True, maar er waren meerdere mensen die aangaven naar het Vondelpark te willen, aangezien deze ws niet met de FvD(of welke politieke partij dan ook) geassocieerd wilde worden en hun eigen demotje elders wilde laten plaatsvinden, dus men heeft waarschijnlijk een gevalletje crowd control uitgevoerd.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet, zie de beelden om 13:00. Waar de politie de menigte opriep om juist het plein te verlaten en die straat in te lopen.
Dus jij bent tegen het recht op vrij demonstreren?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:53 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je had daar in eerste instantie gewoon niet moeten komen. Dan blijven de hondjes braaf in het hok.
Omdat ze een paar minuutjes moesten wachten totdat de politie de route op de juiste manier kon ondersteunen.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom stond die politie dan de boel tegen te houden met knuppels en honden op dat kruispunt?
Exact dat, en nog redelijk goed en rustig ook.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
dus men heeft waarschijnlijk een gevalletje crowd control uitgevoerd.
Was die aanleiding er niet? Of ken jij de aanleiding niet?quote:Op maandag 3 januari 2022 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom stond die politie dan de boel tegen te houden met knuppels en honden op dat kruispunt?
Er was geen enkele aanleiding voor dat ingrijpen op dat moment daar.
quote:Op maandag 3 januari 2022 12:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze hadden ze de stad uit moeten knuppelen.
Om te laten zien dat de demonstranten niet te veel in hun hoofd moeten halen en niet overal mee weg kunnen komen misschien? Het controleren van een menigte werkt niet zo makkelijk als je ze alle ruimte geeft om ze te laten doen wat ze willen...quote:Op maandag 3 januari 2022 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kennelijk moest het ontsporen.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ben voor het recht op demonstratie.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dus jij bent tegen het recht op vrij demonstreren?
Verder woon ik zelf niet in NL en ga ik niet naar coronademos. Ik ga zéér zelden naar demonstraties, dan moet het wel echt heel erg zijn. Zo wilden ze hier in Dublin laatst mijn lokale Cobblestone Pub slopen, een pub van honderden jaren met traditionele muziek. Nou toen ging de hele wijk dus in protest de straat op, en meerdere keren ook, en uiteindelijk is het gelukt om onze pub te behouden.
Je kan je afvragen of de 'tenzij...' niet een beetje te vaak wordt toegepast tegenwoordig, en ook voor heel selectieve doeleinden ipv voor alle demo's.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:58 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik ben voor het recht op demonstratie.
In Nederland hebben we met elkaar afgesproken in principe alle demonstraties toe te laten, tenzij... en de manier waarop deze demonstratie was aangekondigd, viel onder die tenzij.
In zo'n geval demonstreer je elders of onder andere voorwaarden. Zet je het toch door dan loop je tegen het gezag aan. Dat vind ik normaal.
Dit, inmiddels wordt het een soort self fulfilling prophecy te worden. Kijk eens hoe slecht de overheid is !!!Ik heb ook de indruk dat het inmiddels voor velen in die groep niet meer om het coronabeleid gaat.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:58 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik ben voor het recht op demonstratie.
In Nederland hebben we met elkaar afgesproken in principe alle demonstraties toe te laten, tenzij... en de manier waarop deze demonstratie was aangekondigd, viel onder die tenzij.
In zo'n geval demonstreer je elders of onder andere voorwaarden. Zet je het toch door dan loop je tegen het gezag aan. Dat vind ik normaal.
BLM was niet anderhalve week van te voren aangekondigd en de 'organisatie' trok zich ook niet twee dagen voor het protest terug nadat de demo verboden was om daarna te op te roepen dan maar 'op eigen titel' te komen, je kunt aan de andere kant wel stellen dat de driehoek in Amsterdam veel van BLM geleerd heeft om de boel niet op de zelfde manier te laten escaleren(volgens de mensen die er nog steedsme aan de haal gaan op het moment dat er een demo plaats vind die welin hun ideologische straatje past) als je de demo van gisteren in overweging neemt.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of de 'tenzij...' niet een beetje te vaak wordt toegepast tegenwoordig, en ook voor heel selectieve doeleinden ipv voor alle demo's.
Vergelijk bijvoorbeeld de BLM demo op de Dam in 2020. Die liep totáál uit de hand qua aantal mensen, zonder noemenswaardig geweldsgebruik van de politie.
Zeker, die BLM demonstratie was ook niet zoals het zou moeten gaan. Als dat uit de hand was gelopen hoefde men wat mij betreft ook niet met krokedillentranen aan te komen. Alleen men keerde zich toen niet tegen de politie. Zoals gisteren wel gebeurde. Belangrijk verschil.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of de 'tenzij...' niet een beetje te vaak wordt toegepast tegenwoordig, en ook voor heel selectieve doeleinden ipv voor alle demo's.
Vergelijk bijvoorbeeld de BLM demo op de Dam in 2020. Die liep totáál uit de hand qua aantal mensen, zonder noemenswaardig geweldsgebruik van de politie.
https://www.politie.nl/ni(...)oor-demonstrant.htmlquote:Amsterdam - Een groep demonstranten heeft zich gisteravond enige tijd opgehouden bij het cellencomplex in Zuidoost aan de Flierbosdreef. Zij waren daar aanwezig omdat ze vrijlating eisten van een verdachte. Deze verdachte, een zelfbenoemde “veteraan” zat vast voor de mishandeling van twee ME-ers tijdens de verboden demonstratie op het Museumplein
Rond 20.30 uur verzamelden zich een groep van ongeveer 30-35 personen zich voor cellencomplex aan de Flierbosdreef. Onder deze groep bevonden zich een groot aantal personen die verklaarden “veteranen” te zijn. De groep demonstreerde in eerste instantie voor de vrijlating van een specifieke verdachte, maar al snel gingen er leuzen rond van “Laat ze vrij”. Op sociale media deed de groep een oproep om meer aanhang te creëren. In het cellencomplex zaten meerdere verdachten ingesloten die eerder op de dag waren aangehouden tijdens de verboden demonstratie op het Museumplein.
Verstoring openbare orde
In overleg met het openbaar ministerie en de gemeente is er een plan gemaakt om de openbare orde verstoring te beëindigen. Toen er diverse politie-eenheden onderweg waren naar de Flierbosdreef besloten de demonstranten snel te vertrekken.
Mishandeling politieman
Een agent in uniform die aan het einde van zijn dienst in een politieauto wilde stappen om naar zijn eigen bureau te rijden, werd door een vrouw uit de groep met een paraplu bedreigd. Een andere aanwezige betoger trok de politieman hardhandig uit de politieauto en sloeg en schopte de agent. De verdachte, een 47-jarige man uit Amstelveen kon direct door toegesnelde agenten worden aangehouden. De agent is in een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis waar hij enige tijd moest blijven. De agent is op dit moment thuis met zwaar letsel en gaat als hij daar lichamelijk toe in staat is aangifte doen tegen de verdachte. De verdachte zit op dit moment nog vast en wordt vandaag gehoord door de recherche.
Verboden demonstratie
Tijdens de verboden demonstratie op zondag 2 januari op het Museumplein eerder op de dag zijn in totaal 30 verdachten aangehouden voor diverse strafbare feiten. Ook hier raakten vier agenten gewond door geweld dat tegen hen werd gebruikt. Lees hier het volledige persbericht.
WTF, daar was die ambulance dus voor.quote:Een andere aanwezige betoger trok de politieman hardhandig uit de politieauto en sloeg en schopte de agent. De verdachte, een 47-jarige man uit Amstelveen kon direct door toegesnelde agenten worden aangehouden. De agent is in een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis waar hij enige tijd moest blijven. De agent is op dit moment thuis met zwaar letsel en gaat als hij daar lichamelijk toe in staat is aangifte doen tegen de verdachte. De verdachte zit op dit moment nog vast en wordt vandaag gehoord door de recherche.
Ik vroeg naar de noodsituatie.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik gok onderschatting van het aantal personen dat in de risicoanalyse was meegenomen, was bij die BLM ook zo, Amsterdam is niet als Nijmegen dat waarbij bepaalde toegangswegen afsluit dat veel mensen er niet via andere wegen kunnen komen.
Dus als de overheid een demonstratie tegen diezelfde overheid verbiedt op basis van een claim dat er aanwijzingen zijn van gewelddadige groepen dan is het goed? Klinkt als iets wat Rusland zou claimen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:15 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Ja, moet je even onderzoek doen. Geweldadige groepen die uit waren op confrontatie met de politie.
Het gaat onderhand ook niet meer om het coronabeleid, je hoort het al aan de slogans die er geroepen worden, het zijn allemaal mensen met verschillende redenen om het niet eens te zijn met het beleid dat de afgelopen 15-20 jaar gevoerd is,maar die ze door de lockdown en andere corona gerelateerde regelgeving alleen maar moeilijker te verdragen valt.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit, inmiddels wordt het een soort self fulfilling prophecy te worden. Kijk eens hoe slecht de overheid is !!!Ik heb ook de indruk dat het inmiddels voor velen in die groep niet meer om het coronabeleid gaat.
Hij was weer fijn...quote:Op maandag 3 januari 2022 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
@:Achja heb jij ook weer zo genoten van die verklede troep veteranen?
Tot zover de ROE van deze vereniging:quote:Politieagent zwaar mishandeld door demonstrant
Amsterdam - Een groep demonstranten heeft zich gisteravond enige tijd opgehouden bij het cellencomplex in Zuidoost aan de Flierbosdreef. Zij waren daar aanwezig omdat ze vrijlating eisten van een verdachte. Deze verdachte, een zelfbenoemde “veteraan” zat vast voor de mishandeling van twee ME-ers tijdens de verboden demonstratie op het Museumplein
Rond 20.30 uur verzamelden zich een groep van ongeveer 30-35 personen zich voor cellencomplex aan de Flierbosdreef. Onder deze groep bevonden zich een groot aantal personen die verklaarden “veteranen” te zijn. De groep demonstreerde in eerste instantie voor de vrijlating van een specifieke verdachte, maar al snel gingen er leuzen rond van “Laat ze vrij”. Op sociale media deed de groep een oproep om meer aanhang te creëren. In het cellencomplex zaten meerdere verdachten ingesloten die eerder op de dag waren aangehouden tijdens de verboden demonstratie op het Museumplein.
Verstoring openbare orde
In overleg met het openbaar ministerie en de gemeente is er een plan gemaakt om de openbare orde verstoring te beëindigen. Toen er diverse politie-eenheden onderweg waren naar de Flierbosdreef besloten de demonstranten snel te vertrekken.
Mishandeling politieman
Een agent in uniform die aan het einde van zijn dienst in een politieauto wilde stappen om naar zijn eigen bureau te rijden, werd door een vrouw uit de groep met een paraplu bedreigd. Een andere aanwezige betoger trok de politieman hardhandig uit de politieauto en sloeg en schopte de agent. De verdachte, een 47-jarige man uit Amstelveen kon direct door toegesnelde agenten worden aangehouden. De agent is in een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis waar hij enige tijd moest blijven. De agent is op dit moment thuis met zwaar letsel en gaat als hij daar lichamelijk toe in staat is aangifte doen tegen de verdachte. De verdachte zit op dit moment nog vast en wordt vandaag gehoord door de recherche.
Verboden demonstratie
Tijdens de verboden demonstratie op zondag 2 januari op het Museumplein eerder op de dag zijn in totaal 30 verdachten aangehouden voor diverse strafbare feiten. Ook hier raakten vier agenten gewond door geweld dat tegen hen werd gebruikt. Lees [yurl=https://www.politie.nl/nieuws/2022/januari/2/05-24-aanhoudingen-bij-verboden-demonstratie-museumplein.html]hier[/url] het volledige persbericht.
quote:R.O.E.
Voor aanwezigheid bij demonstraties hebben we de volgende R.O.E. (Rules Of Engagement; hoe gaan wij om met situaties)
-Werk samen, let op elkaar en steun mensen die “getriggerd” raken door de situatie.
-De-escaleer. Verzoek iedereen die niet thuis hoort in het gelid, het gelid te verlaten. Wij willen een veilige zone van 2 meter voor en achter ons. Probeer deze (samen) vrij te houden van demonstranten én politie, uiteraard zonder geweld te gebruiken.
-Geen geweld! In het gelid tolereren wij geen enkele vorm van geweld. Onthoud je ook van het scanderen van leuzen. Gedraag je correct.
-Zorg voor veiligheid. In geval van contact met de ME volg de opdrachten op, verwijder je en help mensen die zich niet verplaatsen óóḱ om daar veilig weg te komen. Iedereen veilig thuis is ons credo.
-Aangehouden? Ben je opgepakt, geef dan je registatienummer en naam door als om identificatie wordt gevraagd. Blijf beleefd en kalm.
-Blijf samen. Blijf zoveel en zo lang mogelijk als groep bij elkaar tot duidelijk is dat de situatie geweldloos is, tot de ‘angel er uit is’ en iedereen veilig is.
Hij is van de verbindingsdienst he (zie baretembleem), moet wel in de comms blijven...quote:Op maandag 3 januari 2022 14:26 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Deze had ik nog niet gezien trouwens
Misschien volgende keer eens met een scanner er naartoe. Ben wel benieuwd naar het portofoonverkeer van die lui.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:26 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Deze had ik nog niet gezien trouwens
quote:Op maandag 3 januari 2022 14:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij was weer fijn...![]()
Maar goed, las natuurlijk net wel het volgende bericht wat @:Mansjester hierboven ook al postte:
[..]
Tot zover de ROE van deze vereniging:
[..]_!
Schandalig dat je dieren/kinderen meesleept.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij werd in verleden veelal traangas gebruikt, maar dat hoor je niet zo vaak meer, overigens liepen er ook kinderen tussen de groep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |