Geen idee, waarom denk jij dat mRNA van het vaccin gevaarlijker is dan mRNA van het virus?quote:Op maandag 3 januari 2022 07:25 schreef halfway het volgende:
[..]
Beetje voorzichtig met Mrna bij kinderen is niet verkeerd. Eigenlijk bij iedereen de toekomst zal het uitwijzen.
lolquote:Op maandag 3 januari 2022 06:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat krijg je met spandoeken met 'vaccin=vergif'
Dat interesseert geen mens wanneer het om engineers of ict'ers gaat, dus ik zie het probleem niet wanneer het om (IC) verpleegkundigen gaat.quote:Op maandag 3 januari 2022 06:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is er daardoor een tekort aan arbeidskrachten in de landen van herkomst?
Tijdens een pandemie arme landen strippen van zorgcapaciteit..quote:Op maandag 3 januari 2022 08:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat interesseert geen mens wanneer het om engineers of ict'ers gaat, dus ik zie het probleem niet wanneer het om (IC) verpleegkundigen gaat.
Hoezo? We ontnemen ze nu ook vaccins door te boosteren, toch?quote:Op maandag 3 januari 2022 08:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tijdens een pandemie arme landen strippen van zorgcapaciteit..
Tja, je moet maar durven...
Helaas met of zonder Nederland is dat al gaande. 13.3% van de werknemers in de NHS is van buitenlandse oorsprong.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tijdens een pandemie arme landen strippen van zorgcapaciteit..
Tja, je moet maar durven...
Yup, laten we ze gewoon maar alles ontnemen dan...quote:Op maandag 3 januari 2022 08:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoezo? We ontnemen ze nu ook vaccins door te boosteren, toch?
Kunnen is wat anders dan willen. Er zijn nu ook vaccins tegen waterpokken maar die worden ook amper gebruikt bij kinderen. En de belangrijkste reden is vaak dat de bijwerkingen niet opwegen tegen de voordelen.quote:Op maandag 3 januari 2022 06:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom kunnen we jonge kinderen niet vaccineren?
Verder hangt het er vanaf hoe gevaarlijk Omikron is voor kinderen.
quote:OMT-lid Illy: ‘Langere schoolsluiting is schadelijk voor kinderen’
Kunnen de scholen volgende week na een extra lange kerstvakantie weer open? Dat is de kwestie die maandag voorligt bij het Outbreak Management Team. Kinderarts Károly Illy is het OMT-lid dat het hardste zal pleiten voor heropening van de scholen, zegt hij, mits dat verantwoord kan.
De eerste vakantiedag van kinderarts Károly Illy begint maandagmorgen met een lange OMT-vergadering via zoom. De eerste anderhalf uur zijn gevuld met spreadsheets vol cijfers, modellen en voorspellingen van het RIVM, daarna volgt de discussie. Het advies dat daaruit volgt, wordt diezelfde dag besproken door het kabinet dat de knoop door moet hakken.
Tijdens de vorige twee lockdowns gingen de basisscholen weer (gedeeltelijk) open bij respectievelijk 498 en 542 ic-opnames. We zitten daar nu iets onder met 475 coronapatiënten op de ic. Is er een grens waarbij versoepelingen mogelijk zijn?
‘Nee, er is geen magisch getal, we wegen elke keer de gegevens die we hebben. We kunnen ook niet teruggrijpen op eerdere lockdowns, de situatie waarin we nu zitten is uniek. De ziekenhuis- en ic-opnamen zijn nu vooral het gevolg van een besmetting met de deltavariant, terwijl we ons zorgen maken over opnames door de omikronvariant. De cijfers dalen nu nog, de vraag is of ze weer gaan stijgen.’
Kijkt u ook naar de ontwikkelingen in het buitenland?
‘Ik heb eind vorige week contact gehad met mijn Britse collega. In Groot-Brittannië hadden de kinderen een week eerder kerstvakantie dan wij, en het geruststellende is dat daar de scholen maandag weer opengaan. We hopen voor onze besluitvorming ook te kunnen beschikken over nieuw onderzoek uit landen als Noorwegen, Denemarken en Groot-Brittannië waar ze iets op ons voorlopen en omikron al vaste voet aan de grond heeft.’
Eind vorige week deden zestig organisaties, waaronder Unicef Nederland, Defence for Children en de Nederlandse ggz een oproep om de scholen volgende week weer te openen. Onderwijs is geen aan-uitknop, schrijven ze. Wat vindt u daarvan?
‘Ik begrijp hun standpunt, kinderen kunnen weliswaar het virus verspreiden maar ze worden er zelf bijna nooit ziek van. Maar door mijn deelname aan het OMT heb ik een iets andere positie, ik moet ook serieus kijken naar de epidemiologische gegevens. Unicef en al die andere organisaties hebben als taak om zich in te zetten voor kinderen, en dat doe ik ook. Maar zij hoeven geen afweging te maken tussen de toestroom van patiënten op de spoedeisende hulp en de ic, en het heropenen van de scholen.’
Wat zeggen de kinderen die u spreekt over dit onderwerp?
‘Alle kinderen die ik zie op mijn spreekuur, zowel basis- als middelbare scholieren, zeggen hetzelfde: laat alsjeblieft de school weer opengaan. De structuur in hun leven is weg, ze merken dat ze in de problemen komen met hun schoolwerk, met het opdoen van kennis. Maar het belangrijkste is dat ze hun vrienden en klasgenoten missen. Dat is ook de reden waarom ik ervoor zal pleiten om, als dat kan, het sporten voor kinderen weer mogelijk te maken. Dat is niet alleen van groot belang voor hun sociale contacten, maar ook voor hun lichamelijke conditie. Tijdens de vorige lockdowns is het aantal kinderen met overgewicht toegenomen. En dat komt onder meer doordat ze niet meer naar school fietsen en na schooltijd niet meer trainen. Kinderen zijn meer gaan gamen en ongezonder gaan eten.’
Zou een extra week vakantie heel erg zijn?
‘Dat zal de vraag niet zijn. Als de scholen niet verantwoord open kunnen, dan is het niet aannemelijk dat het maar voor een weekje zal zijn. Dan hebben we te maken met een serieus probleem. En als het om een langere periode gaat, dan is dat schadelijk voor kinderen. Die schade is aantoonbaar aanwezig, ze lopen niet alleen een leerachterstand op maar ook een achterstand op fysiek en mentaal gebied.’
De wereld is nog niet ver genoeg ontwikkeld om zonder armoede te kunnen.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, laten we ze gewoon maar alles ontnemen dan...
Nee de reden is dat kinderen er niet ernstig ziek van worden. En zo immuun worden. En dat vaccineren in de Nederlandse situatie niet nodig is.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kunnen is wat anders dan willen. Er zijn nu ook vaccins tegen waterpokken maar die worden ook amper gebruikt bij kinderen. En de belangrijkste reden is vaak dat de bijwerkingen niet opwegen tegen de voordelen.
Ik vermoed dat die vooral uit deze groep komen:quote:Op maandag 3 januari 2022 07:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ondanks dat het absolute aantal van de gevaccineerden natuurlijk veel groter is verbaasd het me wel dat we alsnog een redelijke groep volledig gevaccineerd op de IC hebben.
Goede vergelijking.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar 6 weken zomervakantie is niet schadelijk voor kinderen?
Waterpokken kunnen op latere leeftijd leiden tot gordelroos.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kunnen is wat anders dan willen. Er zijn nu ook vaccins tegen waterpokken maar die worden ook amper gebruikt bij kinderen. En de belangrijkste reden is vaak dat de bijwerkingen niet opwegen tegen de voordelen.
Ook daar zijn de meningen over verdeeld. Er zijn echt wel kinderen die last ondervinden van de lange vakantieduur.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar 6 weken zomervakantie is niet schadelijk voor kinderen?
quote:Zou een extra week vakantie heel erg zijn?
‘Dat zal de vraag niet zijn. Als de scholen niet verantwoord open kunnen, dan is het niet aannemelijk dat het maar voor een weekje zal zijn. Dan hebben we te maken met een serieus probleem. En als het om een langere periode gaat, dan is dat schadelijk voor kinderen. Die schade is aantoonbaar aanwezig, ze lopen niet alleen een leerachterstand op maar ook een achterstand op fysiek en mentaal gebied.’
Ik vind het altijd mooi dat de wappies het gevoel hebben dat 80% van Nederland aanwezig is op zo'n demonstratie. Ik werd wel echt een beetje verdrietig van wat er allemaal geroepen werd.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hebben de wappies eigenlijk bereikt waar ze op hadden gehoopt?
Ze zullen vandaag wel trots op hun werk vertellen dat ze gestreden hebben voor Nederland.
@:drizzt_dourden check deze grap.
Ik denk dat we het wel eens zijn, ik gaf juist dit voorbeeld om aan te geven dat de voor en nadelen van het vaccineren niet tegen elkaar opwegen voor deze groep. Het waterpokkenvaccin wordt wel weer sporadisch ingezet bij zwangeren die nog geen waterpokken gehad hebben. Maar we gaan uiteraard geen kinderen vaccineren tegen waterpokken om zwangeren te beschermen.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee de reden is dat kinderen er niet ernstig ziek van worden. En zo immuun worden. En dat vaccineren in de Nederlandse situatie niet nodig is.
https://www.rivm.nl/waterpokken/waterpokkenvaccinatie
Heb je voorbeelden? Ik ga daar altijd wel lekker op.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik vind het altijd mooi dat de wappies het gevoel hebben dat 80% van Nederland aanwezig is op zo'n demonstratie. Ik werd wel echt een beetje verdrietig van wat er allemaal geroepen werd.
toch schijnen de cijfers op te lopen in Frankrijk oa wat betreft kinderopnames, blij dat ik geen kleine kinderen meer heb want lijkt me best een moeilijkequote:Op maandag 3 januari 2022 08:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat we het wel eens zijn, ik gaf juist dit voorbeeld om aan te geven dat de voor en nadelen van het vaccineren niet tegen elkaar opwegen voor deze groep. Het waterpokkenvaccin wordt wel weer sporadisch ingezet bij zwangeren die nog geen waterpokken gehad hebben. Maar we gaan uiteraard geen kinderen vaccineren tegen waterpokken om zwangeren te beschermen.
En dan cirkel ik terug naar coronavaccinatie bij kinderen, als het niet nodig is en er zijn alleen secundaire voordelen en amper primair, waarom zou je het dan doen?
Wel lijkt het er op dat de Omicron variant mogelijk ook schadelijk is voor kinderen. Het covid virus blijft toch binnen het geheel de onvoorspelbare factor.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat we het wel eens zijn, ik gaf juist dit voorbeeld om aan te geven dat de voor en nadelen van het vaccineren niet tegen elkaar opwegen voor deze groep. Het waterpokkenvaccin wordt wel weer sporadisch ingezet bij zwangeren die nog geen waterpokken gehad hebben. Maar we gaan uiteraard geen kinderen vaccineren tegen waterpokken om zwangeren te beschermen.
En dan cirkel ik terug naar coronavaccinatie bij kinderen, als het niet nodig is en er zijn alleen secundaire voordelen en amper primair, waarom zou je het dan doen?
De meeste ouders moeten gewoon werken dus het is per definitie geen 'gewoon extra weekje vakantie'quote:Op maandag 3 januari 2022 08:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ook daar zijn de meningen over verdeeld. Er zijn echt wel kinderen die last ondervinden van de lange vakantieduur.
En wat je niet moet vergeten is dat het niet zomaar 'een weekje extra' is, de meeste kinderen hebben al vele maanden aan gebrekkig onderwijs gehad en zijn alle structuur die een schooljaar bied compleet kwijt. Ik weet vrij zeker dat als dit in mijn tijd was gebeurd ik nooit mijn diploma had gehaald als ik niet fysiek de schoolbankjes in werd geknuppeld.
Ik denk dat Illy dat ook goed verwoord
[..]
Dumpert staat er vol mee. Maar o.a. "vaccinatie macht frei"quote:Op maandag 3 januari 2022 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden? Ik ga daar altijd wel lekker op.
Waterpokkenvaccinatie is in veel landen gemeengoed en zit er in het vaccinatieprogramma. Nederland is daarin best een uitzondering, volgens mij.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
ZO kansloos datquote:Op maandag 3 januari 2022 09:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dumpert staat er vol mee. Maar o.a. "vaccinatie macht frei"
Hij wordt niet vergoed idd hier. Kan wel via de huisarts afgenomen worden op eigen kostenquote:Op maandag 3 januari 2022 09:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waterpokkenvaccinatie is in veel landen gemeengoed en zit er in het vaccinatieprogramma. Nederland is daarin best een uitzondering, volgens mij.
Schadelijk?quote:Op maandag 3 januari 2022 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wel lijkt het er op dat de Omicron variant mogelijk ook schadelijk is voor kinderen. Het covid virus blijft toch binnen het geheel de onvoorspelbare factor.
https://edition.cnn.com/2(...)us-sunday/index.html
Dumpertquote:Op maandag 3 januari 2022 09:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dumpert staat er vol mee. Maar o.a. "vaccinatie macht frei"
Long Covidquote:
Vals dilemma lijkt mij, vaccinatie houd verspreiding niet tegen maar de kans op een ernstig verloop wordt kleiner. Als je de scholen dicht houd voor 2-3 weken om een vaccinatieprogramma in die leeftijdsgroep uit te rollen vind ik er nog wat voor te zeggen, maar ze dicht houden zonder verder plan is kansloos.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:51 schreef Wantie het volgende:
Als dan de keuze is tussen vaccineren en de scholen dicht, dan lijkt me vaccineren een betere optie.
Het leukste nieuwe complot van gisteren is toch wel dat de wappies het opvallend vonden dat er zoveel renovatiewerkzaamheden en opgebroken straten waren in Amsterdam (en dus veel stenen om te pakken).quote:Op maandag 3 januari 2022 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden? Ik ga daar altijd wel lekker op.
Valt mee hoor, het vaccineren van de kinderen is gewoon geen optie:)quote:Op maandag 3 januari 2022 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch schijnen de cijfers op te lopen in Frankrijk oa wat betreft kinderopnames, blij dat ik geen kleine kinderen meer heb want lijkt me best een moeilijke
Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat het wel oploopt (+50%), maar dat de absolute stijging wel meevalt omdat deze groep al extreem laag zat.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch schijnen de cijfers op te lopen in Frankrijk oa wat betreft kinderopnames, blij dat ik geen kleine kinderen meer heb want lijkt me best een moeilijke
Ernstig verloop, bij wie?quote:Op maandag 3 januari 2022 09:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vals dilemma lijkt mij, vaccinatie houd verspreiding niet tegen maar de kans op een ernstig verloop wordt kleiner. Als je de scholen dicht houd voor 2-3 weken om een vaccinatieprogramma in die leeftijdsgroep uit te rollen vind ik er nog wat voor te zeggen, maar ze dicht houden zonder verder plan is kansloos.
+50% stijging van vrijwel niets blijft idd extreem weinigquote:Op maandag 3 januari 2022 09:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat het wel oploopt (+50%), maar dat de absolute stijging wel meevalt omdat deze groep al extreem laag zat.
Kinderen gaat het over.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ernstig verloop, bij wie?
Ik ga straks mijn booster halen, top. Maar mijn kind van bijna zes, lazer lekker op
Waarom niet. Polio heeft ie vast ook gehad... 4x zelfs, terwijl polio sinds '96 niet meer voorgekomen is in Nederlandquote:Op maandag 3 januari 2022 09:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ernstig verloop, bij wie?
Ik ga straks mijn booster halen, top. Maar mijn kind van bijna zes, lazer lekker op
Die hebben toch geen ernstig beloop op zieke kinderen naquote:
Ja het RVP heeft veel nut en noodzaak, voor kind én omgevingquote:Op maandag 3 januari 2022 09:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom niet. Polio heeft ie vast ook gehad... 4x zelfs, terwijl polio sinds '96 niet meer voorgekomen is in Nederland
Mijn jongste had alleen wat hoofdpijn/gebrek aan eetlust, de oudste merkte je echt niks aan.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja het RVP heeft veel nut en noodzaak, voor kind én omgeving
Voor Covid zie ik dat niet.
En best grote kans dat ze het allang gehad heeft ook. Lijkt me gewoon een nieuwe infectieziekte waar kinderen mee te maken krijgen en gezien ze er amper tot niet ziek van worden zie ik geen nut en noodzaak van vaccineren
Komt nog wel voor in Afghanistan en Pakistan in het wild. En het kan dus nog binnenkomen met een vluchteling (je wint eerder de loterij)quote:Op maandag 3 januari 2022 09:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom niet. Polio heeft ie vast ook gehad... 4x zelfs, terwijl polio sinds '96 niet meer voorgekomen is in Nederland
Dat was idd een mooi staaltje 'hoe help ik vaccinatiebereidheid om zeep in een hele regio'quote:Op maandag 3 januari 2022 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Komt nog wel voor in Afghanistan en Pakistan in het wild. En het kan dus nog binnenkomen met een vluchteling (je wint eerder de loterij)
Een belangrijke oorzaak waarom het daar nog in het wild voorkomt is omdat de Amerikanen door een poliovaccinatie campagne het DNA van Osama hebben achterhaald en met die info hem gepakt hebben. Dus dat daar wat argwaan is ontstaan is niet zo heel raar.
Nog steeds.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:28 schreef Haags het volgende:
Ik kan ergens een bericht gemist hebben maar het was tot nog toe toch alleen mogelijk om als kwetsbaar kind <12 een vaccin te halen?
https://www.rijksoverheid(...)navaccinatie-krijgenquote:Op maandag 3 januari 2022 09:28 schreef Haags het volgende:
Ik kan ergens een bericht gemist hebben maar het was tot nog toe toch alleen mogelijk om als kwetsbaar kind <12 een vaccin te halen?
ook kinderen komen met covid in t ziekenhuis terecht, en daarbij zijn er risico's mbt mis-c en wellicht onbekende lange termijn gevolgen van covid.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Komt nog wel voor in Afghanistan en Pakistan in het wild. En het kan dus nog binnenkomen met een vluchteling (je wint eerder de loterij)
Interessant. Wist ik nietquote:Een belangrijke oorzaak waarom het daar nog in het wild voorkomt is omdat de Amerikanen door een poliovaccinatie campagne het DNA van Osama hebben achterhaald en met die info hem gepakt hebben. Dus dat daar wat argwaan is ontstaan is niet zo heel raar.
Kan allemaalquote:Op maandag 3 januari 2022 09:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ook kinderen komen met covid in t ziekenhuis terecht, en daarbij zijn er risico's mbt mis-c en wellicht onbekende lange termijn gevolgen van covid.
Bij polio kwamen ze er ook pas na 5 jaar achter hoe schadelijk het is
[..]
Interessant. Wist ik niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |