abonnement Unibet Coolblue
pi_203005482
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 01:21 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik zie haar niet als mijn vertegenwoordiger. Het gaat om mensen zoals bijv. de twitteraar die stellen dat een ieder, dit ook had kunnen bereiken als die maar goed haar of zijn best deed. Dat is dus niet waar. Als je een afwijkende mening hebt, dan heb je geen plek.
Klopt, als je communist, extreem-rechts, ultraconservatief bent of een andere zeer afwijkende mening hebt die niet te combineren valt met wat de meerderheid denkt, heb je geen plek in een kabinet. Daar heeft Denk last van, maar ook PvdD, PVV en SGP. Zo werkt het. Een coalitie moet zich wel met elkaar kunnen verhouden. En de bewindspersonen moeten het coalitieakkoord uitdragen en daar dus geen extreem afwijkende meningen over hebben.

In Nederland heb je wel een plek, welke mening je ook hebt. Sterker: je kunt zelfs altijd een politieke partij oprichten of lid worden van een partij en zo politieke invloed hebben, welke mening je ook hebt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 3 januari 2022 @ 09:07:34 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203005627
Martijn Uittenboogaard heeft ook een afwijkende mening. Snel minister maken die vent.
pi_203005877
Wilders laat wel weer zien dat hij gewoon een racist is.
  Moderator maandag 3 januari 2022 @ 11:41:47 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203007113
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 01:21 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik zie haar niet als mijn vertegenwoordiger. Het gaat om mensen zoals bijv. de twitteraar die stellen dat een ieder, dit ook had kunnen bereiken als die maar goed haar of zijn best deed. Dat is dus niet waar. Als je een afwijkende mening hebt, dan heb je geen plek.

De Turks-Nederlandse gemeenschap, hoe divers ook, staat op dit moment zeer alleen. Alle mainstream politieke partijen en media hebben zich afgekeerd van deze gemeenschap, die onder het mom van Erdogan-kritiek, de ene na de andere racistische haatcampagne moet verwerken. En als mensen wel betrokken raken bij de Nederlandse politiek en op DENK stemmen, dan is het ook weer niet goed. Het moet op de manier zoals het voorgeschreven wordt door de beleidsbepalers en hun team of allochtonen (bijv. Dilan) die een kruistocht tegen de islam voeren. Die worden dan beloond.

Types als Dilan Yesilgoz en Lale Gul gebruiken de salonfähig geworden xenofobie en islamofobie om een reeds gestigmatiseerde minderheid in Nederland tot zondebok te verklaren en apart te zetten. Puur voor eigen gewin. Die hebben het spelletje begrepen, denken zij. Maar de realiteit is dat zij zowel in de ogen van de minderheden waar zij vandaan komen als in de ogen van diegenen die aan hun trouwtjes trekken: geen waarde hebben. Dit soort mensen worden dan ook snel vergeten, wie kent Ozdil nog?
Ik ben een autochtone Nederlander die niet op de VVD stemt en ik zie haar ook niet als mijn vertegenwoordiger omdat ze dat niet is. Ik stem niet op de VVD dus VVD kamerleden zijn niet mijn vertegenwoordigers en dat heeft niets met hun kleur of afkomst te maken.

Ik durf ook het argument te maken dat iemand aanvallen omdat ze niet "turks" genoeg zijn en niet islamitisch genoeg zijn nogal racistisch op mij overkomt, in plaats van mensen ongeacht hun afkomst te beoordelen zet jij ze weg omdat ze niet denken zoals jij dat graag ziet.

Ik zou bijna zeggen dat je de slachtofferrol dusdanig omarmt dat je het zicht op de realiteit verliest want, zoals gezegd, de enigen die een issue van haar afkomst maken zijn een racist, Wilders, en jij schijnbaar.
En dan denk ik dat je er verkeerd instaat, maar goed, dat is aan jou.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 3 januari 2022 @ 12:27:52 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203007773
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:46 schreef Zwoerd het volgende:
Wilders laat wel weer zien dat hij gewoon een racist is.
Ja, Wilders is een onversneden racist en overigens ook gewoon een ongelofelijke lul zonder normen, waarden, fatsoen, omgangsvormen, goede ideeën, opvoeding, ontwikkeling. Zoals blijkt uit de 23 jaar dat ie nu al het niveau in de TK omlaag brengt terwijl hij salaris vangt voor het opvullen van zijn zetels met dom geschreeuw. Een stem op Wilders is een stem op de afbraak van Nederland.
pi_203027102
Niks aan de hand.

twitter
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 20:00:13 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203035808
en ijzervreter Ollongren op Defensie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203118568
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ben een autochtone Nederlander die niet op de VVD stemt en ik zie haar ook niet als mijn vertegenwoordiger omdat ze dat niet is. Ik stem niet op de VVD dus VVD kamerleden zijn niet mijn vertegenwoordigers en dat heeft niets met hun kleur of afkomst te maken.

Ik durf ook het argument te maken dat iemand aanvallen omdat ze niet "turks" genoeg zijn en niet islamitisch genoeg zijn nogal racistisch op mij overkomt, in plaats van mensen ongeacht hun afkomst te beoordelen zet jij ze weg omdat ze niet denken zoals jij dat graag ziet.

Ik zou bijna zeggen dat je de slachtofferrol dusdanig omarmt dat je het zicht op de realiteit verliest want, zoals gezegd, de enigen die een issue van haar afkomst maken zijn een racist, Wilders, en jij schijnbaar.
En dan denk ik dat je er verkeerd instaat, maar goed, dat is aan jou.
Geen slachtofferrol.

Hoe simpel van geest kun je zijn als je niet doorhebt dat je een stuk gereedschap, een etnisch werktuig, bent voor de regering om allochtonen permanent te treiteren.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 00:59:47 #59
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203118583
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 00:54 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Geen slachtofferrol.

Hoe simpel van geest kun je zijn als je niet doorhebt dat je een stuk gereedschap, een etnisch werktuig, bent voor de regering om allochtonen permanent te treiteren.
Ik vind deze post getuigen van een hele vreemde instelling, hoe treitert de regering allochtonen door iemand van Turkse (Koerdische...is dat het probleem soms?) afkomst als minister te benoemen. Nota bene, de regering benoemt geen ministers in Nederland maar een partij draagt iemand voor als minister.

Verder vind ik het nogal onsmakelijk wat jij hier doet, een persoon als een etnisch werktuig bestempelen klinkt voor mij als racisme.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 05:20:40 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203118794
Het is wel tragisch dat er nog steeds mensen/groepen rondlopen die meedoen met deze maatschappij als verraad zien om vervolgens elders boos te doen dat je van de maatschappij niet mee mag doen

Jij bent het probleem, niet Nederland of de grote boze Nederlanders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203119238
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:34 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Nee, dat is niet wat ik doe. Het is een bekende manier van handelen, dat als je je keert tegen je achtergrond en afstand neemt van alles wat je uitstraalt; je beloond wordt met oa een stoel.
Wat je eigenlijk wil zeggen is dat zij zich niet gedraagt zoals jij zou willen zien van een vrouw met haar culturele achtergrond. Ze gedraagt/denk anders dan de kaders die jij wil opleggen aan de groep waartoe ze volgens jou behoort en daarom is het niet pluis. Zal vast niet zo bedoeld zijn maar het klinkt nogal racistisch.
pi_203147829
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 05:20 schreef sp3c het volgende:
Het is wel tragisch dat er nog steeds mensen/groepen rondlopen die meedoen met deze maatschappij als verraad zien om vervolgens elders boos te doen dat je van de maatschappij niet mee mag doen

Jij bent het probleem, niet Nederland of de grote boze Nederlanders
Ik ben het probleem? Logisch, want je kunt in Nederland de afgelopen jaren geen krant openslaan of je wordt om de oren geslagen met haatpropaganda over moslims die we kennen uit de dertiger jaren van de vorige eeuw. Één van de grootste partijen in het land is er groot mee geworden en wordt geen strobreed in de weg gelegd door de door haar verfoeilijkte elite. Sterker nog, de keer dat Wilders zich liet interviewen, ging het met een smalende Eva Jinek over zijn poezen. Zelfs een ‘Maar meneer Wilders, u zegt dat u moslim wilt deporteren, vindt u dat niet te ver gaan?‘, aangezien het deporteren van bevolkingsgroepen nogal gevoelig ligt in dit land, is er niet bij.

Dilan Yesilgoz en gelijkgestemde seculieren gaan er prat op dat ze voor tolerantie, pluriformiteit en de vrije keuze van het individu zijn, maar laten weinig solidariteit blijken wanneer moslima’s van deze persoonlijke keuzevrijheid gebruik willen maken. De intolerantie waar deze groep vrijdenkers orthodoxe moslims van beschuldigt, is eigenlijk een manier om af te leiden van de onverdraagzaamheid van laďcisten zelf, die moeite hebben met het in hun waarde laten van moslima’s die ervoor kiezen om zich te kleden zoals zij dat willen. In een interview met Trouw zegt Yesilgoz dat een moslima, die te maken kreeg met haatteksten in het openbaar vervoer, een kennis van haar, haar woede maar moet richten op “Lieden die het voor jullie gemeenschap verpesten…de islamisten.” De kritiek moet altijd inwaarts gekeerd zijn, terwijl wij begrip moeten tonen voor het feit dat nazi’s podia verdienen voor hun boodschap.

Stellen dat kritiek op de islam onmogelijk gemaakt wordt, zoals Yesilgoz dat doet, is een karikatuur van de werkelijkheid. Het gaat, zeker de afgelopen tien jaar, namelijk over niets anders dan de islam. Niet over het christendom, niet over het jodendom, nee specifiek over de islam. Er is niet één moslim in Nederland, die zal beweren dat er geen misstanden zijn in de moslimgemeenschap, zoals deze er ook zullen zijn in de joodse gemeenschap, in de christelijke gemeenschap en onder atheďsten. We houden christenen niet verantwoordelijk voor de pedoseksuelen in de Katholieke kerk of bij de Jehova’s getuigen, of voor de massamoorden die christenen tijdens en na de laatste Golfoorlog in Irak hebben begaan. Andersom worden de sporadische aanslagen door bijvoorbeeld ISIS-terroristen in het westen wel aan moslims toegeschreven. Wil je het over moorddadige ideologieën hebben? Laten we dan spreken over het petrodollarisme, het expansionistisch Evangelisme of het westers neokolonialisme dat zich uitstrekt van Afghanistan, naar Irak, tot Palestina en naar de Nigerdelta en andere delen van Afrika waar namens ons grondstoffen worden geroofd. Laten we eens praten over oorzaken in plaats van over gevolgen. Als je bommen werpt in andere delen van de wereld, moet je niet raar opkijken dat er zo nu en dan ook een figuurlijke granaatscherf in de achtertuin belandt. Als je geen vluchtelingen wil, moet je duizenden kilometers verderop geen onveilige situaties creëren.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  dinsdag 11 januari 2022 @ 23:54:17 #63
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203148486
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:03 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik ben het probleem? Logisch, want je kunt in Nederland de afgelopen jaren geen krant openslaan of je wordt om de oren geslagen met haatpropaganda over moslims die we kennen uit de dertiger jaren van de vorige eeuw. Één van de grootste partijen in het land is er groot mee geworden en wordt geen strobreed in de weg gelegd door de door haar verfoeilijkte elite. Sterker nog, de keer dat Wilders zich liet interviewen, ging het met een smalende Eva Jinek over zijn poezen. Zelfs een ‘Maar meneer Wilders, u zegt dat u moslim wilt deporteren, vindt u dat niet te ver gaan?‘, aangezien het deporteren van bevolkingsgroepen nogal gevoelig ligt in dit land, is er niet bij.

Dilan Yesilgoz en gelijkgestemde seculieren gaan er prat op dat ze voor tolerantie, pluriformiteit en de vrije keuze van het individu zijn, maar laten weinig solidariteit blijken wanneer moslima’s van deze persoonlijke keuzevrijheid gebruik willen maken. De intolerantie waar deze groep vrijdenkers orthodoxe moslims van beschuldigt, is eigenlijk een manier om af te leiden van de onverdraagzaamheid van laďcisten zelf, die moeite hebben met het in hun waarde laten van moslima’s die ervoor kiezen om zich te kleden zoals zij dat willen. In een interview met Trouw zegt Yesilgoz dat een moslima, die te maken kreeg met haatteksten in het openbaar vervoer, een kennis van haar, haar woede maar moet richten op “Lieden die het voor jullie gemeenschap verpesten…de islamisten.” De kritiek moet altijd inwaarts gekeerd zijn, terwijl wij begrip moeten tonen voor het feit dat nazi’s podia verdienen voor hun boodschap.

Stellen dat kritiek op de islam onmogelijk gemaakt wordt, zoals Yesilgoz dat doet, is een karikatuur van de werkelijkheid. Het gaat, zeker de afgelopen tien jaar, namelijk over niets anders dan de islam. Niet over het christendom, niet over het jodendom, nee specifiek over de islam. Er is niet één moslim in Nederland, die zal beweren dat er geen misstanden zijn in de moslimgemeenschap, zoals deze er ook zullen zijn in de joodse gemeenschap, in de christelijke gemeenschap en onder atheďsten. We houden christenen niet verantwoordelijk voor de pedoseksuelen in de Katholieke kerk of bij de Jehova’s getuigen, of voor de massamoorden die christenen tijdens en na de laatste Golfoorlog in Irak hebben begaan. Andersom worden de sporadische aanslagen door bijvoorbeeld ISIS-terroristen in het westen wel aan moslims toegeschreven. Wil je het over moorddadige ideologieën hebben? Laten we dan spreken over het petrodollarisme, het expansionistisch Evangelisme of het westers neokolonialisme dat zich uitstrekt van Afghanistan, naar Irak, tot Palestina en naar de Nigerdelta en andere delen van Afrika waar namens ons grondstoffen worden geroofd. Laten we eens praten over oorzaken in plaats van over gevolgen. Als je bommen werpt in andere delen van de wereld, moet je niet raar opkijken dat er zo nu en dan ook een figuurlijke granaatscherf in de achtertuin belandt. Als je geen vluchtelingen wil, moet je duizenden kilometers verderop geen onveilige situaties creëren.
Hou toch op met je schijnheilige gelul. Jij gunt een ander het licht in de ogen al niet als het om een Koerd gaat. En dan tegelijkertijd de mond vol hebben over hoe slecht allochtonen het wel niet hebben.

De ironie die je hier etaleert is echt ongekend.
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:03:44 #64
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_203281808
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 00:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind deze post getuigen van een hele vreemde instelling, hoe treitert de regering allochtonen door iemand van Turkse (Koerdische...is dat het probleem soms?) afkomst als minister te benoemen. Nota bene, de regering benoemt geen ministers in Nederland maar een partij draagt iemand voor als minister.

Verder vind ik het nogal onsmakelijk wat jij hier doet, een persoon als een etnisch werktuig bestempelen klinkt voor mij als racisme.
Dit gewentel in de slachtofferdrol komt helaas vaker voor bij Nederlanders van Turkse afkomst.
Wat een paranoide gewauwel van die Gibraltar.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_203314840
Ze komt er wel.

twitter
pi_203315092
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:36 schreef Nober het volgende:
Ze komt er wel.

[ twitter ]
Het Twitterbericht van de minister gaf wat meer info en foto's. Ze was daar in gesprek met boa's en politie.
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 13:58:52 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203315103
Ik vind het verschil tussen BOA's en politieagenten ook niet duidelijk genoeg eigenlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203315118
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:36 schreef Nober het volgende:
Ze komt er wel.

[ twitter ]
:')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203398886
twitter


De minister en Wilders hebben hun gesprek gehad. Schijnbaar is het naar tevredenheid van beide gegaan. Kunnen we dat ook weer achter ons laten.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:56:57 #70
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_203400175
Tot nu toe vond ik minister Yesilgöz nog geen al te sterke indruk maken in de commissiedebatten. In dat licht weinig verschil met het kamerlid Yesilgöz. Dat komt voor mij samengevat neer op weinig dossierkennis, veel doorschuiven naar de tweede termijn om het nog even uit te laten zoeken door ambtenaren, zoekt de confrontatie op twitter met kamerleden en een kwaal die veel vrouwelijke politici nu eenmaal treft: Een hoog 'gezellig en emotioneel kwebbelen'-gehalte tijdens debatten.
pi_209861789
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:56 schreef Smegma. het volgende:
Tot nu toe vond ik minister Yesilgöz nog geen al te sterke indruk maken in de commissiedebatten. In dat licht weinig verschil met het kamerlid Yesilgöz. Dat komt voor mij samengevat neer op weinig dossierkennis, veel doorschuiven naar de tweede termijn om het nog even uit te laten zoeken door ambtenaren, zoekt de confrontatie op twitter met kamerleden en een kwaal die veel vrouwelijke politici nu eenmaal treft: Een hoog 'gezellig en emotioneel kwebbelen'-gehalte tijdens debatten.
Mooi samengevat. Wat een armoede.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 20:20:23 #72
236264 crew  capricia
pi_209895827
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:56 schreef Smegma. het volgende:
Tot nu toe vond ik minister Yesilgöz nog geen al te sterke indruk maken in de commissiedebatten. In dat licht weinig verschil met het kamerlid Yesilgöz. Dat komt voor mij samengevat neer op weinig dossierkennis, veel doorschuiven naar de tweede termijn om het nog even uit te laten zoeken door ambtenaren, zoekt de confrontatie op twitter met kamerleden en een kwaal die veel vrouwelijke politici nu eenmaal treft: Een hoog 'gezellig en emotioneel kwebbelen'-gehalte tijdens debatten.
Ze heeft ook geen juridische achtergrond toch? Al hoeft dat geen belemmering te zijn. Iets met 'cultuur en organisaties' ofzo, heeft ze gestudeerd.
Ik kan niet goed inschatten hoe goed zijn als bestuurder/minister is. Maar ik ben ieg zelf ook niet echt onder de indruk.
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 20:23:14 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209895856
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze heeft ook geen juridische achtergrond toch? Iets met 'cultuur en organisaties' ofzo, heeft ze gestudeerd.
Ik kan niet goed inschatten hoe goed zijn als bestuurder/minister is. Maar ik ben ieg zelf ook niet echt onder de indruk.
Nee, dat heeft ze niet maar laten we eerlijk zijn, haar voorgangers hadden die wel en die zijn allemaal voortijdig gesneuveld, dacht ik of hadden moeten sneuvelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 20:23:54 #74
236264 crew  capricia
pi_209895865
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat heeft ze niet maar laten we eerlijk zijn, haar voorgangers hadden die wel en die zijn allemaal voortijdig gesneuveld, dacht ik.
Was net aan het editten.

Het hoeft geen belemmering te zijn idd. Mits je er wel affiniteit mee hebt, natuurlijk.
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 20:24:55 #75
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209895878
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Was net aan het editten.

Het hoeft geen belemmering te zijn idd. Mits je er wel affiniteit mee hebt, natuurlijk.
Ach, alle VVD'ers hebben van nature affiniteit met law & order, natuurlijk ;)

Het uitvoeren gaat ze meestal wat minder af, dat wel _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')