SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat schetst mijn verbazing!?Kan er iemand aan mij uitleggen hoe je na maanden en letterlijk honderden miljoenen vaccinaties die binnen een week je lichaam al uit zijn nog steeds kan volhouden dat het experimenteel is? Of heb ik de hele code verkeerd begrepen en is hij op een andere manier van toepassing?quote:De Code van Neurenberg is een set ethische onderzoeksprincipes met betrekking tot onderzoek en experimenten op of met mensen.
Doordat de EMA zijn toestemming heeft gegeven voor het gebruik is deze code niet meer van toepassing.quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:23 schreef Ixnay het volgende:
Het ís experimenteel, in meerdere opzichten.
-knip-
Behalve dat is het natuurlijk een injectie waarvan de effecten op de lange termijn onbekend zijn, waardoor het per definitie een experiment is.
Maar covid is dus ook een experiment? Daar weten we zelfs op de korte termijn weinig vanben de langetermijn is helemaal onbekend.quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:23 schreef Ixnay het volgende:
-knip-
Behalve dat is het natuurlijk een injectie waarvan de effecten op de lange termijn onbekend zijn, waardoor het per definitie een experiment is.
Het wordt vaak geroepen dat het experimenteel is, maar nooit waarom.quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:23 schreef Ixnay het volgende:
-knip-
Ook dit is iets wat vaak voorbij komt, maar nooit specifiek gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:36 schreef Het_Bokje het volgende:
Staat allemaal in 'die documenten die Pfizer tot 2070 geheim mag houden.'
Enne:
"Het met het experiment genomen risico moet nooit groter zijn dan het humanitaire belang van het probleem dat het experiment moet oplossen."
Hiermee kun je ieder experiment verantwoorden. "jamaar, t humanitaire belang!"
Ja leuk he?quote:Op vrijdag 31 december 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:
Lastig topic, dit, met veel kans om te ontsporen.
De vaccinaties zijn geen experiment, dus is deze code al niet van toepassing, lijkt me.
En bovenal: die code is in het leven geroepen om te voorkomen dat er nieuwe mensen a la Mengele op zouden staan die mensen martelen met zogenaamd medische inzichten als doel.
Waarom mocht ik niet zeggen dat het een gehoorzaamheidsexperiment is?quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:23 schreef Ixnay het volgende:
-knip-
Dit is geen argument. Zoals al zo vaak is gebleken.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het wordt vaak geroepen dat het experimenteel is, maar nooit waarom.
Een wetenschapper zal nooit met 100% zekerheid zeggen dat er geen effecten op de lange termijn zijn, maar alles wat ik hierover heb gelezen laat zien dat vaccinaties binnen een paar dagen je lichaam uit zijn en dus niet opeens over 5 jaar nog een hartaanval veroorzaken. Om dan nog te roepen dat het een experiment is, komt een beetje over alsof je nieuwe recept voor de maaltijd vanavond een overtreding van de code is. Je weet maar nooit tenslotte.
Op basis waarvan verwacht men dat?quote:Op vrijdag 31 december 2021 08:44 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Maar covid is dus ook een experiment? Daar weten we zelfs op de korte termijn weinig vanben de langetermijn is helemaal onbekend.
En van de vaccins verwacht men eigenlijk geen lange termijn effecten.
Dat past niet in COR, dat is meer voor BNW.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom mocht ik niet zeggen dat het een gehoorzaamheidsexperiment is?
Waarom niet? Waaruit is dit vaak gebleken?quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dit is geen argument. Zoals al zo vaak is gebleken.
Ervaringen en omdat het na paar dagen (of paar weken) volledig uit je lichaam is.quote:
"Ik heb gelezen dat" is geen argument. Dat is al zo vaak gebleken.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:01 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Waarom niet? Waaruit is dit vaak gebleken?
[..]
Ervaringen en omdat het na paar dagen (of paar weken) volledig uit je lichaam is.
Weten ze dit zeker, nee. Maar wat is ook lange termijn? 1 maand, 1 jaar? 2 jaar? 5 jaar? 10 jaar?
Wat weten we wel van Covid-19 nu eigenlijk echt? Ook maar heel heel weinig op de lange termijn, afgezien we daar steeds meer echt van leren dat het een bijzonder virus is, wat veel meer in je lichaam doet dan men had verwacht.
De hoop was dat het immuun zou maken. Dat is inderdaad niet gelukt. Dat is geen leugen, overigens.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:03 schreef Ixnay het volgende:
[..]
"Ik heb gelezen dat" is geen argument. Dat is al zo vaak gebleken.
Het vaccin zou mensen immuun maken. Dat heb ik gelezen en het was een leugen.
Ik heb bij het RIVM dit bijvoorbeeld nooit hard gelezen, net zoals bij de wetenschappers die kennis hierover hebben, om een hele simpele redenen, dat weet men nog niet en moet in de praktijk blijken.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:03 schreef Ixnay het volgende:
"Ik heb gelezen dat" is geen argument. Dat is al zo vaak gebleken.
Het vaccin zou mensen immuun maken. Dat heb ik gelezen en het was een leugen.
Ik vraag jou naar argumenten. Ik zie nog alleen leegte en selectief reageren. Tekenen dat ook de wappies niet hard willen maken waarom een van hun favoriete praatpunten klopt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dit is geen argument. Zoals al zo vaak is gebleken.
Ik heb het niet alleen over de RIVM.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:19 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik heb bij het RIVM dit bijvoorbeeld nooit hard gelezen, net zoals bij de wetenschappers die kennis hierover hebben, om een hele simpele redenen, dat weet men nog niet en moet in de praktijk blijken.
Maar de vaccins waren voor de Wuhan variant gemaakt, en we zitten nu op Delta/Omicron.
Ik heb ook nog geen nieuws bericht gelezen die 100% immuniteit gaf tegen deze versies, en zelfs tegen de wuhan variant was dat in het begin nog niet duidelijk. Vaccins waren voornamelijk tegen ernstig ziek worden gemaakt. En daarvoor werken ze heel goed, maar niet perfect.
Maar nieuwe informatie geeft ook nieuwe inzichten. Dat wil niet zeggen dat men in het verleden gelogen heeft, op basis van de wetenschappelijke data kon men toen dat vertellen/adviseren.
In de politiek kan men ook niet alle uitzonderen benoemen die er mogelijk bestaan, dat werkt niet.
wat inderdaad wel zo prettig is....quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:36 schreef Het_Bokje het volgende:
Hiermee kun je ieder experiment verantwoorden
Wat een hoop aantoonbaar onjuiste stellingen in 1 post.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De hoop was dat het immuun zou maken. Dat is inderdaad niet gelukt. Dat is geen leugen, overigens.
Het beschermt wel erg goed tegen ziekenhuisopname en ook tegen doorstromen naar de IC. En dat is uiteindelijk ook wat nodig is. Voorkomen dat iedereen ziek wordt, is ook niet nodig, zolang de ziekenhuizen maar niet een te grote druk krijgen.
Dat zijn ze wel.quote:Op vrijdag 31 december 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:
Lastig topic, dit, met veel kans om te ontsporen.
De vaccinaties zijn geen experiment, dus is deze code al niet van toepassing, lijkt me.
En bovenal: die code is in het leven geroepen om te voorkomen dat er nieuwe mensen a la Mengele op zouden staan die mensen martelen met zogenaamd medische inzichten als doel.
quote:
quote:Op zondag 2 januari 2022 05:59 schreef IxCalypso het volgende:
Daar kon je je vroeger voor opgeven vrijwwillig op de uni, proefpersoon. Ik deed dat toen nooit. Verdiende goed. Ik heb echter altijd dat stemmetje.
quote:
quote:Op zondag 2 januari 2022 06:04 schreef IxCalypso het volgende:
Ik vind en vond geld nooit belangrijk genoeg, reizen ook niet.
Vind je dit zelf goed onderbouwde logische reacties? Zo ja dan denk ik dat velen je toch echt in de wappie categorie zullen indelen.quote:
Jij vind dat en vond nooit logische vragen?quote:Op zondag 2 januari 2022 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vind je dit zelf goed onderbouwde logische reacties? Zo ja dan denk ik dat velen je toch echt in de wappie categorie zullen indelen.
Onzin natuurlijk. Juist gezien de manier waarop de vaccins werken is het niet te verwachten dat er lange termijn gevolgen zullen zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:23 schreef Ixnay het volgende:
-knip-
Hoewel dit niet persé correct is, zouden we met deze instelling in beginsel geen enkel medicijn of vaccin gehad hebben. Of dachten de heren en dames wappie dat medicatie voorafgaand aan covid eerst 75 jaar getest werd voor in gebruikname? En dan nog weet je niet zeker wat het mogelijk negatieve effect is in het 76e jaar.quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:23 schreef Ixnay het volgende:
-knip-
Het is ook een stukje logisch nadenken. Geen bedrijf gaat een vaccin op de markt brengen wat wereldwijd gebruikt gaat worden als dat bijwerkingen heeft met dodelijke gevolgen.quote:Op zondag 2 januari 2022 08:50 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hoewel dit niet persé correct is, zouden we met deze instelling in beginsel geen enkel medicijn of vaccin gehad hebben. Of dachten de heren en dames wappie dat medicatie voorafgaand aan covid eerst 75 jaar getest werd voordat het in gebruik genomen zou worden? En dan nog weet je niet zeker wat het mogelijk negatieve effect is in het 76e jaar.
https://cosmosmagazine.co(...)-experimental/?amp=1quote:Are COVID-19 vaccines experimental? Yes – to the extent that any vaccine against a new strain of virus raises new safety issues.
Eens. Maar de doorgewinterde wappie haalt dan de agenda erbij om de bevolking stelselmatig uit te dunnen. In dat geval is het juist logisch om mensen angst aan te praten om snel maar dat spuitje des doods te nemen, zonder al te veel kritisch nadenken.quote:Op zondag 2 januari 2022 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is ook een stukje logisch nadenken. Geen bedrijf gaat een vaccin op de markt brengen wat wereldwijd gebruikt gaat worden als dat bijwerkingen heeft met dodelijke gevolgen.
Klopt, maar het blijft toch frappant dat een bedrijf als bijv. pfizer (wie al miljarden aan boetes heeft betaald voor nevenschade en bijwerkingen), nu niet aansprakelijk gehouden kunnen worden. wdb had iets meer testen wel gemogen voor de grote uitrol.quote:Op zondag 2 januari 2022 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is ook een stukje logisch nadenken. Geen bedrijf gaat een vaccin op de markt brengen wat wereldwijd gebruikt gaat worden als dat bijwerkingen heeft met dodelijke gevolgen.
Als ze echt iedereen dood wilden hadden ze wel iets effectievers bedacht lijkt me.quote:Op zondag 2 januari 2022 08:55 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Eens. Maar de doorgewinterde wappie haalt dan de agenda erbij om de bevolking stelselmatig uit te dunnen. In dat geval is het juist logisch om mensen angst aan te praten om snel maar dat spuitje des doods te nemen, zonder al te veel kritisch nadenken.
Uiteindelijk bepaald een rechter of een bedrijf nalatig is of aansprakelijk is. Gelukkig.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:04 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft toch frappant dat een bedrijf als bijv. pfizer (wie al miljarden aan boetes heeft betaald voor nevenschade en bijwerkingen), nu niet aansprakelijk gehouden kunnen worden. wdb had iets meer testen wel gemogen voor de grote uitrol.
https://www.cnbc.com/2020(...)nsation-lawsuit.htmlquote:Op zondag 2 januari 2022 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Uiteindelijk bepaald een rechter of een bedrijf nalatig is of aansprakelijk is. Gelukkig.
Een contract zegt niks over de wettelijke aansprakelijkheid. Daar gaat mocht het zover ooit komen uiteindelijk nog altijd een rechter over.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:14 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2020(...)nsation-lawsuit.html
Of bedoel je in NL. Want die hebben volgens mij de zelfde afspraken in het contract
We shall see…quote:Op zondag 2 januari 2022 09:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een contract zegt niks over de wettelijke aansprakelijkheid. Daar gaat mocht het zover ooit komen uiteindelijk nog altijd een rechter over.
Elke burger kan een rechtszaak beginnen tegen een bedrijf, persoon en instelling.quote:
Ook bij voedselproductie vind continue monitoring plaats, waarbij men steekproefgewijs de kwaliteit van producten controleert...quote:Op zondag 2 januari 2022 05:36 schreef HayeOpReis het volgende:
Er worden dus nog allerlei wetenschappelijke experimenten gedaan m.b.t. het huidige Pfizer vaccin om te bepalen hoe veilig en effectief het is.
Dat denk ik ook. Er zijn veel eenvoudiger manieren om dat te doen.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:04 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
[..]
Als ze echt iedereen dood wilden hadden ze wel iets effectievers bedacht lijkt me.
Ofwel de eerste fases, die we al lang doorheen zijnquote:Op zondag 2 januari 2022 05:36
[q]Wikipedia zegt “Een experiment of proef is een zorgvuldig opgezette en nauwkeurige observatie van een stukje werkelijkheid dat kan worden uitgevoerd om een wetenschappelijke hypothese te testen.”
Iemand mening, maar de personen die daar allemaal verstand van hebben, denken daar anders over.quote:De Neurenberg Code had hier dus nageleefd moeten worden.
We hadden toen ook nog geen delta..... Tegen de oorspronkelijke variant, waarvoor het ontworpen was, werkte het vaccin veel beter.quote:Op zondag 2 januari 2022 06:16 schreef HayeOpReis het volgende:
Het experimentele karakter is ook duidelijk te zien. Toen mensen in het voorjaar 2021 het vaccin kregen, hadden ze nog geen idee hoe lang het zou werken. Ik bedoel, hoe kort het zou werken.
Hangt er vanaf. Ik weet voldoende medicatie, waar men ook proefondervindelijk kijkt welk medicatie het beste werkt en hoeveel je er van moet nemen.quote:Als je normaal een geneesmiddel neemt, dan is de werkingsduur bekend.
Hoe wat voor een lichamelijke klachten geeft Omicron over langere tijd. Omicron is eigenlijk ook maar een experiment.... Toch? Want daar weten we ook niets over de lange termijn.... Immers herstellen longen volledig? De hersenbeschadigingen, waardoor komt dit toch? Waarom verliest men Reuk en smaak nu precies en waarom veranderd dit bij sommige.quote:En nu is er ook veel onbekend. Hoe kort en hoe slecht werkt die booster precies tegen Omicron? Zouden jonge mensen er gezonder of minder gezond van worden als ze komende 10 jaar om de +-9 maanden zo'n nieuw vaccin nemen opgedrongen krijgen? Niemand die het weet.
Je bedoelt nu je eigen posts?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat een hoop aantoonbaar onjuiste stellingen in 1 post.
Correct.quote:Die hoop dat het vaccin mensen immuun zou maken was er nooit. Ze wisten dat ze geen vaccin gingen ontwikkelen om immuniteit te krijgen. Coronavirussen bestaan al sinds de jaren 60 en ze weten dat daar geen vaccin tegen bestaat. Ook na Sars is het ze niet gelukt.
Afgezien de cijfers heel wat anders laten zien.quote:En het beschermt niet tegen ziekenhuisopnames.
Afgezien we wereldwijd zien, dat voornamelijk ongevaccineerde opgenomen worden, die uit een veel kleinere groep komt.quote:In Denemarken is 78% gevaccineerd en onder de ziekenhuisopnames is 89% gevaccineerd. En dan kun je zeggen dat er een causaal verband is, bijvoorbeeld dat relatief ongezonde mensen vaker voor hun veiligheid kiezen voor een vaccin. Maar uit de cijfers kun je niet opmaken dat een vaccin op welk tijdstip dan ooit een bescherming heeft geboden tegen wat dan ook.
En dat het toevallig ook samen valt met bijvoorbeeld de opmars van Delta?quote:De excessieve oversterfte die we sinds de zomer hebben, die niet door covid komt, daar is nog steeds geen verklaring voor gegeven. Behalve dat het, heel toevallig, vlak na het vaccineren begon. En toen de meeste mensen hun tweede prik kregen en er nauwelijks nog prikken gezet werden, ging dat aantal doden (heel toevallig) weer omlaag, maar het blijft wel ruim boven wat normaal is voor deze tijd van het jaar.
Of kom eens met enige onderbouwing tov de vaccins?quote:Laat ze dat maar eens uitleggen.
Zorg moet ook betaalbaar blijven en we geven ieder jaar meer geld uit aan de zorg. De klachten ook allemaal als de zorgpremie weer duurder wordt.quote:En die ziekenhuisdruk wordt door meer veroorzaakt dan alleen door zieken. Het is de VVD geweest die altijd hebben aangestuurd op bezuinigingen in de zorg. En die hebben in alle kabinetten gezeten sinds Lubbers. En zelfs nu nog gaan ze 5 miljard bezuinigen. Die druk wordt alleen maar hoger.
Maar reguliere voedselproductie is niet hetzelfde als een nieuw medicijn of vaccin wat de werking van je lichaam veranderd. En steekproefsgewijs het productieproces controleren, daar heb ik het niet over.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:41 schreef RM-rf het volgende:
Ook bij voedselproductie vind continue monitoring plaats, waarbij men steekproefgewijs de kwaliteit van producten controleert...
Het is voor een deel aangetoond, maar nog niet goed genoeg. Waarom denk je dat er nog een onderzoek loopt "In order to confirm the efficacy and safety of Comirnaty" wat in 2024 moet worden afgerond? Dat doen ze vast niet voor de lol.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:41 schreef RM-rf het volgende:
De onderzoekers hebben de werking en effectiviteit van de vaccins al aangetoond
Het is inderdaad toegelaten voor gebruik onder een "conditional marketing authorisation", maar er is nog geen goedkeuring van de EMA.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:41 schreef RM-rf het volgende:
en deze zijn ook door reguleringsinstanties toegelaten voor gebruik...
Een middel wordt langzaam minder expirimenteel. Mij lijkt goedkeuring van de EMA een belangrijke stap.quote:
Dus het gaat om of mensen meedoen aan een experiment of onderzoek. Gezien er nog "real-world" gegevens worden verzameld van bijwerkingen van mensen, en op basis van deze gegevens nog gekeken moet worden of het definitief goedgekeurd kan worden, dan lijkt mij dit op zijn minst een onderzoek met mensen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 02:20 schreef Glazenmaker het volgende:
De Code van Neurenberg is een set ethische onderzoeksprincipes met betrekking tot onderzoek en experimenten op of met mensen.
Fijn dat je dit aan het begin van je post plaatst, dan weet men in ieder geval dat je niet meer serieus genomen hoeft te worden.quote:Op zondag 2 januari 2022 20:01 schreef HayeOpReis het volgende:
[..]
Maar reguliere voedselproductie is niet hetzelfde als een nieuw medicijn of vaccin wat de werking van je lichaam veranderd. En steekproefsgewijs het productieproces controleren, daar heb ik het niet over.
[..]
Het is voor een deel aangetoond, maar nog niet goed genoeg. Waarom denk je dat er nog een onderzoek loopt "In order to confirm the efficacy and safety of Comirnaty" wat in 2024 moet worden afgerond? Dat doen ze vast niet voor de lol.
[..]
Het is inderdaad toegelaten voor gebruik onder een "conditional marketing authorisation", maar er is nog geen goedkeuring van de EMA.
[..]
Een middel wordt langzaam minder expirimenteel. Mij lijkt goedkeuring van de EMA een belangrijke stap.
Maar het gaat bij de Neurenberg Code niet om of een middel een experimenteel karakter heeft:
[..]
Dus het gaat om of mensen meedoen aan een experiment of onderzoek. Gezien er nog "real-world" gegevens worden verzameld van bijwerkingen van mensen, en op basis van deze gegevens nog gekeken moet worden of het definitief goedgekeurd kan worden, dan lijkt mij dit op zijn minst een onderzoek met mensen.
On topic, de vaccins vallen niet onder de Nurenberg code. Er komen geen wappie tribunalen. End of.quote:Op zondag 2 januari 2022 20:01 schreef HayeOpReis het volgende:
[..]
Maar reguliere voedselproductie is niet hetzelfde als een nieuw medicijn of vaccin wat de werking van je lichaam veranderd. En steekproefsgewijs het productieproces controleren, daar heb ik het niet over.
[..]
Het is voor een deel aangetoond, maar nog niet goed genoeg. Waarom denk je dat er nog een onderzoek loopt "In order to confirm the efficacy and safety of Comirnaty" wat in 2024 moet worden afgerond? Dat doen ze vast niet voor de lol.
[..]
Het is inderdaad toegelaten voor gebruik onder een "conditional marketing authorisation", maar er is nog geen goedkeuring van de EMA.
[..]
Een middel wordt langzaam minder expirimenteel. Mij lijkt goedkeuring van de EMA een belangrijke stap.
Maar het gaat bij de Neurenberg Code niet om of een middel een experimenteel karakter heeft:
[..]
Dus het gaat om of mensen meedoen aan een experiment of onderzoek. Gezien er nog "real-world" gegevens worden verzameld van bijwerkingen van mensen, en op basis van deze gegevens nog gekeken moet worden of het definitief goedgekeurd kan worden, dan lijkt mij dit op zijn minst een onderzoek met mensen.
Zo'n vaccin verandert de werking van je immuun systeem. Zonder deze verandering zou het geen enkel nut hebben. Of deze verandering op langer termijn ook nadelen heeft, dat is nog onzeker.quote:Op zondag 2 januari 2022 20:18 schreef xpompompomx het volgende:
Fijn dat je dit aan het begin van je post plaatst, dan weet men in ieder geval dat je niet meer serieus genomen hoeft te worden.
Wat verandert er aan de werking van je immuunsysteem dan?quote:Op zondag 2 januari 2022 21:09 schreef HayeOpReis het volgende:
[..]
Zo'n vaccin veranderd de werking van je immuun systeem. Zonder deze verandering zou het geen enkel nut hebben. Of deze verandering op langer termijn ook nadelen heeft, dat is nog onzeker.
De werking van je immuunsysteem veranderd niet door een immuunreactie.quote:Op zondag 2 januari 2022 21:09 schreef HayeOpReis het volgende:
[..]
Zo'n vaccin veranderd de werking van je immuun systeem. Zonder deze verandering zou het geen enkel nut hebben. Of deze verandering op langer termijn ook nadelen heeft, dat is nog onzeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |