Waterpokkenvaccinatie is in veel landen gemeengoed en zit er in het vaccinatieprogramma. Nederland is daarin best een uitzondering, volgens mij.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat we het wel eens zijn, ik gaf juist dit voorbeeld om aan te geven dat de voor en nadelen van het vaccineren niet tegen elkaar opwegen voor deze groep. Het waterpokkenvaccin wordt wel weer sporadisch ingezet bij zwangeren die nog geen waterpokken gehad hebben. Maar we gaan uiteraard geen kinderen vaccineren tegen waterpokken om zwangeren te beschermen.
En dan cirkel ik terug naar coronavaccinatie bij kinderen, als het niet nodig is en er zijn alleen secundaire voordelen en amper primair, waarom zou je het dan doen?
ZO kansloos datquote:Op maandag 3 januari 2022 09:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dumpert staat er vol mee. Maar o.a. "vaccinatie macht frei"
Hij wordt niet vergoed idd hier. Kan wel via de huisarts afgenomen worden op eigen kostenquote:Op maandag 3 januari 2022 09:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waterpokkenvaccinatie is in veel landen gemeengoed en zit er in het vaccinatieprogramma. Nederland is daarin best een uitzondering, volgens mij.
Schadelijk?quote:Op maandag 3 januari 2022 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wel lijkt het er op dat de Omicron variant mogelijk ook schadelijk is voor kinderen. Het covid virus blijft toch binnen het geheel de onvoorspelbare factor.
https://edition.cnn.com/2(...)us-sunday/index.html
Dumpertquote:Op maandag 3 januari 2022 09:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dumpert staat er vol mee. Maar o.a. "vaccinatie macht frei"
Long Covidquote:
Vals dilemma lijkt mij, vaccinatie houd verspreiding niet tegen maar de kans op een ernstig verloop wordt kleiner. Als je de scholen dicht houd voor 2-3 weken om een vaccinatieprogramma in die leeftijdsgroep uit te rollen vind ik er nog wat voor te zeggen, maar ze dicht houden zonder verder plan is kansloos.quote:Op maandag 3 januari 2022 08:51 schreef Wantie het volgende:
Als dan de keuze is tussen vaccineren en de scholen dicht, dan lijkt me vaccineren een betere optie.
Het leukste nieuwe complot van gisteren is toch wel dat de wappies het opvallend vonden dat er zoveel renovatiewerkzaamheden en opgebroken straten waren in Amsterdam (en dus veel stenen om te pakken).quote:Op maandag 3 januari 2022 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden? Ik ga daar altijd wel lekker op.
Valt mee hoor, het vaccineren van de kinderen is gewoon geen optie:)quote:Op maandag 3 januari 2022 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch schijnen de cijfers op te lopen in Frankrijk oa wat betreft kinderopnames, blij dat ik geen kleine kinderen meer heb want lijkt me best een moeilijke
Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat het wel oploopt (+50%), maar dat de absolute stijging wel meevalt omdat deze groep al extreem laag zat.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch schijnen de cijfers op te lopen in Frankrijk oa wat betreft kinderopnames, blij dat ik geen kleine kinderen meer heb want lijkt me best een moeilijke
Ernstig verloop, bij wie?quote:Op maandag 3 januari 2022 09:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vals dilemma lijkt mij, vaccinatie houd verspreiding niet tegen maar de kans op een ernstig verloop wordt kleiner. Als je de scholen dicht houd voor 2-3 weken om een vaccinatieprogramma in die leeftijdsgroep uit te rollen vind ik er nog wat voor te zeggen, maar ze dicht houden zonder verder plan is kansloos.
+50% stijging van vrijwel niets blijft idd extreem weinigquote:Op maandag 3 januari 2022 09:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat het wel oploopt (+50%), maar dat de absolute stijging wel meevalt omdat deze groep al extreem laag zat.
Kinderen gaat het over.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ernstig verloop, bij wie?
Ik ga straks mijn booster halen, top. Maar mijn kind van bijna zes, lazer lekker op
Waarom niet. Polio heeft ie vast ook gehad... 4x zelfs, terwijl polio sinds '96 niet meer voorgekomen is in Nederlandquote:Op maandag 3 januari 2022 09:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ernstig verloop, bij wie?
Ik ga straks mijn booster halen, top. Maar mijn kind van bijna zes, lazer lekker op
Die hebben toch geen ernstig beloop op zieke kinderen naquote:
Ja het RVP heeft veel nut en noodzaak, voor kind én omgevingquote:Op maandag 3 januari 2022 09:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom niet. Polio heeft ie vast ook gehad... 4x zelfs, terwijl polio sinds '96 niet meer voorgekomen is in Nederland
Mijn jongste had alleen wat hoofdpijn/gebrek aan eetlust, de oudste merkte je echt niks aan.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja het RVP heeft veel nut en noodzaak, voor kind én omgeving
Voor Covid zie ik dat niet.
En best grote kans dat ze het allang gehad heeft ook. Lijkt me gewoon een nieuwe infectieziekte waar kinderen mee te maken krijgen en gezien ze er amper tot niet ziek van worden zie ik geen nut en noodzaak van vaccineren
Komt nog wel voor in Afghanistan en Pakistan in het wild. En het kan dus nog binnenkomen met een vluchteling (je wint eerder de loterij)quote:Op maandag 3 januari 2022 09:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom niet. Polio heeft ie vast ook gehad... 4x zelfs, terwijl polio sinds '96 niet meer voorgekomen is in Nederland
Dat was idd een mooi staaltje 'hoe help ik vaccinatiebereidheid om zeep in een hele regio'quote:Op maandag 3 januari 2022 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Komt nog wel voor in Afghanistan en Pakistan in het wild. En het kan dus nog binnenkomen met een vluchteling (je wint eerder de loterij)
Een belangrijke oorzaak waarom het daar nog in het wild voorkomt is omdat de Amerikanen door een poliovaccinatie campagne het DNA van Osama hebben achterhaald en met die info hem gepakt hebben. Dus dat daar wat argwaan is ontstaan is niet zo heel raar.
Nog steeds.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:28 schreef Haags het volgende:
Ik kan ergens een bericht gemist hebben maar het was tot nog toe toch alleen mogelijk om als kwetsbaar kind <12 een vaccin te halen?
https://www.rijksoverheid(...)navaccinatie-krijgenquote:Op maandag 3 januari 2022 09:28 schreef Haags het volgende:
Ik kan ergens een bericht gemist hebben maar het was tot nog toe toch alleen mogelijk om als kwetsbaar kind <12 een vaccin te halen?
ook kinderen komen met covid in t ziekenhuis terecht, en daarbij zijn er risico's mbt mis-c en wellicht onbekende lange termijn gevolgen van covid.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Komt nog wel voor in Afghanistan en Pakistan in het wild. En het kan dus nog binnenkomen met een vluchteling (je wint eerder de loterij)
Interessant. Wist ik nietquote:Een belangrijke oorzaak waarom het daar nog in het wild voorkomt is omdat de Amerikanen door een poliovaccinatie campagne het DNA van Osama hebben achterhaald en met die info hem gepakt hebben. Dus dat daar wat argwaan is ontstaan is niet zo heel raar.
Kan allemaalquote:Op maandag 3 januari 2022 09:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ook kinderen komen met covid in t ziekenhuis terecht, en daarbij zijn er risico's mbt mis-c en wellicht onbekende lange termijn gevolgen van covid.
Bij polio kwamen ze er ook pas na 5 jaar achter hoe schadelijk het is
[..]
Interessant. Wist ik niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |