Extraordinary claims require extraordinary evidence.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap dat de bewijslast voor een claim bij de persoon ligt die hem maakt. Er wordt echter geen claim gemaakt dat het onomstotelijk vaststaat of waar is, maar wat men waarschijnlijk acht waarbij wordt aangegeven dat het nu niet mogelijk is om dat te bewijzen.
In het verlengde hiervan: als iemand aangeeft dat hij gelooft dat de mens ooit op Mars zal landen, beschouw jij dat dan ook als onzin? Er is nog nooit een mens op Mars geland, het is technisch nu niet mogelijk en er zijn nog legio problemen en uitdagingen waarvoor nu geen oplossing is gevonden. Het is dus niet te bewijzen dat dit daadwerkelijk kan en ook zal gebeuren. Maar maakt dat het dan "onzin"?
Ik doelde niet op die waargenomen UFO's, maar op het geloven in buitenaards leven en de mogelijkheid dat er een beschaving is die in staat is om naar andere zonnestelsels of zelfs sterrenstelsels te reizen. We scheppen allerlei voorwaarden daarvoor vanuit onze situatie en huidige kennis. Zoals hier al wordt genoemd: geschikte ledematen, alle benodigde grondstoffen, bovengemiddeld intelligent zijn, etc.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Extraordinary claims require extraordinary evidence.
Naar Mars gaan is technisch lastig maar heel goed mogelijk, er zijn al vele onbemande landingen op Mars geweest. Een mens kan over een paar maanden op Mars staan, hij zal het vermoedelijk niet overleven maar technisch is het te doen.
UFO's verklaren door buitenaards leven is van een geheel andere orde waarvoor geen enkel bewijs is. Er zijn onverklaarde zaken in de lucht gesignaleerd, dat is al het bewijs hiervoor. Dan mag je dat in redelijkheid best onzin noemen. Of religie.
Sorry dat ik je even selectief quote, maar dit is waar het nu juist om gaat (en niet dat het perse om aliens zou gaan).quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn onverklaarde zaken in de lucht gesignaleerd, dat is al het bewijs hiervoor.
Er zijn verschijnselen onverklaard, dat is iets anders dan dat er objecten/dingen onverklaard zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 20:54 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Sorry dat ik je even selectief quote, maar dit is waar het nu juist om gaat (en niet dat het perse om aliens zou gaan).
Ik vind dit nogal wat namelijk. Zelfs het meest geavanceerde leger ter wereld weet niet wat het tegenkomt in het luchtruim. In het rapport van juni 2021 staat dat de UFO's niet van Amerikaanse, Russische of Chinese makelaardij zijn. Het is nergens bewijs voor, maar sluit dingen dus wel uit.
Wat blijft er dan nog over? Ik vind het fascinerend.
Het is ook niet iets van de laatste jaren alleen, maar een fenomeen dat zich al decennia voordoet (of wie weet hoe lang precies). Het Engelse Condign rapport uit 2000 heb ik al eerder aangehaald:
[ afbeelding ]
Er zijn zoveel interessante vragen die ze tijdens de public hearing zouden kunnen vragen...
Verschijnselen zou alsnog interessant zijn, maar het gaat echt om objecten:quote:Op vrijdag 13 mei 2022 21:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Er zijn verschijnselen onverklaard, dat is iets anders dan dat er objecten/dingen onverklaard zijn.
https://www.nytimes.com/2(...)s-house-hearing.htmlquote:The report declined to draw inferences, saying that the available reporting was “largely inconclusive” and noting that limited and inconsistent data created a challenge in evaluating the phenomena. But it said most of the phenomena reported “do represent physical objects.”
Thanks voor de updates hier (nogmaals). Wordt een beetje moe van de discussie van sommigen dus meng me er niet in, maar heel erg bedankt voor de posts.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 21:14 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Verschijnselen zou alsnog interessant zijn, maar het gaat echt om objecten:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)s-house-hearing.html
Moet aan MI6 en CIA denken die er zoooo zeker van waren en "bewijs" hadden dat Irak een heel atoomprogramma had.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 20:54 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Sorry dat ik je even selectief quote, maar dit is waar het nu juist om gaat (en niet dat het perse om aliens zou gaan).
Ik vind dit nogal wat namelijk. Zelfs het meest geavanceerde leger ter wereld weet niet wat het tegenkomt in het luchtruim. In het rapport van juni 2021 staat dat de UFO's niet van Amerikaanse, Russische of Chinese makelaardij zijn. Het is nergens bewijs voor, maar sluit dingen dus wel uit.
Wat blijft er dan nog over? Ik vind het fascinerend.
Het is ook niet iets van de laatste jaren alleen, maar een fenomeen dat zich al decennia voordoet (of wie weet hoe lang precies). Het Engelse Condign rapport uit 2000 heb ik al eerder aangehaald:
[ afbeelding ]
Er zijn zoveel interessante vragen die ze tijdens de public hearing zouden kunnen vragen...
Bedankt voor het artikel. Ik krijg het helaas niet gelegen, wie beweert precies dat het om objecten gaat?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 21:14 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Verschijnselen zou alsnog interessant zijn, maar het gaat echt om objecten:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)s-house-hearing.html
Uit het Pentagon rapport van vorig jaar:quote:Op vrijdag 13 mei 2022 21:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Bedankt voor het artikel. Ik krijg het helaas niet gelegen, wie beweert precies dat het om objecten gaat?
https://www.dni.gov/files(...)ent-UAP-20210625.pdfquote:Most of the UAP reported probably do represent physical objects given that a majority of UAP were registered across multiple sensors, to include radar, infrared, electro-optical, weapon seekers, and visual observation.
Nou, duidelijk. 👍quote:Op vrijdag 13 mei 2022 21:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Uit het Pentagon rapport van vorig jaar:
[..]
https://www.dni.gov/files(...)ent-UAP-20210625.pdf
Tweede bullet op pagina 3, executive summary.
quote:Carson, 47, said there could be national security implications in some of what the committee will learn Tuesday. That’s one reason a classified, closed briefing will follow the public hearing, he added.
[..]
“Some experts say 2% to 7% of these sitings are not based on weather balloons or computer malfunctions, or aircraft that is top secret -- we can’t explain it away. So, hopefully we can dig much deeper and find out what’s going on,” he said.
quote:Mr Elizondo told The Sun Online the highly anticipated hearing is a "long time coming" - but said this is "just the beginning" and urged eager viewers to temper their expectations.
Oh ja, was haast je poging om één van de getuigen bij voorbaat al af te schrijven - omdat hij een LinkedIn profiel heeft - alweer vergeten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:45 schreef SpecialK het volgende:
Wat ik raar vind is dat Scott W. Bray een slechte online aanwezigheid heeft als ik hem Google. Dus het is lastig voor mij om vast te stellen hoe serieus ik hem moet nemen. Geen wiki, en alle nieuwsartikelen over hem gaan over dit UAP gebeuren. Wel een LinkedIn pagina.. dat dan weer wel![]()
Dat is verdacht voor een "grote pief" die we serieus moeten gaan nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |