abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203148584
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:43 schreef Starflyer het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Gasly nu in de RBR kan. Sinds de dood van Hubert is hij serieuzer geworden, waardoor hij, in ieder geval in de AT, een stuk beter is gaan presteren.
Ik denk nog een jaar AT en dan vervangt Gasly Perez bij RBR. Mijn gokje, he? :)
  woensdag 12 januari 2022 @ 01:37:13 #252
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203148973
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:17 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Hamilton na het behalen van zijn achtste titel zijn afscheid had willen aankondigen, nadat hij Verstappen in een direct gevecht had verslagen, meer titels dan wie dan ook ondanks zijn covid problemen maar nu met zichzelf in de knoop zit. Als hij er nu mee stopt zal hij toch als iemand gezien worden die niet tegen zijn verlies kan, als hij doorgaat zal het met nieuwe regels, auto's en een snelle teamgenoot aan de bak moeten, en ik vraag me af of hij daar de motivatie nog voor kan vinden.
Het is gewoon toneelspel.
Bottas is geen teamleider en Mercedes kon ook niet meer om Russell heen.
Dus Bottas zou sowieso weg moeten om plek te maken voor Russell.
Twee nieuwe rijders voor een team als Mercedes is ook niet slim.
Hamilton doet volgend jaar gewoon weer mee, paar miljoen extra salaris erbij voor z'n tranen.
En Mercedes zelf zal vast meer duidelijke regels afdwingen bij de FIA.
  woensdag 12 januari 2022 @ 04:38:06 #253
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_203149076
Dat Lewis het einde van die race shit vond is ook gewoon begrijpelijk, Latifi had hen net iets eerder in de muur moeten planten zodat alle backmarkers erdoor konden. Merc heeft het imo voor hem verkloot door hem niet te pitten voor softs, tegen het einde van het seizoen was de merc toch iets beter dus hij had max nog wel kunnen pakken; zonder die verdedeging van Perez hadden ze dat sowieso gedaan.
Masi / stewards maken la het hele seizoen blunders; dus ik vind de titel van Max helemaal verdiend maar het is wel lekker klunzig gegaan wat dat betreft. Lewis was sportief naar Max, die snapt heus wel dat Max die kans gewoon pakt. Maar dat het zuur is snap ik ook.

Als Die band niet geknald was in Baku, Silverstone Max geyield had (of je dat nu op Max of Lewis gooit) was het nooit zo close geweest.

[ Bericht 6% gewijzigd door DumpTruck op 12-01-2022 04:56:02 ]
Schapen zijn relax.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:07:09 #254
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_203149553
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:01 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Waarbij het ook wel enorm lastig was om punten af te pakken van Max. Hij reed top-2 of hij crashte uit de race.. dan moet Bottas winnen om punten af te pakken, wat hem inderdaad maar 1x lukte + 2x in de sprintraces. Hamilton had een aantal matige races met Monaco, Oostenrijk 2, Turkije en ook Baku (al had hij die alsnog kunnen winnen), dan is het voor Perez ook makkelijker om punten af te pakken.

Het blijft eeuwig een held door Abu Dhabi, maar ik vind alsnog dat je meer kan en misschien wel moet verwachten van de teamgenoot van Max.
Je kunt het ook omdraaien, Max werd steeds 1e of 2e omdat Bottas voortdurend 3e of lager eindigde :P
Rini dankjewel.
pi_203149886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hamilton als wingman? Dat lijkt mij toch geen goed idee :D
Hamilton en Verstappen kennen elkaars wings al als de beste.

Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, Hamilton wordt in de Redbull totaal zoek gereden door Verstappen.
pi_203150050
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Je kunt het ook omdraaien, Max werd steeds 1e of 2e omdat Bottas voortdurend 3e of lager eindigde :P
Oh zeker, ik zeg ook niet dat Bottas het afgelopen seizoen goed gedaan heeft, daarvoor heeft hij zich te weinig bemoeid met de strijd tussen Max en Lewis. Maar ik bedoelde vooral dat Perez meerdere races die rol wel heeft kunnen spelen, maar dat ik dat niet meteen de verdienste vindt van Perez, maar meer omdat Lewis gewoon een matige race had en Perez om die reden in de buurt kon komen. In Monaco bijvoorbeeld kwalificeerde Perez zich als 9de, normaal gesproken had hij dan nooit meer een rol kunnen spelen op die baan, dat kon hij nu enkel omdat Lewis er dat weekend echt helemaal niks van bakte..

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 12-01-2022 09:53:27 ]
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:19:54 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203150086
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hamilton en Verstappen kennen elkaars wings al als de beste.

Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, Hamilton wordt in de Redbull totaal zoek gereden door Verstappen.
ik denk ook wel dat Verstappen sneller is dan Hamilton in dezelfde auto maar dat blijft een aanname
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:45:02 #258
466281 WismutVeilchen83
pi_203150390
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk nog een jaar AT en dan vervangt Gasly Perez bij RBR. Mijn gokje, he? :)
Het zou kunnen, maar ik verwacht niet dat hij het dan beter doet dan Perez nu. Gasly doet het prima, maar niet beter dan dat Perez het deed bij subtoppers waar hij reed. Het verschil tussen Verstappen en de subtop is gewoonweg te groot. Je gaat pas zien dat jongens als Perez en Gasly structureel op het podium eindigen wanneer de auto dominant is. Zoals de MERC al jaren, of Ferrari met Barrichello in 2000-2004.
Zodra je een auto hebt die voor toppers op zichzelf goed genoeg is om mee te winnen, maar die niet ver boven de rest uitsteekt, zul je zien dat subtoppers altijd moeite genoeg hebben om de subtopteams voor te blijven. Vaak lukt dat wel, maar vaak ook niet. En dan steek je al snel enorm schraal af. Je zag dat ook bij bijvoorbeeld Schumachers teamgenoten bij Benetton, of Irvine in zijn eerste jaren. Of aan Massa naast Alonso. Die jongens leken niks mee te kunnen, maar het was vooral een combinatie van een 1e rijder die extreem goed is en een auto die heel nikkig is / niet extreem dominant..
Rini dankjewel.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:46:39 #259
466281 WismutVeilchen83
pi_203150401
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk ook wel dat Verstappen sneller is dan Hamilton in dezelfde auto maar dat blijft een aanname
Ik durf wel aan dat Max HAM zoek rijdt in de RBR, maar of hij dat ook in een MERC doet vind ik moeilijker in te schatten.
Rini dankjewel.
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:58:20 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203150519
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik durf wel aan dat Max HAM zoek rijdt in de RBR, maar of hij dat ook in een MERC doet vind ik moeilijker in te schatten.
het blijft gewoon altijd moeilijk vergelijken, het punt is dat iedere coureur zo hard rijdt als nodig eenmaal op P1 dus dat hij vaak heeft kunnen cruisen naar overwinningen zegt weinig over hem, meer over de incompetentie van de andere constructeurs en z'n teammaat
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:07:31 #261
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203150626
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Aangezien die auto veel makkelijker te besturen is lijkt me dat ie daar nog sneller mee kan zijn. Het voordeel van Ham is dat ie er al 7 jaar mee rijdt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:15:42 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203150708
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Aangezien die auto veel makkelijker te besturen is lijkt me dat ie daar nog sneller mee kan zijn. Het voordeel van Ham is dat ie er al 7 jaar mee rijdt.
Ligt ook beetje aan of de monteur van max mee gaat die weet exact hoe de auto af te stellen voor max zodat ie er net iets meer uitgeperst krijgt dan zijn team genoot.
En de Rb is lastiger om onder controle te krijgen dan de merc.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:20:10 #263
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203150749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:15 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ligt ook beetje aan of de monteur van max mee gaat die weet exact hoe de auto af te stellen voor max zodat ie er net iets meer uitgeperst krijgt dan zijn team genoot.
En de Rb is lastiger om onder controle te krijgen dan de merc.
Daar hoeft de "monteur" van Max niet voor mee. Max kan precies aangeven wat er veranderd moet worden, wie dat doet maakt niks uit. Dat is het verschil tussen Alonso, Max, Lauda, en iemand als Stroll. Zelfs Ricciardo was verbaast over de technische kennis van Max in 2016 en moest toegeven dat hij technisch helemaal niet zo goed onderlegd was.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203151395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet helemaal wat ik zei. Ik zei er bewust bij 'in de RedBull'. Want ondanks de nieuwe reglementen zal die wagen gewoon gebouwd worden volgens de specs die Verstappen prettig vindt en volgens een designfilosofie die hij door en door kent.

In de Mercedes kan het ook zomaar andersom zijn. Ik denk het niet, maar het zou kunnen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:22:31 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203151532
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet helemaal wat ik zei. Ik zei er bewust bij 'in de RedBull'. Want ondanks de nieuwe reglementen zal die wagen gewoon gebouwd worden volgens de specs die Verstappen prettig vindt en volgens een designfilosofie die hij door en door kent.

In de Mercedes kan het ook zomaar andersom zijn. Ik denk het niet, maar het zou kunnen.
ook dat blijft een aanname, dat Verstappen er goed mee overweg kan zegt niet dat een ander dat niet kan, zeker iemand van het kaliber Hamilton, Verstappen zegt zelf ook dat hij geen specifieke rijstijl heeft, hij probeert gewoon het hardst te gaan met het materiaal wat hij krijgt en het moment

According to Max Verstappen there is no such thing as a 'Verstappen-style' of driving. The Dutchman says you have to adapt yourself per car and per weekend. When a driver doesn't do that, he or she will never be fast.

quote:
"As a driver, it doesn’t matter if you have an understeering car, oversteery car, slippery surface, grippy surface, you constantly adjust your driving style to that"

"Then you will not be quick. I think you learn in your whole racing career from go-karting to F3 to whatever, every weekend the car behaves a bit differently. So. you always have to adjust to it"

"And of course you try to set the car to your liking but it will never be fully to your liking. You always have to fine-tune. Or at least you try it."
  woensdag 12 januari 2022 @ 16:13:53 #266
466281 WismutVeilchen83
pi_203156140
https://nl.motorsport.com(...)oor-f1-2022/7215635/

Godver, zou dit echt zo zijn? :') Zo van: wij zijn pas tevreden als degene die ons 'het grote onrecht aangedaan heeft' is opgerot? :') Ik vond Masi juist wel een aangename gast met het racehart op de goede plaats. En dan zou die mogen vertrekken omdat Mercedes een klein kind is dat niet tegen zijn verlies kan. Man man man..
Rini dankjewel.
pi_203156309
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

Godver, zou dit echt zo zijn? :') Zo van: wij zijn pas tevreden als degene die ons 'het grote onrecht aangedaan heeft' is opgerot? :') Ik vond Masi juist wel een aangename gast met het racehart op de goede plaats. En dan zou die mogen vertrekken omdat Mercedes een klein kind is dat niet tegen zijn verlies kan. Man man man..
Dat zou wat zijn als teams ontslag van medewerkers kunnen eisen. Ik mag hopen dat de FIA hier niet op in gaat.
  woensdag 12 januari 2022 @ 16:25:59 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203156330
quote:

Dat organogram van de FIA schijnt nog niet volledig te zijn dus het is gewoon even afwachten, het is ook niet zo makkelijk Masi te vervangen
pi_203156382
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:20 schreef daNpy het volgende:

[..]
Max kan precies aangeven wat er veranderd moet worden, wie dat doet maakt niks uit. Dat is het verschil tussen Alonso, Max, Lauda, en iemand als Stroll. Zelfs Ricciardo was verbaast over de technische kennis van Max in 2016 en moest toegeven dat hij technisch helemaal niet zo goed onderlegd was.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Want ondanks de nieuwe reglementen zal die wagen gewoon gebouwd worden volgens de specs die Verstappen prettig vindt en volgens een designfilosofie die hij door en door kent.
Op Max z'n input afgaan kan dus ook nadelen hebben zoals we laatst hoorden van Pierre Wache.

Technisch directeur Red Bull: "Verstappen's talent was een oorzaak van het probleem"

quote:
Pierre Wache, technisch directeur van Red Bull, zag in 2020 de ontwikkeling van de auto de verkeerde kant op gaan door het talent van Max Verstappen. De bolide werd zo op hem afgesteld dat er op een gegeven moment niet meer uit te halen was.

"Het is een grote kwaliteit van Max dat hij een auto kan afstellen met wat instabiliteit aan de achterkant, maar dan toch prestaties eruit kan halen. Maar als we hem een ​​auto geven die niet stabiel genoeg is, beperken we het potentieel van de auto en zijn talent verblindde ons een beetje voor wat er gebeurde."
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 16:29:29 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203156390
quote:

Dit klinkt als F1 journalistiek. En we weten allemaal hoe treurig het niveau van F1 journalistiek is, zelfs als het niet Engels is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 januari 2022 @ 18:09:33 #271
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203157690
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit klinkt als F1 journalistiek. En we weten allemaal hoe treurig het niveau van F1 journalistiek is, zelfs als het niet Engels is.
Dit. De FIA heeft onder Ben Sulayem een reorganisatie ondergaan met wat andere poppetjes en functies, zoals vaker bij een nieuwe FIA voorzitter het geval is. Voor zover ik gelezen heb blijft Masi gewoon de F1 Race Director en Tombazis verantwoordelijk voor de technische reglementen. Alleen rapporteren ze nu aan Peter Bayer, die de algehele verantwoordelijkheid over de single seaters krijgt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 12 januari 2022 @ 19:45:50 #272
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203159147
quote:

Ik weet niet in hoeverre Masi invloed heeft gehad op de zeer bijzondere beslissingen het hele seizoen. Iets waar Mercedes, op de laatste race na, echt niks over heeft te klagen.

Mercedes moet gewoon opzouten met hun gejank. Blijf dan weg als je na 7 wereldtitels zonder tegenstand nog meent dat anderen voorgetrokken worden :')
pi_203159948
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mwa, het niveau van de f1 politiek is niet altijd veel beter.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2022 @ 20:40:22 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_203160093
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:45 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik weet niet in hoeverre Masi invloed heeft gehad op de zeer bijzondere beslissingen het hele seizoen. Iets waar Mercedes, op de laatste race na, echt niks over heeft te klagen.

Mercedes moet gewoon opzouten met hun gejank. Blijf dan weg als je na 7 wereldtitels zonder tegenstand nog meent dat anderen voorgetrokken worden :')
Ieder team wil graag competitie, maar alleen als ze zelf winnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_203160653
Het is mij ook een raadsel. Er is aangegeven dat de stewards straffen uitdelen en niet Masi. Het zou ook wel gek als Masi dat wel zou doen. Heb zijn naam niet zien staan op die documents als er een straf is uitgedeeld.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')