder spijkers voldeden voor ons ook meer dan prima, ook veel noordelijker nog. Voordeel vond ik wel dat je gewoon ermee naar Nederland kon, zonder eerst de banden te wisselen. En je mag ook in Uppsala trouwens niet overal met dubbdäck rijden.
ja, dat is een gigantische rotistuatie, dooien en daarna weer flink vriezen. Wij hadden in de tijd onze auto een tijd niet gebruikt, en daar was ook sneeuw op gedooid, en dan 's nachts weer aangevroren, en dat een paar keer op rij. We hebben toen letterlijk een uur staan krabben om te proberen die plaat ijs van de auto te krijgen..quote:Op vrijdag 21 januari 2022 00:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Had het even opgezocht en het is eigenlijk maar één straat.
Het was hier de afgelopen paar dagen flink boven de nul, dus alles was aan het ontdooien en dan gisteren opeens weer onder nul en een klein laagje sneeuw = ijsbaanVorige week toen het vooral aangestampte sneeuw was geen enkele keer problemen gehad.
Ga dit seizoen sowieso niet meer wisselen en wat jij zegt over makkelijk naar NL rijden is natuurlijk ook waar.
Ik ook. Al mis ik november en december in Uppsala niet, Januari en februari wel. Vooral de blauwe lucht icm vrieskou, heerlijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:07 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat weer aanvriezen van dat dooiprut is inderdaad waardeloos.
Toch mis ik de Zweedse winters enorm. Dikke pakken sneeuw, kinderen elke dag op de slee of ski's naar school, lekker schaatsen. En alle dagen naar buiten, heerlijk. Die winterse buitjes in Nederland stelt dan echt niets voor.
Sorry voor deze topickaap!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik ook. Al mis ik november en december in Uppsala niet, Januari en februari wel. Vooral de blauwe lucht icm vrieskou, heerlijk.
De dooiperiode is dan wel weer dramatisch. Vanaf Valborg wordt het dan weer leuk!
Ik mis Zweden sowieso wel, ik kan me voorstellen dat het met kinderen een erg ontspannen land is om te wonen. En ik mis het Thai buffet bij Amazing Thai in Uppsala. En het Ethiopische restaurant.
Sorry inderdaad. Het Zweden-topic in KAA is verder zo doodsquote:
Nee joh, ik vind het juist leuk om dit soort dingen te lezen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Sorry voor deze topickaap!
Viv, hoe was je eerste week op het werk? En hoe vindt Z het eigenlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zondag 23 januari 2022 00:09 schreef Molo het volgende:
IK HOOPTE VERDORIE WEER NOORDERLICHT FOTOS TE ZIEN HIER!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat goed!
Zat net met @Viv te kletsen over hoe snel alles weer "normaal" is. Het voelt helemaal niet alsof wij hier maar net zitten. Voelt al als thuis en dan wonen wij nog maar in een huurappartement.
Nee joh!quote:
Tof!quote:Viv, hoe was je eerste week op het werk?
Die doet het echt heel goed! Ze vindt ons huurappartement al echt ons thuis.quote:En hoe vindt Z het eigenlijk?
Goed nieuws!!quote:Op zondag 23 januari 2022 02:23 schreef Viv het volgende:
Oh, en onze makelaar belde woensdagavond met: "Ik heb jullie huis verkocht!"
Ik dacht dat hij eerst met ons zou overleggen over een eventueel tegenbod.![]()
Maar veel tijd had ik niet om daar over in te zitten, want toen noemde hij het bedrag en dat was ruim hoger dan we hadden gehoopt.
Voertaal is hier Engels, dus tijdens Teams-meetings, alle informatie op intranet, alle informatie die we naar de buitenwereld communiceren, etc. Zweden praten in de wandelgangen uiteraard wel Zweeds onderling.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:03 schreef Molo het volgende:
Wordt er voor nieuwkomers ook iets tijdens de fika gedaan op het werk? En is je voertaal daar Engels?
Ja! Het eerste binnengekomen bod was een beetje underwhelming, maar dat werd dus aan het einde van die dag wel gecompenseerd.quote:Top dat het huis al verkocht is, en met zulke positieve cijfers.
Ja!quote:En heerlijk zo'n makkelijk kind wat lekker mee gaat net de ouders. Kun je toch zo intens van genieten hč
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |