Ik denk nog een jaar AT en dan vervangt Gasly Perez bij RBR. Mijn gokje, he?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:43 schreef Starflyer het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Gasly nu in de RBR kan. Sinds de dood van Hubert is hij serieuzer geworden, waardoor hij, in ieder geval in de AT, een stuk beter is gaan presteren.
Het is gewoon toneelspel.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:17 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Hamilton na het behalen van zijn achtste titel zijn afscheid had willen aankondigen, nadat hij Verstappen in een direct gevecht had verslagen, meer titels dan wie dan ook ondanks zijn covid problemen maar nu met zichzelf in de knoop zit. Als hij er nu mee stopt zal hij toch als iemand gezien worden die niet tegen zijn verlies kan, als hij doorgaat zal het met nieuwe regels, auto's en een snelle teamgenoot aan de bak moeten, en ik vraag me af of hij daar de motivatie nog voor kan vinden.
Je kunt het ook omdraaien, Max werd steeds 1e of 2e omdat Bottas voortdurend 3e of lager eindigdequote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij het ook wel enorm lastig was om punten af te pakken van Max. Hij reed top-2 of hij crashte uit de race.. dan moet Bottas winnen om punten af te pakken, wat hem inderdaad maar 1x lukte + 2x in de sprintraces. Hamilton had een aantal matige races met Monaco, Oostenrijk 2, Turkije en ook Baku (al had hij die alsnog kunnen winnen), dan is het voor Perez ook makkelijker om punten af te pakken.
Het blijft eeuwig een held door Abu Dhabi, maar ik vind alsnog dat je meer kan en misschien wel moet verwachten van de teamgenoot van Max.
Hamilton en Verstappen kennen elkaars wings al als de beste.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hamilton als wingman? Dat lijkt mij toch geen goed idee
Oh zeker, ik zeg ook niet dat Bottas het afgelopen seizoen goed gedaan heeft, daarvoor heeft hij zich te weinig bemoeid met de strijd tussen Max en Lewis. Maar ik bedoelde vooral dat Perez meerdere races die rol wel heeft kunnen spelen, maar dat ik dat niet meteen de verdienste vindt van Perez, maar meer omdat Lewis gewoon een matige race had en Perez om die reden in de buurt kon komen. In Monaco bijvoorbeeld kwalificeerde Perez zich als 9de, normaal gesproken had hij dan nooit meer een rol kunnen spelen op die baan, dat kon hij nu enkel omdat Lewis er dat weekend echt helemaal niks van bakte..quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien, Max werd steeds 1e of 2e omdat Bottas voortdurend 3e of lager eindigde
ik denk ook wel dat Verstappen sneller is dan Hamilton in dezelfde auto maar dat blijft een aannamequote:Op woensdag 12 januari 2022 08:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hamilton en Verstappen kennen elkaars wings al als de beste.
Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, Hamilton wordt in de Redbull totaal zoek gereden door Verstappen.
Het zou kunnen, maar ik verwacht niet dat hij het dan beter doet dan Perez nu. Gasly doet het prima, maar niet beter dan dat Perez het deed bij subtoppers waar hij reed. Het verschil tussen Verstappen en de subtop is gewoonweg te groot. Je gaat pas zien dat jongens als Perez en Gasly structureel op het podium eindigen wanneer de auto dominant is. Zoals de MERC al jaren, of Ferrari met Barrichello in 2000-2004.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk nog een jaar AT en dan vervangt Gasly Perez bij RBR. Mijn gokje, he?
Ik durf wel aan dat Max HAM zoek rijdt in de RBR, maar of hij dat ook in een MERC doet vind ik moeilijker in te schatten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk ook wel dat Verstappen sneller is dan Hamilton in dezelfde auto maar dat blijft een aanname
het blijft gewoon altijd moeilijk vergelijken, het punt is dat iedere coureur zo hard rijdt als nodig eenmaal op P1 dus dat hij vaak heeft kunnen cruisen naar overwinningen zegt weinig over hem, meer over de incompetentie van de andere constructeurs en z'n teammaatquote:Op woensdag 12 januari 2022 09:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik durf wel aan dat Max HAM zoek rijdt in de RBR, maar of hij dat ook in een MERC doet vind ik moeilijker in te schatten.
Aangezien die auto veel makkelijker te besturen is lijkt me dat ie daar nog sneller mee kan zijn. Het voordeel van Ham is dat ie er al 7 jaar mee rijdt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik durf wel aan dat Max HAM zoek rijdt in de RBR, maar of hij dat ook in een MERC doet vind ik moeilijker in te schatten.
Ligt ook beetje aan of de monteur van max mee gaat die weet exact hoe de auto af te stellen voor max zodat ie er net iets meer uitgeperst krijgt dan zijn team genoot.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Aangezien die auto veel makkelijker te besturen is lijkt me dat ie daar nog sneller mee kan zijn. Het voordeel van Ham is dat ie er al 7 jaar mee rijdt.
Daar hoeft de "monteur" van Max niet voor mee. Max kan precies aangeven wat er veranderd moet worden, wie dat doet maakt niks uit. Dat is het verschil tussen Alonso, Max, Lauda, en iemand als Stroll. Zelfs Ricciardo was verbaast over de technische kennis van Max in 2016 en moest toegeven dat hij technisch helemaal niet zo goed onderlegd was.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ligt ook beetje aan of de monteur van max mee gaat die weet exact hoe de auto af te stellen voor max zodat ie er net iets meer uitgeperst krijgt dan zijn team genoot.
En de Rb is lastiger om onder controle te krijgen dan de merc.
Dat is dan ook niet helemaal wat ik zei. Ik zei er bewust bij 'in de RedBull'. Want ondanks de nieuwe reglementen zal die wagen gewoon gebouwd worden volgens de specs die Verstappen prettig vindt en volgens een designfilosofie die hij door en door kent.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk ook wel dat Verstappen sneller is dan Hamilton in dezelfde auto maar dat blijft een aanname
ook dat blijft een aanname, dat Verstappen er goed mee overweg kan zegt niet dat een ander dat niet kan, zeker iemand van het kaliber Hamilton, Verstappen zegt zelf ook dat hij geen specifieke rijstijl heeft, hij probeert gewoon het hardst te gaan met het materiaal wat hij krijgt en het momentquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet helemaal wat ik zei. Ik zei er bewust bij 'in de RedBull'. Want ondanks de nieuwe reglementen zal die wagen gewoon gebouwd worden volgens de specs die Verstappen prettig vindt en volgens een designfilosofie die hij door en door kent.
In de Mercedes kan het ook zomaar andersom zijn. Ik denk het niet, maar het zou kunnen.
quote:"As a driver, it doesn’t matter if you have an understeering car, oversteery car, slippery surface, grippy surface, you constantly adjust your driving style to that"
"Then you will not be quick. I think you learn in your whole racing career from go-karting to F3 to whatever, every weekend the car behaves a bit differently. So. you always have to adjust to it"
"And of course you try to set the car to your liking but it will never be fully to your liking. You always have to fine-tune. Or at least you try it."
Dat zou wat zijn als teams ontslag van medewerkers kunnen eisen. Ik mag hopen dat de FIA hier niet op in gaat.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)oor-f1-2022/7215635/
Godver, zou dit echt zo zijn?Zo van: wij zijn pas tevreden als degene die ons 'het grote onrecht aangedaan heeft' is opgerot?
Ik vond Masi juist wel een aangename gast met het racehart op de goede plaats. En dan zou die mogen vertrekken omdat Mercedes een klein kind is dat niet tegen zijn verlies kan. Man man man..
Dat organogram van de FIA schijnt nog niet volledig te zijn dus het is gewoon even afwachten, het is ook niet zo makkelijk Masi te vervangenquote:Op woensdag 12 januari 2022 16:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Godver, zou dit echt zo zijn?Zo van: wij zijn pas tevreden als degene die ons 'het grote onrecht aangedaan heeft' is opgerot?
Ik vond Masi juist wel een aangename gast met het racehart op de goede plaats. En dan zou die mogen vertrekken omdat Mercedes een klein kind is dat niet tegen zijn verlies kan. Man man man..
quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max kan precies aangeven wat er veranderd moet worden, wie dat doet maakt niks uit. Dat is het verschil tussen Alonso, Max, Lauda, en iemand als Stroll. Zelfs Ricciardo was verbaast over de technische kennis van Max in 2016 en moest toegeven dat hij technisch helemaal niet zo goed onderlegd was.
Op Max z'n input afgaan kan dus ook nadelen hebben zoals we laatst hoorden van Pierre Wache.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Want ondanks de nieuwe reglementen zal die wagen gewoon gebouwd worden volgens de specs die Verstappen prettig vindt en volgens een designfilosofie die hij door en door kent.
quote:Pierre Wache, technisch directeur van Red Bull, zag in 2020 de ontwikkeling van de auto de verkeerde kant op gaan door het talent van Max Verstappen. De bolide werd zo op hem afgesteld dat er op een gegeven moment niet meer uit te halen was.
"Het is een grote kwaliteit van Max dat hij een auto kan afstellen met wat instabiliteit aan de achterkant, maar dan toch prestaties eruit kan halen. Maar als we hem een auto geven die niet stabiel genoeg is, beperken we het potentieel van de auto en zijn talent verblindde ons een beetje voor wat er gebeurde."
Dit klinkt als F1 journalistiek. En we weten allemaal hoe treurig het niveau van F1 journalistiek is, zelfs als het niet Engels is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dit. De FIA heeft onder Ben Sulayem een reorganisatie ondergaan met wat andere poppetjes en functies, zoals vaker bij een nieuwe FIA voorzitter het geval is. Voor zover ik gelezen heb blijft Masi gewoon de F1 Race Director en Tombazis verantwoordelijk voor de technische reglementen. Alleen rapporteren ze nu aan Peter Bayer, die de algehele verantwoordelijkheid over de single seaters krijgt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit klinkt als F1 journalistiek. En we weten allemaal hoe treurig het niveau van F1 journalistiek is, zelfs als het niet Engels is.
Ik weet niet in hoeverre Masi invloed heeft gehad op de zeer bijzondere beslissingen het hele seizoen. Iets waar Mercedes, op de laatste race na, echt niks over heeft te klagen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Mwa, het niveau van de f1 politiek is niet altijd veel beter.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit klinkt als F1 journalistiek. En we weten allemaal hoe treurig het niveau van F1 journalistiek is, zelfs als het niet Engels is.
Ieder team wil graag competitie, maar alleen als ze zelf winnenquote:Op woensdag 12 januari 2022 19:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre Masi invloed heeft gehad op de zeer bijzondere beslissingen het hele seizoen. Iets waar Mercedes, op de laatste race na, echt niks over heeft te klagen.
Mercedes moet gewoon opzouten met hun gejank. Blijf dan weg als je na 7 wereldtitels zonder tegenstand nog meent dat anderen voorgetrokken worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |