Juist fijn. Deel je kennis!!quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je kan beter gewoon een paar losse potloden eerst kopen.
Persoonlijk vind ik pastelmat lekker werken. Schetspapier is me net te glad en daardoor snel verzadigd. Je hebt bij bol.com al onder de tien euro heel prima pastelpapier. Daar ben ik nu mee aan het oefenen en duurder papier bewaar ik voor wanneer ik beter ben (even vanuitgaande dat oefening kunst maakt).
En pastelmat heb je in veel kleuren (warm en cold toned papker) wat ik persoonlijk mooier vind dan wit. Wit vind ik vaak wat heftig afsteken
Sorry voor dit college
Het spijt mequote:Op donderdag 20 maart 2025 19:43 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]![]()
![]()
Hmmmm, beter had ik geen linkje gevraagd
. Wel raar dat ik ze zelf niet kon vinden, ook op .com gekeken. What Has Been Seen Cannot Be Unseen..... Morgen ga ik eerst eens langs de Art Supply winkel hier in de stad, pastelpotloden kijken/proberen en beter papier.
Hopelijk kan ik deze aanbieding vergeten, want het is wel aantrekkelijk......
quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Juist fijn. Deel je kennis!!
Ik wil ook wel wat proberen te tekenen, maar voor tips zal ik naar het anderen topique gaan.
Niks aan de hand in CREquote:Op donderdag 20 maart 2025 19:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]jij mag wel naar andere topics tillen en ik niet
(Grapje)
Snap ik jaquote:Op donderdag 20 maart 2025 22:30 schreef Donna het volgende:
Ik ook. Hopelijk veel meer en vaker kleuren dan.
Waar wil je je skatties voor gebruiken? Kleuren in kleurboeken? Wat voor kleurboeken heb je?quote:
Ik heb voornamelijk creative haven kleurboeken, maar heb nu ook een kleurboek van de Action en een paar van Temu en die moet ik nog testen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:28 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Waar wil je je skatties voor gebruiken? Kleuren in kleurboeken? Wat voor kleurboeken heb je?
Ik heb nu ander/beter papier gekocht, maar wil ook hoofdzakelijk kleuren, niet zelf tekenen (want geen talent). Vraag me af welke kleurboeken er goed genoeg papier hebben, waarbij bijv. de Polychromos of evt. Prismas tot hun recht komen.
Ik heb nu de Polychromos, Pitt Pastels en de Derwents getest in mijn gebruikelijke kleurboeken (Action) en op het papier dat ik vandaag gekocht heb. Eerste voorzichtige conclusie is dat ik de Derwents op beide wat vind tegenvallen. Met de Polychromos kan ik wel meer laagjes maken op het nieuwe papier, waarbij de kleuren feller worden naargelang meer lagen. De Pitt Pastels zijn minder geschikt voor het nieuwe papier (volgens de medewerker in de winkel), maar ze zijn wel fijn levendig. Nadeel is dat ze makkelijk uitsmeren als je per ongeluk met je hand erover gaat (maar dat hoort bij pastels waarschijnlijk).
Toffe vergelijking!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:53 schreef Morri2 het volgende:
Ik had ook weer zin om te tekenen, aquarellen en kleuren. Mijn dozen potloden er maar weer eens bijgepakt.
Ik heb de sets die ik heb toch nog eens getest. Links een vak geel en rechts een vak rood. In het midden een blend van die twee (oranje dus). Ikheb 4 sets: Arteza, Polychromos, Derwent Inktense en Faber-Castell Blacj Edition. Die laatste heb ik een keer flink in de aanbieding gekocht.
Ik moet zeggen: met alle 4 krijg je een mooie blend. Maar...Met de Arteza heb ik aanzienlijk meer lagen nodig dan met de andere drie. De Inktense is sowieso een beetje een aparte eend in de bijt. De potloden zijn wateroplosbaar. En je kunt er textiel mee kleuren. Maar je kunt ze ook droog gebruiken. Deze had ik bewaard om ooit eens een mooie opdruk op een tas of zo te tekenen en kleuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel eerlijk. Nu ik ze allemaal op deze manier vergeleken heb, gaan de Arteza's toch de kast in. Het is eigenlijk van de gekke dat ik die fijne potloden niet gebruik.
Zo las ik gisteren iemand die niet in een kleurboek durfde te kleuren en dus maar kopietjes maakte. Zonde.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Toffe vergelijking!
En tja... veel mensen zijn "bang" goed materiaal "te verpesten" want het duur is. Al is de enige verspilling van art materialen het niet gebruiken ervan
Heel leuk om zo te zien!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:53 schreef Morri2 het volgende:
Ik had ook weer zin om te tekenen, aquarellen en kleuren. Mijn dozen potloden er maar weer eens bijgepakt.
Ik heb de sets die ik heb toch nog eens getest. Links een vak geel en rechts een vak rood. In het midden een blend van die twee (oranje dus). Ikheb 4 sets: Arteza, Polychromos, Derwent Inktense en Faber-Castell Blacj Edition. Die laatste heb ik een keer flink in de aanbieding gekocht.
Ik moet zeggen: met alle 4 krijg je een mooie blend. Maar...Met de Arteza heb ik aanzienlijk meer lagen nodig dan met de andere drie. De Inktense is sowieso een beetje een aparte eend in de bijt. De potloden zijn wateroplosbaar. En je kunt er textiel mee kleuren. Maar je kunt ze ook droog gebruiken. Deze had ik bewaard om ooit eens een mooie opdruk op een tas of zo te tekenen en kleuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel eerlijk. Nu ik ze allemaal op deze manier vergeleken heb, gaan de Arteza's toch de kast in. Het is eigenlijk van de gekke dat ik die fijne potloden niet gebruik.
Oh... dat is echt zonde...quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Zo las ik gisteren iemand die niet in een kleurboek durfde te kleuren en dus maar kopietjes maakte. Zonde.
En? Ben je geweest?quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:43 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]![]()
![]()
Hmmmm, beter had ik geen linkje gevraagd
. Wel raar dat ik ze zelf niet kon vinden, ook op .com gekeken. What Has Been Seen Cannot Be Unseen..... Morgen ga ik eerst eens langs de Art Supply winkel hier in de stad, pastelpotloden kijken/proberen en beter papier.
Hopelijk kan ik deze aanbieding vergeten, want het is wel aantrekkelijk......
Oh ik heb hier dus helemaal overheen gelezen. Pastelpotloden klinkt ook als iets wat ik leuk ga vinden!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Canson 1557 (fijn korrelig) papier?
Edit: ik ben net bij de Art Supply winkel geweest. Daar moet je ook niet te vaak naar toe. De hebberigheid neemt dan groteske vormen aan
.
Uiteindelijk heb ik me weten te beheersen en ben ik slechts naar huis gegaan met een paar losse Faber Castell Pitt pastelpotloden, een paar losse Derwent Coloursoft potloden en beter papier.
Nu lees ik ook nog over Derwent Lightfast potloden, waardoor ik daar ook wel benieuwd naar ben.
Die dingen werken heel anders. Opletten met uitvegenquote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh ik heb hier dus helemaal overheen gelezen. Pastelpotloden klinkt ook als iets wat ik leuk ga vinden!
Jaaa ik heb ook soft oil pastels, daar heb ik ook ooit een topic over geopend, maar dat liep niet haha. Maar das idd ook weer heel wat anders. Elk materiaal is anders en dat vind ik ook zo leuk.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die dingen werken heel anders. Opletten met uitvegen
Binnenkort even een online tutorial doen. Zelf lukt het me niet goed... dus even een lesje
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Jaaa ik heb ook soft oil pastels, daar heb ik ook ooit een topic over geopend, maar dat liep niet haha. Maar das idd ook weer heel wat anders. Elk materiaal is anders en dat vind ik ook zo leuk.
Dankjewelquote:Op zondag 23 maart 2025 14:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Leuk en vrolijk en goed kleurgevoel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |