abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202949729
Als je wappies een beetje volgt dan ben je hem ongetwijfeld wel eens tegengekomen: ja maar dit mag allemaal niet van de Neurenberg code.

Heb die code eens opgezocht: https://nl.wikipedia.org/wiki/Code_van_Neurenberg en de wappies zijn het ook eens dat dit de code is: https://www.artsenvoorvri(...)ijwewilsbeschikking/. De code voor als je er zin in hebt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat schetst mijn verbazing!?
quote:
De Code van Neurenberg is een set ethische onderzoeksprincipes met betrekking tot onderzoek en experimenten op of met mensen.
Kan er iemand aan mij uitleggen hoe je na maanden en letterlijk honderden miljoenen vaccinaties die binnen een week je lichaam al uit zijn nog steeds kan volhouden dat het experimenteel is? Of heb ik de hele code verkeerd begrepen en is hij op een andere manier van toepassing?
  vrijdag 31 december 2021 @ 05:23:31 #2
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202950313
Het ís experimenteel, in meerdere opzichten.

-knip-

Behalve dat is het natuurlijk een injectie waarvan de effecten op de lange termijn onbekend zijn, waardoor het per definitie een experiment is.

[ Bericht 10% gewijzigd door miss_sly op 31-12-2021 08:48:23 ]
pi_202950344
Staat allemaal in 'die documenten die Pfizer tot 2070 geheim mag houden.'

Enne:

"Het met het experiment genomen risico moet nooit groter zijn dan het humanitaire belang van het probleem dat het experiment moet oplossen."

Hiermee kun je ieder experiment verantwoorden. "jamaar, t humanitaire belang!" :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202950961
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 05:23 schreef Ixnay het volgende:

-knip-

Behalve dat is het natuurlijk een injectie waarvan de effecten op de lange termijn onbekend zijn, waardoor het per definitie een experiment is.
Doordat de EMA zijn toestemming heeft gegeven voor het gebruik is deze code niet meer van toepassing.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 31-12-2021 08:48:56 ]
pi_202951340
quote:

-knip-

Maar covid is dus ook een experiment? Daar weten we zelfs op de korte termijn weinig vanben de langetermijn is helemaal onbekend.

En van de vaccins verwacht men eigenlijk geen lange termijn effecten.

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 31-12-2021 08:49:35 ]
pi_202951507
Lastig topic, dit, met veel kans om te ontsporen.

De vaccinaties zijn geen experiment, dus is deze code al niet van toepassing, lijkt me.

En bovenal: die code is in het leven geroepen om te voorkomen dat er nieuwe mensen a la Mengele op zouden staan die mensen martelen met zogenaamd medische inzichten als doel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202955143
quote:

-knip-

Het wordt vaak geroepen dat het experimenteel is, maar nooit waarom.

Een wetenschapper zal nooit met 100% zekerheid zeggen dat er geen effecten op de lange termijn zijn, maar alles wat ik hierover heb gelezen laat zien dat vaccinaties binnen een paar dagen je lichaam uit zijn en dus niet opeens over 5 jaar nog een hartaanval veroorzaken. Om dan nog te roepen dat het een experiment is, komt een beetje over alsof je nieuwe recept voor de maaltijd vanavond een overtreding van de code is. Je weet maar nooit tenslotte.
pi_202955177
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 05:36 schreef Het_Bokje het volgende:
Staat allemaal in 'die documenten die Pfizer tot 2070 geheim mag houden.'

Enne:

"Het met het experiment genomen risico moet nooit groter zijn dan het humanitaire belang van het probleem dat het experiment moet oplossen."

Hiermee kun je ieder experiment verantwoorden. "jamaar, t humanitaire belang!" :')
Ook dit is iets wat vaak voorbij komt, maar nooit specifiek gemaakt wordt.
pi_202955188
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:

De vaccinaties zijn geen experiment, dus is deze code al niet van toepassing, lijkt me.

En bovenal: die code is in het leven geroepen om te voorkomen dat er nieuwe mensen a la Mengele op zouden staan die mensen martelen met zogenaamd medische inzichten als doel.
Ja leuk he?
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:52:10 #10
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202956444
quote:

-knip-

Waarom mocht ik niet zeggen dat het een gehoorzaamheidsexperiment is?
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:53:30 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202956469
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het wordt vaak geroepen dat het experimenteel is, maar nooit waarom.

Een wetenschapper zal nooit met 100% zekerheid zeggen dat er geen effecten op de lange termijn zijn, maar alles wat ik hierover heb gelezen laat zien dat vaccinaties binnen een paar dagen je lichaam uit zijn en dus niet opeens over 5 jaar nog een hartaanval veroorzaken. Om dan nog te roepen dat het een experiment is, komt een beetje over alsof je nieuwe recept voor de maaltijd vanavond een overtreding van de code is. Je weet maar nooit tenslotte.
Dit is geen argument. Zoals al zo vaak is gebleken.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:54:11 #12
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202956478
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 08:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Maar covid is dus ook een experiment? Daar weten we zelfs op de korte termijn weinig vanben de langetermijn is helemaal onbekend.

En van de vaccins verwacht men eigenlijk geen lange termijn effecten.
Op basis waarvan verwacht men dat?
pi_202956582
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Waarom mocht ik niet zeggen dat het een gehoorzaamheidsexperiment is?
Dat past niet in COR, dat is meer voor BNW.

Discussie ook niet hier, eventueel in FB.
pi_202956600
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Waarom niet? Waaruit is dit vaak gebleken?

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:54 schreef Ixnay het volgende:
Op basis waarvan verwacht men dat?
Ervaringen en omdat het na paar dagen (of paar weken) volledig uit je lichaam is.

Weten ze dit zeker, nee. Maar wat is ook lange termijn? 1 maand, 1 jaar? 2 jaar? 5 jaar? 10 jaar?

Wat weten we wel van Covid-19 nu eigenlijk echt? Ook maar heel heel weinig op de lange termijn, afgezien we daar steeds meer echt van leren dat het een bijzonder virus is, wat veel meer in je lichaam doet dan men had verwacht.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:03:00 #15
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202956633
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:01 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Waarom niet? Waaruit is dit vaak gebleken?
[..]
Ervaringen en omdat het na paar dagen (of paar weken) volledig uit je lichaam is.

Weten ze dit zeker, nee. Maar wat is ook lange termijn? 1 maand, 1 jaar? 2 jaar? 5 jaar? 10 jaar?

Wat weten we wel van Covid-19 nu eigenlijk echt? Ook maar heel heel weinig op de lange termijn, afgezien we daar steeds meer echt van leren dat het een bijzonder virus is, wat veel meer in je lichaam doet dan men had verwacht.
"Ik heb gelezen dat" is geen argument. Dat is al zo vaak gebleken.

Het vaccin zou mensen immuun maken. Dat heb ik gelezen en het was een leugen.
pi_202956667
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

De hoop was dat het immuun zou maken. Dat is inderdaad niet gelukt. Dat is geen leugen, overigens.
Het beschermt wel erg goed tegen ziekenhuisopname en ook tegen doorstromen naar de IC. En dat is uiteindelijk ook wat nodig is. Voorkomen dat iedereen ziek wordt, is ook niet nodig, zolang de ziekenhuizen maar niet een te grote druk krijgen.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:06:48 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202956703
Oh, ik had verwacht dat dit een topic van klaas zou zijn.
pi_202957035
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:03 schreef Ixnay het volgende:

Ik heb bij het RIVM dit bijvoorbeeld nooit hard gelezen, net zoals bij de wetenschappers die kennis hierover hebben, om een hele simpele redenen, dat weet men nog niet en moet in de praktijk blijken.

Maar de vaccins waren voor de Wuhan variant gemaakt, en we zitten nu op Delta/Omicron.
Ik heb ook nog geen nieuws bericht gelezen die 100% immuniteit gaf tegen deze versies, en zelfs tegen de wuhan variant was dat in het begin nog niet duidelijk. Vaccins waren voornamelijk tegen ernstig ziek worden gemaakt. En daarvoor werken ze heel goed, maar niet perfect.

Maar nieuwe informatie geeft ook nieuwe inzichten. Dat wil niet zeggen dat men in het verleden gelogen heeft, op basis van de wetenschappelijke data kon men toen dat vertellen/adviseren.
In de politiek kan men ook niet alle uitzonderen benoemen die er mogelijk bestaan, dat werkt niet.
pi_202960046
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ik vraag jou naar argumenten. Ik zie nog alleen leegte en selectief reageren. Tekenen dat ook de wappies niet hard willen maken waarom een van hun favoriete praatpunten klopt.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 16:11:26 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202979121
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ik heb bij het RIVM dit bijvoorbeeld nooit hard gelezen, net zoals bij de wetenschappers die kennis hierover hebben, om een hele simpele redenen, dat weet men nog niet en moet in de praktijk blijken.

Maar de vaccins waren voor de Wuhan variant gemaakt, en we zitten nu op Delta/Omicron.
Ik heb ook nog geen nieuws bericht gelezen die 100% immuniteit gaf tegen deze versies, en zelfs tegen de wuhan variant was dat in het begin nog niet duidelijk. Vaccins waren voornamelijk tegen ernstig ziek worden gemaakt. En daarvoor werken ze heel goed, maar niet perfect.

Maar nieuwe informatie geeft ook nieuwe inzichten. Dat wil niet zeggen dat men in het verleden gelogen heeft, op basis van de wetenschappelijke data kon men toen dat vertellen/adviseren.
In de politiek kan men ook niet alle uitzonderen benoemen die er mogelijk bestaan, dat werkt niet.
Ik heb het niet alleen over de RIVM.

Jij zegt "ik heb gelezen" en kent daar waarde aan toe.
pi_202979629
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 05:36 schreef Het_Bokje het volgende:
Hiermee kun je ieder experiment verantwoorden
wat inderdaad wel zo prettig is....
stel je eens voor dat men bij voorbaat _ieder_ experiment bij voorbaat al gaat verbieden.

dan kun je dus niet eens nieuwe medicijnen meer ontwikkelen en testen, omdat alle experimenten verboden zouden zijn...
dat lijkt me dus totaal onwenselijk, tenzij je terug wil naar de middeleeuwen toen men ook wetenschap verbood.

de 'Code van Nuremberg' is ontwikkeld juist om juridisch te kunnen controleren of medische experimenten via juist nmorele en ethische regels opgezet zijn.
en de proefpersonen dus ook instemden met de vooraarden en de onderzoekers ook vooraf vaste regels aangehouden hebben om te bepalen of binnen het experiment de eventueel te nemen risico's opwegen tegen het belang van de wetenschappelijke uitkomsten.

Bv de vaccins konden pas toegelaten worden _nadat_ er eerst grootschalige trials uitgevoerd werden, waar de werking ervan ook bewezen werd onder een brede testgroep en controle's plaatsvonden over de effecten ervan.

De Trials zijn zeker te betitelen als experimenten, omdat daarbij dus tot dan toe niet toegepaste medische technieken op mensen toegepast werden, en hierbij gegevens verzameld werrden over de werking..
Het doel van zulk een experiment is niet specifiek de deelnemers te beschermen (meestal weten de deelnemers niet eens of ze een werkzaam middel of een Placebo toegediend krijgen).

Hewt vaccinatieprogramma heeft gen 'experimenteel' hoofdoel omdat gegevens over de werking verzamelen geen doel is en men bv ook geen moeite doet een controlegroep placebo's te geven...
de meeste mensen die een vaccin krijgen worden later niet specifiek gecontroleerd of bij hen ook daadwerkelijke antistoffen aangemaakt zijn of wat de gevolgen bij hen zijn... het hoofddoel is hooguit deze mensen een immuunreactie op te laten wekken voor henzelf.

wel kan er natuurlijk meer informatie verzameld worden doordat een brede bevolkingsgroep dit middel ontvangt en de wetenschap zal zeker verder kunnen werken met gegevens die dankzij de populatie-brede vacccinatie verzameld kunnen worden, maar het programma zelf is geen 'experiment', omdat de werking allang vastgesteld is.

[ Bericht 14% gewijzigd door RM-rf op 01-01-2022 16:59:11 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 1 januari 2022 @ 20:56:05 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202982742
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De hoop was dat het immuun zou maken. Dat is inderdaad niet gelukt. Dat is geen leugen, overigens.
Het beschermt wel erg goed tegen ziekenhuisopname en ook tegen doorstromen naar de IC. En dat is uiteindelijk ook wat nodig is. Voorkomen dat iedereen ziek wordt, is ook niet nodig, zolang de ziekenhuizen maar niet een te grote druk krijgen.
Wat een hoop aantoonbaar onjuiste stellingen in 1 post.

Die hoop dat het vaccin mensen immuun zou maken was er nooit. Ze wisten dat ze geen vaccin gingen ontwikkelen om immuniteit te krijgen. Coronavirussen bestaan al sinds de jaren 60 en ze weten dat daar geen vaccin tegen bestaat. Ook na Sars is het ze niet gelukt.

En het beschermt niet tegen ziekenhuisopnames. In Denemarken is 78% gevaccineerd en onder de ziekenhuisopnames is 89% gevaccineerd. En dan kun je zeggen dat er een causaal verband is, bijvoorbeeld dat relatief ongezonde mensen vaker voor hun veiligheid kiezen voor een vaccin. Maar uit de cijfers kun je niet opmaken dat een vaccin op welk tijdstip dan ooit een bescherming heeft geboden tegen wat dan ook.

De excessieve oversterfte die we sinds de zomer hebben, die niet door covid komt, daar is nog steeds geen verklaring voor gegeven. Behalve dat het, heel toevallig, vlak na het vaccineren begon. En toen de meeste mensen hun tweede prik kregen en er nauwelijks nog prikken gezet werden, ging dat aantal doden (heel toevallig) weer omlaag, maar het blijft wel ruim boven wat normaal is voor deze tijd van het jaar.

Laat ze dat maar eens uitleggen.

En die ziekenhuisdruk wordt door meer veroorzaakt dan alleen door zieken. Het is de VVD geweest die altijd hebben aangestuurd op bezuinigingen in de zorg. En die hebben in alle kabinetten gezeten sinds Lubbers. En zelfs nu nog gaan ze 5 miljard bezuinigen. Die druk wordt alleen maar hoger.
pi_202989673
Ik heb even gezocht op huidige Pfizer vaccin (genaamd Comirnaty) en de informatie die de EMA hier over geeft. Een paar dingen die mij opvielen:

“Additional monitoring. This medicine is under additional monitoring, meaning that it is monitored even more intensively than other medicines. For more information, see Medicines under additional monitoring.” https://www.ema.europa.eu(...)tion-details-section

“Additional monitoring aims to enhance reporting of suspected adverse drug reactions for medicines for which the clinical evidence base is less well developed.” https://www.ema.europa.eu(...)dditional-monitoring

“Conditional approval. This medicine received a conditional marketing authorisation. This was granted in the interest of public health because the medicine addresses an unmet medical need and the benefit of immediate availability outweighs the risk from less comprehensive data than normally required.” https://www.ema.europa.eu(...)tion-details-section

Lopend onderzoek: “C4591021... ...Assessment of potential increased risk of adverse events of special interest (AESI) after being vaccinated with COVID-19 mRNA vaccine Estimating the time trend, in relation to DHPC letter dissemination, of the proportion of individuals who received real-world clinical assessments for myocarditis/pericarditis following Comirnaty vaccination. Final CSR submission: 30-Sep2024https://www.ema.europa.eu(...)ort-extension_en.pdf

Lopend onderzoek: “In order to confirm the efficacy and safety of Comirnaty, the MAH should submit the final Clinical Study Report for the randomized, placebo-controlled, observer-blind study C4591007 Due Date July 2024https://www.ema.europa.eu(...)ort-extension_en.pdf

Wikipedia zegt “Een experiment of proef is een zorgvuldig opgezette en nauwkeurige observatie van een stukje werkelijkheid dat kan worden uitgevoerd om een wetenschappelijke hypothese te testen.”

Er worden dus nog allerlei wetenschappelijke experimenten gedaan m.b.t. het huidige Pfizer vaccin om te bepalen hoe veilig en effectief het is. En er wordt dus nog “real-world” data verzameld, dus bijwerkingen van mensen die niet meedoen aan een specifieke clinical trial. Dus in principe is iedereen proefpersoon. De meeste onderzoeken worden afgerond in 2023 of 2024.

De Neurenberg Code had hier dus nageleefd moeten worden.
pi_202989700
quote:

Dat zijn ze wel.
pi_202989702
Daar kon je je vroeger voor opgeven vrijwwillig op de uni, proefpersoon. Ik deed dat toen nooit. Verdiende goed. Ik heb echter altijd dat stemmetje.
pi_202989703
Proefpersoon.
pi_202989707
Ik vind en vond geld nooit belangrijk genoeg, reizen ook niet.
pi_202989726
Het experimentele karakter is ook duidelijk te zien. Toen mensen in het voorjaar 2021 het vaccin kregen, hadden ze nog geen idee hoe lang het zou werken. Ik bedoel, hoe kort het zou werken. Als je normaal een geneesmiddel neemt, dan is de werkingsduur bekend. En nu is er ook veel onbekend. Hoe kort en hoe slecht werkt die booster precies tegen Omicron? Zouden jonge mensen er gezonder of minder gezond van worden als ze komende 10 jaar om de +-9 maanden zo'n nieuw vaccin nemen opgedrongen krijgen? Niemand die het weet.
pi_202989927
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 05:57 schreef IxCalypso het volgende:

[..]
Dat zijn ze wel.
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 05:59 schreef IxCalypso het volgende:
Daar kon je je vroeger voor opgeven vrijwwillig op de uni, proefpersoon. Ik deed dat toen nooit. Verdiende goed. Ik heb echter altijd dat stemmetje.
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 05:59 schreef IxCalypso het volgende:
Proefpersoon.
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 06:04 schreef IxCalypso het volgende:
Ik vind en vond geld nooit belangrijk genoeg, reizen ook niet.
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 07:47 schreef IxCalypso het volgende:
Kan je ze nog zien als mensen of?
Vind je dit zelf goed onderbouwde logische reacties? Zo ja dan denk ik dat velen je toch echt in de wappie categorie zullen indelen. :D
pi_202989942
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vind je dit zelf goed onderbouwde logische reacties? Zo ja dan denk ik dat velen je toch echt in de wappie categorie zullen indelen. :D
Jij vind dat en vond nooit logische vragen?
  zondag 2 januari 2022 @ 08:42:31 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202990113
quote:

-knip-

Onzin natuurlijk. Juist gezien de manier waarop de vaccins werken is het niet te verwachten dat er lange termijn gevolgen zullen zijn.

https://www.gezondheidenw(...)cin-en-is-het-veilig
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202990153
quote:

-knip-

Hoewel dit niet persé correct is, zouden we met deze instelling in beginsel geen enkel medicijn of vaccin gehad hebben. Of dachten de heren en dames wappie dat medicatie voorafgaand aan covid eerst 75 jaar getest werd voor in gebruikname? En dan nog weet je niet zeker wat het mogelijk negatieve effect is in het 76e jaar.

Hell per definitie is àlle medicatie tot op de dag van vandaag in zekere zin experimenteel _O-
  zondag 2 januari 2022 @ 08:53:35 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202990180
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:50 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Hoewel dit niet persé correct is, zouden we met deze instelling in beginsel geen enkel medicijn of vaccin gehad hebben. Of dachten de heren en dames wappie dat medicatie voorafgaand aan covid eerst 75 jaar getest werd voordat het in gebruik genomen zou worden? En dan nog weet je niet zeker wat het mogelijk negatieve effect is in het 76e jaar.
Het is ook een stukje logisch nadenken. Geen bedrijf gaat een vaccin op de markt brengen wat wereldwijd gebruikt gaat worden als dat bijwerkingen heeft met dodelijke gevolgen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202990194
quote:
Are COVID-19 vaccines experimental? Yes – to the extent that any vaccine against a new strain of virus raises new safety issues.
https://cosmosmagazine.co(...)-experimental/?amp=1

Is de Neurenberg code hiermee overschreden? Geen idee :9
pi_202990196
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is ook een stukje logisch nadenken. Geen bedrijf gaat een vaccin op de markt brengen wat wereldwijd gebruikt gaat worden als dat bijwerkingen heeft met dodelijke gevolgen.
Eens. Maar de doorgewinterde wappie haalt dan de agenda erbij om de bevolking stelselmatig uit te dunnen. In dat geval is het juist logisch om mensen angst aan te praten om snel maar dat spuitje des doods te nemen, zonder al te veel kritisch nadenken.
pi_202990245
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt, maar het blijft toch frappant dat een bedrijf als bijv. pfizer (wie al miljarden aan boetes heeft betaald voor nevenschade en bijwerkingen), nu niet aansprakelijk gehouden kunnen worden. wdb had iets meer testen wel gemogen voor de grote uitrol.
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:55 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Eens. Maar de doorgewinterde wappie haalt dan de agenda erbij om de bevolking stelselmatig uit te dunnen. In dat geval is het juist logisch om mensen angst aan te praten om snel maar dat spuitje des doods te nemen, zonder al te veel kritisch nadenken.
Als ze echt iedereen dood wilden hadden ze wel iets effectievers bedacht lijkt me.
  zondag 2 januari 2022 @ 09:08:01 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202990265
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:04 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Klopt, maar het blijft toch frappant dat een bedrijf als bijv. pfizer (wie al miljarden aan boetes heeft betaald voor nevenschade en bijwerkingen), nu niet aansprakelijk gehouden kunnen worden. wdb had iets meer testen wel gemogen voor de grote uitrol.
Uiteindelijk bepaald een rechter of een bedrijf nalatig is of aansprakelijk is. Gelukkig.
pi_202990294
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:08 schreef Megumi het volgende:

[..]
Uiteindelijk bepaald een rechter of een bedrijf nalatig is of aansprakelijk is. Gelukkig.
https://www.cnbc.com/2020(...)nsation-lawsuit.html

Of bedoel je in NL. Want die hebben volgens mij de zelfde afspraken in het contract
  zondag 2 januari 2022 @ 09:17:36 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202990312
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:14 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
https://www.cnbc.com/2020(...)nsation-lawsuit.html

Of bedoel je in NL. Want die hebben volgens mij de zelfde afspraken in het contract
Een contract zegt niks over de wettelijke aansprakelijkheid. Daar gaat mocht het zover ooit komen uiteindelijk nog altijd een rechter over.
pi_202990341
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Een contract zegt niks over de wettelijke aansprakelijkheid. Daar gaat mocht het zover ooit komen uiteindelijk nog altijd een rechter over.
We shall see…
  zondag 2 januari 2022 @ 09:23:41 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202990357
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:21 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
We shall see…
Elke burger kan een rechtszaak beginnen tegen een bedrijf, persoon en instelling.
pi_202991009
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 05:36 schreef HayeOpReis het volgende:

Er worden dus nog allerlei wetenschappelijke experimenten gedaan m.b.t. het huidige Pfizer vaccin om te bepalen hoe veilig en effectief het is.
Ook bij voedselproductie vind continue monitoring plaats, waarbij men steekproefgewijs de kwaliteit van producten controleert...

Vind je ook dat al ons voedsel 'experimenteel' is?

Nee sorry, maar die gedachtegang is onzin.
Eigen aan wetenschap is dat het erop gericht is constant aanpassingen door te voeren op eerdere aanname's en vaststellingen.

Dat is een duidelijk verschil tov religieuze dogmatische 'geloven' die heel orthodox hangen aan een ooit gedane beweringen en die weigeren te controleren.

Maar dat maakt toepassing niet altijd experimenteel.
De onderzoekers hebben de werking en effectiviteit van de vaccins al aangetoond en deze zijn ook door reguleringsinstanties toegelaten voor gebruik...
Dan is de experimentele fase voorbij, ook al zal er verder ontwikkeling en aanpassing van bv de toepassing best mogelijk (zelfs wenselijk).

[ Bericht 14% gewijzigd door RM-rf op 02-01-2022 11:48:11 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202992919
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:04 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]

[..]
Als ze echt iedereen dood wilden hadden ze wel iets effectievers bedacht lijkt me.
Dat denk ik ook. Er zijn veel eenvoudiger manieren om dat te doen.
pi_202993151
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 05:36
[q]Wikipedia zegt “Een experiment of proef is een zorgvuldig opgezette en nauwkeurige observatie van een stukje werkelijkheid dat kan worden uitgevoerd om een wetenschappelijke hypothese te testen.”
Ofwel de eerste fases, die we al lang doorheen zijn

Er worden dus nog allerlei wetenschappelijke experimenten gedaan m.b.t. het huidige Pfizer vaccin om te bepalen hoe veilig en effectief het is. En er wordt dus nog “real-world” data verzameld, dus bijwerkingen van mensen die niet meedoen aan een specifieke clinical trial. Dus in principe is iedereen proefpersoon. De meeste onderzoeken worden afgerond in 2023 of 2024. [/q]
Het is goed gekeurd, dus kan nooit meer experimenteel zijn.

En medicatie wordt continue goed gemonitord.
Bij nieuwe varianten is het ook altijd afwachten hoe goed ze werken.
Net zoals tijdens de eerste golf men diverse medicatie gebruikte om het effect te bepalen tegen Covid-19.

quote:
Iemand mening, maar de personen die daar allemaal verstand van hebben, denken daar anders over.

quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 06:16 schreef HayeOpReis het volgende:
Het experimentele karakter is ook duidelijk te zien. Toen mensen in het voorjaar 2021 het vaccin kregen, hadden ze nog geen idee hoe lang het zou werken. Ik bedoel, hoe kort het zou werken.
We hadden toen ook nog geen delta..... Tegen de oorspronkelijke variant, waarvoor het ontworpen was, werkte het vaccin veel beter.
quote:
Als je normaal een geneesmiddel neemt, dan is de werkingsduur bekend.
Hangt er vanaf. Ik weet voldoende medicatie, waar men ook proefondervindelijk kijkt welk medicatie het beste werkt en hoeveel je er van moet nemen.
quote:
En nu is er ook veel onbekend. Hoe kort en hoe slecht werkt die booster precies tegen Omicron? Zouden jonge mensen er gezonder of minder gezond van worden als ze komende 10 jaar om de +-9 maanden zo'n nieuw vaccin nemen opgedrongen krijgen? Niemand die het weet.
Hoe wat voor een lichamelijke klachten geeft Omicron over langere tijd. Omicron is eigenlijk ook maar een experiment.... Toch? Want daar weten we ook niets over de lange termijn.... Immers herstellen longen volledig? De hersenbeschadigingen, waardoor komt dit toch? Waarom verliest men Reuk en smaak nu precies en waarom veranderd dit bij sommige.
pi_202993303
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 20:56 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Wat een hoop aantoonbaar onjuiste stellingen in 1 post.
Je bedoelt nu je eigen posts?

quote:
Die hoop dat het vaccin mensen immuun zou maken was er nooit. Ze wisten dat ze geen vaccin gingen ontwikkelen om immuniteit te krijgen. Coronavirussen bestaan al sinds de jaren 60 en ze weten dat daar geen vaccin tegen bestaat. Ook na Sars is het ze niet gelukt.
Correct.

quote:
En het beschermt niet tegen ziekenhuisopnames.
Afgezien de cijfers heel wat anders laten zien.
quote:
In Denemarken is 78% gevaccineerd en onder de ziekenhuisopnames is 89% gevaccineerd. En dan kun je zeggen dat er een causaal verband is, bijvoorbeeld dat relatief ongezonde mensen vaker voor hun veiligheid kiezen voor een vaccin. Maar uit de cijfers kun je niet opmaken dat een vaccin op welk tijdstip dan ooit een bescherming heeft geboden tegen wat dan ook.
Afgezien we wereldwijd zien, dat voornamelijk ongevaccineerde opgenomen worden, die uit een veel kleinere groep komt.
Maar heb je een bron over Denemarken met je onderbouwing?

Want de wetenschap zegt eigenlijk dat vaccins juist heel goed werken tegen ziekenhuis opnames.

quote:
De excessieve oversterfte die we sinds de zomer hebben, die niet door covid komt, daar is nog steeds geen verklaring voor gegeven. Behalve dat het, heel toevallig, vlak na het vaccineren begon. En toen de meeste mensen hun tweede prik kregen en er nauwelijks nog prikken gezet werden, ging dat aantal doden (heel toevallig) weer omlaag, maar het blijft wel ruim boven wat normaal is voor deze tijd van het jaar.
En dat het toevallig ook samen valt met bijvoorbeeld de opmars van Delta?
Of uitgestelde zorg.
Of oude Covid-19 besmettingen.

Heel toevallig vergeet je al die mogelijkheden?

quote:
Laat ze dat maar eens uitleggen.
Of kom eens met enige onderbouwing tov de vaccins?

quote:
En die ziekenhuisdruk wordt door meer veroorzaakt dan alleen door zieken. Het is de VVD geweest die altijd hebben aangestuurd op bezuinigingen in de zorg. En die hebben in alle kabinetten gezeten sinds Lubbers. En zelfs nu nog gaan ze 5 miljard bezuinigen. Die druk wordt alleen maar hoger.
Zorg moet ook betaalbaar blijven en we geven ieder jaar meer geld uit aan de zorg. De klachten ook allemaal als de zorgpremie weer duurder wordt.
pi_202998417
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 10:41 schreef RM-rf het volgende:
Ook bij voedselproductie vind continue monitoring plaats, waarbij men steekproefgewijs de kwaliteit van producten controleert...
Maar reguliere voedselproductie is niet hetzelfde als een nieuw medicijn of vaccin wat de werking van je lichaam veranderd. En steekproefsgewijs het productieproces controleren, daar heb ik het niet over.

quote:
De onderzoekers hebben de werking en effectiviteit van de vaccins al aangetoond
Het is voor een deel aangetoond, maar nog niet goed genoeg. Waarom denk je dat er nog een onderzoek loopt "In order to confirm the efficacy and safety of Comirnaty" wat in 2024 moet worden afgerond? Dat doen ze vast niet voor de lol.

quote:
en deze zijn ook door reguleringsinstanties toegelaten voor gebruik...
Het is inderdaad toegelaten voor gebruik onder een "conditional marketing authorisation", maar er is nog geen goedkeuring van de EMA.

quote:
Dan is de experimentele fase voorbij
Een middel wordt langzaam minder expirimenteel. Mij lijkt goedkeuring van de EMA een belangrijke stap.

Maar het gaat bij de Neurenberg Code niet om of een middel een experimenteel karakter heeft:

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 02:20 schreef Glazenmaker het volgende:
De Code van Neurenberg is een set ethische onderzoeksprincipes met betrekking tot onderzoek en experimenten op of met mensen.
Dus het gaat om of mensen meedoen aan een experiment of onderzoek. Gezien er nog "real-world" gegevens worden verzameld van bijwerkingen van mensen, en op basis van deze gegevens nog gekeken moet worden of het definitief goedgekeurd kan worden, dan lijkt mij dit op zijn minst een onderzoek met mensen.
pi_202998801
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:01 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Maar reguliere voedselproductie is niet hetzelfde als een nieuw medicijn of vaccin wat de werking van je lichaam veranderd. En steekproefsgewijs het productieproces controleren, daar heb ik het niet over.
[..]
Het is voor een deel aangetoond, maar nog niet goed genoeg. Waarom denk je dat er nog een onderzoek loopt "In order to confirm the efficacy and safety of Comirnaty" wat in 2024 moet worden afgerond? Dat doen ze vast niet voor de lol.
[..]
Het is inderdaad toegelaten voor gebruik onder een "conditional marketing authorisation", maar er is nog geen goedkeuring van de EMA.
[..]
Een middel wordt langzaam minder expirimenteel. Mij lijkt goedkeuring van de EMA een belangrijke stap.

Maar het gaat bij de Neurenberg Code niet om of een middel een experimenteel karakter heeft:
[..]
Dus het gaat om of mensen meedoen aan een experiment of onderzoek. Gezien er nog "real-world" gegevens worden verzameld van bijwerkingen van mensen, en op basis van deze gegevens nog gekeken moet worden of het definitief goedgekeurd kan worden, dan lijkt mij dit op zijn minst een onderzoek met mensen.
Fijn dat je dit aan het begin van je post plaatst, dan weet men in ieder geval dat je niet meer serieus genomen hoeft te worden. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202999141
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:01 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

[..]
On topic, de vaccins vallen niet onder de Nurenberg code. Er komen geen wappie tribunalen. End of.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2022 20:36:28 ]
pi_202999858
quote:
2s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:18 schreef xpompompomx het volgende:
Fijn dat je dit aan het begin van je post plaatst, dan weet men in ieder geval dat je niet meer serieus genomen hoeft te worden.
Zo'n vaccin verandert de werking van je immuun systeem. Zonder deze verandering zou het geen enkel nut hebben. Of deze verandering op langer termijn ook nadelen heeft, dat is nog onzeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door HayeOpReis op 02-01-2022 22:54:24 ]
pi_203000005
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:09 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Zo'n vaccin veranderd de werking van je immuun systeem. Zonder deze verandering zou het geen enkel nut hebben. Of deze verandering op langer termijn ook nadelen heeft, dat is nog onzeker.
Wat verandert er aan de werking van je immuunsysteem dan?
pi_203000366
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:09 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Zo'n vaccin veranderd de werking van je immuun systeem. Zonder deze verandering zou het geen enkel nut hebben. Of deze verandering op langer termijn ook nadelen heeft, dat is nog onzeker.
De werking van je immuunsysteem veranderd niet door een immuunreactie.

If dat nu door een natuurlijke infectie is, of door een vaccin, de antistoffen (in de zin van T- en B-cellen) die dan opgebouwd worden zijn gewoon hoe het immuunsysteem werkt.

Wel kan de immuunreactie zelf bijwerkingen hebben, zowel analfylactische of infectieuze gevolgen...
Maar hierbij heeft een infectie meer risico's dan een vaccin (vooral doordat de natuurlijke infectie zichzelf kan vermeerderen en buiten de controle valt)
pi_203002296
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:29 schreef RM-rf het volgende:
If dat nu door een natuurlijke infectie is, of door een vaccin, de antistoffen (in de zin van T- en B-cellen) die dan opgebouwd worden zijn gewoon hoe het immuunsysteem werkt.
Ik snap wel, het verandert iets in hoe je immuun systeem virussen herkent welke virussen je immuun systeem herkent. Of het hierdoor anders werkt, dat is maar hoe je het bekijkt. Is er iets veranderd aan de werking van een fiets als je er andere banden op zet? Dat is een zinloze discussie. Blijkbaar klopt de inhoud van mijn verhaal wel, als iedereen focust op onzinnige details.

[ Bericht 3% gewijzigd door HayeOpReis op 02-01-2022 23:47:53 ]
pi_203002619
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 05:36 schreef HayeOpReis het volgende:
Ik heb even gezocht op huidige Pfizer vaccin (genaamd Comirnaty) en de informatie die de EMA hier over geeft. Een paar dingen die mij opvielen:

“Additional monitoring. This medicine is under additional monitoring, meaning that it is monitored even more intensively than other medicines. For more information, see Medicines under additional monitoring.” https://www.ema.europa.eu(...)tion-details-section

“Additional monitoring aims to enhance reporting of suspected adverse drug reactions for medicines for which the clinical evidence base is less well developed.” https://www.ema.europa.eu(...)dditional-monitoring

“Conditional approval. This medicine received a conditional marketing authorisation. This was granted in the interest of public health because the medicine addresses an unmet medical need and the benefit of immediate availability outweighs the risk from less comprehensive data than normally required.” https://www.ema.europa.eu(...)tion-details-section

Lopend onderzoek: “C4591021... ...Assessment of potential increased risk of adverse events of special interest (AESI) after being vaccinated with COVID-19 mRNA vaccine Estimating the time trend, in relation to DHPC letter dissemination, of the proportion of individuals who received real-world clinical assessments for myocarditis/pericarditis following Comirnaty vaccination. Final CSR submission: 30-Sep2024https://www.ema.europa.eu(...)ort-extension_en.pdf

Lopend onderzoek: “In order to confirm the efficacy and safety of Comirnaty, the MAH should submit the final Clinical Study Report for the randomized, placebo-controlled, observer-blind study C4591007 Due Date July 2024https://www.ema.europa.eu(...)ort-extension_en.pdf

Wikipedia zegt “Een experiment of proef is een zorgvuldig opgezette en nauwkeurige observatie van een stukje werkelijkheid dat kan worden uitgevoerd om een wetenschappelijke hypothese te testen.”

Er worden dus nog allerlei wetenschappelijke experimenten gedaan m.b.t. het huidige Pfizer vaccin om te bepalen hoe veilig en effectief het is. En er wordt dus nog “real-world” data verzameld, dus bijwerkingen van mensen die niet meedoen aan een specifieke clinical trial. Dus in principe is iedereen proefpersoon. De meeste onderzoeken worden afgerond in 2023 of 2024.

Al die dingen die in je lijst staan zijn geen experimenten. Wat het wel zijn, zijn studies om te zien of de voorgaande studies inderdaad kloppen. Als we je betoog tot zijn logische conclusie volgen, dan moeten wetenschappers stoppen met zichzelf controleren, want anders overtreden ze de code en verdienen ze de doodstraf. Als ze zichzelf niet controleren, dan is het geen experiment meer. Is zo'n wereld volgens jou veiliger?
pi_203002846
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:44 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Ik snap wel, het verandert iets in hoe je immuun systeem virussen herkent. Of het hierdoor anders werkt, dat is maar hoe je het bekijkt. Is er iets veranderd aan de werking van een fiets als je er andere banden op zet? Dat is een zinloze discussie. Blijkbaar klopt de inhoud van mijn verhaal wel, als iedereen focust op onzinnige details.
nope... je snapt er niks van... er verandert niks aan het systeem, en er 'werkt' niks anders door een immuunreactie.

of je nu een natuurlijke infectie doorloopt of een vaccinatie krijgt, worden er hooguit antistoffen opgewekt..
in de zin van B-cellen en T-cellen...
dat noemen we adaptieve (verworven) immuniteit.

B-cellen zijn de zeer actieve afweer, deze verdwijnt na verloop van tijd, maar T-cellen kunnen zelf B-cellen opwekken, dat duurt dan wat langzamer, maar zo kan je lichaam alsnog redelijk effectief een infectie doorstaan als je actieve affweer wat langer terug ligt ...

er is geen ontzettend groot verschil tussen de afweer die ontstaat na een vaccinatie, als na een infectie, maar de kans op bijwerkingen is bij een infectie wel véél groter (in de zin dat je er erg ziek van kunt worden, en deze infectie zich verder vermenigvuldigen kan... een vaccinatie kan hooguit schadelijk zijn als de immuunreactie zelf direkte schade zou aandoen, wat hooguit bi bepaalde allergische reacties of trombocytose-reacties die verder relatief zeldzaam zijn voorkomt)
pi_203003876
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Al die dingen die in je lijst staan zijn geen experimenten. Wat het wel zijn, zijn studies
Of je iets een experiment, onderzoek of een studie noemt, dat is niet relevant. Het gaat er om dat er menselijke deelnemers zijn. De rest van je verhaal kan ik geen touw aan vastknopen.
  maandag 3 januari 2022 @ 06:12:00 #56
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203004848
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 20:56 schreef Ixnay het volgende:
We weten dat lang niet alle covid overlijdens gemeld worden aan het RIVM. Dat zegt het RIVM zelf, en het blijkt ook uit de cijfers van het CBS: in 2020 waren er ruim 20.000 overlijdens waar covid als doodsoorzaak vermeld werd, terwijl er slechts 11.432 aan het RIVM gemeld waren.

De oversterfte in 2021 heeft hetzelfde verloop als de covid sterfte, met dezelfde pieken en dalen. Dan lijkt de meest waarschijnlijke verklaring dat de oversterfte voornamelijk covid doden betreft.
are we infinite or am I alone
pi_203005577
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 06:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
We weten dat lang niet alle covid overlijdens gemeld worden aan het RIVM. Dat zegt het RIVM zelf, en het blijkt ook uit de cijfers van het CBS: in 2020 waren er ruim 20.000 overlijdens waar covid als doodsoorzaak vermeld werd, terwijl er slechts 11.432 aan het RIVM gemeld waren.

De oversterfte in 2021 heeft hetzelfde verloop als de covid sterfte, met dezelfde pieken en dalen. Dan lijkt de meest waarschijnlijke verklaring dat de oversterfte voornamelijk covid doden betreft.
En gek genoeg zie je in landen met een hogere vaccinatiegraad zoals Portugal en Noorwegen juist ondersterfte.
Dat maak oversterfte door vaccinatie al helemaal onaannemelijk
pi_203005639
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 23:59 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Of je iets een experiment, onderzoek of een studie noemt, dat is niet relevant. Het gaat er om dat er menselijke deelnemers zijn. De rest van je verhaal kan ik geen touw aan vastknopen.
Dat klopt. Welkom bij hoe de rest zich voelt bij het lezen van je stukken. Deze post heet mijn stuk nog eens bevestigd trouwens.
  maandag 3 januari 2022 @ 09:10:49 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203005651
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Al die dingen die in je lijst staan zijn geen experimenten. Wat het wel zijn, zijn studies om te zien of de voorgaande studies inderdaad kloppen. Als we je betoog tot zijn logische conclusie volgen, dan moeten wetenschappers stoppen met zichzelf controleren, want anders overtreden ze de code en verdienen ze de doodstraf. Als ze zichzelf niet controleren, dan is het geen experiment meer. Is zo'n wereld volgens jou veiliger?
Wie zouden wetenschapper dan volgens jou moeten controleren? Daarnaast zijn er regels rondom onderzoeken en dergelijke waar wetenschappers zich aan moeten houden. Waar onder peer controle.
pi_203005712
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:10 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wie zouden wetenschapper dan volgens jou moeten controleren?
Elkaar.
  maandag 3 januari 2022 @ 09:21:31 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203005720
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Elkaar.
En dat doen ze ook. Dus dat zijn we dan met elkaar eens.
pi_203005945
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 23:59 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Er zijn altijd menselijke deelnemers, immers het vaccin is ook voor mensen bedoeld.
Ook na een goedkeuring, blijft er een controle bestaan.
pi_203006030
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:21 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat klopt an sich.
Maar het is echter ook goed te realiseren dat er ook in bv de wetenschappelijke publicatiewereld ook een aantal problemen zijn dat er een hoop wetenschappelijke artikelen slecht peer reviewed worden en niet zomaar twijfelloos vooor waar aangenomen moeten worden...

bv een goed artikel hierover is een beschrijvig van iemand die zulke peer reviews doet (zich specialiseert in het controleren van de samenstelling van groepen met testpersonen en mogelijke biases, en ook de statistische methodieken goed kent: 'forensische' controle)

Hij legt goed aan wat er precies mis is met een veelvoud aan 'wetenschappelijke' artikelen die schijnbaar 'bewijzen' hoe goed ivermectin zou zijn om covid19 te bestrijden...
Daarbij legt hij uit hoezeer ook het systeem van peer reviews eigenlijk onder druk staat en soms ook opzichtig faalt (één van de artikele was in nature gepubliceerd als een 'hoogstaand' en goed gecontroleerde studie, uiteindelijk moest de uitgever deze echter intrekken wegens de misstanden in de studie de reviewer wist aan te tonen na publicatie)

https://www.theatlantic.c(...)rch-problems/620473/
  maandag 3 januari 2022 @ 10:06:12 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203006063
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat klopt an sich.
Maar het is echter ook goed te realiseren dat er ook in bv de wetenschappelijke publicatiewereld ook een aantal problemen zijn dat er een hoop wetenschappelijke artikelen slecht peer reviewed worden en niet zomaar twijfelloos vooor waar aangenomen moeten worden...

bv een goed artikel hierover is een beschrijvig van iemand die zulke peer reviews doet (zich specialiseert in het controleren van de samenstelling van groepen met testpersonen en mogelijke biases, en ook de statistische methodieken goed kent: 'forensische' controle)

Hij legt goed aan wat er precies mis is met een veelvoud aan 'wetenschappelijke' artikelen die schijnbaar 'bewijzen' hoe goed ivermectin zou zijn om covid19 te bestrijden...
Daarbij legt hij uit hoezeer ook het systeem van peer reviews eigenlijk onder druk staat en soms ook opzichtig faalt (één van de artikele was in nature gepubliceerd als een 'hoogstaand' en goed gecontroleerde studie, uiteindelijk moest de uitgever deze echter intrekken wegens de misstanden in de studie de reviewer wist aan te tonen na publicatie)

https://www.theatlantic.c(...)rch-problems/620473/
Eigenlijk meer een voorbeeld wat er mis gaat. Maar ook wat er dus uiteindelijk wel weer goed gaat.
  maandag 3 januari 2022 @ 10:14:54 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203006139
quote:
De vaccinaties zijn geen experiment,
Dat is ook maar net hoe het gefraseerd is door bigpharma en de politiek. Als ze met z'n allen afspreken 'we noemen het niet expirimenteel', dan noemen ze dat ook niet zo. Feit blijft wel dat mrna een nieuwe techniek is en de vaccins 'voorwaardelijk' zijn goedgekeurd en er veel nog onbekend is zoals de lange termijn effecten. De uitspraak op dat gebied van 'ze zijn veilig want er zijn al miljarden dosis' gezet' is van hetzelfde niveau als dat 9 vrouwen binnen 1 maand een kind op de wereld kunnen zetten.

En dat laat veel mensen twijfelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203006207
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is ook maar net hoe het gefraseerd is door bigpharma en de politiek. Als ze met z'n allen afspreken 'we noemen het niet expirimenteel', dan noemen ze dat ook niet zo. Feit blijft wel dat mrna een nieuwe techniek is
Wat versta jij onder "nieuw"? De techniek bestaat al tientallen jaren en de mRNA virussen al miljarden
quote:
en de vaccins 'voorwaardelijk' zijn goedgekeurd en er veel nog onbekend is zoals de lange termijn effecten.
Wat is lange termijn en noem eens 1 vaccin dat lange termijn effecten heeft gehad die niet bedoeld waren
quote:
De uitspraak op dat gebied van 'ze zijn veilig want er zijn al miljarden dosis' gezet' is van hetzelfde niveau als dat 9 vrouwen binnen 1 maand een kind op de wereld kunnen zetten.
Nee... gewoon niet
quote:
Wat veel mensen laat twijfelen is de suggestieve vraagstelling, angstporno en misinformatie die er uit FvD, Engel, Blckbx e.d. komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door devlinmr op 03-01-2022 10:55:46 ]
pi_203006655
quote:
Dat is ook maar net hoe het gefraseerd is door bigpharma en de politiek. Als ze met z'n allen afspreken 'we noemen het niet expirimenteel', dan noemen ze dat ook niet zo. Feit blijft wel dat mrna een nieuwe techniek is en de vaccins 'voorwaardelijk' zijn goedgekeurd en er veel nog onbekend is zoals de lange termijn effecten.
Ze zijn ook niet experimenteel en men verwacht ook geen lange termijn effecten.
Het is ook niet echt nieuw, we werken er al 30 jaar aan. Dit is wel de eerste groot gebruik er van.
In de USA is het trouwens al niet meer tijdelijk goedgekeurd.

quote:
De uitspraak op dat gebied van 'ze zijn veilig want er zijn al miljarden dosis' gezet' is van hetzelfde niveau als dat 9 vrouwen binnen 1 maand een kind op de wereld kunnen zetten.
Hele vage vergelijking.
De eerste is op basis van cijfers, de 2de is medisch niet mogelijk. Ik probeer je logica te begrijpen van je vergelijking, maar loop er compleet op vast.

quote:
Dit komt vooral veel door deinformatie uit ontkenners groepen (willem, FvD en andere vage wetenschappers die ver buiten hun vak en kennis gebied praten.
pi_203006825
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:21 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat je volgens mij miste in mijn post was:
quote:
Als we je betoog tot zijn logische conclusie volgen.
  maandag 3 januari 2022 @ 11:15:28 #69
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203006849
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat je volgens mij miste in mijn post was:
[..]

Logica niet mis mee denk ik. Wel lastig voor velen.
pi_203009605
Experiment of niet, zolang deelname vrijwillig is lijkt mij dat er niets aan de hand is?
Ze gaan pas een grens over als het een verplichting wordt.
pi_203010020
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:05 schreef LanaMyst het volgende:
Experiment of niet, zolang deelname vrijwillig is lijkt mij dat er niets aan de hand is?
Ze gaan pas een grens over als het een verplichting wordt.
Nee hoor
pi_203010275
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee hoor
Toch wel, wil iets een verplichting worden zou er jaren onderzoek gedaan moeten worden oa naar de lange termijn effecten.

Nu hebben we te maken met de eerste grootschalige inzet van mRNA technologie die veilig genoeg bevonden is om de volgende testfase in te gaan (waar we nu in zitten). Wat op zichzelf een goede ontwikkeling is want de technologie is ook voor andere aandoeningen veelbelovend. En ik heb niet zoveel problemen met een klein beetje risico nemen, dat doe ik tenslotte ook als ik covid op zou lopen en met meer dingen in het leven.

Maar verplichten is in dit stadium toch echt nog een brug te ver (meerdere bruggen eigenlijk)
pi_203011069
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:48 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Toch wel, wil iets een verplichting worden zou er jaren onderzoek gedaan moeten worden oa naar de lange termijn effecten.
Lange termijn effecten covid zullen vele malen erger zijn.
Vaccinaties hebben nooit lange termijn (>1jaar) gevolgen.
quote:
Nu hebben we te maken met de eerste grootschalige inzet van mRNA technologie die veilig genoeg bevonden is om de volgende testfase in te gaan (waar we nu in zitten).
onzin
quote:
Wat op zichzelf een goede ontwikkeling is want de technologie is ook voor andere aandoeningen veelbelovend. En ik heb niet zoveel problemen met een klein beetje risico nemen, dat doe ik tenslotte ook als ik covid op zou lopen en met meer dingen in het leven.

Maar verplichten is in dit stadium toch echt nog een brug te ver (meerdere bruggen eigenlijk)
Ook als het gevolg is dat mensen met kanker, falende nieren, hartproblemen onnodig sterven als gevolg van een kleine groep die weigert te vaccineren.

Ik ben er persoonlijk wel klaar mee met de mensen die roepen voor het volk te zijn maar ondertussen dé oorzaak zijn van lockdowns, gesloten scholen, overvolle ziekenhuizen, opkomend fascisme enz
pi_203013251
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 17:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Lange termijn effecten covid zullen vele malen erger zijn.
Vaccinaties hebben nooit lange termijn (>1jaar) gevolgen.
[..]
onzin
[..]
Ook als het gevolg is dat mensen met kanker, falende nieren, hartproblemen onnodig sterven als gevolg van een kleine groep die weigert te vaccineren.

Ik ben er persoonlijk wel klaar mee met de mensen die roepen voor het volk te zijn maar ondertussen dé oorzaak zijn van lockdowns, gesloten scholen, overvolle ziekenhuizen, opkomend fascisme enz
Deels heb je wel een punt, alleen denk ik niet dat een handjevol ongevaccineerden de enige oorzaak is, misschien dat het meespeelt maar niet in zo'n mate dat het een vaccinatie plicht rechtvaardigt.

Het blijft een vaccin wat maar deels en tijdelijk werkt.
Voor zoiets als een polio vaccin die al decennia lang zijn nut bewezen heeft en waarbij eenmalig of desnoods een serie prikken (zoals bij hepatitis) genoeg is voor levenslange bescherming zou het nog kunnen. Maar een plicht die elke 6 maanden terugkomt... nee dat niet.
  maandag 3 januari 2022 @ 19:53:24 #75
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203013469
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 06:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat is het juist niet. Als dat de oorzaak was zou die ophef er niet zijn.
  Moderator maandag 3 januari 2022 @ 19:54:55 #76
5428 crew  miss_sly
pi_203013503
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dat is het juist niet. Als dat de oorzaak was zou die ophef er niet zijn.
Welke ophef doel je op?
  maandag 3 januari 2022 @ 20:02:40 #77
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203013680
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Welke ophef doel je op?
De oversterfte. Als je daar het aantal covid slachtoffers afhaalt houd je nog een enorme oversterfte over.

De er-is-niets-aan-de-hand-mensen denken dat het alsnog door covid komt. Maar de doodsoorzaken zijn voornamelijk neurologisch en cardiovasculair.

Ik vind het overigens begrijpelijk dat het veel mensen pijn doet om te accepteren dat ze massaal voor de gek gehouden worden en daarom de waarheid proberen te ontkennen en een scenario proberen te bedenken waarbij ze niet voor de gek gehouden zijn. Ik denk dat het veel verstandiger is om gewoon die bittere pil te slikken en te realiseren hoe kwaadaardig de elite is.
  Moderator maandag 3 januari 2022 @ 20:07:01 #78
5428 crew  miss_sly
pi_203013786
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]
De oversterfte. Als je daar het aantal covid slachtoffers afhaalt houd je nog een enorme oversterfte over.

De er-is-niets-aan-de-hand-mensen denken dat het alsnog door covid komt. Maar de doodsoorzaken zijn voornamelijk neurologisch en cardiovasculair.

Laat de linkjes eens zien waaruit blijkt dat wat jij hier beweert klopt.

Het laatste deel ga ik niet op in, dat is me echt te veel BNW.
pi_203015131
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:42 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Deels heb je wel een punt, alleen denk ik niet dat een handjevol ongevaccineerden de enige oorzaak is, misschien dat het meespeelt maar niet in zo'n mate dat het een vaccinatie plicht rechtvaardigt.
70% van de IC bedden wordt door ze bezet. Op de piek hadden we dan dus 150 ic patiënten gehad ipv ~500.

quote:
Het blijft een vaccin wat maar deels en tijdelijk werkt.

het werkt goed en lang. 95%-100% tegen ernstige ziekte. Waar jij op doelt is de afname van antistoffen. Iets wat bij elk vaccin is. Wat blijft is T cel immuniteit wat er voor zorgt dat bij besmetting je weer snel antistoffen gaat maken.
quote:
Voor zoiets als een polio vaccin die al decennia lang zijn nut bewezen heeft en waarbij eenmalig of desnoods een serie prikken (zoals bij hepatitis) genoeg is voor levenslange bescherming zou het nog kunnen. Maar een plicht die elke 6 maanden terugkomt... nee dat niet.
Newsflash... Polio is 5 vaccins en als je naar een gebied gaat met Polio mag je gewoon weer.
Zelfde geldt voor een flink aantal andere vaccins
pi_203018205
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
70% van de IC bedden wordt door ze bezet. Op de piek hadden we dan dus 150 ic patiënten gehad ipv ~500.
[..]
het werkt goed en lang. 95%-100% tegen ernstige ziekte. Waar jij op doelt is de afname van antistoffen. Iets wat bij elk vaccin is. Wat blijft is T cel immuniteit wat er voor zorgt dat bij besmetting je weer snel antistoffen gaat maken.
[..]
Newsflash... Polio is 5 vaccins en als je naar een gebied gaat met Polio mag je gewoon weer.
Zelfde geldt voor een flink aantal andere vaccins
Bij polio zeggen ze teminste: het zijn 5 vaccins, en dan is het probleem opgelost. Bij covid roepen ze van alles, en komen op alles 3 maanden later terug.
pi_203018718
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:13 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Bij polio zeggen ze teminste: het zijn 5 vaccins, en dan is het probleem opgelost.
tenzij je naar een gebied met polio gaat, dan mag je weer
quote:
Bij covid roepen ze van alles, en komen op alles 3 maanden later terug.
Bij polio hebben ze er 5 jaar over gedaan om erachter te komen wat de lange termijn effecten van polio waren
pi_203019828
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
tenzij je naar een gebied met polio gaat, dan mag je weer
[..]
Bij polio hebben ze er 5 jaar over gedaan om erachter te komen wat de lange termijn effecten van polio waren
Er zullen altijd overal gebieden met corona zijn. Ofwel altijd blijven vaccineren?

En tuurlijk duurt het lang voordat je alle effecten van vacineren of van covid in kaart hebt gebracht. Maar de overheid roept dingen waarvan ze niet weten of het klopt. Als je dat 2 jaar achter elkaar doet verlies je alle geloofwaardigheid.
pi_203020240
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:05 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Er zullen altijd overal gebieden met corona zijn. Ofwel altijd blijven vaccineren?
geen idee, weet niemand kristallen bol 2.0 ligt momenteel bij madame Pute
quote:
En tuurlijk duurt het lang voordat je alle effecten van vacineren of van covid in kaart hebt gebracht. Maar de overheid roept dingen waarvan ze niet weten of het klopt. Als je dat 2 jaar achter elkaar doet verlies je alle geloofwaardigheid.
Zeker hebben ze fouten gemaakt. Verandert niks aan de situatie
pi_203020297
Lekker discussiëren over een 'code' van ruim 70 jaar geleden die geen enkele rechtsgeldige werking heeft binnen onze rechtsstaat anno 2022.
pi_203020533
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef foden het volgende:
Lekker discussiëren over een 'code' van ruim 70 jaar geleden die geen enkele rechtsgeldige werking heeft binnen onze rechtsstaat anno 2022.
Helaas zien bepaalde mensen het als een legitieme reden om niet te vaccineren
pi_203021061
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:22 schreef devlinmr het volgende:
Wat veel mensen laat twijfelen is de suggestieve vraagstelling, angstporno en misinformatie die er uit FvD, Engel, Blckbx e.d. komt.
Twijfelen is nog zacht uitgedrukt. Veel mensen zijn het vertrouwen in overheid en instituties compleet verloren. De WHO, de politiek en de mainstream media zijn met één mond gaan praten. Informatie die de vaccinatiebereidheid zou kunnen verlagen, lijkt niet te mogen. Al het tegengeluid wordt ge-cancelled. Er zijn genoeg experts met andere meningen, bijvoorbeeld Theo Schetters, Geert Vanden Bossche, Sam Brokken, Artsen van het Artsen Covid Collectief, maar in de mainstream hoor je altijd hetzelfde verhaaltje van Ab Angstzaai Osterhaus en compagnons. En hoe de social media hier ook in mee gaan. Neem nu de recente verwijdering van Robert Malone van Twitter. https://twitter.com/drrobertmalonee En de uitleg En dat de voorwaarden van het contract tussen Pfizer en NL overheid geheim zijn. En dan de continue stroom van leugens van Mark en Hugo. Dit zijn redenen waarom mensen "twijfelen"

Vertrouwen is makkelijk te verliezen, maar heel moeilijk weer terug te krijgen.
pi_203021516
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:53 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Informatie die de vaccinatiebereidheid zou kunnen verlagen, lijkt niet te mogen. Al het tegengeluid wordt ge-cancelled.
Je bedoeld dat mensen die onjuistheden roepen tegengespraak ontvangen?

Geen enkele mening is 'verboden' en mensen mogen vanales roepen en velen doen dat ook, juist ook op sociale media.

Daardoor gaan idd meer mensen 'twijfelen', wat niet zozeer eraan ligt dat daar werkelijk feitelijke gronden voor is, dan dat sommige mensen bv ontevredenheid over de politiek of met hun eigen leven gaan koppelen daaraan.

Juist alle bewijzen zijn heel duidelijk dat vaccinatie veel grotere voordelen dan nadelen heeft.
pi_203021636
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:50 schreef devlinmr het volgende:
Niet 70% van de IC bedden, maar 70% van de covid patienten op de IC is ongevaccineerd. Deze info over 70% ongevaccineerd komt van het RIVM, wat ik met de corona wel wat minder betrouwbaar ben gaan vinden. Als je hoort van ziekenhuizen zelf, dan hoor je dat het vaak andersom is: 70% gevaccineerd. Dat zie je ook in andere landen. Maar ook al was het 70% ongevaccineerden op de IC, dat betekend nog niet dat je 500-150=350 bedden zou besparen, want een deel heeft onderliggende aandoeningen waardoor ze ook zonder corona op de IC zouden komen. En ook al zou het 350 bedden besparen, dan nog zaten we in lock-down, want Rutte heeft laatst gezegd dat ook met onbeperkt IC capaciteit we nu een lock-down zouden hebben.
pi_203021688
quote:

[..]
Dat is ook maar net hoe het gefraseerd is door bigpharma en de politiek. Als ze met z'n allen afspreken 'we noemen het niet expirimenteel', dan noemen ze dat ook niet zo. Feit blijft wel dat mrna een nieuwe techniek is en de vaccins 'voorwaardelijk' zijn goedgekeurd en er veel nog onbekend is zoals de lange termijn effecten. De uitspraak op dat gebied van 'ze zijn veilig want er zijn al miljarden dosis' gezet' is van hetzelfde niveau als dat 9 vrouwen binnen 1 maand een kind op de wereld kunnen zetten.

Novavax is een traditioneel vaccin maar die hoeven de wappies ook niet.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 00:30:23 #90
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203021725
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Publiceren die hap en je bent zo goed als verzekerd van een Nobelprijs. Ik zeg doen!
[..]
Heeft Sjerrie je dit bnw-verhaaltje ingefluisterd?
CBS
  dinsdag 4 januari 2022 @ 00:31:01 #91
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203021734
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Laat de linkjes eens zien waaruit blijkt dat wat jij hier beweert klopt.

Het laatste deel ga ik niet op in, dat is me echt te veel BNW.
CBS
pi_203021783
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 00:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]
CBS
CBS publiceert de de doodsoorzaak statistieken,. Aar met grote tijdsverschuiving, in november hebben ze de aantallen covid overledenen tot juni 2021 gepubliceerd en kwamen daarbij op ruim 31000 overlijdens.

Bijna dubbel zo hoog als wat het RIVM meld, maar ook hoger dan de gehele oversterfte tot december dit jaar

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)zaken-2020-juni-2021

Het is dus faliekante onzin te beweren dat het CBS zou aangeven dat de oversterfte hoger zou zijn dan mensen die aan covid overlijden..

Wél geven ook zowel het RIVM als het CBS aan dat er verschillende statistische methodes zijn sterfte te meten en daarvoor voor verschillende toepassingen verschillende methodes aangehouden wordenn.
Het RIVM kiest bewust enkel overlijdens doorgegeven door de GGD te melden als relatief 'realtime' getal.
Oversterftestatistiek is zelf ongeschikt om als 'oorzaak-vinding' te gebruiken en de CBS-doodsoorzaak-statistiek is de meest betrouwbare en ook 'officiele' maar heeft een zeer grote vertraging van minstens 3 tot 6 maanden

[ Bericht 19% gewijzigd door RM-rf op 04-01-2022 00:41:11 ]
pi_203021795
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Helaas zien bepaalde mensen het als een legitieme reden om niet te vaccineren
Mijn redenen om niet te vaccineren zijn voornamelijk de vele meldingen van bijwerkingen en het aantal doden door bijwerkingen. Voor iets dat ik nog niet ben tegen gekomen in al die tijd. Zal hier wel niet meer zijn dan. :D Daarnaast stelt Omikron niet zoveel voor als ik het nieuws mag geloven.
What was held impossible in the past will be inevitable in the future.
pi_203021807
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 00:16 schreef RM-rf het volgende:
Je bedoeld dat mensen die onjuistheden roepen tegengespraak ontvangen?
Vind jij het verwijderen van Robert Malone van Twitter vallen onder "tegenspraak"?
quote:
Geen enkele mening is 'verboden'
En de mening van Thiery Baudet over dat de ongevaccineerden de nieuwe joden zijn?
quote:
Juist alle bewijzen zijn heel duidelijk dat vaccinatie veel grotere voordelen dan nadelen heeft.
Voor wie precies?
pi_203022002
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef foden het volgende:
Voor zover ik weet, is het normaal deze principes te gebruiken bij al het geneesmiddelenonderzoek op mensen.
pi_203022044
De Japanse overheid lijkt wel de principes van de Neurenberg Code toe te passen bij de Corona vaccinatie. Dit staat op hun overheids site:

quote:
Consent to vaccination

Although we encourage all citizens to receive the COVID-19 vaccination, it is not compulsory or mandatory. Vaccination will be given only with the consent of the person to be vaccinated after the information provided. Please get vaccinated of your own decision, understanding both the effectiveness in preventing infectious diseases and the risk of side effects. No vaccination will be given without consent. Please do not force anyone in your workplace or those who around you to be vaccinated, and do not discriminate against those who have not been vaccinated.
quote:
Rare Side Effects

Myocarditis and Pericarditis after mRNA vaccine

Although extremely rare, mild cases of myocarditis and pericarditis have been reported after vaccination. If you experience symptoms such as chest pain, palpitations, shortness of breath, or swelling within a few days after vaccination, please visit a medical institution immediately.

This is more common after the second vaccination than the first vaccination, and tends to be more common among younger people, especially men in their teens and 20’s. These symptoms have been reported more frequently in those who had received the Takeda/Moderna vaccine than the Pfizer vaccine in male adolescents and young adults. So, if you are a male in your teens or 20’s and have already reserved a Takeda/Moderna vaccine shot, you can still cancel and rebook a Pfizer vaccine.
Bron: https://www.mhlw.go.jp/stf/covid-19/vaccine.html
pi_203022067
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 00:36 schreef HayeOpReis het volgende:

Vind jij het verwijderen van Robert Malone van Twitter vallen onder "tegenspraak"?
Nee, Malone en Rogan overtraden de regels van Twitter mbt het verspreiden van anti-vaxx verzinsels. Dat is geen tegenspraak.

quote:
En de mening van Thiery Baudet over dat de ongevaccineerden de nieuwe joden zijn?
Die is beledigend voor Joden. En het feit dat jij je niet diep schaamt voor zo'n uitspraak spreekt boekdelen.
pi_203022146
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, Malone en Rogan overtraden de regels van Twitter
Ik raad iedereen aan -knip- te luisteren. Duurt maar 3 uurtjes.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
Die is beledigend voor Joden. En het feit dat jij je niet diep schaamt voor zo'n uitspraak spreekt boekdelen.
Dus ik moet mij schamen voor Baudet zijn woorden? Mooie boel is dat.

[ Bericht 7% gewijzigd door miss_sly op 04-01-2022 08:48:00 (link weggehaald) ]
pi_203022877
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]
geen idee, weet niemand kristallen bol 2.0 ligt momenteel bij madame Pute
[..]
Zeker hebben ze fouten gemaakt. Verandert niks aan de situatie
Ze hebben fouten gemaakt door dingen te roepen die niet kloppen.

Nu hebben we 90% gevaccineerd.

Hebben we in 2021 meer of minder doden dan in 2020? Gaan er nu wekelijks meer of minder mensen dood dan vorig jaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')